-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FerNandor #21271 üzenetére
Van, ne is mondd... Egyik fórumtárs a Hungaroringi tanpályán volt, az se rossz amúgy de ez a best most itthon. Még a környező országokból is ide járnak (Szlovákia, Ausztria, Szlovénia, stb).
Amúgy hasznos csak elég borsos ára van még egy futottak még kategóriás pályán is. Jah és szólok az ilyen pár órás tanfolyások semmit nem érnek kb. A felét átszövegelik eleve, elméleti oktatás címén elmondják azt amit már gyerekkorodban is tudtál.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
raczger
őstag
válasz FerNandor #21275 üzenetére
Én drivingcampben voltam tavaly, totalcar szervezte és elég olcsón lehetett menni a kb másfél órás tréningen (kb 5k volt). Egyszer mindenképp hasznos, habár nekem nem voltak meglepő dolgok, rántópadnál is sikerült elsőre megfognom az autót (annak ellenére, hogy bénáztam ).
Belülről felvettem videóra, sajnos a pályából nem látszik semmi.Érdemes lehet kivárni valami akciót (totalcar szokott néha hirdetni, bár idén már nem fog, mert pont most volt, illetve kuponos oldalakon is előfordulhat ilyen akció).
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FerNandor #21277 üzenetére
Mivel nem az ismerőseid nem látnád, hiába linkelném be ide. De tetszőlegesen keress ilyen vidiket yt-on, ugyanazt látod.
Olaj:
Mannol jó, azt nézd, hogy 100 fokon minél közelebb legyen az ideális 10mm2/s-es VI indexhez (az autógyártók ehhez méretezik a motorjaikat).
Meg persze a hideg oldali VI index is fontos elvégre a motor kopásának kb 90%-át olyan üzemben szedi össze élete során.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FerNandor #21297 üzenetére
Azért az más, a Motul egy teljesen szintetikus olaj ami az élettartama vége felé is hozza ezeket az értékeket, egy részszintetikus pedig nem fogja (az alapolaj itt ásványi ami elfárad egy idő után).
De ha 10k vagy 1év csereperiódust betartod akkor nem lesz gond a Mannol-al sem.#nincsbennetarcsi
-
TaaT
veterán
válasz FerNandor #21297 üzenetére
"biztos a kisebb értékek a jobbak?"
Azt írták egy cikkben ha lenne olyan olaj ami 0 és 100 fokon is 10-es viszkozitást produkálna akkor olyan sűrűn kéne cserélni mint a váltókban.
"10ezrenként úgyis cserélem."
Sokan vallják hogy a csúcs szuper méregdrága olajok hosszú csereperiódusos használatánál jobb a sűrűn cserélt olcsóbb olaj*.
*A motor számára előírt szabványt teljesítő.
"csak az teljesen szintetikus, amire az van írva, hogy "fully synthetic" vagy 100% synthetic."
Ez ennél kicsit bonyolultabb, pl Amerikában előfordul hogy ugyanarra az olajra nem írhatják rá hogy fully synthetic, míg Európában igen.
Give them hell Ukraine!
-
-
Elemental
addikt
válasz FerNandor #21275 üzenetére
Én 3x voltam a tökölin egész naposon, és voltam egyszer a drivingcamp-en 4 órás merci tréningen. Mindkettő jó.
A tökölin nincs rántópad, viszont valós élethelyzetek vannak gyakorolva, teljesen jó az oktató, teljesen jó a gyakorlat, és kb harmada az ár.
A drivingcamp is tetszett, a felszereltsége tényleg profi. Ott is jó volt a gyakorlat, jók voltak az oktatók. Amit itt nagyon hasznosnak találtam az az országúti modul (körbeveszi a pályát, nagy tempójú szituk gyakorlására), viszont ez a pálya csak a Profi tréningben van benne, ami 94k. Viszont ha mennék ide újra, akkor csak ennek volna értelme. A rántópadról szerintem annyit, hogy egy szóval parasztvakítás. Nagyon életszerűtlen.
Összességében mindkettőt ajánlanám, volt mindegyikben olyan, ami a másikban nem.Ha valóban akarsz menni tavasz körül, akkor írj ide, szerintem engem is érdekelne.
Szerk.: közben találtam a tököliről egy írást.
[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FerNandor #21313 üzenetére
Jó lesz a Mannol. A lényeg úgyis az, hogy időben cseréld és ne a legolcsóbb teszkós ásványi olajat tedd bele.
Én is annyit hezzitáltam, hogy mit vegyek a tragacsba... végül tök tudományos alapon felmentem a gyári olaj gyártójának a honlapjára és ott az olajkeresőben amit kidobott abból vettem 5 litert és kész.
mod:
SzlobiG: Itthon nem lesz kötelező visszahívás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szőröscica
addikt
válasz FerNandor #21319 üzenetére
Mi ez? 1.5 vagy 1.9 döci?
Én 1.9-be 5W30 Sustinát töltök (ami egyébként tech sheet alapján olyan híg mint egy 0W20), 10 ezer km után cserélem, és gyakorlatilag nem változik a motor hangja. Az Elf olajnál mindig megfiatalodott a motor miután lecseréltem: ennyire elhasználódott 10 ezer km alatt, érezhető különbség volt utána a frissel.
-
Kornel
veterán
válasz FerNandor #34388 üzenetére
"A motor kopásával egyre növekszik a kartergáz mennyisége, az égéstérből a motor forgattyúházába szöknek az égéstermékek és tüzelőanyag gőzök. A bennük lévő vízgőzök az olajteknőben lecsapódnak, a forgattyúház-szellőztetés ellenére rontják az olaj kenőképességét, az égéstermékek kéndioxid tartalma a felelős az erősen korrozív kénessav létrejöttéért. Könnyen belátható, hogy minél kopottabb ("kartergázosabb") a motor, annál sűrűbben indokolt lehetne az olajcsere. A gyakorlatban ez -általában- fordítva történik: a fáradt motort nemigen kényeztetik sűrű olajcserékkel. ("Erre már kár költeni") Így aztán az egyébként is kopott motor elhasználódása felgyorsul. A környezetvédelmi szempontból elengedhetetlen forgattyúház-szellőztetésnek is van káros hatása:a korrozív gázok visszajutnak az égéstérbe.
A mindennapi szervizgyakorlatban pontosan mérni a kartergáz mennyiségét nem lehet, inkább csak a tapasztalatokra támaszkodva lehet megítélni azt. Laboratóriumi mérések szerint egy mai, korszerű, normál állapotú motor kartergáz mennyisége a beszívott levegő mennyiségének mintegy 0,5...1,5 %-a." -
rbalint88
addikt
válasz FerNandor #41420 üzenetére
"honnan érdemes nézni": a fotelből, tévén.
amúgy aréna pláza parkolójában próbálkoznék, ha nyitva van, de őszintén szólva nem mozdulnék meg ezért. kismillió ember, tömegnyomor, lökdösődés, kétméteres ember beáll eléd és még a gyereket is a nyakába veszi, zsebtolvajok, lehúzós árusok, sok hűhó szinte semmiért... egy max fél órás eseményért akarsz alsó hangon két órát szívni? (parkolás, odajutás, visszaérés a kocsihoz)
-
barnam_
nagyúr
válasz FerNandor #41435 üzenetére
Dehogynem ingyenes, de szerinted mennyien lesznek a fővárosban szombaton? Fizetni meg senki nem szeret.
Ez egy kép két évvel ezelőttről, a háttérben az Erzsébet híd.Van nem messze onnan egy parkolóház, behajtasz a "garázsba", az leteszi a kocsit a megfelelő helyre. Amikor elhozod a kocsit, kártya alapján kikeresi. Tisztára mint a Gran Turismo-ban, mikor autót váltasz
Óránként 600 Ft, minden megkezdett óra számít.
(#41436) focvis: az M7 katasztrófa nyáron, ráadásul pont a Balaton felé megyek... (de inkább kerülök az M1-en Bicske felé, aztán le Székesfehérvár felé)
[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FerNandor #57831 üzenetére
Lehetséges, egy chippelés után ha nem nyomod akkor nem fog többet enni.
"Normál chiptuning és ECOtuning
Manapság nagyon divatos kifejezés az ecotuning, amit az egyre dráguló üzemanyag miatt előszeretettel használnak. De mi is a különbség a normál chiptuning és az ecotuning között?
Az ECOtuningnál csak a nyomatékot emeljük, aminek a maximuma az alsóbb fordulatszámokra jellemző, azonban a felső fordulatszámnál jelentkező teljesítménycsúcsot nem emeljük. Tehát alsó fordulatszámon emelünk, felül nem. Ennek következtében a nagyobb nyomaték miatt a fogyasztáscsökkenés jelentkezik, viszont magasabb fordulatszámon nem lesz erősebb az autó, így az önkontrollt kevésbé gyakorló vezetők nem tudnak feleslegesen fogyasztást növelő teljesítményt kivenni az autóból.
Mi nem sok értelmét látjuk az ECOtuningnak, mivel a normál tuningnál ugyanúgy jelentkezik a fogyasztáscsökkenés megfelelő használat mellett, azonban, ha szükség van, a többlet teljesítmény is elérhető magasabb fordulatszámon.
Ha valaki mégis ilyen beállítást szeretne, természetesen azt is szívesen elkészítjük."mod:
rii: Itt tudod megnézni aktuálisan mi a helyzet szmog ügyben a fővárost illetően: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
zsole84
senior tag
válasz FerNandor #63117 üzenetére
Én csak 1 dolgot nem értek ebben a "motoroptimalizálás" dologban... A gyártók nagyon nagy pénzeket fektetnek a minél kisebb fogyasztás ( 1-2 dl) eléréséhez, ennek ellenére mindenféle kis műhelyek +10-20 lóerő, -1-2 literes fogyasztás csökkenést ígérnek és ráadásul mindez jót tesz a motornak. Nekem ez nagyon nem hihető...
-
-
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FerNandor #68295 üzenetére
Igen, szárazon nincs fékezés mert elég hamar elkopna a gumi(d)...
mod:
kisza25: Reflex, én is elveszem a gázt még akkor is ha amúgy nem megyek gyorsan. Most is az M7-en kint volt a 3 lábú mikor megláttam elvettem reflexből. Persze addigra már kb 600x bemért de mindegy.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Politika
- Yettel topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen TV-t vegyek?
- Kés topik
- Alig egy nap múlva végre bemutatkozik az Assassin's Creed Shadows
- További aktív témák...
- BMW F10 F11 F30 F31 G30, G80 stb Jubíleumi, M Power vagy fekete embléma szett
- Athom WLED 15W E27 RGB+Warm+Cold White okos villanykörte
- Toyota 2009 Avensis CRUZ tetőcsomagtartó
- Kompakt ( CFL ) fénycsövek ( 13 db )
- Krups, Krups Quattro darálós automata kávé főző kávéfőzők, full vízkőtelenítve és pucolva
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen