-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
dellfanboy
senior tag
nah sikeresen abszolváltam a forgalmi vizsgát ami elég izgi volt, mert a vizsgabiztos az előttem lévő 2srácot meghúzta,(jól indult...) de az eső ellenére sikerült. amúgy eléggé figyelt a vizsgabiztos a részletekre mert még a bukómban lévő E betűt is megnézte (wtf?) ill. vizsgán volt egy feladat a parkolás amit ugye a kemény 3 óra alatt sose gyakoroltam..
viszont most teljesen az volt az érzésem, hogy a forgalmi vizsga inkább szól a lehúzásról minthogy valamit is tudj a biztonságos közlekedésről.
ráadásul a tanfolyam díja is 94700 huf volt amit részletekbe kellett fizetni 20-40-35. erre az oktatóba fel se merült, hogy visszaadjon 300-at..az utolsó részletből. persze ha felajánla hogy itt van a 300 akkor mondom, hogy ok, vágd zsebre, de az hogy default 35.öt kért az számomra felért egy fekete ponttal.
alapvetően az iskolába csalódtam nem valószínű hogy fogok ide jönni még vez.tech. tréningre.és -igazi semmi köze- a vizsgához de ahogy kifordultam a vizsgaútvonalra volt egy 40-es tábla szépen döcögök a 600-as hornettel erre egy vadászbombázókat megszégyenítő hangú robogó úgy otthagyot hogy csak néztem ki a bukómból.
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz dellfanboy #39951 üzenetére
Gratulálok a sikeres vizsgához!
A két másik srác min bukott meg?Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
dellfanboy
senior tag
válasz Bogyó bá' #39952 üzenetére
aztr mondta az oktató, hogy stop táblánál nem álltak meg, nem tették le a lábukat látták, hogy nem jön senki erre szépen kicsorogtak ( de ezt nem akarom elhinni hogy stop táblánál nem állnak meg) 1irányú utcába balra kanyarnál nem húzódtak balra. ill. a zebráknál se voltak figyelmesek...
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Xaels
félisten
válasz dellfanboy #39953 üzenetére
Első vizsgán azért húztak meg "1 jobbkezes utcába nem nézett be". Az állam leesett pláne, mert még a nem jobbkezes utcákba is benéztem direkt, nehogy kimaradjon...
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Something_
őstag
válasz dellfanboy #39953 üzenetére
Grat a sikeres vizsgához!
Melyik sulinál voltál? Csak hogy más is tisztában legyen vele.
Én a Nyugsuliba mentem, oda se menjen senki, mert az sos-hez küldtek át, 20e sarcot leszedve.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Engem dettó...Csak B jogsinál. Azzal a különbséggel, hogy benéztem,
és láttam, hogy nincs macisajt... Tehát ez jobbkezes. És mindenki úgy
ment át rajta, mintha mi jönnénk a főúton: mentem a forgalommal, csak
hát vizsgán ez nem megfelelő magatartás, és azonnal kaszáltak. Bár
utólag nem bánom, mert a pótórák még segítettek, és kellett egy pofon,
hogy nehogy elbízzam magam, hogy minden elsőre, hibátlanul sikerül...Szerk: lehet, hogy "nem eléggé néztél be", tehát a lassítás + látványos
jobbra tekintés hiányzott fékkészenlétben, vagy akár végig fékezve is.[ Szerkesztve ]
-
dellfanboy
senior tag
most nézem a shoxnak kijött vmi nyári akciós katalógusa ahol az agv skyline/horizone bukókat 15-20-k val olcsóbban adják, kiváncsi vagyok év végéig mennyire mennek le. assze még várni kell a ruházati bevásárlással.
hallottatok már a daytona csizmákról? mivel tudnak többet mint egy sidi/alpinestars?
most nézek egy supermotos csizmát ami konkrétan 2,5x drágább mint egy csúcs sidi[daytona]
de egy csúcs speed csizma is van 250k...eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
dellfanboy
senior tag
válasz Something_ #39955 üzenetére
én direktbe az s.o.s. hez mentem, és budaörsön vizsgáztam lehet ha zuglóban csinálom akkor más véleményem lenne. bár azt hozzá kell tenni, hogy a rutinnal a srác oktatása tetszet csak ez a forgalmis oktató az nem volt az ínyemre... vagy írjam azt hogy van egy stílusa ami nekem nem jött be. kurvára nem..
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
canniball
nagyúr
Hát én vagy nem ülök fel rá vagy megoldom valahogy a tankolást, de a jobb csuklómat nem szedálom le.
dellfanboy!
Parkolás?? Az mi fán terem motorral? Begurulsz a padka mellé? Vagy leszállsz és beigazítod a helyre? Egyáltalán hogy jön ez a motoros vizsgához, ahol van külön rutin? A B-s vizsgánál még OK ahol egyben van a rutin és a forgalmi, na de A-nál...?
Amúgy aprólékos vizsgabiztost fogtál ki.
A sikerhez gratula![ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
dellfanboy
senior tag
-
canniball
nagyúr
válasz dellfanboy #39960 üzenetére
Na ezekről még nem hallottam; igaz tavaly ősszel újfent átszabták a szabályokat.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
-
.mf
veterán
válasz canniball #39963 üzenetére
Pedig az egy íven forgalomban megfordulás már régóta a vizsga része. Nálunk anno az oktató külön sokat gyakoroltatta, minden alkalommal csináltunk 1-2 megfordulást, villamos-sínes 2x1+villamos részen és szűkebb, 2x1+parkolós részen is.
Dellfanboy: tudod van jobb felül egy mágikus mező, amit úgy hívnak, hogy "keresés"
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #39966 üzenetére
Rendőrmotoron? Mert akkor fel a kéket, és...
-
Sianis
addikt
válasz dellfanboy #39960 üzenetére
Parkolásról meg annyit, hogy oktatóm szerint húsz esetből egyszer kérik, főleg ha van szakfelügyelő, aki a vizsgabiztost ellenőrzi. Olyankor mindennek teljesen szabályosan kell mennie.
Más: Szombaton kb 15 perc volt a vizsga. Időpont +25 percben már hazafelé ballagtam, úgy hogy még beszélgettem kicsit.
-
ALI_G
veterán
Hi!
Sos-be kellene gumiszerelo.
Kekhold zarva, yamahaworld csak jovohetre vallalja, motorrad es meg par masik fel se veszi a telefont vagy nem foglalkoznak motorral...
Pls help -
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #39970 üzenetére
Múltkor mentem valahol vidéken, még büntetési határ alatt ( ), amikor egyszercsak az előttem haladó besatuzik, majd utána kidobja az indexet és nagy komótosan lefordul. Nem figyeltem, hogy hányasban voltam és mennyit váltottam vissza, figyelmem elvonták az előttem álló sötét audi és a sötét audi sötét gazdájának felmenői. Álló helyzetből kis gázzal szokásos szép finoman engedem vissza a kuplungot (gyorsan nem is tehettem volna, mert még ott tökölt előttem), nehezen megy, talán kettesben hagytam? Volt már ilyen, de még ahhoz képest is nehezen indul meg, ez a kis emelkedő így betenne neki? De várjunk, ez még mindig nem úgy megy... Hármasban volt De elindult...
Ali, megy pm
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-Mosquito-
őstag
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
ALI_G
veterán
Köszi, hívom őket
-
canniball
nagyúr
válasz Sianis #39964 üzenetére
Elnézést, rosszul fogalmaztam: életszerű magyarázatot nem látok rá. Ha csak még egy sz*patási lehetőség akkor nem szóltam.
.mf!
Elhiszem, de nekem akkor sem volt...lehet Vácon nem divat ilyennel abajgatni a népet.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
torzo
Ármester
Üdvözletem a bajtársaknak! Örömmel találtam rá erre topikra. Varadero XL1000-et hajtok 4 éve, előtte Honda Hornet 600-am volt.
A Varában 40 ezer kilcsi környékén járok. Scottoiler-t használok, még eredeti a lánc, minimális a megnyúlás, a hátsó fogaskerék szinte kifogástalan, de az elsőt nemrég láttam, hogy nagyon tré már. Kérdezem, szabad-e csak azt cserélni, vagy muszáj láncot is?
A gyárin kívül még milyen márkájúak jöhetnek szóba. Bocs, ha ez már volt korábban téma! Esélytelen, hogy végignézzem a sok ezer hozzászólást!köszi
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
Szerintem / saját (friss) tapasztalatom:
nálam legutóbb (meg előtte is) DID XV525 volt, kb 25e km-t futhatott. Ebből ~23e km-en keresztül semmi gond nem volt vele, nem kellett még csak utána sem állítani; de amint elkezdte, onnan drasztikusan nyúlt, és sajnos aszimmetrikusan. Utolsó alkalommal Kakucsnál meghúztam a legszorosabb ponthoz, ekkor a többi részen kicsit lazább volt a megengedettnél. Ezután egy kis csapatás M0-M2, aztán óvatosabb haladás, mert rátévedtem egy erdei útra és 10km-t sötétben erdei földúton mentem, ami a még elfogadható döngölt de kátyústól egészen a fűben két terepjáró-keréknyom illetve a döngölt földúton keresztbordák pocsolyákkal és csúszós sárral... mindezt Ninjával
Innen még M0-n át és felmentem Dobogókőre. Onnan elindulva hallottam, hogy csattog a lánc, úgyhogy Bp-ig nagyon óvatosan, egyenletes tempóban mentem, szinte megállás, jelentős gyorsítás-lassítás nélkül. Amint a házamtól pár lámpányira először meg kellett állnom, a lánc már át-átugrált a lánckereken.... Pedig az utolsó meghúzás óta még csak egy teljes tankot sem mentem el.
Az előző lánc is amint elkezdett nyúlni, utána egyre gyorsabban nyúlt, csak ott gyorsabban cseréltem (most máshonnan, lassabb volt a rendelés).Azaz:
1.) lehet, hogy még azt gondolod, hogy jó, de már a végét járja -- még elmegy egy keveset, és onnantól elkezd vadul nyúlni.
2.) mindig azt mondják, hogy láncot és lánckereket csak együtt illik cserélni, ezek úgy fognak összekopni.[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
torzo
Ármester
Köszi. Sejtettem, nem vagyok meglepve. Bringánál is ez a szabály!
És a hátsó fogaskerék? Az tényleg teljesen OK-nak néz ki. Bár vsz. a lánc a leghúzósabb tétel.Na, ilyen földutas csapatást Varával csak az egyik haverom vállalt be, illetve az egy kis sivatagosdi volt, hát, el is szállt a felnije, elrepedt. A Vara 3 mázsa, ha az megindul borulni, senki sem állítja meg, szóval én csak aszfalton merek vele betyárkodni, vagy nagyon jó, letaposott köves úton.
-
Archer
őstag
válasz Something_ #39966 üzenetére
Az semmi, anno amikor én jártam tanfolyamra, az egyik csaj a vasúti átjáróban beszorult a motor kerekével a sínek közé (ez még a régi fajta megoldású volt, hogy a két sínszál közé tettek még két darabot és azoknak a közét aszfaltozták ki, ezek közé szorult be) Máig nem értem, hogy sikerült összehozni, nem voltam ott, csak az oktató mesélte.
Akivel meg vezettem, kifogyott a benzinje a lámpánál, az oktató meg osztotta a wokitokiban, hogy mit szerencsétlenkedik már, no comment...Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
.mf
veterán
A lánc a nagy tétel. Nálam most úgy nézett ki, hogy első lánckerék 4-5k, hátsó kb 7k, erősített 525-ös JT lánc meg 21-22k (DID meg 29k lett volna).
Ha már az első lánckerék gáz, akkor a hátsó is biztos meg van kopva, még ha nem is cápafogas. Máshogy fogja koptatni az új láncot, tehát valószínű, hogy nem nyersz, hanem veszítesz egy ilyen spóroláson.A földút az már természetesen nem csapatás volt, ott a 30-40 max is már kirázta az emberből a lelket, egy sportmotor rövidebb és keményebb rugóútjával. Pedig tanulságos, most is sokat tanultam. Amikor egy nagyobb pocsolya után először indult el oldalra a segge, még néztem (nem először volt, de most direkt egyenesen mentem át rajta), de fél-egy tucat hasonló után már rutinosabban kezeli az ember. Nemhiába mondták sokan, köztük sok versenyző is, hogy terepen rengeteget lehet (és kéne) tanulni.
A Ninja is két mázsa, azt se fogod meg egykönnyen...
Elrepedt felni nekem eddig csak kátyútól volt, szóval aszfalton is összejöhetFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-Mosquito-
őstag
Szia márkatárs!
Elég szép teljesítmény 40eKm-t elmenni a lánccal. Vagy óvatosan használod a gépet vagy a láncolajazó számít ennyit. Kompletten első/hátsó fogaskerék és láncot is egyszerre illik cserélni. Gyári méretű fogaskerekeknél maradj. Mehet bele DID 525,EK bár ez szerintem gyengébb lánc. Alkatrészt Nagyvas , vagy a Motorolkatrész Nem tudom,hogy ismered-e de van Varadero fórum is. [link] , [link]. Index fórumon található egy Zsifi nevezetű emberi képződmény. Na ha kell valami alkatrész,szerviz,bármi,akár hosszabb rövidebb túra Ő a te embered,mindenben tud segíteni. [link] , [link] Van túramotoros topik is az Indexen itt is szoktak gurulások lenni. Pl most szombaton is egy ~650km-es kanyar.
eszgé:
A fotózás. Na meg este tök jó motorozni.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Grillo
senior tag
Srácok, ha Kawaszatihoz beállítok egy robogós problémával, akkor mire számítsak? Elhajtanak azonnal, vagy segítőkészek? Kiderült, hogy 50 méterre vannak a nem induló robogómtól, aminek feltehetően gyújtótrafó problémája van.
-
torzo
Ármester
válasz -Mosquito- #39988 üzenetére
Üdv!
Köszi a jó kis linkeket. A Scottoiler tényleg nagyon jó. Igaz, hogy a hátsó kerék dzsuvás tőle, meg mögöttem nem szeretnek a mocistársak tartósan jönni (olajos lesz a plexijük), de ezen kívül tényleg megéri használni. Nem vagyok óvatos, tiprom rendesen, meg az említett futás felén utasom is volt, ráadásul bömcisekkel mentem többnyire, akikkel aztán lépést kell tartani. A köpenyek fogytak is rendesen.
Na, megyek és megnézem az ajánlott topikokat, de azért gondolom, ide mindig érdemes benézni.Széles utat!
[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
3 éve Marokkóban voltam bérelt Transalp-pal. 220 kiló a kicsike. Gyönyörű ország. És volt vagy 200 kilcsi kősivatag is, aztán futóhomok. Utóbbiban bizony elvéreztem, dög nehéz gép az oda. A kősivatagban pedig addig volt kaka menni, amíg óvatosak voltunk és max 30-40. Aztán lassan rájöttünk, ott a jó tempó a 80-90. Nagy élmény volt! Aztán az egyikünk úgy bevadult, hogy felütött a felni és szétment a belső. Nagy élmény ám sivatagban belsőt cserélni!
Láttam KTM-es srácokat is a távolban, kis, könnyű 250-es meg 400-as kétütemű cross kecskékkel, jó hosszú rugóúttal. Na, azokkal tényleg király lehetett.
Honda Safety-ben rendszeresen vannak crossmocis napok, oda érdemes lenne benevezni. A két napos biztonsági training-jük is nagyon hasznos volt.[ Szerkesztve ]
-
spanyoll
addikt
Sziasztok! Tudomást szereztem a B125 létezéséről és elkezdtem mocorogni, olvasgatni.
Azt látom, hogy anyagilag nem nagy tétel (30-40K), viszont olvastam negatívumokat is. Mégpedig azt, hogy az a 2-3 óra gyakorlat (kivéve ha nem költesz rá pluszban) rohadtul nem elég rendes rutin elsajátítására és ha nincs előzetes motoros gyakorlatod, akkor kiszórnak nagyon csúnyán a vizsgán.
Ez mennyire igaz?
Motorozni max quadon motoroztam, de van lehetőségem átszokni robogóra, viszont attól még nem lenne bennem a kuplungolás és egyebek 125ösön, gyakorolni pedig elég nehézkes lenne úgy, hogy nem az oktatóval teszem azt óránként x ezerért.
Nem sürgős az egész, ha meg is csinálom a különbözetit akkor azt jövő tavasszal teszem, motor vételezése meg még arra egy évre, de nagyon beindultam most, aztán nézelődök, hogy mi merre hány méter.
Köszi előre is a segítséget"Super perfundo on the early eve of your day."
-
canniball
nagyúr
válasz spanyoll #39996 üzenetére
Ha van/lesz robogós tapasztalatod az már jó, nem a váltogatás a lényeg (az egy idő után úgyis rutinból megy), hanem a kétkeréken szerzett tapasztalat a közlekedésben. A volt oktatóm szerint már a biciklisekkel is sokkal könnyebb volt neki.
Viszont:
1. ha még idén akarsz menni akkor mielőbb, mert nem keveset kell várni a vizsgaidőpontokra
2. az összeget meg kell tolni kicsivel, hacsak nem ad a suli/nem tudsz szerezni ismerősöktől felszerelést (előírás a bukó, motoros kabát, motoros kesztyű, térdvédő(s nadrág) és magasszárú lábbeli).Viszont ha ilyen gyorsan akarsz különbözetit és közben nem kismotoroznál akkor én a helyedben egyből A-ra mennék.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Sianis
addikt
válasz spanyoll #39996 üzenetére
Mondom neked mit mondott az egyik oktató az elméleti motoroson. A különbözetiseket az oktatók nem szeretik, mert elveszik a helyet a rendes motoros tanulóktól. Plusz a 3-4 óra gyakorlás kevés ahhoz, hogy a rutint megtanuld, a forgalmat meg pláne. Én nyár elején kezdtem a rendes A-t, mostanra végeztem vele és így is gyors tempóban ment a rutin is és a forgalom is.
[ Szerkesztve ]
-
polimorf
tag
Nagyon komoly ketyere 1:12-nél a lényeg [link]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok