Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz csudri #26400 üzenetére
Itt ki vannak gyűjtve az alap rollerek:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_26133-26133.htmlXiaomi Pro 2-höz pl van minden, de szerintem nem éri meg már ujonnan venni. Meg neked egy Mi 3 is elég lenne arra a pár km-re.
110-130ezer között van mindkét modell a használt piacon állapottól függően, kevés km-el, akár még garival, dobozával.Nincs nagyon mit karban tartani rajtuk.
Gumit otthon inkább neki se állj, de majd nézel róla videókat.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
őstag
válasz csudri #26400 üzenetére
"Melyik márkához/típushoz a legjobb az alkatrészellátás?"
Egyértelműen a Xiaomi első és második generációs rollerekhez van a legtöbb gyári alkatrész, illetve ehhez készült a legtöbb tuning, vagy kiegészítő cucc is. Ezekből a rollerekből adták el a legtöbbet.
Konkrétan az 1. generáció:
- Xiaomi M365 - motor: 250 W, akku 280 Wh, 30 km elvi hatótáv, 100 kg-ig terhelhető, 12,5 kg, 8,5-ös külső+belső kerekek.
- Xiaomi M365 Pro - 300 W-os motor, 474 Wh akku, így már 45 km elvi hatótáv, és 14,2 kg.
A 2. generáció rollerei ugyanezekkel a paraméterekkel rendelkeznek, Xiaomi Mi 1S: 280 Wh akku, a Xiamomi Mi Pro 2 pedig 474 Wh akku. Apróbb dolgokat javítottak csak, mint a kijelző, hátsó sárvédő.A harmadik generációnál (Xiaomi Mi 3) már lehetnek problémák az alkatrész ellátást illetően, mivel azt nem a Ninebot készítette, hanem a Navee / Brightway páros.
Klónokkal nem szabad megvenni! Hasonlóan néznek ki, de nincs hozzájuk alkatrész. És könnyen meghibásodnak, rosszabb esetben törnek is.
"Mennyire nehéz ezeket a rollereket otthon karban tartani?"
Mindenhez van videó és egy normálisan felszerelt műhelyben nagyjából mindent meg lehet csinálni. Viszont nem sokat kell foglalkozni vele, de a kerékcsere nehezebb, mint egy kerékpár esetében. Az eredeti külső gumik elvileg 4.000 km hatótávot bírnak, a rollerek meg nagyjából 15.000-t. Addigra azért mindenféle bajuk lesz."Valami tök alap modellt keresek, csak Pesten lötyögnék vele parkoló és melóhely között..."
A fentiek nagy előnye a relatív kis méret a kicsi 8,5 hüvelykes kerekek miatt. Ha hosszabb távon használnád, akkor mindenképpen nagyobb kerekű rollert ajánlanék, de szállíthatóságban ezek az egyik legjobbak. (Amíg nem kezdik lengéscsillapítóval megnövelni a méretét és a súlyát). -
Boci23
csendes tag
Sziasztok!
Segway Max G2 tényleg ennyire könnyen hibásodik? (első lengéscsillapító,vezérlés)
Egyre több helyen olvastam...Nekem mindenben megfelelne,de ez a sok hiba elbizonytalanít.
Ott van a Segway F2 Plus modell,ami szintén tetszik,ott viszont a trepni mérete aggaszt,hogy lehet kicsi lenne (képeken annak tűnik), viszont kevesebb a hibalehetőség.Van tapasztalata valakinek ezekkel kapcsoltaban?
Köszi
-
veterán
-
PociAti
őstag
válasz Boci23 #26403 üzenetére
"viszont a trepni mérete aggaszt,hogy lehet kicsi lenne"
Ez most komoly?
Majdnem fele akkora trepnin is jól elvagyunk, nem igazán van rá panasz. Feltéve ha valakinek nincs csípő problémája, vagy mindenképpen összeérintett bokával, párhuzamos lábfejjel akar a trepnin állni, és még lúdtalppal is veri a sors.
Nézd meg a hivatalos termékvideót, abban sem zárt bokával állnak a rolleren:
https://www.youtube.com/watch?v=MQgG7BZbTv0Max G2-nél 20%-kal nagyobb akku (ezzel összefüggően nagyobb a hatótáv), viszont 37%-kal nagyobb önsúly. 24,3 kg vs 17,7 kg. Az a 6,6 kg különbség elég jelentős, de leginkább ott van a probléma, hogy egy közel 25 kilós cucc már bőven a tűréshatár közelében van olyan tárgyak esetében, aminek rossz a fogása.
-
Boci23
csendes tag
válasz PociAti #26405 üzenetére
"Ez most komoly?"
Igen az, köszi a választ, pont erre voltam kiváncsi(ha az F2 plus-ra gondoltál),mert ahogy írtam csak képeken,videókban láttam,nem volt alkalmam egyiket se kiprobálni. Sőt semmilyen rollert, mert most tervezem venni az elsőt, ebből következik,hogy nincs tapasztalatom.Nézem a videót, ami a Max G2-ről szól,de Én az F2 plus trepni méretét kérdeztem egyébként.
A súllyal kapcsolatban egyetértek, ez is megfontolandó,hogy akarom-e cipelgetni mondjuk...
-
PociAti
őstag
válasz Boci23 #26406 üzenetére
Nem az F2 Plus-ra gondoltam, hanem hogy a nagyobb trepnivel rendelkező MAX G2-n is úgy állnak, hogy az egyik láb hátul, a másik elől. És ebben a normál rolleres testtartásban teljesen felesleges a nagy trepni. Legkevésbé ez alapján kellene dönteni vásárláskor.
Az F2 szériából nem az F2 Plus-hoz, hanem akkor már inkább az F2 Pro-hoz lenne értelme hasonlítani a MAX G2-t, mivel az sokkal közelebb áll hozzá. Azonos motorteljesítmény (450 W / max. 900 W), és az F2 Pro-n is van első lengéscsillapítás. (F2 Plus-on nincs.)
-
User05
tag
Sziasztok. Hogy van az hogy az egyik fullra töltött lime-nak 8km a hatósugara, a másiknak meg 19-20?
Vagy hülye vagyok és a hatótáv nem egyenlő a sugárral?
Ebből látszik, hogy melyik rollernek frissebb az akksija? -
intuicio
aktív tag
válasz PociAti #26389 üzenetére
8.5 km-re van a munkahelyem, ezt ugye egy nap 2x azaz 17 km egy nap amit beletettem. Kb 3éve van meg, és ez idő alatt tettem bele.
Ebben volt 5db hátsó belső +2 külső gumi csere, és 3 első belső +2 külső csere.
Kicsit pimpelve is volt. Erősebbre lett téve, kisebb lendülettel már elindult, és 32 km/h maxra lett húzva. Párszor lett meghúzva a bovden, fék beállítva, de még a gyári fék van rajta, és a csapágyak is
Annyi, hogy az oszlop része már kotyog, szóval az is cserés lenne... szerintem inkább bevágom a Dunába -
veterán
-
veterán
válasz Boci23 #26406 üzenetére
Inkább menj el egy rolleres boltba, nézd meg őket élőben is. Állj rájuk. Xiaomik kisebbek, (én kifejezetten nem szeretem, de hát sokmillió embernek meg tökéletes), F2 sorozat már türhető méretű.
G30, G2 meg hát kimaxolta a méretet.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Boci23
csendes tag
válasz PociAti #26407 üzenetére
Nekem fontos a trepni mérete , ezért kérdeztem,hogy van e esetleg itt egy F2 plus tulajdonos, hátha megossza a véleményét. Én nem hasonlítottam a két modellt ,hanem dilemmáztam,hogy az egyiknél a meghibásodás a másiknál a méretével kapcsolatban van bennem bizonytalanság.
-
veterán
-
Boci23
csendes tag
válasz Thunderzolee #26415 üzenetére
Azta! Köszönöm szépen
-
PociAti
őstag
válasz intuicio #26409 üzenetére
Átlagosan 3.000 km-t kibírtak a külsők, ez teljesen vállalható érték. Már-már átlagos.
Szerelést magad csináltad, vagy szerelőre bíztad?
(Autóval 9.000 km megtételének üzemanyag költsége mai áron kb. 450k lenne. Teljesen rendben van, hogy pár ezer km-enként a rollerre is kicsit költeni kell.)Duna helyett próbálkozz inkább a piactereken. Xiaomi rollerek meglepően jól tartják az árukat. Lehet találsz valakit, aki a legolcsóbb megoldásra törekszik (autóknál és lakáshirdetéseknél sokan vannak így vele). Jól szerelhető és fillérekből javítható roller. Lődd be 40-50k közé, aztán ha nincs érdeklődő, akkor hetente csökkentsd az árát. Ha valakinek van affinitása hozzá, ez tökéletes induló projekt.
-
Peaceliker
addikt
-
veterán
válasz Peaceliker #26418 üzenetére
Nem. Az egyik német Face csoportból van.
Én kértem, h tegye mellé a G30-at, mivel látszott a háttérben.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
User05
tag
válasz Thunderzolee #26411 üzenetére
Előtte ellenőriztem, és direkt megnéztem külön, hogy full töltöttséget jelzett. Szinte nincs 2 egyforma érték, hiába fullra van töltve, nekem ez a fura 🤔
-
DigitXT
nagyúr
válasz User05 #26420 üzenetére
Már mitől lenne fullra töltve? Valaki lerakta az adott állomásra,
magyarán előtte ment vele vmennyi kilométert. (Akármennyit.)Tegyük fel, hogy hajnalban a töltő, begyűjtő, kormoló dízel volt,
akkor azok, amiket oda rakott fullon vannak, amik még már ott
voltak, és senki nem töltötte fullra őket, nincsenek. A 3 pálcika,
ami alapján azt mondod, hogy tele az akku? Nem túl pontos. -
PociAti
őstag
válasz intuicio #26337 üzenetére
Bár említettem hogy nem érdekelnek a nagy rollerek, pláne azok hackelései, mégis szembejött velem egy áprilisi blogbejegyzés, melyben először arról írtak, hogy a ScooterHacking ReFlasher v1.4-es változatával már downgrade-elni leget a Max G2-t (DRV/ESC).
Másfél héttel később meg hogy Race módban feloldható a 40 km/h sebesség, az ingyenes ScooterHacking Utility-vel.
A bináris állomány mellé csomagolt json fájlba belenézve ezt látni:
"displayName": "1.4.8 (40 km/h)",
"model": "g2",
"compatible": ["g2_DRV_STM32F103CxT6", "g2_DRV_AT32F415CxT7"],
Magyarán, a STM32 és AT32-es chipekkel szerelt G2 modellekkel is működik.
Innentől nem kell már a XiaoDash-nek rollerenként 50 dollárt fizetni, lett ingyenes megoldás rá (mint ahogy az várható volt). A saját CFW előnye, hogy úgy hangolod a rollert, ahogy szeretnéd. Nem feltétlenül a nagyobb erő kifacsarása a cél, van aki csak jobban magára szabja (pl. egész rövid tempomat bekapcsolási idő). -
senior tag
Okai neon lite-nál találkozott már valaki 2-es hibakóddal?
Fél éves sincs a roli, most lett használatba vève tavasszal, elég silány ha akkut kell cserélni kb 100km megtett út után…
App szerint tölt, a roli viszont 0%-ot mutat.
Nem túl bíztató
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
veterán
válasz LurkerSheik #26423 üzenetére
Nem veszi a töltést.
Tipikus Neon Lite hiba.
Nyeheheeee.... Kíváncsi vagyok a gari hogy alakul.
Megírhatnád majd.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
enginev3.0
félisten
Xiaomihoz nincs más app csak a home?
Olyan kéne ami csatlakozás nélkül kiírja a legutóbb szinkronizált adatokatA sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
Silentfrog
veterán
válasz Thunderzolee #26424 üzenetére
Ne legyél rosszmájú.
Hátha neki sikerül elintézni a garanciát.
Valakinek sikerül, sőt még olyat is hallottam hogy kedvesek voltak. -
intuicio
aktív tag
válasz enginev3.0 #26410 üzenetére
NemNem! Nem fogok szemetelni
Már igencsak visszajött az ára.Xiaomihoz nincs más app csak a home?
m365 Tools
------------------------------------------------------------------#26417PociAti
Szerelést magad csináltad, vagy szerelőre bíztad?
Neeem! Egyszer próbáltam gumit cserélni, de már a külső leszedése is kifogott rajtam, így kerestem egy hozzá értő ügyes szakit, aki mindig tudott segíteniLődd be 40-50k közé
Szerintem 30k fixre kirakom, és remélem, hogy valaki talál benne potenciált[ Szerkesztve ]
-
PociAti
őstag
válasz LurkerSheik #26423 üzenetére
Lehetséges, hogy ki lett nyírva az akkumulátor.
Legrosszabb, amit tenni lehet velük lemerült állapotban tárolni őket. Ez nagyon-nagyon sokszor le lett már írva itt a fórumon.A Ninebot leírásában az szerepel, a hosszú élettartam érdekében 60 naponta legalább egyszer teljesen fel kell tölteni őket.
Okai rollerek NFC kártyával lezárhatóak / feloldhatóak, ezért ezek kicsit éberebb állapotban vannak, ami extra fogyasztással jár. Emiatt - használattól függetlenül - legalább 30 naponta töltőre kell tenni őket.Ha fél év alatt csak 100 km ment bele, és emiatt kevésszer lett töltve, az nem a roller hibája, hanem a felhasználóé. Az elhanyagolás szerintem ez olyan emberi mulasztás, amire nehéz megadni a garanciát. De ebben ne legyen igazam.
[ Szerkesztve ]
-
intuicio
aktív tag
válasz PociAti #26422 üzenetére
"nem érdekelnek a nagy rollerek"
nem is nagy!
Neeeeeeeeeee!
De jó, végre egyéni hangolást lehet eszközölni majd, mint a régi m365 időkben!
Nagyon szuper hír!
Ezt a dolgot Bluetooth kapcsolaton keresztül lehet majd megtenni?
Vagy mint az F40-et is meg kellett bontanom, és forrasztásos ST-Link-el kellett "downgradelni"Már csak egy nagy kérdés lenne ezzel kapcsolatban. Mivel most fogom majd megvenni a Ninebot Max G2-t 3 év garival. Ez a módosítás garancia vesztéssel jár. Viszont ha bármi miatt is vissza kellene küldenem esetleg, és már "mókoltam rajta szoftveresen" akkor vissza lehet e írni rajta majd a gyári adatokat.
A másik, hogy vajon a kijelzőn a hivatalos beállított sebességet fogja e mutatni "40 km/h"
vagy úgy mint a mostani F40-em, hogy Global verzióra van mókolva, de a kijelző csak 25 km/h ír (GPS-en 31 km/h)és még egyszer, köszi a jó hírt!
-
senior tag
válasz PociAti #26429 üzenetére
Nem volt lemerulve, lakasban tartva es maxra toltve volt karacsony ota kb marciusig, egyszer egyszer eloveve.
azert nem egy himestojasrol beszelunk.
“Ha fél év alatt csak 100 km ment bele, és emiatt kevésszer lett töltve, az nem a roller hibája, hanem a felhasználóé.”
Nyugtass meg, hogy te itt nem szakertokent osztod a jotanacsot[ Szerkesztve ]
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
PociAti
őstag
válasz intuicio #26430 üzenetére
Rendszerek védelme miatt szinte biztosan ST-Link-es megoldásra van szükség, sima BT megoldás leginkább csak a Xiaomi első 2 generációja idejében működött. Akkor még olyan chipet használtak, mint amilyen az androidos telefonoknál is elő szokott fordulni, hogy egy bootloader-rel, segédprogrammal ki lehet cserélni a microchip tartalmát. De mivel zárták / lehagyták ezt a bootloader részt így mindenképpen szükség van külső eszközre a chip tartalmának felülírásakor.
Várhatóan a szervizekben rutinmunkává válik az ST-Link használata, főleg miután ez az ingyenes megoldás újabb lökést ad neki. Most a különböző platformokon elég nagy a nyüzsgés náluk, sokan várják ennek a publikálását.
Az 1.2-es verzió 2022. májusában jelent meg, az 1.3-as verzió 2023. januárban, de mostanában eléggé felpörögtek az események:Version history and changelog:
[v1.4.2], April 27th, 2024 - Fixed a bug with F series DRV flashing.
[v1.4.1], April 20th, 2024 - Fixed G2 flashing, added missing diagrams and fixed a user data flashing bug
[v1.4], April 18th, 2024 - Improved F-series support, added D-series and added G2 DRV -
nagyúr
válasz LurkerSheik #26431 üzenetére
MAX.ra töltés sem tesz jót egy aksinak sem!
60-70% kell tartani, az az optimális töltöttség tárolásra!
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
őstag
válasz LurkerSheik #26431 üzenetére
Ez részben jó hír, mert akkor nem a teljes elhanyagolás volt a kiváltó ok.
Innentől válik majd érdekessé a történet. Majd kérlek számolj be a fejleményekről.
A garanciális szerviznek nincs túl jó híre, de ha kötekednének, vagy megpróbálnának lepattintani légy kitartó és rámenős! -
PociAti
őstag
válasz DroiDMester #26433 üzenetére
Ezzel a kijelentéssel is óvatosan!
Te mit értesz MAX alatt?
Amit a BMS (akku vezérlő) a telefon felé küld? Vagy amit a roller kijelzője mutat pálcikákkal? (Esetleg amit a roller kiír százalékosan?)
Mert azok az értékek azért jóval odébb vannak attól a laboratóriumi körülménytől, amit ki lehet hozni az akkumulátorokból. Bele van kalkulálva, hogy ne legyenek a veszélyes zóna közelében. Ezért nyugodt szívvel fel lehet őket tölteni az általuk jelölt 100%-os értékig. -
nagyúr
válasz PociAti #26435 üzenetére
Az hogy marad bennük kb 5%, az nemsokat befolyásol, a 95% sem tesz jót ha állandóan azon a szinten tárolod.
Jobban szeretik az aksik ha kicsivel fél töltés felett vannak tárolva!
Ha veszel bármilyen cuccot(telefon, laptop, tablet, bármi más...) azok is gyárilag 50-60% töltöttségen vannak mikor kiveszed a csomagolásból.
-
senior tag
válasz DroiDMester #26433 üzenetére
Sot, a hasznalat se tesz jot neki, na de mennyire nem tesz jot.
Erre van tudomanyos magyarazatod?Tehat ha maxra toltod a rollert mint kb mindenki akkor fel ev alatt tonkremegy.
Na nerohogtessui: a delivery SOC nem azert van az akkucellakban mert az tesz nekik a legjobbat es a gyarto a legjobbat akarja a draga cellacskainak a gyarkapun kijove, biztonsagtechnikai okai vannak.
Ilyen szakertesekbol jonnek az urban legendek mint a tied.[ Szerkesztve ]
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
senior tag
-
intuicio
aktív tag
válasz PociAti #26432 üzenetére
oooo fenébe
Az gáz, 3 évig nem nyúlhatok hozzá, mert garivesztés
Főleg az első villa rugózásnál tudom a bajt, ami miatt lehet hogy gariztatni kell (ha kell)
[v1.4.2], April 27th, 2024 - Fixed a bug with F series DRV flashing.
Akkor már az F40E-t is lehet mókolni, nem csak Global verziót rátenni? -
DigitXT
nagyúr
válasz LurkerSheik #26437 üzenetére
Nem teljesen urban legend, hogy nem tesz jót az akkunak, ha fullon van.
Viszont pár paraméter még beleszámít, pl. hogy melegben van-e tárolva?
Meg milyen akku egyáltalán? LiPo hajlamos felfújódni, ha fullra töltve és
nagy melegben tárolod. Nem kell hozzá fél év, hogy tönkremenjen.
Viszont LiPo-s roller szinte nem létezik (ismerek olyan e-Twow modellt).A "hengeres" li-ion kevésbé háklis erre, de a meleget az sem szereti!
A full töltöttség viszont önmagában nem fogja tönkretenni. Nagyobb baj,
ha túlmerül (amit magától nem szokott, az önkisülése csekély), elég ha
bekapcsolva marad valami fogyasztó, akár a roller. Pl. BT csatlakozásra
várva már megehet pár mA-t, fél év alatt sok mAh. Szóval emiatt ajánlott
"közepes" töltöttségen tárolni, de ez nem jelenti, hogy töltögetni kellene.
Fél év alatt nem szabad annyit merülnie, hogy abból baj legyen.Ui:a roller is olyan, mint bármely más kétkerekű, alapvetően szezonális.
(Teljesen normális, hogy fél évre le van rakva, és simán ki kell ezt bírnia.
Mindenféle babusgatás nélkül. De ne lemerülve rakja el az ember télire!
És lehetőleg ne a kazánházban tárolja a kazán mellett közvetlenül...)Az meg, hogy mekkora veszteséget okoz, hogy nem optimális a tárolás
(eltekintve a melegtől), túl van misztifikálva: ha pár ciklussal kevesebb is
jön ki belőle, általában a váz/motor hamarabb tönkremegy, mint hogy az
akkuba annyi ciklust belerakjál, aminél már érezhető a degradáció. Oké
ha futár vagy, naponta többször is töltöd, akkor talán talán. Főleg, ha az
akku kicsi, esetleg alsópolcos kínai. Egy jó minőségű akku évekig bírja!Sokkal inkább számít, hogy ki van-e maxolva a töltő, normális BMS van
használatban (megállítja-e 4.2V/cella értéken a töltést, vagy még lejjebb,
3V/cella körül a merítést, nem engedi sokkal 3V alá, stb.) Ezeken múlik:
ha kimaxolod, 500 ciklus alatt már csak 60% kapacitás marad, ami már
érezhető bőven hatótávolságban. Ekkora ciklusszám pedig "futár jellegű"
használatnál 1-2 éven belül elérhető. Tanulság: nagyobb akku kell.[ Szerkesztve ]
-
Ciccuka
veterán
Használ valaki itt tartósan valamilyen Ducati rollert?
Egy időben 200 ezer alatt volt az ára ennek a típusnak, akkor nagyon jó vételnek tűnt (itt az oldalon is láttam még ekörüli összegért): Ducati Pro 2 EVO
Első ránézésre olyan Xiaomi 365 vonásai vannak.Az érdekelne, hogy ebben a kategóriában lévő Xaomi, Segway-ekhez képest miben nyújt többet vagy kevesebbet. Mintha hatótávokban kevesebbet írnának a megszokotthoz képest.
Ezt tudom, hogy ezeknél pofonegyszerű 30km/h-t beállítani, nem kell hozzá semmi trükk se: [link] [link] (féket behúzni majd gyorsan 5x vagy 10x meghúzni a gázkart)
[ Szerkesztve ]
Cicák támogatása: www.fos.hu/1176
-
senior tag
válasz DigitXT #26440 üzenetére
Azt ertem de milyen mertekben degradal?
a litium nem szeret femes formaban jelen lenni ezert optimalis 80% korul ahol nem akkora az energiatartalom a cellaban, ekkor kevesbe jellemzo dendritkepzodes es akkor emellett van a tobbi valtozo.Nem fekete-feher a kemia de orbitalis hulyeseg azzal letudni, hogy nem toltotted elegszer hanem fullra toltotted, hat minek van a tolto elektronika.
Atlag userekre van tervezve.
Szimplan hulladek dolgokat pakol a cuccaiba az okai, szerencsekerek az egesz marka.
Ninebotom ugyanigy van hasznalva es semmi baja az akkunak, ahogy mas elektronikai termekemnek se. Laptopom 2 eve tapkeabelen log.
Lehet preventiven ezekkel szorakozni, akinek megeri, de nem szabadna tonkremennie mert 1 honapot nincs tolton foleg egy szezonalis hasznalatu elektronikai termeknel.Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
DigitXT
nagyúr
válasz LurkerSheik #26442 üzenetére
ekkor kevesbe jellemzo dendritkepzodes
Na végre, valaki leírta ezt a szót rajtam kívül is ebben a topikban! Volt egy srác, aki azzal talált meg, hogy kapott ingyen egy csomó szarrá merült cellát, és majd jól bebikázza őket, mekkora bizniszt csinált nem? Én erre egyetlen szót írtam vissza, hogy dendrit.orbitalis hulyeseg azzal letudni, hogy
Igen, sajnos léteznek olyanok, akik orbitális hülyeségeket adnak elő tényként. Vagy csupán tévedésből (ez a megbocsáthatóbb szerintem, ilyen cipőben én is jártam már: ha nagyon akarnék, biztosan tudnék legalább 4-5 különböző tárgyi tévedést előkeresni múltbéli HSZ-eimből BLDC/vezérlés/akku témában, amelyekre idővel rájöttem, hogy "nem egészen úgy van az"), vagy (ami sajnos rosszabb), valamiféle szent meggyőződésből. Robogósba írtam pl. egy ilyet, csak halkan...Előbbi esetben az ember bátran beleáll(hat) a vitába, abból talán kialakul egy értelmes véleménycsere (én pl. szeretek nálam hozzáértőbbektől tanulni, nem szégyen az), utóbbi esetben viszont egy merő darázsfészekké válik az egész fórum, elindul a folyamatos pörgetése, amiből értelmes vita nem igazán tud kialakulni, sőt, gyakran személyeskedésbe csap át valamelyik fél (esetleg mindkettő), úgyhogy jobb, ha az ilyet hagyjuk is a fenébe... Bevallom, én már régen inkább a nyugodt fórumozásra szavaztam (annyit megér nekem az éves VIP tagság), így csak ritkán nézek be "inkognitóban", hogy mi folyik itt Gyöngyösön. Szerintem egy ilyen jellegű tévedés még bőven helyrerakható, és addig van értelme róla beszélgetni, tapasztalatokat cserélni, amíg nem válik valamiféle (megalapozatlan) meggyőződéssé. Erre való a fórum.
Viszont, ahogy írod, nem fekete-fehér semmi: ugyanígy nem biztos, hogy az a legjobb megoldás, ha egyben rálegyintünk hogy urban legend minden, amit (különböző tagok) írnak. Lehet magyarázat arra is, ha egy rollert tényleg töltögetni kell akár havonta, mert mondjuk szarul van megcsinálva az elektronikája, és ennyi idő alatt lezabálja az akkut. Ritka az ilyen (szerintem), de azért előfordulhat. Én inkább a saját építésű cuccaimat szeret(t)em, van ugye pár komolyabb akkum, na, az egyik pl. le van baszarintva a földre vagy másfél éve... Aztán semmi baja ettől. De mindjárt kimegyek a garázsba és rámérek, mert még tönkremegy nekem az állásban, hehe. (El lehet követni user errort! Ha pl. lekapcsolom az összes FET-et, akkor a BT aktív marad, hogy vissza lehessen kapcsolni távolról, hiszen töltést sem vesz fel, és meríteni sem lehet... Ilyenkor a BT ébren maradása valamennyit fogyaszt, az tuti, pár mA. Elvileg nem követtem el ilyet, de még bármi lehet! Átlag rollerben azért ennyire okos BMS nincs, szóval átlag felhasználónak tényleg nem kell ilyeneken agyalnia.)
Összefoglalva
* nem fog meghalni akkor sem, ha fullon töltve rakta el
* nem kell töltögetni sem a tárolás közben, de azért
* ne hagyja túlmerülni sem (ha vmi leszívná az akkut).Ja és célszerű természetesen
* száraz hűvös helyen tárolni, max. szobahőmérséklet,
* semmiképp nem nagy melegben.Ha ennyit betart, örömbódogság. Minden más szőrszálhasogatás kategória...
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
őstag
válasz intuicio #26439 üzenetére
F sorozatnak az F40E miatt majd utána nézek.
Matrica szerint az én rollerem szériaszáma így kezdődik (4. karakter a fontos):
N5GF...
N5GFV... lett belőle a Global-ra módosítás után. Az E ugyanúgy a Global verziót jelentené.
A szériaszám jelentését itt elmagyarázzák:
https://wiki.scooterhacking.org/doku.php?id=nbfseries&s[]=f40#hackingIlletve az áll, hogy a szoftver (applikáció) támogatja ezt a szériát
"SHFW does support F20, F25, F30 and F40 scooters."M365 Tools szerint ESC: 058b / BLE: 0307 / BMS: 0000.
-
bbalazs_
csendes tag
Sziasztok!
Eddig csak olvasgattalak benneteket, de most szeretném veletek megosztani a saját készítésű rolleremet. Két éve készítettem el, hoverboard motor az alapja, a hozzá tartozó vezérlőpanellel. Gyakorlatilag mindent átalakítottam, módosítottam rajtuk, mechanikai, elektronikai és programozási szempontból.
A roller egy 12 collos, belsős, gyerekbicikli-abroncs kerekeken gördülő, duál motoros, kb. max 600W-os gép, a merev vázat és a kerekeket is én terveztem és hegesztettem. Teljesen alumínium, csak a tengelyek, csapágyak és a csapágycsészék készültek acélból. kb 16 kiló mindenestől.
Az akkucsomag először hulladék akksikból összecsapott pakk lett, de nem bírta hosszútávon (8-12km max). Tegnap fejeztem be egy 'újszerű' 21700-asokból álló pakkot, ma reggel teszteltem és ezzel már elő merek állni: 40km-nél áll 35V-on az eredetileg 42V-ra töltött csomag, 4p10s elrendezésben. Még éppen belefér (ehhez terveztem a vázat).
A vezérlése egy gd32F130-as kis mikrovezérlő köré épített áramkör, ami kijelzőt kezel, kezelőszerveket értelmez, indexel, stb. 4 vezetékes soros kommunikáció köti össze a hoverboard fő vezérlőegységével, aminek egy Emanuel Feru által módosított programmeghajtása van (kétpúpos szinusz), nem nyávognak a motorok egyáltalán. Féklámpa, helyzetjelző elől-hátul, index és tempomat is van. Jó széles trepnit csináltam neki, kényelmesen elfér a két lábam egymás mellett, a kormány magasságát magamra szabtam
Elektronikus fék van rajta (hátrafelé forgó mágneses mezővel fékezi mindkét kereket), nem túl izmos. Végsebessége 45kmph, én leginkább 20-30 között használom. Szegeden élek, itt nincsenek értelmezhető emelkedők. -
bbalazs_
csendes tag
A képek lemaradtak:
-
bbalazs_
csendes tag
válasz Peaceliker #26449 üzenetére
A fék jól adagolható, analóg. Csak lassan állítja meg, ezért mindig erős körültekintéssel megyek. Vészfékre nem alkalmas, de lehet, hogy akkor át is esnék a vázon.
Volt már, hogy ugrani kellett
A hoverboard vezérlőt azért szeretem, mert teljesen ellenőrzés alatt tarthatom a programozásból kifolyólag. Csináltam rá olyan távirányítót, mint ami a kocsiknak van, ha nyomom, füttyent 3-at, villant az index és ALARM üzemmódba vált, villog a kijelzője és sikít, ha el akarnák tolni (mozog a kerék).[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Androidos fejegységek
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Lexus, Toyota topik
- Nyomtató topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gitáros topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest