Új hozzászólás Aktív témák

  • Pocee

    senior tag

    Véletlen sem szeretnék párhuzamot vonni,mert eszem ágában sincs egy versenymotort összehasonlítani egy "buta" utcaival de amióta komolyabban krosszozok,kicsit beleástam magam a futómű témába is.most,hogy kicsit tájékozottabb vagyok,rájöttem,hogy eddig csak motorkáztam,de nem motoroztam,pedig most is messze vagyok a protól.
    Gondolom aki utcaival pályázik az szintén tisztában van a legfontosabb dologgal,hogy a SAG rendben legyen,mert ha nincs totál más a geometria,ami által borul az egész motor kormányozhatósága,szóval hátsó rugó testsúlyhoz belőve...ez a mai krosszoknál gyárilag 70-75kg pilótához lövik be,én 83 vagyok nekem a rugó feszítésével még lehetett állítani ,de súlyosabb embernek már rugót kell cserélni,aztán ugyan így elől,ha a gépkönyv álltal nagyobb az összeülés,erősebb rugót kell elöl is alkalmazni,és tapasztalatból tudom írni,hogy amíg nem lőttem be a SAG-t a motor dobált mindenhogy,csőrösök,hátasok,azóta pedig nagyon penge,első teleszkópokkal lehet játszani.hogy a motort a villákon a befogónál lehet engedni lefelé 3 gyűrűnyi egységet,DE ha engedem lefelé sokkal jobban fordul,viszont egyenesben nagy tempónál magától kezd csapkodni a kormány,ellenben ha fent van koppon nagy tempó atom stabil,viszont kanyarba sokkal nehezebb berakni.Szóval én javaslom mindenkinek,hogy bányásszon a motorjához egy SAG adatot és kezdjen el méricskélni,mert ég és föld változást hoz a helyesen beállított futómű.
    Év végén a Havasi Zolival átnézettem a futóművem,szerencsére gyári állapotú,így provédő és szimeringen kívül nem kértem más modot,ja meg persze új olaj.Azt mondta ha csak hobbizok vele,évente ráérek olajat cseréltetni és diagozni a belsejét.Magát a műhelyt ajánlom,de nagyon vigyáznak a szakmára,nem is lehet a műhely közelébe menni,elmondta,hogy egy két versenyzőt leszámítva nem fogadnak ügyfeleket a műhelynél,viszont telefonon nagyon részletesen ő maga tájékoztatott mindenről,szóval,annak ellenére,hogy nem nézhettem,nem volt az az érzésem,hogy valahova csak kiszórom a pénzem.a cimborámnak egy időben csinálta a 2013as telóit ott ugrásszerű változás állt be mert azok a telók nagyon gatyák voltak.Havasi egyébként a Showa és a WP kizárolagos forgalmazója egyébként.
    Szóval én azt mondom,hogy megéri időt áldozni beállítani a futóművet,mert pédának okáért a krosszban nem motor lóereje nyeri meg a versenyt hanem a futóműve.

    Mr.Brightside

Új hozzászólás Aktív témák