-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Elképesztő balesetek Balatonboglár legveszélyesebb kereszteződésében - VIDEÓ
Akit csak a balesetek érdekelnek 1:25-től nézze, 50-el lehetne ott menni[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
CactuS
Arcképgyáros
-
-
ngaba
aktív tag
válasz Pttypang #198149 üzenetére
"Atlagsebesseg meres szinten remek lenne."
Másnap felkerülne egy adatbázis valahová, hogy hol vannak a mérési pontok, és két pont között mindenki döngetne 160+-szal, és valahol félúton megállna a pihenőben. "Jusztse".
Én amúgy nem vagyok a mereven szabálybetartatás híve (pontosabban de, csak akkor kicsit életszerűbb és megengedőbb, a sofőrnek több önállóságot adó szabályok kellenének, nem kiszórni a 30-as táblákat mindenhová, amit még a rendőrautó se tart be kábé), de ami a védák környékén történik, az maga a képmutatás: Előtte-utána párszáz méterrel már 70 a minimum, azon a pár méteren meg 45-50-tel csorog mindenki (+ páran tudják, hogy mennyitől jön a csekk).
Szerkesztés: De összességében "igazságosabbnak" gondolom, mint a trafit.
[ Szerkesztve ]
-
válasz stickermajom #198156 üzenetére
ez egy 5000 lakosú kisváros, szerintem nincs rá pénz (Csabi, te vagy az? )
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Babetta-X
senior tag
Sziasztok! Nem tudom mennyire fér ide a téma, de nem találtam más topicot (már nincs sima azonnali kérdések órája? ),ha valakinek van jobb javaslata írja meg nyugodtan
Szóval a szakdolgozatomhoz kellene Budapest agglomerációs településeinek valamelyikén kerékpáros forgalmat számlálnom közúton. Aki arra közlekedik autóval hátha jobban tudja, hogy van esetleg valahol online elérhető live kamera? Googleval próbáltam keresni nem túl sok sikerrel, de számomra nagyban megkönnyítené a munkát, mert nem kéne ott ülnöm X órán keresztül, hanem kamerával készíthetném a felvételeket. -
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #198171 üzenetére
Azért mert a limiter csak arra jó hogy a gázpedált használva ne lépd túl a beállított értéket. Skordéban még nem próbáltam de majd ránézek az mit kezd egy ilyen helyzettel.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Na az 1 heti start-stop teszt a következő tapasztalatokat hozta:
Már 6 km/h-nál leállítja a motort fékezéskor, így ott már nincs kormányszervó ami eléggé zavaró tud lenni ha éppen nem egyenesen halad(na) az ember hanem változtatna a kanyarodás ívén még.Néha összezavarodik és leállítás után kiírja, hogy manuális motorindítás szükséges (ehhez 2x kell megnyomni, mert elsőre ugye lekapcsolja a gyújtást és másodszorra indít), amit csak akkor tudsz elvégezni ha előtte P-be teszed az előválasztó kart D-ből majd az induláshoz újra D-be húzod ugye. Most ha éppen zöld a lámpa és mindenki nyomja mögötted a dudát, hogy menjél már Skodás gyökér az zavaró tud lenni.
Ezt csak picit figyeltem de úgy tűnik, hogy az átlagsebesség nem romlik ha a start-stop aktív és úgy állsz egy helyben.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
CactuS
Arcképgyáros
Dr. Herpy-t néztétek? A gymkhanas Fordos srácról beszélnek. Nekem furcsa, hogy ennyire elzárkózik attól, hogy agresszív volt a Fordos.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Qru
MODERÁTOR
Na megvolt az ide első nyári gumis etap: 8,62 (bc: 9,0) full város, sima B7-es GO és a start-stop végig be volt kapcsolva.
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
Komolyan kezdem azt hinni, hogy a Skoda direkt le van butítva minden téren is. Polóban kb. 2 hónapig használtam, Golfnál lassan 3 hónapja folyamatosan aktív a start-stop. Ilyen újraindításos nyűgöt menet közben sohasem tapasztaltam. Csak akkor írt ki ilyet, mikor megálltam, behúztam a kézit, kiszálltam és beülés után szerettem volna továbbmenni. Viszont az S-Cross többször is produkált már hasonlót forgalmi helyzetben is, lámpánál megállva.
Sőt, Poló esetén, ha leállított motornál elkezdtem a kormányt csavarni, akkor rögtön be is indult a motor, nem volt szervó nélküli helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #198177 üzenetére
Elsőre azt hittem vmi pillanatnyi zavar mikor tegnap eljátszotta de ma megint bejátszotta ezt. Éppen parkolni akartam és mögöttem meg nem értették mit tökölök már ennyit.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz BigBlackDog #198171 üzenetére
G7 adaptív tempomat is tartja lejtőn a tempót. A speedlimitert nem próbáltam.
-
CactuS
Arcképgyáros
Igen, ez egy baromi idegesítő dolog, hogy a legtöbb autó a klímát és a szervot is kilövi - prius/auris szerencsére nem -, és a végén igazából mindig rossz megállni. Várom azt, amikor a fékrásegítőt is lekapcsolva, egy kis üzemanyag spórolásért cserébe.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
freeknight
őstag
válasz CactuS #198175 üzenetére
Néztem, de a balesetről készült animáció is nevetséges volt, köze nem volt a videón látottakhoz, valamiért nagyon elfogultak a TC-s srácok a Fordos irányában.
Nyilván nehéz megítélni videó alapján, de számomra egyértelmű, hogy túl sok idő telt el a Volvo kivágása és az elkerülő manőver között, lett volna lehetőség lelassítani mögötte a szlalom helyett.
A másik, és ez teljesen egyértelmű, hogy mikor átment a Fordos a középső sávba, még nem veszítette el az autó felett az uralmat, csak mikor szükségtelenül visszadriftelt a Volvo elé. Gondolom, hogy büntikézni akart egy kicsit, mindenesetre erre a visszarántásra már semmi szükség nem volt, számomra egyértelmű az agreszió.
Persze a Volvós is szarjon sünt, természetesen ő volt a helyzet okozója, az elsőbbséget meg kell adni, az meg külön pirospont, hogy szépen elsunnyog a tetthelyről.
Tipikus példája annak, mikor két hülye keresztezi egymás útját, mindkettő hibás volt, remélem mindkettőnek repül a jogsi. -
-
#89309696
törölt tag
Csak a főnök meg ne tudja...
-
stickermajom
addikt
Tényleg, ha már szervo off, akkor felmerült egy kérdés: változó áttételű elektromos szervó mennyire szereti, ha csak gyújtáson csavargatják? Bolt után, vagy a kölyökkel nem szoktam rögtön beállni a garázsba, kényelmesebb leállítani, garázskapu előtt kipakolni és később begurulni. Nem kell 3 teljes kormányfordulat, csak pár fokos igazítás gurulás közben.
-
veterán
válasz stickermajom #198188 üzenetére
Szvsz nem lesz tőle baja.
S/S-nél szervo off: hiába "csak" villanyos, elég combos az áramfelvétele - ahogy MP is írja. Emlékszem, az Astra G-ben (anno '99) amikor alapjáraton tekertem a kormányt látszott ahogy egy pillanatra elhalványul közben a fényszóró.
S/S klíma: csak a ventilátor marad, a klímakompresszort a belsőégésú motor hajtja ékszíjon keresztül, ilyenkor a "maradék hideget" fújja (kivéve PHEV, ott elektromos meghajtású az A/C kompresszor).
Ezért van az, hogy hosszabb S/S alatt mégis elindítja a motort ha akkora a hűtési igény.[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tsebacsi #198185 üzenetére
A legtöbb autóban, ahol elektromos a szervo, ott is lekapcsolja sajnos. A klíma meg ugye megint más. Mondjuk valahol vicces, hogy ezek a problémák a Toyotánál már megoldottak voltak 1997-ben - de 2003-ban már biztosan a P2vel -.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz freeknight #198184 üzenetére
A keréknyomokból elég jól kivehető lesz majd, hogy mi történt, onnantól kezdve már csak az a kérdés, hogy kinek van jobb ügyvédje. Én azt remélem, hogy azért ez az ügy nem tűnik el a süllyesztőben, ha már eleve ilyen nyilvánosságot kapott.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #198188 üzenetére
Nem okoz gondot ha csak picit mozdítasz rajta. Ezek úgy vannak tervezve eleve, hogy ha valami miatt elmenne az elektronikus hajtás akkor is kormányozható maradjon az autó.
#nincsbennetarcsi
-
brumi1024
veterán
válasz CactuS #198191 üzenetére
Jaja, gyartofuggo, VAG pl legtobbszor lekapcsolja a szervot (nem is szerettem az A3-ban), BMW/Mini nem. Egy ideig engedi tekergetni leallitott motornal, majd elinditja a motort. Mondjuk Minibe nagyobb akksi is kerult, 80Ah koruli mig A3-ban 64-es volt.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz CactuS #198183 üzenetére
Ne aggódj, az új "One-Box" fékvezérlökben már elektromos a fékrásegítö/vezérlönyomás, szóval nincs már az olyan messze.
A mechanikus kapcsolat egyelöre megvan még a pedál és vezérlö között (legalábbis "nálunk"), de a következö generációkban már csak potméter lesz a fékpedál végén itt is. -
brumi1024
veterán
PSA eldobja az Alfa Giorgio platformjat (Giulia, Stelvio alap).