Új hozzászólás Aktív témák
-
jaanoo89
aktív tag
válasz #31733248 #95382 üzenetére
Igen, emlékszem ezekre a szálakra, amikor pl. a srácunk szeretett volna egy legolcsóbb panasonic géppel (ráadásul panasonic szenzoros!) és a hozzá kapott kitobjektívvel csillagokat fotózni és hiába mondtuk neki, hogy srác, ez nem az a hely, ahol kitobival fogsz lőni értékelhető Tejútat, aztán ment a felháborodás, hogy hmm de szar az MFT. Több ilyen is volt, sajnos nincsen külön Olympus topik, ezért végig kell hallgatni az olcsó Pana + kitobi szálakat is. De te elég beteges lehetsz, ha így megjegyzed ezeket a legalább 1 éves storykat egy tök idegen fórumon.
De ha egy picit képes lennél értelmezni a világot magad körül, akkor rájönnél, hogy itt most Olympus tulajokról van szó és azok, akik megvesznek egy 400 ezres E-M5 III-t és mellé a 12/2 vagy 17/1.8-t, azoknak nem lesz gond kiperkálni az XT30 + 16/2.8 vagy 23/2 párost sem, mivel azok még talán olcsóbbak is. És igen, ha hozzászoktak a valamire való jpg motorhoz, akkor biztosan nem azon a pár ezer FT különbségen fognak agyalni, hogy egy számukra is használható rendszert vegyenek vagy Sanyi APS-C-t. Apropó, mi is az 12/17 illetve fuji 16/23 méretbeli megfelelője Sony-ra? Na ugye?!
Szerintem hamarosan kivág majd a moderátor, ha itt trollkodsz.
Ha megjelennek az Olympus felhasználók, akkor segíthetsz nekik egy másik fórumon. -
jaanoo89
aktív tag
Sok +1. Azok írnak ilyet, akiknek nem számít a külön bőrönd a repülőgépre és az se zavarja őket ha 1 kiló felszerelés lóg a nyakukban 3-4000 méter magasan. Lehet tényleg nem zavarja őket mert a képminőség mindenek felett, vagy egyszerűen tökre más témákat fotóznak és nem is csinálnak ilyet, de persze jól kiokoskodják.
-
jaanoo89
aktív tag
Van egy külön szakmai fórum pont az ilyen témákra, amik itt előjönnek rendszeresen az idegen látogatók végett. Miért nem látok Canon, Nikon esetleg Fuji önjelölt térítőket itt az MFT fórumban? Csak a Sony felhasználók ilyen lelki sérültek, hogy mindenhová fossák a hülyeségeiket?
Úgy sem fogjátok meggyőzni azokat, akik 6-700.000 Ft-nál többet öltek MFT-be, hogy a Sony miért jobb nekik, hiszen azok az emberek tudatos MFT vásárlók. Ezt kellene megérteni, bármilyen hihetetlen is számotokra, itt vannak olyan emberek, akik utolsók közt vennének Sony rendszert, mert ha még váltanának is, találnának a szokásaikhoz jobban passzolót. -
jaanoo89
aktív tag
válasz #31733248 #95439 üzenetére
"én is csak annyit írtam, hogy a legtöbb potenciális MFT-vásárló a jövőben valószínűleg Sony APS-C-t vesz majd. Teljesen logikus feltételezés, hiszen anyagilag is ez áll hozzájuk a legközelebb."
Teljesen logikus mi?
Akkor segítek picit, az egyik nagy nemzetközi képmegosztó oldalon az Olympus 3 legnépszerűbb váza sorban: E-M1 II, E-M5 II, E-M1.
Nem olcsó pen vázak, hanem három magasan pozícionált termék, szemben pl. a Pana vagy Sony APS-C felhasználókkal.
Na most, hogy kiderült, hogy csak vannak pénzes Olympus felhasználók is, tényleg valóban "logikus", hogy ha rendszerváltásra kerülne a sor akkor nem férne bele nekik egy hasonló árkategóriájú Fuji váz (ahol ráadásul megkapnák a kicsi fixeket, meg amire nagyon harapnak az Olympus tulajok, a használható jpg motort is) és helyette vesznek egy olcsó Sony a6000-t hogy aztán ráguberáljanak valami böhöm nagy legacy objektívet, mert az olyan jó móka szerinted.
Akik viszont nem szánnak ennyi pénzt a fotózásra, na azoknak meg púp a hátukra az egész rendszerváltás és valszeg majd vesznek egy Panasonic gépet és használják tovább a felszerelésüket.
De neked legyen igazad, csak menj már innen máshová és máshol segítsd a tömeges Olympus felhasználókat, hogy tudnak szegények Sony-ra átállni. -
jaanoo89
aktív tag
válasz mephisoft #95535 üzenetére
Nekem úgy tűnik, hogy nagyjából jól exponál aztán meg túl színesíti a képeket, ezért összességében színes de kicsit sötétebb képeket látok.
A telefonos témához, a régi középkategóriásakkal nem szerettem fotózni, viszont az iPhone 11 egész jó képeket készít. Trükközik össze-vissza, de összességében elfogadható szerintem, amit produkál.
DE!
Nagy méretben (5K-s kijelzőn) köszönő viszonyban sincs az E-M5 II + M.Zuiko 17/1.8 részletességével, pedig ugye az az objektív még csak nem is a legélesebb a rendszerben. -
jaanoo89
aktív tag
válasz philoxenia #95559 üzenetére
Van! De Olympuson belül is érzek különbségeket. A 17/1.8, 25/1.8, 60/2.8 melegebb színekkel dolgozik, nagyon szeretem, főleg ha ember is kerül a képre, ugyanakkor a 9-18 meg olyan kék égboltot rittyent oda (és egyébként hidegebb színeket mellé) hogy csak na.
Panából amiket használtam, azok hidegek voltak. (12-32 és Leica 12-60).
[ Szerkesztve ]
-
jaanoo89
aktív tag
válasz Throme #95593 üzenetére
Az Olympus a Capture programot is "pro" vázakhoz kötötte. Tehát az elég drága Pen-F-hez se jó, illetve az E-M10-ekhez sem.
Ahogy én kivettem a kommunikációjukból, náluk a PRO váz az időjárásálló, ezért kérdeztem az E-M5 III-ról, no meg azért, mert év végén lehet veszek egy olyat. -
jaanoo89
aktív tag
válasz Lassú Víz #95662 üzenetére
A nők imádják az OM-D gépeket, E-M5 II-re komolyan megállított már nem is egy, hogy ez de cuki, milyen kis retro és picike... volt aki vonaton kérdezte meg, hogy ez most filmes vagy digitális? Nagyon tetszik neki...
Addig szerintem nincs gond, ameddig a nőknek bejön és én is élvezem vele a fotózást.
Egyébként KENNETH BARKER a flicker-en valahogy leszarja, hogy a képei nagy részét még mindig E-P1/GF1 párossal lövi, amiben ugye egy kicsi, 2008-as szenzor található. Olykor elég jó képeket is lő, talán a kulcs az, hogy járja a világot és nem otthon gubbaszt a FF rendszerével.
Tök jó a nagy szenzor és a széltől-szélig éles kilós objektívek, ha dolgozol vagy bevállalod a szetted cipelését, ugyanakkor azt is el kellene ismerni, hogy ha emberek 2008-as pici szenzorral is tudnak értékelhető képet készíteni, akkor az itt fórumozok mindegyike képes lehet erre, főleg, hogy általában mindenki már egy újabb generációs MFT gépel rohangál. -
jaanoo89
aktív tag
válasz topikk #96129 üzenetére
Győzzük kivárni a megállapodás végét. Olyan pletyka is kering, hogy megtarthatja a JIP az Olympus nevet, mert a fejlesztőgárda is marad, ez esetben igazából pénzhez juthatnának és mehetne tovább a fejlesztés. Talán még piackutatást is végeznének és vennének új szenzort is. Tulajdonképpen egy E-M1 III mindent tud, amit ma tudnia kell egy fényképezőnek, ugyanaz a váz kell módosítás nélkül egy teljesen új EVF-el és szenzorral.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz Throme #96329 üzenetére
Jó kis rendszer ez, csak lehetett volna nyereségesebb is. Olympuséknál a marketing meg a termékvonal csak részben volt jó.
Ha az elején tisztázták volna, hogy srácok, ez a rendszer az utcára és a túrázásra, nyaralásra született és e szerint nyomatják mindenhol a marketinget, talán többet is elérhettek volna.
Az objektív választékot pedig erre lehetett volna kihegyezni, kezdetektől fogva csak és kizárólag csepp és porálló objektívekkel és vázakkal operálni és nyomatni ezerrel, hogy bizony túrázni, nyaralni ezzel a rendszerrel fogsz mert a kis méret és időjárásállóság itt maximálisan meg van. Ez csak részben történt meg és közben elkalandoztak ilyen-olyan irányokba.
Nem vagyok piackutató, de én ezt tettem volna. f/1.8-as pici csepp és porálló fixekkel operáltam volna (igen, a 12mm-es is f/1.8 lenne, ahogyan lett volna 9mm-es is, az talán már f/2.0-val). Amit pedig menet közben a legtöbben vesznek, abból kreáltam volna f/1.2 változatot, hogy legyen előre lépés rendszeren belül. Ehelyett zsinórban jöttek a pro fixek/zoomok, mintha mindegyikre hatalmas igény lenne. Csomó pénz ez, amit talán hasznosabban is el lehetett volna költeni. Ráadásul a másik nagy fegyver a macro lehetett volna, ez a szenzor méret tökéletes macrozni, erre abból még nem jött pro objektív. Ki érti őket?
Igazából most is majdnem össze lehet vadászni ezt a túrázós szettet, csak hol Panasonic hol Zuiko objektívvel. Aztán hol működik ez meg az a feature, hol nem. Nagyon nem hangolta össze a két cég a fejlesztést. Jó rendszer, de ebben sokkal több lehetett volna. -
jaanoo89
aktív tag
Igen, az E-M5 időszak volt szerintem is a csúcs, akkoriban csúcs szenzorral, mindenki oda-vissza volt és csepp és porálló is lett. Én addigra már kialakítottam volna azt a koncepciót ami alapján mentem volna tovább. Mindent is megakartak oldani az MFT-vel ezért minden féle fajta objektívet gyártottak, de pl. feleslegesnek érzem egy kis szenzorú gép esetében házon belül 3 portré objektívet készíteni, a két 45 és a 75-ös helyett esetleg érkezgetett volna csak egy ekv. 105mm-es objektív, mondjuk f/1.6-el, talán még kezelhető lett volna méretben, ad is megfelelő DOF-ot és azt mondani, lehet ezzel is portrézni de csak ez van, kész, más a prio.
Szerintem folyamatosan a kis méretet és a stabilizátor előnyeit kellett volna szajkózni és úgy alakítani az objektív kínálatot is, hogy azok vásároljanak be ebbe a rendszerbe, akik tényleg folyamatosan úton vannak. Fix nagylátó mai napig nincs pl. nem is értem. Valamint gyártanak pici méretű csepp és porálló vázat, de amíg a Pana frissítette az objektíveit, az Olympus hagyta a teljes régi fix sort úgy, hogy csak a macro csepp és porálló. Oké, ott vannak a PRO üvegek, csak azok meg nem a E-M5 II-re valóak méretben.
De a PEN-F jelenléte az E-M5 II mellett is nagyon érdekes volt, nem pro kategóriába sorolták, de drágább volt az E-M5 II-nél, ami már megkapott mindent amit a PRO vázak is.
Ezzel együtt szerintem se jött jól a jakuzza balhé és inkább ez hagyják elúszni mint az orvosi részleget, de sokkal következetesebben is lehetett volna ezt a rendszert fejleszteni.
A Panasoniccal pedig jobban együtt működni. Dual IS oda-vissza és minden funkció oda-vissza. Két kicsi gyártó csak így tud érvényesülni.
Egyébként a saját szettemmel elégedett vagyok, valószínűleg karácsonyra beszerzek egy E-M5 III-t és azzal aztán kihúzom egy jó ideig, csak ha ügyesebben csinálták volna, még 1-2 dolgot vásároltam volna, illetve 3-4 év múlva megint egy felső közép kategóriás váz jöhetett volna, így viszont majd meglátjuk... -
jaanoo89
aktív tag
válasz aginor #96351 üzenetére
Hasonlóan látjuk a helyzetet. Egyébként az időjárásálló makrovakuval nincs bajom, mert az olcsóbb fixek közül pont a 60-as macro időjárásálló és a pici e-m5 II is az és ez így van nagyon is jól!
Csak e mellé kellett volna felsorakoztatni a többit is időjárásálló ruhában, eleve úgy adni ki őket. De gyakorlatilag ha pici időjárásálló vázad van csak ezt a macro-t tudod rátenni, vagy a hatalmas pro objektíveket. Esetleg még az új pana 25/1.4-et de azzal meg ez meg az meg amaz feature nem működik.
Nagyon remélem, hogy a JIP szeretne valamit kezdeni a márkával, és gatyába rázza a termékvonalat, mert jó az alapanyag, csak jobb piackutatás, marketing kéne.
Panasoniccal ha ennyire nem akartak együtt működni, akkor meg pláne kiadtam volna egy M.Zuiko 20/1.7-et időjárásálló ruhában és gyors AF-el. Basszus az az egyik legnépszerűbb objektív, tuti rárepültem volna. Ha valami, az tuti profitot hozott volna, még se lépték meg. -
jaanoo89
aktív tag
válasz philoxenia #96362 üzenetére
Eleve nincsenek fókusz problémái, jobb építési minőség, F/2.8-tól felfele talán a legélesebb MFT objektív a DXO szerint. A II változat ugyan drágább, de abban az AF is gyorsabb és időjárásálló is.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz philoxenia #96364 üzenetére
Amikor az olcsó 25-öst hasonlították a Leica-hoz. Ahhoz képest írtam, hogy az a Leica változat azért jobb annál a 25-nél, főleg a II verzió, mert az még csepp és porálló is.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz aginor #96366 üzenetére
Én a helyükben lekotornám a komplett (váz) termékpalettát a boltok polcairól. Szép akciókkal fusson ki mindegyik és újra lehet gondolni. Az E-M1 III -ra építenék. Ott az Olympus kitesztelt egy nagyon jó zárszerkezetet, tovább fejlődött az egyébként is jó ibis, kézből működő HI-RES mode és társai, ez egy jó alap lehet.
Olcsó megoldás mindenféle tervezés nélkül én ugyanazt a vázat változtatás nélkül kiadnám csak egy új szenzorral és ezáltal fejlettebb fókusz rendszerrel, az új szenzor valószínűleg hozná magával azt is, hogy menne a 4K 60 fps videoban is. Első körben megnézném, hogy erre hogy reagálna a piac, azaz, hogy tényleg húzó erő lenne-e egy vadi új szenzor vagy már az sem.
Ugyanezt kicsit később megismételném egy E-M5 méretű vázban, a kettő között csak a méret lenne a különbség, meg a markolat miatt az akkuidő (de még a dupla kártyafoglalatot is beleraknám), azaz tényleg ugyanazt a tudást adnám pici méretben.
A belépő kategória is fontos, mert azon is lehet sok pénzt keresni, a Pen széria megy a nőknél, abból egyet hagynék csak simán Pen néven, evf-el. Az E-M10 kérdéses, talán még az is maradhatna, a csepp és porállóságot már ott is tartanám és akkor az egy tudásban csökkentett váz lehetne. A lényeg, hogy az E-M5-t abszolút csúcskategóriás vázzá tenném, csak pici méretben. Ez csak az én elképzelésem, ők biztos más fele fognak menni, de ha erre nem jól reagálnak a vevők, akkor nem kell nekik ez a rendszer.
Objektíveket már kibeszéltük, kell még pár darab, de ott nem állnak rosszul, csak át kéne árazni a mai piachoz megfelelően. 9-18 190 ezerért, ne máár, betyáros üveg de nem ér annyit. -
jaanoo89
aktív tag
Ez igaz, de nem egyik napról a másikra kellene. Nem gondolnám egyébként hogy az E-M1 II-t még gyártanák, szerintem azok már mind le vannak gyártva. Ez a folyamat lehet akár 1 év is, de a bizalom visszanyeréséhez kellene egy komplett új termékpaletta, arculat, célok stb. Még én is úgy, hogy jóformán csak Olympus gépem volt életem során, keserű szájízzel adnék ki fél milliót lassan 5 éves szenzorú vázra, ráadásul 5 éves pici szenzorú, ahol igazán számítanak az évek.
Nem tudják elkerülni, hogy egy új gépet dobjanak ki jövőre, lehetőleg minél előbb, akkor pedig mégis ki fogja venni a régi csúcs gépeiket? Pedig azok jók, akár változtatás nélkül ugyanazokba a vázakba mehetne az új szenzor és az se kér sok ennit feltétlen, tervezés oldalon.
De majd meglátjuk mi lesz, mert a JIP úgy néz ki, tényleg akar fejleszteni is.
[ Szerkesztve ]
-
jaanoo89
aktív tag
válasz MrChris #96388 üzenetére
A Fujinak azért sikerül 2 évente új szenzort szereznie és kb. hasonlóan 5%-ra tippelik a piacukat. Bár ők talán könnyebb helyzetben vannak, mert a Sony saját magának is gyárt ugyanakkora méretű szenzort.
Akárhogy is, ezzel valamit kezdeni kell. Egyébként nagyon jó az a 20 megapixeles szenzor ami az E-M1 II-ben van, szó se róla, csak új vevőket is kéne hozniuk valahogyan. -
jaanoo89
aktív tag
válasz Throme #96392 üzenetére
Sok mindennek felment az ára. 75/1.8-t nézegettem, drágább lett. Poénból megnéztem az egyik legdrágább terméket, a 300/4-et 800-ról ment fel fixen 970 ezerre.
Szerintem az E-M5 III eleve már ezeken a magasabb árakon nyitott. Pedig ha belegondolsz, alig volt fejlesztési költsége. Egy az egyben megkapta az E-M1 II belsejét. Külső tekintetében némi fejlesztés volt, viszont az anyag használat olcsóbb az E-M5 II-hoz képest és mégis drágábban nyitott annál. Pedig az elődje tartalmazott addig nem látott újításokat is (Hi-res mode) míg az E-M5 III tényleg semmi újat nem kapott, amit ne láttunk volna már az elődöknél.
Én vennék egyet, mert a 2012-es szenzorhoz képest előrelépés lenne az a 2016-os is ami abban van (valószínűleg ez lesz idővel, mert az objektíveimet nagyon szeretem), de még nekem is szájhúzós kiadni (akciósan) 400.000 Ft-t egy régi szenzorral szerelt gépre. Ha ebben egy új lenne, már ma megvenném. Úgy hogy hajrá JIP, én az E-M5 II építési minőségét, E-M5 III tudását várom egy teljesen új szenzorral, első napon vásárolnék. -
jaanoo89
aktív tag
válasz Throme #96398 üzenetére
Nézd, én leginkább azért vagyok itt, mert nincsen külön Olympus csoport. Nincsen jó tapasztalatom a Panasonic termékekkel kapcsolatban, különösen a magyar szervizzel kapcsolatban.
Ár/érték arányuk mindig nagyon jónak hatott, ezért volt nekem is egy gx80, de a színekkel nem jöttem ki és nagyon soknak éreztem vele az utómunkát, így visszatértem az Olympushoz.
Kevésbé elfogultként, azért nem teljesen ugyanazt nyújtja a két váz. Az E-M5 III sokkal könnyebb, az pici, könnyű objektívekhez való, nagyobbakhoz jobb a G90 mérete, markolata. Videóban is többet nyújt a G90. A követő fókusz az E-M5 III-nak egész biztosan jó lesz, a G90-é meg kérdéses.
Csak fotózásra én az Olympust venném, de sok extra funkciója amit nem tud a Pana, az Zuiko objektívhez van kötve. -
jaanoo89
aktív tag
válasz Throme #96405 üzenetére
Akkor hasonló cipőben járunk. Ha szereted az Olympust és meg is szoktad, szerintem maradj ott, én megpróbáltam, elcsábított az ár/érték arány és nem jött be, bukóval szálltam ki. :/
Engem sem korlátoz az E-M5 II, ezért sem rohanok, de a picit kevesebb zaj mondjuk érdekelne, de nem ennyiért. Akció tuti lesz, érzésre már télen, legkésőbb tavasszal. A kérdés, hogy milyen hírek érkeznek majd, mert ha a JIP nyereségessé akarja tenni amit vett, akkor ott az is lehet, hogy piackutatás is lesz, ha pedig lesz, kizártnak tartom, hogy ne érkezzen egy kis méretű haladó váz. Egyenlőre kivárok, ha nem jönnek bíztató jelek, akkor akciósan majd veszek egy E-M5 III-t. -
jaanoo89
aktív tag
Hali, mindenre rá kell számolni a 2x-t, tehát az a samyang ekv. 24mm-nek felel meg.
Egyébként az ajánlás ha telik rá, Laowa 7.5 f/2.0. Ez az egyik legjobb opció erre a célra MFT-n.
A másik az M.Zuiko 8mm f/1.8 csak az halszem és elég drága. (de talán a legjobb minőségű UWA a rendszerben) -
jaanoo89
aktív tag
válasz aginor #96427 üzenetére
Én továbbra is a 8mm-et ajánlom. Neki astrora kell, nem utazni és épületekre. Oda viszont fényerő kell ehhez a relatív pici szenzorhoz. Az f/1.8 sokkal használhatóbb az f/2.8-nál éjszaka. Néha megállhatna iso800-on is ahol elég piacképes az összes MFT gép, a 7-14 pro-nál ez esélytelen, ráadásul drága a 8mm de a 7-14 még drágább.
-
jaanoo89
aktív tag
Van itt valakinek PL 8-18-as objektíve, amit 5 perc erejéig rá tudnék csavarni (Budapesten) egy E-M5 II-re?
Mivel több E-M5 II és több PL12-60 párossal már megszívtam korábban, hogy mindig a képek bal oldalai homályosabbak voltak, mint a jobb (mindegyiknél ugyanolyan mértékben), így elfogadtam (nagyon sok tesztelés után), hogy ez a kettő páros együtt nem működik jól, ezért gondoltam, kipróbálnám mi a helyzet a 8-18-al, mielőtt vennék egyet.
Sajnos ennek nincsen Olympus megfelelője, pedig pont egy ilyenre lenne szükségem.
Utána lehet lesz jó áron egy 3szor használt teljesen újszerű, sokáig garanciális M.Zuiko 9-18 eladó. -
jaanoo89
aktív tag
válasz lugosi #97193 üzenetére
Én optimista. Aki átvesz egy ekkora részleget ráadásul mérnököstül, az nem szabadalmakat akar eladni és a meglévő készletet kifuttatni, azokhoz nem kellenek mérnökök, pláne nem az eredeti brigád. Ráadásul a 150-400-t is végig vitték, így ha érkezik hozzá új szenzor és jobb AF, akkor szerintem nem kilépni terveznének vagy csupán belpiacra dolgozni.
Egyébként mindenük meg van, az E-M1 III és E-M5 III elég kiforrott kialakítású vázak, nagyon tovább se kell őket tervezni, ugyanabba mehet egy újabb szenzor, evf esetleg kijelző és ennyi. Még a stabi is megállja a helyét jó pár évig az élmezőnyben, az E-M1 III-ban teljesen új zár is van. Amit fejleszteni kell, az az új szenzor által adta jobb videós és AF képesség.
Ha kicsit nyitottabbak a népre, akkor kiadnak egy ezeknél kisebb méretű PEN-t EVF-el, abban még akár maradhat a régi 20 MPX-es szenzor is, úgy is vinnék mint a cukrot.
Objektívek terén sem állnak rosszul, várhatóan befejezik a PRO macro-t ami azért kellhet, mert ez a szenzor méret a macrohoz nagyon is jó, meg rebesgettek valami 8-25-t is, az se egy rossz átfogás, illetve még egy teleobjektívet.
Amit hiányoltam az Olympustól, hogy Fuji, Pana módra a régi fixeket elláthatná időjárás állósággal, 12/2 azért az árért lehetne már ilyen, illetve a 75/1.8 is abban az esetben, ha erre a gyutávra nem akarnak PRO változatot adni. Meglátjuk. -
jaanoo89
aktív tag
válasz lugosi #97195 üzenetére
Ez is lehet, de végig vitték a 150-400-at és a fényképző legdrágább eleme a szenzor. Ha kiadnak egy új szenzorral szerelt gépet, akkor valószínűleg nem fognak leállni. Ha marad a 20 MPX, akkor csak végig vittek minden aktuálisan futó fejlesztést és jó eséllyel leállnak szép lassan.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz Throme #97200 üzenetére
Gondolom 2021-ben csúcs kategóriát 8K videó nélkül nem érdemes kiadni, innen jöhet ez a nagy felbontás.
Sajnos pénz nem nagyon van, de lehetne egy videós 40+ vonalat és egy inkább fotóra kihegyezett (teljesen új fejlesztésű) 20mpx-es gépet kihozni. Az olcsóbb gépekbe pedig mehetne már az E-M1 II processzora és szenzora. -
jaanoo89
aktív tag
válasz MrChris #97216 üzenetére
Ebben egyébként lehet valami. Azt senki se tudhatja, hogy nem készültek erre már 2-3 éve és úgy könyvelgették a dolgokat, hogy a fotós részleg vigye el a balhét, mert egyébként is csökken a piac, nehézkessé vált a céget managelni és a jövedelmezőbb orvosi részleget pedig mindenképp meg szerették volna tartani.
A Pana/Pentax párosnál a közösségi oldalakat nézve több fényképezőt és objektívet adnak el és azok még se lettek eladva olyan cégnek, aki elvileg be akarná zárni őket. De ugye ők nem is folytak bele semmiféle piszkos ügyekbe.
Szerintem mindenre választ kapunk még idén, addig én se ölök egy fillért se a rendszerbe, mondjuk szerencsére meg van kb. minden amit szeretnék, de egy teljesen új szenzoros gépre viszont befizetnék, ha olyan lesz, akkor még a 9-18-t is cserélném. -
jaanoo89
aktív tag
válasz CharlieFirpo #97259 üzenetére
Az a kérdés még, hogy hányan maradtunk. Amikor az MFT nagyon pörgött, úgy 2012 környéke (E-M5 és az új fényerős kicsi fixek) nem igen volt más tükörnélküli rendszer jó objektív parkkal. Most kicsit más a helyzet és ilyen árakon az új belépők már a Fuji X és esetleg a FF rendszereket is nézik.
Szóval ha nehezebb új vevőt találni, az a kérdés, mennyi régi maradt és azok ellátása megtérül-e valaha.
Nem vagyok piackutató, de talán az eredeti útra is vissza lehetne találni és kiadni egy abszolút csúcs kategóriát (mondjuk E-M3) E-M5 III méretben, E-M5 II építési minőséggel, teljesen új szenzorral, mellé a meglévő fixeket időjárásállóvá tenni és tolni ezerrel a marketinget, hogy ezzel a szettel mehetsz szépen utazni, utcára stb. Nem rossz, hogy aki 1-1 tartományban szeretne rendszeren belül előrelépni, az meg tudja ezt tenni 1-1 PRO objektív vásárlásával, de leginkább az f/1.4-1.8 körüli kisebb de attól még jó képminőségű fixeket erőltetném, hisz a mérettel lehetne versenyezni továbbra is.
A madarászás is lehet jó irány, ha már van 150-400, de az E-M1XII tudását (ha lesz olyan) hamar elérhetővé tenném E-M5 méretben is, mert nem gondolnám, hogy veszélyeztetik egymás piacát. -
jaanoo89
aktív tag
Hasonlóan gondolkodunk, de tényleg nem kell sokat várni, már nyáron egyértelmű jelei lesznek annak, hogy mi lesz a rendszer sorsa. Addig meg nem kér ennit a jelenlegi szett sem. Én szerencsére elég jól vásároltam (mindent újonnan), féláron 9-18, 25/1.8 és 70%-os áron 17/1.8, 60-as macro és az E-M5 II. Tehát ha el is adnám a macrot leszámítva (ebben tényleg nagyon jó ez a rendszer) az objektíveimet, olyan nagyon sokat nem bukok rajtuk. Szerencsémre a Fuji X rendszer is eléggé tetszik, ibis már ott is van, lenne hová lépnem.
Ami miatt nem teszem, egyelőre ez is elég, ezt szoktam meg és ha tényleg lesz egy új szenzoros kis gép idén vagy jövőre, akkor viszont arra befizetnék és maradnék. Abban az esetben a 9-18-t is lecserélném a 8-18-ra és vígan el lennék még 4-5 évig.
Utána nehéz megjósolni mi lesz, az is lehet hogy macrora marad az MFT, minden másra meg telefon. -
jaanoo89
aktív tag
válasz lugosi #97289 üzenetére
Nekem azzal az a bajom, hogy az 27/2.8 és nem 27/2. Szóval a sokat lesajnált MFT háttérelmosást nem tudja hozni az a szett, a Pana 20/1.7 ráadásul egy bitang jól sikerült üveg.
Nyilván nem lehet minden rendszer mindenben is jobb a másiknál, de a Fuji nagyon közel van ahhoz, hogy az MFT tulajok nagy részét meggyőzze. Ha az X-T40-be raknak IBIS-t, akkor ott is össze lehet legózni egy kis méretű szettet, stabilizálva.
Na ezt nem kéne megvárni és igenis kihozni egy kis méretű vázat új szenzorral, időjárás állósággal és nem pedig nyomatni a dumát, hogy majd meglepődünk év végén és kapunk egy böszme nagy vázat, jobb esetben. -
jaanoo89
aktív tag
válasz MrChris #97294 üzenetére
Tegnap belebotlottam a Sony 20/1.8-ba. Na az az objektív egy csoda, legalábbis papíron mindenképp. Az érdekesség, hogy a hivatalos bejelentésben is leírták, hogy ez az objektív azért készült el, mert hallgattak a vásárlók kívánságaira.
Szóval olyan nem létezik, hogy egy borotvaélen táncoló cég végre hallgasson a felhasználókra? Basszus mióta olvasom mindenhol, hogy hol van már a 9mm f/2 AF és társai.
Annyiból egyet értek, hogy egy új szenzor tényleg a csúcs gépben mutatkozzon be, de igenis utána kövesse az E-M5 azt a csúcs gépet, mert nem ellenfelei egymásnak, tökre más a célcsoport. Egyébként az E-M5 III-t kicsit lefokozták, nem készült hozzá portré markolat (ezt megértem, mert már 2 gép is felette áll) anyaghasználat se olyan mint régen és igazából nem kapott semmi plusz funkciót, amit esetleg később szoftver frissítéssel meg lehetne oldani a régebbi csúcs vázakban is. De miből gondolják azt, hogy mivel picike, ezért jelentősen butítani kell, pont az MFT világában, ami ugye a méretről szólna leginkább.
Szóval remélem jön az új szenzor, amit 1 évvel később lehoznak az E-M5-be is, ha kell, tegyék próbbá, kifizetem, a régiek sem voltak olcsók, csak ne ugyanazzal az 5 éves szenzorral adják már. -
jaanoo89
aktív tag
válasz aginor #97356 üzenetére
Az Olympusnak sohasem az objektívgyártással voltak gondjai. A 4/3-os rendszerben is hihetetlen minőségű objektíveket tettek le az asztalra és a vázak is nagyon egyben voltak.
Mindig is a képérzékelővel küzdöttek. A kisebb szenzor se lenne probléma, hiszen a telefongyártókat se nagyon érdekli, hogy jóval kisebb szenzorral dolgoznak.
Sűrűbben kellene vagy kellett volna újabb szenzorhoz jutni, FF méretben nem annyira fájó ez, de minél kisebb egy szenzor, annál nagyobbnak érezhetjük a lemaradást. Igazság szerint az E-M1X-be totál új szenzort kellett volna rakni és akkor mehetett volna az E-M1 III-ba is és most jóval könnyebb helyzetben lennének. Azt a régi 20-ast el lehet passzolni számtalan más gégbe is, akár egy nagyon olcsó pen-be is, így 5 évvel később.
Az biztos, hogy ha kijön felsőkategóriás OM-D, abba már nem merik belerakni ugyanazt. -
jaanoo89
aktív tag
válasz Lassú Víz #97367 üzenetére
Ezt értem, de ezt már párszor eljátszották. Egy 5 éves szenzorral csak nem adnak ki negyedszerre is felsőkategóriás gépet. Akkor inkább húzzák le a rolót, gyártsanak telefonokat és írják rá, hogy Zuiko lencsék vannak benne.
Ui.: Viccen kívül meg kellene egyezniük valami kínai mobilgyártóval és onnan is jöhetne pénz. A Zuiko is elég jól csengő név lehetne egy telefon hátulján.[ Szerkesztve ]
-
jaanoo89
aktív tag
Azt pletyizik, hogy érkezőben a 8-25 Olympus módra.
-
jaanoo89
aktív tag
Szerintem PRO családtag lesz és akkor 350.000 Ft alatt nem is ússzuk meg. Érdemes megnézni, hogy az ősrégi 9-18 ára felkúszott 230.000 FT környékére... Reálisan mennyit érhet ma a piacon? Szerintem a legnagyobb fanok sem adnának többet 150.000 Ft-nál érte. Rossz mechanika, taknyos sarkok, nem csepp és porálló, ezzel együtt persze szeretem, no de ennyiért nem venném meg.
-
jaanoo89
aktív tag
Pedig ezt szerintem veheted biztosra. Ez itt MFT, pont a nagylátó objektívek költségesek, nem is sikerült túl fényesre se a 9-18 se a 12/2 a maga kategóriájában, áruk meg aztán van bőven.
Ha ide jót akarsz nagylátóban, annak sajna ára lesz. Cserébe pici a rendszer és tök olcsón van mondjuk ekv. 90mm-es objektív, a kis telékkel meg úgy általában a telékkel nincs gond. -
jaanoo89
aktív tag
válasz aginor #97386 üzenetére
A 8mm pro fix 250-ért is csupán álom, látva a 12/2 árát. A régi objektívek árát vagy korrigálják vagy ezekhez igazodva ész nélküli árakkal jönnek ki az új objektívek. Az helyzet, hogy a Sony (sajnos) tényleg kezdi felfalni az egész piacot, főleg, hogy a Samyang és a Tamron elkezdte őket nyomatni. Tamron csepp és porálló, viszonylag jó méretű 20/2.8 elég jó rajzzal 140.000 Ft-ért vihető, akciók nélkül.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz MrChris #97391 üzenetére
Szinte mindegyik többe kerül, mint 1-2 éve. A 75/1.8 280.000 Ft-ról felmászott 350.000-re és még mindig bitang jó rajzú, de nem csepp és porálló és úgy 350.000 Ft-t elkérni kicsit érdekes. Ráadásul az az objektív, de a 12/2 és 9-18 (szintén sokat drágultak) már régen visszahozhatta a fejlesztési költségeit, így csak simán "termeli" a pénzt, ezzel együtt is durva egy ekkora emelkedés. Most már tényleg az van, hogy csak és kizárólag a kis méretért fizetsz ennyit, mert ezeken az árakon már határozottan jobb objektíveket kapsz más rendszerben.
A Pana-Leica 25/1.4 II ára is emelkedett, de legalább úgy, hogy kiadták az első objektívet csepp és porálló változatban, némileg javított fókusszal és jobb kinézettel. Így azért jobban elnézi az ember a drágulást. -
jaanoo89
aktív tag
válasz CharlieFirpo #97397 üzenetére
Sajnos a mai árakon a régi szenzorral párosítva az a helyzet, hogy míg régen jót kaptál kis méretben kicsit olcsóbban, most már csak igaz hogy jót kapsz kis méretben de olykor még drágábban is. Ezzel az új Olympus vezetésnek kezdeni kell valamit, vagy tényleg le fogják húzni a rolót.
-
jaanoo89
aktív tag
Beújítottam egy hiányzó M.Zuiko 45/1.8-at. Decentralizált. Ez már sokadik a sorban. Jobb oldalt volt életlen 2szer is egy M.Zuiko 25/1.8, most amim van ez már úgy jónak mondható. Bal oldalt volt jelentősen életlen egy Pana-Leica 12-60 de az úgy, hogy több fényképezővel is több objektívvel próbálva is, konkrétan nem volt a kezemben létező jó kombináció, de arról írtam korábban. Most pedig a 45-ös... Még csak a fényképezőre se tudom fogni mert egyrészt be volt vizsgáltatva, másrészt a 3 zuiko jobb oldalt míg a pana bal oldalt volt életlenebb. Minden esetben stabi nélkül elektronikus zárral is meg lett nézve. Ami elsőre jó volt, az a 17/1.8 és a 60-as macro. Szerintem ez elég gyatra így összességében, vagy csak extrém szerencsétlen vagyok.
Azt hiszem nálam el is dőlt, hogy nem várok az új szenzorra, bármennyire is szeretem ezt a rendszert, se időm se energiám állandóan a boltokat járni.
Persze még az is lehet, hogy csak én gondolom úgy, hogy ha szembe állok a Parlamenttel, akkor nyitva vagy mondjuk f/2.8-on egy fix objektívvel, 100%-os nézetben szemre egyforma élességet kapjak a kép jobb és bal oldalán. Ha ezt más rendszerben se tudja mondjuk egy 50mm-es vagy egy 90-es fix, akkor persze maradok, de kétlem. -
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #97431 üzenetére
Szerintem a megoldás innentől kezdve a csak neten való rendelés lehet, azt indoklás nélkül is visszaküldhetem.
"L-es Canonok pedig javíthatatlanra hullanak szét pár év alatt."
Ez elég hihetetlen, bár hallottam már máshonnan is.
Őszintén szólva nem is tudom, hogy mit vegyek. Gondolkodom már régóta a Fujin, a 10-24 végre WR és az XT4-ben végre van stabi, talán azt beszerzem meg mellé egy portré fixet, de eléggé félek már bármit is vásárolni...
Trükközni nem szeretnék élességgel, meg lehetőleg minél kevesebb utómunkára vágynék, egyszerűen legyen csak jó amit veszek és kész. -
jaanoo89
aktív tag
Nézd, egyrészt én nem jelentettem ki ilyet, másrészt hallottam másoktól is, hogy L-es teleobjektívnél lötyög az egész 2 év múlva és a szervizben azt mondták neki, hogy általában ezek szétmennek 2-3 éven belül még csak meg se lepődtek... Nyilván használat függő is, de én magam nem tapasztaltam ilyet, mivel sose volt Canon-om.
Amin én kiakadtam, hogy miért van az, hogy 3-ból 2 objektívem decentralizált, ráadásul pro kategóriás zoom is és fixek is. 50%-os méretben kezd elfogadható lenni, főleg ha f/5.6 környékére rekeszelem (még így sem az igazi), de könyörgöm, ezért van a vázba épített stabi és a fényerős fix, hogy kevés fénynél kézből is tudjak fotózni és ne utólag élesítgessek.
Az is lehet, hogy nagyok az igényeim, mindenesetre ez nem felel meg és kezdek elég sokat szenvedni az MFT-s objektívekkel. Szóval megy az agyalás... -
jaanoo89
aktív tag
válasz trlala #97436 üzenetére
Ezt szokták mondani, nálam a fényképező is olyan volt először (E-M5 II) hogy második napon random összezárt a zár és kész, le kellett hozzá kapcsolni és újra be. Ezt minden órában egyszer legalább eljátszotta. Ilyenről se nagyon hallott senki. Nem tudom, hogy tudok ennyi "vackot" összevásárolni, de most kissé beteltem ezzel. Szóval szerintem elhagyom a hajót, pedig nagyon nekem való lenne ez a méret, de már a Fuji is rak stabit a gépekbe, a picivel nagyobb méretet lenyelem a jobb szenzorért, aztán ha ott is peches leszek, marad a telefonnal való fotózás.
-
jaanoo89
aktív tag
Igen, ha nem lett volna a balos eset akkor előbb gyanakodnék a gépre. (illetve van 17 és 60-as fix ezen a gépen teljesen okés) Ugyanakkor meg direkt kikapcsolt stabival szoktam nézni az objektíveket, de az se lenne jó, ha esetleg úgy jó lenne a stabival meg nem, mert nem ezért veszek szenzorstabis gépet.
Fujinál elgondolkodtam a stabi nélküli X-T3-on is, valszeg az utolsó ma kapható "modern" gép ami megfelelne nekem és nincs benne stabi. De nehogy már ekkora problémákat okozzon egy IBIS...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen