Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz kovacsroli #20427 üzenetére
Igen, ezen mindig jókat mosolygok, és ezt be merik rakni kresz kérdésnek.
Nálam ez annyit tesz, hogy ha optimálisan megyek városban, akkor 2000 fölén nem engedem, és 50 -nél már 5. -ben vagyok, az meg olyan 1500 -as fordulatot jelent max.
Zsigánál még lehet kellett az a 2/3 -ad rész fordulat, mer különben lefulladt volna.Szar ez az egész kresz, azért képedek el azon, ha onnan idéz valaki vezetéssel kapcsolatos dolgokat.
Mert az egyéb szabályok teljesen világosak. Bár nem mindenki számára, mert a körforgót a többség még mindig nem tudja rendesen használni.
Szerintem ezek sokkal nagyobb problémák, mint az a gyorshajtás, amit az ember ésszel csinál, normális keretek között. De nálunk csak az a bunkó, aki gyorsan megy. Többi az meg a szegény bárány, akiknek glória van a fejük fölött.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #20432 üzenetére
Akkor félreértettük egymást. Én nem a kreszkönyvből 'idézem' a szabályokat, hanem azt tekintem szabálynak, ami az utakon általános bevált módszer. És amit leírtam, az bevált módszer, ebben ugye kiegyezhetünk? Mert amit a kresz előír, az butaság, ugye?
Persze, ha belemész, akkor logikus. Azt is meg kell tanulni, hogy ne menj bele. Bár ugye van különbség az esetek között. Nem mindegy mikor mész a seggébe, és mennyit utazol ott. Azt, ha valaki le akar tolni az útról miközben Te szabályosan mész, azt én is elítélem, és ha velem történik akkor büntetem.
zsid: Igen, először a felfogáson kellene változtatni.
kovacsroli: Persze, vigyázni kell. Tudni kell, hol lehet menni. Lakott teleülésen nem szabad, ott akármikor kiugorhat eléd egy gyalogos, kivilágítatlan biciklis. De autópálya és főút az más. Megoldás, naviba POI gyűjtemény, plusz a detektor. Nekem a POI is elég mostanság, ha traffi helyhez érek, mindig lassítok. Eddig egyszer kaptam be, 30k -m bánta... Azóta már van detektor az autóban, és már visszakereste az árát többszörösen.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #20435 üzenetére
Ha beléd megy. Velem megtörtént az eset... Előttem vészfékezett egy autó egy motoros miatt, én is vészfékeztem, éppen megálltam. A mögöttem lévő már nem állt meg, és szépen összegyűrt. De az eset után nem az miatt tomboltam vele, mert nem tudott megállni, hanem mert jobb oldalt bőven volt hely, hogy kikerülje az ütközést.
Én csak annyit mondtam, ez a szabály a kreszkönyvekben él, máshol nem.Manitou: Pfú, az durva, és életveszélyes, ha be is jön. Mo. -n azt is megoldják egy táblával, hogy vigyázat vad átkelés, így még a totálkáros autód mellett ki kell fizetned a vad árát is. Normális országokban van vadvédő kerítés/háló.
1 hónapja kb. autópályán(M6) éjszaka, úgy 180 km/h -s sebességnél vettem észre, hogy a vízvezető csatorna mellett őz legelészik. Nah, most ha az éppenséggel az úton tartózkodik, akkor csúnya perceket szerzett volna nekem. Vadakra nagyon kell vigyázni...[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Avicularia #20439 üzenetére
Jó, hát ez teljesen autó függő. Ott nem a lóerő számít, hanem a nyomaték. Nekem 1500 -nál is majdnem 200NM -em van a sor 6 miatt, 40 -el eldöcög alapjáraton 5. -ben, és érezhetően jobb a fogyi. 5. -ben 50 -nél 4,5 liter, 4. -ben már 5.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Avicularia #20442 üzenetére
Nem az a lényeg ilyenkor, hanem az, hogy mekkora fordulaton mennyit ad le. Egy T dieselnek kell a turbo, az hozza meg az erőt.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Azért mondom...tudom bűn, de zsigát még életemben nem vezettem. Egyszer mentünk egy rossz állapotúval Mecsek rallyra, de az nyélen is csak 110 -et tudott, alapjáraton meg lefulladt. De rontottam, 1200 -at forog a motor 50 -nél, még pont határon van. A diesel Mondeoval vagy Audival esélytelen volt a legmagasabb fokozatban menni faluban, pontosabban haladni lehetett vele, csak ha kellett, akkor nem gyorsult.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Avicularia #20461 üzenetére
Pedig a box sokkal veszélyesebb. A program ami a motorhoz megy, az meg lehet gyári is.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Avicularia #20464 üzenetére
Ahol beteszik, ott ki is szedik. Kell egy jó ismerős aki fel és letölti a progit.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
A sok béna, aki még mindig nem tudja használni a körforgót, olvassa el ezt. Egyszer csak megtanulja mindenki, hogy kell használni a körforgalmat.
Calogero: Érdekes ízlés... Azt egy jobb Suzuki legyorsulja...
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #20779 üzenetére
Én pont ezt élem át, mikor egy körforgóba érek. Vagy szakadok, mert a csávó befelé indexel, kifelé meg nem. Vagy nem indul, akkor morgok. Vagy van a két sávos körforgó, ami a halálom, ott amiket néha csinálnak egyesek. Nem tudják, hogy aki a belsőből kifelé, mert a következő kijáratnál letér, annak elsőbbsége van. Sok-sok karambol van ezeken a helyeken, persze kis koccanások ezek, de bosszantóak.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #20787 üzenetére
Ez hülyeség, már miért ne 'tiltaná'? Ez körforgó, csak az tartózkodhat a külső sávban, aki a behajtást köbvető kijáratkor egyből távozni is akar. A többieknek bizony a belsőbe kell azonnal sorolni. Elég szomorú akkor, hogy TE is azok közé az emberek közé tartozol, aki nem így csinálja, és a külsőben körözget. Az ilyenek miatt vannak balesetek.
Így kell csinálni, ahogy a rendőrök leírták:
"Pedig egyszerű, még a rendőrök is meg tudták fogalmazni: „A körforgalomban - a körfogalmú út szélességétől függően, például kétsávos - a párhuzamos közlekedés szabályai érvényesek. Ez azt jelenti, hogy a kör ívén párhuzamosan, egymás mellett két autó is mehet. A jobb oldali sávban a jobbra hamarabb kilépő, míg a belső sávban a később kilépő haladhat, majd a kilépőponthoz közeledve - jobb oldalra besorolva - irányjelzéssel kihajt."
Ez leegyszerűsítve annyit tesz, amit én is mondtam.deicide: Ahogy mondod.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Olvasd el az előző hozzászólásomat, ott kiszedtem az idézetet, amit a rendőrség ír a használatáról. Pont az a baj, hogy ez nincs szabályba foglalva rendesen, csak olyan sziszifuszi módon. Ez külföldön egyértelmű, mindenki tudja használni a többsávos körforgókat is. És ott nem kettő darab sáv van, hanem 3-4, esetleg még 5 is, igaz az már más tészta. De ott érdekes mindenki tudja használni, nálunk meg még azt se tudják mikor kell indexelni, ami az egyik legidegesítőbb dolog. Sajnos, a magyar autósok 80% -a nem alkalmas többsávos körforgalomra, ez bebizonyosodott. Ezért nálunk a gyengébbek kedvéért a körforgó előtt ki van táblázva, hogy melyik sáv merre visz. És ha megfigyeled, akkor a külső sávra azt mutatja, hogy le kell fordulnod a következő lehetőségnél, míg a belsőben körözhetsz. Persze vannak kivételek, Érdnél pl. aki Bp. felé megy a 6 -os útról, azok jobbra kell hogy soroljanak. Igaz, hogy csak a 2. kijáraton mennek ki, de ott majdnem egyben van a Tesco bejárat a kijárattal.
Ez nem is szabály, egyszerű kultúra kellene hozzá.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #20793 üzenetére
Én a rendőrségtől szedtem az idézetet, ahogy a cikkben is olvasható. De Te biztosan jobban tudod.
Akkor használd úgy, de ha valaki úgy jön belém, hogy én a belső sávból indexelve kitérek a külsőbe, és onnan a kijáratba, akkor annak már nem kell betétlapot töltögetnie....
Ha az ütközés úgy következik be, hogy ő megy bele az ajtómba, akkor nem én vagyok a hibás, ezt már más által tapasztaltam. Ezért nem szabad ott körözni.És most jön az, hogy megcáfollak. Ha a többsávos körforgó előtt tábla jelzi(márpedig jelzi), hogy melyik sávból merre lehet menni, és az illető ennek ellenére a külsőben tesz egy majdnem teljes kört elhagyva nem egy kivezetőt, akkor azt úgy megbüntetik, mint a huzat. Mert ha konkrétan nincs is szabály, a tábla azt képez, akár tetszik, akár nem.
Akkor talán mégis van itt egy szabály elásva, igaz nem a körforgóval konkrétan, hanem egy táblával.Ha nincs tábla, akkor természetesen ahogy Te is mondod, az a szabály érvényesül ami a párhuzamos közlekedésre vonatkozik.
Egyébként ez az amiről Te beszélsz. És pont ezért van forgalmasabb helyeken táblázás.
Úgy érzem, elbeszéltünk egymás mellett.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Amiről én beszélek.
És pont ezért kellene szabályokat alkotni erre, mert óriási a zűrzavar. És igen, amit az az Astra ott csinál az utcsó képen, szintúgy szabálytalan. Mert nem ott kell kitenni az indexet és átvágni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #20799 üzenetére
Természetesen. Nem a lehajtó előtt kell sávot váltani, de ez megint triviális.
A sárgának az azt megelőző kijárattal egy vonalban meg kellett volna kezdenie a sávváltást/besorolást, így a kijárathoz már a külsőből érkezett volna meg. Ellenben, ha tábla lett volna ott, és az egyértelműen meghatározza, hogy a jobb/külső sávból kötelezően ki kell hajtani a következő lehetőségnél, és ezt figyelmen kívül hagyja a zöld autó, akkor már ő a hibás egy esetleges koccanásnál, kivétel ha a sárga ment belé, nem fordítva.Lauda: Nézd meg amit másodiknak linkeltem. Nah, az a tábla.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #20803 üzenetére
Ha tábla van, akkor nem. Abban az esetben nem mindegy, mert ha a kép szerint vált sávot, akkor az már úgy magában is szabálytalan, neki se kell, hogy menjen a másiknak.
Én láttam. Érdnél mentünk, ismerősömmel jöttünk Bp. -ről, mentünk a 6 -os felé. Ugye tábla szerint a belsőbe kellett sorolni. Jött mellettünk egy másik autó, egyszerre értünk be a körforgóba, és ő nem kanyarodott le Diósd felé ahogy azt a tábla mutatta, hanem jött tovább. Ismerős az érdi kihajtónál sávot váltott, az meg szépen durr a hátsó lökösbe, az leszakad, eltörött. Vitatkoztak, rendőr lett a vége. Két tanú volt, elmondták, honnan jött a kettő autó. Rendőr megkérdezte a csávótól, hogy mit keresett a külső sávban. És havert kifizette a biztosító. Köteles lett volna beengedni.
Értem mit mondasz, a rendőrök szerint nem így volt. Ez közvetlen az után volt, hogy megépült ott Érden a forgó. Én csak az mondom, amit a közlekedésiek is mondanak. Nem én találom ki... És ettől kezdve ennek a szabálynak élek, ha van tábla, ha nincs.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
De ismerem. Menj ki Hollandiába, Franciaországba vagy akár Németországba. Ott érdekes mindenki tudja, hogy működnek a többsávos körforgók. De nem, a Magyar megint csak okoskodik....
Nem hiszem el, nézzétek már meg ezt a képet, így lenne a szabályos. Okoskodhattok itt akárhogy, ezt egy szakmai oldal tette ki. Még ha én találnám ki, de itt van a szemetek előtt. Ha ezzel is vitáztok, akkor toll a fületekbe. Mondom én, hogy a Magyar mindig jobban tudja...[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Más: a lézerblokkolóról, hogy szól a törvény? Detektor az tudtommal engedélyezve van.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Szakmai oldalnak néz ki. Nézd meg a támogatókat, gondolom azok is olvasták ezt, szóltak volna ha valami nem smakkol.
Juj, hát én nem akartam itt a lézerblokkolóval vitát kirobbantani, csak rákérdeztem. Sok autót úgy árulnak használtban, hogy beépített lézerblokkoló. Gondolom ha törvény ellenes lenne, akkor szólna ezért a rendőrség.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #20823 üzenetére
Úgy vettem észre, hogy azért a rend őrei egyáltalán nem kukacoskodnak. Haver volt BMW -je, amit sikeresen összetört, utólagos Xenon-al volt felvértezve, de se automata magasságállító, se lámpamosó nem volt benne. Műszakin is mindig átment... Szal nem tudom, ezért mennyire haraphatnak.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #20825 üzenetére
Ebben viszont 100% -ig egyet értek. Xenon nagyon zavaró mikor ugrál, márpedig a sufni utólagos beépített az ugrál, nincs ami szabályozza. Ráadásul mikor feltolják, nah, akkor tényleg nem lehet látni. Mondjuk a lámpamosónak még most se látom értelmét, csak elfújkálja a drága bogároldós löttyöt.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #20827 üzenetére
Igen, tudom. Csak nézve azt, ahogy nálam működik, nem sok értelmét látom. Nem tom hány barral spriccel, de annyira nem hatékony. Csak összefröcsögi a motorháztetőt. Bár az igaz, télen az olajon, piszkos latyakot leviszi. Régi Volvo Saab megoldásnak volt értelme, a kis törlő lapáttal.
Múltkor állt mellettem egy másik autó a lámpánál, megnyomtam az intenzív mosást, és szegényt összefröcsögte. Duplán kínos volt, szép tiszta, foltmentes volt az autója. De sz@r volt utána átnézni, égett a fejem nem kicsit.Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
Brutális az, hogy mennyivel javította ez az utazási időmet és komfortomat Bp. és Pécs között. Ha az ember siet, akkor piszok gyorsan odaérhet, 1 óra 10 perc alatt is. Eddig had ne mondjam milyen menetidők voltak...
Nem tom mi volt az M0 -áson az Alföld irányába, de végeláthatatlan kamion sor mind a két sávban, és meg se mozdultak.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz tomcsi23 #20852 üzenetére
Itt most nem arra akartam utalni, hogy minden Leon-os hülye, mert ez nem így van. Csak mindig mondják az emberek, hogy hülye BMW -vés, mert minden BMW -s egy barom... Csak megint utaltam rá, hogy bizony ez már korántsem igaz. Sok a Suzukis, Leon -os, Golf-os, és 206-os erőlegény az állat( ) BMW-sek mellett, aki versenypályának használja a közutakat, úgy hogy közben másokat is veszélyeztet.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
Nekünk van egy külön bejáratú buliszondánk, pont ez miatt. A nyári balatoni éjszakai bulik után bizony nem merünk egyből délelőtt volán elé ülni. Volt olyan, hogy még másnap délután 14:00-kor is csipogott a szonda. És azt is megfigyeltem, hogy embertől is függ, belőlem pl. elég gyorsan elillan, míg haver miatt bizony elég sokat szoktunk dekkolni még pluszban. Egyszerűen ittasan nem kell volán elé ülni, ennyi. Mondjuk ettől sajnos a görbe este után még a véred nem tiszta, ez nem tudom mennyire gyengíti az éberséget és a reflexet.
dragonfx: Mond má meg, mit raktál a verdádra.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Egyébként új M6... Vasárnap este hajtottam az autópályára Dunaföldváron, az utcsó bejáratnál Paks felé. Volt vagy fél 11 már, nem volt nagy forgalom. 110 -el mentem, tempomattal, szépen nyugisan. Majd a paksi lejáró előtt valahol azt vettem észre, hogy hatalmas vértócsa a két sáv között, valaminek a maradványa, amit egy közepes testű kutya kerülgetett, ami fekete volt. Utolsó pillanatban vettem észre, távolságit a szembejövők miatt nem használhattam. És azt kell mondanom, megfagytam. Az észlelést követő 1s után esett le, hogy mi van, következő másodpercben meg már elmentem mellettük. Annyit tudtam reagálni, hogy kimentem a leállósávba.
Négy dolgon gondolkoztam. Hogy került oda a két kutya(valszeg a másik is az volt valamikor), mi ütötte el, az milyen sérüléseket szenvedett, mi van ha én elütöm a másikat, és mit csináljak, megálljak e vagy hívjam az autópálya felügyeletet?!
Szvsz, ilyenkor nem tudom mit kell csinálni, teljesen leblokkoltam. Azt a kutyát ha elkaptam volna 110-el, valszeg az autóm eleje szépen eltűnt volna. Nem mertem visszamenni, hívtam az autópálya felügyeletet.
A vérfolt másnap is csúnyán ott volt, de alkatrészdarabokat nem láttam, szerencsére.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #21052 üzenetére
Ekkora baromságot már régen hallottam...gyorshajtás...kész. Ezek szerint éjszaka az autópályán is 50-el kell menni, mert máskülönben úgyse tudsz megállni. Azt hittem ennél értelmesebb vagy... Ember, ez autópálya, nem falu. 130 a megengedett, én még nem is annyival mentem. Az autópályára nem szabadna bejutni semminek, ez az egyik lényege a pályának. Általában 150 felett járok a pályán, ritka az ha 130 alatt megyek, a mostani is csak azért történhetett meg, mert a mellettem ülővel beszélgettem.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz zoo8800 #21054 üzenetére
De ha az ő fejével gondolkozok, akkor éjszaka 50 fölött nem is szabadna járni. Mert az a táv, amit a tompított bevilágít, kb. annyira elég.
Relatív gyorshajtásról nem ilyenkor beszélünk. Csúszós úton, ködben például, de sötétben semmiképen se.Ha a traktor nincs kivilágítva, akkor nem, ráadásul traktor nem közlekedhet főúton, csak alsóbb rangú utakon. Ha ott megy, és Te úgy mész bele, ráadásul kivilágítatlan, akkor nem a traktorost felakasztják. Ugyan ez vonatkozik a kivilágítatlan lovaskocsira is.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
És a hangsúly megint nem a sebességen van, hanem azon, hogy hogy kerültek oda állatok, ki a felelős ezért?!
Annyira nem. Kell idő mire lereagálod és fékre lépsz. Próbáld ki, mész sötétben, és mondjuk egy táblához belövöd a megállást. Mikor megpillantod a táblát, akkor lépsz rá a fékre, csisszesen állsz meg. Akkor van pech, ha a bal oldalt van az akadály, mivel a bal fényszóró mindig rövidebb utat világít meg. Akkor már tényleg nem tudsz megállni. Szóval ez az elmélet lehet falura igaz, de autópályára nem.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #21062 üzenetére
É n leszek a hibás a balesetben? Nah, tudod mit, mivel ezt nem hiszem el, így írok a totalcarnak, majd belinkelem ide a választ. Most piszkosul felhúztál ezzel, teljesen elvakultan gondolkozol.
Tessék, meg is találtam. Ha elgombázom a kutyát autópályán, akkor a fenntartó fizet.
"Az autópályán a fenntartó fizet
Gyulainé dr. Tóth Zsuzsa, a Magyar Autóklub jogi igazgatója kiemelte, az autópályákon történő vaddal ütközések után már általában az autópálya üzemeltetője vagy a területileg illetékes vadásztársaság fizeti a kárt. Sokan évekig, évtizedekig spóroltak, hogy autót vegyenek, és vaddal ütközésnél milliós kár is érheti őket, amiről nem tehetnek. Az önrészt annak is állnia kell, akinek cascója van. A jogi igazgató szerint valamilyen biztosítási konstrukció kidolgozása lenne az üdvözítő. Ny. L."
Akkor ezek szerint mégse tudsz mindent olyan jól. Köszöntem.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Fotók, videók mobillal
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Call of Duty: Black Ops 6
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Microsoft Surface Pro 6 12.3" 2736 x 1824/i5 8350u/
- Legjobb ÁR!!!HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro)
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
- Kingston Fury HyperX DDR4 memória 2x8GB 3200mhz Alza Garanciával
- 8DB DDR4 3200 Kingston Fury 120 Hónap Garanciával
- Honor 50 - 5G - Posta az árban
- Microsoft Surface Pro 4 12" Touch i5-6300U/8GB/256GB NVME SSD/webcam/2736x1824
- Új! - Garmin Venu 3S - kijelző védő fólia - 18mm Quick Release textil óraszíj
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs