-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #46507 üzenetére
Én kb. 70 km-t gurultam ma, a tegnapi motordiagnosztika (kompressziómérés) majd karburátorszerelés után, és hát sajnos nagyon úgy tűnik hogy meg kell bontsam a blokkot
Nicht kompót! Nicht kompót!
A szelepeim jól zárnak, a dugattyúgyűrű/hengerfal viszont erős kopást mutat, és az alapjárati problémáim oka is 99% bizonyossággal az elöregedett szelepszárszimeringekből adódik:Megjött a
kompressziósűrítési végnyomás mérőm, pénteken készült hozzá M12-es gyertyamenetű toldat is, így tegnap - 10 km üzemmelegre járatás után - el tudtam végezni a méréseket. Nyitott fojtószeleppel, de csak a gyárilag előírt 600 RPM helyett mintegy a felével: akksi hibátlan, de ez ennyit forog, slussz-passz.Mérések (többször egymásután, hiszen egy mérés nem mérés):
- Melegen, "simán": 8-8,5 bar az előírt 13 helyett.
- Melegen, 2-3 köbci olajat spriccentve a hengerbe: stabil 14 bar, még 4 mérés után sem fogyott el az olaj, a legelső mérés 15 volt.Tehát - ha egyetértetek velem - a szelepekkel baj nem lehet, mert akkor nem "javult" volna meg a gép az olajtól. Tettem be egy gyertyaképet is, gyakorlatilag olyan, mint amikor 1500km-rel ezelőtt betettem, szinte fémszínű, pedig konstans nyélgázon járok vele... Az olajat nem nagyon eszi, ez talán a gyertyán is látszik.
Most az a legnagyobb gondom, hogy honnan veszek gyűrűszettet a géphez (japán belpiac rulez, semmivel nem csereszabatos)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok