Új hozzászólás Aktív témák

  • zgospel

    őstag

    Mennyit számít a motor és a modern technika.

    Van egy cimborám a társaságban akikkel szoktam menni pályázgatni, nem is motorozik olyan régóta, talán ez neki a 4. szezonja ha jól emlékszem. Az elmúlt 3 évben egy MT10-zel ment, ami felszereltségét és erejét tekintve eléggé alkalmas a hobbipályázásra, ráadásul neki még pár dolog upgradelve is volt időközben, pl RCS19, R1 féknyereg, fém csövek, Öhlinses fickó által felújított futómű, Dave Moss beállításai, meg még pár apróság amiről nem is tudok.
    Tavaly is már főleg csak pályára járt, én is voltam vele többször, és egyáltalán nem lenézve bárkit és bármit (hiszen mégiscsak az volt még mindössze a 3. szezonja) elég rossz íveken motorozott és a testtartása sem volt túl szép. A térd lent volt, de közben a motor nem dőlt, a felsőtest meg visszafele volt egyenesen. A Pannóniaringen már tavaly is hasonló időket mentünk, viszont az érződött, hogy a gyors, 150+ kanyarokban komfortosabban érzi magát. Hogy a motor miatt vagy maga miatt azt passzolom.

    Idén, még az MT10zel ilyen 1:26 körüli köröket ment az Euroringen, 2:13-14-eket a Hungaroringen és a Pannóniaringen is. Ezekből az látszott, hogy a Hungaroring lassabb, stop&go-s kanyarjain rosszabbul érezte magát vagy ő, vagy a motor, hiszen ott 1-2 kanyartól eltekintve alacsonyabb a tempó, 110-120 környéke az átlag kanyartempó, a pancsin pedig inkább a 150+ a jellemző.

    Majd júliusban vett Németországból egy másfél éves S1000RR-t, M pakett, minden fullos elektronikával felszerelve, és az első Euroringezésünkkor máris 1:22-23-as köröket ment előttem. Szerintem még mindig sok helyen rossz ívválasztással, de úgy, hogy sosem ült még előtte sportmotoron máris gyorsult átlag 3-4 mp-t.
    Három hete a Pannóniaringen már konstans 2:09-10-es időket körözött a motorral, tegnap a Hungaroringen pedig bement 2:03 tetejébe, de a 04-05-ös köröket simán dobálta.

    A motor teljesen gyári, egy utcai Supercorsa szett van fent neki. Annyi beállítást tud a motor, hogy még mindig tanulja a srác a lehetőségeket, továbbá elvileg a "fapad" Hayes féknyergek vannak rajta. Mármint ezen a motoron fapad, mert 3 különböző nyereggel árulták, és állítólag a másik kettő típus komolyabb szintet képvisel.

    Ezek már nagyon jó idők annak fényében, hogy még mindig 2 kézen meg lehet számolni hányszor járt pályán, hogy nem motorozik túl régóta, és hogy a testtartása még mindig nem az igazi. Habár a BMW által kikényszerített üléshelyzet miatt már most sokkal szebben motorozik, mint korábban az MT-vel.

    Nyilvánvalóan további gyakorlással, és slickre váltással ezek az idők még sokat fognak javulni, pláne ahogy idővel még jobban összeszokik a motorral, de mivel szezonon belül a motorcserével ekkora óriási különbségeket ért el köridőben, ez szerintem elsősorban a motor számlájára írható.

    Azt mondja hogy annyival pontosabb a motor irányíthatósága és a kanyarbeli viselkedése az MT10-hez képest, hogy nem is érti, ki kell próbálni és át kell élni, mert elmagyarázni nehezen tudná.

    Úgy gondolom - amit már magamon is megtapasztaltam korábban párszor - hogy egy jó motorral könnyebb jól motorozni, még hiányos tudással és relatíve kevés rutinnal is, szinte bárkinek (értelemszerűen a totál kezdőket kivéve).

    [ Szerkesztve ]

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

Új hozzászólás Aktív témák