-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
canniball
nagyúr
Szeretnék mindenkit megkérni, hogy lepjünk túl a témán! Azt hiszem mindenki leírta a véleményét a pólóban motorozásról pro és kontra, ugyanakkor mindenkinek szíve joga abban motorozni amiben akar.
A személyeskedést pedig végképp kéretik kerülni, nem azért vagyunk itt hogy egymás köpködjük!
Köszönöm!https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Geresics
addikt
válasz rayoliviero #117776 üzenetére
nem mint topikgazda írtam, de gondolj egyet bátran
és nem csak a ruha miatt, nyomós indok az egykerekezős bohózatod is(#117777) Micsurin
tudják a címem(#117779) runner 125
bezony, mi sem értünk mindig egyet. Na bumm!(#117781) persuader
jó, de rólad már élőben is tudom, hogy nem vagy normális(#117782) fattyu
jó látni, hogy haladsz a felépülés útján!
Mocit ugye nem fogjuk hahun látni?(#117786) persuader
tudom-tudom, ne felejtsek el közben helikopterezni(#117787) zolee5016
igazságtalan vagy! A 20+ éves motorért nem harapunk!(#117767) jacis
nem őt idiótáztam le, hanem azt írtam, hogy azok csoportja az én szememben idióta. Sajna már törölve lett, így nem tudod újra visszaolvasni(#117795) rayoliviero
no igen, épp eszű ember nem szól be a fogorvosnak, legalábbis kezelés előtt tuti nemZÁRSZÓUL
ma én még csak farmert sem húztam, oldalzsebes (fontos részlet) rövidnadrágban és pólóban mentem egy Pécs-Remeterét-Pécs szakaszt. (Igen, én is beléptem abba a bizonyos csoportba, és volt egy szembejövő motoros, aki vissza se intett! ) Mindenesetre kipróbáltam a másik fél álláspontját is, mert mégiscsak így korrekt a vélemény-ütköztetés. Mondanám, hogy jó érzés volt több menetszelet kapni, mint felöltözve, de egyrészt rögtön éreztem, hogy a csupasz lábam sokkal jobban érzi a blokkból rá áramló meleg levegőt, másrészt olyan volt, mint biztonsági öv nélkül autózni: lehet úgy is, de én nem érzem magam olyankor jól.Legalább még egy kis hanganyagot is felvettem közben a következő videómhoz, mert hiányzott 2 mondat.
rayoliviero
Pár utolsó kéretlen jó tanács:
- vegyél megfelelő öltözetet (nem értek a bőrhöz, de tuti van extrán perforált, nagy melegre kialakított bőr)
- használj aláöltözőt
- ha nem találsz megfelelő bőrt, vegyél kordurát, vagy farmert, vagy csak egy protektoring+térdvédő kombót, vagy amit kifejezetten ilyen biztonságos közlekedésre találtak ki: feltépőzárazható protektorokat (azok a pár ezer forintos cuccok, amiket láthatsz motorral munkába járókon)
- menj el tréningre, ahol megismertetnek a motorod képességeivel,
- kérj meg valakit, aki tud egykerekezni (én pl. nem tudok), hogy tanítson meg! Esetleg tanulj youtube videókból! Ne nyers erőből csináld! Még Chris Birtch is technikával csinálja, nem erővel. Biztos vagyok benne, hogy a sportmotorosok között is készítettek már hasonló videót,de én nem ismerem az olyan csatornákat. Rákerestem gyorsan, mégis ismerek ilyen csatornákat, csak nem nézem! Itt van rögtön Dodor videója, amit most megnéztem, és tök jókat mond benne (mondjuk mi mindig egyet szoktunk érteni vele )! De itt van Sanko videója is (ez már hosszabb, nem néztem meg, de biztos jó)...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
veterán
Kesztyűt, farmert, bakancsot és egy protektoros bőrdzsekit viselek motorozás közben. Sisak alá maszkot is húzok. Ja, meg füldugaszt is kellene csak még nem jutottam el odáig, hogy vegyek.
Nos, néha tele a tököm, mire felöltözöm. Legszívesebben egy pólóban és gatyában mennék, de a józan ész korlátoz, hogy ne tegyemA képet berakhatjátok az összefoglalóba, ha nem gond.
[ Szerkesztve ]
HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
-
Geresics
addikt
válasz HarleyCustom #117805 üzenetére
szívesen berakjuk, csak kérlek írj még infókat
pl.: geresics - KTM 1190 Adventure Grey (2016) - Pécs
(a várost csak ha meg akarod jelölni)*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
radi8tor
MODERÁTOR
Most kérném abbahagyni ezt a szálat - nem tartozik a topkra és törlésre kerül ezen HSZ után született minden ilyen válasz.
⭐ Stella
-
eron009
tag
Sziasztok
Nolan N87 sisakról mik a tapasztalatok, megéri megvenni 2020-bqn még (2015/2016-os széria ha jól tudom)? Mik vele a tapasztalatok, milyen a minősége? Szellőzők, pleximechanika, párnaminőség...
-
veze
őstag
válasz eron009 #117812 üzenetére
nekem N87 van és nagyon meg vagyok elégedve vele. Van a családban még két sisak, más gyártók, kb hasonlo árkategoriaban , de azoknál minden tekintetben jobb , komfortosabb ( ez persze szubjektív, kinek mi az ) annyira hogy még egy N87-et vettünk napi használatra egy másik csaladtagnak is
pleximechanika 3 év után is hibátlan , napszemüvegé is, én még nem láttam párásnak belülről , igaz 0 fokban már nem használom ( kb +5 fokig) bélés kivehető tisztitható nem szakad/ kopott ki eddig.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz eron009 #117812 üzenetére
Szerintem se rossz az n87.
2017-ben vettem, most kellett benne cserelnem a pinlockot, mert valamitől bemattult. De a mechanikája, napszemüvege, bélése rendben van, 3 év és huszonezer km után is.
Testük hozza, hogy én maszkkal használom, így a bélésbe szinte sose izzadok bele, pedig szokott rólam folyni a víz.
Előtte HJC FG volt, az se volt rossz sisak (az valamikor 2010 körülvettem talán). -
tag
válasz Geresics #117804 üzenetére
Nem a témához szólnék, csak annyit tennék hozzá jó tanácsként (mint aki protektoringeben (is) sokat rója az utakat), hogy ne felejtsetek el a protektoringre ráhúzni egy hosszú ujjú pólót (ha lehet krosszmotor felsőt). Ha véletlen csúsznátok vele, akkor sokkal simább a csúszás pólóban, mert nem akad bele azonnal a protektoring védőelemei az úttestbe, ami akár hempergéshez is vezethet.
"there are more jacks then one at the fair..."
-
#49155328
törölt tag
-
Geresics
addikt
válasz djeperto #117816 üzenetére
terepezéshez mindig protektoringet húzok mezzel, és rendes térdvédőt (nem térdgépet, de nem is a gagyit). Estem már szépet, ahol a protektoring hálós mintája 2-3 napig még látszott a bőrömön, és a térdvédő is tette a dolgát miközben begyűjtött néhány 1-1,5mm mély barázdát. Persze mindig a "csak megyünk még egy utolsó kanyart" részen történik ez
Viszont aszfalton én nem bíznék benne annyira sem, mint egy kordurában. A mez és a nadrág pont annyi idő alatt szakadna, sőt, az anyaga miatt talán égne belém, mint egy normál farmer, a háló, ami a protektoring protektorjait összefogja pedig szintén szerintem tizedmásodpercek alatt szakadna, mert az én fejemben egyszerűen nem a csúszásra van kitalálva, arra ott a bőr. Nem véletlen, hogy még egy szutykos robogóversenyen sem fogadják el, csak ha rendes motoros ruhát húzol rá!
Persze a fentieket tessék fenntartással kezelni, mert fotelfizika szülte, de én így gondolom...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
runner 125
nagyúr
válasz Somatom #117820 üzenetére
Frankó az ebike-od, enyém is ilyen fully Merida, de sima tekerős, nem ebike. Amit linkeltél meg valami über cucc lehet. Mondjuk árat nem is látok, ezért sejtet tőlem egy 3,5 millát?!
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Pocee
senior tag
Jézusmekkorátmegyatopicb+
Heló, átnéztem/bepótoltam sokezer kimaradt hszt.
Örülök, hogy mindenki megvan, nem veszítettünk senkit.
Szerencsére pont láttam a most törölt hozzászólásokat, baromi jó volt én hagytam volna.Mr.Brightside
-
#49155328
törölt tag
válasz runner 125 #117823 üzenetére
1,65 millió nem vészes.
-
Geresics
addikt
Facebookon merült fel a téma, és annyit gépeltem egy választ, hogy gondoltam ide is bemásolom, hátha érdekel valakit, akárkit, vagy bárkit. A kérdés kb. az volt, hogy hova menjen tréningre, kinek milyen tapasztalata van...
Elég sok tréningen jártam már, mert minden évben elmegyek minimum 1 bójakerülgetősre, meg egy tereprténingre, így már voltam jón, sz@ron, kezdőnek, és haladónak valón is! Sőt, néhányról még videót is csináltam, és azok közt van olyan is, ami sz@r, meg ami nem. Mivel nem definiáltad, hogy mit is keresel, így kérlek engedd meg, hogy hosszabban válaszoljak!
1.) Kezdő/újrakezdő motorosnak első körben 2 tréninget szoktam javasolni!
a.) Egy lassú tempós, bójakerülgetőst, amiből minden tavasszal szoktak ingyeneseket rendezni, pl, a MOTaMOT (Motorosok a Motorosokért alapítvány) tréningje ilyen ingyenes (2x voltam, egyszer csináltam egy dög unalmas, jó hosszú videót, ami leginkább az ott résztvevőknek szól, de sok gyakorlat jól látható rajta - ha jól emlékszem, mert mindig bealszom, ha visszanézném). Ez pl. a rendőrségi motorostréning alapján készült, így egy-két dolgot máshogy tanítottak, mint máshol, de a lényeg ugyan az.
Ilyen ingyenes tréningeket szoktak tartani a Hungaroringen is pl, de sok más helyen is, érdemes rákeresni.
https://youtu.be/pv74mKZ_yVE
b.) Hasonló tréning a Drivex által tartott, BMW Motorrad Vezetéstechnikai ALAP tréningje is. Ez már fizetős, cserébe színvonalasabb is, és egy piszok jól felépített több lépcsős program belépő tréningje, ami kell minden további tréninghez, és az itt elért eredményeid alapján engednek tovább más tréningekre! Erről szerintem tök jó kis videót csináltam!
https://youtu.be/-CQ9pm1S1lg
c.) Egy kezdőknek kialakított terepképzés, mint a Hungaroring Dirt képzés! Ez azért tök jó, mert adnak motort, és védőfelszerelést is ha kell, ráadásul olcsó is a maga kb. 17eFt-os árával! Itt megtanítanak a terepen motorozás alapjaira, de ami miatt azoknak is javaslom, akik soha nem akarnak terepezni (amíg ki nem próbálják), hogy itt megtapasztalják milyen az, amikor megcsúszik a motor, és ezt úgy tehetik, hogy közben ha el is esnek (szoktak), akkor nem okoznak vele maguknak anyagi kárt! (Erről is csináltam videót, de ott előző nap jött meg a sisakom, és sz@r lett a kamerabeállítás, így a videó ennek megfelelően középsz@r lett, de a gyakorlatok jól végigkövethetőek, és az élményt, amit egy újrakezdőnek adtak anno még vissza is adja talán.)
https://youtu.be/zMGdTDxjyYs
Ennek van egy "Enduro" változata is, ami 2x ennyibe kerül, és 2x ennyi időt is vesz igénybe, de az ugyan ez, csak nyújtják mint a rétest, amit csak olyanoknak javaslok, akik tényleg nagyon kezdők, és/vagy szeretnék az alap gyakorlatokat is nagyon alaposan gyakorolni, amúgy dögunalom (és drága)!
2.) Nem kezdőknek
a.) Itt is tök hasznos, ráadásul mint írtam, előfeltétele a továbbhaladásnak a Drivex BMW tréningje (lásd fent), amit Mackó és Totti tart. Ha ez megvan, akkor irány az INTENZÍV SZINT, ahol csak kanyarodással kapcsolatos tananyag van (erről most készült el a videó, bár sajna pár felvétel és a hang nem úgy sikerült, ahogy elképzeltem, és utómunkával sem sikerült teljesen kijavítani.)
https://youtu.be/VTk-IqEqTzA
b.) Hasonlója van a Hondának is állítólag, de az olyan drága, hogy nem tudtam magam még rábeszélni a kipróbálására!
https://youtu.be/RPqlE_hoqDk
c.) Sokan javasolják a Rili tréninget. Sajnos még nem jutottam el ide, de célként ki van már tűzve!
https://youtu.be/L2rW2VCk2Bs
d.) a Honda földpályás tereptréningje már inkább olyanoknak való, akik jártak már porban, sárban, és jobban le is fáraszt, mint a Hungaroringes bohóckodás. A többek által javasolt Urbán Enduro oktatója, Urbán Attila tartotta nekünk tavaly. Az UE-t utána kezdte csak, így nem tudom, hogy aki most megy, neki is Ő tartja-e.
Erről egy pörgős, zenés kedvcsináló videót csináltam, ami ugyan nem mutatja be a gyakorlatokat olyan részletesen, mint a hosszú unalmas videóim, de cserébe könnyebben emészthető.
https://youtu.be/EZgjRFFP954
e.) 1x volt a FullGas szervezésében egy Touratech Travel Event felkészítő tréning még 2017-ben, ami végén akkor azt mondták, hogy lesz még ilyen, de azóta nem csak tréning nem volt, de Travel Event sem.
https://youtu.be/sLy0QcFueks
f.) A Drivex tereptréningje is tök jó mókának tűnik, és szintén a BMW méltán híres tereptréningjét licencelik! Szerintem csak kevés ember nem látott már ilyen youtube videót, de érdemes párat megnézni! Amint lesz terepképes gumi a 1190-en, már megyek is, addig csak a honlapot tudom belinkelni! :)
http://drivex.hu/off-road-treningek/
g.) Sokan javasolják Urbán Attila Urbán Enduró tréningjét, de még sajna nem jutottam el oda, de jövőre pótlom (idén nem fog beleférni a programba sajna)
https://www.facebook.com/urbanendurotrening/
h.) Jeli Motors Enduro tréningre még egyeztetem az időpontot, de ahogy nézem, ez is annyira új még, hogy nem alakultak ki teljesen a dolgok. Ha tippelnem kellene, szerintem 1 éven belül lesz kezdő és haladó csoport, mert a bálnákat nem lehet egy szinten oktatni a könnyű endurókkal - de amint elmentem oda, tuti okosabb leszek, és nem csak tippelgetni fogok...
https://www.facebook.com/Jeli-Motors-107445467534747/
3.) Haladóknak és rutinosaknak
a.) Sokan, akik ilyennek érzik maguk, jellemzően nem mennek tréningre, mert ők már a motor feltalálása előtt óta motoroznak, és nekik úgysem tudnak újat mutatni, meg unalmas is, meg nehogymár valami paprikajancsi nekik akarja megmondani hogyan kell motorozni, amikor ők már bejárták Európát, voltak más kontinensen, és Elon Musk Teslájában is ők cseréltek olajat a Marsnál. Nekik javaslom az 1.) pontot, és majd koppannak. Megjegyzem több tréningen láttam már dőlni motort, esni motorost, és kivétel nélkül ilyen ember volt aki perecelt.
b.) Akik tényleg jó motorosok, ők már úgyis csináltak valamilyen tréninget, és tudják mit keresnek, nem is tartok ilyen szinten, így hitelesen nem is tudok nyilatkozni, csak elképzeléseim vannak. Ilyen pl. a Drivex BMW HALADÓ tréningje, ahova nem is mehet akárki, csak aki elvégezte az alapot ÉS ott jól is szerepelt! Itt 100+ tempóval gyakorolnak vészfékezést, meg vész-kikerülést, így tényleg fontos, hogy csak olyan mehessen, aki meg is fogja tudni csinálni!
c.) A korábban említett Jeli Motors tereptréningjét elképzelésem szerint lehet majd akár komolyabb szinten is űzni, de ezt tényleg csak tippelem, és remélem pár héten belül már okosabb leszek.
d.) Haladó tereptréninget még mintha Vattás ajánlott volna nemrég.
https://youtu.be/f5Co9V6XdXke.) Létezik még pályamotoros oktatás is, én Chrobák János oktatására szerettem volna idén menni, de mivel elmaradnak a versenyek, így idén ez okafogyottá vált, de jövőre mindenképp pótlom!
http://www.chrobakjanos.hu/oktatas_f.htmlu.i.: Dodor nem véletlenül nem szerepel a listán...
Mondtam, hogy hosszú lesz!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Ferdzsoo #117827 üzenetére
Volt már párszor szó róla, hogy Dodor és én nem vagyunk néhány dologban egy véleményen (néhányban meg igen, lásd az egykerekezős videóját is belinkeltem), de szinte biztos, hogy soha senkinek nem fogom ajánlani a képzéseit, ahol közúton oktat, ráadásul annyi pénzért, mintha kibérelné Kakucsot. A tavalyi malőrje is, ahol összetörte magát, az sem úgy volt, ahogy a videóiban mondja, nekem van szerencsém(?) ismerni a másik motoros történetét is. De még Ő maga is bevallotta, hogy nekiálltak versenyezni, és ez az én szememben már elég gáz, a videói alatti állandó felháborodásáról és sértődéséről már nem is beszélve. Ettől még lehet zseniális oktató (nem hiszem), és felőlem bárki ajánlhatja, de én nem fogom.
Azt nem mondom, hogy nem fogok egyszer elmenni egy oktatására, mert olyan hülye vagyok, hogy úgy szeretek véleményt alkotni, hogy azt magam is megtapasztaltam, de eddig még nem vitt rá a lélek, de szerencsére van elég más oktató, akihez mehetek.
Hát kb. így kell nem félre érteni!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
tag
válasz Geresics #117828 üzenetére
Más téma:
Milyen papucs van a KTM-en?
Scorpion Trail 2, Anakee 3, vagy Road 5 Trail közül választanék a Crosstourerre.Barátom GS 1250-en Trail 2 van, arra esküszik
Nekem Road 4 Trail, ami elfogyott - eddigi tapasztalataim szerint ISTENI volt
Anakee 3 - nagyon érdekel milyenKöszi
[ Szerkesztve ]
"there are more jacks then one at the fair..."
-
Geresics
addikt
válasz djeperto #117829 üzenetére
Pirelli ANGEL GT II
Ahogy néztem elég jó guminak minősül, de ősszel tuti lecserélem TKC70-re, vagy valami más hasonlóra, mert tarthatatlan állapot, hogy nem akarok vele bemenni még enyhe terepre sem!
Az általad említett gumikkal sok tapasztalatom nincs, csak amiket tulajok mondtak, és amit láttam Touratech Travel Eventen. Az Anakee3-mal eléggé küzdött egy GS-es sima földesúton is. Persze ez simán lehet pilóta-hiba is.
Scorpion Trail-t pár KTM-es dícséri a márkacsoportban, nekem ennek is kevés a mintája, így nem igazán foglalkoztam vele.
Road 4/5 Trail-re meg egyáltalán nincs semmi emlékem sem sajna.[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
JoinR
senior tag
válasz Geresics #117826 üzenetére
"Hasonlója van a Hondának is állítólag, de az olyan drága, hogy nem tudtam magam még rábeszélni a kipróbálására!"
Szerintem meg a BMW-s a drága. Hondánál adják a motort, nem a sajátodat amortizálod (persze az is igaz, hogy nem a sajátodon gyakorolsz, ami hátrány). Viszont pl. múltkor voltam a BMW-s intenzíven, papíron 8:30-15:00, gyakorlatban 9:00-13:30 (utána kaja, 14-től eleve más foglalja a pályát). Az alaptréning is rövidebb, 9-17 helyett 9:30-16:00. Ráadásul pl. az intenzívnél az ebéd egy sült kolbász volt kenyérrel, szóval nem egy BMW-s burzsoá menü, maradjunk annyiban.
A Hondánál is rövidebb, de nem ennyivel, a kaja mindig korrekt volt.
A Hondánál továbbá sokkal pörgősebb az egész, km-re is tuti több, a feladatok is nehezebbek - BMW haladón igaz nem voltam, de mutatták pl. mi a kis kör, nah annál jóval kisebbet kell megcsinálni a Honda alap 2-n emlékeim szerint. A gyakorlók meg egyenesen extrémek, azért a 20-30x egymás utáni 1-es 2-es nyélgáz majd vészféket nem szívesen csinálnám a sajátommal
Régebben az 1. tréning után minden továbbira járt kb. 10k kedvezmény, úgy 39k a képzés, és ég és föld a BMW-s 34 ezreshez képest. A sima alap képzések 2 naposak ugyebár, szóval helyből 2x annyit mész.
A Dirtre is megyek minden évben, a gyakorló szerintem kifejezzen olcsó, ahhoz képest, hogy mit kapnak azok a motorok.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz JoinR #117832 üzenetére
Honda:
2 NAPOS TANFOLYAMOK
BEVEZETŐ, ALAP 1/2:
Hétköznap / Hétvégén 49 000 Ft / 53 000 Ft
1 NAPOS TANFOLYAMOK
ALAP 1/2 GYAKORLÓ, FEDETTPÁLYÁS, TEREP (DIRT):
Hétköznap / Hétvégén 30 000 Ft / 32 000 FtEhhez képest a BMW:
1 NAPOS TANFOLYAMOK
ALAP, INTENZÍV, HALADÓ, OFF-ROAD ALAP/HALADÓ egységesen 34 000 Ft
GYAKORLÓ: 21 000 Ft
ROBOGÓ ALAP, HALADÓ: 24 000 Ft (sajáttal 18 000 Ft)A rövidségben igazad van, a kajáért nálunk elnézést is kértek, mert a vírus miatt nem tudták megoldani jól, de 2 éve pl. átmentünk Bugyiba étterembe enni, és az rendben volt.
Árban ettől függetlenül szerintem jóval olcsóbb a BMW, pláne nekünk vidékieknek, mert 2 naposhoz kellene még szállás is.Azt, hogy adnak motort nem tudtam, azt hittem saját motoros ez is. Viszont ahogy Te is írod, nekem is az előny, hogy a saját motoromon gyakorlok. Valamit valamiért.
A 10eFt (~20%) kedvezmény oké, de akkor említsük meg a BMW early bird 10% szezon eleji kedvezményét is, ami ugyan csak 3400Ft, de így sem rossz, illetve én ugye csókos vagyok, és még ennél is olcsóbban voltunk, de tudjuk, hogy nincs mindenkinek olyan széles nyelve, mint nekem. Ha megyek haladóra, akkor pl. nekem sem lesz már olyan olcsó asszem...Persze abban Neked van igazad, hogy ha az ár/nap, vagy az ár/óra értéket nézzük, akkor a Honda lesz az olcsóbb... Én csak a végösszeget néztem eddig. Érdekes dolgok ezek!
Köszönöm az észrevételt, a Honda tréning új fényben világítódott meg a szememben!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
etnies
senior tag
válasz Geresics #117804 üzenetére
Én tovább mennék, szerintem felejtse el az egykerekezést, mert a nagy erőlködésnek nem jó a vége és motoron kevésbé lesz második esély.
Nem akartam hozzászólni a témához, de a pólóban motorozást már azért sem ajánlom, mert a menetszél rángatja a pólót és egy idő után fájni kezd, továbbá nem véd semmi az UV-sugaraktól és a bőrrák sem a legmókásabb dolog.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
duni84
aktív tag
válasz Geresics #117830 üzenetére
a Scorpion Trail-t szerintem kihagyhatod nyugodtan. én használtam kezdő nagymotoros időszakomban, mert hagyott némi kívánnivalót felénk az út (pl némi aszfaltot vagy legalább döngölést). X évvel később látom, hogy a "trail" csak egy marketing maszlag, mert egyensúllyal és finom csuklóval ugyanott vagy bármelyik utcai gumival, cserébe a sima utcaik picit jobbak aszfalton. remélem spóroltam neked pár ezer forintot
#metszéspontok
-
fattyu
veterán
nekem meg égett már bele a cordura dzseki is felkarba mert a protektor elforgott meg ott kapott surlódást ahol nem volt.
egyszer csúszik el valaki olyat hogy tényleg halad motor nélkül az aszfalton aztán utána átgondolja.
Bőr: ott is véd csúszástól ahol nincs benne protektor, jó esetben nem egyszer használatos, jóval kissebb eséllyel mocorog el a protektor amikor helyzet van.
kordura könnyebb jóval kevésbé véd a protektorok között, egy esést bír ki hacsak nincs oltári mázlid.Én nem pártolom azt sem.
a pólóban egykerekezést meg hagyjuk... rövidgatya flipflop esetleg mert az már egy életérzés és kinyilatkozás.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Pfiucska
aktív tag
válasz Geresics #117833 üzenetére
Ehhez hozzatennem, hogy a shoxban voltunk nem reg vasarolni es ott regisztraltunk hozzajuk ami a farmer akcios arahoz kellett ( ) de mellette a honda treningek arat is csokkenti 10k-val emlekeim szerint. Igy mar csak 39k/43k ami egy egesz hetvegere szerintem korrekt, bar meg en is csak tervezek elmenni es nem a tapasztalat beszel belolem.
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
etnies
senior tag
Naked motoron én is sokat ismerkedtem ízeltlábúakkal, de a DL-en már nincs ilyen gond. A legkomolyabb szituáció kb. 8 éve volt, amikor 130 km/h körül valahogy bejutott a bukósisakomba egy darázs és az orromat akarta megcsípni, szerintem olyan kicsi féktávot és gyors bukósisak levételt senki nem produkált azóta....
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Micsurin
nagyúr
Nem. Tavalyt megelőző nyarat egyik reggel az ügyeleten kezdtem mert akkorára dagadt a fejem mint a péklapát. Beszorult valami az isten tudja mi a sisak napszemüvege és a bélés közé akartam félre állni mert hallottam a bizgést már 1-2 perce és hiába nyitottam le fel a dolgokat nem segített nem vitte ki a szél. Akkorát harapott belém valami azt hittem az árokba rántom. Hazaérek érzem lüktetek faterom meg megszólal mindig tudta, hogy okos ügyes és marha vízfejű vagyok de ekkorát ő sem szokott mondani.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Xaels
félisten
[link] itt a videó a HD Switchback-ről
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Micsurin
nagyúr
válasz Xaels #117843 üzenetére
Grat hozzá, videón így sokkal szebb körbejárva mint képen volt. Igazából ha az első sárvédő rövidebb filigránagg lenne még tetszene is pedig nem vagyok valami nagy chopperes vagy cruiseres.
Az a fékpedál szerintem nagyobb mint amilyen az 1.2-es fűnyírónkban van.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Geresics
addikt
válasz etnies #117834 üzenetére
szerintem ha valaki egykerekezni szeretne, akkor csinálja. Dodor elmondta a lényeget: zárt helyen, és ne sajnáld a motort eldobni, Sanko pedig még egy fontos részletet mondott (már amennyit láttam belőle), hogy soha ne menj egyedül! Ezeket szem előtt tartva érdemes megtanulni annak, akit ez vonz.
UV-ra nem is gondoltam, igaz, a többi "mellékhatásra" (megfázik a derekad, csapkod a póló, stb) sem
(#117835) ath
48h túrán (4:35-nél) egy darázs bement a cordura szellőzőjénél, és hálón keresztül csípett(#117836) veze
Hogy melyik a "jobb", addig esélytelen megmondanom, míg nem próbáltam. Inkább úgy mondanám, hogy nem is olyan drága, mint elsőre tűnik!
Amúgy szerintem nincs olyan, hogy jobb/rosszabb, ha normális oktatás folyik, mert mind hasznos! Persze van olyan, hogy valami nem éri meg a pénzét...(#117837) duni84
Eszem ágában sem volt Scorpion Trailt venni, nekem a TKC70 és társai valók
De azért köszi a tapasztalatot, hasznos!(#117838) fattyu
Ugyan ez a félelmem a motoros farmerrel is: komoly esésnél tuti elmozdul a térdprotektor.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-Mosquito-
őstag
válasz djeperto #117829 üzenetére
Nekem a 3.-ik szett Scorpion Trail 2 van fent. Esőben,vízen is jó. [link]
Anakee 3-ból 2 szettet használtam. Mivel egy komponensű,a hideget,esőt nem kedveli. Zajos is. Egyenes haladása jó,kanyarokban küzdős. Lájtos terepen is elmegy.
Környezetemben,Varákra,CT,GS 1250-re kb 90% a Pirellit teszik fel.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
norbert1998
veterán
válasz norbert1998 #117547 üzenetére
(125-ös túra és terepképes motort keresek)
No, azóta annyi telt el, hogy megnéztem egy Varadero-t, az fantasztikus, de sajnálnám terepre, főleg a súlya miatt is nehéz lehet vele ott, mert nem vagyok egy nagy ember, 177 magas, 77 kg, de ez utóbbit azért mostmár kellene csökkentenem.
Ezen kívül beszéltük a Keeway-t (TX 125), ő eltűnt, csak szalonból van életképes ajánlat, az egyetlen darab szerintem túláras és ratyi is, ami a hahun van most.
Nézegettem több videót, végsebesség, földutas tórák, stb.
A Honbda CG 125 kb a Vara árának 2/3-áért leledzik, s vele hasonló a Yamaha YBR 125 is (Varához 3/4 áron), illetve a CBF 125 is(Varához 4/5-öd áron), alakra, méretre, súlyra. A CG videó alapján nagyon gyenge, a másik kettő élhető is akár országúton.És akkor van egy darab 125-ös Teneré Yamaha, de kicsit lelakottnak tűnik képen, bár a leírás alapján műszakilag tiptop, a Vara árának feléért.
Pénteken el tudnék menni megnézni ezeket, a CG, YBR, CBF és Teneré négyest, nyilván tud alakulni a véleményem, és akkor ők, plusz szalon Keeway (Vara áron+újonnan forgalomba helyezés extra ára) plusz Vara ami opció. Ezek már kényelmesnek tűnnek, dobozolhatóak, utasnak is elvisehetőek.
Újfent kérdezem, ezen kontextusban mit javasoltok? Nem ugratni szeretnék, de földutazni, "adventure" motorozni azért szivesen elmennék. Természetesen ha az off-road nem lenne, már lehet, hogy elhoztam volna a Varát, max a CBF-et venném számításba még.
Egyébként én úgy vélekedem, hogy a Keeway így már kiesik, mert szalonból 1-2-3 évre nem éri meg, nagy az értékvesztése valamint a CG sem jön be annyira úgy a kölső terén.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz norbert1998 #117848 üzenetére
Külföldről egy DT125.
Vagy A2 és DRZ400.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Noble Chair EPIC