Új hozzászólás Aktív témák
-
szatocs
őstag
Azért kéne, hogy valaki leírja, hogy itt minek kell történnie pontról pontra, hogy ennek a feladatnak a segítségével megértsem. Mert az elméleten csak annyi van írva, hogy a1, a2, a3..., meg ilyenek, ennek a feladatnak a megoldásához meg annyi, hogy na így kell megcsinálni,k de semmi nincs odaírva, hogy milyen számokkal is dolgozott.
=== Szatocs ===
-
szatocs
őstag
De az a baj, hogy még mindig nem tom, hogy mit hogyan. Nem tok hozzáfogni. Ok, hogy leírta Apollo17, de egyszerűen nem látom át, hogy mivel kell dolgozni, mikor és miért. Valahogy úgy csináltuk órán, hogy mivel az első oszlopot csináljuk, ezért az első sort ugyanúgy hagyjuk, a többit meg megszorozgatjuk valamivel, hogy 0 jöjjön ki oda, ahova kell. De hogy hogy kell számolni, az nem tiszta.
=== Szatocs ===
-
szatocs
őstag
Az elsajátítva - Reményeim szerint (meglett a vizsga, az a lényeg )
És ezeket a feladatokat, amiket linkeltem, tudnád ellenőrizni esetleg, meg az egyik meg sincs oldva.
Úgy van ez az integrálás nekem, hogy pont akkorra esett, amikor vége lett a félévnek, akkor azt mondta a tanár, hogy benne sem lesz a vizsgában, aztán hogy-hogy nem 6 gyak feladatból 3 lett integrálos, még jó, hogy én már tudtam akkor az alapokat, és mivel nem voltak olyan nehezek, meg nem kellett parciózni, ezért meg tudtam csinálni.
Akkor azért nem tanultuk igazán, mert ''úgy sem lesz benne'', aztán most félévkezdésnél már úgy vette a tanár, hogy azon ugye túlvagyunk, ezért a nehezebbeket vette elő, ahol már igencsak figyelni kell, hogy mit csinál az ember, meg engem bekavar a szorzás, összeadás hatványa, meg az ilyenek, amikor integrálni kell, a legnagyobb mumus meg az ln, a log és az e - ad. Az alapokkal tisztában vagyok, de a bonyolultaknál már rezelek. És hogy hozzá tudjak kezdeni egy kétszeresen integrálóshoz, kéne tudni az ilyen bonyolultabbnak tűnő egyszeresen integráltakat.=== Szatocs ===
-
Ra3
őstag
-
poffsoft
addikt
válasz lajafix #1273 üzenetére
Köszi.
Azért levezethetnéd...
nem keveset vacakoltam már vele...
Persze addig piti, hogy a parabolából behelyettesítem a körbe y^2-et, csakhogy innentől kezdődnek a gondok. Amit eddig is tudtam, hogy az érintő egyenes képletébe behelyettesítve a kapott másodfokúnak a megoldása az x1=x2=>D=0, mert az érintőnek csak egy közös pontja van. Azonban itt ez nem biztos, hogy felhasználható, hiszen a kör és a parabola is x-re szimmetrikus, tehát tuti két érintési pontjuk lesz. Persze a tengelyszimmetria miatt az x1==x2, hiszen csak az y1=-y2 feltételben különbözik a két pont...amúgy a p-re van egy megoldás ( p=-(4*(2-sqrt(3)) ) a fentiekből, de ez egy picit gyanús szám...irracionális....
mexicanraven: milyen nyár? nyakunkon a szeptember....
[ Szerkesztve ]
[ Szerkesztve ]
-
MR. Anderson
tag
-
cocka
veterán
válasz lajafix #1328 üzenetére
Mint pl. matematikus vagy matematikatanár? Azok matekra épülnek.
A többi az lófika matek. Pl. a közgázos matek az inkább csak gyógymatek.
Persze nem azt akarom ezzel sugallni, hogy én hú de baromi magas szinten vagyok matekból, csupán annyit, hogy azért bizony láttam dolgokat, amiket egy közgázos, de még talán egy műszakis se láthat, mert egyszerűen nem foglalkoznak vele. (lásd pl. számelmélet)
-
cocka
veterán
válasz lajafix #1335 üzenetére
Igen hát talán még a számelmélet az hagyján is (bár én utálom, de vannak benne érdekes részek), de amit egyszerűen ki nem állhatok az az algebra. Annak is kifejezetten az algebrai struktúrákkal foglalkozó része vagy úgy is mondhatjuk, hogy absztrakt algebra.
Hát épelméjű ember hol használ ilyen fogalmakat, hogy csoport, gyűrű, integritástartomány, háló, test, vektortér, algebra? Meg nem kommutatív csoportok vagy gyűrűk. Meg mi az a képtér meg mag.. szal. súlyos. De valaki valahol biztos látja ezeknek is értelmét, különben nem lenne tudomány. Kell, hogy legyen valami gyakorlati értelme is, mert ha nincs, akkor ilyen alapon bármilyen elmélet gyártható, ami megfelel a tudományság kritériumainak.
-
MR. Anderson
tag
válasz lajafix #1328 üzenetére
majd meglátjuk mi sül ki belőle.......az még a jövő zenéje
apropó kellene egy kis segítség ismét:
1, egy 25fős csoportban a matekdogák átlaga 82pont egy másik 19fős csoportban 76pont mennyi a 44 tanuló átlaga2,egy dobozban 5fehér színű golyó van. hány golyót tegyünk a dobozba hogy a fehér golyó kihúzásának valószínűsége 0,25 legyen
"Ha szép nem vagy legalább hülye ne legyél" Az intellektusukat csillogtatni vágyók, ne nekem bizonygassák szellemi fölényüket...engem nem érdekel...
-
cocka
veterán
válasz lajafix #1424 üzenetére
Az első szögfüggvényes felvetésed igaz, a második viszont nem deriválás, hanem integrálás. sin (x)-nek a határozatlan integrálja x szerint -cos (x)
Igen ez még a gagyi feladattípusok közé tartozik. Majd amikor a 0^0 0^végtelenediken, végtelen/0, 1^végtelenediken alakokat kapod, akkor majd szólj, hogy jaj elakadtam, hogy a nyavalyába kell megcsinálni.
Vagy amikor integrálsz.
[ Szerkesztve ]
-
Makrigialosz
újonc
válasz lajafix #1463 üzenetére
Sziasztok tudnátok segíteni ebben?
Egy koncertre a jegyek 35%-át az interneten keresztül, egyharmadát a jegyirodában, 2300 darab jegyet pedig a helyszínen értékesítettek. A jegyek 10%-ánál 300-zal több jegyet nem sikerült eladni.Hány jegy volt összesen és ebből hányat adtak el?Akit tudja léci irja meg!!
-
cocka
veterán
válasz lajafix #1479 üzenetére
Elvileg Gauss-eliminációt kell végrehajtani a kérdéses mátrixon. Annak ugyanaz lesz a rangja, mint az eredeti mátrixnak. Elvileg a sor- vagy oszlopvektorrendszer rangja ugyanaz mint az egész mátrix rangja. A kettő tehát értelemszerűen meg kell egyezzen, a sorvektorrendszer rangja meg elvileg a lineárisan független sorok ill. oszlopok maximális száma.
A Laplace-féle kifejtési tételt még értettem is. Felfrissítve talán most is ki tudnám vele számolni pl. egy 6×6-os mátrix determinánsát.
-
cocka
veterán
válasz lajafix #1483 üzenetére
Matematika intuíció alapján? Hát ez nekem új.
Legyen konkrét feladat és akkor talán tudok segíteni, így általánosságban nehézkes erről beszélni. De ahhoz nagyon sok mindent tudni kell(ene) elvileg hogy megértsük hogy egyáltalán mi a fene az a mátrix rangja.
Csak hogy értsétek:
Egy mátrix rangján a sorvektorrendszerének rangját értjük.
Na de mi az a sorvektorrendszer illetve annak rangja?
sorvektorrendszer: Az adott mátrix soraiból alkotott vektorok halmaza.
sorvektorrendszer rangja: Ha a1,....,an a V vektortér elemei, akkor az {a1...an} vektorrendszer rangja alatt az általa generált altér dimenzióját értjük: dim L(a1,....,an).
Mi a dimenzió és mi a generált altér?
Dimenzió: Egy végesen generált vektortér bázisainak közös számosságát a vektortér dimenziójának nevezzük.
Generált altér:
Legyen V vektortér, H nem üres részhalmaz V-ben. A H által generált L(H) altér V-nek az a legszűkebb altere, mely tartalmazza H-t.Mi a végesen generált, a bázis és a számosság?
végesen generált: Egy vektortér végesen generált, ha van véges sok elemből álló generátorrendszere.
De mi a generátorrendszer?
bázis: A V vektortér egy lineárisan független generátorrendszerét a V egy bázisának nevezzük.
De mi a lineáris függetlenség?
számosság: Legyen A vmilyen halmazoknak a halmaza és H eleme A, ekkor a H halmaz számossága: |H|:={X | X eleme A és X és H közt fennáll egy bijekció}
De mi a bijekció?
generátorrendszer: A V vektortér H részhalmaza generátorrendszere V-nek, ha L(H)=V.
lineáris függetlenség: A V vektortér a1...an vektorai lineárisan függetlenek, ha lambda1...lambdan eleme T test együtthatókkal vett lineáris kombinációjukra lambda1a1+...+lambdan*an=0 csak lambda1=...=lambdan=0 esetén teljesülhet.
Na de mi a lineáris kombináció?
Legyen V vektortér T test fölött a1...an eleme V, valamint lambda1...lambdan eleme T test. Akkor lambda1a1+...+lambdan*an eleme V az a1..an vektorok lambda1...lambdan együtthatókkal vett lineáris kombinációja.
bijekció: f: H->K leképezés H-nak K-ra való kölcsönösen egyértelmű leképezése, azaz ha a leképezés egyidejűleg szürjektív és injektív, akkor bijektív leképezésről beszélünk.
Na de mi a leképezés, meg hogy vmi szürjektív és injektív?
leképezés: Az f részhalmaza H × K relációt a H halmaz K halmazba való leképezésének nevezzük, ha H mindegyik a eleméhez egy olyan b eleme K elem van, melyre (a,b) eleme f. A b a képelem, az a az eredeti elem.
Mi a reláció?
szürjektív: Ha az f:H->K leképezésnél fH=K akkor H-nak K-ra való leképezéséről beszélünk. Ezt szürjektív leképezésnek hívjuk.
injektív: Ha az f:H->K leképezésnél különböző elemeknek különböző képelemei vannak, azaz ha a nem egyenlő b akkor fa nem egyenlő fb.
reláció: A H és a K halmaz H×K Descartes-szorzatának bármely ró részhalmazát H és K közti binér relációnak nevezzük.
De mi a Descartes-szorzat?
Na ezt ugye már szinte természetesnek vesszük és akkor még nem definiáltam az előforduló algebrai struktúrákat: vektortér, test.
Szóval mire az ember mindent kimerítően (és nem biztos, hogy 100%-osan érthetően) végigmagyaráz addigra eljutunk a matematika legeslegalapvetőbb fogalmaihoz.
Na most ha neked mindezek megértése és esetleges alkalmazása intuíció alapján megy, akkor ehhez csak gratulálni tudok. (és nyilvánvalóan én is könyvből másoltam, zsigerből nem vágom, majd az államvizsgára )
-
cocka
veterán
válasz lajafix #1489 üzenetére
Igen de azt is tudod hogy mi a cél. Hogy a főátló alatti elemek 0-ává váljanak. Tehát akkor egyértelmű hogy valamelyik sornak valahányszorosát hozzáadva egy másikhoz az adott sorban legalább 1 elem nulla lesz. Ha nem akar kijönni sehogy se, alkalmazható oszlopokra is.
Nekem eddig a legdurvább (persze nyilván vannak ennél durvább feladatok is) feladat az volt, hogy határozzuk meg egy mit tudom én 6×6-os mátrix inverzét Gauss eliminációval. Pfff... baromi könnyű elszámolni.
-
Nunder
őstag
válasz lajafix #1572 üzenetére
A levezetés az nem is annyira nagy para, inkább a környezetfüggetlen nyelvtan megadása az, ami rengeteg fejtörést okozott. Az nem is lett 100%-os. Veremautomata pedig úgy ahogy jó lett, de a tanárnő azt mondta, hogy kicsit még csiszolni kell rajta, mivel előfordulhat, hogy a végén becirkulál.
“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz lajafix #1666 üzenetére
Akkor ezek szerint maga a feladat sem nevezhető matematikai értelemben fejtörőnek, legfeljebb okoskodásnak... Nem lehet biztos és pontos megoldást adni, én meg azt kerestem.... Nem ilyeneket kellene matematikakönyvbe beleírni...
Valódi matematikai problémára példa.[link][ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
SMS Help
csendes tag
válasz lajafix #2852 üzenetére
Melyik változó micsoda?
Az eleje nem így lenne?
2X+1,5Y=94Nem igazán értem...
Feladat:
A berlini reptéren a Kiss család csomagjainak összsúlya 94 Kg volt.
A feleség 2 EUR-t, a férj 1,50 EUR-t a fizetett a túlsúlyért.
Ha a férj egyedül repült volna kettőjük csomagjával, akkor 13,5 EUR-t kellett volna fizetnie.
Hány Kg-os csomagot vihet magával egy személy pótdíj fizetése nélkül? -
MarioAna
senior tag
válasz lajafix #3597 üzenetére
így már értem, a 2*cos2x-et kerültem ki valahogy. Köszönöm szépen!
Sajnos úgy vagyok most mat3-on, hogy mat2 előtte 1éve volt (2félév matek nélkül), így most hiába vágnám a matek3-as részt (diffegyenletek pl), ha az integrálásból/deriválásból sokat felejtettem .[ Szerkesztve ]
-
SUPREME7
őstag
válasz lajafix #3619 üzenetére
Világos, bár nem hiszem, hogy ennek köze lenne közvetlenül a problémamegoldó "képességhez". Nem vagyok idióta, ha foglalkoznék vele, és lenne aki komolyabban, érthetően képes előadni akkor biztos meg tudnám oldani. De egyébként biztos nektek is volt olyan tárgy amire magasról tettetek mert távol állt, nem érdekelt, és ha arról volt szó, puskáztatok. Ez is kb ugyanaz, csak matekból nehéz puskát írni
[ Szerkesztve ]
-
bmakszim
senior tag