Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Studi

    addikt

    válasz b.vr #99140 üzenetére

    Szerintem én Németországból rendeltem anno mindig Patonát, akkoriban itthon még nemigen volt elérhető. Pár nap alatt itt van a cucc onnan. Összehasonlítani nem tudom, a zöld Patonáim tuti jók, a sárgák közül volt, amivel szívtam, de az lehet, hogy a Sonyban van, ami kikapcsolva is eszi az áramot. :(

  • wms

    senior tag

    válasz b.vr #99140 üzenetére

    A zöld Patonák érezhetően jobbak a sárágánál, nekem ez volt a tapasztalatom. Nézd meg itthon az energydirekt-nél, elég nagy árukészlete szokott lenni, és általában jó áron. ;)

  • MrChris

    nagyúr

    válasz b.vr #99944 üzenetére

    Itt azt állítják, hogy az A7SIII-ban quadbayer szűrő van. Ha meg ez mobilban és FF-en akkor m4/3-on se lehetetlen.

  • MrChris

    nagyúr

    válasz b.vr #99950 üzenetére

    Miért kéne követni a mobilok sajtóközleményeit és parasztvakításos analógiáját? Az A7SIII-t se 48MP-esnek specifikálják, hanem 12MP-esnek amiről kiderült hogy egy IMX510 2x2 pixelbinning szenzor, 48millió fotódiódával.
    Ez az OM ha minden igaz (ahogy az A7SIII 12MP, úgy) ez 20MP-es, a kiszivárgott infó szerint szintén quadbayer elrendezésű, mivel quadbayer ezért valszeg 80millió fotódiódával, felette 2x2-es színszűrővel, így jön ki a 20, de ez csak feltételezés, mert quadbayerből is több megoldás van.
    5MP? Biztosan nem. (Remélem) nem fognak olyat bedobni, hogy 80MP-es, mert az komolytalan.

  • MrChris

    nagyúr

    válasz b.vr #99952 üzenetére

    Ha erre a 20MP-re jönne quadbayer azt nem venné meg senki. Szerintem is várjuk meg amíg van releváns infó, mert így csak vaktában lövöldözünk. :D

    Más.
    Tovább próbálgattam a G9 highres-t a Leica 12-60-al f5.6-on. Ezzel 12-25mm-ig van értelme használni (főképp 12-n), felette részletességben nem tesz hozzá semmit, csak a zajcsökkenést látni. A 100-300-t meg se próbálom, az nem egy élességbajnok. Laowa 7.5-el viszont nagyon hasít.

  • ROBOTER

    addikt

    válasz b.vr #100017 üzenetére

    Adobe DNG konverter nem ismeri fel, RawTherapee nem dolgozza fel még az előnézeti képet sem, csak hangyás kép jelenik meg.

  • Lassú Víz

    őstag

    válasz b.vr #100019 üzenetére

    Az nyitja, de az egész világ egy szerverről kénytelen tölteni. 1,5 óra alatt tudta nekem leszedni a gép. Van egy AI Noise reduction modul, ami az E-M1-re is működik, de 2,5 G lenne a letöltése, és amikor a becsült idő 260 perc felett járt, akkor úgy döntöttem tudok pár napot várni vele.
    A dpreview tesztképeit le lehet raw-ban tölteni, sajnos valós magas ISO-s képek (cirkusz, iskolai rendezvény a tornateremben, esti kocsmafelvétel és társai) hiányában egy szegmens kimarad, de majd csak lesz olyan is.

    A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

  • Lassú Víz

    őstag

    válasz b.vr #100029 üzenetére

    Ha megmondod, hogy az OM Software Updater hová teszi, szívesen.

    #100026 aginor: Erre írtam, hogy feladtam. Először frissíteni kellett az nVidia drivert hozzá, hogy egyáltalán belefogjon a letöltésbe, de most nincs rá 4 órám, hogy kivárjam.

    All: Sok múlik a tesztelőn. A gyerekportrénál pl. rossz helyen van az élesség és jó lenne tudni, hogy milyen AF program volt, be volt-e kapcsolva a közelebbi szem éles arcfelismerés, vagy a gép próbált meg valamit kitalálni. Esetleg középső fókusz terület...
    Nekem már az E-M1 Mk II esetén is szimpatikusabb volt a low zajszűrés mint a standard, úgy látszik nem lesz másként az új kameránál sem. Ha már ooc jpg képek kerülnek fel, akkor nem lett volna baj bekapcsolni a portré képmódot sem egy portrénál.
    Azt meg csak a kép készítője tudja, hogy most indultak haza a havas játék után és tényleg tök piros volt a lányka vagy valamelyik csatornát túltolja a kamera.

    A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

  • Lassú Víz

    őstag

    válasz b.vr #100030 üzenetére

    Nincs benne tartalék. Ha kiégett, akkor annak annyi. Szerintem igyekeznek a leheteő legjobb jel/zaj viszonyra törekedni. Továbbra is vigyázni kell az expozícióra.

    A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

  • Lassú Víz

    őstag

    válasz b.vr #100040 üzenetére

    Nem is állítottam ilyet. Te írtad, hogy a quad bayer miatt tartaléknak kell lennie a kiégett részekeben. Én csak azt állítom, hogy továbbra is olyan tartományban használják a szenzort, hogy nincs benne tartalék. Némi (nem) kis egyszerűsítéssel ha 2 FÉ-t vissza akarunk húzni, akkor az azt jelenti, hogy a rendelkezésre álló fény 1/4-e vesz részt a képalkotásban a maradék 3/4 arra vár a nyers fájlban, hogy hátha egyszer szükség lesz rá. Szerintem nem jó stratégia. És igen, ha a teljes tartományát kihasználjuk a szenzornak a kép előállításához, akkor jobb lesz a jel/zaj viszony. Úgy gondolom, hogy nagyobb prioritásra vették a fejlesztők a helyesen kiexponált kép jellemzőit, mint azt, hogy mennyit lehet visszanyerni egy túlexponált képből.

    Szerk: Megint nem tudjuk a módot, ahogy készült. Lehet, hogy ROBOTER által betett ábra normál módjával készült a kép és nem a HDR móddal. Kérdés, hogy ezt lehet-e állítani felhasználói oldalról vagy mindig egy módban megy, esetleg automatika dönt. Az is lehet, hogy majd pár év múlva az OM-1 Mk II-ben jön meg a HDR mód. Láttunk már olyat, hogy ugyanaz a szenzor jobb képet produkál a későbbi vázakban. A tervezett avultatás másik oldala a tervezett fejlődés :).

    [ Szerkesztve ]

    A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

  • b.vr

    őstag

    válasz b.vr #100044 üzenetére

    most látom a rumorson "The nem OM-1 features the Sony 20MP Quad Pixel sensor. It has 80 million individual photodiodes"
    csak aztán a linken nincs gyakorlati, valós OM-1 demonstráció, csak elméleti fejtegetés mert hát az egy 2019es cikk. Érdekes hogy a szerint a low light AF is javul, nem tudom ez önmagában mennyire van így, illetve más tényetőkhöz képest (kiolvasás, algoritmus, cpu, stb) mekkora a jelentősége, mindenesetre ott ezt írták)

    [ Szerkesztve ]

    "Oscar bácsi meg nem gyütt"

  • aginor

    veterán

    válasz b.vr #100043 üzenetére

    Ha majd lesz valakinek ilyen csoda (vagy akár elhozhatjuk a mintaboltit is), akkor egy mk2-vel össze tudjuk lőni akár. Az képminőségben megfelelhet az mk3-nak többé-kevésbé.

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • b.vr

    őstag

    válasz b.vr #100047 üzenetére

    annyit tennék még hozzá hogy rákerestem a hivatalos közleményben, és abban nincs szó quad bayer-ről, ezzel szemben van 'Cross Quad Pixel AF',
    "A quad-division photo diode configuration allows for On-chip Phase Detection in both vertical and horizontal directions. 1,053-point, all cross-type, Cross Quad Pixel AF is incorporated; designed to focus on various patterns of subjects across all pixels and the entire shooting range. The high-speed calculation capabilities of the new TruePic X processor and the new AF algorithm enable high-speed, high precision focusing on the subject no matter where it is in the frame. Furthermore, this model is equipped with AI Detection AF (stb) "

    [ Szerkesztve ]

    "Oscar bácsi meg nem gyütt"

  • aginor

    veterán

    válasz b.vr #100048 üzenetére

    A Cannonak van ilyen AF rendszere, ha jól emlékszem (valami dual pixel af néven talán). :U

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • nozs23

    addikt

    válasz b.vr #100060 üzenetére

    Pananal az official spec resze az 5.7k video, ami egyértelműen 24mp-s szenzorra utal. Egy hét és kiderul.

    [ Szerkesztve ]

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz b.vr #100060 üzenetére

    Ha a GH6 is ezt a szenzort kapja akkor olyan opciók vannak a 5.7K kapcsán mint sub-pixel használat meg upscaling ami nem igazán segíti a minőséget.

    Viszont ha a Pana végre elengedné a fókusz pulzálásos AF módszerét (vagy nagyon max. valami második opciónak tartaná meg, ha annyira ragaszkodnak hozzá) akkor azon mindenki csak nyerne...

  • ROBOTER

    addikt

    válasz b.vr #100070 üzenetére

    A quad ellen van egy érv: a hi-res mode. Mozgatassal semmit nem adna a quad. Itt meg van hi-res mode.

  • Lassú Víz

    őstag

    válasz b.vr #100074 üzenetére

    Igen, először frissíteni kell, utána a Help menüben van a letöltés, ha a hardver alkalmas hozzá. 4GB videokártya RAM és CULA(?) >= 11.2 ha jól emlékszem.
    Nálam 8. gen i7 és nVidia 1060 6G RAM van alatta. Le kellett frissítenem az nVidia drivert, mielőtt szóba állt velem. És "jó" Oly szokás szerint nem minden váz által kiadott képpel hajlandó dolgozni, sőt ha jól látom csak raw-ból.

    A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

  • nozs23

    addikt

    válasz b.vr #100117 üzenetére

    A Pana szenzorokon nincs PDAF 'layer'. Azt pedig csak a headquarter-ben tudják megmondani, hogy miért nem úgy veszik a Sonytól. Bullshiteltek már erről, hogy hat a képminőségre, ami minimálisan, extrém környezetben talán egyszer igaz volt, de nem ez az igazi ok.

    [ Szerkesztve ]

  • ROBOTER

    addikt

    válasz b.vr #100114 üzenetére

    "It's an 80MP quad-pixel sensor covered by 20 million microlenses and a corresponding Bayer Filter array"

    Pont az általad linkelt oldalon látható, hogy az A7S-ben, ahol dinamika növelésre használják az elrendezést, minden pixelnek saját mikrolencséje van, és csak a színszűrő közös. Ez azt jelenti, hogy az OM-1-nél csak az PDAF-nél van jelentősége.

    Csak tudnám, miért nevezik akkor quad bayernek. B verzió: mindenki találgat. Én továbbra is teljesen kizártnak tartom, hogy egy szenzor pdf-en említést sem tesznek, hogy valójában 4x annyi pixelből áll... Ha mégis 80MP, akkor az nem IMX472-AAJK.

    [ Szerkesztve ]

  • nozs23

    addikt

    válasz b.vr #100120 üzenetére

    Pletyka szinten olyanokat olvastam mar, hogy a Sony direktbe szivatja a Panat. Egy L-mountos tajekoztaton kerdeztek a Leicas csavot, hogy miert nincs PDAF a gepukben, amire azt valaszolta, hogy mert "it wasn't made available for us" vagy valami ilyesmit, kesobb a videot toroltek. De hat nyilvan erre sem vennek merget.

  • Lassú Víz

    őstag

    válasz b.vr #100129 üzenetére

    Gondolom az A7SIII szenzora másnak nem eladó, így a részleteket sem publikálják. Egyébként őszintén szólva azon is csodálkozom, hogy ennyit tudni lehet erről a szenzorról. Ha visszagondolunk a korábbi kamerákra, a szenzort igyekeztek a lehető legjobban eltitkolni. Talán csak egy kivétel volt az E-M5 megjelenésekor a 16-os Sony. De hivatalosan azt sem erősítették meg az emlékeim szerint.

    A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

  • topikk

    senior tag

    válasz b.vr #100175 üzenetére

    Azért tudnék arról mesélni amikor szervízről szervízre jártam mert a Pana 100-400 megszűnt fókuszálni az E-M1 ii-n. Az Oly megnézte a vázat, tökéletes, a Pana megnézte az obit, persze náluk működött Pana vázon. A végén eladtam, soha mert nem javult meg.Aki megvette Pana vázra vette, nála is működött hiba nélkül.

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz b.vr #100175 üzenetére

    Kicsit csüggesztő, hogy bármi kritika elhangzik a rendszerrel kapcsolatban a topikban, akkor kiakad valaki. El kell ismerni a hátrányokat is. A Pana-oly kompatibilitás szerintem se megfelelő így. És nemcsak a stabi, az obikon levő gombok sem működnek a másik márka vázán.

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz b.vr #100175 üzenetére

    A stabi pont nem annyira izgalmas téma, mert a dual/syn IS-nek elsősorban nagy telénél van jelentősége (meg van a kakukktojás 12-100-nél, de tippem szerint. ott is a tele végénél) és ebből kifolyólag keveseknek van ilyen obi ahol ez érdekes lehet, de azért vsz. érdemes róla tudni, mert vannak esetek ami esetleg meglepetésként érhet.

    Itt egy viszonylag teljes lista.
    https://www.apotelyt.com/photo-lens/mft-compatibility

    Engem személy szerint a Pana zoom iránya zavart (ebben benne van még, hogy a másik rendszer az a Canon amit használok) ill. az esetleg gyengébb követő AF Pana váz Oly obi kombó lenne amit kerülnék (de itt a régebbi Oly váz Oly obi kombóval sem voltam elégedett azaz azt remélem az OM-1 megoldja).

    Ha valakinek alacsony a tech. érdeklődése azért ez tud meglepetéseket okozni, csak úgy a rendszerbe újonnan belépve.

    #100178 lugosi, #100179 b.vr
    Bár csüggedni nincs értelme mert a gyakorlatban tip. nincs akkora jelentősége, de pont úgy mint bárhol másutt itt is érdemes a rendszer elemeinek az erősségeit ill. a gyengeségeit is ismerni, mert ez is kell ahhoz, hogy jól ki lehessen használni vagy a kellemetlen meglepetéseket el lehessen kerülni. Ehhez meg néha érdemes beszélgetni róla.
    Én sem szeretem azokat a bemutatókat/review-kat ahol csak az előnyös oldalt/erősségeket mutatják be. Abból kevesebbet lehet tanulni mint ha minden aspektust elmondanak.

    [ Szerkesztve ]

  • topikk

    senior tag

    válasz b.vr #100177 üzenetére

    Kompatibilitási hiba volt és mivel a szervízek sem kompatibilisek (egyik sem hajlandó / nem tudja együtt - váz + obi - diagnosztizálni a problémát) a legtöbb amit tehetsz, hogy elfogadod így jártál. Hiába a garancia. Ha ugyanazon márka a váz és az obi nincs ilyen gond, vagy ha van megjavítják.

  • Throme

    veterán

    válasz b.vr #100182 üzenetére

    Lehet rosszul tudom, de pl a pana 100-300 és/vagy a 100-400 és egy megfelelő váz, mondjuk G9 működik dual IS funkcióval. "Sötét" teléknél minél jobban "megfogja" a stabi a rázkódást annál nagyobb az esély a bemozdulás elkerülésére.
    Főleg mozgó téma esetén és főleg kezdők, vagy hobbisták kezében.

    Mivel olynál kevesebb lencsében van stabi, pl 75-300, ezért egy pana-oly együttműködés esetén, akinek fontos - lehet - a dula IS, örülne egy oly vázon pana lencsének...

    "De hát erről beszélek, ez nemhogy nem annyira izgalmas téma, hanem egyáltalán nem az"
    Ehhez képest jó sokat írtál és feleslegesen...

    Azért mert neked nem izgalmas a téma nem kell lehordani a másikat, amiért neki igen.
    "az a csüggesztő amikor a hülyeségeken megy a szájtépés"
    Ráadásul nem ilyen módon

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz b.vr #100183 üzenetére

    Itt viszont pont azért mivel nagyon egyedi hiba és két garis cuccról volt szó mindenki a saját részéből kipróbálhatta volna egy másikkal (nem ismerem a story-t, nem tudom, hogy valami ilyesmi történt-e) és ha azzal megy akkor csere.

  • Throme

    veterán

    válasz b.vr #100186 üzenetére

    Nem csak madár, de pl gyerek fotózás is. Pl Síelést, telével.
    Mivel nem vagyok profi fotós és nincs fényerős telém, ezért hiába van 1/1000 vagy akár 1500-2000 záridőm, lehet az a + jól jönne, amit egy dual is adhat.

    Persze a rontott képekben benne van az is, hogy ide-oda zoom-ol az obi, vagy én rántok óriásit a gépen és a stabitól, záridőtől függetlenül is homály lenne a kép. (bár be van állítva, hogy csak akkor exponáljon a váz, ha talál fókuszt... mindegy)

    Miért akarod megmagyarázni, hogy kinek mire van szüksége és ha nem egyezik az igényeddel, az hülyeség?

    Ja, ne válaszolj... "szerencsére néhány nap" ...érdemes kivárni ... ;]

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz b.vr #100182 üzenetére

    Ez a baj, hogy nem működik a dual is, a rekeszgyűrű, az objektíven levő gomb a másik vázon, de ez szükségtelen, mert neked nem kell. Attól még másnak kellhet, és attól még más nem lesz “mérgező”.
    Ha lenne fizikai rekeszgyűrűs obim és nem működne a vázammal, engem zavarna, mint a dual is hiánya is. Egyrészt mert ezek tök jó funkciók, másrészt mert az obi árában kifizeted ezeket és nem tudod használni, mert valaki úgy döntött hogy nem lehet.

    Azért mert neked nem kell az adott funkció, másnak még kellhet. A nagy telés példádnál maradva nem csak izgő-mozgó madarakat vagy síelőket lehet vele fotózni, hanem pl egy félhomályos erdőben szarvast vagy farkast is, az egyikhez nem tudsz, a másikhoz meg nem akarsz közelebb menni, tök mozdulatlanul állnak másodpercekig, simán meg lehet lőni a képet 1/100-zal is, nem kell hozzá 1000. És itt akár jól is jöhet a dual is.

    Persze pl kiküszöbölheted a dolgot azzal hogy márkán belül vásárolsz, de én szívesen használnék Pana gx vázat is és Oly M1 vázat is párhuzamosan ugyanazokkal az obikkal (úgy, hogy minden funkciójukat tudom használni mindegyik vázon).

    [ Szerkesztve ]

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz b.vr #100194 üzenetére

    Ezt az íróasztal mellőliséget leírtad talán háromszor, konkrétan nem tudom hogy érted.
    A srác szerintem nem úgy értette a rekeszgyűrűs példát, hogy csináljanak egy rekeszgyűrűs és egy anélküli verziót is, csak azt mondta, hogy bosszantó hogy ha fizet egy funkcióért akkor az nem minden (elvileg kompatibilis) vázon használható.
    Ha én lennék a két gyártó helyében felvetném, hogy oldjuk meg a teljes együttműködést vázak és obik terén, mert ebből piaci előnyt lehetne csinálni.

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz b.vr #100199 üzenetére

    “Most komolyan azt gondolod hogy attól lennének komoly százalékban kifejezhető piaci nyereségek ha még az is menne hogy működik keresztben a rekeszgyűrű?”

    Én azt írtam, hogy felvetném, hogy oldjuk meg a teljes együttműködést vázak és obik terén, mert ebből piaci előnyt lehetne csinálni. Komolyan azt gondolom hogy ez piaci szempontból előnyös lenne.

    Lassú Víz: profitmaximalizálás az ex-Olympus fotós részlegénél?

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz b.vr #100203 üzenetére

    Én egyetértek veled a leírtakban, hogy piaci szempontból vannak prioritások. A videó valóban nagyon fontos, egyre fontosabb. Mert eddig azt láttam legalábbis a magam részéről, hogy az amatőr alkotók míg korábban inkább fotóztak, most már inkább videóznak, még fotó helyett is, hiszen vannak azok a platformok, ahol olyan rövid videók megosztása a cél, hogy azokat pár éve még nem is igazán tekintettük volna videónak.

    Nem kell kiforgatni amit írtam, nem “pörgök”, és hiába próbáltad úgy beállítani hogy hülyeségeket írok, meg próbáltad elvinni különböző “akkor az Olympus magával sem kompatibilis” szalmabábok irányába a dolgot. Hiába próbáltál ráharaptatni arra hogy “komolyan azt gondolod hogy attól lennének komoly százalékban kifejezhető piaci nyereségek ha még az is menne hogy működik keresztben a rekeszgyűrű“, nem ezt írtam hanem (talán harmadszor leírva) azt, hogy a teljes kompatibilitás piaci előnyt jelentene nekik. Nem tudom, hogy mekkorát (te sem), de bagatellizálni, kiforgatni a másik álláspontját nem kell.

    Sejtettem, hogy az is meg lesz magyarázva valahogy, hogy a dpreview-soknak ugyanaz a véleménye. Azt szerintem én sem mondtam, hogy ez a legfontosabb megoldandó feladat, azt viszont igen, hogy jó lenne, előnnyé lehetne kovácsolni, ki lehetne használni. Valamiért szereted ezt félreérteni, de én nem vagyok türelmetlen típus, újra kiigazítom.


    Azzal a kijelentéseddel nem értek egyet, hogy a Fuji sosem tudott igazán komolyan ellépni a m43-tól. Szerintem igen és megtették, piaci értelemben elsősorban, de technikailag is jó úton haladnak (az ibis még messze nem tűnik nekem olyan jónak náluk mint az Olympus vázakban, de nagyot fejlődtek az első generáció óta és jól haladnak), de ezt csak érzésre írtam kutakodás nélkül, ha tévedtem majd kijavítasz.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz b.vr #100203 üzenetére

    "És akkor ilyeneket pörögni mint hogy bárcsak működne keresztplatformosan a rekeszgyűrű meg hogy bárcsak a 7FÉ helyett még a kereszt-platform dual IS is menne..."

    Azért ezek igenis számítanak. OM-1 előrendelés előtt állok (valószínűleg meg is fog történni), viszont egy jó minőségű tele zoom is kellene idővel. Ott a Zuiko 100-400 és a Pana 100-400. Egyik se fényerős jószág, de élesek, hobbistáknak teljesen jó, csak sajnos az egyikbe csupán egy 3 FE-t fogó stabi került, a másikba pedig a ma már ilyen árkategóriában minden gyártónál alap dual is rendszer, ráadásul a másik kisebb még úgy is, hogy itt-ott fényerősebb. Szóval a Pana felé hajlanék, csak az OM-1-el megint csak vagy a vázét használhatom, amit kiveséztünk párszor hogy ekv. 600mm felett már nem az igazi, (legalábbis kötve hiszem, hogy 7FE-t fogna) És igenis ilyenkor körbe néz az ember, hogy milyen más lehetőségek vannak. Rendszeren belül kb. ennyi a fél milliós árkategóriában, a 150-400 meg tök más kávéház. Ilyenkor megy a fejvakarás, hogy mire költöm el a pénzt. Mit kapok azért a pénzért és sok esetben egyszerűbb eladni a meglévő felszerelést és beruházni másba, mint elfogadni azt, hogy közel 1.5 millióért csak azért nem megy a dual IS, mert a két gyártó így döntött és itt valószínűleg nem csak az a kérdés, hogy ekv. 85mm környékén 7 FE vagy 7.5 FE lesz-e, hanem ekv. 800mm környékén 3-4 vagy a közel a duplája.

    Szóval a Fujis példád pont jó ide, azzal, hogy belerak egy csúcs szenzort a gépbe, amivel jelentősen elléphet az MFT-től, mérete az MFT és FF között van, igenis valós veszély, hogy lassan nem lesz már rendszer és még csak azt se tudjuk mondani, hogy de legalább kisebb meg a szolgáltatások terén kompenzálnak, mert itt egy újabb példa, hogy ez nem igaz.

    Szóval annyit tudunk tenni, hogy elhisszük az OM elhivatottságát, hogy betömi a réseket egyedül és nem kell pana üvegekhez nyúlni, mert ha kell, alapvető dolgok nem mennek és nem csak egy adott gyártó pro szolgáltatásai...

    Azt egyébként csúsztatásnak érzem, hogy az Olympus magával se kompatibilis. Ha jól tudom az OM-1 12 fps-t képes bármilyen Zuiko objektívvel, ez a tükrösök közel csúcssebessége egyébként, szép tempó, de ebben lehet ennyi van. Elnézve a közepes tempójú 17/1.8 vagy 25/1.8-t, nem hiszem, hogy azokkal menne az 50 fps úgy, hogy közben folyamatos fókusz is van. Az olcsóbb objektíveik közt talán a 45/1.8 mondható gyorsnak. De nyilván ebben van egy kis befolyásolás, hogy megkülönböztessék a PRO objektíveket, viszont ezt egy pro szolgáltatásokhoz kötötték, amik csak pro vázakban vannak és ettől függetlenül ilyen alap dolgok, mint a rekeszgyűrű, ugyanúgy működnek a saját objektíveikkel. (Ahogy Fujinál is persze)

  • nozs23

    addikt

    válasz b.vr #100208 üzenetére

    Tőlem is távol áll a nagytelézés, de szerintem azért is jobb a minél jobb stabi, hogy a legkevesebb remegés legyen komponáláskor (tök függetlenül attól, hogy az adott téma milyen záridőt követel meg), mert azokon gyújtótávolságokon ez is problémás lehet már. Azzal egyetértek, hogy tök fölösleges ezen rugózni, ha kell a minél jobb kompatibilitás, akkor lehet venni Lumixhoz Lumix obit és OM-hez OM obit. A legtöbb obinak van párja a másik gyártónál is. Nem jóbarátok ezek, hanem kőkemény versenytársak, mindenki a saját malmára fogja hajtani a vizet.

    [ Szerkesztve ]

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz b.vr #100207 üzenetére

    “A két kulcspillanat az E-M1 vs X-T1, illetve még inkább utána az E-M1 mk2 vs X-T2 volt”

    Érdekes amit írsz én most hasonló fázisban vagyok, azon gondolkozok hogy merre fejlesszek tovább. Most jelenleg m43 rendszerben megvan minden ami a nagyon amatőr mindennapi képeimhez kell, de szeretnék újra komolyabban fényképezni és vagy a jelenlegi cuccok (gx80 és a hozzá való kicsi, könnyű amatőr obik) lennének kiegészítve pro(bb) m43 cuccokkal (új váz, új obik), vagy mellé egy másik rendszer, de úgy hogy a Pana kit maradna. És pont a Fujit nézegetem.
    Az xt3 de inkább a 4 már szerintem nagyon ott van, és az obijaik is rendesen jók.

  • yle_greg

    tag

    válasz b.vr #100216 üzenetére

    Eltérő zoom irány, inkompatibilitás szóhasználat:
    Ez jó meglátás, egyet tudok érteni vele. Az ember a kis hibákat, eltéréseket gyakran valóban nagy dobra verve írja le, pedig nem kéne. De az eltérő zoom irányt én nem is hánytorgatom fel az egyik gyártónak sem, ezt én egyszerű körülménynek veszem. Csak azért említettem meg, mert ez is képes adott márkához kötni az embert, engem legalábbis biztosan.

    Rekesz gyűrű:
    Ó, akkor jó! Illetve majdnem. Bocsánat, túl felületesen olvastam, valamiért fókusz gyűrűre gondoltam, ezért eléggé mellbevágott a dolog. Viszont jobban belegondolva, azért nincs ez rendben. Az MFT nem csak egy fizikai foglalatot definiál, hanem az érintkezők helyét, jel értékeit, és a kommunikációs protokollt is. Létezne, hogy a protokollban nem lenne előre definiált hely az elektronikus rekeszgyűrű által szolgáltatott adatoknak? Ezt a Pana a saját szakállára belehekkeli a protokollba? Nem hiszem. Nem tudom elképzelni, hogy ne lenne mód Oly géppel helyesen kezelni a protokollt.

    Nekem ez inkább annak tűnik, hogy más verziószámú protokollt beszél a gépváz és az objektív, és ezért ebben a tekintetben nem tudnak összefütyülni. Ez viszont mindkét gyártó sara, mert ha valamelyik oldal emeli a verziószámot, akkor kutya kötelessége lenne a másik gyártónak átküldeni az infót, hogy az belátható időn belül ki tudjon adni új firmware-t, ami már támogatja az új eszközt.

    Egy jól definiált protokoll esetében baromi ritkán van szükség ilyenre. El nem tudom képzelni, hogy amikor megálmodták a gépváz és az obi kommunikációját, akkor ne gondoltak volna rá, hogy milyen adatok fognak közlekedni. Kihagyni a blende kívánt és az aktuális mértékét, olyan amatőrség lenne, amit nem feltételezek.

    Nekem is van olyan obim, amin van rekesz gyűrű. Ha vennék egy Oly gépet, eszembe se jutna megnézni, hogy működik-e vele, mert feltételezem, hogy működik. Ezek szerint akkor nem olyan egyszerű a helyzet. Mondjuk szerencsére nem tervezek venni semmit, de azért fura, hogy nem 100% a rendszeren belül a látható vezérlő elemek kompatibilitása, nem tudom, hogy ez a tervezés során miért alakult így? Nem hinném, hogy a piacvesztéstől féltek, hiszen az interoperabilitás mindkét cégnek hasznos. Szerintem.

    A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)

  • aginor

    veterán

    válasz b.vr #100237 üzenetére

    Ok, így már ok. Én a képek elkészültére értettem és azért nem értettem, hogy mire kell 15-16 másodperc. Az teljesen egyértelmű, hogy a "nyers" képeket össze kell fűzni, és ez időbe telik, de azt én azért nem számítom bele a készítési időbe, mert közben a menü elérhető, csak új felvételt nem tudsz készíteni (mondjuk ez sem elhanyagolható, de az eddigi megvalósításokkal ez nem is sorozatlövésre volt kitalálva).

    "Ez nem így van, olyan obi kell ami kiszolgálná azt az elméleti nagyfelbontású szenzort amit a szenzormozgatás leképez" - erre linkelsz hiteles forrást, mert nekem ezzel ellentétes infó rémlik.

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • MrChris

    nagyúr

    válasz b.vr #100242 üzenetére

    Viszont az nagyon nagy előny, meg magát a fotózást is precízen megcsinálja. Bár G9-nél hátrányos, hogy állvány kell hozzá.
    27"-os 4k monitoron is inkább a belenagyított nézelődés érdekes, mert önmagában a 20MP is elég.

  • forceberg

    veterán

    válasz b.vr #100706 üzenetére

    A szalagkábelre én úgy vigyázok, hogy soha nem tekerem rángatva. Hátha tovább tart.
    Miklós ezt legalább kétszer adta már el, mert ő ki-be ugrál a rendszerekbe is. A másodikat pont én vettem meg tőle :) Azóta is megvan!
    Időnként rámtör a frász, hogy akkor csere P7-14/4-re, de eddig mindig maradt a 9-18.
    Rosszat én sem tudok rá írni semmit. De biztos csak azért, mert igénytelen vagyok én is :D

    http://www.flickr.com/photos/4ceberg

  • forceberg

    veterán

    válasz b.vr #100712 üzenetére

    A kiváltást úgy értsd, hogy a 14-140 Power van mellé felfelé.
    Most 58mm-es ND-m van, ez a 14-140 mérete, a 9-18-ra 52-58-as gyűrűvel mehet fel.
    Az ND szűrőzés nem gond, vagyis a mm a kértés, hogy hánytól felfelé lesz használható? Már 8 évvel ezelőtt is megoldottam magamnak. Nikon FX-re a Sigma 12-24II-re saját gyártású szűrőtartó volt, amivel a 82mm-es ND1000-est tudtam használni 15-24mm-es tartományban.
    Régebben hajlamos voltam "bohóckodni" ilyen képekért:
    [link]
    [link]

    A C-Dreamer is jó cuccnak tűnik, csak rendelésre én sem merem bevállalni. Hatásos az UWA, de azért 18-20mm alatt nem egyszerű jó fotót lőni, igaz felette sem :D

    http://www.flickr.com/photos/4ceberg

  • aginor

    veterán

    válasz b.vr #100706 üzenetére

    Az olvasással hogy állsz? ;] Mert, hogy maga a poszt szerzője is ezt írta a súlyozásról: "A rosszakaróim szerint ezeket az értékeket csak azért tüntetem fel, hogy a számomra nem megfelelő tényeket könnyedén félresöpörve áltudományos módszerekkel bebizonyíthassam a feleségem előtt, hogy a Pana 10-25 a világ legjobb vétele volt, lévén ez áll a legközelebb az optimális 1 -es arányszámhoz. Nos, egyetértek a rosszakaróimmal."

    Az pedig, hogy a 9-18-at sötétnek állítani fogalmatlan lenne, a mai világban nem igaz, mikor mindeni 0.95-ös lencsékre izgul, de a többi szóba hozott lencse viszonylatában állítva is igaz (vagy úgy is mondhatjuk, hogy ez a legsötétebb, ha így jobban tetszik). De mondjuk abból a szempontból sincsen igazad, mert ha nem természet/tájfotóra használod, hanem mondjuk beltéri rendezvényre, akkor az 5.6-os vége sokszor sötét lehet. Most az, hogy neked nem lényeg a fényerő, az már egy másik kérdés és az egyéni szoc. problémád, nem kell, hogy mindenki egyetértsen vele. :P
    Az pedig, hogy ki mit tekint jó objektívnek, egy jelentős részében függ az egyéni specifikumoktól. Szerintem a 9-18 nem egy kimagasló, de még csak nem is jó lencse, ha csak a képminőséget vizsgáljuk. Ellenben ha a méretet és a súlyt nézzük, akkor pedig pont a rendszer lényegét testesíti meg..
    Úgyhogy szerintem hagyjuk, hogy mindenki maga döntse el, hogy neki, mi mire jó. A véleményünket természetesen jó ha leírjuk, mert ez sokat segíthet másoknak, de az egyetemes igazságokat nem lehet minden kérdésben mindig megtalálni. :U

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    veterán

    válasz b.vr #100718 üzenetére

    Ezzel a sítlussal inkább szerintem hagyjuk. Rég láttam ekkora taplót errefelé. :C Bocsi, de ez a véleményem, és nem, ne válaszolj, mert úgy sem lesz rá reakció. A lényeg, hogy sajnálom, ha raboltam az idődet és bocs, hogy nem tudom olyan jól a dolgokat, mint te.. :B :K

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz b.vr #100718 üzenetére

    Szerintem (de ez tényleg csak magánvélemény) nem kell portfólióval rendelkező rendezvényfotósnak lenni ahhoz, hogy a 18mm-en 5.6-os fényerőt megjegyezzük, hogy nem túl fényerős. Egyébként azt is csak magamtól gondolom, hogy véleménye nem csak annak lehet, akinek portfóliója van, és nem csak az a rendezvény, amikor egy fizetős esküvői fotózást csinálsz, hanem az is, amikor például egy családi szülinapot. Nem hiszem, hogy itt a topikban többségükben lennének a profik. (Bár erre sincs felmérésem.)
    Sajnálom, amikor egy-egy fórumos eszmecsere oda torkollik, hogy papír vagy portfólió kell egy véleményhez, és természetesen egy doktori disszertáció alaposságával kell mindent alátámasztani és meghivatkozni. Úgy gondolom, hogy egymás véleményét azért ennél kevésbé feszesen is meg tudjuk beszélni.

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz b.vr #100723 üzenetére

    A 9-18 esetében a rendezvényfotózás dolgát valóban nem tudom neked tapasztalatból megírni, mert se rendezvényt nem szoktam fotózni (kivéve mikor a család ünnepel, de nyilván nem erre gondolunk), se 9-18-am nincs (hazudozhatnék, hogy már a harmadikat adom el, és éjjel-nappal rendezvényt fotózok, de minek), ennek ellenére én úgy érzem, hogy most egy kicsit feleslegesen felkapva a vizet álltál bele ebbe a témába. Azért általános fotós tapasztalattal, józan ész alapján is meg lehet ítélni néhány dolgot.

    A stabis dologra emlékszek, azért nem csak nagy záridővel lehet (és érdemes) madarakat fotózni. Azt azért úgy gondolom, hogy amennyit én járok madarak után, az alapot ad ebben a kérdésben tapasztalati alapokon véleményt mondani, a madarak élőhelyén való megfigyelése az egyik kedves időtöltésem. Persze lehet, hogy más sokkal többet foglalkozik ezzel, és az is igaz, hogy az idő nagyobb részében inkább távcsővel keresem őket, mint fotós felszereléssel, de azért aránylag szoktam őket fotózgatni, és videózgatni. Nem is hiszem, hogy helyes így egy kalap alá véve minden madárfotózást leírni, hogy csak gyors záridőkkel megy, mert a beszállóágon lesben álló ragadozó madarat, ha jó a stabid, és/vagy erős állványod van, 1/60-nal is le lehet fotózni (ekv. 300mm-en, de felette is az extrém tele tartomány alatt), ugyanígy a nádas mellett álló gémeket, de sok más helyzet persze elmosódik még ennek a 2-3x-osánál is (fecskék röptükben, kisebb és közepes ragadozók röptükben vadászatkor, fakopáncs akcióban, de akár egy vízre leszálló vízimadár is lehet). Az azonosítás miatt nagyon sok a nyugalmi helyzetben lévő madár amit figyelek, őket kifejezetten könnyű 1/125 alatti záridővel fotózni. A mozgó madarat megfigyelni is nehezebb, bár kétségkívül izgalmas is.

    Throme: akkor lehet, hogy veled beszélgettük itt ezt a témát szintén, mert emlékszem a keresős hozzászólásra. Akkor nem értettem, de most mikor összeszedtem a gondolataimat akkor rájöttem, hogy miért nem értem valószínű a helyzetet. 12x-es nagyítású távcsővel nézve az ember szeme hozzá tud szokni valamennyire a kép remegéséhez, illetve tapasztalati úton kifejleszt olyan technikákat, amikkel a kép remegése egy kicsit csillapítható. Az egyik távcsövem 12x-es, sokat használom, lehet hogy nekem azért nem feltűnő, ha a keresőben egy kicsit remeg a fényképezőgép képe is, bár amikor lenyomom az expógombot és bekapcsol a stabi (nálam így van beállítva) akkor az azért kisimul. Lehet, hogy ez volt a meg nem értésem oka. Egyébként 12x-es nagyítás felett már legalább egy monopod jót tesz, pláne mert 2 kilós távcsövet hosszabb ideig tartani amúgy is fárasztó.

  • yle_greg

    tag

    válasz b.vr #100723 üzenetére

    Szia!

    Elnézést ha felhergeltelek, azt hittem, hogy elegendő jelet tettem arra vonatkozóan, hogy amit írok, annak egy része szarkazmus. A fajlagos ár (forint per tömeg), anyagminőségi mutató (felbontás per tömeg), használhatósági index (látószög per forint) említésekor azt hittem, hogy ezek komoly(talan)sága magáért beszél.

    Minden esetre szeretném jelezni, hogy az itt: https://prohardver.hu/tema/micro_four_thirds/hsz_100656-100656.html lévő okfejtésem hasonlóan hajszálpontatlan, és légbőlkapott.

    Az objektívek összehasonlítgatása alapvetően elhibázott dolog, hiszen ahogy itt https://prohardver.hu/tema/micro_four_thirds/hsz_100692-100692.html is írom a csavaros példával, ezeket nem lehet egy lineáris skálára tenni, hogy jó, jobb, gösser, hiszen alapvetően almát hasonlítunk körtével, szőlővel, és dinnyével.

    De mégis, vissza-vissza térő téma a világon mindenhol, hogy hogy az obikat hasonlítgatják, és bár mindenki tudja, hogy nem lesz egzakt eredmény, attól még élvezetes dolog.

    A 9-18 egy jó obi, ezt senki nem tagadta. De tény, hogy nem olyan világos mint mondjuk a Pana 10-25 f1.7, ez is tagadhatatlan. De ettől még nem lesz rossz! Csak éppen más. Most vasárnap a családdal elmentünk kirándulni, és úgy döntöttem, hogy most kis obikat viszek. Ha még meg lett volna a 9-18 -am, akkor azt hoztam volna, mert állati jó lett volna. Kérlek, ne érezd úgy, hogy bárki szapulja a 9-18 -at. Nem ez történik, csupán a helyén kezeljük. ha rosszat szeretnél hallani a kedvenc 10-25 -ömről hát tessék, nincs miért hazudnom: rettenetesen nehéz, és túl nagy (mintha egy plusz kulacs lenne nálad), az ára miatt az ember nem nyugodt ha valaki idegen csak ránéz a táskára, és igazából egy kalap sz4r ha teleobjektívként akarod használni. :-)

    Nem csoda, hogy Rabi Miklós ilyen jókat írt róla. Két oka volt rá, az egyik, hogy ha jól sejtem, akkor csak a Pana 7-14 volt ezen kívül uwa zoom akkoriban, a másik pedig, hogy tényleg jó. Most, hogy vannak már kihívói, látszik, hogy más obik élesebbek tudnak lenni a széleken, sarkokon, de ennek meg is kérik az árát. Pénzben és súlyban egyaránt. De ettől nem lesz rossz a 9-18, nincs semmi szégyellnivalója.

    Na. Túlbeszéltem. Bocsánat, ha megsértettelek, az összehasonlítás nem akart jó-rossz ítéleteket mondani az obikról, csupán rámutatni a hasznos (kisebb, olcsóbb, fényesebb, élesebb) és a kellemetlen (nagyobb , drágább, sötétebb, életlenebb) tulajdonságaikra.

    Nincs olyan obi aminek csak előnyei lennének, és néhány kivétellel olyan sincs, aminek csak hátrányai vannak. Ezek a kivételek azok az objektívek, amik éppen otthon hagytál. :-)

    A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)

  • yle_greg

    tag

    válasz b.vr #100719 üzenetére

    A Laowa 7.5 nehezen szűrőzhető. Annyira széles a látószöge, hogy ha nem teljesen slim a filter, akkor a sarkokba belelóg. Nekem egy sima UV van előtte (minden obimon van védő, tudom, ront a minőségen, nem zavar, mindenkinek kell legyen valami kattanása, az enyém ez) de sajna nem slim, vagy legalábbis nem eléggé.

    A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz b.vr #100732 üzenetére

    Amit rajtad kívül más kifogásol az “sírás”, “vekengés”, illetve álprobléma. Ezen kívül úgy látom, hogy mindent mindenkinél jobban tudsz.

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz b.vr #100706 üzenetére

    Az a leírás több mint 10 éves, azóta kicsit bővült meg fejlődött ez rendszer meg ugyanez megtörtént másutt is, azaz azóta kihozott nagylátószögű obik szinte kivétel nélkül jók rekeszelés nélkül is (nem mellékesen nagyobb pixelsűrűségű vázakkal) és a nem is annyira zavaró leképzési hibák is igény szerint korrigálhatóak a modern vázakon. Lehet a szerző ma már egy kicsit teljesebb leírást kellene írjon a témáról.

    Eleve amit anno elképzelhetetlennek tartottam, hogy telefont (is) használjak tájképre azóta valóság lett (elég fény esetén panoráma mód) és azóta jobbnál jobb objektíveket és vázakat hoztak ki ebben a rendszerben meg máshol is, hogy inspirációt adjanak azoknak akik nem pártoltak el.
    Itt pl. ha a fényerő nem érdekel az f/4-es vonal (8-25, 12-45, 40-150 tényleg szinte hibátlan és akár két obival mint pl. 8-25 ill. 40-150 szinte mindent meg lehet oldani ha valaki nem akar minden mm-t lefedni vagy akinek nem pálya az UWA a 12-40/45, 40-150 is remek általános használatra ha kell a zoom flexibilitása).

    Persze ennek ára van (szó szerint meg méretben is), de aki ma mobilnál lényegesen igényesebb képeket szeretne az lehet máshol is igényes és szeret olyan eszközöket használni amit öröm kézbe venni, amin érződik, hogy a maximumot hozták ki belőle. Azaz nem biztos, hogy leragad a 9-18-nál ami ma már csak 1 obi a sok közül, persze ugyanazt tudja mint anno, csak a világ változott körülötte.

    Aztán az, hogy mi fényerős az is eléggé relatív. Nem tudom, hogy mi a divat a rendezvényfotózásnál, de ha anno olyan FF vázakkal meg 2.8-as zoom sorral működött a dolog ahol ISO3200 volt a maximum, akkor a mostani ISO25600-ig használható vázakkal sem lehet akkora gond még talán f/4-el sem (legalábbis hobby szinten, mint a többség már deklarálta itt). Persze az ISO emelésével nő a zaj meg vesznek el a részletek, de melyik rendezvény az, ahol pixel szinten hibátlan fotókat várnak el? Ilyen jellegű fotózásnál inkább a fix fényerőnek van jelentősége ui. ilyenkor M módba állítva zavaró, ha a zoommal változik a fényerő.

Új hozzászólás Aktív témák