Új hozzászólás Aktív témák
-
lenan
aktív tag
-
HÁZIGAZDA
válasz madgie #77649 üzenetére
pro1 sosem volt nálam, de a képek alapján az már komikus méretű tégla. az x-e1 "jó" méret, de azért egy x30-hoz képest meg egy ló, a 18-55-tel pedig minden, csak nem olyan kicsi, hogy azzal kampányoljak, hogy észre sem veszem, úgy megy a táskába. a g3 formája szerencsétlenebb, ha az a feladat, hogy egy tökéletesen x-e1-re szabott tatyóba tegyük, nem is kérdés, ezzel együtt amikor egy nagyobb zsákba behajítod, meg egyáltalán, csak használod, akkor a 20-as és a 18-55-ös összehasonlíthatatlan konkrétan. és az x-e1 sem "kicsi".
de rohadtul túl lett tárgyalva ez is.
a 18-135-nél egyébként létezik gyengébb fuji obi? (igen, tudom, hogy minden üvegük tök vállalható)
ami meg a bokét illeti egy mft f4 és egy fuji f5,6 üvegen, a tele tartomány miatt ugyan létezik, de azért ezek szerintem nem erről szólnak elsősorban.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz madgie #77677 üzenetére
Indíthatnánk egy önbevallós flame-et az egymással vetélkedő topikokban (MFT / Fuji / Sony), hogy mi a 10 legidegesítőbb dolog abban a rendszerben, amit használunk. Ha mindenki a sajátját fikázza és nem a másét, akkor barátságosabb lehet a hangulat.
Kezdem:
1. nincs UWA fix (jó, ez változik, de nem Oly/Pana révén)
2. nincsen épkézláb, HSS és/vagy TTL képes rádiós rendszer (eddig még a kínaiak is tojnak az MFT-re)
3. a fényerős zoomok nagyok és nehezek
4. az Oly minden vacak kiegészítőt aranyárban ad (10 e Ft egy napellenző - WTF?)
5. árnyékos részek alap ISO-n is tudnak zajosodni
6. az Oly gondosan ügyel arra, hogy az új ficsöröket ne adja ki firmware frissítésként a régi vázakra (ld. AF targeting pad van az E-M10 II-ben, az E-M5 II-ben meg nincs)
7. Pana OOC JPEG színvilág
8. A 3rd party gyártók nem terveznek natívan MFT-re, hanem az APS-C-s obikat hozzák, így elvész a méretbeli előny + sok esetben elcseszett látószöget kapunk. Az elmúlt időszakban nem is nagyon volt épkézláb bejelentés MFT-re.egyelőre ennyi, a maradék kettőn még gondolkodom.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz madgie #77683 üzenetére
Ez nem igazán arról szól. A G3 lógott ki a sorból, mert a többi elég egységesen markolatos dslr kinézetű váz volt. G6 és 7 kb a mindent tudó svájci bicska, jó fogással, méret minimalizálás másodlagos, kinézet letojva, ez meg úgy tűnik nagyon kerek lett, kivéve hogy szögletes. Nekem kéne, még ha nagyobb is (feltételezve a G7 testet) mint az M5. G7 nagyon jó árban van, ennek az ára pedig... magnézium, water proof?? váz, félek, hogy nagyon megnyomja.
-
HÁZIGAZDA
válasz madgie #77743 üzenetére
egy kicsit sarkos a véleményed, a személykedést légyszi ne...
(ráadásul tényleg többféle igény létezik, nem biztos, hogy a "puha kilépő bokeh" az egy szem valóság, másnak a beretva élesség tetszik. hadd örüljön mindenki.)
amúgy olyan ez, mint a mazda miata versus ford mustang. az egyik ügyes, takarékos, elegáns, a másik izomautó. mellesleg bevallom, a mustang kéne
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz madgie #77749 üzenetére
ellentétben a fujival, ami kiad egy komplett szériát arra építve, hogy most már egy fokkal jobb az af a réginél, illetve most meg éppen azzal készül elsütni még egy komplett szériát, hogy kicserélte a 16 mp-es szenzort egy 24-esre... ja, közben voltak fél szériák filmmódok miatt is.
ez van, csodát nem lehet tenni, kitalálták, hogy van egy féltégla forma váz, aztán mindenki iterál ezerrel.
a 12-100-ról egyébként továbbra is az a véleményem, hogy ha tényleg atom éles és torzításmentes képe lesz, akkor éppenséggel olyat tud, amit semmilyen más hasonló üveg nem (a canon próbálkozott régen egy 28-300L-lel, de az másfél+ kiló volt). a 25-ösnek nem látom semmi értelmét, hiába pro, egy ekv. f2,4-gyel egyszerűen fail.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
b.vr
őstag
válasz madgie #77749 üzenetére
"Az új 25-ös meg 12-100-as Pro 2500 dollár együtt. Kétezerötszáz. Hát nóóórmáális?"
Ezt azért adtad össze hogy leírhass egy még nagyobb számot? Mert engem pl. a 25ös nem érdekel, van PanaLeica 25/1.4 teljes megelégedettséggel , ellenben ez a 12-100 meg (ha olyan lesz mint amire most ésszerűen számítani lehet) akkor nagyonis érdekel. Az RX10 óta többször is leírtam mennyire tetszene ha annak csak az obiját (ugyanez az átfogás, fix 2.8 kezdő rekesz, persze még kisebb szenzor) kihoznák nikon 1-re, olyan nem lett, ellenben m43-ra meg lesz. Kíváncsian várom.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz madgie #77752 üzenetére
"b.vr: nem, azért írtam így, hogy szokás szerint egy hóember feleslegesen belém köthessen."
Ja hogy már a gyári avatar is az érvrendszered része lesz?
Egyszerűen furcsa látni ahogy egyre nevetségesebb túlzásokba lovalva magad (most épp összeadva ezt a két számot hogy még jobban próbáld alátámasztani a sopánkodásodat) itt túráztatod magad a fórumon."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
MrChris
nagyúr
válasz madgie #77752 üzenetére
Picit túl tolod, meg feleslegesen sok energiát fektetsz itt bele a nemértem minekez-be. Majd a vásárlók eldöntik, látod hogy a Sony most mindössze két db 1000$ alatti vázzal, pár obival hozzá vezeti az eladást, vagy az A7-ekből annyit adnak el mint a PL,EM, G, GX-ből? Canon meg bármit fingik milcben az a jó, mérvadó.
-
HÁZIGAZDA
válasz madgie #77752 üzenetére
ezek a szenzor kérdések gazdasági kérdések ám... azért használ mindenhol ugyanolyan szenzort a fuji, mert úgy olcsóbb, lószart nem tesznek ki az eladási együtt sem. és ugyanezért használja ugyanazt a panoly is. az oly kért kis szériában egy pdaf-eset a csúcsvázához, mert muszáj volt kiszolgálni a régi 4/3 usereket. a pana szarik a pdaf-re, az oly meg nem bírna árversenyben maradni, ha másba is ezt tenné (kár, persze)
a fuji ezzel szemben meglépte a váltást, ez mondjuk legyen plusz pont nekik, bár a saját színszűrőjük miatt úgy sem tudnak stock szenzort használni.
a fuji komolyabb teleobijai miért vannak? ugyanúgy tájidegenek.
a kaizenes fuji sem teszi bele az új színmódokat(!) a régi vázakba, helyette lehet cserélni. mintha te is szívtál volna ezzel. szóval jobb lenne picit távolságtartóbban nézni szerintem őket is, ugyanúgy egy gyártó és kész, nem látom az óriási különbséget sehol.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
ati3x
senior tag
válasz madgie #77771 üzenetére
Kifogyott volna a lendület a rendszerböl? Hàt ha ezt a az új pen utàn írod alà is irom. Kicsit kiakasztó volt, hogy az oly ilyen tisztàn marketing célra pazarolja az eröforràsait. Aztàn jöttek a panàtol a jobbnàl jobb bejelentések: vàzstabi, ami egész hatékonyan dolgozik együtt az obistabival, ràadàsul ez nem egy pro gépbe jön elöször, hanem gx80-85-ben. Az új panàban pedig még durvàbb lesz. És igen, ez a két új obi, vagyis 3, ha a makrót is szàmoljuk. Ez a 12-100 pedig jó lesz. Még lehet hogy elgondolkodok rajta. Van ugye 12-50-em. Amivel tényleg az a bajom, hogy nagy. Ezért cserébe nem egy top optikailag, és hamar sötétedik. Van a 12-32, ami zseniàlis pici, optikailag frankó. De egy kicsit rövid. Ugye vannak a 14-140-150-ek. Amik viszonylag nagyok, optikailag soso. És ugye nemrég jött 12-60, ami nem is tudom.lehetett volna kicsit hosszabb is. És ugye az sem àllandó fényerö.. Gép szempontjàból, ugye jön az Em1-2. Azért abban elég nagy kiràlysàg lesz a kézzel kitartható hi-res mód. Ha mindez paraméterezhetö lesz, ami ugye szoftver kérdése, azért az elég kiràly tud lenni. Ha valahol kifogyott a lendület, akkor nézd meg a canikon vonalat. Pl az új d3500, vagy a canon új milc bejelentéseit...
-
válasz madgie #77787 üzenetére
Aki bele van bújva a DXO-markba, meg az újra feléledt MP-háborúba, azon nem lepődöm meg, hogy reflexből az a7rII-t ajánlják a gyerek játszóteres fotóihoz az önjelölt "profimatőrök". Hjapersze, dobjak ki az ablakon 6kEUR-t... Ennél még rosszabb, amikor vastagabb (de mégsem "elég vastag") pénztárcájú kollégákat nézve elég sok a7(x) + 4/24-70, horribile dictu 28-70 kitet látok.
Persze, én se akarok 1/2.3"-on dolgozni, de van ésszerű kompromisszum, ill "nem árt" tudni, mit fotózik/videózik az ember...
#77788: a "mindig 4k" rendben is lenne, de sztem megvárom a g85-öt, abban már tengelyes a stabi, ráadásul 16MP-ből gazdálkodik, ami jobb minőséget sejtet a gx8(0) 20-ból elég szerencsétlenül croppolt 4k-jánál. Igazából egy full-szenzor readout-os megoldásra várok, amit pl az a6300 csinál, lehetőleg multiaspi-val megspékelve, 4:3-ról uis elég nagy vérveszteség a 16:9-re vágás.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Muerte68
addikt
válasz madgie #77828 üzenetére
Jó kis cikk bár off (tényleg jó most olvastam végig)
Három napja nézem ahogy a m4/3-topicban húzogatják le a m4/3-ot-
elég aktív lett a topic
Engem nem zavar főleg hogy a régi alapítók is itt vannakLáttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Lassú Víz
őstag
válasz madgie #77851 üzenetére
Kipróbáltam. Sok hűhó alig valamiért. Ha valaki, akinek van E-M5 MkII-je venné a fáradtságot és végigcsinálná egy sorozattal, meg betenné a kamera által kiadott nagyfelbontású képet véleményem szerint jelentős különbséget látnánk.
Sokkal eredményesebb eljárás a felbontás növelésére, ha megnöveled a gyújtótávolságot, képrészleteket fotózol, majd összerakod egy panoráma képpé.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
MrChris
nagyúr
válasz madgie #77864 üzenetére
Még a régi szép időkben mikor csorgattam a nyálam a 4/3-os prosikra, a 2000-es években, rendszeres volt az ekvivalens gyutáv kiírása, nekem már akkor is zavaró volt, szövegben meg ki kell találni hogy most melyikre is gondolt az író. Talán a legdurvább a ZD70-300 volt, bazárian mutatott a nagy kék matrica.
-
haruspex
aktív tag
válasz madgie #77864 üzenetére
Igen az sem stimmelt nyilván. De azért egy kicsit más, és ha a látószöget írják rá akkor sokat nem érnek el.
MrChris: Igen, és azt nem reklámozták nagyon, hogy az csak egy átmatricázott Sigma volt ha jól emlékszem.
És közben ha jól láttam a Panasonic bejelentett két új objektívet.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz madgie #77851 üzenetére
+#77852: Anno asztrofotóhoz csináltam stackeket, de akkor még külön progival (deepskystacker), de inkább a zajról szólt a dolog akkoriban, mint a felbontásról.
Mindenesetre ezekután a hi-res mode nálam nem döntő tényező vázkiválasztásban. Ok, kényelmesebb, de amilyen ritkán használnám a feature-t, belefér.
Hazajövök a gyerkőccel a kórházból, és látom, potyognak az égből a kamerák . A GH5 úgy tűnik tényleg olyan szép, mint aminek igérkezett (4k60p, 422 + amit csak lehet enged a firmware, ld 60fps fotó 4k méretben), a g85 ára korrekt . (hogy mit tud, még ki kell hámozni a preview-kból, egyelőre nem tértem magamhoz a GH5-ös hírekből)
Hogy lesz-e végül új gép a fa alatt, még eldől, ez a GH5 nagyon csábítóan hangzik.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Lassú Víz
őstag
válasz madgie #77895 üzenetére
Nem feltétlenül. Ha pl. mozgást akarsz kimerevíteni, akkor hiába kicsi a rés a redőnyzárnál, a rés lefutási ideje összemérhető lehet a mozgó témával. Viszont, ha egy vakuval rövid fényimpulzussal világítod meg a témát, akkor hiába van hosszú ideig nyitva a zár, a vaku adja az expozíciós időt, ami ráadásul a teljes szenzorfelületre ugyanakkor van.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
mikrofon
addikt
válasz madgie #77964 üzenetére
sosem kérdőjeleztem meg a segítséget és a tudást csak a stílust.
Egyébként a hasonlatod nagyon jó!!! Mert én személy szerint pontosan ezt szeretném, nem egy késdobálóba bemenni és azt a stílust felvenni, hanem a saját stílusomhoz illő helyre járni....
Érdekes, hogy ezt mindenki OFF-ba rakja, mig a korábbi egymás sértegetését senki.... Azt mindenki témába illőnek titulálja....
De már teszem is magamat OFF-ba.
Ha össze jön egy új fórum, mondjuk minimum egy 4*-os értelmi szinten, mert, hogy az MFT legalább ezt érdemli, majd ott megjelenek én is. Valóban nem kötelező még egyszer bemenni egy lepukkant füstös kocsmába, ha egyszer az ember a haverjával véletlenül betért. Mert a kocsma nem fog megváltozni..... Sosem lesz belőle más... Hiszen a többségi társaság és annak igénye határozza meg a szintet.Egyébként mint fényképezőgép bűvölőkkel sincs semmi bajom. Mert még neked is kimagasló minőségű képeid vannak. Ezért pedig tisztelet jár. Viszont a személyeskedést is magasan űzöd....
És igen két hónap megjelenés után, de még lehet, hogy annyi sem volt, levágtam, hogy ennek a fórumnak nagy szüksége lenne a frissülésre és a színvonal növelésre....
-
OPiiPO
addikt
válasz madgie #77930 üzenetére
Szerintem nem lett volna értelmetlenül nagy. Méretében nem volt nagyobb az E-3 Zuiko Digital ED 14-35mm f/2 SWD mint a D700 Nikkor 28-70 f/2.8. Az utóbbi pedig a Szent Grál a TudjukKik közt.
Tudom, mert egy időben egyszerre használtam mindkét rendszert, úgy hogy minden új vásárlású volt . . .
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
Ear001
addikt
válasz madgie #78050 üzenetére
Ha rendesen járnál a topicba, tudnád, hogy már volt.
-
-
HÁZIGAZDA
-
-
-
HÁZIGAZDA
válasz madgie #78369 üzenetére
na...
1. egy japánról fordított interjúban a finom hangsúlyok igen gyakran félremennek...
2. nem csak a fujiról beszél, elég általánosan beszél
3. a sony-nál nem az a7 a megugrandó szint, hanem az a6300
4. ha bárki tanulni akar c-af-ből, akkor azt sejtem, hogy mondjuk a nikon d500 a szintnekünk meg aztán bőven elég már bármelyik kurrens milc is...
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- LEGO klub
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hálózati / IP kamera
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Vallás
- További aktív témák...