Új hozzászólás Aktív témák
-
Studi
addikt
Szia!
Nem. A mikro 4/3-os gépek (egyelőre) kontraszt érzékeléses autofókusz rendszert tudnak csak, míg a 4/3-os objektívek fázis-különbség detektáló autófókuszra vannak optimalizálva. Nem hogy gyorsabb nem lesz, de jelentősen lassul is az objektívek AF sebessége az átalakítót használva.
Elmélet.Az 50/2macro és a 70-300 eleve nem AF sebesség-bajnokok, de ez még tovább romlana egy m43-as vázon. Ha meg szeretnéd tartani ezeket az objektíveket, akkor neked talán egy használt Olympus E-30-at lenne érdemes vadásznod, annak 11 AF mezője van az E-520 hármával szemben, gyorsabban is kezeli ezeket az objektíveket. Viszont sajnos elég ritka, és ezért nem is olcsó.
Ha váltanál m43-ra, akkor inkább egy Panasonic 100-300 + Panasonic G5 kombináción lenne érdemes gondolkoznod, ezek együtt AF sebességben sokkal jobbak, mint a 70-300 az E-520-on. De ez nem olcsó mutatvány még használtan sem.
-
kenguru99
aktív tag
Jóval lassab lesz az af mint az e520-on. Keress rá az objektíveidre a youtube-on. A pm1-et normálisan megtartani 70-300-zal nemigen lehet plusz még szükséged lesz egy vf2 vagy vf3 keresőre is. A fentiek miatt és azért is mert ragaszkodsz a 4/3-os objektívekhez, jobban teszed ha veszel egy e620-at vagy egy e30-at.
-
FEDman
addikt
Hát madárfotózásra az adapterezett E-PM1-et szerintem nyugodtan elfelejtheted.
Mirrorless vonalon statikus madárfotókhoz is minimum egy Pana G5 + Lumix 100-300 ajánlott. Azzal már lehet szép dolgokat lőni.Ha viszont dinamikusan mozgó, pl. szembe repülő madarat akarsz AF-el lekövetni, akkor szerintem ne kerülgessük itt a forró kását, mondjuk ki, ilyesmikre azért nem ezek a gépek a legalkalmasabbak.
Sőt, ez még a legtöbb DSLR-nek is sok. Ez annyira extrém körülmény, hogy minimum egy 7D + profi tele obi kombináció az amivel már stabilan lehet hozni az eredményeket.Gondolom nem ilyen válaszra vártál, no de te választottál ilyen méregdrága hobbit.
-
HÁZIGAZDA
azonnali nagybevásárlás helyett inkább kezdj el fotózni ezerrel a meglévő cuccal. nekem úgy tűnik, hogy amúgy sem tudod még pontosan, hogy mik lesznek az igényeid, ilyenkor a legrosszabb döntés a nagybevásárlás (persze én meg hiába írom ezt le, akkor is úgy lesz )
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Studi
addikt
A telekonverterek szükségszerűen sokat rontanak a képminőségen. Még a legjobb minőségűek is sajnos.
Érdemes összehasonlítani egy Oly E-520 + EC14 + Zuiko 70-300 képet mondjuk egy G5 + Pana 100-300-ból kivágott képpel, szerintem bőven jobb képet fog produkálni a mikrós rendszer:
- nagyon jó a 100-300 stabija (a vázstabi gyenge pontja szerintem a nagytele)
- legalább egy fényértéknyi (de inkább másfél-kettő) előnye van az érzékelőnek, ami a berázás veszélyét csökkenti
- a 16 megapixelből bőven ki lehet vágni az 520-as 10 megapixelét, és így már alig veszítesz az 1,4-szerező hiánya miatt
- sokkal élesebb a Pana képe, mint a konverter nélküli 70-300-é, hát még konverterrel -
Studi
addikt
Annyit tudok még mondani, hogy E-30-am és G5+100-300-am van. Ha pesti vagy, valamelyik nap meló után csinálhatunk valami happeninget, kiülünk valahova a Margitszigetre, sörközelbe, és ki tudod próbálni ezeket. Talán mások is szívesen csatlakoznának. :-)
(átalakítóm sajnos már nincs, azt nem tudom megmutatni, hogy azzal mennyit lassul a 70-300 egy mikrós vázon) -
Gyors mozgás közben (követő af...) nemigen fogod lekapni őket, ez inkább dslr, vagy ha m43, akkor pana dfd-képes rendszerre alapoznék, nagyobb fényerővel.
300-as obi m43-on (1"-on meg pláne) nagyon brutális, ez 600-800mm ekvivalens...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
80hun
addikt
Hozz ki az oly-tól egy e-m10 v e-m10m2-t és próbáld ki hogy megfelel e az igényeidnek.
Sztem egész jo az AF-C+TR-je mindkét gépnek csak meg kell szokni a viselkedését. -
80hun
addikt
Néha ki lehet csípni e-m10 akciót , pl itt most 130e ami igencsak jó ár érte újonnan.
-
-
Peat;)
veterán
Én nem vagyok pro mint itt sokan, ők majd megmondják ha tévedek, de úgy gondlom hogy az az objektívkategória amit szeretnél használni inkább meghatározza a méretet mint az hogy e-pl vagy e-m10 sorozatú váz fog az objektív mögött "megbújni". Amennyiben mini méret és 300mm az alap számodra akkor valami kisebb képérzékelős és nem cserélhető objektíves géppel tudod csak azt elérni ami kompromisszumokkal jár. Stylus1 méretét nézd meg, már az is kisebb képérzékelős.
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Ha gyerekkel sétálsz, akkor ne ekv.600-as gyutávra való dolgokra várj, ott a történet a családról, környezetről szól, arra jó egy kitzoom, esetleg neoprén karabineres tokban a derekadon egy 40-150 ha jön pár kacsa/kutya /pompomlány. Valamelyik fényerős fix
esetlegami zsebben elfér (20/1.7, 25/1.7, 45/1.8) opcionálisan, ha MinimálDOF-os művészkedés is belefér, bár homogén háttér mellett a teleobival is le lehet választani a környezetről a modellt.[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
#31733248
törölt tag
(#73581) t.imi
"Du elmentem a MM-ba, ott sony alpha 5000-t akartak rám sózni dupla kittel. Spec a Sony kit obikról sok jót nem hallottam."
A 16-50-es gyenge a 16-20 mm-es tartományban a képszéleken, ezen kívül egyikkel sincs probléma. Ha meg madarászni kell, akkor a tele a hosszabb végén 4,5 FÉ-t fog meg, ami azért figyelemre méltó. De ezt csak akkor tudod kihasználni, ha előtte valahogy elkábítod a madarat.
-
Golota
aktív tag
Szerintem a MM-ben ki van adva, hogy a Sony-t eröltessék. Egy ismerősöm ugyanígy járt még régebben a debreceni MM-ben. Bement PL6-ot venni és kijött egy Nex3-mal. Elmondása szerint egyértelműen lebeszélték az Olympusról, azzal, hogy a Sony lényegesen jobb. Valószínű, hogy a Sony gépeken nagyobbat fognak.
-
-
A 43-os lencsék tükrös, PDAF vázakra terveződtek. Az E-M1 kivételével egyetlen m43 váz nem tud PDAF-et tudtommal, csak a CDAF van "lefordítva" az obielektronika számára.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
scarabaeus
őstag
Hm, akárhogy gondolkodtam, nem bírtam kitalálni, milyen effekt ez, a rá adott találatok csak funkciólisták részeként hozták ki, aztán az angolra visszafordítva rákerestem, ott már voltak leírások is a "one point color"-ra, kiderült, hogy ez a szelektív színezés lenne. De ahogy elnéztem a leírásokat, Pana gépeken ez a szín nem adott számú színből álló palettából, hanem magáról a képről választandó, mi a négy szín GF6-nál?
Quoth the Raven "Nevermore."
-
t.imi
addikt
Nikon1-en volt választási lehetőség, egyik oldal 4 színt írt. Na, mindegy, így jár, aki nem olvas manualt
Még annyit, GX7 / 80-t érdemes megvenni alap obival, vagy simán egy váz és használt pana / olympus objektívet vadászni hozzá? 80-ban a stab miatt lényegtelen a gyártó.
Illetve kevés fényben sokat számít pl a cameradecision oldalon említett low light iso gx7- 7xx, gx80-8xx, d3300 13xx?
Remélem érthető, sok volt a napi14 óra -
aginor
addikt
Obi kérdésre ennyiből nem lehet válaszolni. Tudni kellene, hogy mire használnád és mennyi pénzt szánsz rá.
A pro és fix obik természetesen mindig jobbak mint a sima kommersz kit változatok, cserébe akár jóval drágábbak és/vagy nagyobbak, nehezebbek.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Schanyee
senior tag
A GX7 és a GX80 között a tesztek alapján kb semmi különbség nincs magas ISO-n. A d3300-at nem ismerem, szerintem kb azt jelenti, hogy ha a GX80-al lőtt képek minőségét 3200-as ISO-ig tartod elfogadhatónak, akkor hasonló minőséget kb 6400-as ISO-n kapsz a d3300-tól, szóval kb 1 fényértékkel lehet jobb.
Az obikat meg leírta más, hogy nem tudjuk mire használnád és mennyit költenél rá. Én fix obikat használok 70-80%-ban, hogy erőltessem a gondolkodást fotózás közben, plusz szeretem a képminőségben nyújtotta pluszt is. A maradék 20-30% meg turista fotózás a kicsi 12-32mm-essel napközben. Simán elégedett vagyok azzal is, amíg nem kell a kis mélységélesség és vagy rövid záridő esti fotózás miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Abban tippre még az első generációs 16MP-s Panasonic szenzor van, ami a G3-ban is, ott iso 800-1200-tól raktam át fekete-fehérbe, mert a színzaj ronda volt.
Újabb vázakban már 1600-3200-ig el lehet merészkedni.Pana 45-200 nagy és nehéz, és emlékeim szerint gyengébb a rajza mint az újabb 45-150-nek még a végállásban is (150-nél cropp ofc)
Ráadásul a 200 -as lencserendszere még nem videóra optimalizált így lassabb, hangosabb és jobban meríti az aksit.Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Schanyee
senior tag
Igen, a GX80-ban a stabi már elég jó, hogy ne kelljen drágább stabis pana objektívet vegyél. Jó példa erre még akár az Oly 45-150 amit elég olcsón szoktak adni és jó képet ad, csak a régebbi pana vázakra a stabi hiánya miatt nem ajánlott.
A 2.8-at nem tartom olyan nagy előrelépésnek a 3.5 helyett, de a profi zoom-oknak nem az a legnagyobb erényük. Ha csak épületet fotózol, akkor a stabi a lényeg, aranyat ér az ISO alacsonyan tartásához, nem kell oda fényerős zoom. Ha meg mozgó embereket, akkor esélyes, hogy este a 2.8 is kevés. Nekem legalábbis inkább az rémlik, hogy 1.7-et használtam 1/60-as záridő mellett 3200-as ISO-val
-
Mercutio_
félisten
Miért nem jó a 45-150 ha ugyanazt a képet kapod?
Árban a 45-200-ak se olcsóbbak, csak nagyobbak/nehezebbek.A régebbi Pana vázakban nincs stabi, így az Olympus 75-300-at nem jó ötlet rátenni, mert a stabi hiánya miatt emelnie kell az ISO-t (gyorsan elfogy a záridő, ha bemozdulásmentes képet akarsz)
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
MrChris
nagyúr
Más objektívek vannak m4/3-ban. Most jó kombó a 12-32, hozzá fényerős fix, 17 vagy 25 ös.
Másik verzió a 14-42 és szintén fényerős fix.
20-ast is ajánlanám, de az lassú, engem kárpótól a képminősége, normál fixek között talán a legjobb, meg a legolcsóbb. Még maradna is a 170-ből egy 45-ös Olyra, vagy 60-as Sigmára. -
Teher és költségbíró képességeidtől függően én fényerős cuccot akasztanék rá, pl a 2.8/12-35-öt. (nekem az oly tesó 1240 van, viszont abban nincs stabi). Ennek szuper a képminősége, ráadásul sötétben nem muszáj csillió+-on nyomatni az ISO-t. (dual-IS-el 1/2sec-et kitartasz, ezt f/2.8-al megspékelve rendben vagy beltérben)
Alternatív megoldás, hogy vmi ktghatékony darabot veszel (tudtommal a 1232 használható példány) és év végén cseréled az új, fényerősebb 12-60-ra.
"Fénygyengébb" obikban nem vagyok járatos, majd a kollégák kisegítenek
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
MrChris
nagyúr
12-32 jó minőségű alap obi, látószöge és mérete miatt megkerülhetetlen. 20-as kb egyetlen hátránya a kissé lassú fókusz, viszont a normál látószögűek között talán a legjobb képminőségű. 35-100 fekete bárány az átfogása miatt, legtöbben a 40-150 és társait veszik. Cserébe szintén kicsi és elég jó képe van.
Hogy mire lenne szükséged? Ez a fotózási szokásodtól függ, ha mindegy/nem tudod akkor a 12-32. Viszont a létrán lehet végig kell menni mire kialakul Nekem előbbi kettő van, mert alig telézek, jól kiegészítik egymást, nyáron nincs nagy szükség a fényerőre, ezért végigtoltam idén a 12-32-vel. Majd télen egyre többet kerül elő a 20-as, univerzális a látószöge, fényerős, nincs szükség a rekeszelésre, 2 évig szinte csak azt használtam fotózásra. -
hibavissza
veterán
A 35-100 kakukktojás. Érteném a létezését, ha picit fényerősebb lenne. 40-150, 100-300 jó választás tele tartományra. Mindkettőből szokott lenni használt. 45-200 és 45-175 is feltűnik használtan. Igazából mind korrekt darab, de az első páros jobb ár-érték arányú.
Mindenképp szükséged lesz egy fényerősebb fixre a rendszerben, ha beltérben vagy este akarsz fotózni kézből, vaku nélkül. Tehát ha választanom kéne én a 20-assal kezdenék. -
hibavissza
veterán
A 2,8 nem fényerős m4/3-on. Este f1,4-nél is kell az ISO 1600 egy kézből tartható záridőhöz (1/125). ISO 1600 fölött már nem igazán van értelme technikai értelemben vett képminőségről beszélni. Persze ez függ a kimeneti médiádtól is.
A Nikon 50 1,8 után köpködni fogsz azzal a Sigmával. Én nem javaslom. Akkor már inkább Pana 25 1,7.[ Szerkesztve ]
-
scarabaeus
őstag
"a GX80-on is csak 4 vagy 5 szín van a "szín egy pontban" opciónál vagy megtoldották egy kicsivel?"
Várj már, ez a múltkor tisztázódott egyszer
Quoth the Raven "Nevermore."
-
MrChris
nagyúr
Olynak van a 17/2.8 nem javaslom. A 17/1.8 jó lenne, csak ott a 20-as és bár jó azaz obi, de a kettő között elég nagy az élességi különbség. Vagyis úgy is írhatnám jobb a Pana. Sigmák közül a 60/2.8-nak van értelme mert beretva, annyira mint a 75-ös Oly. 19 és 30-nak nem sok értelmét látom bő 1 fével gyengébbek, márpedig ezeket fogod szobában rossz fényviszonyok között használni.
-
b.vr
őstag
Szobába én (megintcsak saját tapasztalat, a családban akkor volt igazán kicsi a kisgyerek) a 45/1.8-at jó szívvel tudom ajánlani, kíváló ár/érték arányban, nagyon sokat használtam anno erre. Aztán később lett mellé 25/1.4, annak a hangulatát erre (is) még jobban szerettem, akkor ki is szorította a 45-öst. Persze az már más árkategória, viszont azóta vannak olcsóbb 25-ösök is mindkét gyártótól.
Ugyan 20asom nem volt, viszont arról is sokan sokat írtak itt."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
ati3x
senior tag
Szóval 12-32.
Ha már előjött épp tegnap voltunk Linköpingben a flygvapen múzeumban. Itt a gelériám, ha valaki esetleg erre jár, mindenképpen nézze meg, fantasztikus kiállítás. Viszont fényképezéshez nem árt felkészülni. Mert a múzeum nagy részében "sejtelmes" fényviszonyokat alakítottak ki, ami nagyon jó atmoszférájú, viszont fényképezéshez igencsak hátrányos.. ez főképp igaz a "hidegháború" teremre, a lezuhant(oroszok által lelőtt felderítő dc3-as.) repülő termére pedig fokozottan. Nagyon profin állították ki a gépet, olyan pozicióban, ahogy a tenger allatt megtalálták. Olyan fényviszonyokat teremtve, amilyenek a megtalálás helyszínén voltak. (több mint 100 méterrel a tenger alatt).
No én a 12-32-est vittem, em5-ön. (nincs nagyon fényerős nagylátóm még) készülve a statikus témára a stabival. Persze tudom, néhány kép így is bemozdult valamennyire, de a célom csak dokumentálás volt. Ugye 3 gyerek mellett nem lehet igazán "fókuszálni", kísérletezgetni. Alapvetően elégedett vagyok az eredménnyel, mobillal/kompaktal esélytelen lett volna (kivéve lx100 és testvérei). Méretre pedig az em5 ezzel az obival igencsak kezelhető méretű.. Pláne ha közben a két szemed a 2 gyereken(8 és 6 éves) kell lenni, akik persze mindig 2 különböző irányba akarnak menni (a 3. még babakocsiban, vagy hordozóban még nem akkora probléma). Az eszmecserére visszatérve, ha nem elég fényerős az obi beltérre, és mozgás van, akkor egy jobb vaku mindeképp ajánlott. Nekem egy nissin i40-es van, frankó, igaz bazi ritkán használom. De azért vakuval is lehet jó képeket lőni, csakhát meg kell tanulni..
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- MIUI / HyperOS topik
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- EAFC 24
- Retro teló rajongók OFF topicja
- További aktív témák...