-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz -HajTömeg- #27613 üzenetére
3 percre bármi elég, amit nem visz el egy csípőfogó.
Bár én a Neuzert egy egyszerű sodronyra is rábízom, amíg beugrok egy nonstop-ba.
Kicsi az esélye, hogy ez idő alatt éppen ott teremnek egy erővágóval, vagy csípőfogóval.
Inkább csak arra kell, hogy a botcsinálta tolvajok ne tudják elvinni.
Arra elég a sodrony is.Persze ha nem pár percre kell, akkor természetesen kellenek a nagy vasak, mint U lakat és lánc.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geller72 #27620 üzenetére
Hogy lehet kérdés egyáltalán, hogy mi értelme ekkora tempónak? Mert képes rá, ennyi.
Edzés. Edzés. Edzés. Miért kell ismételnem magam?(#27645) maummamut
Azért azt megnézném, hogy te fixivel lejtőzöl!
Mindjárt keresek is vmi youtube videót róla; ilyen ötlete volt már vajon másnak is?(#27668) -HajTömeg-
Mármint a színes felnikre gondolsz?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz -HajTömeg- #27673 üzenetére
Azokon, amik a falon lógnak? Sztem árcédula.
Vagy még mindig nem látom mire célzol. -
Teasüti
nagyúr
válasz Geller72 #27675 üzenetére
Nem én kértem moderálást, nem nevezném veszekedésnek sem.
Tényleg felesleges vita, ha képtelen vagy megérteni mi értelme.
Nem is értem ezt a reakciót részedről. Hiányzik belőled a versenyszellem?
Alapvető (emberi) természet része, hogy feszegetjük a korlátainkat.
Mi értelme sportolni, sőt fejlődni egy sportban? Mi értelme kiugrani egy ejtőernyővel egy repülőből? Mi értelme nevezni egy duatlonon és összetettben negyedik helyezést elérni? Mi értelme gyorsan hajtani egy járművel? Mi értelme élni egyáltalán?
Mi vagyunk azok, akik nem értenek téged.
Nyilván bennünk van a hiba.
Itt a topik lakók rajonganak a biciklizésért, a fölösleges energiáinkat ebben vezetjük le ahelyett (vagy mellett), hogy kimennénk kapálni a kertbe. Tudom ez biztos megbotránkoztató lehet, de az individualizmus újra virágkorát éli.
Ha mi felülünk a nyeregbe, azt nem azért tesszük, mert díszelegni akarunk rajta, mű életet élni. Csak megyünk.
Ezt az érzést amúgy Jorus már körüljárta egyszer. Olvasd el!deicide
Ez igen! Gratulálok!
Egyszer jó lenne csatlakozni hozzátok, bár ahhoz messze nem vagyok elég elszánt.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz deicide #27681 üzenetére
Külön-külön már menne hobbi szinten, de egymás után futni és bringázni; sztem meghalnék. Egy mtb maraton után kb hazamenni alig van erőm, ha még futnom is kéne hát...
És persze mindezt verseny tempóban másokkal időre. Pff. Fényévekre vagyok még ettől.
Főleg, h idén még kb egyszer voltam csak futni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz fpeter07 #27685 üzenetére
És jár vmi társadalmi előrelépéssel egy ilyen elit társaságba szóló tagság?
Bringázni szeretek a legjobban, futásból megy talán egy negyed maraton probléma nélkül, úszásból meg néhány km. Jövőre talán átúszom a Balatont, ha már megkerültem.
Ki tudja, mire annyi idős leszek, mint most deicide, talán ironman leszek.
De csak száraz pályán.
(Bár havi egy úszással és ekkora kihagyásokkal a futást illetően erre pillanatnyilag kevés az esély.)MÁS
Rocket Ron és Smart Sam közül melyiket melyik kerékre érdemes felrakni? Nyavalyás bikediscount.de raktárában csak 1 db Smart Sam volt polcon. Abban tetszik a középső sűrű mintázat, talán nagyobb nyomáson jól tűri az aszfaltot, de azért mégiscsak van vmi mintája, nem úgy a semislick Wormdrive-nak jelenleg. Rocket Ron-ra nem írnak rosszakat Testbike-on, viszont arra tippelek rázósabb lesz nagy nyomáson kemény felületen és állítólag jobban is kopik. Ha csak a kopást nézem, akkor előre menne a Rocket Ron, hátra a Smart Sam.
Mászásnál nem tudom mi a jobb, a sűrű vagy a ritkább mintázat. Jelenleg mintázat nélkül is elég jól boldogulok.
Lejtőzésnél viszont szerintem a Smart Sam agresszívebb szélső bütykei jobban fognának bedöntve a bringát első keréken. Meg kíváncsi vagyok vajon mekkora visszalépés lesz agilitásban a 430 gr Wormdrive után az 500 és 540 gr Schwalbe. Ellenben a 47 mm helyett 54 mm szélesség már biztos jobban adja majd lejtőzésnél, főleg ha végre cserélem a villát is.
Hogy nekem mennyire bonyolult az életem...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Karbon nyeregcsöveknél a bilincs az egy anyagot képez a csővel, vagy dugózva van?
Azon filózok, hogy miként lehetne legyártani azt a Bodyfloat nyeregcsövet.
80k-nál valószínűleg olcsóbban ki lehet hozni, főleg, hogy cnc-kkel dolgozok.
Rugót rendelnék tőlük, meg át kéne alakítani egy gyári nyeregcsövet.
Egyedül a csapágyazás okoz fejtörést, ilyen kis méretben nemigen találkoztam még gördülőcsapágyakkal. Pedig a 3.0 verziójuk elvileg csapágyazott már, nem úgy a 2.0 ahol csak perselyezés van.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz D.Orion #27747 üzenetére
Nem lehet rögzíteni a végén az anyát a megfelelő csapágyhézaggal talán és elmászik, ezért kezd el berágni. Nem lehetséges?
Mikor én vettem a Zoggie platformot, akkor gyárilag szoros volt a csapágyazás. De amint kilazítottam a vékony anyát, rájöttem, h itt még bajok lesznek csavarrögzítő nélkül, sajnos olyan rövid a menet rajta, h kontrázni sem lehet.
Ez így nem állapot, egy-két száz km után megint nem gördül olyan finoman.(#27749) imyourfriend
Van.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ha nincs a villán és vázon V féktüske, akkor azt honnét szerezzek? Így hirtelenjében nem látok ebike-on ilyet. Illetve van vmi rock shox féktüske kép nélkül, de az vagy 4000 forint. Az nevetséges lenne két csavarért.
4000 forintért le is gyártom inkább. -
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #27823 üzenetére
Jah könnyű, életem első próbálkozása úgy bőven egy óráig tartott. Na nem azért, mert utána olyan passzentos lett, hanem mert feladtam. Akkor még nem volt három kezem a két kulcshoz, meg a tengely elfordulásban való megakadályozásához.
Azóta sincs, csak most befogom satuba a kereket tengelyanyára fogva. -
Teasüti
nagyúr
Eléggé identitás zavaros bringa ez. Nem is értem mire használják ezt emberek? Felfelé szar, lefelé gyenge, síkon nehéz, tekerni alig lehet, rugózik, de azt is minek! Fékek legalább fognak? A vázgeo külön érdekes.
Újonnan ezért tényleg elkérnek vmi 120k-t? Annyiért már biciklit is lehetne venni.2013-as modellnél legalább már single pivot van "urt" helyett.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Balazska15 #28009 üzenetére
Nincs benne a Kresz-ben, hogy zebrán csak áttolni szabad a kerékpárt. Annyi szerepel benne, hogy csak gyalogosnak van ott elsőbbsége. Ergó ha nyeregben vagy, akkor neked nincs az úttesten közlekedő járművekkel szemben. Ez általában nem hatja meg a bringásokat.
Ellenben a logikai csavar ott van a dologban, h azért vagy mégis szabálytalan, mert járdázol.
Alapesetben elég nehéz átmenni egy zebrán az úttesten átkelve, ha előtte nem voltál szabálytalan.
Egyetlen kivétel van ez alól, ha azon a szakaszon az úttest alkalmatlan kerékpáros közlekedésre.
Ami annyit tesz, hogy tábla tiltja. Ekkor és csakis ekkor szabad járdázni gyalogtempóban. (Másik eset, ha az út tényleg alkalmatlan rá, mondjuk fel van szedve, vagy nincs. )
Egyébiránt a zebrán (azon a pár méteren, az úttesten ugye) úgy biciklizel, ahogy tetszik és jogilag nem vagy felelősségre vonható.
Viszont ha elütnek, akkor te vagy a bűnös.(#28031) Cathfaern
Ezt elmagyaráznád nekem? Először hallom ezt az azonos nyomásos dolgot. Vannak kétségeim, de először meghallgatnám a te magyarázatodat.BUBI
Ezek a bringák nem elektromosak? Ez esetben meg azt hinném mindegy milyen nehéz. Egy két perces próba erejéig ültem már ilyenen, tényleg elég jól húz a motorja. Kár, h nem annyira érzékeny a pedálozásra, mint azt elvárnám.
Viszont ha nem elektromos, hanem hagyományos tekerős, akkor mi az anyám 30 kg rajta???(#28046) Vasinger!
Egyébként a 30 kg nem olyan vészes, tény nem versenyezni fogsz vele, de A-ból B-e eljutáshoz tök jó ez a súly is.
20 kg-s géppel közlekedem, nem értek egyet. Kész megváltás átülni hétvégén az XC-re.(#28056) Vasinger!
30? Mit cserélsz rajta?
Ugye nem a szerelés kerül ennyibe? (teló, generál, forgáspontok )[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #28096 üzenetére
Én alapesetről beszéltem, nyilván létezik egy rakás kiskapu.
Az alapeset pedig az én értelmezésemben, mikor van egy közönséges járda és van egy közönséges gyalogátkelőhely. Nincs se tábla, se közös kerékpáros és gyalogút, és nem óvodások bicikliznek rajta...
Amúgy nem merném kijelenteni, hogy az szabályos manőver, hogy az úttesten közlekedve keresztbe vágod a bringát a zebránál.30 kg-os gép max az akkumulátoros verzió. Ott az akku van vagy 4-6 kg, meg a motor, meg a hajtómű és ott van a 30 kg simán. Viszont itt nem mérvadó a tömeg, mert nem izomból hajtom.
De hogy egy közönséges city bike legyen 30, na az tényleg mindennek a teteje.Amúgy miért nem lehet alkalmazni minimál acélvázas bringákat? Egy 20 éves merev vázas monti is lemegy akár 12 kg-ra is és filléres bicikli. Akkor mi a fenéért kell 20 kilós bringákkal tele rakni a várost?
Így nem fogja megszeretni a laikus a bringázást.
Megint csak azt fogják hajtogatni, h milyen kényelmetlen, meg megizzad, meg nehéz, stb.
Bezzeg én egy laikustól sem hallottam még, hogy a biciklizés szar, amikor életében egyszer alkalma nyílik ráülni egy sokszázezres vagy még jobb gépre. Akkor bezzeg áradoznak róla, h ez milyen kényelmes, meg milyen gyors (könnyű hajtani) és hát igen, ezzel már lenne kedvük biciklizni. És igazuk van.Alkohol
Sztem nem probléma, csak így feszegetni fogják sokan a határokat. Nem baj, ha lesz objektív reflexvizsgálat, mittomén tekerj végig a nyomvonalon, majd állj meg a végén az első kerékkel azon a vonalon, stb.
Azonnal kiderül ki mire képes.
Voltam már párszor sörözni haverokkal, aztán bringával mentem haza. Teljesen tudatos voltam minden alkalommal, de a képességeim 2-3 sör után is jobbak, mint egy kocabringásnak józanul.
Ha lesz objektív teszt, akkor egye fene én örülök, ha nem félve kell hazatekernem évente háromszor.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #28098 üzenetére
Nem tartom magam veszélyesnek a forgalomra és magamra nézve néhány sör után a nyeregben. Talán még óvatosabb is vagyok, mint józanul. Meg van biztosításom is.
Egy amúgy fejlett képességek birtokában sztem nem akkora nagy probléma némi koordináció vesztés, mint egy kocabringás esetén, akinek józanul sincsenek olyan fejlett képességei, mint nekem (meg természetesen a bringázást sportként űzőknek). Persze nyilván ez szubjektív megítélés, de hát ennek eldöntése már a rendőr felelőssége. Kár is ezen rugózni. Mindegy mi mit gondolunk, a rendőr nem biztos, hogy ugyanilyen következtetésekre fog jutni és ki tudja mi megy a színfalak mögött a hatóságnál és a jogalkotóknál.
Az ember természetéből adódóan önző teremtmény. Először mindenki magára gondol, csak aztán másokra. Aki mást mond, az hazudik vagy becsapja magát. Természetes dolog, hogy a bírság a fő ellenérv. Amúgy is nehezünkre esik lemondani dolgokról mások javára, majd pont itt lennének ilyen kegyesek az emberek, h először a többiekért aggódnának?
Másrészről meg így van olyan jármű, aminél nem zéró a tolerancia, ami nem jó irány. De ennek a következményei már túlmutatnak rajtam, én inkább csak alkalmazkodok a helyzethez.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #28101 üzenetére
Felelősségbiztosítás. Nem magamat biztosítom egy papírral kéztörés ellen. A kártérítés összegét, amit okozhatok.
Ezt amúgy is ajánlom minden bringás közlekedőnek. Főleg ha vki bizonytalan. Azért nekimenni egy bömös ajtajának, vagy letörni egy tükröt, az sokba kerülhet.Azért jó, h sikerült kiragadni ezt az egy részletet a mondandómból.
(#28105) yodamester10
Ezek szerint ilyet épp nem. Mennyien lehetünk itt aktív tagok? Nem sokan. A piac meg nagy.
765-ösöm az van, de ez már régi.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz imyourfriend #28110 üzenetére
Miért? Van abban ráció, amit ír.
Jó egy villogó a fejlámpa mellé.Bár ha imbolyog a fény, az csak óvatosabbá teszi a sofőröket remélhetőleg. Ha nem tudja felmérni a pontos a távolságot mind előre, mind oldalra, akkor a helyes reakció az lenne részéről, hogy óvatosan közelítse meg a fejlámpás bringást.
Persze egy mellény sokat javít a helyzeten, ha van egy látható felület, amire tud fókuszálni. Két fénycsóva, vagy egy-egy villogó fényes pont a sötét éjszakában nem ad elég támpontot a pontos távolság felméréséhez. A fénycsóva iránya meg csak egy dolog.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Most miről is beszélünk? Hogy egy ittas autós összetörte a térded, vagy arról, hogy egy ittas bringást elcsapott egy józan autós? Nagyon nem mindegy. Egy ittas bringás lényegesen kisebb kárt tud okozni. Mások testi épségében szinte semmit, csak erősen sarkított példákban (mittomén, az autós félrerántja a kormányt és kiesik a szélvédőn...).
Gondolom nem a te hibádból estél áldozatul és a másik fél biztosítója fizetett. Nem is értem miért releváns ez a fent tárgyalt helyzetben.Az élet kemény. Mindenki vállalja ezeket a kockázatokat már azzal, hogy egyáltalán részt vesz a forgalomban.
Másrészt ez még mindig csak egy apró részlet volt, a lényegi mondandóm felett átsiklottatok mind a ketten.
Javaslom átolvasni még egyszer mindkettőtöknek![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Jah és egy szóval nem mondtam, hogy nem közlekedek biztonságosan és körültekintően.
Úgy gondolom jobban kiismerem magam a forgalomban, mint sokan mások.
A biztonsítás is csak azért jött létre, mert felelősségteljesen állok hozzá.Viszont jónak tartom magamra nézve, hogy évente néhányszor ha megiszok egy-egy sört, akkor nem kell lakoskúszásban hazamennem. Ennyi.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Ati007 #28122 üzenetére
Uniqa Velohelp Vital a szolgáltatás neve, ami nekem van. Itt a Plusz csomag már elég jó fedezetet jelent.
MKK tagság mellé is Velohelp Vital jár, de csak az alapcsomag, ami elég kevés. Még jogsegély se jár mellé (azt az MKK biztosítja a tagoknak tudtommal).Konkrét felelősségbiztosítás máshol még nem volt úgy két éve. Aegon-nál van még biciklire köthető. Az is jó lenne, de nekem kiesett azzal a feltétellel, hogy kell hozzá számla és 10 évnél fiatalabb gépeket biztosítanak csak.
(#28123) Zola007
+1.
Így már én is mentem sokszor a városi gépen. A nightride fejlámpát rá a kormányra, aztán had szóljon!
Nem is volt autós, aki ne vette volna le a reflektort rólam, amint felkapcsoltam a fotonágyút. Jó lesz 50-100 méternek is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Nincs vki Pécs közeli, akinek lenne kölcsön egy telópumpája, amíg megérkezik az enyém?
DPD-nek egy hét alatt sem sikerült ideérnie innen a német szomszédoktól. -
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #28166 üzenetére
Na most ezzel én meg úgy vagyok, hogy amíg hazafelé országúton 20 autósból 3 a reflektort rám engedi és nem kapcsol vissza tompítottra, akkor ne lepődjön meg azon, hogy nekem is van 2000+ lumenes reflektorom.
Sőt, kifejezetten olyan lámpát akartam, ami van olyan erős, mint egy autó reflektor direkt e miatt, mert tököm tele volt vele, hogy ennyivel sem tisztelnek meg, hogy nem vakítanak el. Hát akkor gondoltam nesze nektek fotonágyú.
Normál esetben vagy alacsony fokozaton használom vagy maxon, de közvetlen magam elé irányítva. Így tisztes távolságból lekapcsolják a refit, ha mégsem, akkor egy laza kézmozdulattal vízszintesbe rakom a lámpát a kormányon és 3 másodperc alatt észre veszi magát.Egyébként első pár nap tényleg szokni kellett, h nem bámészkodok a fejlámpával szanaszét amikor a sisakon van.
A többség nem tudatosan használja? Én még nem találkoztam fejlámpás biciklissel.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Levegős villa beállításánál ki mennyire kísérletezett eddig?
Ugye a pozitív és negatív légkamrát a kézikönyv szerint kb ki kell egyensúlyozni, vagy a negatívba kevesebb nyomást rakni merevebb hatás céljából.
De mi van akkor, ha a rugóutat 120 mm helyett 150 mm-en használom, de akkora SAG-et állítok be, hogy 120 mm-es villának feleljen meg sík úton?
Mi lenne akkor, ha ezt úgy érném el, hogy a negatív kamrába raknék nagyobb nyomást? Kézikönyv nem foglalkozik ilyen esettel, ez még vajon rendeltetésszerű használat?Hmm... Lehet így pont nem akarna mozogni negatív irányban. Viszont ha csak kisebb nyomáson üzemeltetem, akkor túl puha lenne. Vagy esetleg kompenzáljam csillapítással? De akkor meg nagyon lassú lenne.
Arra még nem jöttem rá, hogy ha mindkét kamrában azonos a nyomás, akkor miért lehetséges mégis a rugózás? Eltérőek a dugattyú átmérők?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #28171 üzenetére
Állítólag van az autósoknál vmi pszichológiai magyarázat rá miért nem látnak a doboz formán kívül semmi mást az utakon, úgy mint motorost, bringást, etc. Úgy hallottam éppen a doboz formájú kasznira van ráállva az agy nappal, nagyon jól fel tudja mérni ennek az alakzatnak a mozgását. Éjszaka meg a páros világításból érzékeljük a közeledés sebességét, ahogy nő a távolság a két fényszóró között perspektivikusan.
Passzolom, én már vezettem autót, motort, biciklit, de még nem volt rá példa, hogy ignorált volna bármi mozgást is az agyam az úton. Egyedül az a nyavalyás A oszlop okozott már kellemetlen pillanatot egy-két alkalommal a 8 év alatt.
Pedig nem gondolnám magam zseninek, de más ésszerű magyarázata nincs annak, hogy egyébként értelmes emberek miért lesznek bamba birkák a volánnál. -
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #28173 üzenetére
Vegyél power ledes hátsó villógót! Mióta Mars 4.0-ám van, azóta a mögöttem jövők kimennek a szembe sáv szélére előzni. Retinaégető ereje van, közelről belenézni szigorúan tilos. Messziről is iszonyú szúrós fénye van. Aztán ha ez megvan, akkor vegyél egy Hornit-et és ha melléd ér, akkor dudálj vissza 140 dBi-vel! Úgy tartják 4x nagyobb hangja van egy átlag autó dudájánál.
Hamar le fog szokni róla szerintem. Hornit-en régóta gondolkozok, csak drága egy kicsit - 10k.
Amúgy városba is nagyon jól jönne néha. Sok gyalogos lép ki elém körülnézés nélkül....
Lendületből állon csapás helyett talán humánusabb megoldás megküldeni őket egy kis hanggal.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz #48525824 #28175 üzenetére
A kézikönyvében az szerepel, hogy ne használjuk orrba-szájba és csak röviden nyomjuk, mert a felhasználó is hallás károsodást szenvedhet.
Előre felé a 140 dBi az hátrafelé olyan 120. Persze lehet használni 120-as fokozaton is emberek között, de az is overkill.(#28176) Pikkolo^^
8 éve autózok, ninja bicikliseken kívül mindenkit látni lehet. Ha nem, akkor szemészorvos. Esetleg akkor hinném el, ha nagyon nagyon fáradt az ember, de akkor is inkább a vakító fényeket nem bírja a szemünk, a pilácsot ugyanúgy látni. Azt elhiszem, ha vki szágoldozik és nem tudja lereagálni. De azt nem, h nem is vette észre.
2-2 lámpa, most ugratsz? Inkább egy power ledes hátra, az olyan erős, mint egy bármilyen féklámpa, talán még erősebb is. Előre meg fejlámpa, ha komoly kell.
Talán annyi még, hogy nagyon sokan majdnem lemerült elemekkel mennek, ami tényleg kb olyan, mint mondjuk egy műszerfal világítás. Arról elhiszem, hogy nem látni. De gyenge elemes lámpából kettő is kevés.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Pikkolo^^ #28179 üzenetére
Szemészorvos.
Persze nem kizárt, h user error, ha kitakarja vmi a lámpát, stb.
De ha szabad a rálátás a lámpa fényére, akkor azt észre kell venni.
Az emberi szem egy gyertya fényét meglátja több száz méterről. (Evolúciós tény.)
Akkor már nehogy ne lássunk meg egy ledes villogót!!Nézd, én látom a bicikliseket éjjel autóból, azokat is, akiknek gyenge fényű lámpája van.
Na most akkor úgy gondolom a baj nálad van.
Ninja biciklis meg azért szerencsére már ritka, mint a fehér holló. (Kihaltak. )[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Pikkolo^^ #28182 üzenetére
Na jó, de akkor ne tessék méltatlankodni, ha felrakjuk a retinaégető pilácsot, meg a fotonágyút!
(#28183) gergo5991
Nem. Deo elég. Lehetőleg előtte, nem utána.
Frászt kapok, mikor edzések után deoznak emberek.(#28186) Szakbarbár
Nem azon a fél tenyérnyi felületen fog múlni, hogy hőgutát kapsz-e.
Amúgy lehet benne bármi, nem akadályozza meg, hogy izzadjak.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Villánál a kompresszió csillapítást milyen szempont alapján kell belőni? Éppen csak annyit fogjon, h ne koppanjon fel a villa? Levegős villánál lehetséges ez egyáltalán?
-
Teasüti
nagyúr
Őőő szilikon spray az annyira nem f.sza olaj kenésű villák becsúszóira, ugye?
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #28193 üzenetére
Zsírzott villáknál elodázza a karbantartás szükségességét, tekintve, hogy egy kenést úgy 10-20 üzemóra alatt kijár a becsúszó. A városi gépen évente egyszer szoktam szétszedni kenni, műanyag persely, króm becsúszó.
Úgy két hét ingázás erejéig elégséges a friss kenés, aztán indulhat a spray kezelés időnként - no nem kényeztetem el minden tekerés után.
Miért jó? Óvja a szimmeringet és a becsúszót. Előbbit a kiszáradástól és elöregedéstől, utóbbit a korróziótól.
Meg akárki akármit mond egy alsó kategóriás zsírzott villa szimmeringje nem is igazi szimmering, csak egy porlehúzó. A kicsit jobb alsó kategóriásoknál, ami már nem csak egy rugós villa, ott normálisabb szimmeringek vannak, több fokozatú porlehúzóval. De a zsírt ezek is hamar kijárják. Amúgy nehogy azt hidd, hogy az olajfilmet csak úgy lehúzza a szimmering! Bejut az oda, ahova kell. Nincs az a szimmering, ami fémtisztára lehúzna mindent. Főleg egy lehelet vékony olajfilmet nem.Viszont most először van komoly villám és nem vágom fejből, hogy ehhez is jó-e a szilikon spray ápolásra, vagy ide teflonos cucc kell?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #28193 üzenetére
Meg aztán ha már kenési elégtelenség van, akkor jobban is mozog tőle.
A városi gép villáját így tettem tönkre szinte, kopott persely, rozsda pöttyös krómozás.
Szartam én bele, 2-3 évig ment karbantartás nélkül. Aztán elkezdtem komolyabban foglalkozni a biciklizéssel.
Vettem szilikon spray-t is, aztán az első befújás után rájöttem, hogy ez a villa mozog!
Egészen addig az elégtelen kenés miatt nem is tudatosult bennem, h szinte már merev villával közlekedtem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #28198 üzenetére
A szimmeringet és a perselyt keni jó esetben. Legalábbis a felső perselyt igen.
Nem folyik az le sehova. Bár ha igen, legalább kap némi kenést az alsó persely is.
Nem tudom mennyi műszaki affinitásod van (bár nem lehet túl sok, ha magyarázni kell hova kell a kenés), de az olajozásnál ha kialakul egy viszkózus olajfilm, az nem úgy viselkedik, hogy csak úgy lefolyik... Az megtapad a felületen. A lehelet vékony olajfilm amit a szimmering átenged, az már nem folyik szinte sehova. És a becsúszónak ideális esetben kell a kenés, még ha külső olajzást nem is kap, akkor is kell legyen rajta egy vékony réteg, amit a szimmering nem tud lehúzni róla. Amikor megtapintod az ujjaddal, akkor érezni kell, hogy kicsit taknyos. Ha azt érzed, hogy teljesen száraz, az nem jó.
Olyankor már szervizre lenne szükség. Spray-s ápolással ez a szerviz kitolható a zsírzott villáknál.
A komolyaknál meg be kell tartani a szerviz intervallumokat, de gondolom azok sem sértődnek meg az ápolástól. -
Teasüti
nagyúr
Most figyelem a topik achívumban, hogy vki szerint a váltóbovden az igazi a mechanikus tárcsához.
Azt elfogadom, hogy a hosszanti szálerősítés merevebb, mint a spirális szerkezet, de azt nem értem akkor miért nem használunk minden fékhez váltóbovdent? Csak a hajlékonyság miatt? -
Teasüti
nagyúr
válasz Realradical #28241 üzenetére
Régi acélváz menetes fejcsővel, gagyi hajtás, gagyi váltás, minden gagyi rajta. 90k-ért tényleg ennyit adnak csak trekkingből?
A Magellán az monti, nem trekking. A listaára is magasabb, de már használható felszereléssel. Középkategóriás hajtás, váltás, fék, egyéb cuccok. Gyenge teló, a könnyű merev villa után erős kontrasztot képez a majdnem 2,5 kilós villa. Tetszik. De ez nem trekking. A Mongoose pedig nagyon nagyon alap felszereltség még montik között is.
Gondolom utóbbi kettő nem igazi alternatíva. -
Teasüti
nagyúr
válasz yodamester10 #28206 üzenetére
A szilikon spray sufnituning?
Ezt minek hívnád? Sarlatánság? -
Teasüti
nagyúr
Karbon nyeregcsövet nem tud vki bárhonnan fej nélkül? Csak egy 27.4/31.6*330-as cső kéne (nem baj, ha lakkozva lenne), amit én dugóznék le egyedi fejjel.
Ebay-en semmi, Google-n semmi.
Most vegyek drágán egy nyeregcsövet és vágjam le a fejét?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #28385 üzenetére
Mennyit tekersz egy évben? Milyen értékű hajtásod van?
Azt számolgatom, hogy olyan 4000 km körül tekerek évente és két láncot dobok le egy szezonban.
A sor kibír talán két évet, a tányér kb szintúgy. Így átlagolva egy évben úgy 8000 forintot költhetek a hajtásra +-1000.
Megéri elspórolni a láncokat? Mennyit tekersz egy lánccal - és milyen lánccal -, mire elkezd ugrálni?
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Milyen TV-t vegyek?
- Nők, nőügyek (18+)
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Trollok komolyan
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...