-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Laraxior
titán
válasz polimorf #43204 üzenetére
Baszki... az ilyenre fel se lehet keszulni. Raadasul ilyen szituban hiaba tartod be a sebessegkorlatot főúton már bukta
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
.mf
veterán
válasz polimorf #43209 üzenetére
Már rengetegszer találkoztam őzzel az úton, volt, hogy egy éjszaka 6, sőt, párszáz m-en belül 4 (vagy több) is volt. Eddig csak madarat csaptam el, kettőt, de ott is (én legalábbis) megúsztam baleset nélkül, csak egy enyhe nyakfájással.
Ha olyan szakaszon mész, ahol gyakran előfordulnak: csökkentett tempó, sáv közepe vagy belső oldala felé behúzódni, jól kivilágítva, alacsonyabb sebesség / magasabb fordulat (hang, motorfék), fékkészenlét.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #43212 üzenetére
Mint a videón láthattuk, az ütközés ténye ellen semmit nem tehet egyikünk sem ebben az esetben. Az ütközés következményeit viszont lehet csökkenteni ha lassabban megy az ember, és a lehető legjobb védőfelszerelés van rajta. Kizárni csak úgy lehet, ha nem ülsz motorra / biciklire / vagy autóba. Viszont ha gyalog jársz, akkor meg a fejedre eshet egy virágcserép a járdán közlekedve valamelyik ablakból...
szerk.: csak annyit akartam mondani, hogy a legtöbb esetben valóban az előrelátás, óvatosság, figyelmesség jelentősen csökkenti a baleset bekövetkeztének valószínűségét. De ez nem az az eset...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
.mf
veterán
válasz polimorf #43217 üzenetére
"Az a helyzet, hogy"
Az a helyzet, hogy nem érted. Nem csak utólag mondom, hanem aktívan csinálom. Volt már hasonló helyzetem, tapasztalatból mondom, hogy hogyan lehet a veszélyességét csökkenteni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #43233 üzenetére
Nekem egyszerűen kell mennem még egy székelyföldi kanyart. Ha az öreg (60 és 65 éves) barátaim komolyan gondolták amit szeptemberben mondtak, akkor 4-5-en lennénk, mind 125-ösök (Egy kivétellel: egy 18 LE-s 250-es Keeway chopper, de ők meg kettesben jönnének, szóval az sem sokkal fürgébb hegynek felfelé).
Mi kedd délig melózunk, utána meg január 5-én és 6-án leltározunk (nekem is mennem kell Pestre).
Dec. 24-ére csodálatos időt jósolnak, ha így lesz, akkor tuti fogok egy kanyart gurulni valamerre, tesztelni kell a csizmát...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-Mosquito-
őstag
válasz polimorf #43371 üzenetére
Mindig fel szoktam gumipókozni a gumikat amikor cserélni viszem,hm ez is egy opció.Pakriksz:
Máshol szerinted olcsó/bb? Nézzél szét külföldön mennyibe kerülnek a jogsik. Amikor én csináltam A-t nem volt 50eFt. Egyszer kell letenni,ennél most 2havi motorozás is többe kerül (nekem). (96eFt A-s jogsi Csigánál)
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #43380 üzenetére
Brühühü.... Baj van, srácok! A szeretet ünnepének előestéjén sikerült összebalhézni a zasszonnyal...
A karácsonyi nagytakarításban való hiperaktív részvétel (porszívózás, portörölgetés, mifene) helyett - tekintettel a csodálatos időjárásra - ebéd után egy szó nélkül elsunnyogtam egyet motorozni a Csótánnyal, mielőtt letenném téli pihenőre. Kissé megneheztelt érte...
Az tette be teljesen a kaput, hogy amikor két óra múlva vigyorgó pofával hazaértem, akkor ahelyett, hogy sűrű bocsánatkérések közepette a portörlő rongyot vettem volna kezelésbe, inkább - vidám karácsonyi dallamokat dúdolgatva - a motor lemosásának, ápolásának kezdtem neki.
A nejemnek semmi műszaki érzéke nincs, így hiába magyaráztam a szezonvégi időszakos karbantartás fontosságát, a gyönyörű gépemet "rozsdás sz@rnak", engem pedig "mihaszna vén majomnak" titulált, aki "most éli a második gyerekkorát". Ezek után dacból vissza mentem láncot olajozni...Amúgy Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Xaels
félisten
válasz polimorf #43400 üzenetére
Én már nem koptatom évek óta a szám. Pár éve mindenki piát vett, igaz nem iszom évek óta, mondanom sem kell, hogy mennyire boldog voltam. Idén is öcsém volt egyedül aki megkérdezett és ő meg a "kicsik" összedobtak egy 5k-s Fokt utalványra, bár nem csak ezt az opciót adtam meg. Párom húgától női Palmolive szettet kaptam, anyáméktól Dove-osat, ez legalább ffi, igaz a deo meg a sampon felesleges ebből is(hajam nem sok és a sziszegős helyett inkább kenőset használok). Ja meg páromtól kaptam C&A utalványt amit fingom nincs mire költök ott(nem igazán az én világom). Ennyi jutott nekem a fa alá cserébe teljesen le vagyok nullázva... Legalább a gyereknek jó volt, igaz anyósék ajándékát is mi vettük meg neki. Tanulság: jövőre mint a vadlibák elhúzok délre és inkább benzinre költök mint azokra akik sz@rnak a fejemre.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Archer
őstag
válasz polimorf #43404 üzenetére
Félre értés ne essék, nem azt mondtam, hogy birka aki Hondát vesz. Csupán annyit, hogy a többi japán is általánosságban ugyanúgy megbízható szerintem. Arra értettem a birkát, amikor elkezdik kántálni, hogy csak a Honda a jó, vagy a Castrol olaj vagy a Tibi csoki vagy akármi, aztán a többi meg megy utánuk. Típushibák meg minden gyártónál előfordulnak. Amit viszonylag új dolgot tudok, a 2008-as 1000RR úgy jött ki, hogy ette az olajat, de elég emberesen. 4 millás motor, Honda... Ismerős CBR-jén többször voltak már elektronikus problémák, kontakt hiba miatt 120-nál egyszer csak leállt a blokk, lámpa párásodás látszólag hibátlan szigetelésű buráknál (több CBR-en is láttam), a gyári csatlakozók néhány szétszedés után kontaktosak lesznek, ilyesmik.
De ugye itt többnyire használt motorokról beszélgetünk, mert arra van pénz, annál meg eleve ott bukik a dolog az adott márka meg típus megítélésében, hogy ki tudja, az előző tulaj(ok) mit gányolt(ak) rajta, meg mennyire volt(ak) forintbaszó(k).
Amikor vettem az enyémet, nézegettem Yamahát, Kawát, Triumphot és igazából nekem mindegyik tetszett, jó árban jó állapotút akkor éppen Hondából találtam (meg abból van szerviz közel), azért az lett de ha egy akármelyik másik márka lenne akinek volt gazdája, valószínűleg azzal is ugyanúgy elégedett lennék.0 km-esen valaki elhoz a szalonból egy gépet, rendszeresen szervizeli, kicseréli időben amit ki kell és mégis havonta besz@rik, akkor arra már lehet rosszat mondani de 2-3 tulaj meg 5-10-15 év után ha valami megadja magát, nem biztos, hogy azért mert a Suzuki, a Kawasaki vagy akármelyik gyár spórolt 10 dollárt egy csapágyon vagy egy szigetelésen.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #43551 üzenetére
A külföldi megveszi az egyszeri 10 naposat, ami minden fizetős útra egyaránt érvényes, 10 napig. (Egyébként szinte minden benzinkúton megvásárolható).
Motor 10 napra: 1470,-, autó 10 napra 2975,- forint.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Something_
őstag
válasz polimorf #43551 üzenetére
Fél óra alatt megtaláltam egybe a térképet
Hülye kérdés, de pl a szokásos 10 napos autópályamatrica jó lesz az M0 és M2-re is? Milyen vicces, autópálya díj, nem autópályákra
bogyo112:
Motor autópálya 10 napra: 1470
Autó autópálya 10 napra: 2975Motor megyei 1 évre: 5000
Autó megyei 1 évre: 5000Jól kitalálták ezt Ha ezt nézzük, akkor a felének kellene lennie, sőt, a negyedének az éves használat miatt
[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
válasz polimorf #43557 üzenetére
Ha így folytatjuk simán kiraknak minket
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
-
Type-R
őstag
-
Something_
őstag
válasz polimorf #43810 üzenetére
De ha 150-nél elkerülöd a fát, és 80-nál elkapod bokával a másik fát, akkor van rá esély, hogy nem törik darabokra a lábad.
Meg ha 150-nél leesel a motorról és nincs fa, akkor a bőröd megmarad.De mindenki maga dönti el, hogy mennyit ér neki az élete. Inkább nem mennék el egy nagyobb túrára farmerben és lidl-s bukóban, vennék ruhát és a következő évben mennék el, mert akkor elmondhatom, hogy megtettem mindent a biztonságomért.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #43813 üzenetére
Na meg ha az ember tényleg túrázgat, nyakig felcuccolt motorral, akkor nem fog 150-nel száguldozni a kanyarokban akkor sem, ha a motorja bírná. Szerintem... (Érdekes lehet egy forró kánikulai napon 8 órát motoron ülni egy teljes testpáncélban.)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Type-R
őstag
válasz polimorf #43810 üzenetére
ez kb olyan, mint az autósoknál, akik azt mondják, hogy a haverjuk azért élte túl a balesetet mert nem volt bekötve, és ezért ők se kötik be az övet, holott a statisztika alátámasztja, hogy az övet becsatolók nagyobb aránnyal élik túl, mint akik nem csatolják be
a sisakhoz: mint minden motoros protektorra, sisakra van egy szabvány, ha nem felel meg a szabványnak, akkor nem lehet árusítani, tök mindegy, hogy lidl-s olcsóság, vagy drága japán sisak
magyarul az olcsó lidl-s is meg kellene, hogy védjen, ezzel nem is szabadna gond legyenfarmer: sokan használnak farmert, mert úgy tudják, hogy nehezen szakad, ami igaz is
a jó farmernak nagy a szakítószilárdsága (asszem ez a neve), de súrlódás hatására szakad, mert ilyenkor nem szakító erő hat rá, hanem súrlódó
erre egy példa a hétköznapból, amikor a túlsúlyos embereknek a combjuknál szétmegy a nadrág
és ami fontos még, hogy az utcai farmerban nincs protektor, ami nem csak az esés ellen véd, hanem a szél, hideg ellen is, és védi az ízületet, ami ugye nem gyógyul meg soha, ha egyszer oda van
ez ellen jó a külön felcsatolható protektorsurranó: sokan azt mondják, hogy nem rossz megoldás, ha elég hosszú, mert tartja a bokát, de igazából, itt is a kritikus pontokon nem adja meg a kellő védelmet
ami még egy tényező, az a vastag talpa, nem annyira jó a visszajelzés a hátsó fékrőlbiciklis kesztyű: a bringások nem hiszem, hogy tartósan nagy sebességgel mennek, gyenge a szélvédelem, az ízületeknek árt, nem ma, nem is holnap, hanem majd 10-20 év múlva, és akkor lehet sopánkodni, hogy miért nem húzott rendes kesztyűt
esés esetén meg nulla a védelemszerintem nem úgy kell hozzáállni, hogy ha nagyot esek, akkor úgy is mindegy
ha nem megfelelő a védelem, akkor kis esésnél is lehet nagyobb gond, amit mondjuk egy jobb védőfelszerelés használata esetén megúsztál volnaaz óvatos közlekedés jó, betartva a szabályokat, segítőkésznek lenni, stb...
viszont az utak tele vannak őrültekkel, akkor nem tartják be a szabályokat, és a hirtelen előugró vadakról se feledkezzünk megahogy fentebb is írták, drága hobbi, de lehet ésszerűen élvezni kevesebb pénzből is
okosan kell vásárolni
ilyenkor télen sok az akció, a magyar használt termékes oldalak tele vannak olcsó, jó cuccokkal -
Type-R
őstag
válasz polimorf #43821 üzenetére
"Mindössze azt mondtam, hogy nem mindenki teheti meg, és, hogy olcsó cuccokkal is lehet jót és jól motorozni."
én nem írtam sehol az ellenkezőjét, pont az utolsó pár sorban arra mutattam rá, amit te is írtál, hogy nem feltétlen kell sokat költeni
az a baj itt, hogyha előjön a motoros ruha téma, akkor mindig elkezdődik az olcsó - drága téma, és valahogy mindenki elbeszél a másik mellett
-
fattyu
veterán
válasz polimorf #43828 üzenetére
Minden cucc amit üzletben árulhatnak meg kell feleljen egy Törés vagy más teszten. Tehát az árat már csak a reklám és a márka növeli.
ezt most ugye te sem gondoltad komolyan....
léyzusom neeee
tényleg komolyan a CE minősítés az ha megvan akkor annál nincs tovább nem lehet jobb? szóljunk már az ostoba gyártók R&D részlegének hogy lazítsanak már...
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
fattyu
veterán
válasz polimorf #43835 üzenetére
és melyik a jobb? ez vagy hogy toljad nyugodtan strandpapucs rövidgatyó munakvédelmi sisak kombóban az első szezont nyugodtan. majd óvatos leszel....
vagy igenis számoljuk már bele az indulásba hogy FEL KELL ÖLTÖZNI. és ez igenis 100-150 es tétel vállalható nem top cuccokból. keszztyű csimma kabát sisak. szerintem még alá is mondtam középkategóriával....
ja el is felejtettem. Ama 70es könyökön tenyéren csúszós esésnél a szűz Alpine gp pro kesztyű is kukás lett. annyit kapott a tenyere is hogy már nem védett volna legközelebb. Meg lehet nézni egy 2006-2008as gp-pro tenyérrészét meg tegyük mellé Bogyo kollega kesztyüjét... Nem maradt volna kézfejem abban kb.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Archer
őstag
válasz polimorf #43828 üzenetére
Nem egészen így van. Amit CE szabványnak mondanak, az Európában a EN-1621 jelű, azon belül van a EN-1621-1 és az EN-1621-2, az utóbbi a hát és a gerincvédőkre, az előbbi az összes többire (sisakoknál más van). Attól függően, hogy mekkora erőt engednek át magukon (nyilván előre meghatározott tesztkörülményekről van szó), Level 1 és Level 2 osztályba sorolják mind a két csoportot. Szóval igen, egy adott minimum szintnek elvileg mindegyik megfelel, de van, amelyik túlteljesíti azt.
polimorf: Sajnos nem így van. 9-10k-ért egy normális munkavédelmi cipőt nem tudok venni, pedig annak csak az orrába meg a talpába kell rakni egy darab lemezt, mindegyik széthullik 2-3 hónap után, akkora sz@rok, nemhogy 20-ért olyan csizmát, ami még véd is több ponton. Inkább 40-50 körüli az az összeg, ahol már lehet elég jókat venni védelem szempontjából, sajnos ilyen árak vannak.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
fattyu
veterán
válasz polimorf #43844 üzenetére
mondom. ez arról szól hogy ki mennyire hajlandó mákra bízni illetve elhinni hogy a gonosz nagy gyárak csak azlért kérnek sokat mert rá van írva hogy sidi meg alpinestar.
nekem meg kétszer maradt bokám motor alatt. az ócska hetven ezres csimma megvédett úgy hogy kb észre se vettem.
Én azt tisztára elhsizem hogy lehet nagyon defenzíven és nem kockáztatva motorozni. én azt is tudom hogy én nem ezt csinálom. de ha kiadja neked az igazi hülyét aznapra aki ad egy olyan mattot amire nem lehet mit lépni, akkor milyen érzés lesz hogy költhettem volna többet? rendesen tudnék járni. vagy nem egy év és 4 műtét lesz hogy a kézsebész csináljon egy 50%os valamit a jobb kezemből.
Én csak azért vernyogok ezeken amugy mert ugyan nem motoron de nekem sikerült a jobb kezemet romosra törnöm 15 éve. 90%os. és így is iszonyúan limitáló kellemetlen hátrányos időnként fájdalmas.
na befejezetem a rantot... csak tényleg gondolja át mindenki hogy mondjuk 3 hét ami kiesik munkából a maximalizált 60% táppénz mellett az mennyibe kerül. én 4 perecből álltam fel vigyorogva hogy megin megúsztam ahol a JÓ cucc védett meg. szarabb cuccban lett volna nagyobb baj.
ebből kettő sakk matt volt kedves autóstársaktól. a másik kettőt én csináltam magamnak. de aki azt hiszi hogy attól hogy ő nem kifejezetten húzza neki még nem tud hibázni vagy rossz napon felülni amikor nem kéne... az naiv.
szerintem
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
-Mosquito-
őstag
válasz polimorf #43844 üzenetére
A 30eFt-os vacak Nitro csizmám úgy beázott mint a sicc. Akkor jöttünk haza Szepesi várból meg Veletek voltam még gurulni akkor is szakadt az eső. Utána vettem a Daytona goretex-es csizmát. Nem tudom mi a franciért vártam ennyit,egyik legjobb döntés volt,hogy megvettem.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Czimby
addikt
válasz polimorf #43939 üzenetére
Hát én 300V-t használok előtte meg 7100 volt benne szóval 5100-ről nem tudok nyilatkozni e téren.
De ugye a 300V van elvileg egy vonalban a Castrol Power1-el és annál már a 7100-is jobb volt nekem.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz polimorf #43941 üzenetére
Ez a 300v ez a zöldes színű nem?
A cbf-embe volt egyszer, nagyon puha lett a váltó, és az is maradt... 6k km csere után olyan szine volt majdnem mint az újnak..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Xaels
félisten
válasz polimorf #44044 üzenetére
A sok apró vackot eladom Vaterán amit nem tud. Na meg beadhatom, hogy mivel sokat vezetek éjszaka a LED-ek a biztonságom szolgálják.
(#44045) SymbianOS: ma elmentem megtankoltam, szétszedtem és kivittem az ülést végre újrahúzatni. Csizmát is megtalpaltatom és még az irányjelzőt is meg kell csinálni. Ezen kívül is van még mit csinálni, majd apránként, utána meg jöhetnek a saját szájízem szerinti apróságok.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Xaels
félisten
válasz polimorf #44258 üzenetére
Az SE verziónak gyárilag ilyen a kipuja A hegyes plexit meg ne úgy képzeld el mint egy dárdát amivel szemezek. Nem tudom mi a rendes neve/megfogalmazás rá, de az alja csúcsos nem a teteje, ilyesmi csak kör lámpákkal.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- 5G-vel és hőkamerával strapálja magát az Ulefone
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- eBay-es kütyük kis pénzért
- [SoP] Premier dátumot kapott a Silent Hill 2 Remake
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- További aktív témák...
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs