Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz Viktor0610 #52353 üzenetére

    Én írnék egy levelet a számlán is szereplő névre/címre.
    sicc_innen újabb hsz-éből kiderültek a részletek, és hogy ez nem eredményre vezető út.

    Ezt közösen kell(ene) megoldják.(mármint sicc_innen és az előfizető)
    Kiderült, hogy ez nem lehetséges. Tehát - szerinted - marad az, hogy sicc_innen, mint számlafizető ""egyedül" semmilyen módon nem tud kilépni ebből a helyzetből". Ami annyit tesz, hogy élete végéig fizetheti az előfizetés díját még akkor is, ha nem használná az előfizetést, mert egy új számmal másik flottába lépne be előfizetőként.
    Kérdés, hogy igazad van-e ebben.
    Ne vedd kötekedésnek, amit írok, csak segíteni szeretnék sicc_innen-nek, amikor veled ellentétes véleményet fogalmazok meg.

    Mivel a Yettel a szám tulajdonosával áll jogviszonyban,
    Ez igaz. De ha ezt úgy érted, hogy csak az előfizetővel áll jogviszonyban, akkor nem igaz.
    Rákerestem a Yettel lakossági ÁSzF-jében a "számlafizető" szóra, mivel a dolgozói csomagok feltehetőleg odatartoznak. Nem volt találat. Nem olvastam végig az ÁSzF-et, lehet hogy benne van, hogy hogyan lehet valaki számlafizető, mik a jogai és a kötelezettségei. Ha benne van, akkor írd meg, hogy mely pontnál vagy pontoknál.
    Ha az ÁSzF ezt a kérdést nem rendezi, akkor rendezheti az a keretszerződés, ami a Tesco-s dolgózói flotta alapja. Bármi van ebben, azt sicc_innen nem ismerheti.

    Hogyan jött létre a szerződés, amelyben sicc_innen számlafizetőként szerepel?
    Egy tescos dolgozó között egy előfizetést, amelyben ő az előfizető és sicc_innen a számlafizető.
    Csak úgy bemondásra senki sem válhat számlafizetővé!!
    Tehát
    a) az előfizetői szerződést sicc_innen is aláírta számlafizetőként. A szerződésben pedig szerepelnek a számlafizető jogai és kötelezettségei, a kilépési lehetőségek is.
    b) sicc_innen aláírt egy nyilatkozatot (formanyomtatvány), hogy vállalja a számlafizetést, és a nyilatkozatban szerepelnek a jogai, kötelezettségei, valamint az is, hogy miként léphet ki a számlafizetői státuszból.
    Ha nem írt alá semmit, akkor a szolgáltató jogosulatlanul kezelte sicc_innen személyes adatait, valamint a szolgáltató jogosulatlanul küldte neki a számlákat. Ezt kevéssé tartom valószínűnek. Akkor viszont sicc_innen az szerződés aláírásával vagy a nyilatkozattal jogviszonyba került a szolgáltatóval.
    Mivel jogviszonyban áll, ezért sicc_innennek jogában áll kikérni a Yetteltől annak az iratnak a másolatát, amit aláírt. Ezt a Yettelnek a szerződés fennállása idején (+elévülés) őriznie kell, azaz neki megvan. Ebben szerepelnie kell, hogy hogyan szüntetheti meg a számlafizetői státuszát.
    Olyan nincs, hogy az előfizető engedélye hiányában a számlafizető örökre fizetésre legyen kötelezett. Lehet, hogy az ÁSzF, az egyedi szerződés ezt a kérdést nem rendezi. Ez azonban - ha így van, akkor - a szolgáltató hibája, amit általánosságban és ebben a konkrét esetben is kezelni és rendezni kell.
    Az, hogy a Yettel ezt a ritka és nagyon speciális esetet hogyan kezeli, megmutatja, hogy mennyire ügyfélbarát.
    Szerintem megkérdezhetnéd a jogi osztályt, hogy ilyen esetekben milyen megoldást lehet találni, ami a Yettelnek is jó és sicc_innennek is. A szám megtartása csak nagyon nagy jóindulattal lenne lehetséges, de a számlafizetésből kilépést könnyen meg lehetne oldani.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák