-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
Nezd, a busara nem mondhato
, hogy nem
nyomatekos ekkora blokkal, kb.ugy huz mint egy villanymotor, de tempozashoz ehhez is visszavaltok...lehetbogetni lent, de ez is legalabb 4 ezertol erzi jol magat, ha elozni kell en akkor is visszarakom hadd forogjon legalabb hatezret, mert ugy elvezet. Szerpentin detto, ott is felmegy 3000-rol, de inkabb visszakurom egyet, hogy legyen tartalek. Szoval a valto azert van, hogy hasznald. A szerelos dolog picit vicces. Ha az ember motort tart, akkor legyen penze szervizre. Elvegre az elvezetet szolgalja, ami oda, ha sporolgatni kell. Egy lamella sor csere nem a vilag. Azert nem cukorbol van, birja az.Persu: igen, felul szoktak csereberelni es akkor jobb a fekhatas. De a legtutibb ha az ember felfaragja az R1 fekjeit.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
Palyan ne kapna sokat a kuplung?
elindulas valoban aranyaiban nem sok van (de mint emlitettem, en a rajtot is szorgalmasan gyakoroltam), masreszt fektav az sok van. Visszadugsz kettot, vagy meg tobbet, es a te balkezedben lesz a csuszokuplung. Addig ereszted ra, amig nem blokkolja a kereket, vagy nem szol kozbe a kanyarodasba, kozben fekezel, mutato felmegy 12-14 ig. Van hogy csusztatas kozben[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
runner 125
nagyúr
A kombifék kapcsán ki kell hangsúlyozni h ABS-szel van kombinálva, szóval, nehéz ez által akkora baromságot csinálni, h emiatt ess el. Értem én h az ősprofi motoros nyers technikáért van oda és tudja mit mikor, h kell használni, de jelen helyzetben ne úgy képzeld el, h húzol egy első féket, és 50-50 arányban fogja mindkét kereket. Múltkor olvastam valamerre, ha jól emlékszem kb 20-80 arányban dolgozik a fékrendszer. Lábfékre többnyire a hátulját fogja, az elejét csak pontosan annyira, h fokozza a lassulást és így fordítva.
Az ABS meg eleve kontrollálja h ne legyen kerékmegcsúszás fékezés miatt, se elől, se hátul.Őszinte leszek, nem mentem vele még kanyarban határon, egy jó darabig még nem is fogok, viszont a fékhatást már próbálgattam mellékuton, nekem baromira bejön ez a kombó. Valahogy úgy tudnám leírni, h ha megfékezed a motort mondjuk első fékkel, nem érzed azt a tipikus csak és kizárólagos első villa beülést, hátsó elemelkedést, hanem olyan érzés, mintha kompletten az egész motor "beülne" a fékezéstől.
Kétségkívül ez inkább túravas, mint sportmotor. Az én felhasználási igényeimnek tökéletesen megfelel. Valahogy biztonságosabbnak érzem ez által, nem akarok határokat feszegetni vele.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
amdk7
aktív tag
De ez nem úgy működik (mint írtam), hogy hátsóra rálépsz és húzza is az elsőt!
Van bőven szabadsági fokod. Finoman tudsz csak a hátsóval is fékezni! Ha meg betéped a hátsót, akkor ott már b*szhatod ha van, ha nincs ABS.
Vagy gondolod az aki a safety programot megalkotta, olyan motort gyárt, amivel azt nem lehet követni?Xaels:
Őszintén, nem vagyok nagy motoros találkozós tipus, inkább a haverok miatt megyek, akiket évente 1x-2x látok. (No meg újakat szerzünk. ) Ilyenkor jól elbeszélgetünk, iszogatunk, aztán go home.Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
amdk7
aktív tag
Igen, de a safety-n vészfékezést gyakoroltad, ezért kellett kikötni.
Az meg, hogy mitől blokkol a hátsó, mennyire kell határozottnak lennie a fékezésnek, 40-45fokos aszfaltnál, mondjuk egy mélygarázsból kigurulva (15fok) azt elég nehéz megítélni.Szerintem nem rossz az az elgondolás, igaz nem pályára való, de a hétköznapi hősökből így kisebb eséllyel lesz legenda. :S
V.Stryker:
A google a barátod.
[link]
De más motorgyártó is alkalmaz ilyen vagy hasonló lengőkart.[ Szerkesztve ]
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
Ferdzsoo
addikt
Nálam a lábfékfék fékez 6 dugattyúból kettőt elöl, de az első nem nyúl hozzá a hátsóhoz.
Elmondanám hogy nagyonjó dolog. Pont amikor bent vagyok a kanyarban (nem a kanyar bejáratánál mert akkor term. mindkettővel fékezek, hanem mikor már benne vagyok és elmértem a tempót vagy szűkül az ív) akkor kicsit lábfékezek és érezhetően jobb lassulást el tudok érni vele mert az a két dugattyú elöl az számít. És nem kell határig taposni a hátsót hogy pont a megfelelő tempót elérd, hanem rásegíti azt a keveset az első.
Én nagyon szeretem.
Mondjuk hogy a kézifék a hátsót is fogja az tényleg érdekes elgondolás, ennek nem látom annyi értelmét..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
Hat nekem nem egyertelmu, hogy miert kotogeted ki az abseket
Igazam van, bizonyos korulmenyek kozott. Es neked is igazad van, bizonyos korulmenyek kozott.
Ja hogy mar lesodrodtunk az utrol? Ja es mar poros uton is vagyunk?
Hat akkor elerkeztunk oda, hogy ez baromira szituaciofuggo.
Mekkora a tempo? Mennyire poros az ut? Mekkora tempoig hasznalhatod a hatso feket a motor lejjebb dontesere?
Nem lehet rahuzni mindenre ezt.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Doki16
addikt
Mi az a helyzet amikor egy abs balesetveszelyes helyzetet tud teremteni a kocsival?
Ha nem lenne akkor megcsuszna a kerek ha meg nem nem csuszik meg mert tudsz ugy fekezni akkor az abs-el rendelkezo autoba se csuszna meg.En pl nagyon szeretem, volt mar hogy kihajtott elem egy bringas majd egybol el is esett elottem, mert brutal nagy ho volt. Na most ebben a szituban a leaposott lejegesedett havon fekezz ugy abs nelkul panikszeruen, hogy nem csuszik meg az auto es kormanyozhato marad. Csak az abs- nek koszonheti a bringas, hogy nem lapult ki, meg annak, hogy kikerultem
De ez csak az en maganvelemenyem no offense.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
baboss
őstag
Teljes mértékben egyet értek veled.Huszon valahány éves fejjel (akkor még csak ETZ meg Jawa volt.) akkor én is mentem mint az eszetlen.Most 47 évesen azért már sokkal megfontoltabb és óvatosabb vagyok.Múlthéten mentem le Velencére,és sok motoros társam megelőzött,ami nem gond,de olyan helyeken is ahol én biztosan nem előztem volna.
Tegnap a Bach csomóponti felüljárón jött szembe egy kolléga a kanyarban aki legalább 80-al ment,rövidnadrág és póló volt rajta.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Hülyeséget mondtam, mert ugye bukócsövezett kocsikról volt szó akkor, és az mindenünnen védett (még fejtetőn is), csak szemből nem. Jogos a 2 pont.
(#53981) canniball: meg olcsó benzint és szűk 3,14-nákat.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
ludsimon
veterán
Figyelj, írj neki privátot és kérdezd meg. Én lezártam ezt a témát.
undefined
-
Something_
őstag
328Ci. 13,5 felet eszik a városba, a csomi elrendezése miatt a babakocsi nem fér be, 2 ajtó miatt az ülést hátra rakni beszarás lenne.
Veszek egy Prius-t, elmegy 5 literrel városba, amit pedig eddig autóba benzinre költöttem, annak 80%-a meg megy a hitelbe.
Vagy szólok nagymutteréknak, adjanak kamatmentestPlusz az autóm ára mostantól fog brutálisat esni, 99-es évjárat, full extrás. Jó áron vettem 3 éve, most elvileg drágábban fogom eladni, pedig viszonylag nem kellett rá költeni sokat.
-
Something_
őstag
Legendásan megbízható a prius, több is van az ismerősi körben, semmi panasz, sőt. A másik meg, hogy van több magyar/külföldi taxis teszt, ahol említették, hogy nem szervizigényes.
Lopnak mindent, olcsót, drágát, éppen amire van megrendelés.
Amúgy nagyon érdekel a technológia, ezért is tetszett meg és akarok egy ilyet családinak. Ha meg kell rá költeni, akkor ez van.Ludsimon: köszönjük Emese
[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
Azt hiszem nekem nem kell elmagyarázni a dolgokat, mivel az én autóm jelenleg a 19-hez közelít és köszöni jól van pár rozsdát leszámítva. Ugyanakkor ma már nem ültetném be a gyerekem egy ilyen idős autóba. Megváltoztak az utakon is az erőviszonyok, ha bármi baj van, a régi szar húzza a rövidebbet mindig. Persze ez a BMW esetében nem áll fenn feltétlenül, de annak meg más baja van/lesz ennyi idősen. Arról nem is beszélve, hogy a fogyasztás sem mindegy, és nem csak a pénztárca miatt...
A másik, hogy szerintem itt senkinek sincs Priusa ( mármint az autó... ) szóval nem értem miért akarja bárki lebeszélni róla 0 tapasztalattal. Erről le kéne szokni . Én is vennék, ha úgy hozná a helyzet, mert egy jó autó. És HGabor sem régi romot akar venni, így az akkucsere majd legyen az utána következő tulaj gondja.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Something_
őstag
Nem igen talaltam olyat neten, hogy akkuhibas vagy elromlott az akku.
Max toresnel vagy vizkarnal kell a lopott akku.
Prius 3ast akarok, 2009-2010 korulit.
Elektromos rendszerrel nem lesz gond, vannak hozzaerto ismerosok.Amugy vasarlasnal 15e-ert leellenorzik markaszervizben a hibrid rendszer es az akkuk allapotat.
Sehol sem irtak azt, hogy koltseges lenne a fenntartasa egy 4 eves priusnak, de ha van valami ilyen forras amit tudsz, azt linkeld pls.
-
Daywalker
addikt
Felesleges erről vitázni. Lehetsz te akármilyen defenzív, ha a másik hülye, neked meg nincs hova menekülni vagy épp nem veszed észre (sír a gyerek meg a fene tudja, kismillió dolog van, ami akkor elvonhatja a figyelmet).Sajnos elég sok hír van, ahol a vétlen fél döglik meg a másik hülyesége miatt - mert az épp egy modern prémium autóban ült, te meg vmi "ócska" régi szarban. Az ellen nem tudsz védekezni. Ennyi és nem több. Szóval nem fogadom el az indokod Szerintem jól teszi az akinek van lehetősége, hogy ily módon is ad a védelemre. (A Priust meg hagyjuk már, nem annyira elromlós fajta...mindenből lehet rossz, erre nem lehet felkészülni, egy dízelre is rá tudod költeni a gatyád, vagy még többet is...)
A motorozást ne keverjük ide, aki motorozik az vállalja a veszélyeit is nyilván."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Egyrészt olcsóbb lenne a 10-nél, másrészt - ha jól csinálják - könnyebben kezelhető lenne annál. A 750-es gsxr-ről azt tartják, hogy pályán kb. olyan jól kanyarodik mint egy 600-as, és egyenesben pedig majdnem tartja a lépést az ezredesekkel, de jócskán lelépi a 600-asokat. Na pont ezért kéne, ha a zx8r-t is ilyenre csinálnák. Az utcai használat nem érdekel. De mivel jelenleg nincs zx8, max egy triumph daytona 675-öt vennék szívem szerint, még ha teljesítményben visszalépés is a zx9-hez képest, mert minden másban nyilvánvalóan jobb nála.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
mm89 kollégának igaza van. Nem csak a tömeg a lényeg, hanem az egész motor elrendezése, tömegeloszlása, a váz mérete, geometriája stb amit a blokk (mérete miatt) jelentősen módosíthat. Az adatok le vannak szarva. A pályamotorozás nem csak erről szól.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Igen, alapvetően igazad van, a mérhető dolgok számítanak, de kicsit több összetevője van ennek, mint az, hogy a papírra le van írva, hogy x kg (ráadásul száz helyen százfélét írnak tömegre is...) vagy y centiméter. Olyan erők vannak pályán, hogy a villa centimétereket hajlik féktávon és stb, ezekkel is számolni kell. És a mérhető dolgokon is csak az után tudnak változtatni, hogy a versenyző megmondja, hogy "mit érez a segge"...akkor tudják hova kell nyúlni. Nem véletlen, hogy annyit pöcsölnek a vázon a motorversenyben, hiszen rohadt sokat számít, hogy egy adott blokk mibe van belerakva és a versenyzőnek mi a jó stb.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
Itt inkabb az a problema, hogy egy hatszazasnak ki tudod nyomni a szemet, sokkal kevesebb rutinnal, mint egy ezresnek. Ez erzetben sok embernel ugy jon le, h a hatszazassal sokkal jobb idot mernek/tudnak menni.
Ez csak egy erzet. Ha nem tudod megulni, iranyitani a motort, legalabbis nem ugy erzed, nem fog tetszeni a motorozas vele. Szuksege van a nagy tobbsegnek arra hogy kinyalja a segget a jarmuve, kulonben a jarmuben fogja megtalalni azt a hibat, amiert nem tud jobbat menni vele.
Epp ezert ha valamit celszerszamnak csinalsz meg, az egy jokora tokonszuras egy rutintalan motorosnak, mig egy tokeletes szerszam egy profinak. Ott a zx 10 2005 bol. Gp pilotak kozott a legjobb idot mentek vele nagy osszehasonlitoban, Talmacsi is tobbek kozt, megis az ujsagirok olyan jelzokkel illettek, hogy nagyon ideges, kezelhetetlen, es nem kozutra valo.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Hat a profik vilagaban azert ez eleg ritka jelenseg.
A versenyzok pontosan tudni szoktak, mi okoz mit, bar sokszor atfedes van a problemak jelensegei kozott, de alapvetoen tudni szoktak.
Azzal nem tudnak mit kezdeni, ha kapnak egy selejt gumit, max azt erzik, hogy elmegy a tapadas x kor utan.
Hogy ez a vaz es a gumi egyuttesetol van? Ezt megerezni nem lehet. Ebbol vannak a szopasok. Ez a mernokok dolga kideriteni.
Az utcai motorokat is ezek a versenyzok szoktak tesztelni, es direkt "elrontjak" utcara.
Ok is kutatok, akik az elmeletet tesztelik eloben. Mert az egyik soha sincs meg a masik nelkul.A sulyra visszaterve. Nem mindegy, hol konyebb a motor. Pl kovacsolt alu felni, ami az ontotthoz kepest 30%al konyebb? Nem nagy suly, de nagyon lehet erezni.
Netan a fotengely? Ott sem lehet sokat sporolni, de erezheto kulonbseg lesz tole.
Pl RC8 lendkereket fel kellett hizlalni parszaz grammal mert panaszkodtak a gazreakciokra.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Egy motortervezesrol szolo cikkben olvastam, hogy ket pilota tesztelte a kawasaki sportmotorjat x evjaratut.
Az egyik csak az utcai felhasznalast tartotta szem elott, erre vonatkozoan adott tanacsot a fejleszteshez.
Futomuelemeket csereltek ki a kenyelmet tartva szem elott, vibraciokat figyeltek. A masik pilota csak a koridot tartotta szem elott, erre vonatkozoan adott visszajelzest.
Utcara egy olyan motor kerult, ami palyara nem annyira alkalmas, mint amit a masodik pilota tesztelt.Meg hozzatennem az erzetes dologhoz, hogy az az ember, aki azt mondja, hogy rossz az ezres, mert nem tud olyan koridoket menni vele, jobb egy hatszazas (es rengeteg ilyen van) az tanuljon meg motorozni, es ne a motorra fogja. Valoban annyit bele kell feccolni, hogy kimotorozzon az ember egy ilyen motort, hogy abbol a koltsegbol valoszinuleg megkapja a papirt egy utasszallitora is. De nem az a motor a rossz, hanem ezek az emberek kepzetlenek hozza.
Egyebkent esszeru valasztas egy kisebb motor, csak az indokkal van bajom.
A tobb intelligenciaval megaldott, vagy egy kicsit tapasztaltabb embereknek epp ezert tud eleg lenni egy mx5, vagy egy gt86. Loeroben nem akkora, ki lehet nyomni a szemet, ugy erzi az ember, hogy tobbet tud a gepnel. Ez tudja a legszorakoztatobb pillanatokat okozni, teljesen felhotlen "pengeelen tancolas" (elhiszed magadrol hogy ugy hajtod, mint egy pro) nem a kapaszkodas az eletert, mert nem tudja a paraszt hogy mi tortenik vele es a geppel, mert nagyon elkottazta a jarmuvalasztast a tudasahoz kepest.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Daywalker
addikt
-ok, akkor ellenkezzél, ahogy szoktál. Rommá törik egy motor, kit érdekel ki volt-e nyitva vagy sem? Senkit. Miért érdekelne? És kit? Van itt fórumos akinek papíron 1.3s kadettben 2.0 gsi motor volt, balesetezett, senki sem sem nézett mi van a motorház alatt. Pedig ott aztán kompletten minden ki volt cserélve, hozzá nem értő is látta, hogy nem az a motor van benne.
A többivel sem értek egyet...lehet h neked volt 50-es robogód, de már a 125 is más világ. Ezt úgy mondom, hogy nekem van robogó meg motor is. Kényelemről vitatkozni baromság, ahágy motor annyi féle üléspozíció (egyáltalán milyen robogóról beszélünk, kis kérek, nagy kerék? mert egy 50-es honda lead nem ugyanaz, mint pl. egy liberty vagy egy majesty...). És épp az automata jó benne, hogy míg te játszadozol a szar honda váltójával, addig 20x elment a csúcsnyomatékon járatott robogó...
Megtanul motorozni? Erre csak azt tudom mondani, hogy menj ki kecsóra és majd megmutatják neked a robogósok, hogy kell motorozni, pislogni fogsz...
"kb. bármilyen ruhában rá lehet ülni (előbb ér le a motor, mint Te), míg egy rendes motornál még rövid utakra is sokkal jobban oda kell figyelni."
Ezt válaszra sem méltatom.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Ahogy az is 100% statisztika, hogy minden robogo kenyelmetlen, mert neked az volt...pontosabban az az egy ami volt.
Hat van baj...
Meg azert egy sv-gladius akarmit ne hasonlitsunk egy meg inkabb nulla futomuves cbr125-hoz (mert ugye errol volt szo, nem mas motorrol). Az egy bicikli...[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
BoB
veterán
Ezért kellenének már a színes e-ink kijelzős navik. Mint ez az óra: [link]
Csak idő kérdése már hogy megjelenjenek. A videón lehet látni hogy a képfrissítés elég gyors már. És nem is melegszik annyira, mivel nem világít. (nappal)
Viszont a nyakamat rá, hogy a gyártók a szokásos módon nem akarnak semmit sem újítani, majd lesz egy feltörekvő kisebb cég aki megcsinálja, és évekkel később követik a többiek...
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- NETATMO időjárás állomás eladó!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen