-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Aktualisan felmerult a gondolat, hogy mennyire letszukseglet a manko vagy teljeserteku potkerek.
Szokas szerint elore elkezdtem malmozni a lehetosegeken, mert ugye van a sima lötyivel és semmi mással, mankokerekkel a csomagter aljan, teljes ertekuvel a csomagter aljan, vagy esetleg a csomagter alatt, kivul felrogzitett potkerek mint opcio, de vajon egy csak lötyis autoval is lehet nyugodtan nagyobb tavra indulni kis hazankban?
Mennyi idonkent es honnan tudok ilyen lötyis pakkot frissíteni/újat szerezni?
Ilyen punto 2, pug 206, twingo 1, saxo vonalon fut az elmélkedés részemről, mert pont mindhárom más opcióval rendelkezik, nekem pedig nem sok szerencsém volt eddig az életben defektekkel...
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
-
gzbotii
veterán
válasz Magnum_ #149519 üzenetére
Ez van nekem. [kép] ~2 éve vettem Auchanben. Ahol befujtam, ott szinte semmi pára nem áll meg a szélvédőn.
De lehet, hogy kapni ennél jobbat, nemtom', csak ezt próbáltam.
Hátránya, hogy ahol befujom, ott nagyon gyűjti a port.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
nagyúr
válasz Pttypang #149555 üzenetére
Akkor a másik topicból ide.
Ha nyugodtság a kérdés, akkor a pótkerék mindig jobb megoldás. A defektjavító ugyebár nem nyújt mindenre megoldást, ha a felni is sérült vagy törött, esetleg végighasadt a gumi, akkor lehet, hogy nem tudod vele megoldani a problémádat. Szóval ilyenkor egyértelmű a helyzet.
A másik oldalról nézve viszont a pótkerék extra költség, és lehet sose lesz rá szükséged. Az én Golfommal még sose volt ilyen gondom, pedig már 277 ezer km bele lett tekerve. Most ráadásul rá is ébredtem, hogy vagy 3 éve nem is néztem rá a mankókerékre, hogy van-e benne levegő... Szóval ha holnap reggel balul járok, akkor lehet megszívtam.
Persze ez orosz rulett, de ugye most egy új Toyota Corolla esetében szívom a fogam, mert 86000 Ft-ért számolnak meg egy teljes értékű pótkereket. Emelő és csavarkulcs is csak ahhoz jár, ha csak defektjavítót adnak, akkor az sincs a kocsiba. Ha innen nézem, akkor ez ciki...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
veterán
Az egyes twingoban meg csak a defektjavito van, hely ugyeben meg ketlem ,hogy barhol elferne normalisan legalabb egy mankokerek, vagy hatul rohangalna vagy a csomagterbol venne el helyet.
A koltsegek szerencsere nem lennenek szamottevoek, de egy puntonal ugye siman ott a csomagterben egy teljes kerek akár.
A corollahoz nem lenne egyszerubb siman egy lemezfelnis kereket betenni utolag potkereknek?Everybody lies.
-
nagyúr
válasz Pttypang #149565 üzenetére
Egyszerűbbnek egyszerűbb lenne. De ugye a szituációt már leírtam a másik topicban: itt is alul, kívül van elhelyezve a pótkerék. És nem adnak hozzá rögzítő szettet (meg emelőt és kerékkulcsot). Szóval azt is be kellene szerezni, és hirtelen lövésem sincs, honnan (emelőt és kerékkulcsot találtam itthon is, de pótkerék-rögzítőt nem...)...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#89309696
törölt tag
Az normális, hogy a 60-70 fokos víztől megmattult kicsit a lakk? A matricák alatt a ragasztót mivel nem volt itthon alkohol meleg vízzel szedtem le, azért a 60 fok az nem forró. Letakarítottam előtte, hogy ne legyen poros, vadiúj puha szivacsot bontottam, sima szivacs. Belemártottam, finoman csak integettem vele a fényezésen párat, a forró szivacsot eleve megfogni is alig tudtam, a ragasztót azonnal le is kapta nem kellet csak pár finom mozdulat. Mikor megszáradt láttam, hogy picit folyás nyomos, de mondom biztos a maradék ragasztó ahogy visszakötött. Hát nem, mert 3x lemostam azóta a kocsit rendes autósamponos vízzel és badumtsss, foltos. Olyan mint amikor a csapvízzel leöblíted és a nyáron a melegben hirtelen megszárad, halvány opál vízkőfolt lesz az egész autón. Na ez pontosan ugyanolyan, de ugye csak ott és így jobban szembetűnő. Ezek szerint a lakk megpuhul a meleg víztől és a pormentes puha szivacs is meg tudja bántani.
Ott rohadjon meg.
Amúgy is tele van karccal, aki erre érzékeny azt egyébként se érdekelné. Gyanítom, hogy valami kezdő olcsó polírszettel el lehetne amúgy tüntetni a foltokat egy óra munkával meg a karcokat is egyúttal, de azzal már tuti nem kínlódom, valamit csináljon rajta az új gazdája is, neki is hagyok munkát.
[ Szerkesztve ]
-
freaghill
őstag
Alvázvédelmet szeretnék az autóra. Kit ajánlanátok? Akár Pest is szóba jöhet, oda is elvinném emiatt az autót.
Neten akit találtam az az Üregúr, ő ajánlott lenne? -
#89309696
törölt tag
válasz MunezXBK #149574 üzenetére
Az előfordulhat, mert sose políroztam még. A fényezés engem sose hatott meg, ha rat az egész gép az a jó.
A WD40 nem rossz ötlet, ha bevizezem is eltűnik a folt, a WD40 az megmarad jó pár napig. Meg a szaga is, kicsit se lenne gyanús. De ahogy lemossák vagy eső esik le fog jönni.
Nem szórakozom ilyennel, mást nem akarok átverni. El kell fogadni 17 éves autó 200 ezerrel az karcos lesz, mindenkié. Jobb is, ha nem jönnek hozzám álomkergetők.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #149577 üzenetére
Nem, azt megnéztem, nem ragasztós. Ezek szerint nem véletlenül írják, hogy nyáron a felforrósodott autót ne mossuk le.
-
rbalint88
addikt
válasz #89309696 #149576 üzenetére
"17 éves autó 200 ezerrel az karcos lesz, mindenkié."
ezzel azért vitatkoznék az, hogy van egy két karc, egy dolog, az tényleg megesik, de az, hogy full foson van a fényezés, nem általános. főleg, ha törődtek is az autóval, nem csak lecsapatták néha a kerti slaggal 50 fokban vagy télen a -20-ban, hogy ráfagyjon...
-
adp
őstag
igy merem? [kép]
-
#89309696
törölt tag
válasz rbalint88 #149579 üzenetére
1-2 karcra értettem én is. Ezen pl. 3 karc van, két kapurácsukódás és egy bokorba tolatás. Meg most a matricák helyei. Ez messze van a full fostól. A full fos az olyan, mint a jobb oldali. [link]
Egyébként ha jól tippelek a keményviasz halványítana rajta? Úgy mint a WD40. Vagy WD40 után keményviasz?
-
#89309696
törölt tag
Motor leállítás után 1-2 órával mérd meg. Majd indítsd be és kapcsold fel a tompítottat, akkor is mérd meg. Majd mérd meg ugyanígy kétezres fordulaton is. Aztán hagyhatod járni alapjáraton kb. 10 percet felkapcsolt lámpával és megint mérd meg alapjáraton és kétezres fordulaton is. Írd fel papírra.
Ha csökkenő értékek vannak akkor nincs töltésed, le fogsz merülni menet közben. Ha növekvő akkor el lehet vele indulni. -
#89309696
törölt tag
válasz Magnum_ #149582 üzenetére
De mikor megvetted volt rajta, az a valóság. Egy 15 éves autón lesznek karcok, természetes velejárója. Az egy dolog, hogy aki maximalista kijavítja őket, de ez nagyon minimális eset. A 15 éves kocsik nagy részén lesznek karcok.
Keményviaszon elgondolkozom, mert az hónapokig fent marad.
Más téma, hogy felvinni jól a keményviaszt mikor sose csináltam még, mekkora munka lesz és mennyire el lehet rontani.[ Szerkesztve ]
-
adp
őstag
válasz #89309696 #149583 üzenetére
amit beirtam 12.7 lehet rossz meres amiatt, hogy azon a m. meterem az egyik zsinor vegen csak a csupasz kabel volt? most kertem egy masik m. metert szomszedtol es az 15. 5 koruli erteket mer azzal a beállítással amit a fentebbi kepen kuldtem, (jo beallitas?) illetve megprobaltam azt is, hogy menet kozben levettem a negativ aku sarut es felkapcsoltam a lampat, es nem allt le a kocsi, lehet a fesz szabalyzo szarakszik
-
Peter.70
őstag
Sziasztok,
Mi van olyankor, ha kalkuláltam KGFB-t a netrisken és utána megnéztem a biztosító oldalán is és a kettő között 3K a különbség ( a netrisken az olcsóbb )? -
MasterMark
titán
válasz Peter.70 #149587 üzenetére
Akkor a netrisken keresztül kell kötni, mert ott olcsóbb.Akkor tárgytalan.
(#149531) Saint_: Csak egy kipufogója van, ezért nem elég gyors.
Egyékbént tényleg jó a helyszín, de nem tudom mi ez. Talán valami temető. (szerk: Ja az, megtaláltam közben.)
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
#89309696
törölt tag
Autótól is függ, a Megane1 amiben 4 légzsák/5 övfeszítő meg ABS van csak, meg egy egyszerű szerkezet az egész az elmegy 50Km-t egy jó állapotú tele lévő 55Ah akkuval nyáron a melegben lámpák nélkül. Egy tag így autózott haza Tihanyból szíj nélkül, az utolsó 10-20 Km-en kellett csak vontatni.
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz MasterMark #149590 üzenetére
Nem tudok ezzel mit kezdeni, leirtam ezerszer, hogy mi az akadalya a nagyobb motornak.
I humbly and respectfully decline™
-
#89309696
törölt tag
Jah, a kalkuláció miatt írtam, hogy kelleni fog 3 teletöltött 55Ah akku (egy a kocsié). De nagyon nagy a szórás, egy Lada szintű kocsi valószínű egy akkuval letudná a 120 Km-t, egy mai euro6-os meg jó ha 20-30-at elmegy, sokkal több szenzor, sokkal több energia, nem kikapcsolható nappali menetfény (főleg ha halogén).
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- SSD kibeszélő
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 24
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Filmvilág
- További aktív témák...