Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
válasz Formaster #37045 üzenetére
Szokás kérdése. Pl akkor is jó mikor át akarod tenni valaki/valami közelebbiről egy távolabbira, vagy fordítva. Meg mikor többen vannak a képen és egy valakit szeretnél élesben tartani, vagy róla átugrani másra, máshova... Használat közben alakul ki. G7 is tud 4k-t, aszem jóval olcsóbb, viszont nincs szenzorstabija mint a GX80-nak, míg ennek viszont mikrofon bemenete nincs A 4k-val úgy láttam a Pana összehasonlítókban, hogy utómunkánál visszakonvertálva FHD-ra kevesebb a zaj, mintha csak FHD-ba rögzítetted volna, no még egy nagy lapáttal rátesz az élességre. A Panák nem melegednek túl 4k rögzítés esetén, még nem olvastam róla, mint az A6300. Ez egy elég kellemetlen dolog felvétel közben.
80hun: a külső rögzítő hobbistának elég nagy nyűg lenne, még ha ingyen adnák is. Alig jelentene pluszt a képminőségben. A szerkesztéshez nem kell különösebben nagy erőgép, inkább a render idő nő meg derekasan. Legalábbis amiket letöltöttem pana 4k fájlokat és kicsit próbálgattam a 8 éves CPU-s gépemen ezt tapasztaltam. Egy Neat, vagy Mercalli... viszont betesz, az még fhd esetén is csak a végén ajánlott.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Formaster #37040 üzenetére
többiek leírták: azért jó a motoros zoom, mert videóban egyenletesen tudsz zoomolni, ami baromi nagy előny. a fix fényerő pedig egyszerűen kötelező: baromi ostobán néz ki, ha zoom közben sötétedik a kép, pontosabban utánaállít a váz, és emeli az iso-t, vagy csökkenti a záridőt, és nem lesz folyamatos a felvétel.
az érintős fókusz remek dolog, a 70D-men, ami megvolt 2.5 évig, talán ha 10x használtam. hasznos, bizonyos kompozícióknál, ha állványtól csinálsz mondjuk átmenetes felvételeket, vagy ha mást szeretnél fókuszba állítani, mint amire a gép ráfókuszál helyetted, de az arc/szem automatikus fókusz - szerintem - százszor hasznosabb.
egyébként kezdem úgy érezni, hogy most, mindenféle ismeret nélkül akarsz előre bevásárolni magadnak mindent, hogy aztán később már semmi gondod ne legyen: ez nem fog működni. előbb meg kell nézned, mi is az, amire kell neked a gép, mire fogod használni, és aztán kialakítani hozzá azt, amire szükséged van, szépen, lépésenként.
ha komolyabban videózni akarsz, vegyél hozzá egy rendes videokamerát, ne egy fényképezőgépet. nem camcorderre gondolok, hanem rendes profi kamerára, amire ugyanúgy rakhatsz obikat, csak éppen pont azokkal a tulajdonságokkal rendelkezik, amivel egy videokamerának kell.
ha meg családi videókat akarsz, akkor bőven elég az a6000 + 18-105, vagy a megfelelő alternatívája mft vonalon, mert kb ugyanazt éred el vele, csak az egyiknek ez, a másiknak az lesz kicsit a hátránya. na és...
a 4K meg jó dolog, csak nem fogod tárhellyel bírni, és nem fogod az összes videódat órákig konvertálgatni full hd-ba.
-
Matada2.3
veterán
Sziasztok,
A közeljövőben szeretnék egy tükörreflexes gépet venni, mivel utazásra adom a fejem és szeretnék minőségi vizuális emlékeket a kalandomról! Tehát táj és mindenféle utazással kapcsolatos fotó készülne a géppel. Nem értek szinte semennyire se még a fotózáshoz, csak egy-két szakszó és felületes kalibrálás ami megy.
A pénz limitem az 130 ezer jó magyar forint (ám lehet külföldön fogok beruházni a készülékre). Bár minél olcsóbb annál jobb, hisz ezt a mennyiségű pénzt elő kell termelnem. Használt gép jöhet, hozok hozzá ismerős brigádot akik értenek hozzá és segítenek a választásban. A vásárlás esedékessége nyár vége/szeptember eleje.
Nekem a Pentax K-50-est ajánlották, mivel strapásabb, belépőszintű, nincs telepakolva useless feature-ökkel.
Viszont én a ti véleményetekre is kíváncsi vagyok és kérném a segítségeteket! Előre is köszönöm!
Ui.: A videofelvétel annyira nem fontos, jó ha van, de nem ez lesz az elsődleges használati szempont.
Üdv,
Matada[ Szerkesztve ]
Finn the human
-
MrChris
nagyúr
Rendes videokamerának vannak előnyei, cserélhetős vidkamera viszont baromi drága, nagy és fotóra meg nem épp jó választás, márpedig ezekkel a milcekkel azt is lehet kiváló minőségben és a srác azt is szeretne. Videó képminőségük pedig még jobb is. Sok kisfilm, reklámfilm készül dslr/milccel pont a minőség és a teljesen szabadon variálható tulajdonságok miatt. Tárhely meg 4k, 100mbps esetén 13mb/s, mai winyó árak mellett simán kivitelezhető. GH2-t is sokan tolják hackel 100megabiten évek óta.
-
Formaster
addikt
Pontosan így látom én is. Azért nem hullik felénk sem pénzeső, szóval feleslegesen nem akarok költekezni. Most tökéletesen megfelel az 1080p format, 1-2 éven belül viszont fognak kelleni promo videók a leendő munkámhoz, ott már azt hiszem válthatok majd a 4k-ra, de még mindig fényképezőn belül maradnék vele, mert nincsenek millióim egy jó kamerára. A motoros zoom-ot már értem, megnéztem pár videót.
Tény, hogy szeretnék elsőre is egy olyan gépet venni, ami minél jobban kiszolgál. Viszont olyat kell vennem, amit ki is tudok használni és a pénztárcám sem rokkan bele. Lehet mire oda jutok, h kihasználjam a 4k-t, már sokkal modernebb gépek lesznek. sőt...
-
Tin
veterán
válasz Formaster #37055 üzenetére
vagy az a6300 ára megy le arra, amit ma az a6000 tud. szerintem se költs többet, mindegy, hogy sony, vagy valamelyik mft, először tanuld meg a fényképezés és a videózás alapjait, és utána válts feljebb. de az obin ne spórolj: szinte mindig az a szűk keresztmetszet, ha nincs egy rendes objektíved, hogy megvalósítsd, amit akarsz.
aps-c-n az F4 egy jó kompromisszum, főleg, hogy ez az obi F4-en is teljesen használható. benti felvételek kicsit zajosabbak lehetnek, de azt kompenzálja neked a szenzor vagy az utómunka, kint pedig az F4 pont elég háttérmosást tud csinálni ahhoz, hogy ne valami gagyi "lapos" felvételnek tűnjön az egész.
én nem mondtam, hogy tanulásra vegyél milliós kamerákat, de ha ennyire a tökéleteset akarod, jobban jársz azzal. fényképezővel is lehet tisztességes videókat csinálni, akár publikálhatóakat is, de ahhoz is kell ám további felszerelés, és itt nem csak állványra, hanem az egyéb kiegészítőkre gondolok, pl. nd szűrő, vagy a steadicam, a külső mikrofon vagy hangrögzítő, világítás, stb - ezeket megtalálod a neten a leírásokban.
csak kezdd el valahol. teljesen mindegy, hogy sony, vagy mft vonalon, nagy különbség nincs. de ha egyikbe beleugrasz, utána már nem valószínű, hogy újra akarod tanulni a másikat (beállítások, menürendszer, lehetőségek, obipark, stb).
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Matada2.3 #37053 üzenetére
Van egy par ellentmondo dolog itt. Utazas vs. tukorreflexes, minosegi vizualis emlek vs. 130e ft... Ilyen feltetelek menten en mindenkepp hasznalt milc iranyban gondolkodnek. (persze, hogy mifele utazas, azt is celszeru lenne tudni, hogy korrekt valaszt kapj)
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
Már megint jól mondod Én is ezen rágódom napok óta. Valszeg a 6000-lesz az F4 obival kezdésnek, aztán lehet még gondolkodni milyen lencsék fognak kelleni. Steadicam még ráér, majd ha már kellenek a promó videók. Első körre még valami plusz obin gondolkodom, szélesebb blendével. Vegyem meg az alap kitet a 16-50-el + az f4-et? Vagy az felesleges, ha f4-et veszek? Esetleg még ezen a szetten is gondolkodom F4-el kiegészítve.
[ Szerkesztve ]
-
Matada2.3
veterán
Megyek külföldre fél évre, és ennek apropóján gyűjtenék egy gépre. Utazás fotók, életképek, egy két túrán való táj/természetfotó, de főleg a mindennapok megörökítése lenne a cél. Persze utána, mikor hazajövök multifunkciós fényképező lenne a beosztás. Szülinapok, családi fotók etc. Tudom sok az ütközés, de nekem minden minőség ami jobb mint egy 9 éves digitális sony kamera.
Finn the human
-
Tin
veterán
válasz Formaster #37058 üzenetére
a 16-50-es obi megér 100 euró felárat, mert ha olyan helyre mész, felcsavarod a gépre, és van egy kis helyet foglaló géped, amivel azért lehet tisztességes fotókat csinálni, de az 55-210-nek egyszerűen nem látom értelmét. ha madarakat akarsz fotózni, ott a tele vége még talán kevés is, utazás közben garantáltan nem fogod csavargatni, ha egyszer ott a 105-ös vég, szóval alig lesz a gépeden. az arra való, ha van egy alapobid, és mellé kell egy tele is. sokkal inkább egy fényerős fixet vennék, azzal lehet játszani.
de én nem vennék semmit, csak a 18-105-öt meg a vázat (esetleg a 16-50 kitet, mondom, 100 eurót megér az az obi).
aztán ha kiismerted, és megtanultál fotózni, jöhet a többi. biztos, hogy nem költeném el a pénzt előre tök feleslegesen.
-
Tin
veterán
válasz Formaster #37061 üzenetére
amelyik neked bejön én pl. megvesztem volna egy 50-esért, a végén meg 5x volt a gépen, mielőtt eladtam...
a 18-105-el szépen majd 1 hónap után megnézed, miket fotózol, hol lenne jobb a kisebb mélységélesség és a jobban elmosott háttér, illetve a nagyobb fényerő, és veszel egy olyat.
nincs tökéletes választás. ha sokat portrézol, mondjuk egy 85-ös jó lehet, de ha pl. sokat csinálsz normális látószögön sötétben felvételeket, akkor egy 28-30 körüli fix-el jobban jársz. ha jól elmosott hátterű tárgyfotókat akarsz, akkor pl. egy 50-es. de lehet, hogy neked a makró jön be, akkor meg egy olyan obi. ez full egyedi ízlés kérdése. de a 18-105-el ki fogod tudni deríteni.
-
Formaster
addikt
Szuper, azért veszem akkor 16-50 kitben, azt a százast megéri én is úgy látom... Hordozhatóság stb...
Úgy gondolom kevés portré lesz, ehhez hasonló makró biztosan és a fő vonal lesz a jól elmosódott hátterű tárgyfotó.
-
Tin
veterán
válasz Formaster #37063 üzenetére
az első képet nem érzem igazán makrónak, ezt egy 50/1.8-al simán lefotózod. a második meg nem éppen elmosódott háttér.
játssz ezzel, sokat megértesz a háttérmosásról, a tárgytávolságról, a gyujtótávolságról, és mindjárt rájössz, hogy minél kb mit kapsz.
-
#31733248
törölt tag
válasz Formaster #37043 üzenetére
A Sony 18-105mm f4-nek egyszerűen nincs a Panánál ellenfele. Nagyszerű objektív, a videózáshoz számos kedvező tulajdonsága van: hatszoros átfogás, állítható sebességű (és hangtalan) motoros zoom, belső fókusz, állandó külméret, minőségi kialakítás, állandó f4 fényerő. Ez az obi önmagában is egy nagyon erős érv a rendszer mellett.
-
Formaster
addikt
Köszi, ez szuper, tényleg sokat segít megérteni, összerakni a sok infót, ami kavarog a fejemben. Már mégjobban látom az alagút végény a fényt Az 50/1.8 -ra gondolom egy ilyen megfelelne majd. (közben nézem MFT-be is mennyi lenne az ehhez hasonló, hát ha ez a vetélytársa, akkor lehidalok, hogy még drágább is.)
(#37065) Econ: Úgy látom a Sony vonalat akarom. Eszméletlen képalkotásai vannak.
[ Szerkesztve ]
-
apple87
senior tag
Melyik a legjobb cserélhető obis MILC gép 300 E ft- ig?
-
cdl
senior tag
válasz apple87 #37067 üzenetére
Ez egy értelmetlen kérdés.
Mire használnád?
Mekkora a keret az objektívekre?
Rendszerben kell gondolkodni, hogy az adott márka objektívparkja kielégíti e az igényeidet.( és persze meg tudod fizetni őket)
Ebből a pénzből kijönne egy alig használt Oly em1, Fuji x t 1 is.
De rászánsz minimum még egyszer ennyit , hogy rácsavard a hozzáillő üvegeket is?
Én most egy Fuji x t 1- et vennék, de ez Én vagyok. -
Tin
veterán
válasz Formaster #37066 üzenetére
igen, az a sony 50-es fix obija E mountra. egész jó képpel, ráadásul stabilizált is. azért nem egy art üveg, de átlagos fotósnak bőven jó, árban is.
mft-nél ha ekvivalens gyutávot és mélységélességet akarsz ehhez az obihoz, akkor egy 38mm f1.35 kellene, de persze ez az általad linkelt is közel van hozzá. mondjuk aps-c-re átszámítva ez az olympus 60mm f2.4-nek felel meg gyujtótávolságban és mélységélességben, meg nem stabilizált, mint a sony, de talán az olympus vázban van szenzorstabilizátor, szóval ott mindegy is.
viszont a tesztek szerint az olympus optikailag azért jobb. árban meg ugyanannyi.
ha rá akarod beszélni magad az egyikre, ne emiatt tedd.
[ Szerkesztve ]
-
London26
tag
Sziasztok!
Tudnátok nekem abban segíteni, hogy ha egy Sony A6000 vázat vennék, akkor milyen fényerős objektívet lenne érdemes hozzá venni 18-105mm-esből, és ezt neten hol lehet megvenni? Van olyan magyar webbolt, ahol ehhez a kategóriához megtalálom az összes elérhető objektívet, kíváncsi vagyok az árakra?
Köszi szépen! -
Tin
veterán
válasz London26 #37073 üzenetére
itt megtalálod az összes hozzávaló objektívet.
a bal oldali menüben Fényképezőgép > ILCA/ILCE kiegészítők menüponton belüli menüpontokban pedig minden mást, ami hozzá való még (és persze gyári tartozék).
újra elmondanám, hogy a sony bizonyos objektívjei nincsenek raktáron, és alig-alig szállítanak magyarországra. tehát előtte beszélj a bolttal (leginkább a linkelttel, ők hivatalos forgalmazók), hogy ne lepődj meg, ha esetleg hetek alatt érkezik meg a rendelt objektív.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz London26 #37075 üzenetére
Az ILCA az un. A bajonettet használó gépek legújabb elnevezése. Ezt a bajonettet még a Minoltától(/val) örökölte a Sony. Jelenleg a Sony SLT gépek használják, régebben a Sony DSLR-ek, előtte pedig a Minolta.
Megfelelő adapterrel felszerelhetők és használhatók az A bajonettes objektívek is az E bajonettes gépeken.[ Szerkesztve ]
-
Kal-El
senior tag
Sziasztok!
Hobbifotózás érdekelne. Elsősorban portré fotózás, kb 70%-ban (kültéri+beltéri vegyesen), másodsorban természet, kb 25%-ban és egy kevés tárgyfotózás is, kb 5%-ban. Ha a természetfotózáshoz külön objektív kéne, és az nagyban megnövelné a költségeket, akkor abban az esetben vegyétek úgy, hogy csak portré fotózásra kéne gép. És először az ár érdekelne elsősorban, hogy minden szükséges felszereléssel és kiegészítővel, ami fontos lehet, tehát nem csak váz (nem is tudom, hogy pontosan mik kellenek mindenképp), ezt mennyiből lehet megoldani alsó hangon? Fontos lenne az is, hogy ne a legtrébb minőségben, bár tudom, hogy ez rettentő szubjektív. Csak érdekelne, hogy mi az alja, amiért még érdemes pénzt kiadni. Elsősorban használt érdekelne, mert az a tapasztalatom a legtöbb terméknél, hogy egy jó minőségű használt sokkal többet ér, mint egy zsír új alsó kategóriás. De ha a fotózásnál ez nincs így, akkor azt jelezzétek.
Köszi!Egyelőre csak árszintet kérnék! Nem kell konkrét típus.
[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
válasz Kal-El #37077 üzenetére
Szia. Úgy alapból portréra egy 85mm-es objektív lenne jó, ami F2.0-tól fényerősebb. (vagyis f1.8, 1.4)
Beltérbe viszont egy 50, vagy 30mm-es objektív, ami szintén fényerős. (ezt kültérben csoportképhez, vagy teljes alakos képhez tudod használni)
-APSC-ről beszélek!Ha olcsón akarod megoldani, akkor veszel egy gépet egy kitobival (mondjuk 18-55),
Ezt tudod használni akármire... tájfotóra, stb.
Emellett egy átalakítót mondjuk 2-3 ezerért, és egy helios objektívet, meg valami olcsóbb 80mm körülit.
A hátránya ezeknek az objektíveknek, hogy teljesen manuálisak, még autofokusz sincs velük.
De portréhoz ez nem is kell... mert van időd ráállítani az arcra a fókuszt (a gép ki is jelöli neked színnel, hol a legélesebb a kép, csak tekergetni kell az objektívet) -aztán lőni.
A helios objektív kijön egy 5 ezresből kb.
Portréra "tökéletes".
Emellé még nézel valami 80-130mm körüli fényerősebb régi obit, és megvagy.
Ha meg mozgósabb a téma, akkor ott a zoomos, autofokuszos kitobi a géphez.
(ami ugye nem olyan fényerős, és nem is mossa úgy a hátteret)Tárgyfotóhoz szintén okés egy fényesebb 80mm körüli objektív.
2-4 ezer ft-s közgyűrűsorral pedig makrózni is tudsz a heliosszal.Na most ár az jó kérdés... használtan 80-90 körül már ki tudnál jönni kb mindennel amit felsoroltam. De az is lehet, hogy találnál olyan gépet, amihez eleve AF-es portréobit adnak 150 körül, és mondjuk a gépváz is jobb.
80 alatt is vannak gépek használtan, de az alá már nem nagyon mennék le.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Kal-El #37077 üzenetére
Legolcsóbb, kompromisszumos megoldás: váz 20-40k, manuálfókuszos obi 3-5k, adapter nem tudom mennyi, kitobi 25k, tehát ha csak portrézol 30-50k-ból is megúszhatod, ha tájképelni is akarsz és kell a nagyobb látószög, akkor +25k.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
#31733248
törölt tag
válasz Formaster #37066 üzenetére
(#37066) euzsolt
"Az 50/1.8 -ra gondolom egy ilyen megfelelne majd. (közben nézem MFT-be is mennyi lenne az ehhez hasonló, hát ha ez a vetélytársa, akkor lehidalok, hogy még drágább is.)"
Tegyük hozzá, hogy a távolabbra történő fókuszálás az említett Olympus objektívvel problémás. A Panasonic 42.5mm f1.7, amivel ki lehet váltani, még drágább...
(#37073) London26
Sony E-re sok objektív van, 59 darab olyan, ami csak az APS-C szenzormérethez használható és 53 darab olyan, ami APS-C és FF változathoz is alkalmas.
(#37077) NxAlex
Érdemes APS-C szenzorméretben gondolkodni a háttérmosás erőssége miatt és az egyes objektívek karaktere is jobban előjön, mint MFT-n. Én egy régi manuális Carl Zeiss Jena Sonnar MC electric 135mm f3.5 objektívvel is elég sokat portrézom (20-30 ezer körüli összegbe kerül), szép színei vannak éles és szépen mos. Itt egy virágfotó vele.
-
jjeahh
nagyúr
válasz #31733248 #37080 üzenetére
Még mindíg nem értem ki fókuszál távolra egy portréobival wide-open
Apsc-mft vitát hagyjuk már végre, mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai. Szal érdemes megjegyezni, hogy a két szenzor mérete különböző, de egyértelműen kijelenteni, hogy az apsc gépek a nagyobb szenzorméret miatt jobbak még mindíg hülyeség.Tin: A 70d-n ahhoz, hogy használd a taccskijelzős fókuszt fel kell csapnod a tükröt állandóan, így gondolom kissé macerább mint milc-en, ahol a szemszenzor automatikusan és villámgyorsan vált evf-lcd között, így könnyebb megszokni, hogy reflexszerűen az érintőkijelzőn állítsd át a fókuszmezőt. Sőt újabb oly meg pana gépeken akár úgy is áthelyezheted a fókuszmezőt érintőkijelző segítségével, hogy közben az evf-et kukkolod folyamatosan (touchpad af).
A többivel nagyrészt asszem egyetértek, 18-105-nek nincs panaoly fronton alternatívája, az 50-es meg valóban egy nagyon jó ár-érték arányú obi, csak ne kezdjük megint ilyen agresszíven sonyapsc felé terelni az usereket. És légyszi ne vegyétek megint támadásnak, nekem személy szerint abszolút tetszenek az újabb sony gépek és az obiparkal sincs gondom
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #37080 üzenetére
"Tegyük hozzá, hogy a távolabbra történő fókuszálás az említett Olympus objektívvel problémás."
Ezt azért így ne jelentsük már ki, nincs semmi baj a 45-ös fókuszával se közelre se távolra. De lehet csak az enyém hibás darab, 4 éve megvan és többet használom tájképekre mint közeli témákra és emberekre.
-
London26
tag
Sziasztok!
Köszönöm az eddigi tanácsokat. Közben megnéztem az ajánlott weblapokat. Tudnátok olyan konkrét 18-105mm jó fényerejű objektívet ajánlani a Sony A6000-re, amit ti is megvennétek?
Milyen f-értéktől számít jó fényerőnek egy ilyen obi?
A Sony A6000-nek Pana/Olympus vonalon melyik gép a vetélytársa? -
#31733248
törölt tag
válasz jjeahh #37081 üzenetére
"Még mindíg nem értem ki fókuszál távolra egy portréobival wide-open "
Például az aki éjszakai koncertfotókat készít, vagy aki esküvőn, a templomban fényképez és még folytathatnám... Én sem azt mondtam, hogy "az apsc gépek a nagyobb szenzorméret miatt jobbak".
-
sideburns
aktív tag
válasz London26 #37084 üzenetére
Az összes 18-105 mm Sony objektív közül én az f4 fényerejűt ajánlanám. (Mivel ez az egy van.)
Már ha meg tudod venni valahol.
http://www.arukereso.hu/fenykepezogep-objektiv-c4191/sony/sel-p18105g-18-105mm-f-4g-oss-p204362817/ -
jjeahh
nagyúr
válasz #31733248 #37085 üzenetére
Amikor kipróbáltam ilyen távolságra simán betalált a fókusz, ezek azért nem annyira távoli témák szerintem, gondolom inkább wide open tájképeknél lehet gond, ami egy portréobival nem tudom, hogy egyáltalán problémának számít-e, mert egyszerűen nem hiszem, hogy tudatosan bárki is lőne valaha ilyen képeket vele.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin_Shield
őstag
válasz jjeahh #37088 üzenetére
Nem fókusszal van a baj szerintem. Nyitott rekeszes távoli témáknál nem az igazi a rajz. De ezt egy portéra optimalizált objektívnek hülyeség felróni. 2.8-tól, és főleg f4-től szerintem bátran használható akár tájképezésre is.
(#37090) apple87
Jó. Az ideális egy kicsit hosszabb gyújtótávolság lenne, de ez van. Illetve választhatod a Sigma 60 f2.8-at helyette, de akkor elbukod a képstabit és több mint egy FÉ-t. Cserébe nyitva is penge saroktól sarokig.
[ Szerkesztve ]
-
apple87
senior tag
Portré fotózáshoz a6000 sony gépre melyik objektívet ajánlanátok jobban?
fix 35,50,80mm?Ezt néztem ki szerintetek ez jó ?
http://www.kozpontiszalon.hu/termekek/sony/sonysel50f18b.html -
Tin
veterán
válasz apple87 #37090 üzenetére
ezt inkább a sony milc topikban tedd fel.
amúgy meg portréra minimum 50mm, de jobb a 80mm, ha van elég hely. és függ attól is, hogy arc vagy testportré.
-
Formaster
addikt
Még elkezdtem szemezni az 5100-val. Nincs EVF ugye, ami nagy hátrány, de van touchscreen és selfie mód, felhajtható kijelzővel. Ez is érdekes lenne elsőre tanulni és ha már aktuális a komoly gép, még mindig válthatok 4k-sra. Viszont... Azt írják kb ugyanaz a gép, mint a 6000-es, de a videókban mégis jóval silányabb minőséget látok. Ez mitől lehet? Most indulok próbakörre
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
Nem vagyok boldog Utaztam 50 km-t, hogy megvizsgáljam közelebbről is a gépeket, erre alig volt kínálat a Media Marktban. Pana egyáltalán nem is volt. A Sony A5100/6000-et tudtam megnézni, de nem voltam elragadtatva, sem a menü rendszertől, sem a kezelhetőségtől. Ez valahogy a régi kompakt sony-n sem tetszett, azt hittem ezt 10 év alatt sikerült kinőni. Persze ki kell ismerni. Ez még nem kizáró ok.
Viszont... Mindkét Sony-n tapasztaltam az alábbi jelenséget. Ezt mi okozhatja? A fehér felületeken egyszerűen elkezdték becsíkozni a visszaverődő neon fényt, néhol jobban, néhol kevésbé. Ezen a képen kevésbé, de volt olyan, hogy minden fehér felületet így becsíkozott. Ez kissé aggaszt, legalábbis nem tudom miért csinálták...
-
Tin
veterán
válasz Formaster #37094 üzenetére
zebra. a csíkozott rész túl- vagy alulexponált. elég hasznos dolog fotózásnál. menüből amúgy kikapcsolható.
sony menürendszere amúgy eléggé... érdekes. canonnál minden fontosat kiraksz gombra, és a menübe be sem kell lépned, az a5000-nél meg a legegyszerűbb szarokért is be kell lépkedni, ráadásul a menü struktúrája is elég szar. dehát ez a milc átka: kevés a hely.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
Mennem kell még egy kört Azt hiszem a Sonyba nem estem bele, csúcs obik/super AF ide-oda. Szemezgetek a G7-el és néhány dolog nagyon tetszik. Először is egy számmal nagyobbnak tűnik. Az A6000 elveszett a kezemben. A menü gyerekesen egyszerűnek látszik a videókon + kihajtható érintő kijelző, középre helyezett EVF, ami nálam fontos lehet, mert a bal szemem gyengébbnek érzem + a 4k videózás lehetősége. A mikro laggolás zavaró, de úgy figyelem meg, hogy ez valami stabilizátor probléma lehet, mert állványos videóknál nem látom, ill a G7-es videóknál is kevésbé érzem. Lehet h a méret elnyel valamit a kézremegésből és kevesebbet dolgozik (hibázik) a stabi. Csak elmélkedem persze... de állványos videókon tényleg nem érzek semmi hibát.
De most kezdhetek mindent elölről, obik felmérése stb. Pl azt sem tudom, hogy kezdésnek milyen obit kéne ehhez választanom, ami hasonló a 18-105/f4 power zoomjához.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz Formaster #37098 üzenetére
Pana sajnos kevés helyen van MM-ben már évek óta nem láttam. Bp-en az Alléban van egy Pana bolt, meg a körút-Üllői sarkán. Ez utóbbi kicsit furcsa hely Meg a Fotoplus ahol elég nagy volt a választék, szinte az összeset láttam kitéve.
G7-ben nincs stabi és igazából nem tudom még mindig mit értesz a laggolás alatt. Youtubra feltöltve máshogy néz ki minden videó, ne ez alapján ítéld meg egyik rendszert se. Van ami úgy néz ki mintha montírozott videó lenne pedig semmi ilyesmi nem történt.
Nincs a Panának olyan nagy átfogású motoros videós obija mint a Sonynak. Két motoros zoomja van a pz 14-42 és pz 45-175. -
Tin
veterán
válasz Formaster #37098 üzenetére
azért fura, hogy pont videózásra akarsz fényképezőgépet, és a mérete izgat legjobban
a formának, a fogásnak szerintem nagyjából fényképezésnél van értelme, videózásnál pont tök máshogy fogod a gépet, és kétlem, hogy legtöbbször fejmagasságban, ráadásul ott kifejezett előny is a súly, mert normális videóhoz úgyis felrakod egy stabilizátoros gripre, amit meg amúgy is tök máshogy kell fogni, tehát, a kis súly csak előny.
ha meg fényképezni akarsz sokat, és a méret nem számít, vegyél egy batár dslr-t. nekem nagy a kezem, a 70D már egész jó méret volt, kényelmes is, de alkalmi fotózásra ki akar plusz egy kilót és 3x akkora méretet cipelni
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest