-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
pakfong
tag
válasz Micsurin #116200 üzenetére
5 éve amikor csináltam a korlátlan, a tanulók közt volt 1 fószer, aki csak azért csinált A2-t, hogy ne essen kísértésbe egy nagy motorral. De volt munkatársaim közt is volt több olyan is akiknek csak azért nem volt motorra jogsijuk, hogy még véletlenül se vegyenek motort.
tboy93
Motorra amikor csináltam a jogsit, akkor volt 11 éve B kategóriám, nem extrém levezetett km-rel. Pár hónapig volt egy 50-es Riejum (inkább hagyjuk), most a 600-as Hornet több mint 3 éve van már meg, 26000km-el a csuklómban. Hiába sor4 és 100 ló majdnem 200 kilóval, kezdőmotornak jó, ha helyén van az eszed. Ha hülye vagy egy 125-ös földhöz bax. Amit viszont sokan kihagynak a képletből, ha autóra van már jogsi x ideje, azzal együtt a rutin is jön, hogy hogyan reagálsz egyes közlekedési szituációkra.A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
-
-
duni84
aktív tag
válasz Micsurin #116217 üzenetére
nem túloztam, mert tényleg épp a gs500 volt, amivel nekem is van személyes tapasztalatom. az idomos verzión lehet, hogy a látvány nem ugyanaz, mint a naked-en, de személyes véleményem szerint ha az ember egyszer kipróbál egy "csak picit kényelmesebb" motort, akkor utána nem találja ezen a helyét.
a 600-650 kategóriát meg azért írtam, hogy eleve ne zárja ki. a 600-700 ezres motor keret úgysem a cbf650-et irányozza elő, inkább mondjuk egy sv650-et, ha már nakedben gondolkodik tboy93
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Micsurin #116222 üzenetére
nem kell ennyire végletekben gondolkodni, mert nem végleteket írtam, csak több nézőpontot kért, hát többet kapott. abban megegyezhetünk, hogy mondjuk a 10. forgalmi órán már legalább az kiderül, hogy a naked "túl szeles" vagy "pont ez kell"? meg az üléspozíció, satöbbi. a suliknál meg úgyis a rutin oktatáson tipikusan jelen van az 50-125-500-600 minden tagja (legalábbis eddig bárhol láttam sulit, mindenhol helyben voltak), hogy ki lehessen próbálni már ott több típust.
végletek nélkül tényleg csak annyit írtam, hogy ebben az ársávban én személy szerint nem 500-asban gondolkodnék, de úgyis tboy93 ismeri saját magát (és fogja megismerni még jobban a gyakorlati órák alatt). ráadásul nem is gondolkodnék sv650-ben, de az már tényleg személyes vélemény nem bírok kibékülni a dizájnjával, csak általában ezzel szoktak nekiindulni a nagymotorozásnak, mert az árából már nem igazán tud veszíteni, megbízható is.
@tboy93: esetleg majd annyit próbálj meg valamikor, amikor picit jobb idő lesz, mint most, hogy körbejárod a hozzád közel eső használt motort kínáló helyeket. a red baron-nál pl elég sok típusra rá tudsz ülni, hogy lásd pl leér-e kényelmesen a lábad, mennyire előredőlős, mennyire hegyes a térdszög, mennyire tudnál megbarátkozni közelről a látvánnyal élőben, mennyire széles/keskeny az ülés, stb .... ha nem csak nyers teljesítményben gondolkodunk, akkor ezekkel az apróságokkal rengeteg típust ki tudsz zárni eleve a red baront meg tényleg csak azért mondom, mert ott ki szokták tolni az udvarra, elég sok helyen is vannak az országban, elég sok fajta motorral mindenhol, de az onnan vásárlást egyáltalán nem ajánlom, mielőtt félreértés lenne ebből is minimum másfélszeres szorzóval dolgoznak a piaci árhoz képest
#metszéspontok
-
Chris0321
addikt
válasz Micsurin #116213 üzenetére
Egyrészt én nem értek az autókhoz/motorokhoz így egyedül nem mennék el vásárolni egyet max. ha tudnék venni újat. Tavaly mikor autót vettem akkor is autószerelő sógorommal mentem aki átnézte a kocsit és próbakör alatt is ő vezetett, én az anyósülésen ültem. (Majd 24 órája fenn voltam és nem akartam húzni az időt.) Plusz próbakörre minden probléma nélkül elvinném jogsi nélkül egy félreeső úton, haza pedig futón. Otthon meg ellenne fedett zárt helyen míg le nem teszem a jogsit.
Arra írtam, hogy nem olyan kezdő, hogy tudja hogyan kell közlekedni az úton (jó esetben), a megszokott útvonalon tudja mikor merre kell besorolni, melyik utca egyirányú és nem kanyarodás előtt szembesül vele, stb. ami miatt már csak a motorozást kell megszoknia. -
Ferdzsoo
addikt
válasz Micsurin #116222 üzenetére
Mondok egy ellenpéldát:
Igenis van értelme az A1- A2-nek. És hülyék voltunk hogy párom egyből korlátlanra jelentkezett, ő is pontosan azért hogy a "jogsi legyen meg azt utána majd vehetünk kicsit is".
Hazudnék ha azt mondanám hogy nem volt gond már a rutinon is, sajnos többször eldőlt kizárólag mindig csak álló helyben. De előfordult. (600-as CBF) Előtte ment 125-össel, 250-essel, azokkal semmi baja nem volt. Sajnos a rutin vizsgán is a legutolsó vészfékezés utáni megálláskor ismét eldőlt álló helyzetben (a 8-ast az elején letolta 55kg-os nő létére). Term. megbuktatták, teljesen jogosan. Elment tőle a kedve érthető módon és abban maradtunk majd visszatérünk rá később. Nah azóta sem tértünk rá vissza mert fontosabb dolgok jöttek időben közbe. De azt most írásba adom, ha akkor csak A1-re jelentkezik, nevetve megcsinálja a vizsgákat, és az eltelt évek alatt megszerezte volna a kisebb gépekkel a rutint arra hogy a nagyot is magabiztosan tudja kezelni álló helyben. Már rég meg lenne a korlátlan vizsgája. Mert nagyon jó érzéke van hozzá, csak egyszerűen nem bírta el a motort, amit szvsz meg lehet tanulni egy kisebb motorral hogy hogyan álljak meg annyira okosan hogy ne erőből kelljen megtartanom egy esetleges vészfékezés után a gépet.
Biztos vagyok benne hogy nem ő az egyedüli ilyen eset.
Továbbmegyek. Én is jobban jártam volna ha nem egyből korlátlant csinálok és egy kisebb géppel kezdek. Nem az hogy így nem tudtam megtanulni, de sokkal tovább tartott szerintem mintha szépen 250-essel elmotorozgattam volna 1-2 évet.Igen, drágább lépcsőnként végigmenni, jogsi terén is.
Drágább motorok cserélgetése terén is.
De hogy jobban fel tudod építeni a motorozási tudásodat és hamarabb megtanulsz ténylegesen motorozni abban biztos vagyok.
Akinek van pénze és ideje, én mindenképpen a lépcsőzetességet ajánlom. Úgy motorok terén, mint a jogosítvány megszerzése terén."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
veterán
-
gergo5991
őstag
válasz Micsurin #116357 üzenetére
picit off, de abból lehet probléma hogy kb minden dokumentumon máshogy irják a szlovákok a Gergő nevet? van ahol ékezet nélkül, o,ő,ö,ó minden van itt csak ő nincs xD
azon gondolkodom hogy már billentyűkódot is fogok mellékelni a nevem mellé. Utlevelet mikor voltam kikérni nem akarták kiadni, mert azt hitték amerikai vagyok., hivtak már Trevornak is, meg az is durva nem tudják mi az a keresztnév és mi a vezetéknevem, ha nem kérdik én nem is mondom, ez alapján a balesetin kórházban már 2 személyiségem is van xDbicajosként néha sokkol, hogy az emberek bizonyos motoron való kanyar technikán, féktechnikán meglepődnek hogy ilyet is lehet ,ilyen is létezik, én meg már kiskorom óta igy cangázgatok
az idén keszülök A-s jogsi letételre, csak ez a covid rendesen közbejött
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz Micsurin #116439 üzenetére
Corsa 2. Járt utat a járatlanért nem hagytam el most Maxigumiról 91-ért volt a pár. Meg állítólag az S22-nek valamivel laposabb a profilja.
Érdekes hogy hátra nem kellett súly, elölre viszont egy egész nagy került, a szelephez viszonylag közel.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Micsurin #116476 üzenetére
Tegnap kérdezte haverom hogy láttam-e az új Euroringes árakat. Egész napos oktatás 50 ezer Na én azon kapaszkodtam meg, ugyanis 2 éve még 25-ért voltam. Aztán következőnek a Dodor féle képzések 40 ezrén is leborultam a székről Ahhoz képest már nem is drága az 50 ezer ami 8 óra hosszú és a pályahasználat is benne van, miközben az utóbbi csak 4 óra és a közúton mész oda-vissza
Részben irigy is vagyok, hogy miért nem én csinálom ennyiért.
Kozma Tomihoz meg szerintem nem az árak miatt kell vinni, hanem azért mert precízen és alaposan dolgozik.
Piszlicsáré példa, de én például most is nyikorgó lábtartóval kaptam vissza a motort, pedig ez már a 4. alkalom volt hogy szervizben járt ott a motor. Most már kíváncsi vagyok, hogy mikor lesz befújkálva anélkül hogy szólnék Mert egyébként bármi más aprósággal ha szólok akkor rögtön mondják hogy mi-miért és hogyan, és meg is csinálják, szóval nem panaszkodom.
Csak abból indulok ki, hogy Tomi egy szimpla olajcserekor is átnézett mindent, majd befújta/bekente kérdezés nélkül amit kellett, pl bowdenek, kitámasztó, lábtartó, stb.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Micsurin #116479 üzenetére
Van több csomag is, nem csak az egész napos. A tréner nevét nem írják. Gondolom rájöttek hogyha az utcán össze lehet kanalazni napi 5-600 ezret, akkor ők a napi 25-ért túl olcsóak voltak egész napra. Azért ez mégiscsak egy összetettebb pálya.
Sok helyen leírtam már, talán ide is, de ha nyerek a lottón egyszer 5-6 milliárdot, akkor az kurva élet hogy építtetek egy saját privát pályát
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #116479 üzenetére
nem elmebeteg. Akkor lenne elmebeteg, ha nemet ara lenne. Egy utcai oktatas kb ennyibe kerul, szamlat ki ad, ki nem, azt most nem tudom, lehet senki. :D valamennyivel biztonsagosabb korulmenyek kozott tanulhatsz, bar egy ezressel 190-el ersz a celegyenes vegere a kanyarhoz nulla bukoterrel :D
De legalabb nincs szembejovo auto, vagy teherauto, ami atmegy rajtad.
Kakucson olcsobban megtanulod magadtol, de joval hosszabb ideig tart. Ha csak szorakozni akarsz, akkor kakucs olcsobb egyedul, ez egyertelmu. Ha fejlodni, akkor nem.A homerseklet jelzo mutatos muszerre egyaltalan nem alapoznek semmilyen megallapitast.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Micsurin #116479 üzenetére
Ők legalább számlát is adnak,nem úgy mint a többi. Hungaroring Motoros Akadémia. [link]
Sokkal nagyobb biznix van pl motoros túrák szervezésében. 2 éve volt olyan cég,aki 4 nap Zakopanét 120eFt-ot kért el. (Most is van fent 3nap,315 Euró) A másik,2018-as infó alapján,itthon csak 1db cég csinálja hivatalosan. Többi mocskosul bebukna,ha lenne rá ellenőrzés. Oké,valamiből meg kell élni,de ha még számlát sem ad..Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Geresics
addikt
válasz Micsurin #116479 üzenetére
azóta is meg van nyitva otthon, egyszer gyorsan átfutottam, de közben 2 gyerek ugrált a nyakamon, szóval neki kell ugranom még egyszer nyugodtabb körülmények között, de nekem úgy tűnt, hogy a válaszadó a saját szájíze szerint értelmezte a korm.rendeletet, és/vagy simán rámondta, hogy a motorral közlekedés az "egyéni szabadidős sporttevékenység, szabadidős célú gyalogos közlekedés". Szóval nagyon sántít, de mondom, felületesen futottam csak át...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
pakfong
tag
válasz Micsurin #116499 üzenetére
Szerintem Dodornak van már annyi jóakarója, hogy hetente felnyomják, csak hogy véletlenül se unatkozzon.
Amennyi lét kaszál 1 szezon alatt, nem hiszem, hogy számla nélkül már ne ütötte volna meg a bokáját. De aztán a fene tudja, ebbe úgyse látunk bele.
Mindenesetre vmit jól csinál, mert tolonganak hozzá az emberek. Most már engem is egyre jobban érdekel, hogy mit tud ennyire. Még a végén kénytelen leszek befizetni hozzá.A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #116543 üzenetére
Nincs.
vezlancfesz, generator, fesszabalyzo ami biztosan terdel ezeken az evjaratokon.
Meg fotengelypoz jelado. Meg veztengely jelado. Meg uzemanyagpumpa ahol van viszonylag hamar, akar 20e km alatt. Aztan barmi mas is, ami epp tervezesi hiba. Ez a legvaltozatosabb lehet modellenkent, vagy beszallitoi minoseghullamzas miatt valamilyen periferia, pl onindito magnesek ragasztasa elenged, de a valto is viszonylag hamar rottyon van. Ilyen ez a popszakma.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Micsurin #116551 üzenetére
simán lehet, hogy rosszul tévedek, de az én kis buksimban a paralel (mint párhuzamos) arra utal, hogy a 2 dugattyú párhuzamosan megy (persu ábra 360), a sima sor2 a 180-as, amikor pedig próbálják a V2-t utánozni, akkor 270 fokos elékelést használnak
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Micsurin #116543 üzenetére
FB-n egy tök általános túraendurós topikban admin vagyok, ahol kb. az egyetlen felvételi kritérium, hogy legyen rendszámos túraenduród, és állandóan jönnek a jelentkezők, hogy nincs nekik, de szeretnének, és gondolták itt majd jól kiokosodnak. Már annyiszor írtam meg, hogy már le van mentve, és csak bemásolom mindig ezt:
"akik infó-gyűjtés miatt csatlakoznának, nekik mindig azt szoktam mondani, hogy az a baj az ilyen "általános" csoportokban, hogy csak előítéleteket fogsz kapni, nem valós válaszokat. Ha megkérdezed bármely csoportban, hogy milyen az Aprilia, akkor jön a szarolasz, pénztemető, stb. Ha a KTM-et kérdezed, akkor KellTolniMegint válaszok jönnek úgy, hogy életükben nem volt ilyen motorjuk. Ez sajnos tapasztalat. (Aprilia Pegasom volt, most pedig KTM1190-em van). Épp ezért felesleges is feltenni akár ebben, akár más motoros csoportban ilyen kérdést.
Ha valós infókra vágysz, akkor irány egy márka-csoport! Ott kell kérdezni, mert ott valós tapasztalatok alapján fogsz véleményt olvasni! Igaz, ilyen helyeken egy kicsit mindenki szeret szépet mondani, de ha sokat visszaolvasol, akkor megtalálod mindig a típushibákat!"
Viszont újra és újra tök jó látni, hogy ez a fórum nem úgy működik, mint egy átlagos facebook csoport! És ez nem csak Micsurinnak, hanem a fórum legtöbb lakójának szól!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Baboss94
újonc
válasz Micsurin #116535 üzenetére
En egy kicsiket tobbet vartam. Nem volt rossz, de nekem meg minden uj! Talan az emberben is csalodtam egy piciket. Mintha annyira mar nem is erdekelne..Menj palyaoktatasra, csak utcan ne csinald ugyan azt Ha gondolod ingyen elmondom es megmutatom, hogy mire gondolt Dodor. Aztan meg elkoltjuk benzinre es fagyira azt a penzt !
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #116604 üzenetére
Azert ahhoz, hogy 7000nel legyen barmiben is egy "hullam", ahhoz nem egy egyszeru karbiszinkron elallitodas kell, vagy karbi dugulas. A karbiszinkron csak alapjaratra van hatassal, semmi masra. Szep munka lesz kinyomozni, mi csinalja, meg sok penz.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz Micsurin #116620 üzenetére
Vashengeres blokknal nalam mukodott.
Fel nem ujitotta, de a leszakadt szelep alltal okozott karcokat betomte. Azt nem tudom megmondani meddig maradt benne, mert a tervezett nagyjavitasig kibirta. Azt sajnalom, hogy akkor nem fotoztam le.
Egy sima szivo dizelmotor a 90es evek tachnikaja. Isuzu.
Hallahatoan es erezhetoen kommyebben ment a motort, es tenyleg kedvezobb fogyasztasa volt. Evente 50 ezret ment, munkas auto volt. Allandoan terhelt hasznalatban.
Gondolom, elobb utobb kikopik kihordja ahogy farad az anyag.Robogo hajtomube is tettem, lenyegsen csendesebb lett, nem visitott olyan mertekbe. Olaj tipus valtozatlan maradt.
Ha nem is csodaszer es vilagmegvalto sosem elkoptato urtechnika, de rovidtavon siman mukodhted. Nicasiles hengernel nem tudom mit csinalna. De alapmeretes hengert nem fog gyartani a motorba az biztos.:).
Mas:
Suzuki GSXF600 blokkja olaj levegeos.
Persu neked volt egy eszreveteled az egyik motornal, hogy vizes es nem levegos legalabb.
Rossz a levegos?
Illetve van tapasztalat ezekkel a blokkokkal kapcsolatban?
Tatas motorozasal hosszutavon lenne hasznalva, arra amire amire terveztek.
Inkabb megbizhatosag erdekelne. Amit cserelni kell azt cserelni kell. Olvasott valaki 100ezres tesztet rola? -
Shin Chen
tag
válasz Micsurin #116587 üzenetére
Az analízis/linalg-ból ítélve első év végét taposhatod, ha sikerül minden tárgy - ha már ösztöndíjat kapsz azért sok mindent csak nem cseszhettél el - 60/60 -90/90 kredittel miért mennél passzívra?
Én úgy látom a passzív félév olyan mint a (diák)hitel - csak a legvégső esetben, és akkor is kellő körültekintéssel átgondolva. Bár diákmunkát még jó dolog is lehet tanulás közben vállalni , tanulni munka mellett már nem a legideálisabb."A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
ath
senior tag
válasz Micsurin #116646 üzenetére
szerintem itt a szezon elején nem is kell még nyomni neki. inkább ismerkedős/visszaszokós köröket kell menni, amíg a magabiztosság fokozatosan felépül.
a tankpad meg vékony, attól függően milyet veszel, szerintem a lap vastagsága+a gumók nem lesz fél centinél vastagabb.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Autós topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Mini-ITX
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Anime filmek és sorozatok
- Politika
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- További aktív témák...
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Eredeti Mazda alufelni-garnitúra
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Playseat challenge