Új hozzászólás Aktív témák
-
HÁZIGAZDA
válasz MrChris #22779 üzenetére
ha egyáltalán elfogadható minőségű lesz a végeredmény (nem ront érdemben az obikon), akkor is inkább aps-c-re van értelme, mert ott visszakapod az eredeti ff-es fókusztávolságokat. egy 50 mm-es obiból m4/3-on ekv. 70 mm lenne, tipikus senkiföldje.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
gorgo
őstag
válasz MrChris #22779 üzenetére
Majdnem érthető a dolog, az "effektív fényerő" rész nem az. Én értelmezésem szerint a fókusztávolságot és a háttérmosást befolyásolja. Több fény nem fog a szenzorra kerülni, legfeljebb ugyan annyi, v. esetleg minimálisan kevesebb.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
jmakk
őstag
válasz MrChris #22827 üzenetére
Múltkor megsasoltam a GH2 kézikönyvét és nagyot lestem, hogy működési tartomány elvileg 0 foktól indul. .
Valószínűleg csak nem mertek beleírni mínuszokat, nehogy később valaki számon kérje tőlük.
Azért érdekes lenne egy csúcsmodelltől, hogy ne tudjon fotózni az ember vele, ha nulla fok alá megy a hőmérséklet.[ Szerkesztve ]
-
gorgo
őstag
válasz MrChris #23416 üzenetére
Nekem van, használtan vettem, és emlékeim szerint (rég nem használtam igaz) az sem annyira "fluid szerű". Fényképezni még elmegy, de videónál már zavarna, az tuti.
Ha valaki videóhoz veszi, esetleg jobb a 14-42 mert egyrészt sokkal olcsóbb, és videónál egyébként sem sokat számít, hogy hogyan karcol a sarokban. De ahogy hallom a most kijövő új kit még jobb lesz, csak kérdés hogy milyen lesz a használtpiaci ára (meg hogy befolyásolja a régi árát), amit persze most még nem tudni..."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
k1csi
senior tag
válasz MrChris #23416 üzenetére
Konstrukciós okokból (sok a műanyag benne), ilyet ne várj el ettől az obitól (bár valaki már találkozott ilyennel itt a fórumon).
Ha ez fontos szempont akkor a 14-140 jobb eséllyel fogja ezt tudni (viszont hasonlóan fényerőtlen és méretileg is kevésbé illik a rendszerhez).Egyébként a zoom közbeni fényerőváltozás meglátszik a felvételen azaz egyébként is ha van rá lehetőség kerülendő.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
arn
félisten
válasz MrChris #23557 üzenetére
Mar tobbszor elokerult a tema, de lenyegeben sehol sem lehet olyanra huzni, mint pl a psban. Pedig en szivesen latnam azt a kepet, mint amit kiexportal. Azota inkabb c1al probalkozom, jobbak a szinek, de ott meg total hianyzik mftn az automata korrekcio.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
eeXaa
addikt
válasz MrChris #23562 üzenetére
..szerintem ez a probléma csak egy úton orvosolható... kalibrált referencia monitor alapbeállításon -nyomtatott kép -hasonlítás- a végén mindenből azt és úgy használni ahogy szeretnéd látni...
...amúgy nem vagyok biztos teljesen, de szerintem az import előtti előnézet tömörített fájl.. a valódi "minőséget" a megnyitott raw-on látod...
ha tévednék lécci javitson valaki..
..jahh és a color profile-t hagyd srgb-n ....[ Szerkesztve ]
-
eeXaa
addikt
válasz MrChris #23564 üzenetére
...én másképp közelítek a dologhoz...
rawban készítem a képeket, és ehhez viszonyítom a konvertált jpeg minőségét... ebből kinidulva írtam az előbbieket..
...nem is tudom van e értelme máshogy tekinteni a raw-ra mialatt valamilyen raw konverterben van, legyen az akármi... -
sebgutkopf
őstag
válasz MrChris #23569 üzenetére
Nálam igaz ACR-el, de mégis azonos a motor a LR-al, akkor helyesek a színek a raw feldolgozás során, ha az ACR színtere adobe rgb és amikor létrehozza/menti a jpg képet azt mentis sRGB-be, illetve amikor PS-be nyittatom meg PS-ben már sRGB a használt színtér, illetve a PS-ben be van állítva a monitorom kalibrált icc profilja. Így az acr - ps kép azonos és a mentett jpg-t megnyitva képnézegető - PS ben látható kép is azonos.
-
eeXaa
addikt
válasz MrChris #23569 üzenetére
...jahh, valószínű az lenne a megoldás amit arn írt, vagyis valamiféle "monitormód" ami a LR-ban nincs...
..amúgy kiexportáltam egy képet adobergb-ben, de az sem olyan teljesen mint ami a develop-ban van... valószínű, mert 98-as, míg a jelen LR ujjabbat használ, és persze az is számít a rawod miben lett fotózva... szvl. sztem nincs univerzális megoldás, csakis egyéni ezekre a színproblémákra... -
Ffranklyn
csendes tag
válasz MrChris #23579 üzenetére
Hát együtt lehet vele élni azért. Eddig egyetlen esetben volt hogy kellett a JPG féle szín, mert sehogy nem sikerült kikeverni azt a vörös hajszint amit a JPG adott.
Meghát leheletnyi eltérésre kell gondolni és ha nem nézem meg véletlen a JPGet akkor nem is zavart volna az eredmény.
[ Szerkesztve ]
-
gorgo
őstag
válasz MrChris #23584 üzenetére
Nagyon derék, dícsérni való dolog az, hogy az sRGB-nél nagyobb színterekkel dolgozik az ember, csak érdeklődöm, hogy komolyan szükséged van-e az egész szopóka-nyalókára (ne érts félre, segíteni és nem beszólogatni akarok).
Merthogy: a web 99%-a sRGB-t használ. Én pl. nem kevés képet hívatok "rendes" fotópapírra (és nem véletlen hogy nem szopózom otthon a nyomtatással), de pl. ott is sRGB színtérrel dolgozik a hardver.Hozzávéve hogy még az IPS monitorok jelentős része sem tud natív 8-bit/színcsatornát, csak 6bitet, amelyet trükkökkel feltornászik 8-bitre, (de legyen neked a jobbik fajtából, ami natív 8-bitet tud. Felteszem nem a megélhetésed és nem félmilliós-milliós monitorod van ami tud 12+ bitet is) eleve fizikailag nem is nagyon látod a különbséget az sRGB kontra gazdagabb színterek között (nem kizárt, előfordulhat pár színárnyalat ahol esetleg...). (gondolni sem merek arra hogy esetleg TNpaneles monitora lehet valakinek aki ilyenen rágódik).
Szóval ezen szerintem kár vacakolni, rengeteg bosszankodástól és idegeskedéstől kíméled meg magad. De ne legyen igazam csak mert én kishitű / lusta vagyok. Lepj meg valami pompázatos képpel, ami szar sRGB-ben, és kell neki egy gazdagabb színtér!
[ Szerkesztve ]
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
gorgo
őstag
válasz MrChris #23620 üzenetére
OK, értem. Egyébként én is átestem azon amin most te (olyan ideges voltam, hogy majd eldurrant az agyam, amikor különböző progik különböző színekben adták vissza u.azt a képet. És én is a Silkypix-el kezdtem. El lehet vacakolni vele, meg is lehet szokni, de azért Adobe-ékkal gyorsabb a munka).
Szóval én nem Lightroomot használok, hanem csak a Camera Raw-ot, ami kvázi ugyan az. Ott még a menübe sem kell keresgélni, mivel ott az ablak alján kiveri a szemed, hogy milyen az aktuális színprofil, és 1-2 kattintással át lehet állítani... Egyébként meg ugyanezt megteheted a megfelelő menüpontban is.
Értelem szerűen én mindenhol (fényképezőgép, szoftverek) sRGB-t használok, te pedig AdobeRGB-t fogsz, vagy amit minden egyaránt kezel.
Az meg hogy az adott raw file elsőre megnyitva a Silkypixben/ACR-ben/Akármiben más és más, fogadd el, mert megváltoztatni úgy sem tudod, vagy ha igen, akkor itt sokan örülnek majd neki."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
eeXaa
addikt
válasz MrChris #23584 üzenetére
..igaz a bétát tárgyalja de ebben a tutorialban is van erről szó.. ..a hisztogram két felső sarkában van egy monitor, ebben a módban nem fogsz változást látni a képen, mig a jobb oldali sarokban az output format eltéréseit jeleníti meg, vagyis itt lehet korrigálni.. ugyanakkor beszél egy Y key módról is ami egymás mellé rakja a két képet, és a jobb oldalit (a kimenetit) lehet korrigálni hasonlítva az eredetihez.. nemtudom ez benne van e a végleges verzióban
...de jahh nem értem miért nem lehet a preferences-ben csak szimplán beállítani, hogy sRGB-ben jelenítse meg a szerkeszthető képet... talán az LR5 ben benne lessz ez is... -
jjeahh
nagyúr
válasz MrChris #23911 üzenetére
nekem is itt ajánlottak milc-et a fórumtársak, mivel kezdő vagyok, ez az első cserélhető optikás vázam, a dslr-ek funkciókavalkádját nem használnám ki, de amikor megjött ebayről, és kezembe vettem, rá kellett csodálkoznom, hogy itt még több beálítási lehetőség van, mint egyes dslr-eknél...nem rossz ez, nem azért írom, főleg 120 eur-ért... a képminőségre nagyon kíváncsi vagyok, még nem jött meg az adapterem, de az építési minőség, beállítási lehetőségek, dizájn abszolút rendben van, (gondolom ez a többi oly esetében is igaz, az enyém e-p1) számomra fontos a szenzorstabi is, remélem ér is valamit, mert ha már mft, fel lehet tolni rá kismillió manuál obit, és ezt ki is fogom használni...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
gorgo
őstag
válasz MrChris #23911 üzenetére
Ahogyan előttem is mondották, az biza nem feltétlen lesz előrelépés, sőt inkább lesz visszalépés! Persze méretben az lesz...
A kollegának a váltás egyedül méret szempontjából éri meg, mert pénzügyileg nem feltétlenül jön ki jól a cserével. Nem beszélve arról, hogyha használhatóságot és minőséget azonos szinten akarja tartani, az nem fog 'óccsóért menni, mert azok a vázak amikkel u.olyat vagy esetleg jobbat kap, mind drágák!
Legyen bármi is a döntés, mielőtt bármit veszel, menj, és tapizz, próbáld ki feltétlen.
A helyedben Pana G3 alá nem adnám, abból van is használt nem rossz áron, és viszonylag sokat is nyújt. Ami tényleg ütős váz az mind meglehetősen drága."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
madgie
titán
válasz MrChris #23951 üzenetére
De, használtam, csináltam is profilokat.
Fogalmazzunk úgy, hogy egyrészt nem csodaszer, másrészt a legtöbben valamiféle ideologizált színvilágot szeretünk, ami a legritkább esetben találkozik a csontra kalibrálttal (pl Olympus kék ég, vagy rózsaszínes arcszín, stb). Úgyhogy inkább maradtam annál, hogy olyanra húzom a képeimet, amilyenre én szeretném (de azt kalibrált monitoron).
-
ati3x
senior tag
válasz MrChris #24109 üzenetére
off
Jaja.. Kb olyan, hogy "nem osztogatnak, hanem fosztogatnak"Azt el is felejtettem részletezni, hogy miért használják ezt a technikát. A több 100-1000 kép kiátlagolásával a légkör zavaró hullámzását lehet csökkenteni. A légköri nyugodságnak is vannak fokozatai, jó nyugodsá elög ritka.. A nap fényképezésnél meg még nehezebb kifogni, mert ugye nap közben melegszik a levegö, és ez turbulens áramlásokat eredményez. Éjszaka egy picit könnyebb a helyzet, mert hül a levegö, és általában hajnal felé javul. (persze ez sem mindig igaz) Másrészt a nyugodság nem keverendö az átlátszósággal. Sajnos szinte egymást zárják ki. Pl, magyarországon amikor kitisztúl az idö, általában hidegfront után akkor hiába jó az átlátszóság, a nyugodság csapnivaló. Ugye mindenki látott mat szikrázóan tiszta idöt, amikor vibrálnak, táncolnak a csillagok.. Na ez nem jó ez azt jelenti, hogy csapnivaló a légköri nyugi. Magyarországon átlagban 2-3 éjszaka van mikor ez a két paraméter ideális.. No azt kifogni! Másrészt ezek a paraméterek drasztikusan változhatnak egy éjszaka alatt is..
Magyarul hiába van jó, drága technikád, bizony ki kell fogni a körülményeket is! A másik sokszor elhangzik számtek fórumokon: minek kellenek ilyen erös procik, minek kellenek 3 terás vinyók.. Na pl itt a csóka egy 6 megapixeles Grashoper Expres kamerát használ. Jó esetben 11 FPS-el, mindezt tömörítetlen 14 bites formátumban rögziti, ez képenként kb 11 megabájt adatot jelent. Tegyük fel 2 perces videókat rögzit (jupiternél kb ennyi a szokás, de valószínü a napnál is) Tehát csak egy 2 perces folyam kb 1200 képkocka, azaz böven több mint 1 giga..Majd ezt az adatot át kell pumpálni egy spec feldolgozó progin, ami rengeteg müveletet végez rajta.. No az nem kevéssé idöigényes.. De még nincs vége, mert a végeredményt még sokan photosoppal még utófeldolgozzák.. Szóval ez a blog nem kicsit ferdít!
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FÜLhallgatók
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- EA Sports WRC '23
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- Politika
- EAFC 24
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Milyen autót vegyek?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen