Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Muerte68 #85891 üzenetére
Ennyivel jobb lenne? Nekem másodlagos akkunak kellene. Lehet, hogy 1 évben max eloveszen 3x.
Amit linkeltel az 6e postával, a másik meg itt van és 3.4k.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Muerte68 #85897 üzenetére
Alapvetően ez lenne a cél. Jelenleg nem látom azt, hogy a jövőben 2 akkut is elhasználnék egy fotós kaland közepedte. Megálmodom, hogy mi legyen. De az a +3k meg nem vészes érte. Még mindig nincs a közelébe se a 19k-nak, amivel indítottam.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Muerte68 #85899 üzenetére
Az az igazság, hogy az em5 II, és az em1 között agyalok. De még bizonylatan vagyok, nem tudok, hogy hozna-e annyit a pluszban, mint amennyibe kerül.
A pl6 viszont mindenképp megmarad.[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Studi
addikt
válasz Muerte68 #85912 üzenetére
BLS akkuk mennek az E-4xx, E-6xx vázakba, az összes PEN modellbe, kivéve a P5, PEN-F, valamint az E-M10-ekbe.
BLM akkuk mennek az összes többi tükörreflexesbe (E-3xx, E-5xx, E30, E-1,3,5)
BLN megy a fenti P5, PEN-F párosba, az E-M5 modellekbe, és az E-M1 első verziójába.Az E-M1mII kapott most új, nagyobb akkut, BLH talán a jelölése?
[ Szerkesztve ]
-
csanee
tag
válasz Muerte68 #86176 üzenetére
Köszi mindhármótoknak a választ!
A kábelcserével nem vacakolok az biztos, nem ér annyit az egész. Meg nincs is jó kezem az ilyenekhez.A környezetemben főleg Canon van. A hsz-ek alapján nem rémlik (read-only-ban szoktam követni a topikot), de van köztetek esetleg miskolci egy ilyen vázpróbás akcióra?
-
jjeahh
nagyúr
válasz Muerte68 #86345 üzenetére
Ja, próbálgattam anno, picit csalódtam, hogy nem olyan tank, mint az öreg e-p1, de a g3-nál picivel talán jobb anyagminőségű. Csak egy dologtól tartok: a stabi vajon mennyire bírja a rázkódást? Mert rengeteget tekerek terepen.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
INTELligent
senior tag
válasz Muerte68 #86775 üzenetére
Köszönöm mindhármótoknak!
Kicsit még nézegettem és találtam ugyanannyiért egy fém bajonetteset, szerintem az lesz a befutó.
Muerte: de az a 4000 Ft-os az nem viszi át a jeleket ennyiért? Vagy ha igen, akkor tudsz küldeni egy linket akér itt, akár pm-ben, mert én ennyiért csak elektronika nélkülit találtam?Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
jaanoo89
aktív tag
válasz Muerte68 #87008 üzenetére
Igen-igen, fel is soroltam a "kezdő-olcsó" szettemben a sigmát is. Viszont ha valaki csak portrézik, vagy nagy részben, akkor nem árt figyelembe venni, hogy ha tovább szeretne lépni, mik a lehetőségek és mennyiért. Nem azt mondom, hogy itt nem lehet jó portrékat lőni, de úgyis állványon lesz a gép, tehát a méret sem égető és az ekv. 85/1.8 itt felejtős.
Én túrázáshoz, városban sétálósnak, macrora, szinte mindenre Micro 4/3-t mondok, mert általában számít mindenkinek a méret, árban is jó, minőségben is ez a rendszer, de csak portréra nem tudom teljesen nyugodt szívvel ajánlani.
-
Tin_Shield
őstag
válasz Muerte68 #87041 üzenetére
Madgie anno tök jó csillagjárásos képeket csinált az E-M10-zel, a nem túl fényerős Samy halszemmel és a 14 f2.5-tel is. Nyilván a nagyobb szenzorral könnyebb, ez nem vitás, az X-Trans meg egyébként is nagyon jó zajban, jobb mint az átlag Bayer szűrős APS-C. De nincs ingyenebéd, bizonyos körülmények között meg ez a szenzor kevésbé adja vissza a finom részleteket mint a hagyományos.
A Pana kissé rosszabbul tűri a hosszú záridős magas ISO-t mint az Oly.[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
félisten
-
domedee
senior tag
válasz Muerte68 #88048 üzenetére
Ez azért nem teljesen igaz. Látható swirly (csavart) bokeh FT/MFT-n, bár természetesen "jóval" kisebb mértékű, mint FF-en.
Még anno Vivitar Series 1 70-210 F3.5 OM makróval FT-n és Helios 44-2 MFT-n is csináltam ilyen képeket. Bár a Helios-om szerintem decenteres (legalábbis a csavarodó effekt).''és van a végén a városok anyja: Budapest. Csakhogy ez nem olyan anya, aki szoptatja a gyerekeit, ellenkezőleg őt szoptatják a gyerekek, s maradnak mellette örökké satnyák, kicsinyek, vérszegények.'' - Mikszáth Kálmán
-
madgie
titán
válasz Muerte68 #88204 üzenetére
Szerintem is van előnye az mft-nek, de szerintem még mindig elsődlegesen a méret az. Ma összefutottam egy fotós/videós házaspárral, na náluk aztán minden volt az E-M1 II, E-M10 II-től kezdve a GH4/5-ig, de rám mégis a GX9 a 35-100/2.8-cal tette a legnagyobb benyomást, hogy mennyre kezelhetően kicsi cucc.
Adalék persze a sztorihoz, hogy az X-H1-re voltak kíváncsiak, vennének egyet, de előtte ki szerették volna próbálni, milyen.
topikk: reméljük nem jut az Oly a Samsung sorsára, kár lenne értük. Mondanám, hogy szenzorban lépniük kéne valahogy, de úgy látom, hogy az APS-C is megrekedt egy szinten, BSI szenzor ide, vagy oda, alig jobb az X-T3 új Sony szenzora a sokéves elődjénél.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Muerte68 #89759 üzenetére
A helyzet, hogy adaptálni akarok egy vetítőobit, de annyira közel kell hozni a végét a szenzorhoz a végtelen elérése miatt hogy nagyon vékony átalakító jön csak szóba, és azt M4/3 M42 közé nem találtam, Sonyra viszont igen.
Egy Heliosba fogom beleállítani, valahol volt egy elég részletes blogbejegyzés is, hogy meg lehet csinálni. Már a Helios donor is megvan, és a reszelő[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Muerte68 #89762 üzenetére
Ez nagyon vastag. Úgy fog kinézni a dolog, hogy a fókuszmechanika, és vele az M42 mount marad a Heliosból, és olyan adapter kell, amivel gyakorlatilag a szenzor elé tud közvetlenül benézni a belső üveg. Tehát ilyen süllyesztett, 1mm körüli adapter játszik.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
t.imi
addikt
válasz Muerte68 #91138 üzenetére
Ez sem lehet a minden sarkon kapható optika
P6 adapter itthon 8k-tól felfelé, ezért sem, az olvasottak miatt meg pláne hogy nem.
Marad az m42, Minolta md. Majd 1x, ha lesz kp ff mft-re...MrChris ahogy nézem, a fix 80-90, illetve 150mm-től felfelé elég húzós árak vannak fényerős manuáloknál is. Jó, 30 éve sem potyogtak ki a gyárból vagonszám.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Muerte68 #91138 üzenetére
Azért ezek féligazságok. Ha úgy definiálod a manuálozást, hogy ugyanazt a látószöget és jelleget várod el mint amit egy filmről nagyított képnél láttál, akkor az nyilván csak lencsés adapterrel valósítható meg, még APS-C szenzornál is.
Egyébként meg egy f2.8-as optika szerintem nem sötét, bár el kell ismerjem, hogy ha valaki az f1.2-es pro vagy f0.95-ös manuálok felől szemlélődik, akkor annak látszik.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
t.imi
addikt
válasz Muerte68 #91143 üzenetére
Hát igen. Nem szeretek ilyen képeket nézni
Résen leszek, eltelt 1 hónapban nézem a manuális obikat, egy darabot sikerült vennem, azt is canon véggel. Viltroxxal rá tudom tenni.
Másik oldalon meg ott van y ha 40-60k egy régi obi, nem éri e meg jobban egy samyang például.
Samyang 135 f2 pl nagyon erős kontrasztra képes, de hát 160k.MrChris 200/5 is megy a körözési listára.
28-55 között van 4 obi, mos, csavar, kör bokeh.
~80mm fölötti lenne jó, gyereket pl leültem vízparton, ha nap is van, lehet szépeket lőni.Majd meglátjuk mit dob a piac
-
peppe79
senior tag
válasz Muerte68 #91948 üzenetére
Ha ez igaz, akkor az nekem nem jó hír. Na, de majd ha megérkezik a GX80, akkor úgyis minden kiderül.
A másik: ha már Panasonic lesz az elsődleges vázam, megérné mellé egy Pana 12-32-es obi? Az Oly 14-42-es kitobit javarészt csak videózásra használtam. Fotózáskor "tele" állásban F8-ra kellett rekeszelni, hogy elfogadhatóbb eredményt kapjak, úgyhogy a 3x-os zoomot eleve nem is használtam ki vele. A Panasonic 12-32-ről mi a véleményetek?
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Muerte68 #94981 üzenetére
Ezt azért a történelmi tények nem annyira igazolják. A fotókat ki lehetett adni később, de a folyamatban lévő háború alatt cenzúráztak, még ha nem is annyira keményen mint mondjuk a németek vagy az oroszok, de az akkreditált fotósok anyagai átmentek a cenzorokon (ezek lehettek a hadsereg emberei vagy valamilyen minisztériumhoz tartozó hivatalnokok), míg a fronton szolgáló katonák ha fotóztak, eleve lehetőségük sem volt kiadatni amíg le nem szereltek.
Robert Capa esetén a fő kritika, hogy a fotói még csak nem is a legvéresebb szektorban készültek, hanem ott, ahol aránylag csekély veszteségek árán értek partot és még azoknak a képaláírásai is pontatlanok. A saját könyvében (amiről fontos kihangsúlyozni, hogy bevallottan fikciós elemeket is tartalmaz) ő úgy írta le, hogy sokkot kapott a parton és ezért az első adandó alkalommal visszament Angliába, de ebben inkább a rá jellemző "üzleti" érzék játszhatta a főszerepet, kattintott párat, hogy ott volt, majd visszasietett lapzárta előtt a csatorna túloldalára, mert tudta, hogy nem a legjobb, hanem a leggyorsabban leközölhető fotók vonulnak majd be a történelembe. A szárítós sztori a megsemmisült filmekkel pedig elég nagy baromság volt, de egy pár évtizedig megtette a laikus számára és igazából nem is lehet tudni, hogy ki találta ki (John G. Morris, aki Robert Capa világi cimborája volt és akkoriban a Life képszerkesztője sem emlékszik már honnan jött fel ez a magyarázat, de valószínűleg ez eleve csak egy belsős szóbeszédnek indult, hogy védjék a magyart a főszerkesztő haragjától, miért hozott ennyire kevés fotót, egy egyszerű munkahelyi falazás volt, ami aztán valamiért utat talált a történelem lapjai közé). Mellesleg nekem a D-Nap kapcsán nem is a parton készült fotók ütnek nagyot, hanem amikor az előkészületeket fotózta, beállt pókerezni a srácok közé és hasonlók. Ő az ilyesmiben volt nagyon jó.
Új hozzászólás Aktív témák
- GOPRO Hero 11 BLACK Creator Edition - 5.3k akciókamera - vadonatúj, bontatlan
- Canon Powershot SX700 HS fényképező / kamera eladó! Választható tartozékok!
- Sony A9 III + Sony 300mm GM 2.8
- Canon Legria HF G25 Full Hd kamera videókamera +Nagy Patona aksi + külön töltő
- Sigma 23mm f/1.4 DC DN (C) Sony E objektív
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen