Új hozzászólás Aktív témák

  • Bogyó bá'

    nagyúr

    válasz canniball #46507 üzenetére

    Én kb. 70 km-t gurultam ma, a tegnapi motordiagnosztika (kompressziómérés) majd karburátorszerelés után, és hát sajnos nagyon úgy tűnik hogy meg kell bontsam a blokkot Nicht kompót! Nicht kompót! :(((
    A szelepeim jól zárnak, a dugattyúgyűrű/hengerfal viszont erős kopást mutat, és az alapjárati problémáim oka is 99% bizonyossággal az elöregedett szelepszárszimeringekből adódik:

    Megjött a kompresszió sűrítési végnyomás mérőm, pénteken készült hozzá M12-es gyertyamenetű toldat is, így tegnap - 10 km üzemmelegre járatás után - el tudtam végezni a méréseket. Nyitott fojtószeleppel, de csak a gyárilag előírt 600 RPM helyett mintegy a felével: akksi hibátlan, de ez ennyit forog, slussz-passz.

    Mérések (többször egymásután, hiszen egy mérés nem mérés):

    - Melegen, "simán": 8-8,5 bar az előírt 13 helyett.
    - Melegen, 2-3 köbci olajat spriccentve a hengerbe: stabil 14 bar, még 4 mérés után sem fogyott el az olaj, a legelső mérés 15 volt.

    Tehát - ha egyetértetek velem - a szelepekkel baj nem lehet, mert akkor nem "javult" volna meg a gép az olajtól. Tettem be egy gyertyaképet is, gyakorlatilag olyan, mint amikor 1500km-rel ezelőtt betettem, szinte fémszínű, pedig konstans nyélgázon járok vele... Az olajat nem nagyon eszi, ez talán a gyertyán is látszik.

    Most az a legnagyobb gondom, hogy honnan veszek gyűrűszettet a géphez (japán belpiac rulez, semmivel nem csereszabatos) :W

    Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

Új hozzászólás Aktív témák