-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz Kickass #186700 üzenetére
és ugyanúgy szar is sajnos. tágabb cégnél van 6-7 tucson 1.7crdi, mindegyik váltójához hozzá kellett nyúlni 3 éves koráig. van, aminél kuplungcsere is kellett, de a legtöbbnél elég volt sw frissítés. a tünet az volt, hogy indulásnál remegősen-dobálósan kezdett el kúszni, ha csak a dugóban araszoltál volna, illetve rendes indulásnál ütött egyet.
-
nagyúr
válasz SzlobiG #186693 üzenetére
Két féle ember van. Én is olyan vagyok mint Te, utálom a rozsdát, zavar és mindig törekedtem arra hogy ne legyen az autómon. Aztán ott vannak a haverom féle emberek, mazda6-al, az az autó konkrétan mindenhol rozsdás, összes ajtó alja, lámpák mellett, csomitartó, ablakok felett, az egész alváz stb. Ő ennyit mond erre, hogy: "gurul nem"?
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Pttypang #186606 üzenetére
yarisban pont így berakod a bringád.
Szerintem a yaris érezhetően nagyobb mint a twingo.2005ig nézhetsz 1.0ast vagy 1.3as 2008 kb végéig. A lényeg, hogy 1sz-fe vagy 2sz-fe legyen a motorkód. Az utódok problémásak.
@tboy93: Pedig a rozsdát addig érdemes elkapni amíg lehet... mondjuk mazda azon ez nem feltétlen igaz. A gurulról meg annyit, hogy fék nélkül is gurul nem?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Mersant_le
csendes tag
válasz SzlobiG #186699 üzenetére
en megorokoltem a cegnel 1focust poweshiftel, 155000km van benne, es az elozo gazdaja nagyban tojt ra. par hete vittem el az 1. valtoolaj cserejere, nincs semmi baja. persze nem akarok rabeszelni senkit, de az en tapasztalatom eddig jo vele....meg a karbantartas hianyanak ellenere is.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Mersant_le #186705 üzenetére
Emlékeim szerint kétféle PS van, dízel az erősebbet kapja, olajcsere a lelke. Ha elromlik, Katona Jácint műhelye tűrhető áron javítja.
-
SzlobiG
félisten
válasz alázógyík #186701 üzenetére
Ismerem sajnos mondis körökben otthon vagyok, többen is megszívták már vele, volt ahol millás számlát kaptak. Szerintem el is engedem, akkor inkább megvesszük ezt a rozsdást azt megcsináljuk. Meg amúgy is kb 1 literrel többet eszik a 2 literes motor+autóamata kombó az 1.6+manuálhoz képest és a fogyi számít nekünk a napi munkába járás végett.
Tboy: Na igen egyszerűen a tudat idegesít engem is, hogy tudom rohad az autó. Sajnos elég sokan így vélekednek ahogy írtad is, "kit érdekel a rozsda" megy, nem?
Amúgy utána kérdeztem máshol is ennek a rozsdának azt mondják a fókákra jellemző, de ez még egyáltalán nem vészes mivel csak felületi rozsda mire pl a lengőkar szétrohadna addigra körbe szarrá rohad az autó úgy is, szóval nem kell megilyedni tőle. Csak hát amit már említettem engem idegesítene. Lehet vissza megyünk aztán ha betudjuk alkudni akkor elhozzuk azt megcsináljuk az alját.
rbalint: Még a Renault is ezt a váltót használja azt olvastam csak más néven asszem nekik is DCT néven fut, nem tudom náluk hogy muzsikálhat, de én leteszek róla.
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
Sziasztok
amennyiben az ember -személy szerint én- gépjárművezető szakoktatói hivatás mellett tenném le a voksát, úgy melyek szerintetek azon autótípusok melyek preferálva vannak, akár tanulói szemszögből ill. fent tarthatóság szempontjából is?
Tudtok esetleg erre 1-2 tippet adni?
Amik az alap gondolatim az kb. valami VW Polo, Honda Jazz, Suzuki Sx4 ill. Ignis méretű autók lennének és ez lenne a napi használós autóm is egyben
Ársávom elég széles és az ajánlott autókat természetesen személyesen is kipróbálnám itt a közelemben, ha megtudom tenni.... de ahogy hirtelen körbenéztem a hahun, hát akkora tengerbe csöppentem, ahonnan elég nehéz lenne merítkezni a tanácsaitok nélkül
1M-tól nagyon max 2-2,2Mig nézelődnék, preferenciák azért lennének, hogy ne a legalapabb motoros autók legyenek, pl. 1.2tsi mérettől már szóba jöhetnek (Polóban láttam sok ilyent) ill. 1.6cr-ekkel szerelteket
Ami még szempont lenne, hogy 2008tól vagy inkább fiatalabb kategóriát nézegetnék vásárolnék szívesen: pl. Sx4 ekből adott az évjárat, amik DDiS-sel voltak szerelve, Jazzből nem tudom és Polot amit néztem azok viszont '10-11-12-es évjáratok voltak
A Hondába nem igazán vagyok otthon sem motor sem pedig felszereltség terén, Sx4ben pedig a DDiS nézegettem (itt tudom és tapasztalom, hogy a benzines kínálat sokkal tágabb, csak nem tudom mennyire tudnék a mostani autómról átszokni egy benzines Sx-re) ((Jelenleg egy B5 Passatot használok, ami eladásra fog kerülni így a közeljövőben))
Illetve azon is rágódom, hogy a tanulók mit preferálnának jobban: esetleg alap szívó benzinestől félnének mert, hogy "nem dízel és a benzinessel könnyebben lefulladok stb. stb." -re gondolok, mert az én időmből ez maradt meg, hogy ettől tartottak és ezek az anekdoták mentek (hozzáteszem, hogy én egy 1.3as Swiften tanultam meg vezetni és nem éreztem hiányát, hogy nem gázolajos a kocsi)
Szóval egy nagyon kicsit el vagyok veszve az a helyzetFaragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zsolt19900 #186709 üzenetére
Ultimate szerintem az 1.9 SDI Polo. Nem romlik el (ha nincs rozsda), rövid váltó és nyomatékos motor - kb legkönnyebben ezzel lehet elindulni. Persze akkor meghagynám talán a Passat-ot is, vagy vonóhorog és utánfutó
Talán újabbak között mondjuk A3 1.9 TDI, ismered is a technikát, kb 2010-ig volt DPF nélkül a motor.
1.25 DDIS simán fullad (1.3 Multijettel járok, ugyanaz). De közben eszembe jutott, SX4 1.6 talán.
Viszonylag új évjáratban Focus mk3 még esetleg, jó az 1.6 és 2.0 TDCI (hdi) is. Vagy Fiesta mk7, 1.4-1.5-1.6 TDCI motorral.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz zsolt19900 #186709 üzenetére
Keress oktatós forumot kérdezz meg onnan embereket.
Én 2008ig az 1.3as yarist 2sz-fe motorkodost (és talán az 1.4 D4Dt) is felírnám a listára. A 1.3as régi 2sz-fe örökélet +1nap konstrukció ha nagyjából megkapta az olacserét. (Szelepfedélnél mindegyik kicsit tolja ki olajat úgy is lehet hagyni ha olajcserét megkapta 500.000km után se eszi az olajat...)
És ezek keveset is esznek.Másik tuti tipp vmi SDI motoros gép. Ha elég a kicsi pl polo.
SX4 meg Suzuki szivók a szervízháttér meg a jó fogyasztás miatt detto jó választás. Ha nagyobb kell SX4 ha kissebb pl Celerio, Swift, Splash. Utobbiak kevesebbet esznek városban könynen tanulható parkolás... utobbival meg akkor is le lehet menni horvátba nyaralni ha nem ketten vagytok.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
grizlisandor
addikt
válasz zsolt19900 #186709 üzenetére
Többiek kivesézték már a dolgot.
Tanulóautó, ugye az út nagy részét a városban teszi meg, így a tsi, részecskeszűrős dízelt nem ajánlanám.Itt a környéken fiatalabb tanulóvezető autókat VW Polo, Swift, Focus Mk3 látok, ami ésszerűnek tartok.
Volt, amit kevésbé értettem, miért lett befogva Hyundai, Audi SUV, A6 kombi. -
válasz grizlisandor #186714 üzenetére
Lányom pl Q5-ön tanul, legutóbb cserélni kellett az automatás kollégával, hogy ilyet is, olyat is lássanak, akkor automata Tiguannal ment 2 tanórát. Mindegyik TDI, most a korona miatt állt az oktatás, de előtte napi 8-10 órát mentek az autók, alig lehet időpontot kapni, szóval valami extrém, milyen futásuk lehet, kb mint egy taxinak. Kompaktnál kisebb autóval felénk amúgy nem is oktatnak, én legalábbis olyat még tanulóautónak nem láttam. Kompakt, illetve középkat suv-ból van talán a legtöbb.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz parandroid #186715 üzenetére
De nem 3000Ft az óradíj a Q5nél?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz parandroid #186715 üzenetére
Amerre nekem volt rálátásom (Nógrád megyében) simán ment az Ignis/vagyonőr, Clio, Yaris és Yaris Verso, újabban látok i20-at is, én Golf mk3-on tanultam (1.9 TDI AHU) ami szintén a mai kompakt méretek alatt van. Egyik oktatóóval azt dumáltuk, mi lenne a legkisebb fogyasztású, meg is mutattam neki a spritmonitort De azért láttam Kia Venga és VW Touran oktatóautókat is, jobban menő részeken (bár az már talán inkább Pest megyében).
Igazából tök mindegy, legyen meg az ajtók száma és kész. Meg jutott eszembe, az SDI egytömegű kuplung (nem rúgja le a tanuló), és a sok indítást is bírja a technika. Ibiza, Fabia ugyanez a vas.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz parandroid #186715 üzenetére
Persze, csak külföldet és a hazai vidékkel nem nagyon van értelme hasonlítani.
Én Fiat Brava-n kezdtem, utána gen 2 Puntóval fejeztem be.(#186716) Dare2Live:
3k még én fizettem, utánam lévőket 3,3k volt egy óra és ez nem most volt. -
Dare2Live
nagyúr
válasz parandroid #186717 üzenetére
Írd már oda a hszeidhez, hogy ez nem MO, mert így értelmetlen és megtévesztő.
btw I20nak nem a Venga a párja Kianal hanem a Rio.
@grizlis: Jah 4.500Ft Pécsen. De nem Q5el az tuti.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
zsolt19900
őstag
köszi a tippeket, használati autónak is ez lenne és a város ill. az oktatási helyszínek között olyan 20-30km re lakom és azért hétvégente lenne használva nagyobb távokra is, szóval nem csak város város
Toyotákra is ránéztem, de nekem annyira nem tűnik "tanuló" barátnak olyan furinak tűnik nekem a kilátás, főleg ha nézek egy alacsonyabb tanulót
Sx4ek között akkor körbenézek benzinesek körében is (igaz más lenne a vezetési élmény, mint a mostanimban van)
A3akra is ránézek, köszönömFaragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
válasz zsolt19900 #186709 üzenetére
Nem tudom mi az elképzelés, de én amikor tanultam mindig négyen ültünk az autóban és felváltva vezettünk, szóval nem hátrány, ha hátra is befér két ember, a polo, ignisben nem tudom mekkora hely van hátul
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
tboldi
nagyúr
válasz zsolt19900 #186709 üzenetére
A Jazz szerintem kifejezetten jó tanulóautónak, elég “megbocsátó” a vezetési hibákkal, a Suzukiknak meg rendszerint nagyon puhák a pedáljai, egy kezdőnek nehezebb ehhez hozzászoknia.
Keresd meg Graphics fórumtársat! Ha jól emlékszem, ő az, aki Jazz-zel oktat.
[ Szerkesztve ]
-
Na anyám végre kiselejtezi a régi A140-es pici Mercijét ami már nagyon halálán van. (szétrohadt, ellenben motorja jó de horror áron van hozzá minden)
Visszatér a Hyundai márkához mert régen volt egy accentje és azt szerette. Bár próbáltam lebeszélni hogy inkább valami használtat vegyen de új autót akar venni. Kinézett i30-ast az újabbakból. Mivel már a fél családnak automata váltós kocsija van (de az oljakavargatós verzió) ezért ő is olyat szeretne csak duplakuplungos van. Természetesen benzineset mert nagyrészt város meg néha a közeli faluba bátyámhoz ami 10km (jó ha párszáz km/hó lesz). Ez az 1.4-es van meg 7seb duplakuplungos.
Mi a vélemény ezekről az újabb i30-asokról?[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Imilenni
addikt
Sziasztok
E30 (318i)-ból kb hol kezdődnek azok amiket már szabad nézni?Press "F" to pay respects.
-
Doki16
addikt
válasz MasterDeeJay #186724 üzenetére
Egy Vitara automata milyen lenne? [link]
Ezek elég jó automata váltók.
Ha jól tudom a Hyundai szárazkuplungos. (valaki javítson ki ha tévedek) Azok nem csípik a várost.
Amúgy meg új autóval nem lesz gond, bátran vehető. Nem hiszem, hogy olyan sokat menne városban, hogy hamar meglesz a 150k km.Anyukámnak ilyen felhasználásra egy Swift automata van. Tökéletesen teszi a dolgát már lassan 4 éve és csak városban van használva.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz zsolt19900 #186721 üzenetére
A régiek kifejezetten azok. Kicsit fel kell pumpálni az ülést ha 180cm alatt vagy. csak az újabb szériáknál ütött be a lőrész szerű ablak korszak.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Doki16
addikt
válasz MasterDeeJay #186728 üzenetére
Yaris Hibrid E-CVT. A világból ki fog menni. A legmegbízhatóbb automata váltó van benne. Városban parádés a fogyasztása. Jól bírja a ridegtartást. 90k után kell benne olajat cserélni és ennyi. 10 év hibrid gari. Hosszú időre nagyon jó választás.
Vagy kell neki mindenképpen a nagyobb autó?Amúgy mennyi a keret?
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
Doki16
addikt
válasz MasterDeeJay #186730 üzenetére
A Yaris az kb egy i20 kategória. De tényleg a legjobbat kapod technikailag. Fenntartása és megbízhatósága legjobb. Hosszútávon simán megtérül a felár, kiadja a matek.
Hamarosan jön belőle az új, de most még szórják ki a korábbi modellt és jó áron lehet kifogni új példányokat fix felszereltséggel.
Ha nem sürgős a vásárlás megvárnám az új TGNA platformosat, sokat javítottak rajta.
Ennél a fajta hibridnél anyukád felhasználására már csak a Corolla hibrid lenne a jobb.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz MasterDeeJay #186730 üzenetére
Sztem új i30 automata kizárt beférne 4-5misibe. Még legfapadabb verzióban metálfény nélkül átírás nélkül se.
A másik, hogy tudtommal Kia/Hyundainál most ha nincs raktáron súlyos szállítási idők vannak. Erre is kérdezz rá. Nem vicces, nem jó a megrendeled és pl 8hónap... A kínálatot sztem jól mutatja, hogy automata i30ból összesen 2db van hahun(raktáron) MOon. [link]
yaris sima nem hibrid automatával esetleg beférhet 5misi alá. Elöző széria kifutó darabjai alkuval.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
-
SzlobiG
félisten
válasz SzlobiG #186682 üzenetére
Utána kérdeztem fóka csopiba, szinte mindenki azt mondja, hogy ez sajnos ilyen a legtöbb, ugyanis nincsen alvázvédőzve az aljuk, csak sima festék. Volt ahol új vásárlása esetén mondták a szalonba hogy érdemes azonnal elvinni megcsináltatni a garancia megmarad.
Lehet holnap elugrunk megnézni a Powershiftest, csak a kíváncsiság kedvéért.
-
alázógyík
őstag
válasz SzlobiG #186739 üzenetére
Nem rohad, nem problémás.
Ezért is imádják a taxisok.Feleségem is ilyet hajt, csak benyás. Imádja.
Sokkal komfortosabb mint a Bravom.
Neki van BT-s gyári kihangosító, nagyon sok légzsák, tempomat, limiter, digit klíma, ...
Az 1.5 dCi meg annyira bejáratott motor, hogy hihetetlen. -
MODERÁTOR
Az új Swift-ről mi a vélemény? 1.2-es szívó + a lágy hibrid.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MunezXBK #186741 üzenetére
Euro 5 86 lovas 1.5 dCi Bosch befecskendezős, az jó (meg a 75 lovas újabbak is azok asszem). 90-110 LE Continental (korábban Siemens), azokat nem nagyon lehet javítani. Delphi volt régebben a gyengébbekben, azt váltotta a német, mondjuk az is legalább gyakori, az erősebbek Siemens/Conti rendszere drágább szerintem. Legalábbis így tudom, hátha rob erre jár és korrigál/megerősít
[ Szerkesztve ]
-
válasz mobal #186745 üzenetére
Olyan, mint a régi, csak 1-2 dl-el kevesebbet fogyaszt, ez ugye nem igazi hibrid, nem tud hajtani, csak besegít a motornak induláskor. És ugye ez miatt már drágább is 500eFt-al
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz kisza25 #186747 üzenetére
De jó, hogy a link helyett egy arcocskát sikerült beraknom
[részletes teszt ami pont erről szól]
Amúgy az arcocskára nyomva is bejön a link[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest