-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Magnum_
nagyúr
mi van? nagyon csendben vagytok.
sehol egy reggeli indítós, vagy kilinccsel előre videó?
sehol egy hahu link?
sehol egy "hovakellpályamatrica" kérdés?
sehol egy "melyikolajatcastroltvagymobilt" kérdés?
sehol egy "csalódízelcsakahonda" hsz?
Mindenki tud ma mindent?[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
raczger
őstag
válasz BigBlackDog #59191 üzenetére
Kitöltve. Szerintem kellene még egy oszlop, hogy hány sebességes az autó.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
BigBlackDog
veterán
válasz Magnum_ #59202 üzenetére
Ha már erre jársz és ilyen sok volt a reggeli kávé, kérlek tedd meg -ha másért nem, értem-, hogy kitöltöd ezt Te is. VAG még úgy sincs, ha jól látom.
(#59205) EQMontoya: Civic 2700-en forog ott.
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
válasz Magnum_ #59202 üzenetére
#seegylemostammaisazótót! poszt? nem mellreszívni!
Kínlódom még az autó kárpitjának cseréjével.. túl érzékeny ez a jelenlegi, szeretnék helyette egy sötétebbet. Az Ufo első ülései még berakhatók, de ha a hátsók maradnak, akkor olyan lesz mint egy igazi amerikai vad musztáng (nem a V8! )... foltos. Végignéztem egy kazal hirdetést, de színben nem találtam az igazit, vagy pl. a Honda bontóban (10ker) csak bőr van! Na az kell a ráknak, nem kínlódom vele!
Szerk:
(#59179) z 1-9: nehogy ennyiért vegyél! Kínából vehetsz jégfehéret, fehéret, jégkéket, kb 600 Ft/3db... nekem is az van benne 3-4 hónapja, patent!
[ Szerkesztve ]
-
Atomgeszi
veterán
válasz golyani #59177 üzenetére
Hát az akkor nem túl nagy fény, ez a bajom a mostani kukorica izzóssal is.. De azért várom a képeket.
(#59179) z123456789 Na igen, 5600+szállításért 2db belső tér világítás kissé sok.. Kínából okosan összeválogatva ennyiből az egész belső meglehetne, sőt.. 150ft darabja Aliról a ledeknek. Nem rossz amit most használok(sőt, a gyárinál 4x jobban világít, a kukoricánál meg 3x, szóval egyértelmű az előrelépés), de zavar a tesósrajos kék árnyalata.
-
rii
nagyúr
válasz Magnum_ #59202 üzenetére
bennem motoszkál már egy kérdés régóta, haosnló a 0-ról nem indulunk kettesből (még ha egy 1,6-os renault rapid dieselnél - meg persze ott sokkal nagyobb a nyomaték, a ccm - ez poén volt annó, a skoda felicianal már nem az)
ha megtaposom 3-asba 60-ig, és onnan tolok egy 5-öst, az sem okés? persze nem poénból van a 4-es, csak van amikor autópályára előttem totymorgás van, 3-asba kanyarodok a felvezetőn, nem tudok 4-est küldni, és amikor egyenesbe érek, akkor meg már túrnának hátulról is, meg előttem is szabad a pálya, és inkább megküldöm 3-asba, majd dzsindzsázok egy 5-öst 70-nél (remélem nem 80-nál) ... fordulatszámfüggő? vagy a motort kimélendő, használni kellene ilyen esetben is mindig a 4-es fokozatot?
nem mondom, hogy máskor nem szoktam lustaságból ugyanezt elkövetni, de igyekszek rendben végiglépdelgetni a fokozatokon ....
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Jaffa75
őstag
-
Magnum_
nagyúr
válasz BigBlackDog #59207 üzenetére
Mi a szar ez?
Dzsaffa: gondolkodtam ma amugy lajtos mosason, de mashol havazik, akkor lehet, hogy nem.
Igy oke?[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
veterán
válasz BigBlackDog #59207 üzenetére
Ha majd mindenki bekamuzta, hogy 200-nál mennyit forog 2-esben, akkor azzal is ki kellene egészíteni a táblázatot, hogy mekkora fordulatszámnál fogy el az autó. Mert nem lehet összevetni egy 8000-et forgó VTI áttételezését egy döglött, 3500-nél kifingó PSA 1.6 dízellel.
Ha ez túl bonyolult, akkor elég befotózni, hogy hol kezdődik a teli piros az órán. -
BigBlackDog
veterán
válasz focvis #59217 üzenetére
Gyorsulás szempontjából jogosnak érzem, amit mondasz, de pl. fogyasztás, zajszint terén viszont szerintem erősen befolyásoló tényező az adott sebességnél lévő fordulat a piros tartománytól függetlenül.
Jó, igen, kamuzással eléggé el lehet bszni az egészet.
[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tsebacsi #59186 üzenetére
Akkor minek oda 6 sebesség?
Kornel: Hát SSS analógiára lehet a TypeR-ben hosszabb a 6.?
BigBlackDog: Király, mérek egyet én is aztán beírom.
Na most az a baj, hogy a Bubiban elég pontos a km óra, tehát ott kb valós sebességet mutat, Kormi meg kis csaló, pályatempónál már 10 km/h-t csal felfelé... Igaz nem váltóméret van rajta de a gyári mérettel is csal vagy 8-at... Szóval pontosabb lenne gps-en mért tempóhoz tartozó értéket beírni.
Waze pl elég pontos, a progi szerint 150-el mentem a rendőrség szerint meg 149-el szóval tényleg elég pontos.
Atomgeszi: Szép próbálkozás, hogy lábbal megállítsa, az a Forester üresen is van vagy 1300 kg...
Jaffa75: Bőrrel én sem szivatnám magam. De átérzem a szitudat szívok én is a világos kárpit miatt. Szívem szerint betenném a wrx üéseit az enyémbe...
"Qru féle: a nyomaték öl című sztori!" - Alap.
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
En nem ertem miert jo ez a 2 öt kapcsolok dolog....mastol is olvastam mar, szerintem semmi ertelme. En max akkor csinalok ilyet, ha mondjuk gyorsitok, elözni akarok, de rajövök, hogy nem tudok, akkor mondjuk beteszem 3-bol 5 be....de amugy..... sem fogyasztas, sem gyorsulas eseten nincs ertelme szvsz. Nem veletlen vannak ma már 8 sebesseges valtok. A gyorsulas is es a fogyi is egy szük tartomanyban optimalis. Alatta felette autozni egyik szempontbol sem celszerü. Szvsz (kipörgeted 3 asban mondjuk 5000 ig, ott mar reg nem optimalis a gyorsulasod, majd bedobot 5 be, ahol leesik a fordulat es megint messze leszel az optimalistol, raadasul a nagy nyomatekkal megterheled a motrt, valtot, mindent)
[ Szerkesztve ]
-
válasz Declare #59222 üzenetére
Ha néha beakad a lábam a gázpedálba országúton kettesben, aminek 100-nál van vége akkor nem fogom még betenni 3.-ba, 4.-be és majd 5.-be. Megy egyből 5.-be, a kuplungot rajtahagyom míg leesik a fordulat a 100-hoz tartozó értékre és mindenki boldog. Teljesen mindegy mennyit váltasz, ha ott engeded fel a kuplungot, ahol kell semmi extra nem történik.
-
Atomgeszi
veterán
válasz Jaffa75 #59212 üzenetére
És lefelé gáz? Mert igazából az inkább valós, hogy 5-ből visszateszi 3-ba, esetleg aki motorféket sem használja az 5-ből egy erős felindulásból bebúrja egyből 2-be, de recsegős 1-est is hallottam már.
(#59213) BigBlackDog Nekem igazából ezt jó pár éve mondták, de lehet csak arra akartak ösztönözni, hogy "normálisan" vezessek és ne hagyjak ki fokozatokat, városban velem is sokszor megesett előtte.
[link] Itt van egy videó, ezen talán jobban látszódik, hogy mi micsoda és mihez hogy milyen sebességgel kapcsolódik.Mondjuk így belegondolva valóban csak abból lehetne baj, vagyis hát tönkremenetel, mikor valaki nincs elég magas fordulaton, hogy az adott fokozatot elbírja.. Aztán csak rázkódik minden. pl. asszony első útjai a kocsival, 1-esből 4-be amikor tanult a corsán. Állóhelyzetből 3-ba, nyalánkságok.
(#59215) z123456789
Voltam bent próbaként autósboltban, kértem LED-et, 600FT-ért akartam adni blisztert, ránézésre tök ugyanaz volt, mitn az Alis 0,5$.Van ezekből Canbus-os is, de nyilván egy elektronikailag érzékeny autóba már beraknám a márkásat, ami tuti jó.
Ahogy nézem a feedbackeknél pont ilyen Q9-es meg X9-es tulajok irkálnak be, hogy milyen fasza. Szóval talán az Én 17 éves autóm se fog érte szólni.Plusz itthoni LED szalagokból a tapasztalatom, hogy a kínai ebayes teljesen ugyanaz, mint amit itt pár boltban árulnak.
(#59221) Qru A másik kedvencem az angliai videó, ahol, ha jól emlékszem az utcában burkolatfűtés van, na de sajnos olyan hideg van, hogy totál jégpálya lett az útból, aztán a sofőr a csúszó autóból inkább kimászik és próbálja ott is lábbal megállítani. Mondjuk ilyen veszélyhelyzetben nehéz racionális döntést hozni, bár a lábbal megállítás sehova sem sorolható, inkább vakmerőség.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
rii
nagyúr
nagyon köszönöm!
akkor váltogatok szépen ....csupán olyan szépen harap 3-asba ... sajnálom eekaccsolni .... ott kezd el élni a motor ...
más: én kivagyok ezektől az új aiutóklól
pajzs meg táblák felismeréseinkább egy jó állapotú bmw-t vennék 1 milla körül, ha lenne 2 millám kotsira
nekem ami fontos a kocsiban az extrák közül: (és most nincs) abs, meg tükörfűtés.
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Declare
őstag
Csak ezzel mi a celod? 2-ben tiltasig nyomod 100 ig, majd ott bedobod 5 be? Ez fogyasztas szempontjabol rossz, gyorsulas szempontjabol rossz, kizart, hogy a mar emlitett szinkrongyürük kifejezetten ezt kedvelnek, gyorsan ezt a müveletet nem tudod elvegezni.....jo ha mondjuk telefonalsz es ugy valtasz....de azt meg nem szabad
(#59223) BigBlackDog en pl varosban is pakolgatom a sebessegeket, kb 1500-2200 között (ugye ez dizel). Nem nyomom mondjuk 2 esben 20 rol 60 ig aztan valtom a 4 iket....mint fent irtam, nem ertem, mi ertelme lenne? (valtani szeretek, igy siklik szepen a kocsi, a valtas 2-3-4 egy pillanat müvei...) vegyetek automatat, ha nem szerettek valtani, aztan akkor le van tudva a gond a fokozatokkal .
Felreertes elerülese vegett, nem kötekedni akarok most, mindenki valtson, ahogy szeret, csak egyszerüen nem ertem a dolgot (a par kiveteles eset kivetelevel, amit irtam)
-
válasz Declare #59229 üzenetére
Felvenni a tempót besoroláskor? A fogyasztás nem érdekel, gyorsulás szempontjából nekem igencsak jó
Milyen szinkrongyűrű dologról beszéltek itt? 2. tiltásról váltom az 5.-et és hagyom leesni a fordulatot a 100-hoz tartozó fordulathoz 5.-ben az ugyan az, mintha 4.-ből váltanék 5.-be ...Néha városban 1-2-4, de annak én végképp nem látom értelmét, ha alacsony fokozatban vagyunk nagyobb tempónál és gyorsítás nélkül végig válogatunk a fokozatokon.
[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
Én is így szoktam, 2-be százig, ha utána már nem kell gyorsulás, akkor megvárom még az 5. hez tartozó fordulatig leesik, aztán ráengedem az 5-re a kuplungot.
(#59223) BigBlackDog
Én már egyre jobban nem szeretek váltani, következő autóm 90%-hogy automata lesz.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Atomgeszi #59226 üzenetére
Haha a burkolatfűtés és K. Európa: nálunk a feljáró elektromosan fűtött. Első havas nap reggelén mit látok? Gondnok bá' szépen szórja a sót a feljáróra. Mondom nem kéne talán a fűtést bekapcsolni inkább?
A válasz csak annyi volt, hogy drága az áram. Oké.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Jaffa75
őstag
válasz Atomgeszi #59226 üzenetére
Lefelé már inkább nyírhatja a szinkrongyűrűket . Gázfröccs nélkül visszatol 2-3 fokozatot - gyakorlatilag "beletol" egy gyorsan forgó fogaskerékbe egy közel állót! Na ez a marhaság!
lenko: már a Honda előtt érlelődött bennem a gondolta, hogy ótomata kell! Ezt még bevállaltam , a következőt már nem fogom , csutka biztos hogy nem kéziváltós lesz!
[ Szerkesztve ]
-
válasz Jaffa75 #59233 üzenetére
gyakorlatilag "beletol" egy gyorsan forgó fogaskerékbe egy közel állót! Na ez a marhaság!
Ez akkor történik csak meg, ha kuplung nélkül váltasz. Ha 5.-ből visszaváltasz 3.-ba pl. gázfröccs nélkül, akkor a kuplungtárcsádat nyírod, mert fel kell vennie a főtengely fordulatszámát.
-
latyak17
tag
válasz BigBlackDog #59207 üzenetére
Neked van 07'-es Civiced ?
METABOND olaj, olajadalék, üzemanyagadalék forgalmazása !
-
Jaffa75
őstag
a kuplunggal ereszted őket össze szerintem - ha a delikvens erőből tol vissza több fokozatot, és nem segíti gázfröccsel hasonló fordszámra akkor is reccsen a váltó! Onnantól nem csak a tárcsa kap, hanem a gyűrű is,de javíts ki kérlek ha tévedek!
szerk:
Layak: BBD-nek egy Ufo Civicje van, de szerintem az övé már FL, szóval minimum 2008-as!
[ Szerkesztve ]
-
válasz Jaffa75 #59238 üzenetére
A kuplungot benyomva a váltót leoldod a hajtásról, szabadon pakolgathatod a fokozatokat, reccsenés akkor van, ha a kuplungot nem nyomod be teljesen, ergo a fogaskerekek között fordulatszá különbség van és belekapnak egymásba.
llwynog: Tessék?! Mit vesz fel a motor? Semmi közük egymáshoz.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Jaffa75 #59233 üzenetére
Továbbra is úgy vagyok az automatával mint a zsiráffal: szép-szép de otthonra nem kéne.
Mondom ezt közel 4 év dsg használat után. Persze kényelmes, messze a legkevésbé buta és lusta automata de amikor arra gondolok, hogy lassan érik benne a kettőstömegű csere ami cirka 250k lesz az valahogy elég sokat tompít a csillogásán... és akkor még a váltófelújítás szóba se került ami szintén aktuális lesz mert már produkálja a fáradás jeleit.Vagy mondhatnám haver S60 Geratronic-ját amiben szintén kb 250k lesz a szeleptömb csere. És akkor még maga a váltó nincs felújítva csak a hibás szeleptömb van kicserélve.
Szóval ennyiért inkább váltogatok.
#nincsbennetarcsi
-
HoaryFox
őstag
Ha 5.-ből visszaváltasz 3.-asba, akkor ugye a motor leesik alapjárati fordulatszámra és ha nem adsz gázfröccsöt, akkor a motornak kell felvennie a féltengely forgási sebességét, ami a kerekeket hajtja. Nem?
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Magnum_ #59243 üzenetére
Kormiba is "csak" 125k maga a lendkerék. A költség nagy részét a többi adja, az hogy szét kell kapni a váltót a cseréhez ami nem olcsó mulatság. Tehát leszerel, szétszed, kicserél, összeszerel, felszerel. Ez pusztán munkaórában is horror költség.
Hát ami tönkremehet az tönkre is megy. De nálad sokáig húzza mert nem használod alacsony fordulaton és start-stopod sincs (az pl cefet mód gyilkolja a kettőstömegűt).
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
Gyorsulashoz 2-5 mint optimalis fokozatok? Azert ebben ketelkednek akkor az F1 autokban is 2 fokozat lenne, ellenben ha megnezed, valtogatnak a kis kezükkel, mint az örület, mert se nem tul magas, se nem tul alacsony tartomanyban nem ugy gyorsul az auto, mint az optimalisban. Neked is kell legyen egy +/- tartomany, ahol a legjobb a gyorsulasod.
"én végképp nem látom értelmét, ha alacsony fokozatban vagyunk nagyobb tempónál és gyorsítás nélkül végig válogatunk a fokozatokon."
Gyorsitas/lassitas nelkül nem akarok gangolni sehova .Masreszt, nezz meg egy mai automata sebvaltos autot. Egeszen szük fordulat tartomanyokban valtogat. Akar padlozod es maximalis gyorsulast akarsz, akar sporolosan közlekedsz. Soha nem csinal olyat, hogy 2 ben kihuzatja 100 ig aztan bedobja az 5-iket. Lehet szeetni nem szeretni az automatakat, de tuti, hogy ugy vannak programozva, hogy az a legjobb legyen.
Nem idetartozik szorosan, de emlekszem amugy az Audinak volt egy multitronic valtoja (talan ez volt a neve ). Na az nagyon erdekes volt, amikor olyannal mentünk (talan A6 3.0 dizel) az ugy gyorsitott, hogy padlonal felvagodott a fordulatszammerö mondjuk 3500 ra es azon a fordulaton maradt egesz alulrol, egeszen addig, amig el nem erte azt a sebesseget, ahol mar emelkedett a fordulatszammerö is a sebeseggel. Olyan volt, mint egy röpsulyos kuplungos robogo ma asszem ilyen mar nincs, nem tudom, miert volt az jo anno az audiban, aztan miert hagytak el.
-
nagyúr
válasz Declare #59245 üzenetére
Az az audi egy fokozatmentes váltós volt, olyan mint ami a priusokban is van (meg amit Qru írt). Csak mímelte néha, hogy vannak fokozatai. Sokan utálják, mert gyorsításnál bőgeti a motort, de szögegyszerű szerkezet. Manapság azt hiszem már teljesen átálltak a DSG-re.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- DXRacer használt szék eladó
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest