Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Peaceliker
addikt
válasz
User05 #26344 üzenetére
Nem hatótáv lesz kisebb hanem vagy leég a faszba, vagy ketté törnek, pálcika gépek jellemzően a nyakuknál.
Amúgy nagyobb súlyhoz ebikeot szoktak inkább ajánlani, az nem opció?
Én nem mernék nyugodt szívvel ajánlani gépet. G30 mondjuk ritkábban törik ketté, de láttunk már olyat is"Oh my Goa'uld!"
-
PociAti
senior tag
válasz
User05 #26346 üzenetére
Ha csak a sétálást szeretnéd kiváltani, és megbízható gyártót keresel, akkor a 120 kg terhelhetőség árban a Segway KickScooter D38E-nél kezdődik, Aqua, mysoft, Spar most 160 ezerért kínálja.
A festése van akinek nem tetszik, meg nem is túl erős, úgy általában a gazdaságosság jellemzi, de pont emiatt jó kiindulási alap, mert árban ennél kezdődnek a szóba jöhető példányok. Mert azért hatótávban elég normális a 367 Wh-s akkuja miatt (10,2 Ah).
Most is van a hardveraprón egy használt, 1042 km megtett példány 120-ért, dobozával, papírjaival.
-----Apró érdekességre lettem figyelmes a gyártó oldalán:
https://eu-en.segway.com/products/ninebot-kickscooter-d-series
Az EU-s sorozatnak 3 ragja van: D18E, D28E és D38E.
Terhelhetőség: 100, 120 és 120 kg.
Pedig a váz lehet, hogy azonos. Ezt még le kellene ellenőrizni.
Motor is érdekes: 250 W, 300 W és 350 W,
max teljesítmény viszont egységesen 500 W. (Még a 350-es D38E-nél is!)
De ami igazán érdekes, azok a gumik:
D18E: Pneumatic tyres (with inner tube),
D28E és D38E: Tubeless pneumatic tyres (with inner tube).
Azaz utóbbi kettő esetében: belső nélküli külsők (belső gumival). Gondolom ezzel a módszerrel érik el a 120 kg-os terhelhetőséget.[ Szerkesztve ]
-
válasz
User05 #26347 üzenetére
Kugoo van akinek bevált, van akit meg a hideg is kiráz tőle.
Hát igen, ha nincs pénz Mantisra, jó a Kugoo is.
Kétmotorost inkább ekkora súlyhoz.Segway G2 is jó lenne, persze, az első lengéscsillapító körüli anomáliákat leszámítva gondoltam valami nagyobbat keresel.
A Xiaominak az új rollerei 48V-osak, esetleg azokat is számitásba veheted.
Inmotion S1
Navee S65Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
válasz
User05 #26356 üzenetére
Nekem is G2 MAX-om van, nincs vele gond(én is 100.kiló felett vagyok) Megy mint a golyó pedig csak 2.es fokozatban használom, de így is közel 50.et megy alattam! 3as módba még fel sem tettem, pedig mentem már vele elég nagy emelkedőkön is!
Egyetlen gyenge pontja van, a gagyi mechanikus tárcsa fék, azt érdemes kicserélni egy 4.dugattyús olajosra, nemrég cseréltem rajta így teljesen más élmény használni!
Ami még mellette szól hogy rendkívül jól testre szabható a vezérlése: 5.fokozatban állítható motorfék, 5.fokozatban állítható a gyorsulása is, tempomat, és a motor teljesítményét(0-100%) is tudod állítani 1%on ként, ha kezdetben soknak éreznéd az 1000W ot
[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
addikt
válasz
User05 #26358 üzenetére
Mitől lenne illegális?
Biztosítás kell majd rá, lesz tippre 5-7k/év. Robogóra most is kell. Ennyi, eddig.
Később az várható, hogy kötelező lesz rájuk jogsi (gondom M kategória) és bukosisak. Illegális nagyon kevés helyen az a világban. Anglia is feloldja elvileg a fullos tiltást."Oh my Goa'uld!"
-
PociAti
senior tag
válasz
User05 #26397 üzenetére
Szegeden - helyi fotók alapján ha jól láttam -, akkor fotók alapján most is a 4. generációs Lime (saját gyártású) rollerek vannak. LIME GEN 4.0
Ezek 2020 Q4-ben jelentek meg, a 3. generáció 2021 Q3-ban futott ki.
És úgy tűnik, ennek a továbbfejlesztett, Lime-S 4.0 verziója van, ami valahogy így néz ki.
Akku: 444 Wh (12000 mAh), 36-42 V.
Tömege: 27,7 kg,
Méretek: 1150 / 605 / 1300 mm (magasság, szélesség, hossz).
Normál motor teljesítmény 250 W - 350 W (típustól függően).
Első kerék 12 hüvelykes, hátsó 10-es.Az alábbi visszatérő adatokat kell becélozni: legfeljebb 350 W-os normál motorteljesítmény és tervezett 25 km/h végsebesség. Ezekre a rollerekre könnyen betartható, kerékpárosokkal azonos közlekedési szabályoknak vonatkoznak majd.
Fölötte jó eséllyel szívás lesz az élet.Nehéz bármivel is összehasonlítani ezeket a bér rollereket, mert más tömeggel rendelkeznek, masszívabbak, és nagyon máshogy vannak hangolva, mint a normál kereskedelemben lévő rollerek. Plusz elég fura a lengéscsillapításuk. És nagyobb az első kerekük.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
User05 #26397 üzenetére
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
Segway F2 sorozat, esetleg G2Ezekkel nem nyúlsz mellé.
Itt össze tudod őket hasonlítani:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_26133-26133.html[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
-
DigitXT
félisten
válasz
User05 #26420 üzenetére
Már mitől lenne fullra töltve? Valaki lerakta az adott állomásra,
magyarán előtte ment vele vmennyi kilométert. (Akármennyit.)Tegyük fel, hogy hajnalban a töltő, begyűjtő, kormoló dízel volt,
akkor azok, amiket oda rakott fullon vannak, amik még már ott
voltak, és senki nem töltötte fullra őket, nincsenek. A 3 pálcika,
ami alapján azt mondod, hogy tele az akku? Nem túl pontos. -
bbalazs_
csendes tag
válasz
User05 #26451 üzenetére
Ezt a 40km-t a töltésen próbáltam ki, a végsebességgel egyetemben. Ott jó az út és napközben a forgalom minimális. A városban valóban vannak embert próbáló szakaszok, de a gumi sokat felfog, meg kirugózom, ugratok, ahol nagyon durva. A tenyérnyinél nagyobb magasságkülönbséggel rendelkező részeken meg leszállok. Ízület egyelőre bírja, úgy néz ki (56 év/95 kiló). Egyébként inkább biciklizem, csak amikor aznap másodszor kellene a város másik felén levő ipartelepre menni valamiért, jól jön a roller. Ha HMVH-re megyek, ott az algyői híd utáni bicikliút 1-2km-e valóban csapnivaló, ott nem mernék rollerrel áthajtani, nem is annyira az ízületek, mint inkább a roller épsége miatt.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz
User05 #26464 üzenetére
Az totál hülyeség, hogy akkuban gyengébbek lennének az E utótaggal rendelkező európai variánsok. A termékek gyári adatlapjáról jól leolvasható, hogy teljesen azonosak, csak más firmware van rajtuk (25 km/h sebességlimit).
A hol éri meg venni témát félő kinyitni. Mert elég ostoba érveket is lehet olvasni.
Legfőbb két irány, normális magyar forgalmazónál megveszed, aki ad rá garanciát. Vagy némileg alacsonyabb összegért megveszed külföldről, aztán ha baj van, akkor futhatsz a pénzedért. Esetleg ha sikerül meggyőzni őket, akkor küldenek alkatrészt, aztán szereld magad ha tudod. A hibás szériákat is árcsökkentve szokás kiárusítani, de a hibát nem feltétlenül kötik a vásárló orrára.
Vannak problémásabb típusok, és vannak egész kis hibaszázalékkel elromló rollerek.
-
válasz
User05 #26464 üzenetére
Műszakilag ugyanaz mindegyik, dehogy van kisebb akksi benne. Akkor már más a típusa is.
DHGateről global verzióst lehet beszerezni, ha visszagörgetsz, vannak direktlinkek is, G30, F2 Pro, G2, ezek alapból többel mennek.
Ott éri meg megvenni, ahol Árukereső olcsón beadja. Vagy használtan is ki lehet jó áron fogni, itt a Hardverapron is van topicja.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
senior tag
válasz
User05 #26473 üzenetére
Naponta jelenik meg hasonló összelegózott roller valami ismeretlen gyártótól.
Az alacsony szintű integráció az egyik legtipikusabb árulkodó jel mindegyiknél.
Nézd meg a kormányt, micsoda kábeldzsungel van ott.
Kilógó csavarok, gagyi megoldások, indokolatlanul szögletes formák jellemzik. A kijelzőjétől kezdve rengeteg olyan tucat alkatrészt használnak, ami szerelhetőség miatt akár még jó is lehetne, gyakorlatilag nem az, mert nagyon sok múlik a megbízható beszállítón. És az ilyen ki cégek nem tudnak normális, stabil beszállítókat találni, a minőségellenőrzés Kínában még bőven hagy kívánnivalókat. Ezért ezek messze kevesebbet tudnak, mint amit ígérnek, és jellemzően elég rövid élettartamúak.Nem azt a potenciált kell meglátni bennük, amit szemérmetlenül ígérnek, vagy ha sikerül működő példányhoz hozzájutni, akkor amit az első 100 km-en nyújtanak. Egy elektromos rollernek legalább 2-3 éven és 10.000 km-en át működnie kellene.
-
-
válasz
User05 #26477 üzenetére
A Ninebot ajánlása szerint az akkupack 500 teljes ciklus után is még legalább 75%-os kapacitású lesz.
De az eddigi tapasztalatok alapján inkább minimum 95%-os még 500 ciklus után is.Ami a teljes töltési ciklusokat illeti:
Egy Essential kb 10-12km-t tud.
Ha napi 10km-t mész, akkor naponta lemerül, és fel kell tölteni. Évi 250 munkanappal számolva 2 év alatt bele lehet 500 ciklust tenni.
De ha egy 30-35km hatótávú F2 Plust veszel, akkor a napi 10km-rel számolva a teljes kapacitás kb egyharmadával fog csak merülni, így nem 2 év alatt lehet elérni az 500 töltési ciklust, hanem 6 év alatt.Szóval nem kell attól tartanod, h 2-3 év múlva új akksi kell, mert elhasználódik, mint egy telefonnál. Csak eleve érdemes nagyobb akksis rollert venni, illetve illik vigyázni rá.
Azt szokták mondani, h mire az akksi csereérett lesz, már amúgy is lecseréli az ember a rollert egy új rollerre.
Szervizelni nincs nagyon mit.
Ha agresszíven mész, és sokat fékezel erőteljesen, fékpofákat kell cserélni majd.
A zselés kerék ~5ezer km után elkopik, ha nem lesz defekt előbb, akkor csak akkor kell cserélni, ha elkopott.
Dobfék 5-7ezer km-t bír.
Motor 3ezer órát bír, nem km-t, hanem órát. 25-ös sebességgel ez többtízezer km.
Csapágyakat hallani fogod, ha cserélni kell, a gyáriak elég vacak csapágyak, érdemes márkásra cseréltetni.
De kb ennyi a szervizelés.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
válasz
User05 #26473 üzenetére
Mantis Dualt vegyél, ha ilyen nagyobb roller kellene.
Az a belépő szint a nagyobb rollerek között.Azt szokták mondani, ha nincs pénz Mantisra, marad a Kugoo. De ilyen Techsend, meg a többi noname rollert inkább kerüld el.
Nincs jó roller olcsón, azt felejtsd el.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
senior tag
válasz
User05 #26477 üzenetére
Igen, a Ninebot elég jó gyártó, minőségi alkatrészekkel dolgozik. (És a Xiaomi és annak másik gyártója a Brightway is.) Sokkal kevesebb tervezési hiba tapasztalható náluk, mint kis példányszámú cégeknél, akik vagy csak követik őket, vagy állandóan valami újszerű megoldással próbálnak előrukkolni, és az általában nem úgy sikerül, mint kellene.
A rollerekhez adott dokumentációk általában tartalmaznak "ajánlott karbantartási ütemterv" részt (Recommended Maintenance Schedule), és itt - mondjuk a Max G2 modellnél - az alábbi ütemtervek szerepelnek:
- 3 havonta
- 6 havonta (500 km-enként)
- évente (1.000 km-enként)
- 3 évente (10.000 km-enként)Az már önmagában árulkodó, hogy gondolkodnak 3 évben és 10.000 km-ben.
Például az akku is ilyen, konkrétan ezt írják hozzá:
"Az akkumulátort ki kell cserélni, ha 500 alkalommal töltötték és kisütötték, vagy a teljes futásteljesítmény meghaladja a 6 214 mérföldet. (10 000 km).
Megjegyzés: Ajánlott egyszer feltölteni 60 naponként hosszú távú tárolás esetén."
Fékekhez, motorhoz és egyéb alkatrészekhez ezt írták:
"3 év vagy 6,214 mérföld (10,000 km) után a rendellenes alkatrészek a kickscooter alkatrészeit ki kell cserélni azonnal."10.000 km környékén az akkumulátor cseréjét sem azért javasolják, mert addigra megdöglik, hanem mert addigra már nem tudná azt nyújtani, amit elvárnának tőle.
A Xiaominál ezt úgy fogalmazták meg, hogy 500 teljes töltési ciklus után is még legalább 70%-os az akkumulátor.És vannak még működő, legalább 3 éves és 10.000 km-t futott rollerek, amik nagy karbantartás nélkül teljesítették ezt a távot. Cserébe drágábbak, mint a noname konkurenciák, viszont használt piacon is elég jól tartják az árukat.
És nagyjából áll az elméletem, amit évekkel ezelőtt mondtam: mire az akkumulátor tönkremegy, addigra annyi egyéb szerkezeti baja lesz a rollernek, hogy nem igazán éri meg felújítani. Újat kell venni. (Jelen pillanatban 700 Ft körül van az üzemanyagok literenkénti ára, 7 literes fogyasztásnál az km-enként 50 Ft-ot jelent. Roller meg 0,5-1,5 Ft körüli "üzemanyag" költséggel bír. Azt jelenti, kb. 2.000 km-enként 100.000 Ft-ot lehetne spórolni. És ez a szám tetszik is amiatt, hogy ha egy roller mondjuk 200.000 Ft-ba került, azzal lehessen már megtenni legalább 4.000 km-t!)
-
enginev3.0
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic V2 - origami
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Politika
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kína miatt izzad a német robotipar
- Fotók bizonyítják, tényleg szárat növeszt a Galaxy Buds 3
- Warhammer 40.000
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- Worlde PANDA-61 Midi billentyűzet
- DJI Air 3 Fly more Combo FMC drón +Garancia +Care Refresh biztosítás 2025.09.03-ig
- KOMONO 16.5mm szíj