-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63796 üzenetére
na igen... megint eljutottunk oda, hogy tapasztalattal tudja az ember megkulonboztetni a nuansznyi eltereseket hiba es hiba kozott.
es tenyleg erdekes egy checklist, amit minden motoros online Magazin, minden evben osszeszed, csakhogy honnan tudja az ember, hogy mi cicereg. mi az a cicerges. vagyis mi az amikor fottog.
mennyi az annyi, mennyire szabad elternunk a gyari allapottol. ezek mind tipustol fuggenek, egyedi dolgok. epp ezert nem lehet egy mindenre rahuzhato, mindenki altal hasznalhato checklistet kesziteni.a cb lehet nyakcsapagyas Volt, akkor tud csapkodni. de lehet a gumija Volt olcso, amit nem nagyon lehet kisulyozni, csak bizonyos hatarokon belul. megoldas: nem kell elengedni a kormanyt tudod, amit az elobb beszeltunk, ha valahol szar valami, akkor nem ugy kell hasznalni.
de tipikusan nyakcsapagy baj, ha ledontesnel kezd el szitalni, vagy sokat varosozott motornal egyenes allasbol nehezebb kimozditani. illetve nagy sebessegnel szitalas ugyancsak laza nyakcsapagyat feltetelez. vagy nem. lehet gumi is
a kerekparokon konuszos szokott lenni, a motorokon csak a robogokon olyan. amugy hengergorgos vagy golyos csapagyazas, vagy a ketto egyszerre.alapvetoen az a baj ezzel a szakmaval, hogy mindent tudomanyos megkozelitessel kell vizsgalnunk, kulonben nagy meglepetesekben lesz reszunk. tehat mindent merni kell, hogy tudjuk, milyen allapota van egy motornak. addig lutri. meg egy hetprobas szakember is elbassza, ha csak fulel, meg cicergeseket keres egy motorban.
ha nagyon alaposak akarnank lenni akkor meg kene merni a kompotot. ra kene dugni egy sagem piezo vakuumteszterre, ami megmutatja a szelepek allapotat. es akkor is johet meglepi, pl azt nem tudhatod, hogy a szapadonfuto mikor fog szetesni, es rendet rakni. azt Sem tudhatod, hogy a fesszabalyzod vagy a Generator alloreszed epp nem a hetfoi szeriaban keszult. es millio dolgot sorolhatnek, amit sehogy nem tudsz kiszurni. mikor engedi el magat egy be nem ragasztott csavar, mikor fog egy bepuhult szeleprugo miatt beesni a szeleped, mikor fog a vezlancfeszitod nem atugrani a kovetkezo fokozatba, es ezaltal a vezerlesed elugrani. a legjellemzobb, minden markara, MINDEN markara jellemzo hibakat soroltam most fel. minden nemzetbol.
szoval nagyon bonyolult a kerdes, es minel jobban beleasod magad, annal inkabb latod, hogy mennyire nem latsz bele.
szoval javaslom, ha gazdag a tulaj, szep rendezett a kertje, es szervizfuzet is van, vedd meg.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
a kompresszio mereshez meg elfelejtettem nehany dolgot.
a kompresszio ha nem stimmel azt mar anelkul is erzed, akarcsak a te motorodon, pl hideginditasi nehezsegek, vagy ez a bizonyos haromhengerezes, rossz jarasi kultura.
igazabol lehet merni, de ha pocc roff, nem nagyon szokott kompressziohiba lenni. es a kompressziomeres Sem Mond nekunk konkretumot, csak azt, hogy valami miatt nem tudod feltolteni a hengert. lehet ez kopott Motor, vagy szelephezag, szeleptomitettseg es a Motor tobbi alkatreszerol semmilyen informaciot nem nyujt. milyen a fotengelycsapagyazas, milyen a veztengelycsapagyazas... ami meg jobban tud fajni egy hengerfelujitasnal is akar.
az okolszabaly az, hogy minel fiatalabb, annal kevesebb ido Volt elrontani.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
canniball
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #63669 üzenetére
FIREBLADE78!
Így utólag nem törlöm, meg akkor a többiekét is törölhetném. Mindenki elmondta a magáét, s lőn béke!Mindenki!
Pár napig nincs időm fórumozni és egyből jön a perpatvar...
Nem tudom mi történt veletek, fogjuk rá az időjárásra, de a korábbiakban ennél nyugodtabb volt a topik hangvétele, jó lenne ezt megtartani! Úgy is jön a jó idő, menjen mindenki motorozni!Feree13!
Zselé témában végeztél már esetleg felderítést?https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #63803 üzenetére
Ezt jól összefoglaltad. Köszönöm!
A minél kevesebb idő volt elrontani elved különösen tetszik, bár ellentmond az állapotot veszünk nem évjáratot elvnek. Bár mivel utóbbit érdemben nem lehet vizsgálni műtét nélkül... marad a fiatal vas.
Kompresszió sztem annyiban beszédes, hogy egy fiatal pár tízezret futott gépen ha nem gyári értékeken vannak a hengerek, akkor vétó.
Kevés futásnál úgy tudom legfeljebb szelephézag jöhet csak szóba, de ha még ez is szar volna, akkor amúgy se akarnék ilyen tulajtól vásárolni.Uhm vmi tipp mivel lehet könnyen eltávolítani a tömítőpaszta gumiszerű maradványait?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #63803 üzenetére
Amúgy az enyémre visszatérve. Fura módon nem tudom megállapítani mikor jár három hengerrel. Autónál tapasztaltam már, de ott gyújtás probléma volt, az konkrétan nem üzemelt és azonnal meghallani az alapjárat ütemén, meg berázta a kasztnit is.
Motoromon a gyújtás az jó, szóval gondolom azt érted három hengeren, hogy az egyik - ugyan működik, de - jóval gyengébb a többinél. Na ezt nem hallom ki.
Indítási gondok sincsenek. Nem azonnali pöcc röff, de alig fordul párat a főtengely. Ez a jó állapotában sem volt gyorsabb.Ma beállítottam a szelephézagokat, holnap mérek rajta egy kompressziót kíváncsiságból. Aztán lesz amilyen lesz, jöhet a karbi szinkron.
Utána felgyújtom. -
Teasüti
nagyúr
válasz #79335424 #63806 üzenetére
Az az ágyúval verébre?
Aztán a hengerfejen lévő maradványokat nem lehetne leszórni amúgy sem. Így is beesett már egy-két apró darabka. Remélem eljut az olajszűrőig majd.
Meg remélem az a fél korty hűtővíz (termosztát csak félre volt tolva a gumicső végén) miatt nem kell olajat cserélni. Talán távozik a kartergázzal, ugye? -
Ferdzsoo
addikt
válasz canniball #63804 üzenetére
Nemsok választási lehetőség van, nekem újrahúzás is lesz mert asszonynak csúszik hátul nagyon, igaz nekem is és valami tapadósabb anyagot kap. Plusz zselét. Plusz nála a púp is valazeg meg lesz emelve hogy mégkevésbé csúszhasson előre egy fékezéskor.
Én a tommotosok munkályát láttam próbáltam élőben, ugyqnígy 1200-as vfr-en. 1 osztály.
Így nem is megyek tovább. Bár lesz vagy 110k, de most 15-20 ezerért nem kockáztatom be egy esetlegesen silányabb minőséget...
Amit ők csinálnak az mint a gyári. Nagyon komoly."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #63810 üzenetére
Nem, inkább a tűrésnél nagyobb hézagok voltak. Meg ugyanazon az oldalon ugyanannál a hengernél (16 szelepes, egy párra gondolok) volt olyan, hogy az egyik nagyobb volt, mint a másik. Szerintem jól átbaszott akinek odaadtam szervizre, 5000 km alatt nehezen hinném, hogy így elmegy a beállítás ellenkező irányban a kopással. Vagy inkompetens idióta szerelte hasraütésre.
Mondjuk ez számomra még rejtély, hogy a kopással miért tűnik el a hézag (wow, megvilágosodtam: szeleptányér a vastagságból kopik ugye, vagyis feljebb húzza a rugó idővel?) de ezek szerint akkor ezen az összes túl nagyra volt állítva. Hengerfejet nem akarom levenni, így nem derül ki megégett-e, de gyanús hogy nem az a fő gond ha a szívó oldal beállítása is szar volt.
Szerintem. Tévednék?[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63811 üzenetére
nem, en azt sejtettem, hogy nem lesz hezag. akkor tamaszt ki a szelep, es megy el a kompresszio. igy, hogy nagyobb a hezag, a kompresszio nem fog visszaallni, tehat valoszinu nem szelep baja van.
ezt a foritott kompressziomeressel tudtuk volna csekkolni, azaz a vesztesegmerovel, ahol levegot pupmpalsz a engerbe, es nezed hogy mennyi megy el, milyen fotengelyhelyzetnel.
mert a szelepulek, a szeleptanyer a sok utesre kopik, es egyre "beljebb ul" a szelep, ezert tunik el a hezag.
sosem lattam olyan motort, amelyiken nott a hezag rovid idon belul, csak olyannal, ahol a vezermutengely vandorolt feljebb a csapagyazasban, az nehany ezer km utan novelte a hezagot.
eppen ezert ez a "szol a szelep, hallom" a szakik kedvenc megnyilvanulasa kb a skoda 120 as idejeben meg helyt allt, de a japan motoroknal ilyet nem hallasz, mert ott csokken a hezag.
ha a tol ig szamokban beleesett, nem feltetlen baj, ha nem ugyanakkora a szelephezag. mivel ha mar meghuzod a kontraanyat elmaszik, ezert nehez ugyanolyanra allitani.
suritesi utem felso holtpontjan nezted minden hengernel gondolom a hezagokat. szamok mennyire voltak elteroek a gyaritol?
a blokktomitopasztat en ha nagyon ragaszkodo fektisztitoval szoktam leszedni, az mindent megesz.
leginkabb rongyra fujom, hogy ne kurjam tele a hengerfejet.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #63812 üzenetére
Nem "mértem" le, de a felső határértékű feeler gauge (nem tudom magyarul mi ez) szinte beleesett némelyik hézagba. Volt amelyiken fél fordulatot is kellett tekerni (M5x0,5 ránézése).
Egy középértékű és a felső határértékű lemezek közé lőttem be őket (megy, nem megy).Vezérműtengely csapágyazást tudom ellenőrizni ilyen puritán körülmények közt?
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
Srácok, lenne egy biztosításos kérdésem.
Faternak van egy robogója (yamaha 50-es)
Nem volt rajta biztosítás. Kölcsönkértem tőle a mocit és kötöttem rá én egyet. Ez most áprilisban lejár.
Nincs már nálam a gép, visszaadtam.
Most jelzett a netrisk, hogy évforduló van.Mivel már nem használom, nem szeretnék tovább biztosítást fizetni rá.
Mi a teendőm? -
Morris
veterán
-
Geresics
addikt
Hmm... most találtam csak ezt a topikot. Asszem ide is beköltözöm!
Amúgy egy 2006-os Aprilia Pegaso TRAIL boldog tulajdonosa vagyok. Ez már nem a Rotax blokkos (mint pl. a BMW F650GS), hanem az M/C Minarelli 660 (XT) blokk van benne (ugyan az, mint a Yamaha XT 660-ban)!
A motort tavaly ősszel vettem egy kollégámtól, aki itthon vette kereskedésben 0km-el, így a teljes előéletét (mind a 9900km-t) ismerem - ezért is vettem ezt a paripát.
Igazából a motor teljesen széria, és minden extrától mentes volt, úgyhogy én csináltattam rá ezt-azt (pl. bukócső elől, 3mm-es Mg-Al ötvözet haspáncél, bukócsőnek használt oldalsó táskatartó, hátsó doboz+tartó, középsztender, oldalsztender-szélesítés - hogy ne sűllyedjen el, stb). Képeket a "vasalásról" tettem fel párat, érdemes megnézni, szerintem NAGYON jól sikerült a műtét!Mivel nagyon bejött egy amerikai srác (EveRide) motovlogja, így úgy döntöttem én is belevágok egy ilyenbe, csak épp én nem ebből fogok megélni, hanem hobbiként tekintek erre. Akit érdekel, látogasson el nyugodtan a YouTube csatornámra, vagy a facebook oldalamra! Sajnos a honlapom még erősen fejlesztés alatt áll, így azt csak fentartásokkal merem bárkinek ajánlani!
Videó még nincs sok fent (konkrétan kettő! ), de ez idővel bővülni fog (a második videóban azt is elárulom, hogy miért csak ennyi készült idáig el).
Huhh... ahhoz képest, hogy csak köszönni akartam, szép kis szóf@sásom lett megint, sorry!
Széles utat, gumifákat mindenkinek!
Üdv,
Geresics*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Morris #63818 üzenetére
Mivel azt hivatalosan kijelentetted (írásban rögzítetted), hogy megvetted a motort, így mindenképp hivatalosan Te vagy a kockázatviselő.
Két dolgot tehetsz:
1. Nem fizeted be az új csekket, ekkor "díjnemfizetés miatt" megszűnik a szerződésed a lejáratot követő 90. napon. Ezzel az a baj, hogy ha később bármire akarsz biztosítást kötni, akkor ennek nyoma van, és akár felárat is jelenthet!
2. Azt állítod, hogy eladtad a motort. Ennek pont annyi valóságalapja lesz, mint annak, hogy megvetted, de ez már csak ilyen. Ebben az esetben viszont előfordul, hogy kérnek egy adásvételi szerződés-másolatot!+1: nem tudom 50ccm-nél van-e ilyen, de tallán kijelentheted, hogy a motor "ki lett vonva a forgalomból". Mivel a motor nem rendelkezik forgalmival, így ezt nem tudod bizonyítani, ergo nem is kényszeríthetnek a bizonyítására. Talán így megúszol némi hivatalos okmány-hamisítást?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
V.Stryker
nagyúr
Délután valaki gurul valamerre?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
#79335424
törölt tag
válasz Topiccsendőr #63812 üzenetére
Még egy lehetséges problémaforrás a tákolt blokkoknál (személyes tapasztalat):
A szétbarmolt, túlhúzott vezérműtengely lefogató csészék csavarjai már nem fogják rendesen a tengelyt. A user beállítja a hézagot, de soha nem lesz jó, mert ahogy a bütykök bökdösik, fel/le mozog a vezérműtengely. -
p87
senior tag
Sziasztok!
Láttatok már tanuló motorosokat? Még nem kezdődtek meg a motoros oktatások ugye?
Már tűkön ülök, hogy hívjanak és lehessen menni rutinra. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Morris #63816 üzenetére
Fel kell mondanod, mert egyébként automatikusan újra kötődik. A "nem fizetés" meg rossz ómen, ha valaha bármilyen biztosítást szeretnél kötni annál a biztosítónál.
Bocs, lassú voltam, közben már megválaszolták a kérdésedet.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Geresics
addikt
Gondolkodom épp egy új bukó vásárlásán. Szerintetek Acerbis Active, vagy AFX-41DS?
Ez szerint az OnRoad teszt szerint túl szellős az AFX, viszont van benne hely a kommunikációnak - ami fontos!
Az Acerbis-ről viszont nincs kb. semmi infóm...Szerintetek?
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
#79335424
törölt tag
válasz Teasüti #63828 üzenetére
Nem a csavar viselkedik rugóként. A csészerögzítő acélcsavar van beletekerve az alu hengerfejbe. Szerinted mi adja meg magát, ha ferdén kapatják be, vagy túlhúzzák a csavart? Naná, hogy a hengerfejben levő menet. Onnan jön a "megtartja azt egy csavar is, amíg eladjuk". Az új tulaj meg erről mit sem tudva, nekiáll szelepet állítani.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63813 üzenetére
Magyarul hezagmero.
Milyen a felbontasa? De mindegy is, 2 tized felett volt az elteres ezek szerint? Nah azt mar lehet hallani
Viszont ennyire nem lehet elkurni. Vagy ha.igen, elegge amator az illeto. A veztengelyt nem tudod kimerni, cdak plastigauge-el, szet kell szedni es ujra berakni a veztengelyt, majd szetszedni megint, es megkapod a hezagot.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
Lehet, az újabbak nem szeretik... Nekem már az újabb kétgyertyás blokkos van, a Gladiusban is az van, bár ott még kicsit tovább alakították. Érdekes, mindenesetre, hogy a régi jobb ilyen téren. No, nem mintha sok gondot okozott volna, hogy 1800rpm alatt nem tükörsimán húz gáz nélkül.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Szerintetek ezt a csizmát meg szabad venni? Több pénzt nemigen tudok rá áldozni sajnos.
A régieknek megint válik a talpa lefelé. (Múlt nyáron Erdélyben mindkettőnek levált a talpa, ragasztószalaggal körül tekerve jöttem bennük haza. Akkor egy teljes tisztítás, zsírtalanítás után FBS-sel tákoltam meg őket, tegnapig bírták.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #63840 üzenetére
Vatta újonan 0km-el csak nem volt még... Akkor is éppen ilyen volt.
De 12k-nál lesz aktuális újra szinkronizálni, akkor kiderül. -
V.Stryker
nagyúr
Pedig nem kéne neki. Lásd itt cövek ezres, nulla kilengés... Mondjuk van némi hozzáértés.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
polimorf
tag
-
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #63848 üzenetére
No, akkor majd olyan 1600km múlva jelentkezek a szervíz/szinkron után.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...