-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tvamos
nagyúr
En itt a forumon nezegettem a kepeket, ahova biztosan visszatalalok: [link]
De keresem meg. Emlekszem, hogy fak voltak, es a levelek kozott szurodott at a feny. Ez a kedvenc temam... (Marmint... en nem csinalok ilyeneket, csak nezegetni szeretek ilyeneket.)Annyit tiprodtam ezen, hogy eldontottem, varok, amig ki tudom fizetni az mk2-t.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
-
MrChris
nagyúr
Ez komoly? GX80-nál a felbontást leszámítva sokkal jobb volt a G6-é. Nem csak hogy a 4:3 oldalarányú kijelző jobban kitölti és természetesebb a látótér hanem körbenézve minden irányban élesen látni a dolgokat. Ezek szerint az a6000-be is gx80 minőségű evf optika került? Ilyen apróságon spórolni...
-
jjeahh
nagyúr
Kb. én is így vagyok ezzel, használtam a7s-t meg egy rövid ideig gh4-et, azokban jó nagy kereső van, de minőségben nem éreztem nagy különbséget más általam próbált evf-ekhez képest (g3, gh2, g6, a6000, a6300), pedig ahány annyiféle technológia, pl. ha nem tévedek az a7s sima lcd, a g3 lcos, a g6 oled... . De lehet csak szerencsém volt eddig és elkerültem a gyenge evf-eket (meg a különösen jókat is ). Annyit azért észrevettem, hogy manuálozni talán az lcos-al a legkönnyebb, de pici a különbség. A pana amúgy már nem használ egy modelljében sem lcos-t? Sajnálnám, ha hanyagolnák a technológiát, mint anno a multi aszpekt szenzort.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
p_adam
addikt
Biztosan lesz "komolyabb" tükör nélküli gépük, csak még várnak vele.
Logikusnak tűnik, hogy adapterezés nélkül maradjon az egész EF foglalat (ugyanúgy mint a Cinema kamerák esetében), csak lehetnek olyan dedikált mirrorless optikáik is, ahol a hátsó elem túlmegy a bajonetten belülre (egy kicsit már alkalmazzák ezt a technikát az EF-S lencséknél). Telénél úgysincs nagy előnye.
A szenzorstabit nem tartom valószínűnek, de nem feltétlen nagy gond, az EF lencsék stabija elég jó és még fejlődhet tovább.[ Szerkesztve ]
-
BladPussy
csendes tag
A "csigalassú" minden bizonnyal mást jelent egy profinak/neked (akinek napi munkaeszköze a gépe), és mást annak, aki csak nyaraláskor használja. De, nem vitatom, hogy igazad lehet. Az AF kikapcsolható, ha már én is csigalassúnak érzem. Inkább az adapter beszerzése aggaszt.
-
marci06p
csendes tag
Köszönöm a gyors és egyértelmű válaszokat!
Újra átnéztem a nikon listát és valóban a leírtak szerint van. Én voltam felületes.
Akkor legjobban a Media Markt-al fogunk járni.
Ezt az ED feature feltüntetést alkalmazhatnák egységesen, hogy az egyszerű vásárló is eligazodhasson az amúgy is összetett jelölések között és ne essen kétségbe.
Azért még figyelem a fórumot, hátha felvilágosultabbá válok még a vételig.
Mégegyszer köszönet a válaszadóknak! -
tvamos
nagyúr
De komolyan. Mar egy eve is bevallottam, hogy sznob vagyok, (de komolyan, sosem vettem sertesnek, hogy a Nikonosok sznobok, mert van benne valami,) es bukok a heritidzsre! De latod, eladtam, mert az eszemmel tudom, hogy nem az az en gepem, nem hasznalnam.
(#41900) jjeahh válasza tvamos (#41895) üzenetére
Nekem amikor kézbeveszem a svájci bicska pana után olyan mint egy kőbalta,
Nem vagyok en MacGyver!
Kobalta... milyen jol is lehet azzal fejeket bezuzni, instant![ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
mikrofon
addikt
Na most aztán jól összezavartatok a Canon és Nikon ajánlással... Ezekről semmi infóm nincsen... Most bújhatom a netet.
Egyébként mi az ami miatt ezek jobbak mint mondjuk a Pentax K-70 vagy a K-3 II?
Megnézem akkor a használt piacot is, mert a Pentax-ból nem nagyon láttam....[ Szerkesztve ]
-
tvamos
nagyúr
-
Gedeon31
addikt
Köszönöm szépen
Igazából nem tudom mi az az összeg ,amit érdemes rá áldozni ,hogy később ne az legyen cserélni keljen ,mert megbántam a legolcsóbbat vettem .
Leginkább természetben használnám. A videó annyira nem fontos inkább képek a lényegesebbek.Nem tudom használt mennyire éri meg , főleg nincs már esetleg rá garancia, inkább új gép .
Milyen objektívet lenne hozzá érdemes venni?
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Igen kiejtettem. Azért, mert nagyon megtetszett amiket a d7200-ról olvastam ill. a képei is... és még jobban megtetszett, amiket a 70-300 dx obiról olvastam meg a vele készült képek is bejönnek. Itt jött szembe egyébként a d5600 mert abból van olyan kitt amihez, adják ezt az obit....
Gondolom van a Canon-nak is megfelelő alternatívája, de úgy vagyok vele, hogy minek keresgessek tovább, ha ez megfelelőnek látszik....
[ Szerkesztve ]
-
mazsi70
senior tag
A multokor láttam egy G7 képet , az ablakban hagyták a napon pár órára a kocsiban és megolvadt a burkolat.
Szerinted a bólogatós kutyán kívül mi a franc bírja ki ezt a kánikulát egy lezárt kocsiban ?
A fent említett gépnél meg egy (konstrukciós - gyártási) valós problémáról beszélünk .Nyilván akinek a szenzorméret a fontos, az fullframet vesz. (igazából az apsc létét nem tudom értelmezni)
-
MrChris
nagyúr
Hát khm. Nincs feltüntetve a tárolási hőmérséklet és ezért jogosnak éreznéd a kritikát, hogy nem bírja autóban, üveg alatt a 80 fokot? Ez szembeállítható azzal, hogy a másik szobahőmérsékleten szerintem nem egy erős használat közben feladja? Lépten-nyomon előfordul, hogy előadást, otthoni eseményt, óvodai babazsúrt egyebet kameráznak az emberek 1-2 óráig. Nyár elején volt a lányom ovibúcsúztatója, mint ahogy többen, én is végigkameráztam, néha fotóztam, egyvégtében lettek hosszú ~20 perces snittek. Nem tudhattam mikor mi hogyan lesz, úgy is összevágom majd 8-10 percesre. Lányom egyedüliként saját műsort adott elő, készült rá, bő fél óra után az általános éneklés, tánc... után került rá sor. Hát földhöz b.xtam volna a gépet ha kiírja ekkor, hogy akkor most temperálja a szenzort. Más meg végigtolja telóval, 4k-s 1"-os bridgel... az 1-2 órát. De volt szülinap, gyermeknapi szereplés tűző napon, meg mindenféle más ahol összejön a bő egy óra videó.
A kettő összevetése elég extrém különbség, ahhoz, hogy ebből az jöjjön ki csak a sonyt szeretnénk rossz színben feltüntetni, mindig az a hunyó. Nyáron zárt autóban fél órán belül meghalnak a gyerekek, egy G7 is bekrepál ha még nap is éri, meg valszeg az Oly is, persze ekkor lehet hogy a Sony kibírná
Logika meglenne, ha csak a FF szenzoros Sonynál fordulna elő, de az APS-C és az 1"-os is így viselkedik. Ezért kapja fel a net meg itt a fórum, mert többek számára elérhető árú készülékekről van szó. Ilyesmi dolgot hogy letiltja a felhasználót a Pana, Oly, Fuji... nem csinál. A milliós Canon itt viszonylag keveseket érint.
A többi milcnél nem nagyon vannak ilyen bugok. Még egy érdekesség, hogy 4k-nál az A6300 leveszi az LCD fényerejét, amivel így alig látni a képet. Ilyen hülyeséget! Ehhez van hasonló szintű vagy még rosszabb ficsőr Panánál, a GX7-ben videó alatt nincs IS és a GX8-ban 4k videó alatt szintén nincs IS.Econ: Ettől nem félek, eddig elég meleget csináltam a kamerámnak és ilyen nem fordult elő.
Az A6500-ban villám sebességű az AF, ez kontraszt alapon 240 helyett 24 kiolvasással elérhetetlen. Szívesen viszont látnám az én vázamban. De talán azért nem annyira zavaró számomra se, mert nem így videózom meg talán más sem. Ezt a főképp követő fókuszos gyengeségét, mint korábban már sokszor megírtam ésszel át lehet hidalni. Viszont 4k esetén jó látni is az LCD-t -
Tin_Shield
őstag
Nincs a Sony jobban kipécézve mint a többi gyártó, inkább a júzerek érzékenysége nagyobb, hogy "báncsák a szonit"
Az internet népe meg már csak a ilyen, a problémák nyilvánosságot kapnak. Ami szerintem nem baj, sőt! Persze tudni kell értelmezni, hogy az az adott probléma engem vajon érinthet vagy sem. -
tvamos
nagyúr
Es mennyire igaza van az embernek, ha visszakuldi a gepet ez miatt, es le is irja a forumon. Szerintem ez igy rendben van...
Amugy az is rendben van, ha a D80-at ekezik a szenzor melegedes miatt, mert az is van.
Az is fair, ha azt mondjuk, hogy nekem csereben a gyarto keszuleke ad annyit, hogy ezt a hibat elnezzuk neki.Az nem fair, ha a kedvencunk hibait elbagatelizaljuk, ha nem vesszuk tudomasul, hogy masnak ez nem felel igy meg, vagy leszoljuk miatta. Node, itt ilyen nem tortent, ugyhogy semmi baj nincs!
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Studi
addikt
Előszedjük econ GX7 tesztjét? Három napi használat után, 80% user errorból olyan fikaáradatot írt, hogy elhányod magad. Aztán hónapokig promótálta miindenhol. Most a Sonyról kapott egy hasonló stílusú (bár szerintem inkább tényeken alapuló) véleményt, ez valamiért nagyon fáj neki.
-
hibavissza
veterán
Érintő kijelző nélkül az is rémálom lenne. Egy biztos, ennyi pénzért nincs a piacon jobb géppár mint a gx80/EM10 mkIII +12-32. Ezért a szolgáltatáscsomagért máshol bőven fél millió forint fölött kérnek. Mindössze 3 dolgot kell lenyelni. 1. közelre nincs követő af; 2. a sötét részekben kevesebb a tartalék; 3. szűkösebb objektívkínálat. Akinek ez a három dolog fáj az vagy fizet vagy lemond valami szolgáltatásról és néz valami szerényebb modellt. Mondjuk Sony a6000-et. Ami messze nem rossz választás, ha sokat videózol közelre, kevés fényben, hozzád gyorsan közeledő/távolodó témát és elég az interpolált hd minőség, mert csak telefonon nézed vissza.
[ Szerkesztve ]
-
-
rgranc
aktív tag
Friss vendégként én is mondhatok (hangsúlyozottan személyes) véleményt?
Econ - némileg talán túl lelkes - ajánlatán túllépve nézegettem a hasonló árban elérhető lehetőségeket (DSLR kizárva) és azt kell mondjam hogy lehet hogy tényleg igaza van, még ma is az egyik legjobb ár-érték arányú gép (konkrétan most ismét ebben a 150ezer Ft körüli árkategóriában). Lehet hogy a tapasztaltabb, profibb fotósnak jobban bejön egy Fuji X-T10 (most 170ezer a ha-n, plusz úgy látom a Fuji 16-50 kitobiját agyba-főbe dicsérik, főleg a Sony 16-50-hez képest), vagy egy Olympus OMD E-M10 MARK II (125ezerért van a jófogáson, bár gyanús hogy ennyiért már rég elvitték csak nem vette le a hirdető), de pl. az angol nyelvű jelentősebb (amennyire én látom) fotós oldalakon is igen magasra értékelik még mindig a 4 éves a6000-et (most épp a vadiúj Canon 200D dpreview-s tesztjében hozzák még mindig fel az a6000-et versenytársként...) és én úgy látom hogy (az első berzenkedésem ellenére) mégiscsak az a6000 lesz a főnyeremény. A kérdés már csak az objektív...
Azért arra kíváncsi vagyok hogy azok akik lehúzzák itt az a6000-et, vajon mind (az 1-2 valós kivételtől tekintve) saját tapasztalatból ekézik-e (a trollok nem igazán érdekelnek), vagy csak ők képviselik Econ egészséges egyensúlyát ebben az ökoszisztémában? Mint fentebb írtam én teljesen normálisnak tekintem hogy valakinek fontosabb az Oly vagy Fuji jobb ergonómiája, de kezdőnek valóban szívesebben ajánlanátok egy X-T10-et vagy egy OMD E-M10-et? (Jó, a másik végletbe se szeretnék átesni és egy Pana GF-et választani.)
Mindenesetre nagyon köszönöm mindenkinek a korábbi válaszokat és segítséget, szerintem a további kérdéseket (objektív, tok, stb) már a Sony MILC topikban fogom majd feltenni. Szép napot!
(Ja és mindezt úgy hogy már vagy 3 hete teszteket meg fórumokat olvasok és naponta négyszer böngészem az apróhirdetéséket, bár pixel-peeping nem olyan sok volt.)
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Canon viszonylag okés, csak random az is képes fura barnás színeket produkálni, amivel aztán órákig t*kölhetek a Ps-ben... de azt annyit még nem használtam, hogy rájöjjek pontosan milyen szituációkban csinálja. Persze ízlés kérdése is az egész...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
b.vr
őstag
"Én Canon EF obikat használok az A7II-n"
De ez azért más ügy mert a Sony A7 körül már a debütálás előtt azért volt nagy a "buzz" hogy végre egy full frame "digitális hátfal", itt a "szegény ember Leicá"-ja. Főleg mert az elején még elég sokáig nagyon kevés volt a natív FF üveg.
De az apsc Sony az nem ez a helyzet! A Sony még jobban elhanyagolja mint a Nikon meg a Canon a saját apsc rendszerét (ami nem kis szó, főleg hogy a Sonynak évekig nem is lett volna más dolga mint erre hozni az üvegeket, most meg persze már amúgy is levette innen az erőforrásait a FF javára)
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
na de ráadásul az összes "ajánlója" ami az apsc sony-t illeti, az adapterezett dslr obikkal van tele (ami nem csoda hiszen maga a Sony is teljesen a FF-re állt rá, az apsc-t még olyan szintre sem hozta fel mint ami legalább a Canonnál, Nikonnál a külső beszállítók nélkül, saját márkából megvan)
Semmi gond ha valaki pont ebben találja meg a számítását, de azért akik teljesen kezdők, őket nem kéne rögtön az erdőbe vezetni."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
MrChris
nagyúr
Hát ha valaki Olyval akar videózni... Ez egyébként fotó mód ott ugye nincs akkora jelentősége, videó módban lehet másként csinálja, gondolom főképp lassabb próbáld ki, nekem nincs Olym. Sonynál lehet, hogy videó alatt eleve csak natív obival megy a pdaf? Mert hiába van Sigmánál középen a téma akkor is csinálja. Ez magyarázat lenne, ha ekkor kontraszt alapú. Abban nem túl erős, nagyon nagy a 'fókuszlégzése'. A Pana DFD ennek töredéke, alig lehet látni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen