-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Szada85
aktív tag
válasz bulikavagyok #223011 üzenetére
"..az nem fog menni."
Szerintem annyi öneröre gondolt...
-
Szada85
aktív tag
válasz bulikavagyok #223086 üzenetére
Miért, pl. ezektöl a mahzrt-s srácoktól ki az, aki megveszi az autókat?
Direktbe a mobile-s képekkel hirdetik az autókat, 18 - 20.000€-val drágábban, mint a kinti kereskedök (bruttó ára).
[fehér M3 mobile] 92.900€-ért van kint, otthon [fehér M3 mahzrt] 111.600€-ért.
[bordó M3 mobile] 97.450€-ért kint, otthon [bordó M3 mahzrt] 118.109€-ért.Értem, hogy magyar rendszámmal adják, de pl. a regadó kalkulátor szerint ~1000€, jön rá szállítás, stb, de attól még elég erös közvetítö díjnak érzödik a legalább 3-4 millió Ft...
És nem vettem számításba, ha esetleg még a bruttó/nettó árakkal picit büvészkednek.
-
Szada85
aktív tag
válasz macilaci78 #223250 üzenetére
A cikk a pánikkeltésen kívül semmi másra nem tért ki (gondolom a cikk átemelésére is ennyi idöt fordítottak), az már csak az egyszeri usernek tünhet fel (már ha a pánikolás mellett marad annyi lélekjelenléte), hogy a füstölö hajót "Felicity Ace"-nek hívják és nagy fehér, a legénység mentése pedig a "Resilient Warrior", nagy zöld hajóról történik. De látványos a videó, az meg lehet hagyni.
-
Szada85
aktív tag
válasz bulikavagyok #223856 üzenetére
Ilyen formában nem variálható a német rendszám.
Az elsö karakter(ek) mindig a tartomány kódja fixen, az azt követö részen "választani", jellemzöen 4 vagy 5 karakter van, de mindig elöbb a betük vannak (1 vagy 2 betü) majd utána a számok (2 / 3 / 4 szám). (Legalábbis az itteni tartományokban ez a szabály van érvényben.)Illetve ha nagyon csókos (vagy gazdag) vagy, akkor a fórumok szerint meg lehet próbálni az ügyintézövel smúzolni még egyedibb verzióra, láttam már taromány-kód után NO 1 kombót, de állítólag ezt nem is feltétlen minden tartomány engedélyezi.
De maga a rendszer sokkal "ésszerübb", pici plusz pénzért sokkal többen választanak személyre szabott kombót, mint otthon heroin áron... gondolnám, aztán megdöbbenve tapasztaltam, mennyi egyéni és egyedi rendszámot láttam most egy hét alatt itthon...
-
Szada85
aktív tag
válasz Reggie0 #224395 üzenetére
Ja-ja, szerintem is, a kellemes Euro mínusz 6-os dízel tankok, a kerozinnal üzemelö gépek, meg a mindent is felrobbantó, és összedöntö bombázásokból keletkezö tüz, hamu, füst kimondottan jót fog tenni a környezetnek.
Esetleg még ha sikerül némi atommal megfüszerezni a légkört/földet, na az lesz csak igazán hiperzöld, és akkor végre minden E-autós (is) elégedetten hátradölhet. Egyszer, utoljára. -
Szada85
aktív tag
válasz focvis #224495 üzenetére
Tegnap kiváncsiságból én is megnéztem:
6,5 fokos kinti hömérséklet, nyitott parkolóházból indulva. Az elsö 3,5km városi rész, onnantól autóút/autópálya (100km/h limit, majd limit nélküli, de ott sem mentem 130-nál többet.)
~3km-nél: víz 90 fokos, olajnál még nincs érték (50 alatti így).
5,3km-nél: olaj 50 fok.
12,6km-nél: olaj 90 fok.Tegnap normál D-ben volt a DSG, ma (hasonlóak a körülmények) kipróbálom manuál módban is, hogy van-e különbség, tippre valamivel hamarabb fog bemelegedni.
-
Szada85
aktív tag
válasz Qtya123 #224531 üzenetére
Egyetértek a többiekkel, nem a szép környezet fog bizalmat ébreszteni a vevöben, hanem ha tiszta (gondos tulajról árulkodó) az autó, rend van benne (szerintem pl. sokkal visszataszítóbb, ahogy szanaszét maszkok, parkolókártyák hevernek a képeken az utóbbi idöben számos hirdetésben), és alaposan körbe van fotózva, amin minden része látszik.
-
Szada85
aktív tag
válasz bulikavagyok #224614 üzenetére
Pedig csak pár kommenttel kell lejjebb (vagy feljebb) nézned, épp lesz egy eladó Lexus.
Kereslet-kínálat.[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz barnam_ #224721 üzenetére
Azért a német pályákon is gyakran belefutni ilyen (x18d-vel meg 180/200/220d-vel) swungharcosokba.
Villog, indexel, tolja a világot is, aztán amikor szabad lesz a pálya, akkor kénytelen kihúzódni, míg újra eléri flegma utazósebességét.. Hány ilyennel sodort össze már a sors a Cuprával is (és még ez sem egy 700 lovas RS). -
Szada85
aktív tag
válasz radi8tor #224797 üzenetére
A forrás nyilván megkérdöjelezhetö, de a Telex cikk szerint már olyan hírek is vannak, hogy a beszállítók (OMV-t és Shellt említik) sem szállítanak haza benyát, mert "nem éri meg nekik".
Ez alapján hamar nagy gond lesz, tippre legkésöbb jövö héten kénytelen lesznek valamit lépni, ha nem elöbb, gondolom nagy brüsszelezés mellett eltörlik az ársapkát.
-
Szada85
aktív tag
válasz cOxeR #224836 üzenetére
Szerintem az emberek (különösen otthon - no offense) jelentös része nem ér fel odáig gondolkodásban, hogy ezt összerakja.
Különösen ha az otthoni kommunikációt hozzáveszed, ahol a pénzromlásra is ráfogják, hogy "Gyúcsány", vagy "Brüsszel"...Ahogy tele a Fb mindenféle tartálykocsis, kannás képekkel, amiböl annyi jön le, hogy "a b*zi évekre elöre tankol", az eszükbe sem jut, hogy munkagépbe, a földekre is viheti. Csak egy példa.
-
Szada85
aktív tag
Kipróbáltam az automata/kézi mód közötti "bemelegedési idöt":
Mindkét nap ~ -5 fok, csillaggarázsból indulva, ugyanannyi jégkaparás (közben járó motor). Az út város/városon kívül (30-50/ 60-80km/h-s szakaszok):Automata mód: víz 50fok: 2,5km / víz 90fok: 6,1km / olaj 50fok: 7,7km / olaj 90 fok: 18km.
Kézi mód: víz 50fok: 1,2km / víz 90fok: 3,6km / olaj 50fok: 5,6km / olaj 90fok: 12km.Nagy meglepetés nincs persze, automata módban 1500-nál elváltja, és akörül forog a motor, kézi módban inkább 2-3000 között tartva a fordulatot mentem.
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #224964 üzenetére
Van egyáltalán jelölve kútnál / kút elött, hogy az adott kúton kis- vagy nagynyomású a rendszer?
Eddig nem láttam ilyet, de lehet csak az én figyelmemet kerülte el. -
Szada85
aktív tag
válasz Vismajor01 #225139 üzenetére
Minden csak viszonyítás kérdése.
A tiéd ~280 lovas összteljesítménnyel tudja azt, Munezé pedig 230 lóból megoldja.A Cuprám is "csak" 5.7-et (valóságban inkább 6 lehet) tud 100-ig, ami ilyen formán nem nagy szó, viszont 100 felett is fickós marad, ahogy nézem zeperfs alapján a V60 ott azért már nem vigéckedik akkorát.
-
Szada85
aktív tag
Ezek a Teslák tömegük ellenére ijesztően jól repülnek:
[YT-alert - Alex Choi flying Tesla](Újabb példa, hogy a -különösen az utóbbi évek kánaánja alatt keletkezett- vagyon mellé egyre ritkábban járt ész is.)
-
Szada85
aktív tag
válasz macilaci78 #226256 üzenetére
Azért érdekes lett mára a világ, azzal az egocentrikussággal, amit a nö képvisel ma már semmi gond(od) nincs, hiszen a végtelen píszí korában el kell fogadni, hogy a gyalogos az úttestet is elfoglalhatja, ha úgy tartja kedve, a közlekedési/viselkedési sztenderdek meg mehetnek a lecsóba, de ha valaki idöt szán arra, hogy ezt jelezze neki, az szerinted már problémás.
Az autonóm autókkal sem fog ez megoldódni szerintem, ugyanis a nö attól ugyanúgy az úttesten fogja rollereztetni a gyereket, az autonóm autó pedig megáll, és araszol majd mögötte feltorlódva a sor.
-
Szada85
aktív tag
válasz macilaci78 #226268 üzenetére
Én sem azt mondom, hogy mindenkibe páros lábbal bele kell szállni, megértem, hogy magadat igyekszel kímélni, másrészröl mára szerintem tisztán látszik, hogy milyen irányba tart ez a folyamat, és érzésem szerint ez csak rosszabb lesz.
Ezzel párhuzamosan felnö - a lenti példában rollerezö kisgyerekkel jelenleg egykorú - generáció, aki meg már eleve ebben fog szocializálódni, hogy bármit lehet, ez megint egyel rontani fogja a színvonalat.
Szerintem semmi gond nincs azzal, ha ilyenkor az ember megpróbál "értelmes", és konstruktív visszajelzést adni a delikvensnek, hogy nem ez a normális viselkedés, hozzátéve, hogy a "qrvaanyázás" nem fogja javítani a helyzetet természetesen.
De ideszúrok gyorsan 3 képet a hétvégi "kalandunkból", a teljes videót bedobtam a "specifikus csoportba", néni lakott területen kívül nekiállt felszállni a bringára (már az sem tiszta, hogy került oda, de ezen lépjünk túl.)
Párom el is kezdett áthúzódni a szembeoldalra, "biztonságos távolságot" kialakítani, nehogy bármi történjen:
Néni fogta magát, és felpattant a nyeregbe szinte mielött odaértünk, és elkezdödött az egyensúlyozós játék, és remegö kormánnyal elindult az úttest közepe felé:
Itt már csak a satufék játszott, mert, mivan ha éles balkanyarra készül, szerencsére sikerült megállni még mögötte.Mire sikerült stabilizálnia magát, eljutott a felezövonalig, közben kis híján átkormányozta magát a szemböl jövö sárga Juke elé is, dehát pukkadjon meg az is, minek jár erre ilyenkor:
Utána lassan kihúzódott az út szélsö harmadába, mellé érve pedig csak az látszott, hogy mosolyogva teker tovább a legnagyobb elégedettséggel.
Igen, neki biztosan jó móka volt, kis kaland a szürke vasárnapba, a közlekedés többi résztvevöje meg így járt.
-
Szada85
aktív tag
válasz radi8tor #226979 üzenetére
Az utóbbi két otthonlét alatt több autót is láttunk elsö rendszám nélkül (vagy "jobb" esetben a szélvédö sarkába dugva) menni, volt közöttük sukár-mobil is (tizenéves, behajtófóliás S-Klasse) de "tuning" Suzuki is...
Régebben volt divat, aztán elkopott, lehet most kezd újra begyürüzni a menöség ezen formája. -
Szada85
aktív tag
válasz radi8tor #228718 üzenetére
Az igazán "érdekes" majd az lesz, ha ugyanezt a "dizájnt" (megmosolyogtató belegondolni, hogy ezért komplett részlegek kaptak hónapokig fizetést) leviszik a kisebb szériákra...
Másrészt meg chiphiány, jajajajj, de még a hátsó klímát is 3 kijelzöröl lehet vezérelni. Mint egy falat kenyér...
-
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
válasz molnarpeter #228817 üzenetére
Igazad van, ez tényleg kortalan(ul csúnya).
-
Szada85
aktív tag
válasz molnarpeter #228824 üzenetére
Egyébként annó, mikor a saját GSi-met vettem sokáig álmodoztam egy faceliftes, 95 körüli GSi-röl (aminél már nincs spoilerezés, gyakorlatilag úgy néz ki, mint a sima 3 ajtós boltbajárós F Astra), amiben még C20XE volt, azokból ilyen acélfelnikkel genyó kis sleepert lehetett volna faragni.
(Csak nem volt hozzá elég "kedvem".) -
Szada85
aktív tag
Azért ma egy mezeinek kinézö F Astránál nem igazán számítanának az emberek egy XE-re, amibe még esetleg bele is ölsz némi idöt, pénzt..
De igazad van, el is felejtettem, hogy itt a topikban vilike X6M-je a belépö szint, én kérek elnézést.
Mi azért még [csendesen elgurulgatunk] ezekkel a lenézett öskövületekkel.
-
Szada85
aktív tag
De nem attól lesz valami sleeper, hogy semmi sem tudja legyorsulni, hanem hogy nem látszik rajta kívülről, mit tud valójában. Illetve nem csak egyenesben, kanyarban tud meglepi lenni a kisebb saját tömeg miatt.
De mindegy is persze, a végén ez is csak egy Opel, az meg mindig is lenézett lesz, de ha GTI lenne, vagy MX-5, na az már egyből valami.. -
Szada85
aktív tag
válasz radi8tor #228880 üzenetére
Az utóbbi években elég sok cikk jelent meg (meg nyilván rögtön utána hasonló mennyiségű cáfoló cikk, csak hogy könnyű legyen a helyzet), hogy pl az állattenyésztés ipara mekkora részét teszi ki a Karbon-lábnyomnak és mekkora részben járul hozzá a klímaváltozáshoz, látszólag mégis mindenki csak az autózást magát igyekszik kiűzni a világból. Vajon ha elérik a célt és mégsem javul érdemben a klíma-helyzet, akkor ki/ mi lesz a következő amit rendszer szinten igyekeznek irtani majd?
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #228867 üzenetére
De csak mert Te talán értékeled.
Qru-nak csak mutatóba.
[Opel Kadett Superboss (C20XE, manuál) vs. 2022 VW Polo GTI DSG]
Végülis ahhoz képest hogy van ~30év meg egy turbó különbség, szép eredmény. -
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
Gyanítom az F korában más volt a prioritás meg a gyártástechnológia is, ahogy most kerülnek le a csereérett darabok az alvázról sok helyen kibukkan, hogy semmilyen felületkezelést sem kapott olyan helyeken, ahol pedig elfért volna.
Illetve sok a kontár is a szakmában, Opel topikba raktam fel képet, a 30 év alatt egymásra lapolt lemezekröl, nem szép... [itt] .
-
Szada85
aktív tag
Néhány hétre kaptam most egy új szaladgálóst:
(2022 Hyundai Sonata SEL).
Szegény autó ~18000 mérföld alatt sokat kapott már, és ez a világos szövetbelsö sem tudom melyik részleg agyszüleménye volt bérautóhoz, de jól ez sem viseli az ámerikái álmot...
2.5 liter, sor4, papíron 191 ló, érzésre egy része halott lehet, bár a 65 mph max tempóhoz talán még sok is.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #229920 üzenetére
Munka, de az amcsik hozzáállása miatt érzésem szerint el lesz szórakozva.
A külsö dizájn szerintem is okés, usánkában amúgy is ez a három karosszéria létezik, sedan, SUV, Pickup kb...
A belseje már kérdésesebb, az ergonómia rendben van, a szokásos hunyadi kapcsolók, ami nem jön be az ez a gombos váltópanel, hogy az elektromos kézi kapcsolóját eldugták balra le a müszerfal alá, meg az a rengeteg müanyag, még a kormánykerék is ilyen fura anyagú..
@Tsebacsi: NC-ban vagyunk, de kb. az összes kollega más származású verdát kapott, Cali, Texas, Oregon, Florida...reméljük nem hiányolja ezeket senki onnan.
Bár elég sok jelöletlen behajtófekete Challenger kopó verda (amúgy tényleg getszi menön mászkált a pályákon, szerintem már rajtunk térdelnének, ha gond lenne.@Cactus: Én is a váltóra gyanakszom, nem egy DSG az biztos, de urasan hömpölyögni az úton lehet vele. Van módválasztó, de a motorbögésen kívül sokat nem változtat.
-
Szada85
aktív tag
válasz kisza25 #229942 üzenetére
Gondolom a "moduláris" építés minden márkában dívik.
A kormánykapcsoló, tempomat is mind-mind ismerös régebbi i30-ból pl.Igazából 1 före szükségtelenül nagy ez az autó (bár tudom, a gallonos tej országában nincs olyan, hogy túl nagy ), útközben relatíve sok sedan Kia-t láttam, most rákerestem, és ez a Forte modell, egészen pofás is, böven elegendö lett volna egy ilyen kis kompakt:
Kár, hogy Európába ilyeneket már nem visznek el, pedig a kis 1,6-os 200 lovas turbómotorral, kézi váltóval kimondottan kívánatos, és a ~24ezer dolláros ár mai viszonyok mellett még nem is annyira sokkoló a csúcsmodellhez képest.
-
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
Tegnap sikerült nyakig elmerülni a helyi szokásokba, és elugrottunk a szomszéd államban lévö Darlington oválra a Goodyear 400-as NASCAR futamra.
Bár maga a futam/verseny alapvetöen rendkívül "egyszerü" és videón, TV-n nézve nem is feltétlen köti le az embert, mégis annyira intenzív a cucc, valamint a show amit köré kerekítenek, az olyan módon be tudja az embert szippantani, hogy azt nehéz egyszerüen visszaadni.
Nyilván kell hozzá az a fanatizmus is, amit az amcsik tudnak, de az, ahogy a tribünön is egymásnak ugatnak, meg hergelik a különbözö soförök rajongói, az olyan hangulatot teremt, amit én még nem tapasztaltam.Az elején a himnusz utolsó sorára a stadion felett elhúzott 4 vadászrepülö is sejteti, hogy ha sport, akkor itt pénz nem számít, minden a show...
Csináltam videókat, de tényleg nem adja át, ahogy az egész tribünön érezni a vibrációt (meg ezáltal magadon, is), különösen amikor a biztonsági autó mögött gyülnek a repülörajtra, és a ~30 autó egyszerre söpör végig a szektor elött (ahogy a közvetítést láttam kanyarban 130-140mph a tempó, az egyenes végére olyan 180-190mph)...
[Ennél a videónál] semmi nem adja vissza jobban a tempót, és a verseny "erejét"... mi is lementünk a végén a kerítés mellé (amennyire engedik, teljesen nem lehet persze rácsimpaszkodni), és tényleg fogni kell a korlátot, olyan menetszelet csinálnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen