-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Szeretnék egy kis kényelmet a fenekem alá. Nem szeretnék új biciklit venni, ha nem muszáj - mert amúgy maximálisan kielégíti minden elvárásomat a mostani gépem is. Csak leveri a vesémet, ha le szeretnék ülni rajta...
Szóval a kérdésem, h melyik volna célszerűbb és olcsóbb, ha veszek egy fully vázat taggal, vagy veszek egy BodyFloat nyeregcsövet?
A váz ezekhez az alkatrészekhez menne az alábbi képen. (Bocs, mobil oldalon nincsenek szerkesztési eszközök, se beszúrás.)
Köszi!https://www.dropbox.com/s/7d5lccvdr00429u/2014-08-10%2019.14.41.jpg?dl=0
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hát kevés volt a 3 bar nyomás azon a lejtőn és úgy 50-nél jött egy kő, amiről azt hittem lazán átugratok. Aztán egyszer csak koppant a 150 mm elől, ekkor kicsit gyanús lett a dolog, majd úgy 30 méter múlva már nem volt levegő egyikben sem.
Amúgy nagyon rossz vétel volt ez a két szarrá könnyített gumi. Azt hittem jó ötlet lesz XC-re 2.1-es 500 g alatti gumikat venni. Iszonyú gyenge oldalfal és egy defektmágnes úgy általában is.
És a vicc, h visszasétáltam és nem láttam kiálló követ sehol azon a nyomon, ami ezt okozhatta volna.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #86921 üzenetére
Tisztában vagyok vele, köszönöm az észrevételt.
-
Teasüti
nagyúr
Hogy érted, h nem akarok jobb vázat? Úgy 500£ körül már találni használtan jó féle taggal. Vagy 2-300£ + posta a nyereg. Előbbi előnyeit és hátrányait nem kell ecsetelni, utóbbi meg mozog 1,5 hüvelyket és jó a nagy frekvenciás rázásokra. Aztán a bringa a Mecsekről átköltözött a Stonehenge környékére, itt nem fenyeget a lejtőzés veszélye olyan nagyon.
-
Teasüti
nagyúr
Tejjel?
Slime-ot nem akarok, akkor már inkább veszek erősebb gumikat. 1.9-es Maxxis Wormdrive volt rajta előtte, az zseniális egy gumi! Olyat lehet megint veszek. Olyanokat lejtőztem azzal a semi-slick gumival defekt nélkül, h a társaim nem hitték el, h nem szállok el vele.ShiTmano
Üdv! Kopasz lettem. )
Meg megfertőzött a motorozás. Pont kereskedőhöz megyek épp motort venni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Néztem most a BD-t, de rugóstag nélkül adják a vázakat. Tagot venni külön meg indokolatlan anyagi ráfordítás.
#86945
Hmm, ez új. A Slime fogalmam sincs mennyi, de az utcai gépen jól működött. Nyomásvesztéssel ugyan, de két defekttől is megmentett már.
Persze futófelületen, alsó pozícióba forgatva rápumpálva. Meg se javítottam, jó az úgy.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Vki sokat látott kolléga meg tudná mondani mi a leggyakoribb trend most a nyeregvázcső átmérőknél montikon? A merev XC vázam 31,6-os, viszont úgy fektetnék be egy Bodyfloat nyeregcsőbe, h az lehetőleg jövőálló legyen. A kérdés, hogy jobban járok a 27,2-vel és hozzá vmi persely, vagy jó lesz a mostani méret?
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz h_benjamin #87180 üzenetére
Hát ez elég idióta kókány megoldás. Koncepció szinten is hibás elképzelés tekintve, h a kormányon van a súly - ami így felfüggesztettlen lesz (ha a villát most nem nézzük) -, nem pedig a fejcsövön. Arról nem is beszélve, hogy akkor a kormány nyaktól fogva fel- lemozog?? És szétveri a fejcsapágyat? Vagy pont nem csinál semmit, mert alig van rajta súly. Vagy mi a szar ez?
Kétlem, h teleszkópikus volna. Na meg jó merev is lehet így szerencsétlen villa.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Na, egy Bodyfloat nyeregcső berendelve. Jobb döntésnek láttam, mint fully-ra átépíteni a gépet; hegyek híján indokolatlan is lenne fully-zni. Nem tudom van-e tapasztalat erről, de majd írok pár sort ha belehajtottam pár km-t.
Remélem pont azt fogja nyújtani, amit várok tőle: ülve maradni a könnyed földutakon, füves legelőkön.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #87334 üzenetére
A gödröket kiállom, de azért nem állva megyek mondjuk a fűcsomókon és az alapvetően csak rázós úton. "Gravel biking"-ról van szó, semmi durvulás.
Aztán az első 10 km után már kezd zsibbadni a fenekem. Utána már hisztizek minden huplin. Meg lehet a testemnek is jót tesz, ha nem rázza ki a fogtömésem az út.(#87333) CaNNa3IS
XC-re nem nagyon akarnék 2.1-esnél ballonosabb gumit. Teljesen nyugodtan visszamehetnék 1.9-re is. Úgyis magas nyomáson használom a jobb gördülés miatt.
A Mecsek nem ment sehova. Én költöztem ki Anglia dombos zöld vidékeire.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz csibuka85 #87350 üzenetére
Milyen pozícióban és szögben tartod a kezed? Kesztyűt használsz?
Nem túl nagy neked ez a váz? A 186 centimhez nekem 21"-os váz passzol. Talán túlságosan előre dőlsz? Meg azok a fékkarok is ránézésre túlzottan meredeken állnak. Nálam kivett első kerékkel áll így.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ShiTmano #87363 üzenetére
És én még lassú voltam, a fully-sok ott se fékeztek ahol én már a majrévasat téptem.
Azért nem nagyon hagytak le; de ez inkább az spd érdeme, h nem szálltam el.Na jó, de fel is kell tekerni, h lejöhessek. Igaz le is ereszthetném a dombtetőn.
(#87365) ShiTmano
Egyszerű. Vidd el egy benzinkútra![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #87544 üzenetére
4-5 évvel ezelőtt mikor még én nézelődtem, 200k-ért még csak a nagyon alkalmi vételek mentek (meg a gyanús hirdetések), jellemzően azokra órákon belül le is csaptak. És 19" és a fölött meg kb semmi ajánlat amúgy se.
-
Teasüti
nagyúr
Na, reggel megkaptam a Bodyfloat nyeregcsövet. Beszereltem, gurultam egy kört.
Nos... Hát ez vmi isteni!
Olyan mini-fully érzés egy az egyben. Hirtelen semmilyen vibrációt nem érezni a fenekemen, csak a döccenőket. Az meg olyan érzés, mint egy fully-n. Most érződik, h mennyire odavág még az SPD pedál is, mikor belemegyek egy kátyúba, de a vesém már nem szakad le tőle legalább.
Nekem elég progresszívnek tűnik, vagy lehet az elasztomert érzem a nagyobb bemozdulásoknál. Van egy 1-2 cm SAG, ha ráülök. Ezen majd csökkentenem kell szerintem, h kevésbé érjem el az elasztomert.
Semmilyen holtjátéka nincs semmilyen irányban. Nagyon precíz illesztései vannak. Még.Szóval a vibrációkat kb olyan szinten szűri, mintha hirtelen csak 1,5 bar guminyomással mennék.
Kényelmesebb és érzékenyebb az RS Revelation villámnál. Vagyis kéznél többet érzek az útból, mint fenéknél.
Bár csak tekerve, de füvön haladva szinte alig éreztem vmit az egyenetlen talajból.
Szerintem pont azt tudja, amire én szántam. De majd beszámolok mennyire kíméletesebb így egy nagyobb karika.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #88257 üzenetére
Én zsírspray-zek már évek óta, nem csinálok belőle különösebb ügyet, sem szertartást. Külön tisztítani csak indokolt esetben szoktam láncmosóval és brigéciollal, de közel sem minden túra után. Spray után simán elmegyek közel 400 km-ert és még nem csörög a lánc. Olajjal 200-at is alig mentem. Egy eső meg azonnal lehozta.
Nekem nem éri meg annyit foglalkozni vele, inkább 10%-al kisebb futásteljesítmény és kevesebb macera. -
Teasüti
nagyúr
válasz jjeahh #88338 üzenetére
Amúgy milyen kormányod, stucnid és markolatod van?
Szerintem mielött ilyen költségekbe vered magad, előtte cseréljetek kormányt és markolatot - vagy telót - a cimbivel és lehet meglepődnél!
Pl egy szivacs markolat okozhat meglepetést. Enyémen az van és nem értem miféle rezonanciáról beszélsz.
Fejcsapágy hézagja megfelelő?
Villa kotyogás mekkora? A keréktengely elég feszes?
Stucni csavarok feszesek, előírt nyomaték megvan?Jah és kesztyűt használsz?
Guminyomás?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Toseek karbon kormányokról és stucnikról van tapasztalat?
Berendeltem egyet naivan, aztán elkövettem azt a hibát, hogy kezdtem kutakodni kicsit és elég megosztott vélemények vannak a kínai karbonról. -
Teasüti
nagyúr
válasz Dottore #90506 üzenetére
Köszi!
Azt honnan lehet tudni melyik márka milyen minőséget képvisel?
Nekem abszolút semmit nem mond, hogy Toseek.
Pl. nincs honlapja sem.Úgy tervezem, hogy felrakom szakszerűen, nyomatékkulccsal meg karbon géllel, aztán egykerekezek. Ha bírja a lecsapásokat, akkor talán jó lesz XC-re.
-
Teasüti
nagyúr
Srácok, honnan lehet beszerezni Shimano hidraulikus fékváltókarokat? Ma sikeresen eltörtem az XT öntvény bilincsét...
(Hála a 21,5 mm-es kínai karbonnak, megpróbáltam alátuszkolni egy alátétet.)Olyan kéne, aminek a bilincsét ki lehet nyitni, nem csak felfűzni a kormányra...
Bike discount-on nincs egyetlen fékváltókar sem montira. Vagy vegyek inkább külön karokat?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz jilian #91573 üzenetére
Karok alá is kell, nem csak a stucnihoz. Így lejjebb lehet menni a nyomatékkal a kar elfordulása nélkül. Pl szárazon ami 5,5 Nm az pasztával már csak 3,5. Ugye nyomatékkulccsal szerelsz?
Karbon kormánynál erre kínosan ügyelni kell, hogy ne legyen túlhúzva.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Üdv!
Nagyon rég nem foglalkoztam már bringákkal, viszont most elkapott egy icipicit a hangulat miután ráültem haver Canondale endurojára és azon filózom, hogy át kéne építenem fully-ra a meglévő merev vázas XC-t.
Tudnátok segíteni a beazonosításban és keresésben?
A mostani vázam alap adatai:
20,5" vázméret, A-head fejcső, 26" kerék méret, ~70mm széles középtengelycső (ez a neve?), ejtőpapucs. A féknyergem post-mount kompatibilis.
A terv pedig, hogy boltolnom kellene használtan vmi öreg fully vázat taggal együtt, ami kompatbilis a mostani alkatrészekkel. Ez az öreg setup engem egyébként már simán kiszolgál, csak hiányzik a rugó a seggem alól.
AM vonalon gondolkodom amúgy, szóval jó hajtáshatékonyság kellene elsősorban. Lejtőzni imádok ugyan, de nincs a közelben olyan terep ahol lehetne durvulni. Inkább a kirándulós/edzős vonal a fontosabb, amikor belerakunk 20-30 km-ert egy seggel és ezt kényelemben szeretném letekerni. Alkalmankénti lejtőzéssel. Így a nyeregmagasság maradna inkább a mostanihoz hasonlóan magas, tekerős beállítás. Nem emlékszem a zsargonra, de kb kormány magasságban ülök. A mostani villám 150 mm-t mozog, így a váz is jó lenne azért ha kicsit játékos.
Kérdéseim pedig, mivel már nem mozgok bringás témában, ezért már nem tudom mire kell figyelni:
- Mekkora vázra lenne szükségem, ha 186 cm vagyok?
- Ahogy nézem a 26" már kiment a divatból így vmi hasonlóan régi vázat kellene kerítenem 15 évvel ezelőttről; illetve bele lehet tenni 27,5-be kisebb kereket?
- Van még vmi olyan paraméter, ami fontos és kimaradt? Gondolok itt mondjuk középtengely átmérőre, papucs szélességre ha ezek nem sztenderd dolgok, stb.
- Váltó rögzítés az mennyire univerzális dolog? Gondolom az új generációs gépeken minden máshogy van már, szóval itt mire kell figyelnem? Ez buktató lesz gondolom. Az első váltó bilincsnek tűnik. A hátsó meg passz, de arról van kép. -
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #158940 üzenetére
Gondoltam rá, de használtan is szignifikáns kiadás egy jobb fajta fully.
Annyit nem akarnék költeni rá, főleg ha lecseng a dolog és évente háromszor veszem elő a gépet. -
Teasüti
nagyúr
Hali,
be tudja ezt vki azonosítani?
Ez vmi 20 éves cuccnak néz ki legalább.
Milyen árban van? Érdemes foglalkozni vele? -
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #159119 üzenetére
2005-ös elvileg. Alkatrészeim passzolnak hozzá.
Méret elvileg jó: 19" vázméret, 22" felső cső, 18" láncvilla. Jelenleg 20,5"-os XC vázam van (186 cm vagyok), hosszra egész hasonló, ez a Speci picit hosszabb lent és picit rövidebb fent. Meg picit alacsonyabb nyeregvázcső. Szerintem belefér. Kicsit kijjebb húzom a nyeregcsövet, kicsit hátrébb tolom a nyerget és kb ugyanott vagyok.
RS taggal odaadná 150 fontért postával együtt. A fényezés le lett csiszolva, elvileg nem sérülés nyoma.
Egyedül annyi zavar benne, hogy láttam már ennél szebb vázat is, vagyis ennél csak szebb vázakat láttam.
Valószínűleg dög nehéz is...
De legalább olcsó lenne az átépítés.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #159120 üzenetére
Senki?
Mindegy. Megalkudtam rá féláron. És mindkét tagot megkapom hozzá.
Ennél olcsóbban sztem képtelenség lenne fully-t építeni.Kérdésem volna:
Ugye létezett freeride a most hangzatos divatszavak előtt is, mint átütő tengely, boost (erre még nem jöttem rá micsoda, de sokat emlegetitek), 27,5", hidraulikus nyeregcső, 1x12?
Kibír egy normál 10 mm-es kazettás aggyal szerelt kerék egy letörést, ha trail riding érdekelne? A többi alkatrészről van fogalmam mit bír, vagy mit nem. De a kerekek meg ugye az ejtőpapucsos villa kérdéses (RS Revelation) .[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Telószervízhez megfelel a közönséges szilikonzsír és bármilyen teleszkóphoz való olaj? RS Revelation Race U-turn Air 2010 az áldozat. Pit Stop olajat ír hozzá a kézikönyv és vmi érdekes "wt" mértékegységet és tömegre hivatkozik*. Ez vajon a bevett hideg oldali olajviszkozitással egyenlő? 5 wt = 5W és így tovább?
* ...along with the oil volume and Pit-Stop oil weight required for each upper tube and lower leg.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz f4lcon #159308 üzenetére
4000+ pénz egy apró kis tubusért?? Szeretem a bringát, de ennyire azért nem. Ennyiért egy kinyomópisztolyba való nagy tubus járna már.
Milyen gépzsírt lehet belerakni a légkamrákba és szimmeringekre akkor?
A motorokba való teló olajak is W jelöléssel jönnek, szóval úgy sejtem akkor a wt az ugyanaz, mint a W.
Nem néztem most a linkeket, meló közben vagyok.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #159337 üzenetére
Ásványi anyagokat beviszed? Milyen étrended van?
-
Teasüti
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #159337 üzenetére
Én első ízben ráfognám a hiányos étrendre.
Nem vagy tudatos ezek szerint a makro- és mikrotápanyagok terén.
És nem arra gondolok, hogy elintézed egy multivitaminnal, mert az a lepkefing kategória.
Pár éve mindenki fiatalabb volt.
De előbb-utóbb mindenkin kijön a hiánybetegség, ha szuboptimális a test szükségleteinek kielégítése. Főleg egy sportolónál, akinek a sikere fele csak azon múlik mit zabál. A másik része pedig a pihenés minősége. És maga az edzés, mint a test ingerlése a fejlődésre csak egy egészen kis része a sikernek. Én azt tudnám mondani, hogy kezdj el művelődni hogyan működik a tested. Vezess be változtatásokat, majd pár hónap múlva számolj be róla mi változott![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #159361 üzenetére
Köszi!
Miért az ott 180 g?? Képről kb pillanatragasztó méretűnek tűnik.
És persze kurva nehéz lenne feltűntetni a leírásban, hogy mennyi az annyi.Közben keresgéltem és nekem is a Sram butter/Slick Honey/Slickolene jött ki. Vki mondta, hgy ennél még jobb az RS sajátja, ami vmi dynamic seal grease. De azon az van feltűntetve, hogy rugós tagokhoz való. Nem tudom van-e különbség a technológiában. Mindegy, amióta Sram tulajdonban van az RS azóta Sram butter van a katalógusban. Jó lesz ez.
Olajból meg RS-t veszek szerviz készletben a 15wt-ből és külön Fuchs-t az 5wt-ből.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz INTELligent #159467 üzenetére
A gyártó support-ját kérdezted már?
Én nem csinálnék ebből nagy ügyet.
Nem tudom, hogy kikapcsolva van-e parkolás vagy ott fityeg. Nem volt még IBIS-es vázam.
De gondolj bele ezek a gépek több ezer km-t tettek már meg, mire eljutottak a bolt polcára. Nem valószínű, hogy némi zötykölődés bármi hatással lenne rá. Mechanikus eszközöknél nem ritka az 50-100 G tolerancia. Vagyis ekkora erőhatás kell ahhoz, hogy kárt tegyen a szerkezetben. Ezt nem nehéz elérni ha instant adja le a mozgási energiát mondjuk a földnek, mert sarkával b.szod oda valahova. De egy felfüggesztett táskában kb soha nem fordul elő ekkora erőhatás, max ha elesel vele.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #159494 üzenetére
Én is így gondoltam.
Amin meglepődtem múlt hétvégén, hogy haver aki alatt egy enduro volt XTR szettel, 2,4-es tubeless gumikkal 2 baron simán gurult mellettem dombon lefelé aszfalton. Pedig merev vázas XC-vel és XT szettel elvileg én ott előnyben vagyok 2,1-es gumikkal 3,5 bar-on. Kerékméretét nem figyeltem, 26 vagy 27,5. Még egy icipicit jobban is gurult, mint én.
Ideje lesz már annak a TMK-nak, ráfogom arra, hogy a csapágyaim sem kaptak semmi törődést az elmúlt pár évben. (Sokáig csak állt a gép.) -
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #159523 üzenetére
3,5M??? Van ára...
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- További aktív témák...