-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz fpeter07 #32067 üzenetére
Viccesen hangzik, de szerencsére még minden esésnél kioldott a pedál.
Nem is értem hogy, kétlem, h mindig éppen kioldó helyzetbe kerülne a lábfejem.
Biztonságosabb, mint egy pedálszíj.
Na abban maradt már benne egyszer a lábfejem, még szerencse, h csak eldőltem vele.SPD-vel sztem pont nem lehet technikát tanulni. Addig jó csak, amíg megvan az egyensúlyod, de az meg mászáskor ha kibillensz azonnal elmegy. És mivel nem trial-ozok, ezért csak a láblerakás menthetne meg.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Daniel Alves #32104 üzenetére
Általában egy mérettel nagyobb kell. Legyen helye a lábujjaidnak, illetve legyen passzent a cipő szélessége, elvégre tartania kell a lábfejed.
-
Teasüti
nagyúr
válasz gergo5991 #32182 üzenetére
Full komolyan mondom. Én nem vagyok hipo*, de ha a fájdalom nyílalna a bokámtól a combomig egy kis biciklizéstől, szaladnék a sportorvoshoz.
*Mondom ezt úgy, h nekem meg valószínűleg ugrótérd szindrómám van, ami 50 km után jön elő és orvos még nem látta egyáltalán. Kis tornával kordában tudom tartani a romlást, így amíg nem lesz súlyosabb és csak hosszú távon zaklat, addig nem is megyek vele orvoshoz.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #32322 üzenetére
Szuper leírás, első hsz-be vele!
Annyival kiegészíteném még, hogy a finombeállítást elvégezhetjük nyeregben is a váltókarról, ha terhelés alatt vmi mégsem működne olyan flottul, mint állványon.Az meg ne zavarjon, hogy páran belekötnek még abba is, merre tekerik a csavart!
Aki műszakilag analfabéta az meg hordja csak szervizbe szépen!
Nem szégyen, nem kevés bringás ismerősöm is ezt teszi és ettől nem kevesebbek emberileg.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Rendelt innen vki Bodyfloat-ot? Tegnap kaptam az emailt, hogy elkészültek az előrendelt cuccok, de a fizetésnél elakadok.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Maximum1 #32367 üzenetére
Nem kamu, csak te béna voltál nem a futófelület közepével szedted fel a tüskéket.
Ha reálisak a gumi képi illusztrációi, akkor a két széle felé elvékonyodik a defektvédő réteg. Ha mondjuk egy centivel kijjebb a széléhez böki be a rajzszöget, lehet leereszt ugyanúgy.
Ha a menettulajdonságok amúgy sem számítanak (mert ilyen gumit vettél), akkor még meg lehet fejelni egy Slime-al is. Nekem nincs defektvédelmem a gumiban, de a rajzszög után a trutyi vezet 1-0-ra. Egy hete kaptam be egyet, de szét se szedtem megfoltozni. Gyártó szerint kellene, de kíváncsi vagyok meddig tart önerőből. Egyelőre elégedett vagyok.Amúgy sztem kézigránátot.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tothgera30 #32370 üzenetére
Mennyit mész vele egy évben? Ha 1-2000 km-t kibír egy terep gumi vegyes felhasználásban, akkor az nálam kb 3-4 szezon. De idén ezen az esős nyáron jó ha havonta kint voltam 2-3x a montival.
3-4 évente azért csak megengedhetek magamnak két új gumit.
Amit mondani akarok, hogy a híresen gyorsan kopó típusokon kívül bármi megteszi.(#32371) Maximum1
A webshop szerint amit linkeltél ebben High Density Guard van. Van is egy kattintható link a webshop-ban, nézd csak meg!
Ez nem ugyanaz, mint a videóban lévő Smart Guard.A menettulajdonságokat arra értettem, hogy egy 5 mm-es gumibetét alaposan tönkre vágja az agilitást és a gumi is merevebb lesz tőle.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #32541 üzenetére
Hú micsoda gép!
Ez nekem már az álom kategória. -
-
Teasüti
nagyúr
válasz LonGleY #32567 üzenetére
Azt most én is érzem, hogy a 185-ös Ice Tech kicsit keményebben fog a 160-as RT77-nél, pedig azzal se kellett soha tövig húznom a kart és nem is sikerült megégetni se. Fura.
Lehet csak a Mecsek törpül el egy János-hegyhez képest.
Bnővel a kormányon gondolom nem a zúzdára mentél, csak lecsorogtál vele.
Amúgy ezt a mutatványt hogy adtátok be, hisz gondolom nem 10 évesek vagytok 40 kilóval.
Már fizikailag hogy fértetek fel ketten?! -
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #32599 üzenetére
Plusz őszintén egy átlag júzert miben befolyásolja, hogy 2cm-rel magasabban van a kormány?
Nálam speciel még javított is a helyzeten a 80 után a 150 mm. A nyakcső mindkét villán csak 20-21 cm volt, ezért nem tudtam emelni a kormányon. De max telóúttal jelentősen javult az XC geometria kényelmi szintje.
Csak emelkedőn felfelé érezni hátrányát, ott viszont sokat ront a mászási képességen.
De már annyira megszoktam, hogy síkon is kiengedett telóval megyek (U turn), nem csak lejtőzéskor.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz gergo5991 #32610 üzenetére
Ha késik a váltó, akkor érdemes átnézni a bovdenezést is. Talán az is telement sárral, vagy rossz a bovdenház hossza és túl kicsi sugárban hajlik vissza a váltó előtt, stb. Köszörült bovdent használsz-e teflon házban, szárazon vagy kenőanyaggal? Ha nem szárazon akkor a kenőanyag bekocsonyásodott-e már a kosztól, stb.
-
Teasüti
nagyúr
válasz #48525824 #32738 üzenetére
Ez az, önbíráskodást a népnek!
Ezt hogy kell érteni?
"(3) Nem valósul meg önbíráskodás, ha az erőszak vagy a fenyegetés alkalmazása az igény érvényesítésének megengedett eszköze."Az igény érvényesítésének megengedett eszköze. Létezik ilyen egyáltalán?
Milyen megengedett eszköze létezik az erőszaknak vagy fenyegetésnek?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Because #32743 üzenetére
Sztem a szeretteink védelme (és így saját magunk óvása is) az első, kellő indokkal akár a hatályos rendszer ellenében is.
Az önbíráskodás nem új dolog és teljesen emberi viselkedés. Főleg ha az emberek nem bíznak a rendszerben, mert cserben hagyja őket. Engem a naivitás sokkal inkább meglep, mint maummamut hozzáállása.De én inkább most elmegyek aludni, mielőtt megint nagyon beleélem magam és kedvem lenne fegyvert ragadni.
-
Teasüti
nagyúr
válasz fpeter07 #32807 üzenetére
A 26 vs 29 esetén nagyon jól leírták egy angol fórumon, hogy mi is valójában a különbség köztük: előbbi esetén a legkönnyebb útvonalat keresi az ember, 29er-nél gyakorlatilag mindegy, úgyis átmegy mindenen.
26 is átmegy mindenen kellő lendülettel. 29er előtt is átment mindenen. DH-ban sem véletlenül tartja még magát a 26".
Csak maradj nyeregben, ha kicsi a rugóút és merev a váz!
Amúgy komolyan, tényleg ez a két zoll átmérőkülönbség fogja eldönteni, hogy a következő vízátfolyáson zakózok, vagy átgördülök? Biztos jobb a 29, na de azért biztos nem ég és föld a különbség. Gondolom csak arról van szó, hogy 29-essel kicsivel több esélyem van lejönni egy darabban.MÁS:
Arra jöttem rá így pár év után, hogy lehet ki kéne próbálnom egy vékonyabb nyerget, mint az átlag 150-160 mm szélesek, mivel ha sportosan megyek és izomból hajtom magam ami a csövön kifér, akkor az addig 10-20 km-ig kényelmes nyergem 1 km után elkezd kényelmetlen lenni. Az alsócombomat nyomja a nyereg oldala a hátsó felem alatt közvetlenül. Szóval vagy kellene egy bré formájú (tudjátok, két karika meg egy egyenes ), hogy legyen egy kivágás ott, ahol a mostani dörzsöli a combom, vagy kell egy olyan vékony, ami még éppen átéri az ülőgumóim, de nem ér hozzá a combomhoz.
Jól gondolom?
Csak az a bajom, hogy létezik a sport nyergek közül olyan, ami nem deszka, hanem olyan párnázott, mint egy túra nyereg?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Maximum1 #32855 üzenetére
A sávon belüli előzést nem nevezném párhuzamos közlekedésnek.
Ludsimon-nak van igaza. Mozgó jármű mellett elhaladni a videóban látható módon szabálytalan.(#32856) LonGleY
A sávhatárt értelmezi egyáltalán a Kresz?
Persze nincs kizárva hogy egy jogász elő tudna kotorni vmi apró eldugott poros rendeletet, de Kresz könyv és oktató nem tárgyal ilyen életszerűtlen kifacsart szituációt.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #32859 üzenetére
Egyetlen egy kivétel ez alól a balra kanyarodó autó ami balra sorolt a sáv szélére. Ilyenkor lehet jobbról kerülni, de nem veszélytelen. Sokszor nem belátható hogy kikanyarodik-e vki az alsóbb rendű útról a balra kanyarodó előtt és így keresztezheti a kikerülő jármű útját. A minap is belefutottam ebbe munkába menet, persze mivel mindenki kövér gázzal húz el a balra kanyarodó mellett, ezért szerencsére már a kikanyarodó is erre szocializálódott és megadta az elsőbbséget megállva a kereszteződés közepén.
Motoros oktatáson éppen e miatt alapvetés az, hogy kereszteződésben nem előzünk sehogy se. Se balról előzési manőverrel, se jobbról kerülve. Persze csak akkor csesztek le ezért, mikor lendületből mentem el az első ilyen szituban forgalmi órán.
Nem is értettem akkor mi a baja ezzel az oktatónak, hisz a Kresz lehetőséget ad a jobbról kerülésre.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz LonGleY #32877 üzenetére
Valóban így csináljuk nap mint nap, csak van aki tudatosan és körültekintően, nem meglepődve azon, ha bevágnak elé. Aztán van, aki azt se tudja, h épp szabályt szeg aztán meg sértődötten anyázik.
Ha ő tisztában lett volna vele mit csinál és/vagy lenne kellő forgalmi rutinja, akkor minimum egy menekülő útvonala lett volna kis előre látással, de ha hosszú ideje bringázik (mármint nem csak a boltba járva, hanem szert tesz technikai tudásra is), akkor reflexből is lereagálja.
Persze leírni könnyű. Az is meglehet, hogy végig a kocsira fókuszált, hogy itt bizony baj lesz és neki is ment, ahelyett hogy menekülő utat keresett volna.(#32880) Solad
Idézd kérlek az idevonatkozó Kresz szabályt![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Halkan megjegyzem, azért remélem van mindenkinek felelősségbiztosítása, aki dinamikusan közlekedik a forgalomban! Akkor lenne csak igazán anyázás a videóban, ha a bömös megáll és kártérítést követel a kocsin lévő horpadás/fényezés miatt.
Sztem nem csak én nem szeretnék kifizetni egy bmw fényezést, ha esetleg egy gyengébb napomon épp telibe kapnék egy Z4-est a saját butaságom miatt. -
Teasüti
nagyúr
válasz ludsimon #32891 üzenetére
Előztem már bringával autót.
Nem az a lényeg mikor lehet ezt megtenni, hanem az, hogy ami a videóban látható, azt nem szabad megtenni.
Éppen azok a feltételek miatt, amit te is írtál.A kép és a rövid szöveg felette meg erre kontrázik rá:
"Az egyik, vizsgára készülő tanulmányom tabletjét kezembe fogva és egy kresztesztet végigcsinálva mély nyomot hagyott bennem pár hónapja egy erre vonatkozó képes kérdés, amire hibásan azt válaszoltam, hogy nem előzheti meg az egy nyomon haladó jármű sávon belül a két nyomon haladót.
Abban az esetben ha az ATI által a nebulók rendelkezésére bocsátott tesztprogramban lehetnek hibák, úgy nincs igazam."Értem?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #32893 üzenetére
Maradjunk annyiban, h nem lehet.
(És eddig csak én mutattam forrást, így ellenkező véleményt a továbbiakban csak forrással együtt fogadok el.)Amúgy meg ha átmész a másik sávba, akkor az már irányváltás.
Hogy megtörténik-e a sávváltás ténye, azon kár rugózni, a lényeg, hogy kirakja az irányjelzőt és kimegy a másik sávba amennyire kell. Félig, vagy egészen, részletkérdés csupán.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #32905 üzenetére
Azaz, aki az utakon vagánykodik az autójával, pont azokat a gyalogosokat és kerékpárosokat nézi le és szívatja, akiknek a pénzén gyakorlatilag autókázik. Mert amit Ő betesz a nagy kalapba, az nagyon kevés ahhoz képest, amit rákölt az állam...
Erre vmi forrás vagy olvasnivaló?
-
Teasüti
nagyúr
válasz -=RelakS=- #33024 üzenetére
Ezzel jönnek általában a sisak szkeptikusok, hogy ha elüt a kamion akkor úgyis mindegy. Ha becsapódik egy meteor, akkor úgyis mindegy. Ha átmegy rajtam egy bivalycsorda akkor mindegy. Ha...
Ez marhaság. Lehet komoly fejsérülést szerezni sétatempóban is, önhibádból is, egy eldőléstől, vagy egy megcsúszó keréktől, vagy akár csak egy belógó faágtól. De lehet akár fent a hegyen sportolás közben is és ezernyi más okból. Tesztbike bukós sztorik sem arról szólnak főleg, hogy felkenődött egy hűtőrácsra az ember, hanem sokkal de sokkal banálisabb dolgokról.
Az ilyen emberek nyilván biztonsági övet sem viselnek, hisz 80 km/h sebességkülönbség felett nem ér semmit.Amúgy meg lehet még jó életet élni egy-egy végtag elvesztésével, vagy akár tolószékben is. De agykárosodás után valszeg csak saláta lesz az emberből.
-
Teasüti
nagyúr
válasz gergo5991 #33038 üzenetére
Ez addig szép és jó, amíg ura vagy a helyzetnek.
Baleset bárkivel megtörténhet és meg is történik előbb utóbb. Akár ismeri a határokat, akár nem.
Mint írtam is, Murpy-t nem érdekli ki mennyire rutinos.Én magam sem gondolnám magam kétbalkezes kezdőnek, de volt már haszna a sisaknak.
Első kerék ha kicsúszik az egy galád dolog, bár főleg a csípőmet és a combomat szoktam lezúzni ilyenkor, de a fej is lecsapódhat. Bár én ellen szoktam tartani, még nem vágtam földhöz a fejem egyszer sem eldőléskor.
Ez megesett már egyszer nyálkás úton eső kezdetekor, amikor épp siettem és éppen nem a bedöntésre koncentráltam, hanem hogy még átérek a kocsi előtt. Bamm, első kerék kiugrott.
Ez után már sosem feledkezek meg a nyálkás utakról, mindig ez az első gondolatom eső kezdetén évekkel később is. Télen ha tükör jégre tévedek, akkor 90% eséllyel az első kerék kiesik alólam. Ez is megesik minden télen 2-3x.
Aztán egyik alkalommal meg laza nyugis tempóban gurultam úgy 15-tel télen a takarítatlan úton a jobb oldali keréknyomban, mellettem párhuzamosan parkoltak. Odaérek egy kocsi mellé, majd a következő snitt, hogy kivágja elém az ajtót. Láttam, de az emberi reakcióidőn belül történt így bele is mentem ahogy illik. Oldalra leestem, a fejem a padkára csattant. Felkeltem bármi fájdalom nélkül, talán egy horzsolás lett a tenyeremen. A sisak fogott mindent. Ha nincs rajtam, akkor talán koponyatörés, agyrázkódás. Azóta télen csak a bal oldali keréknyomokban közlekedem, ha vannak párhuzamos parkolók.És rutinosnak vallom magam, előre látom a veszélyeket, jól kiismerem magam a forgalomban. Aztán a hegyen is tisztában vagyok a saját határaimmal, amiket néha feszegetek is, de fortuna még nem hagyott el.
Testbike-on ne csak az első pár sztorit nézd, kezdd mondjuk az aljáról!
A kedvencem mikor a vizes vasúti síneken esnek emberek, mert az első kerék kifordul alóluk. És van olyan sztori, hogy konkrétan sétatempóban, direkt óvatosan gurul rá és mégis a következő pillanatban az aszfaltot fejelte meg.
Na most akkor szted?Az, hogy téged még elkerült a baj x év alatt, hát tedd össze a két kezed!
Motorosoknál szokott lenni egy közmondás protektor használatra való rávezetés céljából, miszerint két fajta motoros van: aki már esett és aki esni fog. Ennek szellemében mérlegeld, hogy érdemes-e a jövőben is bízni a szerencsédben. -
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #33108 üzenetére
Autónál is akkora sebességeknél kezd csak előjönni, amit a TdF-on produkálnak legfeljebb. Szóval amíg nem egy vulkán oldaláról gurulsz le, vagy autópályán mész szélárnyékban 100 fölött, vagy nincs rakéta meghajtásod, vagy nem Guinness rekordra készülsz, addig nincs félnivalód az aquaplanning-től.
"Autók és teherautók esetében megtörténhet, hogy ha túl gyorsan mennek esős időben, akkor a gumi alatt egy vízhártya alakul ki, a külső elveszíti a tapadását. Ez végzetes lehet, így a gumi gyártók jókora barázdákat vájnak a futófelületbe, amely elvezeti az alatta felgyülemlett vizet. Az autóknál ez a hatás azért alakul ki, mivel a guminak négyzet alakú futófelülete van, és a belépő kontaktus egyenes, és merőleges a haladási irányra. E miatt a víz könnyen a gumi alá jut, és nehezen távozik onnan. A kis nyomás miatt (kisebb, mint a kerékpároknál használt nyomás), a víz nyomása elegendő lehet, hogy a gumi kontaktfelületének közepét felnyomja és a víz megragadjon ott. A kontaktfelület így nagy mértékben lecsökken, és ha a nyomás megnő az egész gumi alatt kialakulhat a vízhártya.
A kerékpárnál ez nem fordulhat elő. Először is a gumi profilja nem lapos, hanem félkörív alakú. Ez már magában lehetetlenné tesz jelentős vízmennyiség felhalmozódást. A vizet a gumi oldalra szorítja ki. Másodszor, az érintkezési felület is jóval kisebb, mivel a külső egész vékony az autógumikhoz képest. Harmadszor, a kerékpárral nehéz akkora sebességet elérni, ahol a hidroplán hatás érvényesülhet. Negyedszer, a gumiknál használt nyomás nagyobb, így a víznek nincs esélye "bennragadni" a gumi alatt."
forrás -
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #33231 üzenetére
Nem viszitek túlzásba most már?
Ne akarjátok, hogy idehívjam a bringás moderátorunkat (akinek képtelen vagyok megjegyezni a nick-jét )!Amúgy én sem emlékszek lakott területen kívüli járdára vonatkozó szabályra. A jegyzeteimben sincs erre utalás.
Ellenben azt hozzátenném még a témához, hogy általában amit a Kresz nem tilt, azt szabad.
Lehet úgy is érteni, hogy ha a járdázás csak lakott területen belül tilos, akkor azon kívül - mivel nincs rá szabály - nem tilos. Vagy definíció szerint bármilyen járdán tilos tekerni?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Mobilinternet
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- További aktív témák...
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó