Hirdetés
- Jövő év elején jön a most bejelentett Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
- Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
- No More Room In Hell 2 - Jövő hónapban indul a PC-s korai hozzáférés
- Friss előzetest kapott a Devil May Cry anime sorozat
- Premier dátumot kapott a Two Point Museum
-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
runner 125
nagyúr
válasz tboy93 #122068 üzenetére
..ilyen ez, annó én is nyomtam télen nyáron, aztán már elpuhultam. Utcán ilyen tizenfokokban már nem megyek.
Kell egy 125-ös robesz mellé. Van rajta szélvédelem, akár méteres plexire opció.."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #122446 üzenetére
Inkább az újabb fordított telósok ha klasszikus körlámpás hornet.
Xero Igen az a csoda is ott volt anno, meglep az, hogy még él. Meghajtotta egyszer az öreg fia minimális olajjal utána olyan hangja volt mintha egy marék csavart ráznál egy konzervdobozban.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #122453 üzenetére
Nem szóltam PC41 alatt az újabb csúcsos búrájú usd villás körösre gondoltam. Lusta voltam googlezni.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Somatom
veterán
-
Topiccsendőr
addikt
válasz tboy93 #122861 üzenetére
Ez nagyon attol fugg, a te szamodra a problema mit jelent.
Ha szervizkoltseg oldalrol kozelitek meg egy jarmuvasarlast, sportmotort szamitasba sem vennek. Nameg melyik 600 RR, mert az sem mindegy. Alusil hengerest nem szivesen vennek, bar mint emlitettem, megint kinek mi a problema? Ha a fo szempont, hogy nem rohad le, csak gyengebb lesz, egy 10-15 loval, amit meg se erzel, es otthagyni csak akkor hagy ott, ha leeg a generator.
Melyik 800? Koznyelvben Fi, vagy Vtec?A v4 nem problema, vannak tipikus hibai, generator fesszab, vagy vezlancfesz, amelyiken epp az van. de egy eleg kiforrott modell. Egy sportmotor szerelese legalabb olyan rossz, mint egy v4. Szelephezag ellenorzeshez ugyanugy darabokra kell szedni. Ha a nagy szervizek koltsegeit nezed, egy naked-nel sokkal kevesebb munkaorabol megvannak.
Nekem 750 es vifferem van, varosban nincs bajom vele, de nekem meg nincs ket oldalso hutom, ami nyomna a meleget a labamra. Nem erzem hogy teletankolva 240 kilo. A 600 rr nel az ules alatti kipuff biztos fogja egetni a zsirt nyaron azt garantalom.Ha sportmotorral normalisan kozlekedsz, es nem vagy haklis finom szenzor bajokra, pl hogy a gazvetele nem olyan 1/4ed gazon, mint ujkoraban, vagy motorfeknel kicsit kesobb reagal, stb, akkor nagyon sok km-t raksz bele nagyobb kiadasok nelkul, ha nem pentek delutani gyartasu a motor. Ertsd, minden nagyonjol sikerult. Ennek hatranya az, hogy ha egyszer valami nagyobb gond lesz, pl egyik hengerben tomitetlen szelepek, ezaltal kis kompresszio, es megbontjak, akkor a sok km miatt minden el lesz kopva valamennyire, es vagy ralocsolsz annyi penzt, ami irrealis, vagy kidobod a kukaba a motort.
Vagy jovanazugy, es rulettezel tovabb, hogy mikor fog mi elszallni.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
KrAt
veterán
válasz tboy93 #122879 üzenetére
Meleg, amikor mindkét lábadra tolja oldalt a forróságot, amint nem mész, 100+ fok felett van a víz, amit nyilván így terveztek, de nem kellemes
Azon kívül kis gázra szerintem idegesebb, mint egy sor4, ezért szar vele dugózni, azon kívül picit hasalós, nem egyenes hátas.
Nehéznek nem érzem, mert egy kétajtós szekrény vagyok.. Szélesnek a kormány + tükör a mérvadó, ha nincs oldaldoboz, az annyira nem vészes. -
Topiccsendőr
addikt
válasz tboy93 #122870 üzenetére
Attol fugg hany szezonrol van szo, es vedd hozza, egy motor nem csak magabol a blokkbol all, nem csak ott kell cserelgetni dolgokat. Ilyen "fillerbszo" szempontoknal pedig furcsallom, hogy sportmotorrol egyaltalan beszelunk. Erre ott vannak a postas 125-250 esek.
Ha 0km-esen vennel egy 08 as 600rr-t , es tenyleg kresz alapjan mennel vele, jo nehany evig csak olajcsere lenne (tegyuk fel a fesszab vezlancfesz, generator nem rondit bele) , de azutan bele kene nyulni a zsebbe a ~25 000 km es gyertya, szelepallitasnal, akkor fekbetet csere elol es lancszett lassan. aztan 50e km kornyeken jonnenek ezekhez pluszban hozza az ugyanilyen koltseges nyakcsapagy csere, kerekcsapaggyal, esetleg elso telo olaj, es addigra mar semmi sem olyan, mint azelott. A lambda, a TPS, a map szenzor. Ha nem szol bele semmibe, az a jobbik eset.Ez az olajcsere es semmi mas... amit irtam feljebb. Meg lehet csinalni csak olajcserevel jo sok szezont, ha nem erdekel mellyebben a dolog, nincs igenyed arra, hogy a motor ugy viselkedjen, mint ujszeru allapotaban, olyan menetteljesitmenyei legyenek, olyan legyen a vezethetosege, barmi. Tehat nem akarod fenntartani az allapotat, vagy fel sem ismered, hogy az allapota mar nem olyan.
Aztan itt van az a faktor is, hogy a hasznaltmotorok legnagyobb resze nem olyan futasteljesitmennyel rendelkezik, mint amit a km oraja mutat.
Szoval a legmegbizhatobb tipusoknal sem csak olajcsere a program.Barmi alkalmas napi szintu ingazasra, ha neked epp az tetszik, es kepes vagy kompromisszumokat hozni annak erdekeben, hogy olyan motorral tehesd meg, ami tetszik.
Sportmotorral napi ingazasnal nekem nagyon fajna, hogy hamar belemegy a km, es eleg sok penzt elfustolok az ertekebol a kipufogon keresztul, mig egy sporttura vfr-nel az ertekcsokkenes nem akkora, es tobb km-t is elmegy.
Mindkettonek kb ugyanolyanok a szervizintervallumai, es ugyanugy le kell bontani mindent. Talan a viffernel nem kell az egesz fojtoszelephazat levenni a szelephezaghoz, de az mar nem sokat szamit az egesz szervizhez kepest.Explosión de dos tiempos
-
csongi
veterán
válasz tboy93 #122870 üzenetére
Ezek nem eppen a napi ingazos motorok sztem.
Bar ha az ingazas autopalyan tortenik, es keresztul kell menni a hungaroringen, akkor idealis hozza :).Ahhoz, hogy csak az olajcserevel kelljen foglalkoznod, startbol a zsebbe kell nyulni.
Teljes szerviz. Sikeres valasztas eseten fo alkatresz csere nelkul meg lehet uszni.
De minden masra kolteni kell.
Persunak teljesen igaza van. A leirtakkal szamolni kell, mar ha foglalkozni akarsz azokkal.
Aztan, hogy egy motorral ugy kozlekedik valaki, hogy az ket nyomon fut, es 100km-en tobb olajat eszik, mint benzint, es teleszkop nehezek, a fekek meg a motor sulyat novelik, az mar az egyen dontese.
Sajnos robogos fronton nagyon sok ilyet latok.
De nagymotoroknal is boven van. -
csongi
veterán
válasz tboy93 #122896 üzenetére
Amit felsoroltál azok olyan szervizelések amik teljesen normálisak.
A teljes szerviz ott kezdőik kb, hogy a féknyergek teljes takarítása és a szükséges kopó elemek cseréjével. és valahol a kezelő karoknál fejeződik be.
És jó esetben nem kell blokkot bontani.
Egy hűtőfolydék csere sokat nem ér, ha a rendszer koszos.
16 év alatt, kitudja hányszor nem volt cserélve, vagy éppen nem jó folyadékkal volt feltötlve?Szervizelt motoroknál rendszeresen tapasztalom, hogy az úszócsapok lógnak mint tehénen az alsógatya. Aztán a digitális fékkel meg megy a perecelés.
A félre kopó fékbetét tárcsákról nem is beszélve.
Még egy jól működő kormánycsapágyat is illik ennyi év után újra zsírozni.
Egy teleszkóp sem mindig az olaj és szimering cseréről szól.
Szóval egy folyadék cserétől még nem lesz gondtalan motor. Ahhoz mélyebben kell belemászni. Mindent amit nem csináltak meg 14-16év alatt, meg kell. Ha nem, akkor a következő évek a folyamatos szervizelésről fognak szólni.Somatom:
A hidrotőkés megoldásnak is megvan a maga rákfenéje.
Mosható levegőszűrőt lehet készíteni szinte mindegyikhez. A kérdés van e kedv a sűrűbb szétszedés és tisztításhoz?
A kardán sem gondtalan, azt is kell karban tartani. És mivel a legtöbb esetben kimerül az olajcserével, ezért jóval kevesebb km futás mellett már vannak javításra szoruló elemek.
Pl BMW, egy kiszakadt porvédő gumi, és hamar levesbe kerülhet pár igen drága alkatrész.
Vagy éppen azért mert sikerült nekik elsakkozni az alkatrész kompatibilitást.
Vagy NT650. elmaradó zsírzások gumicserénél, megteszi a maga költséges javításait.
De mint minden ilyen gondozás mentes elemnél 15 év távlatában illik egy teljes takarítást és kenőanyag cserét megcsinálni. És a következő 15 év lehet megint gondtalanabb.
Ez persze idő és sok munka. Amit kerülnek a tulajok, és az olajcserével betakarják a mindent megkapott szállóigét. -
LustaDick123
tag
válasz tboy93 #122895 üzenetére
Ilyen, hogy leszervizelem a motort és megyek vele a következő szervizig csak új motor esetén van az első 1-2 szervizlátogatásig, amint használt motor veszel ez el is felejtheted. Nem azért mert rossz a motor, hanem mert a motorokon gyorsabb az alkatrészek elhasználódása és emiatt elindul egy folyamatos TMK a motoron, ami 3-4-5000km után mindig kér valamit. Ne gondolj nagy dolgokra, egyszer egy fékbetét, egyszer egy gumi, hol egy lánc kér cserét különböző ritmusban.
Az én viszonylag megbízható típus hírében álló Varaderomon, amit kímélő túraüzemben használok és korábban megkaptam a magamét, hogy képes vagyok betartani a gyári 12000-res periódust is akár a két „nagy szerviz” közti időpontban (24000km – ami előfordul, hogy nincs két szezon nálam) a következő TMK történt:
- olaj és légszűrő csere
- műszaki vizsga
- gumicsere
- első fékbetét csere
- 2 garnitúra hátsó fékbetét
- hátsó féktárcsa csere
- akksicsere
- kerékcsapágy csere
- lánc csere
- kipufogótömítés csere
Ezek egy részét nyilván lehet szinkronizálni, mikor látod, hogy gatya a lánc és cseréled a következő olajcserénél, de egy hosszabb szervizperiódus alatt simán tönkre tud már menni egy lánc és előfordul, hogy inkább nem kockáztatsz és cseréled előbb. Mivel semmi sem olcsó, hamar átállsz arra, hogy folyamatosan figyeled a motort és nem dobod le a gumit azért, mert már nem húzza ki a következő olajcseréig, elpazarolva ezzel mondjuk 4000km használatot.
A „ne essen ki hetekre” pedig sok mindentől függ. Ha tömegmotorod van, pl. VFR a nagy Honda legóból, akkor ahhoz lesz sok minden kopó-fogyó polcon. Ha valami ritkább motor, akkor lehet rendelni és várni kell vagy spájzolsz. Panaszkodtak többen, hogy a gumiszervizek is sokszor egy hetes átfutással dolgoznak szezonban, lehet ilyen esetekben is várnod, tervezned kell. -
Topiccsendőr
addikt
válasz tboy93 #122895 üzenetére
Sztm nem ertettem felre, a motorok sajnos nem allto helyukben mennek tonkre, hanem amikor hasznalod.
Hogy bonyolitsam a kepet, 10e km-es szezont megcsinalsz egy olaszorszagbol behozott, szetganyolt, levegos, karbis, laza szijas monsterrel is, meg ha egyhengerezik alapjaraton, attol meg elmegy 10 e kmt "problema" nelkul. A motoroknal nem a motorikus lerohadas a legjellemzobb, hanem valamilyen elektromos alkatresz az esetek tulnyomo tobsegeben. Akku, oninditorele, generator, euro4 es felette mar az elektromos gaz, map szenzor, tps miatt tilt le, es nem fogod hasznalni, holott a motor "jo".
Osszefoglalom. 600RR el is tudnal esszeru penz keretek kozott kozlekedni ha 0 km-esen venned. (Mas kerdes hogy rengeteget veszit az ertekebol, de most a hasznalatra koncentralunk. Az en sportmotorom pl 10e km-kent 1000€ val er kevesebbet) nem hajtod, elmeletileg max 130 al mesz vele, boven elegendo a 12000 km es olajcsere, es a szelepallitasi intervallum is, csak aprosagok szolhatnak kozbe, ami nem vegzetes. Beszallito minoseghullamzasok johetnek elo valamilyen periferianal.
Csakhogy te egy hasznalt motort veszel, es a sportmotorokkal nem 130 al mennek, mert a vasarloreteg nem olyan. Tulnyomo tobbsegeben valahonnan behozott motorok, igy nem stimmel a km allas sem, a legfobb jellemzo, a hasznalat modja pedig kinyomozhatatlan, tehat nem tudod megtervezni elore rendesen a koltsegvetesedet sem, akarmilyen motorrol beszeljunk.Explosión de dos tiempos
-
etnies
senior tag
válasz tboy93 #123185 üzenetére
Nekem Micheling Road 5 van és teljesen megfelel az itteni télre (0-10 fok, folyamatos pára miatt nyálkás utak).
Ha nagyon küzdök, akkor persze megtudom csúsztatni, de normális motorozásnál nincs vele gond.
Gyorsan váltasz irányt? Gyorsan engeded rá a nyomatékot? Visszaváltásnál adsz egy kis gázt, mielőtt elengeded a kuplungot?
Ezért mondom, hogy a fiatalok kiváltsága a naked motor, burkolt motoron kb 10-15 fokkal mindig melegebb van. Ez konkrétan azt jelenti, hogy mindig egy réteggel kevesebb ruha kell, mint amennyi naked motoron kellett.
Abszolult jogos, csak itt az UK-ban ez a márka éppen felfutóban van, személyes tapasztalat nincs róla, olyan drága, mint a Senna. Senna-m még nem volt, de baráti körben bevált.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
yodamastah
őstag
válasz tboy93 #123185 üzenetére
PR4-el tolom én is (nem raktam még el a tmaxot,). Ez a gumi úgy lett optimalizálva, hogy széles hőmérséklet tartományban legyen hasznáható (Michelin szerint -5 fok felett jó száraz aszfalton, jégre hóra nem ajánlott) és nedves úton jól tapadjon. Cserébe nincs olyan csúcs tapadás mint egy sport guminak. Sokat mentem vele esőben, hideg, nyálkás időben, és nyilván nem tapad úgy mint nyáron 30 fokban, de teljesen jól használható ebben az enyhe téli időben. Most már bízok a gumiban annyira, hogy melóba simán elindulok 2-3 fokban is esőben.
Gondolom a PR5 is hasonló, csak még jobb.
[ Szerkesztve ]
-
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #123272 üzenetére
Csak csinálják sokat, előbb utóbb elérik, hogy össze mossák az összes motorost velük, nem elég a Mátrában ordibátorokkal száguldozó farok, akik miatt majd egy motoros se mehet arra, most hozzájön a közveszélyes egykerekező jelző is.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Horvi
őstag
válasz tboy93 #123277 üzenetére
És ha hárman akartok beszélgetni mondjuk azt, hogy oldjátok meg? Váltogatni kell a csatornákat? (gondolom az olcsóbbak így működnek). A jövő évi túrákhoz(ha lesz ilyen) én is beszereznék ilyen cuccot.
Általános kérdés ehhez, hogy esetleg valami walkie-talkie/urh rádió vagy ilyesmivel ez a beszélgetés nem kivitelezhető? Vagy arra van valami szabályozás és meganalizálnak érte?
[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #123286 üzenetére
Én vettem bt adaptert, a rendes motoros fülesben is hallottam, illetve tudtam beszélni.
Azóta sem használom, a kábelei kicsit kidörzsölődtek, a ptt gomb sehol nem volt jó helyen, és max 1 hülyét találtam aki még rádiózott. 16 szabad pmr csati, elvileg senki nem használta, de mégis egy csomó zajos volt.
Az interphone kommunikációval teljesen más világ, a ptt leáldozott.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz tboy93 #123409 üzenetére
A jo 999 es. Ez mondjuk a lakossagi, de ennek is titannitrides a villaja. :D
Miutan egesz hetvegen mentem egy ilyennel, hetfon az r1 el mentem munkaba, es majdnem atmentem az elso piroson, mert elszoktam tole, hogy ennyire kell huzni a feket. A 999 en egyujjas volt barmilyen helyzetben.Kollegam vett egy S verziot, 2005, mar nem ontott hatso lengovillas, hanem az aluprofilos, ohlins gyarilag, radialis elso bremboval. Eleg ritka. Ugyanugy olaszbol. Az osszes csavar ugy megtepve, alig birta a nyakcsapagy csavart kilazitani, a segedvaz ezusttel lefujva, kezzel, flakonbol, amibol jutott a fekete lengovillara is.
Szerencsere a testastretta blokk eleg tartos, remelhetoleg ott nincsenek ilyen szintu dolgok. :D
De kb tasner szintu szerelok vannak abban az orszagban. :D[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #123496 üzenetére
Golf 3 300k-nál nulláz... pedig a jó öreg 1.9TDi elmegy 600-at is kisebb nagyobb szervizekkel.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #123499 üzenetére
Passz, 300-nál lenulláz és onnan látod, hogy a total-t nem írja csak a számokat. Ha újra eléred akkor meg kiakad a digit óra.
[link]
Amúgy lehet ők sem bíztak benne, hogy azok az 1.4 és 1.6-osok elmennek 300 ezret.Újra méretezett bill egész áldott nap megviccel...
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #123882 üzenetére
"Az isten bassza meg, Anna te meg akarsz halni? Hát ha jön valaki jobbról és beléd jön leszakad a lábad. Azt akarod TE?!" ---> ebben viszont pont tök igaza volt. egyik barátom pár éve arra panaszkodott, hogy forgalmi vizsgán meghúzták, mert körforgalomba bement, amikor a bent levő indexelt kifele és tök dühös volt emiatt. kellett neki pár hét motorozás (másodikra meglett a jogsija), hogy rájöjjön az index nem azt jelenti, hogy valaki le is kanyarodik, hanem csak annyit, hogy telefonálás közben az ablaktörlő mellett az index karban is elakadt a delikvens keze. mondjuk ezt az anekdotát ordítás és megalázás nélkül is elő lehet adni
#metszéspontok
-
Novics
senior tag
válasz tboy93 #123937 üzenetére
Blokk nélkül esélytelen? Mert az meg nincs meg.
A biztosítónál is érdeklődök majd, de nekik valószínűleg a legkényelmesebb válasz az, hogy akkor buktam a dolgot, viszont hátha van valami kapaszkodó, amivel mégis ki lehet csikarni belőlük valamit.
A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #124092 üzenetére
Eladásnál tedd be első képnek, szerintem azonnal keresnek majd a WR450 vevők.
---
Köszönöm a generátor, r/r válaszokat!The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #124264 üzenetére
Nem vagyunk egyformák, a motorozás egy hobbi (is), nem is olcsó, én elfogadtam azt, hogy mindig kell rá költeni. Nincs olyan - az én véleményem szerint - hogy ennyi a plafon, mert az egy pillanatnyi állapot. Azaz akkor 970e forintod volt. Viszont gondolom dolgozol, keresel pénzt, van megtakarításod, stb., csak nem abból a 970 ből kell megoldanod a következő 10 év gumiszettjét is, vagy igen?!
4 éve nekem is kb ennyi pénzem volt motorra, el is baxtam, nem azért mert a motor rossz volt, hanem azért, mert NEM vettem értéket, ezt az eladáskor láttam, hogy nem kapkodtak érte.. Egy motornak akkor van jó ára, hogy amikor a "szerinted" reális áron meghirdetve 1-2 héten belül elvinnék.
Azt hiszem vitának már nincs helye, megvetted azt ami szerinted jó, rendbe teszed, és lesz egy műszakilag kiváló állapotú motorod, amiben örömöd leled. Addig egészen biztosan, amíg nem akarod eladni, de hát hol van az még..
(elnézést, hogy tboy-nak válaszoltam..)
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
#31733248
törölt tag
válasz tboy93 #124939 üzenetére
Én naponta notorozom a Belvárosban (ott dolgozom), de nem akarnak rendszeresen megölni. Vagy túl gyorsan mész, vagy túlreagálod, esetleg egyszerre a kettő. Ha mondjuk a nemrég emlegetett Kiskörúton álló kocsisor mellett mész el a buszsávban, normálisan haladva semmi gond. Ha 70-nel robogsz el mellettük, már összejön néhány gyors reakciót igénylő szitu, ha százzal húzod neki, hét héten belül repülsz valamelyik motorháztető felett. Mondhatod, hogy az autós volt a figyelmetlen hülye, de ez alapvetően rajtad múlik.
Mondjuk hétvégén több a vidéki sofőr, ők tényleg bambák.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen