Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
válasz Elemental #43388 üzenetére
ha kapnék jutalékot, megkérném a helyi rendőröket, hogy az erkélyünkre tegyenek pár hétre egy trafit: lakópihenőben 60-80-al száguldozásért szerintem jönne rendesen a lóvé
ezt pár napja láttam fb-n, azóta meg hírekbe is kirakták tegnap... az ilyen nyomorult ellen nem indul hivatalból eljárás közúti veszélyeztetés miatt?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
szebe
őstag
válasz Elemental #43524 üzenetére
Nem ismerem a helyet, egy gmaps streetview kép alapján egyértelműbb lenne a helyzet, de ezek a táblák nem viccből szoktak arra mutatni amerre.
Ez egy nagyon rossz irány egyébként, hogy "szabálytalankodjon csak, de óvatosan ám""ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
-
mephi666
nagyúr
válasz Elemental #43836 üzenetére
élesben kifordul a 2-es, az 1-es nagy sebességgel érkezik (merthogy "ő egyenesen halad és elsőbbsége van") és fékezés után k*rvaanyáz fél percig, a 3-as meg döbbenten végignézi az eseményeket ...kb. így alakulna a szituáció az esetek nagy részében magyarországon
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Chris Kiki
senior tag
-
mephi666
nagyúr
válasz Elemental #44215 üzenetére
ez csak egy feltételezés volt, de pl ez is lehetne a hely... a fiat balra kanyarodik, szemből szintén érkezne egy balra kanyarodó, akivel egymás útját nem keresztezve együtt fordulnának, a fiat mögül pedig jobbra kivágna valaki és létrejönne a koccanás... itt ezen a ponton egyébként az szokott folyamatosan előfordulni, hogy a kanyarodó suzukis mellől balról indul a gyalogos a zebrán, mert neki balról más már nem jön és a fiatot jobbról kerülő autós áthúz az orra előtt 50-es tempóval itt a március15 utcán néhány zebra van csak, de ha kiülnél egy hétköznap délután 16:00 körül, szerintem 20 perc alatt legalább ugyanennyi komoly gumicsikorgást megszámolhatnál... (néha sikerül is elütni 1-1 gyalogost) ...esküszöm ha nagyüzemben akarna pénzt beszedni a hatóság, akkor minden zebra mellé kellene egy térfigyelő kamera és sorban büntetni azokat, akik nem adnak elsőbbséget a gyalogos részére, vagy nekiállnak zebrán előzgetni... (ilyenre is egyre gyakrabban látok példát) ...de ugyanígy lehetne előírni biciklire is a rendszámot, aztán meg lehetne vágni a zebrán áttekerő bringásokat is, akikből szintén sok van
#44217: állj ki ide pl a délután 4 körüli időszakban... garantálom, hogy 10 perc alatt nem 1 olyat látsz, aki lazán megcsinálja de valószínű közelebb is találnál hasonló kereszteződést, ahol folyamatosan ez megy
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mezis
nagyúr
válasz Elemental #44378 üzenetére
Műszaki hiba ugye nem lehet, mentálisan fittnek kell lennie annak, aki volán mögé ül és olyan eset is elképzelhetetlen, hogy most ül először abban az autóban és még szoknia kell a kapcsolókat, pedálokat, vagy éppen keresi a pisilésre alkalmas helyet.
Már az is zavar, ha üres úton előzni kell ?
mezis
-
brd
nagyúr
-
mephi666
nagyúr
válasz Elemental #44873 üzenetére
...szegeden dudáltak le, amikor a soksávos, villamossal keresztezett körforgalom előtti lámpánál nem indultam meg azonnal, ahogy sárgára váltott a lámpa néztem is, hogy mit gondol a mögöttem levő: hogy én vagyok raikonnen?
pesten soha nem jártam még a belvárosban, amikor én vezettem... csak külső kerületekben: ott viszont meglepődve tapasztaltam, hogy gördülékenyen haladt a forgalom és simán elengedtek a szemből araszolók balra... kecskeméten is durva törtetés van az utóbbi időben: át is váltottam inkább 2kerékre, hogy azzal járjak melóba, amikor jó az idő... egészségesebb fizikailag is és szellemileg sem amortizálnak azon a 2x15perces úton (ami bringával 2x20perc, forgalmat elkerülve, mellékutcákban)
#44871: gondolom akkor a holttér fogalma pedig abszolút ismeretlen számukra... én is egyre ritkábban használom mondjuk az oldalsó tükröket: belsőt viszont mindig és tekerem a nyakam, mert az a biztos...
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Cicero
őstag
válasz Elemental #45419 üzenetére
Buszokkal és kamionokkal szoktam csak csinálni, kellő távolságból, ha egyedül vagyok. Meg szokták köszönni, mivel értik a szitut.
Amúgy meg az autót zebránál mindig meg kell fékezni, mivel:*43. § Magatartás a gyalogosokkal szemben
[...]
(2) ... a kijelölt gyalogos-átkelõhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármûvel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelõhely elõtt meg is tudjon állni.
[...]* ez így nem korrekt, de ne firtassuk. Rólam meg ne gondold, hogy kreszbzi vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Elemental #45421 üzenetére
Jelenleg is csak akkor van elsobbsege, mikor az uttestre lelep. A jardan hogy lenne elsobbsege, kivel szemben? Felesleges tulreagalni ezt a megfogalmazast, annyi, hogy megfelelo figyelemmel es ovatossaggal kozelitsd meg az atkelot es ha szukseges, megallassal eleget tudj tenni az elsobbsegadasi kotelezettsegednek.
[ Szerkesztve ]
-
brd
nagyúr
válasz Elemental #45424 üzenetére
Nem, nincsen elsőbbsége és lassítanod/megállnod sem kell egyértelműen, amíg a járdán tartózkodik. Ellenben úgy kell megközelíteni az ilyen helyeket, hogy ha bármikor lelép az úttestre, meg kell tudj állni, hogy elsőbbséget tudj adni.
The only real valuable thing is intuition.
-
diablo1984
veterán
válasz Elemental #45509 üzenetére
tegyük hozzá, hogy száraz aszfalton és ideális körülmények között! Mert jégen az abs tehetetlensége miatt szinte meg sem tud állni, annyira nyomja a súly, illetve hamarabb bebicskázik, ott meg már nem számít a fék, hamar szűk lesz akármilyen út és máris bukik az árokba! Érdemes, nem saját tapasztalatból rájönni erre, személyautóknak is nem árt vigyázni 2 kamion között, mert azon szerencsétlen esetben úgy is picsánvágják egymást, hogy te ott vagy közöttük, onnan meg már csak löncs vagy.....
-
stefi76
tag
válasz Elemental #45514 üzenetére
Régen a kamion/teherautók hátuljára ki volt írva, "vigyázz, légfékes".
Mert lassabban épül fel ugyan, de utána sokkalta nagyobb erőt nyom a teherautók/kamionok fékje, rövidebb is tud lenni a fékút, mint egy személyautónál.A lassabb fékerő felépülés régebben volt a jellemző - évtizedekkel ezelőtt - természetesen most már régen nem erről beszélünk.
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Elemental #45529 üzenetére
a volt reptértől 70
a soriig.a hídig (zebrák miatt 50 onnan)[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Ezekiel Ston
senior tag
válasz Elemental #45533 üzenetére
Maximálisan egyetértek.
Én szabálykövető embernek tartom magam. Ahol a megengedett sebesség annyi amennyi, azt nem szokásom túllépni, max csak ha autópálya/autóút és épp előznöm kell valamiért. Minden egyéb esetben simán megyek a megengedett sebességgel, hangsúlyozom, TEMPOMATTAL mert imádom. Ez pláne nem ad lehetőséget rá hogy túllépjek bármilyen sebességkorlátot.
Köszi a hozzászólásod. -
aprokaroka87
nagyúr
válasz Elemental #45709 üzenetére
Igazából belegondolva, onnantól hogy én mint gyalogos rálépek a zebrára, már egyfajta kőtelezetségem is van, azt minél hamarabb elhagyni.
Az autósnak a zebra előtt azért kötelessége lassítania és megállnia, hogy a kőtelességét teljesitő gyalogost el tudja engedni.
A helyzet azért bonyolultabb mert mindkét fél esetében ott van a véletlenségi faktor.
Igazából kimondható hogy a gyalogosnak a zebrára lépés előtt joga van mérlegelni, hogy él a kőtelezetsségével és elindul a zebrán, mindezt azzal jelezve hogy rálép a zebrára.
-
Reaper
őstag
válasz Elemental #45730 üzenetére
Egyetértek, nekem még mondták azt, hogy nézzem az autóst abban a sávban, amelyikben éppen át akarok kelni és ahol vagyok. Mert előfordulhat, hogy benéz egy piros lámpát, mert már 20 órája vezet vagy valami és hiába írod ki a sírkőre, hogy neked volt elsőbbséged. Átkelésnél igenis neked kell magadra vigyázni, a szabályok nem védenek a kasztnival szemben. Ugyanezt vallom bicajon is. Ehhez képest sok idiótát látok, mindkét füle bedugva, szét se néz, csak megy előre bambán és azt se veszi észre, hogy épp megálltam tőle egy fél méterre, mert bokor mögül lépett ki, csak megy tovább bambán.
-
kw3v865
senior tag
válasz Elemental #45853 üzenetére
Azért messze nem megy rá a gatyájuk a bírságra, bár tény, hogy arányaiban nézve, némileg komolyabbak a bírságok, mint nálunk, ha a fizetést is figyelembe vesszük.
Az átlagfizetés Norvégiában közel 1,5 millió forintnak megfelelő összeg. Igaz, hogy lényegesen drágább az élet, mint itthon, de a jó fizetések miatt az életszínvonal is sokkal jobb. Az most lényegtelen, hogy milyen okokból, de tény, hogy Európa egyik legjólétibb állama, ahol a jövedelmi kölönbségek is lényegesen kisebbek, mint nálunk (egy takarító és egy mérnök fizetése között nincs akkora kölönbség, mint itthon). Azt figyeltem meg, hogy egyébként is szabálykövető nép a norvég, az élet más területein is, és ez megmutatkozik a közlekedésben is, és nekik ez így jó. Teljesen más mentalitás jellemzi őket, nem az idegeskedő, agresszív népség. Ha azt is figelembe vesszük, hogy a közlekedési infrastruktúrájuk nem sokkal jobb, mint a miénk (csak a kátyú kevesebb), viszont alig van autópálya, és az utak keskenyebbek, továbbá a tél sokkal keményebb, és tovább tart, mégis kevesebb a baleset, valamit jobban csinálnak, mint mi. Talán lehetne tőlük tanulni...
Skandinávián kívül Nyugat-Európában nem vezettem még, viszont a Balkánon elég gyakran és elég sokat, ahhoz képest tényleg jobb itthon a kultúra. Nem tartom nagyon rossznak az itteni állapotokat, de azért lenne még hova fejlődni, a baleseti statisztikák pedig az utóbbi években elkezdtek romlani... -
Cicero
őstag
válasz Elemental #46174 üzenetére
A menetfény egyáltalán a fő lámpatestben lehet?
A LED nem garancia semmire. Én azokat a golf 4-eseket meg astra f-eket nem értem, amiken ott virít a kínai három LED-es menetfény: semmi nem látszik belőle, de legalább még a főúton sem kapcsolja fel a tompítottat, és jogosan meg is teheti. -
Pickit3
aktív tag
válasz Elemental #46174 üzenetére
Egy sima izzós menetfény jóval erősebben világít, mint egy helyzetjelző, elég nagy különbség van a kettő között amit könnyen meg lehet állapítani még szürkületkor is. Régi duster, asx, vesta,... ezekben is izzós menetfény van.
(#46176) Cicero
Igen, audik-nál pl úgy van.
Egyszer kérdeztem a műszaki vizsgás embert, hogy a golfos raceboyok akik nem e számos, kínai menetfénnyel veretik ami éjjel-nappal világít és helyzetjelzővel kb megegyező fényerejű azzal mit csinálnak? A válasza az volt, hogy ezt egy jószívű dolgozója önszántából kimegy, megnézi és ha látja, hogy nem e számos akkor tájékoztatja, ha a kapun belülre jön akkor a rendszámot leveszi. Ha morcos kedvében van akkor a vizsgán veszi le. Ez az egy amire ki vannak helyezve, az utólagos menetfényre.(#46179) philoxenia
Vitarának kicsit tényleg durva a menetfénye. Ha a horizont közelében van a nap akkor inkább tompítottat kapcsolok, mert vakít rendesen. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Azta Yoga Slim 7 Pro Gamer Procis Ultrabook 14" -30% AMD Ryzen 7 6900HS 16/512 RADEON 2GB 2,8K OLED
- iPhone 15 Pro Max kerestetik
- ASUS ROG Strix G15 G512LI-AL003 (15,6" 144Hz, I5 10300H, 16gb ram, GTX1650TI 4GB, 512gb SSD)
- PNY RTX 3090 24GB GDDR6X XLR8 Eladó! 199.000.-
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P15 Szép Tervező Vágó Laptop -50% 15,6" i7-10850H 16/512 QUADRO T1000 4GB
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen