-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
válasz Integrale #164530 üzenetére
“Orszagúton minden autónak 90 az utazója. ”
Az enyémeknek 100, autópályán meg 120-160 között bármi, ami éppen jólesik. Már persze ha nincs éppen semmi korlátozás. Vagy ha nem kell gyorsítani kicsit, mert feltűnik a tükörben valami széles és lapos.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
EQMontoya
veterán
válasz Oppenheimer #164551 üzenetére
Csak ha ott eroltetik.
Foleg turbonal lehet igaz, ami meg valahogy fel is tud gyorsulni 1000-res fordulatrol. Meghalalni nem fogja.Same rules apply!
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #164551 üzenetére
Ajanlom figyelmedbe eme remek cikket a temaban: link
-
veterán
-
MasterMark
titán
válasz Oppenheimer #164557 üzenetére
Az alacsony fordulat önmagában nem baj, az a baj ha ott van erőltetve a motor.
Switch Tax
-
Reggie0
félisten
Azert ne nezzetek olyan rosszallo szemmel a 30-as korlatozast. Ha bevezetik, akkor marcsak 60-80 korul kell menni, hogy vegig zoldhullam legyen
-
Szoszo94
őstag
válasz Oppenheimer #164551 üzenetére
Úgy értettem, hogy nem alacsony fordulatról padlógázzal indul meg, hanem kiküszöbölve tboy93 által is linkelt dolgot, visszavált.
Egyébként 2-2500rpm körül tartva hidegen nagyjából az optimális. Van megfelelő olajnyomás, nem kap túl nagy terhelést a motor, viszont hamarabb bemelegszik, mint alacsonyabb fordulaton.[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Integrale
veterán
válasz Oppenheimer #164557 üzenetére
2000 korul, vagy kicsivel felette, finoman gyorsitva. En megyek kb 10 km-t, mielott jobban nyomnam.
"Bad reklám is reklám too"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Oppenheimer #164557 üzenetére
A fedélzeti nem írja ki az olajhőfokot? Az egy jó támpont.
#nincsbennetarcsi
-
-
veterán
-
máyköl
veterán
válasz Oppenheimer #164566 üzenetére
Nem
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #164566 üzenetére
Nope. Nálam 70 fokos víz hamar megvan, de akkor az olajhő mutató még meg sem mozdult. Amikor a víz már pár perce 90 fokos, akkor indul el szép lassan felfelé az olajhő, és visszafelé az olajnyomás.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
BigBlackDog
veterán
válasz Oppenheimer #164566 üzenetére
Én azt tapasztaltam a kisebb, benzines autóknál (1.0 TSi, 1.4 TSi), hogy 0-5 °C külső hőmérséklet estén kb. a hűtővíz hőmérséklet beállta után 5-15 kilométer után áll be az olaj is az üzemi hőfokra (>85 °C) országúti tempó mellett. Autópályán (130 km/h), vagy városban haladva gyorsabban melegszik.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Oppenheimer #164566 üzenetére
Olajnak több kell, autónként változó, hogy mennyi, de ha még egyszer annyit mész, mint amennyi a hűtőfolyadéknak kellett, az esélyesen elég.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Oppenheimer #164566 üzenetére
Nem, az olaj később/lassabban melegszik be. Szóval számolj rá kicsit vagy éppen sokat attól függ mennyire pontos a vízhőfok mérőd. Nálam a Skodában valós 70 foknál már 90-et mutat pl... Szerencsére ez legalább mér olajhőfokot.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Jártam most a városban, szülőknek vittem a heti bevásárlást, kipróbáltam a mellékúton 30 kmh-t, nos, 30-nál 2-esben 1.500 rpm körüli a fordulat, dadog a motor, és az ECO módra állított kompúter is visszaváltást javasol.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
válasz Jorus #164572 üzenetére
Ha 1500-as fordulaton dadog a motor, akkor ott azért valami gond van. Én elég sokat megyek 30-cal, a 2-es 1500 nagyjából stimmel, tempomatot szoktam kapcsolni, akkor nem kell a gázra figyelni. A mi utcánkban amúgy 7 kmph a megengedett legnagyobb sebesség, szóval a 30 az tök laza.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz parandroid #164573 üzenetére
A motor remeg, csak nem érzed, mert a motortrató bak elnyeli a rezonnaciát, sokszor hidraulikus
Amúgy függ a motor karaktertől is, meg, hogy benzines, vagy szívó[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Szada85
aktív tag
válasz Jorus #164572 üzenetére
Direkt befecsis motorok, alapjárat közeli városi használat 30-50-nel való gurigázás..
Szakmát kell váltani gyorsan, pár év múlva a szerelök hugyosra kereshetik magukat a kettöstömegü-csere hullámmal és a diószórásos bulikkal..Ettöl egyébként a GTI-ben is @gyf@szt kapok, hogy normálban folyamat 1200-1500 körül röcögteti a motort, a 30-as zónában emelkedön is simán hagyja 4-esben 1100-on küzdeni a blokkot, lelki szemeim elött rendesen látom, ahogy minden alkalommal újabb réteg kox rakódik a szívóoldalra meg a szelepekre, aztán váltófüllel visszapofozom 3-ba, hogy kicsit jobb érzés legyen.
-
stickermajom
addikt
válasz EQMontoya #164575 üzenetére
Szüleink, akiket még arra neveltek, hogy minél előbb a lehető legmagasabb fokozatba kell kapcsolni meg nem értik. Muternek is szólnom kellett, hogy ugyan 40-nél ne rakjunk már ötödiket az 1,7CDTI-nek, após is mindig meg van rökönyödve, hogy én miért hajtom* az enyémet.
(*Törekszem rá, hogy a fordulatszám legalább 2000 legyen mindenhol és 1300-ról nem padlózom)
-
-
MABISZ is passzol, a rendeletre hivatkozva be kell fizetni a fedezetlenségi díjat. Kérdem én mi van azzal aki bizti nélkül jön megy? Annak milliós bírsága van vagy mi? Mi a @@@z világot élünk? Én mondom diktatúra van! Ez az autó a bizti+bírság díjának alig nagyobb értékét éri... Agyrém!
Köv lépcső: Fogy védelem.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Szada85 #164576 üzenetére
A magyar autópark kb fele (harmada biztosan) német területről importált használt autó. És ez már vagy 10 éve így van. Ahogy említettem korábban, a németeknél a lakott területeken belül az a ritka, ha valamelyik utca nem 30-as. Szóval ha ez gondot okoz, az nem jövő idő, hanem jelen, sőt: múlt.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
veterán
-
EQMontoya
veterán
válasz stickermajom #164577 üzenetére
Persze, csak az a problema, hogy a fogyasztasi normak miatt a kisebb, turbos benzineseket ugy atteteleztek, hogy nagyon keveset egyen autopalyan es orszaguton.
Ebbol kifolyolag a 4. es 5. fokozat 70 alatt hasznalhatatlan, a tobbit meg oszd be varosi kozlekedeshez.
Nyilvan nincs gond akkor sem, ha az 1.6 benzin 3000-et forog 100-nal, mert ugyan kicsit tobbet eszik, de nyugodtan 5.-be lehet rakni 60-nal, szoval a picit magasabb fogyasztasert cserebe hasznalhato.
Akkor sincs gond, ha az 5 fokozatu automata nem forgatja az IS-t 3000 fole, mert a 3 literes motor 1200 es 2500 kozott megold mindent.
Amikor ezt a kettot kombinaljuk, akkor gyonyoru katalogusadatok es a valosagban nagyon szarul vezetheto autok szuletnek.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Jorus #164572 üzenetére
Most ránéztem én is: a 30 km/h az 3-asban 1200 rpm (7-es DSG). Szépen kúszik, nem erőlködik érzésre a motor.
Oppenheimer: A legtöbb autóból kispórolják, nekem a Subaruban még vízhőfok mérő sincs. OBD-n persze látok mindent, még a beszívott levegő hőfokát is. Usert nem terhelik ilyesmivel pedig sztem hasznos, akit meg nem érdekel az max nem nézné...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz Oppenheimer #164584 üzenetére
Derítsd ki, hogy OBD-n kiírja-e, és ha igen, akkor jöhet a ScanGauge 2.
Nekem még a hűtőfolyadék hőmérsékletéről sincs visszajelzés, de így már van.
-
veterán
válasz tboldi #164590 üzenetére
Olajnyomasmero orat mar vettem a kocsihoz, csak normalisan bekotni a szenzorig tul nagy munka lett volna + nem tudtam volna rongalas nelkul elhelyezni magat az orat a belteren, ezert inkabb gyokerenel fogva megoldottam a problemat: szetszedettem a vezerlesig a motort hogy kicsereljek a tomiteseket, amik hajlamosak ereszteni. Igy mar nem kell az olajnyomasmero, mert nem fog eltunni az olajnyomas.
Ezt a ScanGauge 2-t sem tudnam ertelmesen elhelyezni. OBDII-s leolvasot rendeltem par hete, persze fel se adtak, ugyhogy rendelek masikat.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
válasz Kolondrum #164581 üzenetére
A kötelező az nem neked fizet kár esetén (ha te okozod) hanem helyetted. Hiába ér az autód 200eFt-ot, ha belemész egy X5-be, vagy valami drága autóba.
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz Pttypang #164583 üzenetére
45-öt írtál, nem 55-öt
Az elmúlt 4 évben volt 5 autóm, meg kettő kölcsön autó, mindegyiknek 60 körül lehetett úgy 5.et kapcsolni, hogy 1500 felett legyen a fordulat (szívóbenzin 1,25-1,6)
A dieselnél meg 60- nál lehetett váltani a 4.-et[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- További aktív témák...