-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsolt19900
őstag
válasz #43301120 #60401 üzenetére
nem kekeckedésből mondom, de 5-6guriga nem lesz elég egy ilyen normális gép megvételére
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
#43301120
törölt tag
válasz zsolt19900 #60402 üzenetére
Kérlek fejtsd ki!
Én az 5-600 ezret természetesen úgy gondoltam, hogy azt csak a gépre. Tisztában vagyok azzal, hogy az átírásnak meg ezzel kapcsolatos dolgoknak kemény díja van. Illetve számoltam az első szervizzel is, meg azzal is, hogy esetleges gumicserének is benne kell lennie. Továbbá a bukóm sajna már 7 éves, szóval azt is cserélném. Ezekre a költségekre gondoltál, vagy valami másra? Kíváncsi vagyok a nálam tapasztaltabbak véleményére, ezért is írtam ide!
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
Jó reggelt!
A túrázó kollégáknak szeretnék egy kis infóval szolgálni túraútvonal tervezéssel kapcsolatban.
Az útvonalakat általában mindnyájan google maps-on szoktuk tervezni és gondolom a többség utána átpötyögi az igo-ba, amit szerintem mind utálunk kicsit. No, addig kergettem a dolgot, míg tényleg találtam egy pár kattintásos megoldást, nem csak iGO-val navigálóknak.Leírás:
- Töltsétek le a Tyre program ingyenes verzióját.
- A programban a google maps töltődik be, szépen működik a keresés is...hozzatok létre egy útvonalat
- A mentés gombbal mentsétek el, de a legördülő menüben válasszátok a GoogleEarth kml kiterjesztést. (itt számos más navigációs szoftver garmin, tomtom kompatibilisbe is ki lehet menteni)
- Ezt a kml fájlt pedig másoljátok be az igo vagy primo könyvtár /Content/Userdata/Route mappájába. Ha a route mappa hiányzik, hozd létre.
- Indítsd el az igo-t és az útvonal betöltése menüpontnál megtalálod a létrehozott útvonaladat, betöltöd és ennyi.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz #43301120 #60403 üzenetére
Csak a saját példám röviden: idén nyáron csináltam meg A1-ről "különbözetivel" a nagy A-t, így a KRESZ-t újra kellett tanulnom, de csak 10 órát kellett vezessek: kb. 70k HUF.
Vettem egy megkímélt állapotú 8 éves Suzuki GS500-at 500k-ért. Névre írva, hazaszállítva (nem volt még meg a jogsim akkor ) + 60k. A motoron vadiúj gumik, alig futott láncszett volt, így arra költenem nem kellett, viszont a hátsó féktárcsa betétekkel, valamint az akku azonnal kuka volt (összesen 50k). A vásárláskori szerviz (olaj+szűrők+gyertyák) 13k. A motorra került bukócső (19k), a legolcsóbb kis túraplexi (8k), használt Givi doboztartó új platnival (12+8k), egy új hátsó doboz (34k). Vettem xRider GPS-t (35k), kis tanktáskát (15k), Oxford markolatfűtést (18k postával), két kínai nappali menetfényt (7k).Szóval az egyébként viszonylag olcsón vett, nagyon jó állapotú gépemmel így tartok most 500k "helyett" 850k-nál (kell még pár apróság, így hamarosan 900k-nál lesz "vége" a dolognak. Jóval több, mint amire vásárláskor tippeltem volna, és semmi extra kiadás nem volt....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz V.Stryker #60407 üzenetére
A program outputját (kimenetét) nem sikerül az xRider által emészthető formába menteni, illetve használatra bírni.
Mivel csak most kezdtem el vele játszadozni, így tuti hogy én bénázok valamivel...
Te is az ingyenes verziót használod?Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Gaboman
nagyúr
válasz Czimby #60389 üzenetére
Az SV650-et nem igazán ajánlanám kezdő motornak, mármint akkor inkább egy 600cm3 sor4-et.
A V2 főleg a régebbi karbis változat eléggé nyers, főleg a motorfék tud megviccelni.
Egy sor 4 sokkal finomabb, motorfék is lágyabb, egyenletesebben jön meg az erő is.
Egész más élmény a két motorral az utakat róni.
A V2-nél inkább a vadság jön elő már alacsony fordulaton, a seggét megcsúsztatás 6.ból, 4.be visszaváltásnál.
Sor4-nél a magas fordulaton történő erőtöbblet, alul viszont finom erőleadás.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #60409 üzenetére
Alapvetően egyetértek a leírtakkal, abszolút kezdőknek én sem ajánlanám az SV-t. [link][link]
Ugyanakkor a kérdező ha jól rémlik, nem kezdő, csak kategriát váltó, úgy azért más a helyzet.
Mondjuk ha 6-ból 4-be váltásnál kiteszi a seggét az szerintem 100% user error, ennél sokkal durvább terhelés-visszaváltásokkor sem volt semmi gondom még a motorral. Igaz, az enyém már a dupla pillangószelepes injektoros változat.
A sor4-nél alul a finom erőleadás ára viszont, hogy nincs erő, amíg fel nem tornászod a fordulatot a váltóval. Ez az elején kellemes lehet az első pár hétben, de engem hosszabb távon tuti halálra idegelne. Az SV-n borzalmas praktikus, hogy nem kell városi tempónál kettőt visszadobni, ha kis erő is kéne.
Szóval mérlegelni kell majd a kérdezőnek, mit is szeretne. -
V.Stryker
nagyúr
Na ne viccelj... nekem a 750-es sornégynél se kell visszaváltani és nem dadog, nem rángat hanem megindul. Egyedül a motor alacsony fordulaton való szop.tására figyelek, hogy 3000RPM alá nem engedem, de akkor se azért,mert nincs nyomaték...
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
most akkor megint lehet temetni a topicot egy hetig, mire kialakul egy mindenkinek megfelelo konszenzus, hogy a "milyen motort vegyek" kerdezonek mit valaszoljunk.
es ez mindannyiszor lejatszodik, ha valaki egy ilyet bekerdez. leakad minden.
baszki mint az amnezias ent-erdo tanacskozas.szerintem ez az o harca...
mindig lesz egy megokosabb tanacs, de amikor nekem (utcai rendszamos) etz-m volt, alig vartam hogy lecsereljem azt a fostalicskat valami japanra. tok mindegy mi volt, es nem erdekelt ki mit okoskodott nekem. dehat ez az en velemenyem.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #60415 üzenetére
Szerintem annak van a legkönnyebb dolga, akinek van érzelmi kötődése. Én pl. tudtam,hogy akarok egy bocit és nem volt az az Isten, hogy le tudjanak beszélni róla. Tizenévvel ezelőtt az volt az első japán sportosabb motor amivel vittek és azóta kellett egy ilyen. Nem volt kérdés. Észérvek lehetnek másik mellett, de mindig lett volna bennem egy hiányérzet, így ezt már a legelején kipipáltam.
Viszont pár év múlva biztosan jövök ide blokkolni a topikot, de legalább tudom szűkíteni a kört. Valami magas, Varadero szerű japán, kardán hajtással, min. 1000ccm...lehetőleg sor4. Ötlet?
hanem azert mert nem kap olajat a motor mi? - Nem olaj, hanem a hengerfalon kialakult vagy lévő vagy mit tudom én hogy odakerülő nagyon hasznos akármilyen filmréteg óvása miatt, amit alacsony fordulaton leszedne.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
canniball
nagyúr
válasz Topiccsendőr #60415 üzenetére
Pedig szerintem az összefoglalóban ott a lényeg...
V.Stryker!
Most élvezd a "bocit", a kérdésre pedig térjünk vissza "pár év múlva"!https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #60414 üzenetére
1. A 750-esed nem 600-as, és emlékeim szerint az ráadásul inkább nyomatékra hangolt blokk.
2. Nem is mondtam egy szóval sem, hogy dadog, vagy rángat, a 600-asnál arra gondoltam, hogy elgurulsz vele 2000-es fordulaton is, eszébe se jut rángatni, de ha odahúzol neki, elindulni se nagyon fog.Nem tudom ezt szebben megfogalmazni, de ha egymás után mész egy 600 sor4-el, és utána egy SV650-es V2-vel, érezhetően jobban "menni akar" az SV, ha nem forgatod nagyon őket.
(#60417) V.Stryker: Hát igen, így könnyű választani.
-
polimorf
tag
válasz Topiccsendőr #60415 üzenetére
Hát igen erről már számtalanszor volt szó.
Abban, hogy ki milyen motort válasszon nem fog tudni segiteni senki, ez egy totál egyéni dolog, izlés, igény, stilus stb kérdése. Esetleg ha ezek meg vannak akkor ezeken belül lehet ajánlani valamit.
Kár is ebbe komolyabban belemenni amig nincsenek konkrét elképzelések. (Ez csak az én véleményem)Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #60417 üzenetére
epp errol van szo.
ha erzelmi alapon tortenik a motorvalasztas, akkor mi koze van vadidegen embereknek ehhez? akkor mar reg megvan a kiszemelt. ilyenkor az ember csupan fejcirogatast akar a tobbi embertol, hogy azt vegye. (epp ezert kerdeztem enis, hogy eddig mit nezett ki)
ha esetleg a tobbi ember tanacsa (amit megszulnek nehany het alatt, kozben azert ver is folyik, a topic 20% a megigeri, hogy tobbet soha nem jon ide, stb) megsem tetszene, o kezdi meggyozni az embereket.ha ez az egesz nem erzelmi alapon megy. akkor a legprosztobb, legolcsobb fenntartasu, teljesen mindegy hogynezki motort kell megvenni. ami egyertelmu, es szamolgatni kell otthon excell ben.
konkretabb kerdesre van szukseg. meg kell keresni eloszor is egy olyan embert, akinek van az adot kerdeses tipusbol. akinek nincs azt ne kerdezzuk. mert egyaltalan nincs szkseg ures frazisokra, elcsepelt szteretipiakra.
innen erdemes kiindulni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #60417 üzenetére
ezt a hengerfal fassagot is megbeszeltuk szazszor. ez fassag.
na latod, tokeletes parhuzam. teged befosatott a szerelod ezzel. (bar semmilyen meresi eredmenyei, kiserletei nincsenek a temaban, csupan kezzel elforgatta a fotengelyt, es latta, hogy az olajlehuzo gyuru leszedi az olajat. nahat...)
beirtad ide. jott egy ellenerv tolem. semmilyen meresi eredmenyeim nincsenek, (csak egy elo pelda, akinek 100 e km felett van a motorja rangatva hasznalva) es mi marad meg benned? ez a fassag. szerencsere te nem allsz neki teriteni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #60422 üzenetére
Azt felvenném mikor ezt Tasival lemeccselitek.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #60424 üzenetére
Én nem mondom,hogy nem hiszek neked, de mellette sok helyről olvastam, hallottam, nem csak motoros témában, hanem autónál is, hogy nem feltétlenül jó pl. autónál 1200-nál elváltani. És ha hülyeség is, de ha sokat hallod, azért benned marad. De mindegy kinek van igaza, mert mindből ki kell venni a hasznosat... a kocsinál amúgy se jó, mert sok városi, sok 1200 as fordulaton váltástól elkoszolódik az egr szelep, megint mehetek ki a nullásra állatkodni és törölhetem a hibakódot. Így belőttem, hogy 1500 alá nem engedem, 2000 körül váltok... benzines, 1.8 125LE.
A motornál meg belőttem ezt a 3000-et, próbálom tartani, de ha nem sikerül, akkor lesz@rom, mert itt jön be a te véleményed.
De szerintem ne vitázzunk. Hagyjuk a pics.ba a témát ismét.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #60425 üzenetére
nem vitazok en sem tovabb, csupan egy jelenseget irok le most.
amikor talalkoztam az ilyen nagy szakikkal, akiket most nem fitymalasbol irok igy. tenyleg sok tapasztalat volt a kezukben. ok is mondtak nekem mindenfelet. joparszor felkurtak magukat rajtam. nem vitaztam veluk, mert ok jobban tudtak nalam sokmindent. csupan megkerdeztem, hogy miert tortenik vmi. es a legtobbszor vagy nem tudtak valaszlolni, vagy ha valaszoltak, akkor is leellenorizhetetlen nem objektiv modon vizsgaltak jelensegeket, (hallas utan pl) es ez alapjan kovetkeztettek valamire. Nincs meg a penz es nincs meg az ido arra, hogy az ilyen tribologiai jelensegeket sima szerviz megmagyarazza. millio dolog, millio valtozo. es addig amig nincs merve valami, csak egy hit. egy tipp. ezt tartsd szem elott. ep ezert altalaban a szakik azt szeretik, ha meselnek es te harapsz be mindent. akkor megcirogatjak a kis fejedet, ha nem kerdezel vissza, fizetsz es mehetsz utadra. nah hat en nem ez a tipus voltam.
altalaban az arrogansabbik fajta nem hasznalja a "valoszinuleg" a "lehetseges" vagy a "azt hiszem" kifejezeseket. ez a fajta az osszes markahoz ert a vilagon. es a szotaraban nincs az a kifejezes, hogy "nem tudom"[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
#43301120
törölt tag
Köszönöm mindenkinek a segítséget, nagyjából már megvan, hogy mit választok. Japán, 5-600ccm, sor4 és nekem a naked kategória tetszik a legjobban. Azok a gépek úgysem a teljesítményre vannak kihegyezve, jó lesz pár évig.
Valaki aki nemrég csinált motorjogsit tudna írni a rutinvizsgáról? Én 2008-ban csináltam A1es jogsit, ahhoz képest mennyire változott a vizsga?
-
canniball
nagyúr
válasz #43301120 #60427 üzenetére
1. Mivel van A1-ed azt hiszem 8-ast nem kell tolnod (legalábbis nekem a különbözetin nem kellett), de erre azért kérdezz rá az oktatónál.
2. Rövidebb úton kell megoldani a vészfékezést.
A többi úgy rémlik ugyanaz.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz Bogyó bá' #60429 üzenetére
Már nem emlékszem: neked is különbözeti volt? Illetve biztos kellett vagy csak megcsináltatták veled? Nekem is mondta a vizsgabiztos hogy toljam, de (mivel sosem csináltam és) jeleztem neki hogy különbözetire jöttem azt mondta OK, akkor nézzük a többit. Aztán kicsit sem voltam bet*jva, miután előttem három embert megbuktatott én meg "beszóltam"...
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #60430 üzenetére
Igazából már nincs "különbözeti", hanem a topik összefoglalóban lévő táblázat adja a minimálisan szükséges óraszámot. A vizsga jelenleg "teljes értékű", a teljesítendő feladatok alól nem lehet mentesülni korábban megszerzett kategóriával sem.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Beerwolf
senior tag
Szerdán voltam megnézni a fentebb linkelt motort. 2012-ben járt le a műszaki rajta, azóta állt. Elvittem Kawa szervízbe, láncot kell rajta cserélni meg a sok állás miatt nyilván a folyadékokat is lecserélem. Csúsztak vele valamikor régebben, de szépen javtották. Úgyhogy szerintem elég jó áron sikerült hozzájutni. Azóta leszedték a hirdetést, de erről a 2008-as Kawasaki ER-6N-ről van szó. Egy szó, mint száz 2 év robogózás után megvan az első rendes motorom is. Nehéz lesz kivárni a tavaszt!
-
zsolt19900
őstag
válasz #43301120 #60403 üzenetére
hát azért mert nézelődöm pont ebben a kategóriában és még így télen sincs korrekt vétel 6-7gurcsi alatt sajnos, vagy ami van arra kb ramehet annyi hogy drágább lesz mint egy olyan amit megvettel volna alapból drágábban
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
ath
senior tag
létezik, hogy tök ugyan az a termosztát jó lenne motorba, amit autókhoz is írnak? ez alapján jó a 17670-65G00 és a 17670-76G10 is, utóbbira keresgélve viszont swiftek jöttek elő, meg chevrolet-ek
-
-
-
BoB
veterán
Moto Guzzi alkatrész árak, javítási szervízelési költségekről tud valaki nyilatkozni? Még mindig motort keresek magamnak, de nincs egy jó sem
Pedig nem nagyok az igényeim:
- japán
- két henger
- 800+ ccm
- sportos roadster
- kényelmes hátsó ülés kapaszkodóval
- kardán hajtásNa ilyen nem létezik. Van viszont olasz használtan:
Moto Guzzi sport 1200Érdemes lehet egy ilyenbe beruházni?
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
zsolt19900
őstag
nos eljutottam odáig, hogy gfs650s vs cbf600 (s) azaz mindegyikből a fejidomos tetszik
ezek között választani gondolom egyéni dolog és döntés, vagy van azért pro ill. kontra? nem nem fórum felpörgetés meg stb. a célom, csak tetszik ebben is abban is ez is az is pl most lehet, hogy hülyeség de a cbfnek ha jól látom kettő izzója van, gondolom működésre lehet bírni mind a kettőt éjjel, így jobbak a látási viszonyok, viszont a suzukik mindig is jobban bejöttek mint motorok de viszont a hondáról is tudom hogy teljesen korrekt motor terén és ez a cbf ez valahogy tetszik
annyi a lényeg, hogy falu-város inga munkába járni ill. kisebb nagyobb túrákat lebonyolítani, de gondolom ezekre is mind a kettő motor megfelelő
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
-Mosquito-
őstag
válasz zsolt19900 #60448 üzenetére
Cbf 600-1000 izzó h7-h7 tompított/refi, szóval nem lehet, hogy egyszerre menjen. Illetve felkapcs,úgy megyen.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz zsolt19900 #60448 üzenetére
Ilyen sokat fogsz este motorozni?
A cbf jobboldali izzója a távolsági. Így az csak akkor megy ha felnyomod a refit. Mint ahogy musqito is írja..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Linux felhasználók OFF topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Dell notebook topic
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Eredeti játékok OFF topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fujifilm X
- További aktív témák...