Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Möhe
addikt
Ma reggel elég nagy köd volt és sokan ködlámpával jöttek a városban (meg van aki lámpa nélkül, csak úgy lopakodva) és akkor mondta ismerősöm, hogy már ilyen is van.
Amíg nem értik meg a ködlámpahuszárok hogy ezzel nem látnak jobban nappal,pláne városban addig ezt ne is várd el. Agyi kapacitás hiánya. Azt kéne már megérteniük hogy látszani is kell,nem elég ha ők látnak,
De a műszerfal vigágíccson,hiába kell már hunyorogni késő délután azé sem kaccsol 2-t a kapcsolón me ő lát. -> az ilyeneket örökös gyalogos bérletre ítélném. -
Khelben
nagyúr
Ilyenről még nem hallottam. Enyémben a tompított kapcsol automatán (aminek Magyarországon sok értelme ugye nincs, mert mindig kell, ha kimegyek lakott területről). Ködlámpát szerintem nem is szabad automatán kapcsolni, mert más, automatika által nem észlelhető jogi előírás is van a használatára, nem csak az, hogy "köd van, bekapcsol".
-
biga
őstag
Elolvastad amit írtam? Az ellenőrt sem szeretem, ha a haver bliccelővel elnéző, a te bérletedet meg elveszi, mert szerinte hamis.
Az ügyvédnek nem dolga a "szerecsen-mosdatás". Az a dolga, hogy megfelelő jogi hátteret biztosítson mindenkinek, hogy senkit ne lehessen ártatlanul elitélni, illetve a többi meg az elkövetett "bűnnel" megegyező ítéletet kapjon, ne többet (az meg a morál kérdése, hogy kevesebbet sem.
Azért, mert valaki ügyvéd, nem kell feltétlenül immorálisnak lennie.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Tehát szerinted mivel már meghaltak, úgy is mindegy már nekik, ha akár teljesen fel is mentik az okozót? Nem csak kártérítési célja lehet ám egy ügynek, hanem pl megelőző társadalmi üzenete is: ne tégy ilyet, mert nem úszhatod meg olcsón. És ez független attól, hogy a sértett meghal-e vagy sem. Szerinted milyen üzenete lenne egy teljes felmentésnek? (ha ez valahogy megtörténne).
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
titán
Ha a sofort azonositotta 5-6 tanu, akkor edes mindegy mi a rendszam. Amugy lehet egy rendszambol tobb, bejelented, hogy elveszett es kersz ujat, de ha az a kerdes, hogy ket kulonbozo autora adnak-e ki azonos rendszamot, arra szerintem te is tudod a valaszt.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Ha csak az egyik "tűnik" el, akkor legyártják az eredetit, és nem kell újat kérni. Ha mind a kettő eltűnik, akkor viszont már igen. Volt erről egy TC cikk, hogy ezzel sokan vissza is élnek, lejelentik, hogy ellopták az első rendszámot, kérnek újat, és ha készül róluk fizetős fotó, akkor arra hivatkoznak, hogy biztos a lopott rendszámmal száguldozott valaki. Kiskapu.
-
-
nagyúr
Fordított a helyzet azonban a járdán történő parkolásnál, melynek feltétele, hogy azt tábla kifejezetten megengedje. Mivel a KRESZ elsősorban az úttestre engedélyezi, a megállást és várakozást ezért járdán és járdaszigeten főszabály szerint tilos az álló járművünket elhelyezni, hiszen ez a terület a gyalogosok közlekedését szolgálja elsősorban.
Kivétel azonban létezik - emelte ki dr. Bezzegh Edina. A járdán - részben, vagy teljes terjedelemben - meg szabad állni, ha azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi, a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el, a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és a jármű tengelyterhelése az ezer kilogrammot nem haladja meg. Fentiekből azonban az is következik, hogy ahol ilyen tábla nincs elhelyezve, ott tilos a járdán, járdaszigeten történő megállás és várakozás.
a gyalogos útkereszteződésnél átmehet a záróvonalon
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Khelben
nagyúr
Járdán csak akkor szabad, ha tábla vagy útburkolati jel engedi + a többi feltétel, amit felsoroltál.
(#33012) Dluinet: a gyalogost nem érinti a záróvonal.
(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,
a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),
b) egyéb helyen bárhol,
a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át.[ Szerkesztve ]
-
Mici80
tag
Ha előtte kapcsolta be akkor nincs semmi, neked kell figyelni. A jog a megkülönböztetett jelzést használó járművet védi. Ha az mentő akkor különösen mert életet ment.
Halk a sziréna? Persze van a régebbi Toyota Hi-Ace amin még e régebbi fajta van, nem lehet minden autó olyan feltünő mint a legújabb VW Crafterek.
Leszigetelt autó meg vegyük azt is hozzá, hogy nem kell hangosan hallgatni a rádiót az autóban.
A KRESZ előírja, hogy a közlekedés során figyelemmel kell kisérni a tekintetünkkel a környezetet. A tükrökbe pillantással, oldalra nézéssel. Tehát a te felelősséget is meg kötelezséged, hogy kiszurd. Elsőbbsége van ilyen egyszerű, figyelned kell a jelenlétét!
---
-
biga
őstag
Lehet, hogy ez nem is baleset, hanem egyfajta közlekedéstechnikai megoldás (büntetés jelen esetben). Itt nem pénzbírsággal fenyegetik a piroson áthajtókat, hanem egyszerűen felrobban alattuk az út
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
_seth_
veterán
Jah értem, lehet ilyen szinten is beszélgetni... üsd el nyugodtan! Végülis majd a bíróságon is megemlíted, hogy nem volt szabályos
A hátramenetben közlekedő autósnak, taxisofőrnek ha utast szállít, mentőben az ellátótérben tartózkodónak nem kell bekötniük az övüket tehát egy baleset következtében kieshetnek úgy a gépjárműből, hogy közben szabályosan jártak el.
De most komolyan, ez foglalkoztat?? Pl csak azért mert egy gyalogos van az úton még nem lehet szabályosan elütni, amennyiben nem hirtelen ugrott ki valamint a látási viszonyok megfelelőek voltak ugyanúgy előveszik a gázolót mintha máshol ütötte volna el, persze ha a járdára felhajtva ütnek el valakit az még súlyosabb.
Egy ilyen esetben egyébként a bíróság megállapíthatja mindkét fél vétkességét is ha pl a motoros egykerekezik vagy a bringás és ebből adódóan esik el akkor ő is hibás de hacsak nem éjjel, lámpa nélkül kanyarban teszi ezt akkor az autóst is felelősségre vonják. A rendőrségen pedig a követési távolság az mindig annyi, hogy bármi van meg tudj állni.
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Jobbra tartás: az út jobb oldalán történő haladás (leginkább többsávos úton van szerepe azért, hogy a belső sáv üres maradjon és helyet adjon az előzőknek). Nem egyenlő azzal, hogy az út jobb oldalának jobb szélén kelljen haladni, vagy te úgy szoktál?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Amilyen széles útjaink vannak nincs nagy értelme egy átlag autó sávon belül történő helyzetének részletezésére De pl átérve szlovákiába az úttest egészen más értelmet kap. Már megelőztek úgy párszor, hogy én mentem az út szélén (ami mellett még volt kb 1 méter útpadka ami egyenértékű volt az úttal csak záróvonallal elválasztva), és szemből is jöttek, elfértünk simán, nem megszokott számomra de ott még ehhez is elég a hely Ellenben felénk ahol olyan főutak vannak, hogy ha jön szemből egy kamion akkor már ki kell centizni kár is beszélni róla
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
mezis
félisten
Sajnos a rossz közbiztonsági tapasztalat miatt van ez így. Gyorsabban tud menekülni, amikor a fizetésnek nem a szokásos módját választja a "kedves" utas.
Egyébként meg baleseti statisztikája sokkal jobb a taxisofőröknek, mint az átlag "úrvezetőnek". Különösen igaz ez a súlyos kimenetelűekre. Vagyis nagy marhaságot csak nagyon ritkán csinálnak.mezis
-
titán
Azert megneznem azt a hivatalos oktatoprogramot/teszt cd-t, hogy ilyen van benne. Inkabb az valami autosiskola altal sokszorositott gyakorloprogram lesz, amit nem ellenoriz senki. Vagy ez valami felreertes, jo lenne tudni melyik tesztkerdes az. Ha mondjuk 6 meter a sav nem is tudok tartani ennyit, ilyet erdekes lenne eloirni, foleg, hogy a tesztkerdesek alapja, a jogszabaly se emlit ilyet sehol.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Biztos megvan annak is a miertje, ahogy a buszosnak is. Attol, hogy te hulyesegnek tartod, meg nem feltetlen lesz az. De egyebkent egyet ertek veled, neki is be kene kotni, ahogy az oktatokkal is bekottetik mar jo ideje, pedig nekik ez nagy ervagas volt anno.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Akkor csak a TE kedvedért pörgessük át (megint?), miről is volt szó...
Ha egy kerékpáros teker az úton, elesik és én elütöm akkor én is hibás vagyok?
Igen, mert mi a francot kerestél OLYAN közel hozzá, hogy SE megállni, SE
kikerülni nem sikerült? Alapvetően nem vagyok oda a közúton bringázókért,
főleg, hogy nekik a piros lámpa sem szent stb, de azért a nyakán menni se
kéne. Ja, hogy busszal szeretnéd megelőzni, ezért mész a nyakán? Hát ja:
szűklátókörű vagyok, mert nem én írom a KRESZ-t... Eleve nem engedném
a bringást a buszsávba, hogy feltartsa a buszt. Motoros oké, mert az elhúz.
Igen, motoros vagyok. Nem, nem üthetsz el, ha elesek a motorral. Köszike.egy elhasaló bringás szerintem felér egy hirtelen kiugró gyalogossal
Szerintem meg semmi köze a kettőnek egymáshoz, legalábbis nagyon más:
a hirtelen kiugró gyalogost nem követed több száz méteren keresztül, szóval
arra picit nehezebb felkészülni. Ha meg a térfigyelő felvette, ahogy a busszal
a bringás sárhányóján nyomultál, majd a bringás tőled besz*rva elperecelt, te
meg áthajtottál rajta, akkor szerintem mész a börtönbe. Ilyen egyszerű.
Kiugró gyalogosnál meg mondjuk felmentenek, mert vétlen / szabályos voltál.Szerk: amikor áttekert előttem egy ilyen barom a (neki) pirosban, és nekem
kellett erre (a zöld jelzésem ellenére) keményen besatuznom, hát besatuztam
(meg dudáltam, meg anyáztam), de nem azt mondtam, hogy: á, ezt elütöm,
mert szabálytalan, úgyis felmentenek. Nem értem a kérdést? Lehet... Elmélet,
vagy elb*sztál valakit (aki amúgy teljesen szabálytalan volt), és azon aggódsz,
hogy mi lesz a jogkövetkezménye? Ha nem, akkor az elmélet miről szól? Egy
ilyen szituban szerinted ráérsz mérlegelni? Fékezni fogsz, meg kikerülni, ha a
reflexeid rendben vannak. Buszvezetőként (jól tudom, hogy az vagy!), remélem
rendben vannak. Nyilván egy ilyen soktonnás dög nem viccel, és figyelned kell
az utasaidra is, szóval ha nem muszáj nem satuzol, de ha kell bele fogsz állni.Remélem.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
ha valaki érdeklődik aziránt, hogy mit tud tenni ha esetleg megtörténik a
baj, az mért jelenti azt, hogy ő szándékosan elő is akarja idézni azt?
Nem, nem jelenti azt... Csak ha már a kérdés felmerült, akkor a válasz
is motoszkálhatna. Miszerint az ilyen helyzetet jobb eleve elkerülni...
(Tudniillik ebben tevékenyen részt vesz mindkét közlekedő, csókolom.)Neked az adott helyzetről volt egy elképzelésed. Amivel itt többen nem
értettek egyet, tehát egyáltalán nem erősítettek meg ebben. Sajnos ez
van: én sem tudlak megerősíteni. Aztán ez csak egy vélemény, hiszen
ilyen ügyet, s annak bírósági ítéletét még nem láttam. A baj, nem csak
úgy megtörténik ebben az esetben, de ezt már írtam... Ezért gondolom,
hogy nagyon nem ugyanaz, mint amikor takarásból eléd ugrik valaki, és
teljesen vétlen vagy, mert szabályosan közlekedtél + nem láthattad. Az
előtted szerencsétlenkedő (vagy épp 40-nel száguldozó!) bringást régen
láthattad, nem tartottál követési távolságot/előzésnél oldaltávolságot stb.Szóval a kérdésre igen a válasz: te is hibás lennél ilyenkor... Szerintem.
vagy csak részben
Ha már ezt beláttad, akkor jó úton jársz, hogy a szitut inkább elkerüld...
A részleges felelősség is felelősség - ha a balesetet részben te okozod.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
-
biga
őstag
A KRESZ szerint a gyalogos piros lámpánál nem léphet le, de az emlékeim szerint sehol sincs, hogy a pirosra be kell fejeznie az átkelést. Az viszont ugyancsak benne van, hogy a zebrán elsőbbsége van az autóssal szemben akkor is, ha, ha az autósnak már zöldre váltott, de a gyalogos még mindig nem fejezte be az átkelést.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
a_tesz
Korrektor
Szoktak. Szerintem a strucceffektus a száguldozás oka (ha én nem látom, ők sem látnak), pedig már elég régóta vannak éjjellátó kamerával felszerelt sebességmérők is a rendőröknél.
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Reaper
őstag
Én december 27ikén este fél 12kor haladtam át 68km/h-val Monorierdő zsúfolt főútján, és ezt díjazták egy fotóval, szóval igen. De Pesten is legutóbb a Kacsóh Pongrác felüljárót figyelte egy Octavia valamikor 11 fele.
Bezzeg a Váci úton még nem láttam őket esténként, pedig ott igazán nem normálisan szoktak "gyorsulgatni".[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
Na jó, de nekik nem a száguldozók kiszűrése a cél, hanem a bevétel
Este lehet van egy két autó, aki eltolja neki, de sokkal kisebb a forgalom... nappal szerintem jobban megéri nekik mérni. Gondolom este is max. ott mérnek ahol van forgalom és nagy bevétel várható[ Szerkesztve ]
-
biga
őstag
Az új PTK szerint tilos bárkit is lefotózni a megkérdezettek engedélye nélkül még akkor is, ha soha sehol fel sem használod. Ha perel, nyerni fog (a bírói gyakorlat egy dolog, hisz nincs precedensjog Mo.-on, ha akar beperel, és ha nagyon akar biztosan nyer is, bírói gyakorlat ide vagy oda). Tehát ezzel gyk törvénytelenné vált pl a fedélzeti kamera is. És igen, ha pl egy koncerten fotózol, az is (hacsak nem egyezik bele mindenki, aki a képre akár véletlenül is felkerült )
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
-
nagyúr
Amikor már heten vannak közvetlenül mögötted, és a seggedben vannak, akkor tudhatod, hogy nagyon lassan haladsz.
Teherautó (és más átlagnál nagyobb jármű) vezetők, szoktak indexelni, hogy előzhetőek, sőt félre is állnak.
Te is vezetsz nagy gépjárművet, te is tudod. Nem kell mindenre szabályt hozni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
bzoley
veterán
Konkrétan benne van a nevében. Ha megkérdezi a rendőr, hogy miért vánszorogsz tetű módjára az úton, és nem tudod megindokolni, az indokolatlan. Ha nem tudod értelmezni, akkor nem tudod betartani a kreszt sem, tehát alkalmatlan vagy arra, hogy részt vegyél a közlekedésben.
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Villanyszerelés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Ukrajnai háború
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Hoppá! Dell Precision 7550 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-10875H 32/512 Quadro RTX 3000 6GB FHD
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell 7390 13,3" FULL HD/i5-8250U/DDR4 8Gb/256GB M2 SSD/HDMI/4G/CAM/BT/Wifi/Új AKKU 1 Év Gari!
- Aszta! Dell Precision 7550 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i9-10885H 64/512 Quadro RTX 5000 16GB! FHD
- Thrustmaster racing clamp kézifék tartó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest