Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz psg5 #14556 üzenetére

    Ez a jelenség nálam is előfordul, mindkét autónál. Az egyik tekerős, manuál klímás, a másik digit. Hideg motorral a kinti hőmérsékletet fújja be, de meleg motornál még haladás közben is annál melegebbet. Ez hőmérővel mérhető. Én arra a következtetésre jutottam, miután kiszállva a motortérben megfogdostam a klíma mindkét szigeteletlen fém csövét, hogy a nem működő klíma esetén a motortérben a motor hőjétől a cső felmelegszik, és maga a cső is, és a benne lévő gáz is lassan bevezeti a meleget a klíma elméletileg hűtésre szolgáló hőcserélőjébe, amitől az felmelegszik. És mivel a Lo vagyis teljesen hideg állásban a levegő azon áramlik át teljes egészében, de az ugye melegebb, ezért nem a kinti hőmérsékletet fújja be végül.
    Ha a csőrendszeren keresztül nem melegedne fel az aminek elméletileg a kinti levegő hőmérsékletűnek kellene lennie, akkor kinti levegőt fújna.

    A megoldás vagy a csőrendszer leburkolása, vagy az a suta dolog, amit én csinálok ilyenkor, hogy 3-4 másodpercre mégis bekapcsolom a klímát. Többre nem. Egy kicsit megmozgatja a gázt, és a hőcserélő mindenesetre elég gyorsan lehűl, de nem annyira, hogy lecsapódjon a pára, és utána azt vissza befújja az utastérbe.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák