-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsolt19900
őstag
válasz polimorf #31582 üzenetére
amíg vizsga előtt hallgattam a pusmogásokat, volt aki azt mondta a másiknak akihez hozzáverődött, vagy vele jött, hogy: azt mondták, inkább a 104, minthogy bármit is merjünk tenni a sérülttel.... picit csodálkoztam, no de mindegy
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
csongi
veterán
válasz polimorf #31582 üzenetére
Igazad van részben.
Nem bánnám ha fülükbe jutna, de csak akkor ha valóban nem pénzszerzésről szólna.
De lehet is törölni a hsz.t nehogy elolvassa valamelyik okos engem meg jól kihagynának belőle....nah nen márAmúgy pont ezért kellene jobban tudni az elsősegélyt, hogy merjen döntést hozni a segítséget nyújtó.
Merjünk felébreszteni valakit, akár egy sallert lekeverni, és ilyenek. Informálódni, kontaktust létesíteni.Egy megtörtént eset.
Sajnos édesanyám agyvérzést kapott két évvel ezelőtt. ( most jól van él és virul szerencsére )
Apám engem hívott elsőnek, és nem a mentőket. Mikor megláttam a folyosón.. nah nem kívánom senkinek.
Apám kétségbe esve próbálta behúzni a szobába, hogy felfektesse az ágyra, miközben epilepsziás kisebb rohamai voltak Anyámnak, eszméletlen és tudatlan állapotában.
Mit tehettem? Stabil oldalfekvés, amennyire tudtam, és komolyan nehéz dolog egy ernyedt testtel megcsinálni.
Fej hátra légutakat szabaddá tenni. És folyamatosan szólítani, hátha reagál. Meg kellett tartani, hogy ne verje magát még jobban össze. Közben a mentőket hívni. ez kb 3-5 perc alatt játszódott le.
Ezt nem azért írtam le mert hős vagyok!!!!! De az biztos, hogy ha nem lett volna elsősegély oktatásom, fogalmam sem lett volna arról, mit is csináljak.
Tudom, felmerülhet a kérdés, és ha gerince sérült, vagy nyak csigolya eséskor...stb. Ezek csak kifogások, és felesleges kérdések. Döntse el mindenki magának. Vagy a vélhető problémák miatt aggódik, vagy hagyja megfulladni? Mert hát lehet hogy .....
Miért is írom ezt le? Mert ez bárkivel bármikor előfordulhat. Nem csak útszélén kell alkalmazni a tanultakat!!!
Szóval, nagyon nem szabad félvárról kezelni!!!
Másik eset!
Salakmotor edzés!
Amatőr motoros, nem hivatásos versenyző.
Elesett, és első ránézésre kiugrott a válla.Lefejtettük a ruhát. Hát vazze nem csak kiugrott, hanem elszakadtak a szalagok, meg ami csak tudott, a lapockája felcsúszott a válla helyére. Amint bevitték, aznap este meg is műtötték.
Ott állt mindenki, és nézte szegényt. Alig bírta tartani a karját. Eszükbe nem jutott volna hogy a pulóvertből csináljon egy tartó kötést a nyakba. Én kötöttem fel a karját szegénynek. Tudom ezzel nem gyúgyult meg, de az adott szituba a lehetőséghez mérten segítettem.[ Szerkesztve ]
-
Nikla
tag
válasz polimorf #32041 üzenetére
Köszi mindenkinek
A deuvil-el szemezek én is, esetleg polimorf, privátban megkereshetlek egy pár kérdéssel?
Mit szeretnék?
Kawa 1400GTR -t
Szívem egyenlőre a sport túrához \ túra endurohoz vonz, de ott pedig 1000cc alatt nem nagyon találtam semmitAmi nekem a dilemma, hogy munkába járni, jó lenne "költséghatékonyan", de a másik oldalról túrázni egy 250-es kicsi (főleg 2 személlyel, hegyre) - vagy ezt ...
Illetve Nakeden nem rossz túrázni hosszabb távokat?
Ha a hangya saját súlyának 50x -esét bírja el, akkor 10g hangyát le lehet küldeni egy sörért :)
-
DigitXT
félisten
válasz polimorf #32416 üzenetére
Nem csak, és nem mindenkinek. Közlekedési eszköz is a motor.
Ettől függetlenül egyetértek, hogy nem kell "számolgatni"... Nekem
az egész kimerül annyiban, hogy ha esemény van a motorral, akkor
két kattintással feljegyzem a telefonomba. (Km óra állás, esemény,
adott esetben ráköltött összeg, ha ez értelmezhető.) Az hogy ebből
a program mit számol, az az ő dolga. Nem azzal kelek, fekszem,
hogy hány ft/km az üzemeltetési költségem, sőt, ezt az aspektusát
nagyjából le is szarom... Ha el akarok gurulni valahova, elgurulok és
nem kezdek fillérbaszóskodni, hogy az mennyibe került. Km alapon.
(Ahogy volt tanárom mondta az autójáról. "Ha tankolni kell, tankolok,
ha nincs pénzem, nem tankolok.") Ellenben! Az ilyeneket "fejben"
tartani, hogy mikor volt utoljára olajcsere stb. fogja a fene. Tök jó,
hogy vissza lehet nézni: dátum, km óra állás, minden megvan.
Oké, a motor is "szól", ha van beépített visszajelzője, meg mondjuk
a féket amúgy is megnézegetheti az ember, nem csak x km múlva,
de érted, mire gondolok. Sokkal egyszerűbb a motor élettörténetét
VALAHOL nyilvántartani (akinek fejben megy, az ügyes!), s ha már
ezt megteszed, akkor semmiből nem áll, hogy az adott "esemény"
mellé írd az alkatrész beszerzési árat is, vagy mondjuk munkadíjat.Viszont, ahogy az előttem szólók írták, ebből statisztikát csinálni?
Botorság. Nem a típus élettörténete egy ilyen táblázat, hanem azé
a konkrét példányé, amitamilyen állapotbanvettél, s amitahogyan, hajtottál,
vezetszannyi km-en keresztül, amennyi neked összejött.
Ebből túl sok következtetést levonni egy vadidegen motorra? Nehéz,
még ha amúgy típusazonosak is: más futásteljesítmény, más gazda,
más körülmények, más problémák. Fogyasztás főleg azért érdekelt,
mert eléggé el volt karburálva a motorom az elején, úgy használtam,
és csak kerekedett a szemem, hogy hova zabálja ez be 8+ litereket
100-on - miközben nincs GSXR teljesítménye, hogy indokolt legyen.Légszűrő csere javított rajta, városon kívüli használat javított rajta, de
akkor derült ki, hogy valami itt nagyon nem kerek, amikor azt látta a
kolléga, hogy 120-nál kövér gázra KORMOL: iszonyat dús a keverék.
Valóban az volt: be lett állítva a karbi, most már tuti megy 4-6 között.
Ennyiben jó, hogy ilyeneket megosztanak a tulajok: mi a normál, mi
várható! Feltéve, hogy nem hypermilerek, így neked sose lesz annyi.
(Bár akkor meg azért érdekes, hogy spéci mód vezetve lehetne...)Mosquito34: inkább a másik topikban, meg majd élőben tavasszal...
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
válasz polimorf #32450 üzenetére
egyáltalán nem luxus amit leírtál, és nem is vagy már 25 éves sem.
a luxus az, amikor erőn felül akar valaki valamit csinálni, úgy motorozni, olyan motorral, felszereléssel, amit viszont nem tud megengedni magának kellő biztonsággal....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz polimorf #32452 üzenetére
ne foglalkozz vele, neked bevált, működik és jól érzed benne magad, csak ez számít
15 éves autóval járok én is a mai napig és az istennek sem tudok megválni tőle, pedig néha nagyon eszembe jut, hogy ideje lenne váltani, mert kinőttem már..[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Daywalker
addikt
válasz polimorf #32452 üzenetére
Hehe, egy 96-os Opel Corsám van...szerinted? Városban teljesen jó, minek jobb, hogy összecsesszék? Meg a dugóban állni? Mondjuk ha család lesz egyszer, akkor valami nagyobb kelleni fog, de addig bőven megfelel - akkor sem fogok újat és drágát venni. A motor értékvesztése is olyan nagy, hogy inkább a mostanit reszelgetem, mint hitelt vegyek fel egy újra vagy vegyek egy újabbat amire van pénz (ami egyébként nincs ), amivel ha perec van még tovább veszti az értékét
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #32457 üzenetére
Na, én a hétvégi céges meetingen szét röhögtem magam azon, hogy valaki irigy rám azért, mert "venni tudtam" tavaly 220 k-ért egy 20 éves kis motort. Az nem számít, hogy az ő kezében ugyanilyen árú iPhone 5-ös virít. Nekem meg olyanom nincs, sőt, ha lenne pénzem, akkor se lenne... "Mert egy motor az luxus, egy jó telefon meg nem az!"
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #32958 üzenetére
Útiterv van (kétféle is: a preferáltabb az teljesen magányosan kb. 2400 km, a csoportos verzió meg a Transz-Fogarason át kb. 2800 km lenne), az időpontról egyelőre fogalmam sincs: nyár elején szeretnék, 8-9 napra menni ha a szingli verzió jön be (várható időjárás függvényében), ha a csoportos, akkor meg fix július 13.-i indulás.
Szingli verzió nagy vonalakban, napokra bontva: Kalocsa - Debrecen (alvás anyámnál) - Torockó - Gyergyócsomafalva (3 éjszaka, innen napi 200km-eket csillagtúrázgatva) - Torockó - Debrecen (alvás anyámnál) - Kalocsa.
szerk: Torockón kemping, Csomafalván már tavaly kipróbált, olcsó magánszállás félpanziós ellátással.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #32960 üzenetére
1985-ben, a főiskola elvégzése után kerültem - tök véletlenül - Kalocsára, aztán itt ragadtam.
Nem tudom, hogy egy kis 125-ös gép és kezdő motoros lovasa szerencsétlenkedését el tudnátok-e viselni ilyen hosszú távon (értsd: ha utolérek egy 80-nal döcögő teherautót, akkor szépen ott maradok mögötte akár 50km-en keresztül is, bár a főutakon kívül nem sok ilyen fordulhat elő szerintem), de szívesen társulnék egy-két motorral (nagyobb csapatban semmiképpen nem mennék). A költségvetés minimalista, 60 ezer forintra jött ki, plusz egy huszas tartalékba. A szállást meg lehetne oldani éppen végig magánházaknál is, de szerintem a kempingezés adná az egész romantikáját (mi szoktunk régebben a zasszonyal, de tavaly 3 napos motorostalálkozón egyedül voltam, pici 2 személyes sátorral: nekem tetszett)
Magánházaknál kb. 2500-4500 forint/fő/éj áron lehet megszállni (semmi luxus, csak fürdőszoba), a drágábbakba (4200-4500) a félpanziós ellátás is benne van (reggeli + vacsora). Szándékosan a legolcsóbb megoldásokat keresem, igényeim nagyon minimálisak (sajnos a pénzem is). Az útba eső várakat, templomokat, falumúzeumokat viszont feltétlenül fel akarom keresni, sőt képes vagyok akár 10km-enként megállni fotózni. Sokan ezt nem tudnák elviselni, ezért is gondolkodtam magányos útban.
szerk: itt már két alkalommal voltunk, tiszta, kulturált, minden szobához saját zuhanyzó, árak az oldal alján: [link], de előre kell foglalni, mert szinte mindig teltházasak. Szintén Torockón kemping: [link]
Csomafalván a nyáron itt szálltunk meg: [link], de csak 2 szobája van. 4200,-ft/fő/éj volt isteni szuper kajákkal. Ida asszony csodálatosan főz!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #33255 üzenetére
A faterodét? Simán!(Bár ahogy a lábtartókat elnézem, nemigen bírnék rajta sokáig megmaradni: nem jó a derekam...)Bocs, a Pocee hozzászólásával keveredtem: a tákolt BMW az nem kellene...
Nulla léghűtés, ez seperc alatt tönkre menne...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
AMD Power
titán
válasz polimorf #33331 üzenetére
Nagyjából 10-t megnéztem és egyiken sincs. Pedig mindegyik 100cm. Tudok OLVASNI! Az csak egy példa volt. Gyereknek kéne egy ilyen szar.
3-t találtam csak ami "hivatalos" ahogy elnézem.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
válasz polimorf #33335 üzenetére
Értem. Pl egy ilyet ami okmányok nélkül vannak ,hogy lehet hivatalosan átíratni? Mert ugye kocsinál ha nincs törzskönyve none átíratás! Akkor én azt nem értem ,hogy ezt a sok rendszám nélküli motort ,hogy használják? Fél "illegálisan"? Van rá egy adásvételi és hello? Semmi rendszám , forgalmi , biztosítás...
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
válasz polimorf #33338 üzenetére
Gondolom úgy vannak vele ,hogy minden rendőr hülye és majd nem veszik észre ,hogy az a moci nem 50 hanem 100. Mondjuk elég csak ha évente 1x veszik észre ,hogy "nagy" motoron ülsz. Gondolom nem egy olcsó mulatság ha ezért megbüntetnek!?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
DigitXT
félisten
válasz polimorf #33380 üzenetére
Szerintem ne kezdjük ezt megint... Adott egy 20 éves gyerek, A1 jogsival.
Hogy üljön "650-esre" kezdésnek? Sehogy. És ez nem is baj: nekem elég
határozott véleményem van erről. Nagyjából egyet is értek azzal, amit úgy
szoktak egyszerűen kifejezni, hogy fejben dől el... (Te is ilyesmit írsz, de na:
650-esre ültél, és még mindig élsz. Oké. És? Amikor pl. elütnek, akkor nem
az számít, hogy min ültél, hanem az, hogy rossz helyen voltál, rossz időben.
Észrevetted-e időben? Kimenekültél-e belőle, akár pl. gyorsítás / kitéréssel?)Ellenben! Szeretek extrém példákat (!) hozni arra, hogy egy picit felrázzam a
társaságot, ha emellé (!!!) nem veszik figyelembe, hogy a motor sem teljesen
tökmindegy. Mert nem tökmindegy. Nem mindegy a saját tömeg, amivel pl.
faszán el lehet dőlni álló helyzetben is. Nem mindegy a nyomatékgörbe, ami
mondjuk alacsony fordulaton "komótos" motort mutat, magas fordulaton meg
egy vadállatot, aztán tudja az ember pontosan, hogy honnan ébred a tűz, stb.
Nem mindegy a végsebesség, mert tuti ki fogja próbálni (fiatalság bolondság).
Nem mindegy az úttartás (talán ez a legfontosabb), mert ha valami szaron ül,
abból előbb lesz baj, mint ha csúcstechnikán. Ellenben fordítva is igaz. Ha a
motor sokkal többet tud, mint a pilótája, akkor esetleg elbízza magát. Aztán
jön a meglepetés. És ha 150-nél történik a meglepetés, abból nagy baj lehet.Egyet kell szem előtt tartani: ha a motor viszi az embert, abba gyorsan bele
lehet halni. A pilótának kell "vinnie" a motort. Szóval szerintem olyan motort
vegyen a kezdő motoros, amit szerinte (hisz' fejben dől el) ő el tud vezetni...Simán lehet, hogy egy "kisebb köbcentis" / megbocsátóbb karakterisztikájú,
esetleg tök más felépítésű motorral jobban megtanul motorozni 1 év alatt, ha
üti vágja is, mint ha nagyobbon "pipiskedik". (Fél az erejétől, így sosem bízik
benne igazán.) A "szintek" kihagyása tipikusan anyagi okokból történik, meg
van, akinek nincs is szüksége rá, hiszen fejben dől el... De nem a fórumozók
fejében, hogy az "én példám szerint". A kezdő fejében - aki tud vmit magáról!
Mi mit tudunk róla? A1 jogsit csinált, így ahhoz való motort nézzen. (SZVSZ.)
S ne üljön segédmotorkerékpárra, mert azzal csak magával b*szna ki. Ennyi.stifi: hogyaszondja, teljesítményt nem adnak a robogóhoz. SMKP-ra tetszik
gondolni? Oké, futóműve a legtöbb robinak szar (relatíve), így valóban egy
nagymotor szigorúan betartva a sebességkorlátozásokat már csak emiatt is
biztonságosabb, nade ahogy írod: ha esze nincs, inkább legyen a motornak
vége hamarabb. Ha túléli az első pár balesetét, még megjöhet az esze is.[ Szerkesztve ]
-
mocsanisi
senior tag
válasz polimorf #33380 üzenetére
Nagyobb gépen a hibák sokkal jobban előjönnek. Egy kezdőt ráteszel egy nagy nyomatékos motorba, és körforgalomba nagyobb gázt húz úgy keresztbe áll mint annak a rendje. Egy 125-250 sokkal jobban tolerál ilyen hibákat.
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #33464 üzenetére
Nekem "sajnos" fűzött kerekem, tömlős abroncsom van, és én úgy tudom, hogy ahhoz a spray nem jó. Egy darab belső lesz nálam tartalékban, a hátsó kerékhez való (ritka méret, ráadásul a statisztikák szerint motorkerékpáron a defektek 94-95%-a a hátsó keréken szokott történni. Végszükségben be tudom passzírozni az elsőbe is).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Mizsala
csendes tag
válasz polimorf #33466 üzenetére
Ezt kérdezni akartam már én is. Nekem is fűzött kerekem van, viszont a gumira az van írva hogy tubeless(elől és hátul is). Ez így lehetséges?
És ha mégis belsős, akkor a defekt spray mehet bele? Vagy van olyan spéci, ami direkt belsőshöz való?
Én tescos árkategóriájú spray-t hordok magammal, még az első motoromhoz vettem, hál'istennek soha nem kellett használnom.
Jó lenne, ha valaki fel tudna világosítani ezekkel kapcsolatban -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #33469 üzenetére
Érdemes a cikk végét elolvasni, ebből úgy tűnik, hohy nem sokat érnek ezek a tömítő trutyik... ...kell a pumpa / kompresszor hozzájuk is,
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
longwild
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- RAM topik
- Mesterséges intelligencia topik
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Dacia topic
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Filmvilág
- Senua’s Saga: Hellblade II teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen