Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
Nekem inkább a robogósokkal "van bajom". Ha balesetet vagy kárt okoz és a járdán lelécel mit mondasz a helyszínelő rendőrnek? Hát olyan 170-175 magas átlagos testalkatú volt de sisak volt rajta az arcát nem láttam. Király, ez eddig a magyar férfi populáció 1/3-ra ráhúzható 15-45év között. És milyen robogója volt? Fekete. Ez is nagy segítség. Se egy azonosító se semmi ami alapján utol lehetne érni az illetőt. Nagyon kéne az a robogós rendszám amit jó pár éve beharangoztak.
És ahogy egyik másik közlekedik. Engem pár éve a víz levert amikor a robogós srác akit megelőztünk kis híján bement a tréler alá amit húztunk. Tükör nem volt a robogón mert ugye minek és ahogy elmentünk mellette amint a robogója az autó hátuljával egy vonalba ért ő beljebb jött egy jó fél métert. Nem sok az a fél-egy méter de ahhoz pont elég, hogy a tréler kilógó kerekei elsodorják. Egy pillanatra rendesen azt hittem, hogy át fogjuk rajta húzni a trélert, aztán vagy a szeme sarkából meglátta, hogy valami a kocsi mögé van kötve vagy csak az őrangyala kiabált rá de visszament az út szélére. Nagyon para volt."Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
-=RelakS=-
veterán
Gondolj bele napi szinten hány gyalogos megy át a piroson
Belegondoltam, és eszembe jutott Hollandia, Rotterdam.
Bazz, minden egyes ember, szétnéz, és ha nem jön semmi (legalábbis nincs ütközési távolságra), akkor már trappol is át a pirosonItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Byk01
senior tag
Egyrészt nyilván ott van az azonosíthatatlanság, másrészt viszont akár gyalog vagy, akár biciklivel, sokkal jobban átlátod (és jó esetben hallod) a forgalmat, mint autóból. Magasabban is van a szemed (hacsak nem kamion vagy busz az autód), és nincs körülötted semmi, ami kitakarná a környezeted nagy részét. Ez biztonságosabbá teszi ugyanazt a veszélyes manővert, mint ha autóval mennél át a piroson.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Ha nem korlátozottak a látási viszonyok, akkor (valószínűleg) igen.
Azért valószínűleg, mert a KRESZ 44.§-a többféleképp értelmezhető ... szokás szerint."Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
brd
nagyúr
Szerintem nem megtévesztő, plusz infót nem adna hozzá a szituációhoz, a kötöttpályás közlekedés számára kell csak elsőbbséget adni (a balról jövőknek nem kellene akkor sem, ha lenne főútvonal vége tábla, mert nekik is van elsőbbségadás kötelező táblájuk).
The only real valuable thing is intuition.
-
félisten
Teljesen korrekt. A foutvonalnak alapbol semmilyen megkulonboztetese nincs a tobbi uttol, annyi, hogy kulon jelzes nelkul elsobbseged van rajta, tehat nem szukseges az utkeresztezodes alarendelt uttal pl es nem fogsz rajta talalkozni egyenrangu utkeresztezodessel. Olyan sehol sincs leirva, hogy foutvonalon nem kell majd elsobbseget adnod, amire tablaval vagy lampaval felhivjak a figyelmed. Szerintem osszekeverted az autopalyaval. Ott tenyleg az van, hogy nem fogsz talalkozni olyan esettel, mikor elsobbsegadasra kenyszeritenek, hiszen annak az uttipusnak minden mas uttal szemben elsobbsege van. Ezert nincsenek szintbeli keresztezodesek sem kiepitve.
-
félisten
Igen, elsobbsege van, kiveve, ha erre tabla vagy jelzolampa kotelezi. Ezt leszamitva elsobbseged van, tehat nem kell szamitanod pl egyenrangu utkeresztezodesre, nem kell figyelned a betorkollo utakat, mert azoktol teged tabla fog vedeni.
Erre nincs ilyen korlatozas. Foutvonalat es a magasabb rangu utakat leszamitva barhol kialakithato egyenrangu utkeresztezodes. Nalunk is van 50-es szakaszon siman.
[ Szerkesztve ]
-
HoaryFox
őstag
Mivel van rajta ilyen lézeres szkenner, ami leszkenneli az adott járművet és megállapítja a jármű kategóriáját, ezért valószínű, hogy az adott járműtípushoz tartozó sebességkorlátot veszi figyelembe.
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
Elemental
addikt
Nem akarok belevauzni a nagyok dolgába, de mintha pár éve ez változott volna, hogy csak akkor van elsőbbsége a gyalogosnak, ha már lelépett. Én úgy tudom, hogy a szabályok szerint akkor is meg kell állni, ha a zebra előtt várakozik, ergo nyilvánvaló az áthaladási szándéka.
-
FF23
senior tag
Többek közt az ilyenek miatt is életveszélyes bringázni...
Pláne, ha tényleg alig láthatóak. A múlt héten sötétedés után jövök haza (30-as övezet, végig jobbkezes) és az utolsó pillanatban veszem észre a jobbról jövő öntudatos, terepruhás, oldalról láthatatlan f@szt. Ha nem 30-as övezet, akkor simán kilapítom.
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
FF23
senior tag
Világítás nélkül legfeljebb akkor szabályos, ha tolja. De itt a probléma inkább az volt, hogy oldalról semmi sem látszódott belőle, amíg ki nem hajtott annyira, hogy valami fény ráessen. A saját érdeke lenne, hogy sötétben valami fényvisszaverő cuccot viseljen, amiben jól látható.
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
brd
nagyúr
Indexelni akkor kell, ha irányt (a sávok által meghatározott irány értendő itt, tehát pl. kanyarodó főútvonalon nem kell indexelni a kanyarnál, ha a főútvonalon maradsz), vagy sávot váltasz, a lámpától, körforgalomtól függetlenül. A körforgalomba belépéskor nem kell indexelni, kifelé viszont igen, mert elhagyod a sávodat (persze ha nincs külön, csak arra haladó sáv az elhagyóknak és nem abban haladsz, mert akkor nyilván nem kell, pl. Érden, ha Budapest felé haladsz és már elhagytad a Tesco-s kijáratot, akkor már nem kell indexelni). A lámpa csak szakaszolja a forgalmat. A képeden, ha abba az irányba haladsz, ahogyan a linkeden látható, akkor nem kel indexelni. Ha viszont jobbra rögtön kimész a körforgalomból, akkor kell indexelni, mert abban a sávban egyenesen is lehet haladni.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
félisten
A lampa az elsobbseget szabalyozza. A korforgalombol kifele mindig indexelni kell, ahogy akkoris, ha lampas keresztezodesben kanyarodsz jobbra vagy balra.
ha a lámpa működik, akkor nem, hiszen ez esetben egy lámpás kereszteződés, de ha a lámpa nem működik akkor meg körforgalom
Nincs osszefugges. A korforgalom tabla egy utasitast ado jelzotabla, mely szerint c) „Körforgalom” (23. ábra); a tábla olyan utat jelez, amelyen úgy kell haladni, hogy az út által körbezárt terület a vezetőtől balra essék;, a lampa pedig az elsobbseget szabalyozza. Tehat egymastol fuggetlenek. A korforgalom akkor is korforgalom, ha nincs lampa es akkor is ha van. Ebbol kifolyolag indexelni kell a korforgalombol valo kihajtaskor. Kresz 29/2.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Nincs ilyen szabaly, hogy a korforgalomban haladonak van elsobbsege. A bent haladok esetleges elsobbseget a tablak/lampak szabalyozzak. Csak gondoljunk az uj tipusu lampas korforgokra. A korforgalom pedig attol korforgalom, hogy ezt tabla jelzi, ettol fuggetlen, hogy ott az elsobbseget lampa vagy tabla szabalyozza.
-
m3tr0
senior tag
Persze bizalmi elv...
De ha nézed a zebrán haladóknak is zöld volt,mert bizony akkor indultak el csak a szerencsétlenebb bringás lendületből - túl gyorsan -ért az autó elé.
Az autós meg vagy sárgán jött át...vagy rohadt gyorsan váltott a lámpa.Ettől eltekintve igenis van olyan,hogy kikanyarodsz és elsőbbséget kell adnod a zebrán haladóknak. (teli zöldnél) Tehát az,hogy neked zöld van és mehetsz nem feltétlenül jelenti azt,hogy nem kell elsőbbséget adnod.De nyilván ezt te is tudod csak végigviszem ezt a gondolatot.
-
mephi666
nagyúr
ebben is van valami: nemrég átlagnál szélesebb 2sávos úton kezdtem utolérni 2 libasorban haladó bringást, akiket a 1.5méter oldaltávolsággal sávon belül is simán meg lehet előzni, szemből jöttek, belekezdtem a manőverbe, mire a hátsó bicajos is úgy gondolta, hogy az ismerőse mellé húzódik... így már neccesebb volt, de sávon belül maradtam, megmaradt a szemből érkező tükre is és a felzárkózó bringást sem löktem fel...
ja de a legjobb pár éve bringával volt: jött szemből a papa, egyszer csak kivágta balra a karját és elkezdett felém kanyarodni... hogy elkerüljem a találkozást, húzódtam lefelé az úttestről egyenesen a nekem jobbra eső út torkolatába, majd onnan le a susnyásba... ugattam neki kicsit, de azt se fogta fel, hogy épp mi történt kb mint a múltkor linkelt gif, amin a papa balra kanyarodik a szemből érkező elé, majd pislog, hogy mi történt, amikor találkoznak... ugyanez, csak bicajjal
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mezis
nagyúr
Valószínű, hogy a zöld legvégén indult az eleje, de hát más kultúra.Minden gyereken láthatósági mellény, és egyetlen autó sem előzte meg a zebra előtt álló autót.
Lehet így is közlekedni ?Ilyenkor még a hajdani Kelet-Berlin jut eszembe. Vasárnap délelőtt, csekély forgalom széles járda, megálltam a közepén egy zebrával egy vonalban és nézegettem a túl oldalra azon gondolkodva, hogy átmenjek vagy sem. Jött egy Wartburg, megállt a zebra előtt. Senki más nem volt a közelben a járdán. Mit tehettem, átmentem.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
Popes
őstag
Nekem volt szerencsém mellette ülni egy ilyen hülyének, balra még el is nézett de a vonat jobbról jött. (nap meg szembe)
Senkinek nem kívánom azt az érzést amikor kinézel és 1,5m-re van a fejedtől az ütköző.Itt lett a második születésnapom.(pont átsiklottunk annyira hogy "csak" a vonat lépcsője csapta le a merci csomagterét)
Deus ex machina
-
mephi666
nagyúr
ha szemből van a nap, nyomni kell a vatanen-t tavasszal reggelente szokott időnként lenni ilyen melóba menet, hogy alacsonyan pont szemből tűz a nap... nem is megyek ilyenkor a másik nyakára, mert nehezebb észrevenni a felvillanó féklámpát...
ui: nem semmi volt a fickó... ekkor még nem volt leburkolva pikes peak és szalagkorlát sem volt sehol...
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
MasterMark
titán
Nekem is ez jutott az eszembe.
mephi666: Alap dolgokat nem tudnak az emberek. Ezek alap dolgok. Jobbkéz-szabály nem megy egyeseknek, és amikor rádudálok, akkor meg néz hogy mi van. És itt megint nem azért mondom hogy ha valaki elbambul (mondjuk ha vezet, akkor azért nem ártana figyelni), hanem mikor rádudálok elképzelése sincs, hogy vajon mi lehet a gondom. Sőt van mikor észre se vesz, csak fogja a kormányt néz előre és megy. Ez zavar a legjobban...
Switch Tax
-
Tibko8
senior tag
2 éve amikor letettem a jogsit. Az én oktatómmal lementunk egy tanpalya felesegre (oktatóm vezetett le oda) és ott koroztunk a 40 fokban klímát véletlenül sem lehetett használni mert sokat fogyasztott volna inkább folyt rólunk a víz . Ott minden alaposan begyakorultunk. Kivétel sajnos a párhuzamos parkolás. Azt sajnos a forgalomban kellet. Ezt egyébként nekem csak 3x kellet megcsinalni. Azt mondta hogy ezzel nem lesz gond.
Viszont van olyan oktató aki első órán már a forgalomba viszi a tanulót. Sajnos ennek mi többi autósok isszuk meg a levét. De nem csak akkor amikor tanul ha nem később is csak annyi hogy nem tanuló autóban ül.Osztálytárs nőm pl rögtön kapott egy Fiat 500 amikor megkapta a jogsit. Hát egyszer elég volt látnom hogy hogyan áll ki a parkolobol. Egy akkora helyről kellet kiallnia hogy én a Opel Vectra C kombival (2008-as)2x kisebb helyre álltam be fél éves jogsival. Kb előttem mögöttem 15-15 cm volt. Pont oldalazva el lehetett sétálni. Na neki pedig 35-40 cm bőven volt ha nem több. Ezután megkerdeztem hogy oktatoval voltak valahol gyakorolni első órákon. A válasz nem volt.
Ja és persze vizsgán nem kellet parkolnia. Csak a főúton mentek.[ Szerkesztve ]
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen