Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Silentfrog #26299 üzenetére
Nagyon valószínű, hogy az. Eleve írástudatlan eladótól semmit, de főleg így...
Azért egy ilyet itt a hardveraprón nem lehetne elsütni. Legalábbis remélem.Ui: nekem is mondták, hogy FB-on jól el lehet adni a rolleralkatrészeket, mivel
sokan nézik, viszont folyamat hadakozni kreténekkel a francnak van kedve. -
donbig
tag
Köszönöm a válaszokat!
"Ember, most jövök ki a templomból!"
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #25998 üzenetére
Ezekre valakinek van valami egyéb tapasztalata? Nekem most 2 hét és 117 km után pont ugyanezek, azóta élesben is teszteltem a lámpát, parkoló autóknak a teteje fölött átvilágít a felső elvágás, tehát 5-10 fokkal lefelé kéne billenteni(de beépített). A gázkar poti egészen biztosan nem lineáris .
A lámpa vetítési képe nagyon király, minden német szupereus szabványnak megfelel, de brutál felfele világít. Pont a legdurvább rész olvasztja ki az autósok szemét. És így nem is az utat világítja. Gondolom nem nagyon lehetne lejjebb állítani. ?
Az első, de kicsit a hátsó gumi is "kabajt". Az első konkrétan rázza a kormányt fordulatfüggően, de üresben meghajtva a hátsóban is van némi tojás. Ez ilyen, vagy vlami nem stimm?
Ninebot F2 ProAláírás (nem kötelező megadni)
-
DigitXT
félisten
válasz BlacKSouL #26303 üzenetére
Nekem annyi tapasztalatom van (sajnos más típussal, így nem teljesen releváns), hogy a kormányára ráépített két darab (amúgy rém gyenge) ledre is beugattak egyszer a bringások, hogy idézem "kilométerekről vakít". Nem hagyott nyugodni a dolog, addig nézegettem, míg végül meggyőztem magam, hogy akár igazuk is lehet, mert ez is bőven magasra (is) világított (levágás nuku). Így a vége az lett, hogy fogtam az egészet, és leszereltem, raktam fel helyette egy másik lámpát a sárhányó magasságára, ami ráadásul állítható is volt, levágása is volt, aztán arra szóljanak be megint. Nem tették. Mondjuk nem volt sok alkalmam tesztelgetni, mert aztán jött a baleset, de azért korrekt kis helyzetjelző* volt, még a felvételen is látszott, hogy ki van világítva a rollerem, amikor az egyik járókelő megpróbálta letolni az útról, ami törött első kerékkel nem volt egyszerű művelet, végül leveszi a gyújtást, így áramtalanít, milyen jól tette... *: ahhoz azért kevésnek mondanám, hogy éjszaka nagy tempóval menjen az ember (óvatosba elég), de éjszakára úgyis kell valami kiegészítő fényforrás, mondhatni távolsági fény, ha nincs közvilágítás.
Ami a gázkar potit (valójában hall szenzor) illeti, simán lehet, hogy hamisított (kínai) SS49E van benne gyárilag, ha kicseréled eredeti japánra, kinyílik a világ. Legalábbis én ezt tapasztaltam, sokkal nagyobb tartományban lett használható a gázkar, úgy, hogy a mágnes értelemszerűen nem változott, a kalibráció nem változott, egyszerűen az adott hall érzékelő adott ki magából használhatóbb jeleket. Egyébként nem feltétlen kell lineárisnak lennie, bár abszolút egyetértek, hogy az a legjobb alapbeállítás, amitől aztán vezetési stílustól függően el lehet térni. Ha valaki binárisan vezet (csőgáz/semmi), annak esetleg fel sem tűnik, hogy nem lehet finoman adagolni.
Szerk: még annyit ehhez a gázkar témához, hogy a nyomatékra szabályozás ritka, mint a fehér holló. A gázkar jelet a legtöbb kommersz roller vezérlő kívánt sebesség jelnek veszi, a teljesítményt mindig a kívánt sebesség, és a mért sebesség eltéréséből állítja be. Tehát abszolút nem olyan egy átlag roller gázkarja, mint mondjuk egy autó gázpedálja, ami alapvetően a fojtószelepet állítja, ezzel a teljesítményt (és véletlenül sem a sebességet közvetlenül). Ami nyomatékot szabályoz rolleren, az pl. a VESC, annál a gázkar jel a fázisárammal van összekapcsolva (beállítás függvénye persze, tud kommersz roller vezérlő módban is működni elméletileg, de ki akarja úgy használni), ami tehát nem függ az aktuális sebességtől. Volt egy hosszabb videós tesztem, ahol az 1/2/3 fokozatkapcsolót különböző (maximális) gázkar jelnek állítottam be, így nyélgázon lehetett tesztelni, hogy mit csinál a VESC tartott gáznál (30A/60A/120A fázisárammal), nos nagyjából pont azt, amit egy autó is, ha mondjuk emelkedőn egy adott sebességre beállt, aztán a platóra felérve síkon elkezd gyorsulni. És amúgy ezzel nincs semmi baj, teljesen természetes érzés. Egy apróságot kivéve, hogy ez sem teljesítmény szabályozás, hanem nyomaték! Ergo ha gyorsul, akkor adott nyomaték mellett nő a teljesítmény. Ami ugye további gyorsulást jelent. És ez egy pozitív visszacsatolás, ami végül csak oda fut ki, hogy az adott nyomaték és közegellenállás mellett elérhető maximális sebesség lesz a végsebesség, csak adott esetben ez nagyon lassan változik. De amúgy nem szokott ezzel gond lenni autóban sem: az ember ha látja, hogy adott gázpedál állással elszaladnak a lovak, visszább vesz. Pontosan ezt meg tudja tenni a rolleren is, ha normális rajta a gázkar, tehát adagolható. Az a szkenárió, hogy mindig a végsebességig gyorsul, direkt olyan teszt volt, aminél akkor sem vettem el a gázt, amikor már bőven felgyorsult a ketyere.
[ Szerkesztve ]
-
pescara
aktív tag
válasz DigitXT #26279 üzenetére
,,Mondjuk nálatok akkor sem változik semmi, ha itt a pálcikákra is jön a biztosítás"
Haaat, szerintem kb mindenhol, egyszerre fog az egesz eu-ban, nem veletlen, hogy meg mindenhol csak a remhirek terjednek. Valami kozos eus szabalyozas lesz, ha lesz egyaltalan. nem konnyu a dolguk, mert a kornyezetvedelem es a ,,zoldules" kozos elfogadott cel. A lassan autoval kozlekedhetetlen nagyvarosokban nem erdekuk, hogy nehezitsek a rolleresek eletet. Valoszinuleg maradni fog a max 25 km/h , akionek meg az nem eleg, annak motor, vagy auto.[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
addikt
válasz Silentfrog #26304 üzenetére
Bármit felraksz ez megy, de tényleg. 2e ft os bográcsállványra és 600e ft os rollerre is írnak egyből a botok/csalók
"Oh my Goa'uld!"
-
addikt
válasz ivógéptanács #26298 üzenetére
Az S65 már módosítható.
A világon elsőként a SkyRideban csinálták meg.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Pano
addikt
Sziasztok!
Alany: Segway F2 Plus
Csak egy beállítás kérdésem lenne. Ugye be lehet állítani a sport módnál, hogy a gyorsulás az energiatakarékos/normál/ vagy max speed legyen.
Valaki tesztelte/tapasztalta, hogy az energiatakarékos móddal van számottevő különbség megtehető távok tekintetében? -
DigitXT
félisten
válasz pescara #26306 üzenetére
Ja értem, az más. Ellenberger kis hazánkban mi volt az, amit normálisan sikerült implementálni abból, ami közös? Emlékszünk még, hogy mi lett a drónozással? Akkor nálunk simán lehet, hogy mindenből IS segédmotorkerékpárt csinálnak (lásd 5 évvel ezelőtt egy bizonyos "véleményt"), aztán majd annyit mondanak, Brüsszel.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz pescara #26306 üzenetére
Közös eu-s szabályozást nem kell ennyire komolyan venni!
Azok nem lesznek merev szabályok, leginkább irányelveket fogalmaznak meg. Elég csak a személyautókra gondolni, az EU-n belül azok sem egységesek.
European Comission - Current speed limit policiesAz egyes tagállamok a sajátosságaikra szabhatták a közlekedési szabályaikat (és rollerek esetén sem lesz más). Íme pár példa:
"Finnországban és Svédországban télen eltérő általános sebességkorlátozást alkalmaznak. Finnországban az autópályákon a sebességkorlátozás 120 km/h-ról 100 km/h-ra, a vidéki főutakon pedig 100 km/h-ról 80 km/h-ra változik. Hasonlóképpen Svédországban a sebességkorlátozás 110 km/h-ról 90 km/h-ra, illetve 90 km/h-ról 70 km/h-ra változik."Franciáknál rossz időjárási viszonyok esetén, mint amilyen az eső, általános sebességkorlátozás lép életbe. És vannak országok, ahol köd esetén útpályától függetlenül 50 km/h a sebességhatár. Ezek nem ajánlások, hanem előírások!
Tehát nem szükséges, hogy az EU-ban egyszerre jelenjen meg a szabályozás, ha azok már most is eltérőek, és ezután is eltérőek lesznek.
-
Pano
addikt
válasz Shade45 #26311 üzenetére
Köszi!
Akkor tényleg érdemes nekem bekapcsolni, mert a szokásos útvonalamon sok a lámpa így a megállás/indulás is.
Csak ugye így lassan gyorsul és azért gondolkoztam el rajta, mert néha amikor fordulnék ki kereszteződésben úgy érzem kicsit rizikós, hogy lassan gyorsulok.[ Szerkesztve ]
-
Boci23
csendes tag
Sziasztok!
Véleményket szeretnék kérni, melyiket válasszam?! :
Segway Ninebot MAX G2 használtan, de garisan
Segway Ninebot MAX G30 új
Segway Ninebot F2 plusz újEzek,ha jól látom 200-220 ezer Ft környékén elérhetőek.
Én 85kg , 186cm magas vagyok és napi 10 km mennék vele munkába, ahol azért egy nagyobb emelkedőt is megkell másznom.Mindenképp ez a 3 körül szeretnék választani, akinek van tapasztalata , véleménye köszönöm ,ha megosztja Velem.
-
addikt
válasz Boci23 #26314 üzenetére
Hát ha emelkedőkön is akarsz menni, akkor a három közül a G30-at inkább ne.
G2 az ismert hibáin kívül jó vétel.
F2 Plus szintén jó vétel.DH Gaten is beszerezhetőek. Azok ráadásul Global verziók, 30, ill. 35 a végsebességük.
Pont a napokban láttam őket kuponozva még kevesebbért, mint az amúgy is kedvező áruk. Nem ismerem ezt az "Okosotthon akció" oldalt, csak Facen rolleres csoportokban osztották őket meg.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
senior tag
válasz Silentfrog #26315 üzenetére
Jobban gyorsul az szerinted előny vagy hátrány?
Tapasztalatom szerintem sokkal biztonságosabb és kellemesebb az a roller, amelyik nem gyorsul túl gyorsan.
Másfél mázsás személy esetében hazafelé, hegynek felfelé, lemerült akkuval lehet jól jön a nagy teljesítmény, de most egy 85 kilós személyről van szó. Én például gyűlöltem mindegyik rollernél a dinamikusságot, ezért a Xiominál is inkább a középső fokozatnak toltam ki a sebességhatárát, ha esetleg szükség lenne rá, ne azon múljon. Sport fokozatot azóta nem is használom. -
addikt
válasz Silentfrog #26315 üzenetére
Úgy vagyok ezzel az egésszel, h ha jelentkezne az elsőtelón hiba, vennék rá egy Sharkot előre. Vagy Monorimet.
Legalább még jobban kimaxolnám a rollert.
Jó, persze, drága a Sharkset, de csak egyszer kell megvenni, azt nincs vele több gond. Egy olcsóbban beszerzett rollernél meg még mindig "árában van" az eredeti hazai új árához képest.
Kotyogós G2-vel még nem mentem, csak a kezemben fogtam, ahogy kotyogott. Úgyhogy nem tudom, mennyire befojásolja a menetulajdonságot, mennyire imbolyog tőle a roller?
Mondjuk ha a hidraulika olaj folyik el, az legalább egyértelműen cserés. Bár ha valaki a lakásban tárolja, azt eláztatja a nappaliban a szőnyeget, lehet agyfxszt kapnék.
F2 Pro ebből a szempontból "előnyösebb", az nem hidraulikus, csak egy sima rugó.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz PociAti #26317 üzenetére
Egyrészt igazad van, valóban jobban kezelhető a roller, ha nem indul meg olyan hirtelen. Ebbe nagyon nem lehet belekötni.
De pl forgalomban haladva csak jobb, ha nem rám kell várniuk a mögöttem haladóknak. És most nem konkrétan az "autók között"-re gondolok, hanem kerékpárúton is, piros lámpáknál fel tudnak torlódni páran, és szinte hallom ahogy anyáznak mögöttem, h miért nem megyek már.
Autók között meg egyenesen gyűlölöm, mikor már nincs tele az akksim, és lomhábban indulok meg egy-egy kereszteződésben. Már néha gondoltam rá, h inkább 60V-ra kellene váltani, csak a rosseb akar már erre többet költeni. :/
Bár a legjobban az bosszant, h erre az egészre nem lenne szükség, ha lennének kerékpárutak, vagy az utak széle jól járható lenne, meg az autósok nem úgy állnának a rollerekhez, h akárhogy gyorsulok, akkor is le akar némelyik tolni az útról.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Silentfrog
veterán
válasz PociAti #26317 üzenetére
Nekem határozottan jobb ha jobban gyorsul, és ugye a Segway nagyon szépen megoldja a gyorsulást, nem esel le róla ha megindul végsebességig szépen adagolja a gyorsulást.
Nem indul meg nagyon de utána jobb a gyorsulás.
Aki meg nem szereti vissza nyomja D fokozatba és lőn meg is oldódik.
A G30 kb ugyanúgy gyorsul mint az Okai Neon lite, de a G2 picit jobban.
Útkereszteződésbe ahol bicikliúton megyek sokszor lassítok mert az autósok nem látnak.
Én szeretem ha hamarabb elérem az utazósebességet, mivel minden sarkon lassítás gyorsítás van. Vagy megyek végig 10-el.
Nálunk az összes út bicikliút kereszteződés ilyen, és tegnap 30 km mentem a rollerrel munkából kifolyólag.[ Szerkesztve ]
-
intuicio
aktív tag
Sziasztok!
Épp tervezek váltani . Most egy Segway Ninebot F40E használok, viszont eljárt már az idő felette.
Amit kinéztem az egySegway Kickscooter MAX G30E II
Nem tudom előre lépés lenne-e, vagy kb. semmi értelme váltanom.
Ugye nagyobb/erősebbet nem vennék, mert se jogsim, se nem férnék a mostani szabályozásba.
Bocsánat!
Segway KickScooter MAX G2 E
A másik az nem rugós Faxom ebbe a sok ugyanolyan típusokba[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz intuicio #26321 üzenetére
Ugyanaz a kettő. Csak a G30 nagyobb. Magasabb kormány, hosszabb, szélesebb trepni.
F2 sorozatból válassz, vagy G2-t. Ezeken már index is van.
Visszagörgetsz, a #26314-től kezdve pont ezekről van szó.Ezek is csak 25-el mennek, úgyhogy nyugodtan választhatod őket.
Ha emelkedőkre is mész, a 400Watt már előrelépés a 350-hez képest.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz Silentfrog #26320 üzenetére
Igen, ezt én is észrevettem, az F40-en nem lehetett adagolni, de az F2 sorozaton már szépen lehet.
A Xiaomi az újabb rollerein tette csak lehetővé ezt a featuret.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Silentfrog
veterán
válasz intuicio #26321 üzenetére
Lényegében mindenben jobb, de hogy értsd mi a probléma sokaknál belinkelem a videót. ( nem saját, a teszteket olvasva bukkantam rá)
Ez egy jellemző hiba állítólag nagyon sokaknál jelentkezik.
Azt hogy ez érdemben csökkent e a menetstabilitáson azt nem tudom.
[link][ Szerkesztve ]
-
Boci23
csendes tag
válasz Thunderzolee #26316 üzenetére
Köszönöm a választ. Sajna ezek a kuponok,nem élnek már,vagy Én bénázok. Viszont kaptam 24 ezret, a regisztrálás miatt ,így 245ezerre jön ki a G2. Szeritnem ezt választom.
Kérdésem,hogy ennél a verziónál ,kell valamire figyelni ,hogy megmaradjon a max 35km/h végsebbeség? PL frissíthetem a szoftvert,vagy bármi? Köszi -
Boci23
csendes tag
válasz Silentfrog #26315 üzenetére
Köszi a választ, Nekem is a G2 a legszimpatikusabb.
-
PociAti
senior tag
válasz Thunderzolee #26319 üzenetére
"szinte hallom ahogy anyáznak mögöttem, h miért nem megyek már. "
Ez nem csak olyan mentális zavar, ami a valóságban nincs is így. Vannak nyomulós emberek, akik erőltetnek dolgokat. Vezetés különösen kihozza belőlük az állatot, és minél alkalmasabb rá a jármű, annál inkább."Már néha gondoltam rá, h inkább 60V-ra kellene váltani, ..."
Erről beszéltem. Pont jól példázza.Roller nem való az autósok közé. Külön kategória, és a rolleres rendkívül sérülékeny. Erre nem a nagyobb sebesség a megoldás, a nagyobb teljesítmény, a nagyobb gyorsulás.
-
PociAti
senior tag
válasz Silentfrog #26320 üzenetére
"Én szeretem ha hamarabb elérem az utazósebességet, mivel minden sarkon lassítás gyorsítás van."
Az egyik módban 3 másodperc alatt éred el az utazó sebességet, másikban 5. (Vagy 4.) Kereszteződésenként nyersz vele mondjuk másfél másodpercet. A hozzászólás megírása több időbe került, mint amit egy hónap alatt spórolhatnál. Tényleg szükséged van rá, vagy nem tudsz nyugodtan közlekedni, valami miatt te is szereted erőltetni?Azt jól teszed, hogy minden kereszteződésben lassítasz. Minél nagyobb a tempó, annál inkább szükség van rá. Még mindig sok a figyelmetlen autós, aki közben telefonál, vagy a telefon képernyőjét nézi. Vagy csak nem ismeri a közlekedési szabályokat. Ilyen is megesik.
-
PociAti
senior tag
válasz Silentfrog #26324 üzenetére
Érdekes a videó posztolójának ez a hozzászólása:
"Megveheted nyugodtan! Nem mindegyik rossz! A lényeg hogy jó helyről vedd meg ha esetleg gond lenne vele.
Amúgy össze raktam és használom. Menet közben semmit nem veszek észre a hibából. Szóval marad így."Főleg ez eléggé elgondolkodtató:
"Menet közben semmit nem veszek észre a hibából."Feltehetően nagyon igényli az első villa a precíz (finom) összeszerelést. Minden csavar pont annyira legyen meghúzva, ahogy az a rollernek jó. (Simán lehet konstrukciós hiba. Mert mondjuk nem minden rollernél azonos nyomatékra van szükség, hanem gyártási pontatlanságból eredően egyiknél X, másiknál Y erővel kell meghúzni.)
-
DigitXT
félisten
válasz bandigyerek #26331 üzenetére
Ez jó! Viccen kívül viszont akár 2-3 percet lehet bukni, ha nem "éred el" a zöldet. Sőt, ha van egy zöldhullám, amit adott sebességgel meg tudsz csinálni, de picivel lassabban "piros hullámmá" változik, úgy válik a kényelmes gurulgatás szívássá... Teszem hozzá, hogy aki az utolsó 2-3 percre hajt rolleren, az előbb utóbb esni fog.
-
PociAti
senior tag
válasz DigitXT #26332 üzenetére
A (#26320) hozzászólásban, amire ezt írtam, ott a fotó a környékről. Kisvárosias, már-már falusias környezet. A villanylámpák előtti várakozás nem lehet gyakori stressz faktor.
Városias környezetben 2 forgatókönyv szokott előfordulni:
- ismerős útszakaszon közlekedünk,
- kevésbé ismert szakaszon megyünk.Ismerős szakaszon fejből megmondom minden egyes kereszteződésben milyen sorrendben következnek a lámpák, kinek lesz zöld, így jó messziről előre meg tudom mondani nekem mikor lesz zöld (kell-e sietni). Sőt, idővel 2 villanylámpa közötti ideális tempót is memorizálni lehet. Döntő többségében teljesen felesleges sietni, azáltal csak többet ácsorog az ember a lámpa előtt.
Ismeretlen szakaszon meg az ismeretlen úthibák miatt nem éri meg sietni.
Ha pechsorozata van valakinek, akkor is csak pár percről beszélünk, Az nem számíthat. Ha mégis számít, akkor már induláskor elcseszte, és tanuljon a hibájából. Legközelebb induljon el pár perccel korábban. -
intuicio
aktív tag
válasz Silentfrog #26324 üzenetére
Igen anno láttam ennek a videónak az első részét is, pedig már akkor is nagyon kinéztem magamnak ezt a rolit, csak kicsit eltántorított a megvásárlásától. Ezért a második típus az az ninebot f2 pro lett volna, viszont ott meg keveseltem az első rugózást, ami nem volt annyira rossz, de a srácnak 300km után már minden egyes úthibánál brutálisan kattant,reccsent.
De még a videó ellenére is ez a MAX G2 E a befutó. Természetesen olyan helyen lenne megvásárolva, akik rollerrel foglalkoznak. Hátha "értelmezni, és segíteni" fognak az esetleges problémák ügyintézésében, még a akkor is ha ezt a cseheknél javítják.Tudom-tudom, még nem szabadna ezen kattognom, viszont a mostani F40-en Global verzió van, ami 30 km/h-ra van állítva a régi 25 km/h helyett.
Ezt is lehet majd Globalra tenni? Vagy megint st-link mókolás? Csak ugye akkor gari ugrik.
De én már akkor is megmakkantam a 6-os uton ezzel a sebességgel majd elaludtam rajtaKöszi mindenkinek a segítséget!
-
PociAti
senior tag
válasz intuicio #26334 üzenetére
"... a mostani F40-en Global verzió van, ami 30 km/h-ra van állítva a régi 25 km/h helyett."
Nem a sebességet állították 30-ra, hanem "át van verve" a szoftvere. Egyharmados osztót kapott, ezáltal amikor 25 km/h-t mutat a kijelzője, akkor már 33,3 km/h sebességgel megy (és nem harminccal). Mérésem szerint inkább 33,125 km/h, ami a 1,325-ös szorzót jelent, de ez már tényleg csak apróság.
Csak azért mondom, mert vannak akik 5 km/h sebesség miatt is képesek hozzányúlni a géphez, tehát ha valaki azt szeretné, hogy 30 helyett 35-tel menjen a rollere, megcsinálják a változtatást, és nem érti hová tűnt a különbség, amiatt van, mert a kiindulási érték nem 30 volt, hanem kb. 33,2 km/h.
És ez az egyharmados osztó vonatkozik az odométerre is. A szoftver szerint 3.000 km-t futott rollerben valójában már inkább 4.000 km van (ha kezdetektől fogva ezzel a módszerrel volt megpiszkálva a rollere). Természetesen a napi megtett km-nek sem szabad hinni.
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #26332 üzenetére
Ja, neha nagyon hataron tud lenni. Amikor a kugoomnak elkezdett degradalodni az akkuja, akkor elkezdtem hirtelen nem elerni zoldeket es sokkal tobb lett a menetido. Ez a belvarosban, ahol kb. 50 meterenkent lampa van elegge kellemetlen.
Amugy meg valoban lehetne lassabban menni es ugy zoldhullamban, vagy lehet kicsitgyorsabban is. Akinek nem szamit a csaladjatol ellopott 3 percek, az majd megy lassabban.
[ Szerkesztve ]
-
intuicio
aktív tag
válasz PociAti #26335 üzenetére
Biztos igazad van, ennyire mélyen én nem ástam bele magam, viszont jobban élveztem az utat így Global beállítással, mint amikor natur tempomat nélkül 25km/h-val kellett cammognom a több km szakaszon. Míg hazaértem, nem éreztem a hüvelykujjamat, és rendesen másnap fájt is.
Szóval a kérdés még mindig adott.
Át lehet majd mókolni, hogy legyen tempomat + 33,2 km/h? -
Boond
addikt
válasz Thunderzolee #26275 üzenetére
Én értelmezésemben a F2 Plusszra ez nem vonatkozik max 25km/h (korlát van benne, gyárilag - oké szoftveresen módosítható lenne vagy nem).
És 25 kg sincs. Én nem fogok emiatt biztosítást.
-
PociAti
senior tag
válasz intuicio #26337 üzenetére
Közben megnéztem pár videót, átrágtam magam jó sok fórum bejegyzésen, és egyre kevésbé egyértelmű a helyzet Ninebot F40E esetében.
https://www.youtube.com/watch?v=zkcet05Erfg
Ebben a videóban például windowsos alkalmazást, Ninebot Flasher-t használ a fickó, és ami a meglepő, a szériaszám átírásakor nem a roller termékazonosítóját írja át (a szériaszám 4. elemét, ami F40E esetén F, F40 esetén pedig E vagy V) és a többieket változatlanul hagyják, hanem a gyártás dátumát (az évet és a hetet) 1111-es számra, ezzel a sebességkorlátozást oldja fel. Állítólag annyival megy, amit a motor és az akku ki tud magából préselni, de a többi tulajdonságához nem nyúl.
Ezen kívül még a XiaoDash-nek kell utána néznem, az mit csinál az F40-essel.Tőlem ne kérdezd MAX G2-n, F2 Pro-n, Plus-on vagy más 350W feletti rolleren mi a tennivaló, vagy mi a lehetőség. Azok egyszerűen nem érdekelnek.
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #26336 üzenetére
Egyébként ez nem rollerspecifikus. Amikor motorral jártam dolgozni, és szerelőnél volt a nagy vas, kölcsönbe kaptam egy kis csettegőt: pont ugyanannyi volt a menetidő, mert amit megnyertem a nagyon "tempóból", azt szépen el is álldogáltam az utolsó piros lámpánál. Az a lámpa valahogy úgy volt programozva, hogy nem lehetett elérni a zöldet... (Lehet, ha 100 fölött megyek sokkal a Lágymányosin, akkor meglett volna, de franc se akart annyit kockáztatni: motorral csak egy kicsit kell gyorsabban menni az autóknál, nem 1,5x-sen.) A kisebb robogó meg arra épp elég volt (igaz, azt nyelezni kellett veszettül), hogy odaérjek a zöldre, így a végeredmény szög ugyanaz a menetidő lett. Többször. Az "élmény" mondjuk nagyon más volt, nem beszélve a (biztonságos közlekedéshez szükséges) erőtartalékról, szóval nem mondom, hogy felesleges a nagyobb, erősebb jármű, ha ki lehet használni.
Viszont rolleren személy szerint azt tapasztaltam, hogy ha "időre" kell menni valahova (pl. bezár a bolt), és bár kalkuláltam rá "elég" időt, de menet közben vmiért mégsem úgy alakul (nagyobb a forgalom, kolbászolnak a bicikliúton, esetleg valami építkezés miatt elterelnek, eltévedsz, akármi), akkor az ember elkezd sietni, hogy behozza ezt a lemaradást. És ebből a sietésből könnyen baj lesz (ez is megtörtént), szóval az sosem jó, hogy ha "határon" kell menni akármilyen okból is (még ha az "csak" 25 km/h is az adott rolleren). Ergo én személy szerint jobbnak gondolom azt, ha könnyedén eléri az utazó sebességet, és nem kell azon "erőlködni", hogy jajj, csak el ne vesszen a lendület, mert megint 3 év lesz, mire felgyorsul (lásd kerékpárosok hozzáállását a veszélyes zöldhöz, mert "a lendület érték": tisztelet a kivételnek). Magyarán ne a roller szabályozza le a nyélgázt, hanem a pilóta dönthessen (elvégre analóg a gázkar), magyarán ha azt akarom, akkor gyorsuljon: ha csak 25-ig tud, akkor addig... Kisebb gázt mindig lehet adni... Ezt amúgy nagy(roller) gyártók is néha benézik, lásd pl. az Inokim OXO teszteket, amikor minden teszten megállapították, hogy "a pilóta védelme érdekében" egy több másodpercig (!) tartó "gondolkodás", mire rárakja az összes tüzet, tehát az elején még egy gyári, vagy alig tuingolt Xiaomi is képes megenni, ami botrány. Engem biztos az őrületbe kergetne, ha használnom kéne: ne a roller döntse el, hogyan használnom, hanem majd eldöntöm én... Illetve én már eldöntöttem: sehogy.
A "családtól elvett 3 perc" így leírva szarul hangzik, de amikor a rendőr hívja a családot, hogy itt fekszel a mentőben, és el tudna-e valaki jönni a roncsért, az azért egy "pöppet" kellemetlenebb. Ez is megtörtént. Nem tudom, hányszor 3 perc volt, amíg a kórházban feküdtem... (Mondom ezt úgy, hogy legjobb tudomásom szerint semmi közöm nem volt az esésemhez, de azt pontosan tudom, hogy ha sok az "erőltetett" a menet, akkor magamtól is megtörténhetett volna = sietni sosem jó. Csúsztam már ki a Kugooval is sáron, amikor siettem, szerencsére nem lett semmi bajom belőle, még a szemüvegem sem esett le, pedig sisak nélkül voltam, és bukfenceztem egyet... Meg hát olyankor a többi közlekedővel is kevésbé toleráns az ember, hiszen ő siet, ergo mindenki fel akarja tartani, meg minden... Nem egy szerencsés elmeállapot, na... Én amúgy az utolsó utamon nem azért mentem rollerrel munkába, mert gyorsabb. Dehogy! Még csak be sem öltöztem motoros szerelésbe, mert eszembe sem jutott, hogy száguldozni akarnék, csak le akartam tesztelni a statorade-et így néha kényelmesen meghúzattam 45-ig, amikor lehetett. Mázli, hogy nem akkor adta fel a harcot a kerék, mert így is baj lett belőle, hogy csak ~25-nél.) 30p roller vs. ~15p autó.
Ui: Kugoo S1 Dual is hatalmas élmény volt a simához képest, pedig csak annyit csináltam, hogy rádrótoztam egy második vezérlő + akku kombót, meg hátra is került egy motor, és sokkal élhetőbb lett. Nem véletlen kattantak rá többen is. Kár, hogy a váz nem igazán volt alkalmas a dologra, és emiatt nem volt tartós. Bezzeg az e-Twow: van egy ismerősöm, aki azóta is azokat tuningolja (Dual átalakítások, akku cserebere, stb.), mert kicsi, könnyű, a vonatra fel tud ugrani vele, minden. És megy rendesen. Csak amikor mondom neki, hogy higgye el, hogy nem kéne 45-tel menni ezeken a kis kerekeken, akkor bőszen egyetért, és nem is veszi meg a legújabb GT-t, vagy nemtudom, minek hívják (GT Sport?), mert iszonyat ára van, de azért tetszik neki, hogy "bevállalja" a gyártó. Nekem speciel nem tetszik, mert pontosan tudom, hogy ugyanazok fognak majd erre is ráállni, akik gyaloglás helyett, utcai ruhában, sisak nélkül szeretnék használni, ahhoz meg kegyetlen sok az SMKP tempó.
[ Szerkesztve ]
-
pescara
aktív tag
válasz DigitXT #26340 üzenetére
Ez nalam is a tapasztalat . Amikor kenyelmesen nezelodve gurulok a kb 2km-re levo metro allomashoz, akkor 11 perc szokott lenni es ha szerencses vagyok, pont akkor jon a vonat. Amikor ,,sietek" , akkor rodeozok a buckakon es a rekordom 8 perc volt. A metro 7 perc mulva jott Ugyhogy rajottem, semmi nem mulik azon az 5-8 km/h sebesseg kulonbsegen. Ezert tartom viccesnek, amikor buheraljak a rollereket, hogy 25 helyett akar 30 km/h oras fenysebesseggel is tudjanak ,,szaguldani" Kozben meg pont elfogy a szufla mire hazaernenek.
-
pescara
aktív tag
válasz Peaceliker #26342 üzenetére
Igy van ha messzire megyek es sietek, akkor auto. ha meg messzebb, akkor repulo. Soha nem gondolkodtam azon, hogy erhetek valahova rollerrel hamarabb
-
User05
tag
Sziasztok! Új vagyok a témában. 24 éves vagyok, és viszonylag "strapabíró és megbízható" rollert keresek.
Kb 110-120kg vagyok, tehát eléggé kimaxolnám a max terhelést. Van olyan roller ami nem korlátozódik le nagyon a súlyom miatt? (Gondolok itt arra, hogy 50-60km helyett mondjuk 10-et tudok megtenni egy feltöltéssel)
Teljesen mindegy a márka.. néztem segway-eket, kukirin, xiaomi, sencor márkákat. (Az, hogy 25-nél többel menjen az nem elvárás, nekem az is bőven jó, sétánál sokkal gyorsabb) -
addikt
-
User05
tag
válasz Thunderzolee #26345 üzenetére
Szinte teljesen sík terepen.
Fuhh ennél nincs kicsivel olcsóbb mondjuk? Azért inkább közelítenék a max 2-300 ezer forinthoz mint az 500-hoz🤔 Vagy ebben a súlyban az mind gagyi? Segway kickscooter g2 max esetleg? (Vagy hasonló árban valami kukirin nem bírná a strapát?) -
User05
tag
válasz Thunderzolee #26345 üzenetére
Esetleg kugoo g2 pro 240-ért nem éri meg?
A hatótáv amúgy kb mindegy lenne, ha tud mondjuk 20-30km-t egy töltéssel, az már nekem nagyon jó. De mondjunk 20-at, úgyis a súly befolyásolja ezt leginkább.[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
addikt
válasz User05 #26344 üzenetére
Nem hatótáv lesz kisebb hanem vagy leég a faszba, vagy ketté törnek, pálcika gépek jellemzően a nyakuknál.
Amúgy nagyobb súlyhoz ebikeot szoktak inkább ajánlani, az nem opció?
Én nem mernék nyugodt szívvel ajánlani gépet. G30 mondjuk ritkábban törik ketté, de láttunk már olyat is"Oh my Goa'uld!"
-
PociAti
senior tag
válasz User05 #26346 üzenetére
Ha csak a sétálást szeretnéd kiváltani, és megbízható gyártót keresel, akkor a 120 kg terhelhetőség árban a Segway KickScooter D38E-nél kezdődik, Aqua, mysoft, Spar most 160 ezerért kínálja.
A festése van akinek nem tetszik, meg nem is túl erős, úgy általában a gazdaságosság jellemzi, de pont emiatt jó kiindulási alap, mert árban ennél kezdődnek a szóba jöhető példányok. Mert azért hatótávban elég normális a 367 Wh-s akkuja miatt (10,2 Ah).
Most is van a hardveraprón egy használt, 1042 km megtett példány 120-ért, dobozával, papírjaival.
-----Apró érdekességre lettem figyelmes a gyártó oldalán:
https://eu-en.segway.com/products/ninebot-kickscooter-d-series
Az EU-s sorozatnak 3 ragja van: D18E, D28E és D38E.
Terhelhetőség: 100, 120 és 120 kg.
Pedig a váz lehet, hogy azonos. Ezt még le kellene ellenőrizni.
Motor is érdekes: 250 W, 300 W és 350 W,
max teljesítmény viszont egységesen 500 W. (Még a 350-es D38E-nél is!)
De ami igazán érdekes, azok a gumik:
D18E: Pneumatic tyres (with inner tube),
D28E és D38E: Tubeless pneumatic tyres (with inner tube).
Azaz utóbbi kettő esetében: belső nélküli külsők (belső gumival). Gondolom ezzel a módszerrel érik el a 120 kg-os terhelhetőséget.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz User05 #26347 üzenetére
Kugoo van akinek bevált, van akit meg a hideg is kiráz tőle.
Hát igen, ha nincs pénz Mantisra, jó a Kugoo is.
Kétmotorost inkább ekkora súlyhoz.Segway G2 is jó lenne, persze, az első lengéscsillapító körüli anomáliákat leszámítva gondoltam valami nagyobbat keresel.
A Xiaominak az új rollerei 48V-osak, esetleg azokat is számitásba veheted.
Inmotion S1
Navee S65Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Steam topic
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Jövedelem
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- Tőzsde és gazdaság
- Gitáros topic
- További aktív témák...