-
GAMEPOD.hu
Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stanlee
őstag
Kobe leirta, hogy mire is gondoltam. A gyenge forinttal nekem az a bajom ,hogy az importalt termekek arat nagyban megnoveli, mig az itthon termelt es exportalhato termekek (pl. elelmiszer) arat is megnoveli. Az, hogy esetleg tobbet keresel, mert a kulfoldi multi a budget-et 330-as euron keszitette, az arfolyam meg elkuszott 360.ig az nem jelenti azt, hogy ezt rogton beviszik a fizetesekbe. Szoval ha visszamegy 330-335-re, akkor vegre ott vagyunk, ahol kezdtuk az evet.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz zolmesz #44306 üzenetére
UK, Nemetorszag, Ausztria, Svajc, Franciaorszag es Hollandia kell, hogy legyen az ajanlo es a fogado orszaga, akkor kap az ember premiumot. Szoval ha Mo-rol regisztral valaki, akkkor nem jar erte reszveny.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz julius666 #44317 üzenetére
Arrol itt mar ment diskurzus, hogy nincs arfolyamcel MNB-nel, hanem inflacios cel van. En ezt nem tartom elfogadhatonak, mert nagyon sokaig abban eltunk, hogy volt a 250 +- 25 Ft. Atyavilag, meg leirni is rossz ezt az arfolyamot. Ami most van, az a folyamatos leertekelese a forintnak euroval szemben.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
Sziasztok! Trading 212-nel a kereskedheto US reszvenyek kozott nem talaltam pl. SMLP-t (Summit Midstream Partners LP), esetleg meg tudja nezni valaki, akinek van hozzaferese, hogy kilistazza-e az SMLP-t neki?
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
szia, koszi. degiro is kivette. az a furcsa, hogy van ami trading212-nel bennmaradt, degiro-nal is volt, most mar nincs. Kenytelen vagyok a hazi banknal ezeket venni, egy EPD nem egy pici ceg, de azt se engedi a degiro...
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
Van reszvenyem, ami mostanaig duplazott plusz osztalekot is fizetett. Van olyan, ami felezett meg az osztalekfizetest is megszuntette, pedig nem bank.
A bankos papirjaim mindegyike egy nagy adag xar, a legjobbak csak az ertekuk harmadat veszitettek el es meg mindig nem tertek magukhoz.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
Szeretik csodnek forditani, de a chapter 11 az nem igazi csod, az azt jelenti, hogy csodvedelmet kernek, van egy reorganizacios tervuk, es akar 18 honapon keresztul is ennek megfeleloen talpra tudjak allaitani a ceget anelkul, hogy a hitelezok likividalnak azt, mert nem fieztik a hitelt. Persze az utolso levegovetelt is meg kell beszelni az erre kijelolt birposaggal es par dolgot a hitelezokkel, de azert megse totalis csod.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
En sem mertem belevenni. Ichan aki jobban foglalkozik napi szinten befektetesekkel, mint mi, az 2 mrd dollar veszteseggel kiszallt belole.
@Kobe: ahol engedik USA-ban ujra nyitni a boltokat, ott nagyon sok mar a virus elotti forgalom 75%-an van. A nagycsomo munkanelkuli meg olyan, hogy amilyen gyorsan elkuldtek oket, olyan gyorsan vissza is veszik, ha szukseg van rajuk.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz aujjobba #44485 üzenetére
En szerencsere nem lottem el egyszerre az osszes cash-t az elejen, igy voltak jobb es rosszabb vasarlasaim. A Shell reszvenyem az ma fordult at pluszba. A Royal Bank of Scotland az meg mindig massziv minuszban van. Sajnos a tartalekok nalam is vegesek voltak, de alapvetoen olyan reszvenyeket vettem, amikbe amugy is fektettem volna. Hosszutavra vasarolok, ezeket nem adom el egy ideig.
A fizetesembol ami maradt ho vegen, azt mind reszvenyvasarlasra forditottam, ill. az a keves osztalek, amit iden kaptam, az mind reszvenybe ment. Nyaralni mar ugyse fogunk :-)
Lassan visszterek a normal megtakaritasi menetbe, ETF, kis cash... Az ETF vasarlasaimat megvaltoztatom, valoszinuleg csak egy MSCI All World ETF-et fogok venni a jovoben.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz joysefke #44510 üzenetére
Azert nem vennek belole, mert meg emlekszem arra az idore, amikor 900-1000 Ft volt a reszveny darabja. Igaz azota megvaltozott az osztalekfizetesi strategia, meg az euro arfolyama is mar harmassal kezdodik, de a BET.en jegyzett cegek tobbsege legalabb tudta magat tartani, vagy meg nott is reszvenyek ara, a telekomnak ez viszont nem sikerult.
A telekommunikacios szektornak az az egyik nagy problemaja, hogy nincsenek meg azok a monopolisztikus elemek, amik jellemeztek az iparagat a 2000-es evek elejeig. Nagy az arharc, ezert folyamatosan csokken a nyerseg. Az unio is nagyon szabalyozza a piacot, tehat a nagy lehuzasok a 200 Ft-os percdijakkal, meg horror roaming koltsegekkel mar a multe.
Folyamatosan kell fejleszteni, az elmult 15 evben mar a harmadik nagy technologiai valtason mentunk keresztul a mobil piacon, a vezetekes halozatokon meg mar tul sokat nem tud felfele menni a savszel, amivel az elofizetoket lehetne elhozni a versenytarsaktol. Az on demand szolgaltatasokban sincs mar akkora penz, ami a telekomnal, mint halozatuzemelteto maradhatna.
Csak a mobil piac maradt meg, de az is arerzekeny, mindenki egyre tobb szolgaltatast akar egyre kevesebbert.
A masik amit mi kintrol nem tudunk ellenorizni, az a nagy legalis penzkiszivattyuzas eves szinten a nemet anyaceg fele. Persze, ilyen biztos nincs , de szerintem biztosan van jo par olyan fejlesztes, amibol valami cegcsoport szinten az eves koltsegekbol az anyacegnel landol bevetelkent. ez persze csokkenti a MT osztalekalapjat.
Persze ha neked ezen a szinten rendben az ara es a lehetseges osztalek jovedelemmel is elegedett vagy, akkor vasarolhatsz belole, tonkre nem fog menni, de nagyon nehezen fogja tudni magat a piacon (ujra) pozicionalni, lasd origo, iwiw, freemail, felrecsuszasai a cegnek. Ekkora penzegetest csak ilyen nagy cegek vagy az allam engedhet meg maganak.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
Pre-market egyik masik amcsi reszveny mar megint nagyon jol megy.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
Azert ne sajnald, ha csodbe megy es elveszted a penzed, az azert nem lenne olyan jo.
Ahogy mar korabban is irtam, en most elfogadom, hogy a kirobbano papirok elfogytak. Volt egy idoszak, amikor olcson lehetett vasarolni.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
Ha becsodol, akkor akik most pumpaljak fel az arat nem fognak semmit kapni, mert a hitel az meg mindig tobb, mint a biztositekkent felajanlott autok erteke.
En orulnek neki, ha megmaradna...
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz DanielLong #44568 üzenetére
Valaki irt ide, hogy kapott valami reszvenyt valami kodra...
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz DanielLong #44578 üzenetére
5.8. From 05.03.2020, the list of the qualifying countries is limited to the United Kingdom, France, Germany, Switzerland, Austria and The Netherlands.
@Kobe: naja, az biztos, hogy ebbol nem lehet meggazdagodni. Amugy maximum 20 reszveny-t adnak, de ahogy elnezem, nem tul megbizhatoak.
[ Szerkesztve ]
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz DanielLong #44582 üzenetére
Az elejen is ezt irjak. Ami meg jo, hogy a minimal deposit nincs konkretizalva ahhoz, hogy megkapd a reszvenyt.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
Amit hetfon felment a paic, azt tegnap-ma ledolgozta. Mar terveztem, hogy felmondok a munkahelyemen, mert akkora Gordon Gekko lettem
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
A nemet allam es autogyarto bonusza jelenleg:
- 40000 euros listaarig 9000 €
- 40000 - 65000 euros listaarig 6500€
max. 77000 euroig van tamogatas.Model S: 82900 euros listaarral kiesik a tamogatasbol
Model X: 88900 euros listaarral kiesik a tamogatasbol
Model Y: 58520 euros listaarral 6500 € tamogatasra jogosult
Model 3: 43990 euros listaarral 6500 € tamogatasra jogosult1 het mulva jon az id3 pre-order. Legolcsobb modell 30000 euro, levonva belole a max tamogatast 21000 €. Ennyiert a legtobb ember, aki munkabajaros autot akar venni es valamennyire is kornyezettudatos, mar el fog gondolkozni azon, hogy megvegye az id3-at vagy egy olcso Zoe-t. Aki meg tobbre vagyik, az a jol felextrazott id3 eseten is 31 korul van. a Zoe legdaragbb valtozata is 36 ezer €, tamogatassal 27-bol van egy napi szinten jol hasznalhato autoja az embernek. A legolcsobb Model 3 is dragabb lesz ezeknel. Innen aki akart venni Teslat, az ugyis megvette, aki meg csak a tamogatas miatt kezd el gondolkozni, annak vannak olcsobb alternativai.
En sem varom, hogy berobbanjon a Tesla, mert a tobbi gyarto, habar iszonyat kesessel, de kezd raallni az ev paicra.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz atee_13 #44614 üzenetére
Nem vitatkozni akarok, hanem inkabb csak leirni, hogy nekem mi a szubjektiv velemenyem.
Tudom, nem Nemetorszag a Tesla fo piaca, de idei evben majussal bezarolag a statisztikakat itt lehet nezegetni.
Tesla eladasok 2020-ban majussal bezarolag:
Model S: 339 db
Model X: 259 db
Model 3: 3664 db.Ez nekem azt mutatja, hogy az olcsobbol veszik a tobbet itt a spur nemeteknel. Persze mas orszagokban mas a gazdasagi helyzet.
A nem tul jo VW adatai:
Golf: 6010 db
Up: 2453 db
Mindosszesen: 9090 dbAudi E-tron: 2713 db
Ahogy irtam is, ez csak a nemet statisztika, de itt latszodik, hogy a hasonlo arcedulaju E-tronbol, de meg a Porsche Taycan-bol is tobb ment el, mint az S vagy X modellekbol osszesen. Az olcsobb arazasu 3 meg szepen mutat, de a kompakt kategoriaban a Hyundai/Kia kombo is hasonlo szamokat hoz.
A Tesla a maga 11,8%-os nemet elektromos auto piaci reszesedesevel nem rossz, de azert nem is a legjobb. Annyi, hogy van nekik egy bizonyos technologiai elonyuk, az amerikai piacon jol mennek, de ha a VW csoport szinten elkezdi kitolni az ujabb generacios autoit (most csak 30000 legyartott id3 var kiszallitasra) akkor en nem latom a nagy piaci rest betolto lehetoseget a Teslanak, majd arat kell csokkentenie, vagy valami mast kitalalnia, de azt a tobbiek is meg tudjak majd csinalni.
Az USA piacra meg majd beszivarognak lassan a tobbiek is az autoikkal, aztan majd eldontik a vasarlok, hogy mit vesznek.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
Pont igy gondolkozom en is. Azt hittem, hogy madar vagyok, mert mindenki az eladasrol ir, ha megy fel egy picit a reszveny arfolyama.
En is most mar abba a korba kerultem, amikor azert veszem a reszvenyeket, leginkabb osztalekfizetoket, hogy mielobb csokkenthessem a kotelezo munkaidot es mas dolgokkal foglalkozhassam, mint a napi 8-10 ora munka.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
Detto, 1200-at celoztam be also erteken. A mostani idoszak relative rossz az osztalekfizetest tekintve. A protfoliom jelenleg valahol 350 $/ho tajekan van, viszont ez mar az osztalekvagasokkal es szunteltetesekkel csokkentett ertek.
Van 4 reszvenyem, ami a koronavirus elotti idoszak osztalekanak a 90%-at most nem fizeti. Meglepett, hogy a Shell ennyire szigoruan nem fizet - a tobbi olajos/foldgazos ceg legalabb valami morzsat dob. A banki papirok termeszetesen nulla osztalekot adnak (ez is 3 db).
Nem emiatt leszunk foldonfutok, ill. az osztalekokat amugy is visszaforgatom uj reszvenyek vasarlasaba, de azert jobban szeretem a normal ugymenetet es a rednszeres, kiszamithato cash-flow-t.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
Szeretem a munkam, de ha csak napi 4 oraban kellene csinalnom, nekem az is eleg lenne. A 3 fo teruletet amit viszek, abbol csak egyet csinalnek. Ami nem az a fajta, hogy vagy van vagy nincs vele dolog, hanem amit szet lehet huzni es van vele mindig tennivalo.
Amivel el tudnam magam foglalni, az az egyik alvallalkozonk munkaja, kimegy terepre, mereget egy napot, hazamegy, elemez, jegyzokonyvet ir es leakaszt rolunk kb. 1500 eurot. Ha hetente egy merest vallalnek el, az is maximum 3 napot vesz el a heti 5 munkanapbol, a fennmarado masik 2-ben meg herevere.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz joysefke #44729 üzenetére
Jelenleg REIT es midstream cegeket veszek, ha van mibol. Nagy a napi arfoolyamvaltozas, de egyszer majd csak beallnak, ha visszert a normalitas a mindennapi eletunkbe.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz joysefke #44733 üzenetére
Amiket en veszek azok mind sima reszvenyek, nincs tokeattet. Itt csak nagyon nagy a volatilitas, mivel a REIT-ek amiket en veszek azok bevasarlokozpontokat uzemeltetnek. Ott ugye a lezarasok miatt sokan eladtak oket, mert attol tartanak, hogy becsodolnek a berlok nem fizetese miatt. Viszont a folyamatos ujranyitasokkal nem lesz gond. Jelenleg azert en nem hiszek abban, hogy online piacterekre valtunk at 3 even belul. A normalisabb uzemeltetok amugy is folyamatosan funkciovaltasban vannak, tehat ha nem mukodik a bevasrlokozpont, akkor atalakitjak azokat, van amelyik ledozerolja a regieket es mas strukturaban epit ujakat.
A midstream-ek infrastruktura uzemeltetok, tehat a koolaj, foldgaz kitermeloktol a finomitokig viszik az energiahordozot, ill. van amelyik finomitot is uzemeltet. Ugye ezeket is megcsapta az alacsony olajar es a olaj/foldgaz kitermeles es fogyaszasban beallt csokkenes, de ha minden ujraindul, akkor a csovon megy majd az energiahordozo. Attol meg megint nem tartok, hogy egy evtizeden belul ezek csodbemennek, mert nem lesz belsoegesu motor, nem lesz uzemanyagra szukseg.
Majusban ketto midstream reszvenyem fizetett $400 osztalekot osszesen. A juniusi kihozatal REIT-bol nem volt tul sok a $112-os osztalekaval.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz joysefke #44740 üzenetére
A REIT-ek nagyjabol a 70-es evek ota mukodnek, banki hitelbol. En nem latom oket annyira veszelyesnek, hogy ne vegyek beoluk.
A midstream eseteben ugy kell nezned, hogy koltseghatekonyabb az infrastruktura uzemeltetese, ha azt egy ceg csinalja, mintha mindenki epitene maganak egy csovet, hogy a kitermelt foldgazt elvigye a felhasznalas helyeig.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
A Macerich jovairt 13 db reszvenyt, mivel osztalekot minimalisat fizettek, cash helyett reszveny lett. Milyen erteken rakjam be a portfolioba? A jovairas napjan ami volt arfolyam, vagy amennyiert a reszvenyeket vettem, amik utan kaptam az ujakat?
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
-
Stanlee
őstag
-
Stanlee
őstag
Remenykedtem benne, hogy meg egy hetet kibir a korrekcio. Ez nem jott be.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz PredatorZoli #44876 üzenetére
A KBC meg erste az csak valami fioktelephely, azokra ha jol emlekszem csak a 20000 euro vonatkozik, nem?
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz Mercutio_ #45065 üzenetére
hat, nem tudom. Gondolkoztam rajta, hogy veszek belole. ennyiert mar megerheti. Igazabol azert nem vettem meg bele, mert en nem bizom bennuk.
Nalunk nem irnak rola, de par millard euroval megkonnyitette egy nemet maganbank a nemet allamot, es sokaig nem vettek eszre, szoval nem elkepzelhetetlen, hogy a wirecard is sokat susmusolt es csak most derult ki. Ha igaz, akkor megy ez meg lejjebb is.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
Sziasztok, lama kerdes, de ha KP-m van es allampapirt akarok venni, akkor Bp-en hol tudom ezt megtenni, melyik Allamkincstari fiokban tudok befizetni majd vasarolni? (mielott barki irna, kerestem google-n, de a Magyar allamkincstar oldalan csak ezt talaltam, ami nem segitett tovabb).
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
Koszi, esetleg ami a Bartok Belan van azt ismeri valaki? az utba esne...
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz Ixion77 #45211 üzenetére
En mar tobbszor is irtam, hogy a nemetekkel az a baj, hogy hardver teruleten jok voltak, IT-ban nem tudtak/nak igazan jol fejlodni. Pl. Siemens nem tudott mit kezdeni a szamitogep uzletaggal, a Siemens-Nixdorf megszunt, lett belole Fujitsu, azok meg koszonik jol elvannak. Ugyanez a mobil uzletag Siemensnel, eladtak bagoert, mert nem tudtak, milyen iranyba menjenek.
Autoipar detto. 10 eve meg a loero, Nm, meg kidolgozottsag volt a fontos, infotainment meg nem, a cegvezetok nem lattak a fontossagat az infotainment resznek, most VW csak nez, hogy egy nagy adag elmaradt fejlesztesuk van. Hiba a popec motor, engem is manapsag jobban izgat egy auton, ha idejetmult a 2 ezer euroert megvett extra infotainment, vagy ennyi penzert 1 db usb portot adnak, mint hogy 115 vagy 120 Le-s a motor.
Mobilfizetesben evek ota szinte nulla fejlodes van, vicc, hogy minden varosban mas app-el tudok fizetni parkolasert, ha tudok, a jo oreg cash is king szemlelet megy.
Digitalizacio alapvetoen nulla, kozigazgatasban is. Hozzajuk kepest Mo egy futurisztikus szinten levo orszag.
Mondjuk egy igazan jo Google vagy Apple, de akar Amazon alternativat ne is varjunk a nemetektol. A sajat jogszabalyaik teszik lehetetlenne, hogy egy ilyen kaliberu ceg ebben az orszagban kialakulhasson.
Mondom mindezt ugy, hogy itt elek, dolgozom, de digitalizacio teruleten ez a vonat mar elment...
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
Szerintem generacios szakadek van az osztalekfizeto vs. osztalekot nem fizeto cegeket preferalok kozott. 15 eve meg en se vettem volna osztalekfizeto cegeket, annyira unalmasak voltak, hogy bottal se piszkaltam volna meg oket.
Kb. 3-4 eve kezdtek el engem is jobban erdekelni az osztalekfizeto reszvenyek. Elsosorban a folyamatos cashflow miatt. A kifizetett osztalek utan adozni kell (TBSZ nem volt 15 eve, az is lehet, hogy 15 ev mulva megint nem lesz, igy arra alapozni, felesleges). Amikor megerkezik a szamlamra, akkor eldontom, hogy akarok-e belole megint venni reszvenyt, vagy eppen szuksegem van a penzre es elkoltom.
Nekem most fontosabb, hogy legyen egy nagyjabol 2-3 havonta erkezo penzaram, ha esetleg arra vetemedem, hogy csokkentem a munkaval toltott idot, akkor pont jol fog jonni, hogy nem kell reszvenyt eladogatnom, hanem eleldegelek az osztalekbol.
Igaz itt nem is lesznek tizszerezo meg szazszorozo befekteteseim, de olyat manapsag amugy is nehez kifogni.
Az osztalekfizetesrol amugy mindig Buffet jut eszembe, o az osztalekfizeto reszvenyeket szereti, de a BH sose fizetett osztalekot vagy lett volna reszvenyfelosztas, mert szerinte az osztalekot o jobban be tudja fektetni. Igy lehet, hogy 1 db reszveny 200 ezer USD, azt se veszi darabra mindenki, de eladni sem tul egyszeru darabokban, ahogy a szukseg hozza
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz aujjobba #45279 üzenetére
Iron mountain most nagyjabol 10%-os osztalekot fizet, gondolkodtam par napja, hogy beleveszek, amugy is gyengem a REIT szektor, foleg az ilyen specko terulet.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz aujjobba #45290 üzenetére
5-10% kozott lehet osszehozni beszallotol fuggoen. Ez semmivel sem kevesebb, mint egy lakas. Annyi macera sincs vele. Itt is lehet, hogy a ceg nem fizet osztalekot, a berlo se fizet mindig. Valamivel volatilisebb a piac, tehat ha kell cash, hamarabb tudsz kisebb osszeget kivenni. Eladni sem kell torvenyszeruen a reszvenyt.
Januarban kellett cash lakasvasarlas miatt, hiaba van ott a budapesti lakasom, er mondjuk 30 misit, kb. 1 honapra kellett volna par millio, mire elinteztem volna a szabadfelhasznalasu hitelt a lakasra, mar reg elment volna a lehetoseg, hogy megvegyuk amit kineztunk. A banknak bekuldtem a kerelmet, hogy az ertekpapirokra kernek hitelt, 1 het alatt otthonrol, anelkul, hogy barkivel csak beszelnem kellett volna, megadtak a hitelt.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
En is hasonlo havi osztalekot celoztam meg - igaz mar irtam. Most nagyon undervalued cegekbe rakom a casht, riziko megvan, hogy bedolnek, de ilyen virnyak is csak egyszer van egy eletben, hogy amit nem tudtam az elmult 10 evben megtakaritani, azt most be tudom hozni.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz aujjobba #45368 üzenetére
Sajnos abbol indulsz ki, hogy folyamatosan no a reszveny erteke, ami nem igaz, mert lesznek idoszakok, amikor kevesebbet er, mondjuk jon a kovetkezo virnyak es felezodik az erteke, akkor tobbet adsz el, hogy az 5%-ot kivedd belole. Nem eletszeru a modelled.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz kovisoft #45378 üzenetére
Nem tudom hany eves vagy, de amikor elkezdtem dolgozni, akkor mar be kellett lepnem a MANYUP-ba, nem volt valasztasi lehetosegem, mert az olyan jo es kell. Ez most mar nincs, mert megsem olyan jo es megszuntette egy masik kormany.
Emlekszel meg a lakastakarek penztarra? Anyukam 98-ban elkzedett bele gyujteni, teljesen mas feltetelekkel kotottel szerzodest, kaptal tamogatast az allamtol, mint ahogy en kothettem 2008-ban. Oh wait, megszunt mar lassan egy eve, elt 20 evet.
Emlekszel meg az allamilag tamogatott lakashitelre, az elso orban kormany idejebol? En amikor tervezgettem az elso lakas vasarlasat, meg szamoltam vele, mire odakerultem 2006-ban, addigra megszunt, elt talan 4 evet.
Amikor elkezdtem megtakaritani, nagyjabol 15 eve, akkor nem volt TBSZ, most van, gondolod amikor nyugdijba megyek legjobb esetben is 30 ev mulva, akkor tutibiztos lesz TBSZ? en nem, de meghagyom neked a remenyt, hogy lesz TBSZ ugyanolyan feltetelekkel, mint most.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz aujjobba #45399 üzenetére
A TBSZ.re ugy gondoltok, mint egy mindig megmarado instrumentum. Nem azt irtam, hogy visszamenolegesen megszuntetik az adokedvezmenyt es visszamenolegesen kell fizetned a nyereseg utan adot.
Azt irtam, hogy barmikor megszuntethetik, lehet, hogy jovore, lehet hogy 30 ev mulva, lehet hogy sose...
Bevezethetnek egy olyan rendszert is, mint ami itt van Nemetorszagban, hogy ETF eseten az eves novekedes utan megadoztatnak, mert majd ha eladod, akkor kevesebbet kelljen adoznod. Ha a nemeteknel mukodik, gondolod Mo-n nem vezetik be, ha penzszuke lesz?
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz Ixion77 #45428 üzenetére
Amire rajottem az utobbi idoben, hogy sok olyan reszveny, aminek a regi tanok szerint reg ki kellett volna mulnia, a sok kocatozsdes miatt most egesz jol meglovagolhato hullamokat hoz ki magabol. Most majd jobban odafigyelek ezekre, elkulonitek egy par ezer euros budget-et ilyesmire, ha egyszer bejon, mar jo is lesz. ez olyan, mint a piramis rednszer, meg a tulipanhagyma, ha jokor belepsz, meg idoben kilepsz, akkor jokat lehet vele szakitani, de valamennyire azert ez beteg.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz lordjancso #45436 üzenetére
Hi, a 41 cent az brutto. Tehat te csak 41 x 0,85 = 34,85 centet kapsz reszvenyenkent. A 15% az a forrasado, amit azert vonnak le, mert US reszvenyrol van szo.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
Új hozzászólás Aktív témák
- LENOVO IDEAPAD Y700 INTEL CORE i5-6300HQ 2.3 GHz 8 GB 256 GB SSD GTX 960M 3 óra AKKU IDŐ
- Precision 7520 15.6" FHD IPS i7-7700HQ M1200 16GB 512GB + 1TB magyar vbill új akku gar
- Dell Latitude 5400, 14" FHD IPS, I5-8365U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10/11, Számla, Garancia
- IRIX 15mm F/2.4 Firefly EF
- Fotós eszközök: csillagkövető és macrosín
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs