-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #36110 üzenetére
Nem a nyomaték veszik el közvetlenül, hanem a mozgási energia a hajtáshatékonyságban. A hatékonyság már azelőtt ráteszi a bélyegét a hajtásra, mielőtt még egyáltalán felépülhetne a nyomaték. A pedálon kifejtett erő "veszik el" itt-ott, mielőtt a talajhoz érne.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #36114 üzenetére
Nem. A forgatónyomaték (Nm) az csak egy erő egy erőkaron. A mozgási energia mértékegysége pedig a Joule, ez pedig azzal a munkával egyenlő amit ahhoz kell kifejteni, hogy elérd a kívánt sebességet és forgást.
A forgatónyomaték csak egy komponense a képletnek, amiből ez a munka származik végül.A hatékonyság a hajtásláncban meg úgy keletkezik, hogy amikor a pedált taposod, akkor a kifejtett munkád egy apró része az alkatrészekben és az azok közötti kapcsolatban emésztődik fel ahelyett, hogy átkerülne a talajra.
De ez gondolom nem újdonság.A korábbi példában az agyváltóra vonatkozóan meg gondolom belátható, hogy ha ebbe a lánchajtásos rendszerbe még beleteszünk egy fogaskerekes váltóművet a maga egymáson súrlódó felületeivel - rossz hatékonyság a lánc gördülő felületeihez képest -, azt könnyedén megérezni azok után, hogy sokan már a lánc rossz kenését is érezni vélik.
Szerintem. Még nem volt agyváltóm. De szinte minden beszámolóban előkerül, hogy nehezebb hajtani.
-
Teasüti
nagyúr
válasz csababarca #36121 üzenetére
Zsírt minden mozgó alkatrészre, abból baj nem lehet!
A lánc különösen szeret rozsdásodni nedves közegben, zsírspray a legjobb rá, konzerváláshoz értelemszerűen nem kell letörölni a fölösleget róla.
Zsírspray mehet még a váltókra, görgőkre, egyéb forgáspontokra.
Szezon végén amúgy is érdemes generálozni, újrazsírozni minden csapágyat, meg alaposan letakarítani a gépet, esetleg a felverődéseket lakkozni acélváz esetén, a szellőzőfuratokat kitisztítani, majd alaposan kiszárítani a vázat. Aztán később ha megül rajta a por a téli hónapok alatt, akkor azt hagyd rajta, amíg parkolóban van. Bovdenre nincs egységes álláspont, van aki az olajozásra esküszik (csakis teflon adalékkal), van aki szárazon szereti. Viszont ha egyszer elkezded olajozni, onnantól fel kell venni annak a tisztítását és kenését is az időszakos karbantartási listára.Kerekeket érdemes még leereszteni. Ha felfüggeszted a bringát, akkor teljesen. Ugyanez érvényes szerintem a levegős villákra is, ne legyen nyomás alatt, ha nincs rá szükség.
Gumikra és műanyagokra lehet fújni szilikonspray-t, ha nagyon szereted a géped. Imádni fogja.
Esetleg ha nagyon unatkozol, akkor egy szilikonos ronggyal végig lehet törölgetni a vázat is a legvégén.
Aztán mehet rá egy lepedő. Ha penész veszély van, akkor az ülést érdemes lehet levenni és bevinni meleg száraz helyre.Jah igen, még annyi, hogy majd havonta egyszer mozgasd át a gépet, kerekeket megforgatni párszor, váltókat megmozgatni.
Váltók. A váltókat meg rakd a leglazább állásba a bovden feszessége szerint - akár ki is lehet kötni a bovdent -, de csak ha hátul fordított működésű váltód van, akkor nem fog keresztbe állni a lánc. Ez kíméli a rugókat és a bovdent is.
Ha nem fordított működésű váltód van, akkor vagy keresztbe fog állni a lánc (amit nem javaslok, saját tapasztalatom, hogy elgörbül a hosszú állásban és utána kacsázni fog tekerés közben, szar váltást okozva és cserélni kell), vagy ledobod a láncot, hogy laza legyen. Uram bocsá' akár le is lehet venni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #36178 üzenetére
Van az a comb méret, aminél lehet szaggatni.
Közdősportos ismerős akinek akkora a combja, hogy nem kap konfekció méretet farmerből ami jó is rá, na ő outiról átülve mtb-re kapaszkodón felfelé elszakított párat, mire elárulták neki, hogy a montin azé' van annyi fokozat, mert le kell váltani és pörgetni kell.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Szervizes kollégáktól kérdezem, hogy ti fel szoktátok hívni az ügyfelet, ha elkészült a bringája?
Én direkt kértem már nem az első szervizben, de soha senki nem volt hajlandó, h ha a kezük alá kerül akkor egyeztessenek velem a továbbiakról.
Most elvittem a város legjobb szervizébe a gépet generálozni, de már lassan két hete ott van és csak nem hívnak. Most ezt mire véljem? Külön megígérték nekem.
Bakker ott hagyom nekik a gépet télre, vigyázzanak csak rá, meg álljon benne a pénzük ha még ennyire se hajlandók! -
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #36276 üzenetére
Nekem megcsinálták majdnem 10k-ért a montit teló szervizzel és extra kívánságokkal együtt (féktárcsa szegecs meghúzása, óra elemcsere, fékdugattyúk beállítása, hajtómű kattogásának megszüntetése).
Egy merev vázas gépet, amin még hidrós tárcsa sincs, sztem ennél kedvezőbben is elvállalnak.Az összes csapágy újrazsírzása, fék és váltó beállítása, kerék centrír, kopó alkatrészek állapotfelmérése, szükség esetén cseréje. Ebből áll egy generálozás. Meg amit még szeretnél. Jegyzőkönyvet ne kérj, arra nem veszik a fáradtságot!
-
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #36279 üzenetére
A jegyzőkönyv a pécsi szervizeknél megítélésem alapján utópisztikus ábránd csupán.
Amikor nekem kell elmagyarázni mit értek én jegyzőkönyv alatt, akkor az sztem gáz.
És igaz ez a város legjobb szervizére ugyanúgy, mint bárhol ahol eddig megfordultam.
Itt sztem soha nem jutnak el a boltok arra a szintre, hogy jegyzőkönyvbe vegyék a szerelést, a vizsgálati módszereket, a megállapított tényeket és az elvégzett beavatkozásokat. Ezért akár fizetnék is némi felárat, de akkor sem csinálnak ilyet. Vicc az egész, amit előadnak kerékpár szervizelés terén, még ha amúgy értenek is hozzá technikailag.Amikor azt mondja nekem az éppen bent lévő kolléga, hogy hát azért nem hívtak fel két hétig, mert ő nem látta a papírfecnin a számomat és hát biztos a másik kolléga füzetében volt feljegyezve és azt ő nem nézte.
Aztán mikor odaszólok, hogy mi van már, akkor közli a telefonban, hogy fékbetétet cseréltek, erre én hogy hát wazzeg itthon figyel a polcon a zsír új fékbetét, f@szé nem lehet felhívni egyeztetni.
És még egyszer: ez elvileg a legjobb hely Pécsen.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #36284 üzenetére
Nem kellett cserélni semmit, csak szétkapták és újrakentek mindent.
Túl olcsó? Kb az volna az én elképzelésem is a dokumentálásról, hogy makrófényképeket csatolni a jegyzőkönyv mellé. Egy olyan beszédes tényfeltáró doksi, mintha csak én szedtem volna szét és én néztem volna bele. Mérésekkel, vizsgálati eredményekkel, összeszerelés műszaki előírásaival (meghúzási nyomatékok, stb) ahogy kell. Ezért a szolgáltatásért full szervízzel kétszer ennyit is simán hajlandó lennék fizetni évente egy alkalommal. De akkor garanciát kérek a javításra - mint az autóiparban, ha a baleset visszavezethető szerelői mulasztásra, akkor büntető eljárás.* Akkor megvolna a bizalom, hogy igen megfelelő kezek közt volt és ezzel a géppel lejöhetek a hegyről, mert nem fog széthullani alattam. Meg szervizkönyv vezetést, hogy évekkel később is visszakövethető legyen minden beavatkozás.
Jah és akkor olyan finomságokról még szó sem esett, mint repedésvizsgálat, stb.Nyilván átlag polgár átlag játékbiciklijéhez minek, de a több százezres csodáknál már elvárható lenne ez a precizitás.
*Egyszer a colos menetes kormánycsapágyam esett szét városban menet közben, előtte egy nappal hoztam ki szervizből a gépet ahol ezt is szerelték. Mondanom sem kell, ha baleset ért volna ez miatt, akkor úgy ráhúznám a vizeslepedőt a szervizre, hogy csak pislognának.
Nem kell, hogy szaré hugyé dolgozzanak, csak csináljanak tisztességes munkát!szerk: olvasgattam amit linkeltél, hát nagy generált azért ne keverjük a full szervizzel!
Gondolom a full szerviz alatt konkrétan mindent értesz. Mármint atomjaira szedni a gépet és újra összerakni az utolsó csavarig.
Nehogy azt hidd, hogy az enyémen bármit is letakarítottak volna, éppen csak azt, amit szereltek.
Pl. az XT hátsó váltógörgő törött kerámia csapágyát eddig egyik szerviz sem vette még észre, pedig nem az első generálozáson esett át a gép. Itt figyel a polcomon az új váltógörgő is, csak még nem raktam be, mert végül is a három darabban lévő kerámia siklócsapágy egészen egyben maradt idáig a helyére illesztve.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz imyourfriend #36288 üzenetére
A kényesebb dolgokhoz még soha nem nyúltam, úgymint a hidrós tárcsa és a teló.
Jah meg a kerék centrír még a fő dolog, amivel szervizbe hordom.Had ne kelljen már kitanulnom még egy szakmát ha tisztességes munkát akarok...
(#36290) TayRol
+1[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Because #36292 üzenetére
A "mesterek" által végzett munkák egy külön világ.
Ha én valaha házat építek, felújítok, bármi, azt csak és kizárólag úgy csináltatom, hogy ott állok a szakember háta mögött és figyelem amit csinál. Kizárólag így lehet elérni, hogy a te elképzeléseidnek megfelelő munkát végezzenek, de olyan szinten ott kell lenned, mint egy német tiszt a koncentrációs táborokban: mindenbe belekötsz, ami nem tetszik.
Mérnök embernek biztos nem vállalnék semmit, ha szakmunkás lennék.(#36293) imyourfriend
Ez csak annak a függvénye kinek mi éri meg. Nekem jelenleg többet ér a szabadidőm pár ezresnél.
Azzal van gondom, hogy még pénzért se végeznek olyan munkát, amit elvárnék.
Mai világban ügyes kezű szakembernek lenni már kevés. Ügyes kezű szakemberből sok van.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #36297 üzenetére
Na hát vmi ilyesmit várnék mindenhol.
Ez volna a minimum színvonal nyugaton.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ha már így egybegyűltek a szervizes fórumtársak bedobnék egy gyors kérdést:
U-turn villáknál lehet menet közben is állítani a rugóutat? Vagy a bringán ülve de álló helyzetben? Vagy mindenképp tehermentesen szabad csak? -
Teasüti
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #36348 üzenetére
Hát nem ülve kell végigmenni rajta, ez igaz.
Ülve minden merev vázas élvezhetetlen terepen.A merev vázas akkor kezd élvezetes lenni, amikor csak spd-vel tudsz megmaradni a bringán, mert különben lerázná a pedál a lábaid.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ez is régi és nem tudom megunni. Régen kemények voltak a montisok. Merev vázzal és V-fékkel mindent, amihez ma tárcsát és telót használunk.
Youtube videó. (Csillió megabit/sec, csak szólok mielőtt elszáll a füst LonGleY rojteréből.)
-
Teasüti
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #36505 üzenetére
Ha majd egyszer megtanulom, akkor elmondom.
Amúgy elméletben úgy néz ki a dolog, hogy fokozatos fékezésnél lesz egy pont, ahol elemelkedik a hátsó kerék, ha jó a tapadás elől. Ugye alapvetés a kerékpáros fékezési technikában, miszerint első fék használata az elsődleges opció száraz időben aszfalton. Ezen a billenési ponton kell utána egyensúlyozni a fékerő modulációjával.
Ehhez viszont tökéletes fékezési technika kell, vagyis készségszinten benne kell legyen az ujjaidban az "abs".
Úgy tartják az első lépés a fék megismerése felé, ha tudatosan elkezded átlépni az első kerék tapadásának korlátait. Mondjuk poros murvás talajon megcsúsztatni az első kereket. Ha ez sikerül esés nélkül, akkor addig gyakorolni, amíg beidegződik hogy hol van a határ. És mindezt mindenféle útminőségen megtanulni.
Szerintem ezután lehet nekiállni tudatosan stoppie-zni. Ehhez először nekem kéne egy merev villás gyakorló gép, mert ugyan én nem fogok satufékezgetni a 150 mm-es Revelation-nel az is biztos.
Meg hát hidraulikus fékkel állítólag jóval könnyebb finoman szabályozni, mint mechanikussal, főleg régi canti fékkel. De a videó a bizonyíték, hogy nem lehetetlen.Jah meg azért is előnyös lenne a merev villa, mert a teló ugye kisimítja a hirtelen erőhatásokat, vagyis segíti az első kerék tapadását a fokozatos terhelésváltozással, ahogy beül fékezéskor. Egy merev villás gépnél jóval könnyebb megcsúsztatni az első kereket.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz D.Orion #36508 üzenetére
Manapság ezt XC-nek hívják mifelénk ilyen light-os terepen.
Én úgy tudtam a DH az, ahol sziklákon, fagyökereken és több méteres letöréseken jössz le, ahol egy turista gyalog is alig tudna - lehetőleg egy darabban.
Az a tányér tényleg nem semmi. Engem jobban lenyűgöz, hogy ilyen csirkelábakon nem volt halálfélelmük.0:32-nél az nem egy fully?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #36510 üzenetére
Próbáltam. Nem egyszer, nem kétszer.
Legutóbb dupla (elől-hátul) felütéses defekt lett belőle.
De legalább megtapasztaltam, hogy nem kéne 500 g alatti külsőkkel köves lejtőn 40 fölött csapatni.Én kérdeztem már többször tőletek hol van az XC szint határa.
Mindig azt mondtátok hogy ne sajnáljam a gépet, mert ennél gyengébb cuccokkal vadultak régen.
Hát nem is sajnálom. Senki nem mondta még nekem mi az amit már nem bír ki alattam az XC.
Simán lemennék utánuk 50-nel. Talán nem túlzás, hogy erősebbek a mai merev farú XC gépek, mint ami a videóban van.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #36548 üzenetére
Na hát ez jó hír. Kicsit árnyalja a képet, hogy SPD nélkül már sokszor ledobott volna a bringa magáról.
Amikor az kormány mellkasig rázkódik és görcsölni kezd a combom meg a kezem a tartástól, akkor ott azért már van terhelés. -
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #36623 üzenetére
Ha nem motort akarnék venni, akkor valószínűleg egy fasza kis AM bringára gyűjtenék.
SPD-vel eddig csak mászáskor szívtam meg, ha elpörgött a hátsó kerék, lecsúsztam a nyomvonalról, vagy elfogyott a lendület és annyira meredek, hogy hajtani nem lehet de már gurultam visszafelé. Szóval jellemzően akkor volt csak baj, ha le kellett volna tenni a lábam előre nem tervezett pillanatban.
Lefelé viszont eddig még biztonságosabb volt pont amiatt, hogy megtartotta a lábam.
Ha meg estem, akkor még sosem fordult elő, hogy ne oldott volna ki valahogy. Meg eldőlésekkor is mindig kiold.Lehet, hogy visszaváltok viszont platformra a technikai gyakorlatok miatt. Már egykerekezést se lehet tanulni spd-vel, meg kb semmit nem lehet, ha bármikor le kéne rakni hirtelen a lábam.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Cyberpunk #36644 üzenetére
Szerződésbe kell foglalni az átadáskori állapotot az ismert hibákkal és külön pontban kitérni a rejtett hibákra vonatkozó felelősségvállalásra, költség megosztásra, etc.
Nem muszáj közönséges primitív sablon adásvételit kötni. Szabadon bele lehet foglalni akármit, amit hajlandó aláírni az eladó. -
Teasüti
nagyúr
válasz imyourfriend #36727 üzenetére
Hát nem is vagyok róla meggyőződve, hogy az olajok úgy általában, ami oda bejut az utána nem jön ki ugyanolyan "lendülettel" hajtás közben. Ellenben a zsírspray oldott állapotban az olajnál jóval hígabb mintha petróleum lenne. Fél perc alatt elpárolog a vivőanyag és ahogy beszivárgott a görgőkbe, úgy bele is köt és nem jön ki egyhamar.
Egyetlen egy módszert ismerek el, ami ennéljobbalaposabb lehet. Ha olvasztott zsírba merítjük a láncot és a zsírban áztatva hűl ki és köt bele a kenőanyag. A gyári kenés is ilyen, amivel elmegy a lánc 4-500 km-t is.
Zsírspray után is eltekerek vele ugyanennyit, szóval részemről egyértelműen eldöntetett a kenőanyag kérdés.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
És hogy szinkronizáljátok a tracklogot a videóval? Tracklog amúgy sem arról szól, hogy real time követi a sebességadatot. Ehhez másodpercnél gyakoribb frissítés kell, az átlag alkalmazások 2-3 másodpercéhez képest.
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #36771 üzenetére
Szia Lasali!
Gyors kérdés: útállítós villáknál (U-turn) megváltozik a kamrák nyomása a két végállás között, vagy nincs hatással a kamra térfogatára az útállítás?
Ha viszont nincs hatással, akkor összenyomva a villát a példa okáért 120 mm-re, akkor 150 mm-t mozgó kamrát lényegében csak az első 120 mm-en fogom használni kiiktatva az utolsó 30 mm progresszivitását (ergó könnyű felkoppintani)? Vagy ha útállításnál megváltozik a térfogat is, akkor változik a beállítás is - ez esetben meg az első 30 mm esik ki a grafikonból (ergó nehezebben indul meg az elején)?
Köszi![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #36776 üzenetére
Logikusan hangzik. Akkor összenyomva könnyebben felkoppintható. Szupi.
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #36790 üzenetére
Az a bajom a Revelation-nel, hogy 150 mm-re kihúzva is simán felütöttem, pedig én ugye XC-vel nem is ugratgatok, meg semmi. Sima lejtőzésnél felütöm nagyobb sebességnél.
Mondjuk a rock shox táblázatnál puhábbra állítottam be magamnak, mert a táblázat szerint kb nulla SAG-je volt a súlyomra. Ha meg 15% SAG-et állítok be, akkor meg már kórosan puha, szinte én magam lenyomom teljesen ha rátehénkedek. Olyan 100 psi körül mentem vele a 75 kg-mal. 130 psi lenne táblázat szerint. -
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #36810 üzenetére
15% sag az nem őrülten sok, gyári előírás csak szamárvezető.
Hát nem. Főleg, hogy az első kósza ötletem az volt, hogy akkora SAG-et állítok be rajta, hogy a 150 mm-es villa úgy összemenjen a nyeregben ülve, hogy a vázgeo visszaálljon egy 80-100 mm-es villa beépítési magasságára.
De aztán hamar rájöttem, hogy jóval nehezebben indul meg, mint az RST Capa rugós játékvillám, így sose fogok elérni vele olyan mozgást, mintha felhőkön gurigáznék. Pedig milyen tuti lenne ha ki tudna simítani egy kátyút a hatalmas negatív rugóút.Ha meg a táblázatban megfelelő keménységre állítom, érzéketlen vacak lesz - a fenti rugós villához képest - még túlfújt negatív kamrával is.
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #36817 üzenetére
Most hoztam el szakszervizből. Azt mondták makulátlan.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #36819 üzenetére
Tök jól néz ki így a bringa.
Kicsit javított az üléspozíciómon is, kevésbé fárad a derekam. Ha nagyon XC-s pozíciót akarok, akkor összenyomva kb ugyanaz, mint előtte. Kihúzva viszont csak emelkedőn felfelé rossz, síkon hamar hozzászoktam, lefelé meg ugye must have.Ezzel én se tudok mit kezdeni, hogy nem lehet belőni rajta a SAG-et. Szervizben is csak kamilláztak, hogy hol lehet a hiba. Pedig ez egy AM/Enduro villa lenne, vagyis nem kéne zavarba jönnie egy zúzós lejtőzéskor. Amikor felütöttem az első kereket, akkor úgy éreztem, hogy koppant a villa is.
Ekkor kb 100/100 psi volt benne a 75 kg-hoz.
Mások milyen nyomáson használják a Dual Air-eket? -
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #36823 üzenetére
Ezt a bizonytalan irányítást még nem vettem észre, csak mászáskor. A laposabb szög lehet, h nem tetszik a váznak, de végső soron a bringa van értem - a derekamnak meg tetszik -, nem én a bringáért. Most ha megreped akkor max veszek egy másik vázat. Egy AM gépet azért el tudnék képzelni magamnak, ebben egyet értünk.
Rad Company kisfilmet láttátok már? Fincsi kis freeride, adja a hangulatot így a téli időszakban. Red Bull tv-n nézhető.
(#36825) Robi BALBOA
130 az ajánlott, ekkor nem volt SAG. Majd elkezdtem leengedni, amíg be nem ült egy kicsit. De alig egy centit, ami még 10% sincs. Ha normális SAG-et szerettem volna, akkor 100-nál is lejjebb eresztettem volna, de már nem mertem durvulni ennél alacsonyabb nyomással. Túlfújt negatív kamrával (+30 psi) meg megint nem voltam beljebb, mert akkor meg hiába a nagyobb beülés, de kis se rúgja magát, konkrétan lerövidül a rugóút.(#36822) ---Lasali---
Hiszek én neked, csak fura nagyon. Amíg nem volt levegős villám, addig mindenhol azt olvastam, hogy túl progresszívek úgy általában és mindenki inkább lineárisabb mozgást próbál kihozni belőle. Most erre van egy lineáris villám, aminek mintha örülnöm kéne, csak épp nem tudom beállítani a SAG-et.
Ha lecsökkentem a térfogatot, akkor progresszívebb lesz a tetején, az oké. De az alján még mindig nem lesz SAG, vagy tévedek? Vagy ha kellően progresszív, akkor lejjebb mehetek a nyomással is? Akár a súlytáblázat felére is? Vagyis addig eresztem le, amíg nem fog beülni a 150 mm legalább 30 mm-ert legyen ez bármilyen kicsi nyomáson?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #36843 üzenetére
Na erre még nem is gondoltam, hogy talán a fejcsőszög miatt nem úgy viselkedik a villa. Köszi az észrevételt!
120-on drasztikusan megváltozik a fejcsőszög, próbáljam meg azon belőni a nyomást? A kézikönyv szerint kihúzott állapotban kell beállítani, van ennek vmi indoka?Amúgy meg a csapatós gépek mind ilyen lapos fejcsőszöggel rendelkeznek, akkor azokban hogy hogy működik a villa?
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
De rég jártam erre...
Srácok mit ajánlotok munkába járásra és közlekedésre 100% aszfalthoz? Vmi suhanósra gondoltam, ami esetleg elvisz messzebbre is, ha épp bringázni támadna kedvem (sport jelleggel).
Csomagot nem kell vinnem így megfordult a fejemben egy outi, esetleg egyenes kormánnyal. Érvek? Mondjuk a tárcsás monti után biztos félelmetes lenne. Bár nem volna hátrány, ha sárvédőt is fel lehetne rá rakni, normálisat.
Köszi![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Első ránézésre ez bizalomgerjesztő?
Köszi!
Mondjuk nem látok rajta rögzítő szemeket sárvédőhöz.Oh ezt is nézzétek meg plz! Ad hozzá pár vackor is, jó lenne kezdésnek.
Kicsit fura a hajlított kormány ezen.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #46926 üzenetére
Kihagytam talán az a részt, hogy légyszi és köszi? UP és kösziii!
Amúgy 186 centihez a 22" volna ideális fitness bringából?Más: fitnesznél (hybrid flat-bar road bike) már elfér a szélesebb külső? Azon filózok, hogy az outikat sérülékenynek tartják gumi terén és nekem ugye közlekedni kéne vagyis nagyon nagyon nem barátom a defekt munkába menet. Vannak masszív védelemmel ellátott gumik is?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Napfénysüti #46953 üzenetére
Kátyúkat emelték ki néhány ajánlóban, hogy azt kerülni kell a virsli gumikkal. Ez igaz?
Kérdem ezt úgy, hogy 1,75-nél még nem volt keskenyebb gumim.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz gergo5991 #46990 üzenetére
Imádom mikor azzal érvelnek ennyiért autót venni.
Csak abba nem gondolnak bele soha, hogy a drága bringa sporteszköz és nem közlekedési eszköz. Lehet venni közlekedési célra bringát 100k alatt is újat, viszont egy autóból a sporteszköz vajon hol kezdődik? 10 misi? 100 misiből már kijön egy gyári WRC? -
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #47527 üzenetére
Ami a meleget illeti én ugyan ki nem mentem kopaszon a tűző napra tekerni. Sisak és alá fejkendő. Nem fog felforrni az agyad.
Az arabok is egész jól elvannak a sivatagban nyakig bebugyolálva.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz gergo5991 #47541 üzenetére
Keménységben nincs igazi különbség, mivel funkciójából adódóan az a lényeg, hogy elnyelje a becsapódás erejét hasonlóan a kocsik gyűrődési zónájához, vagyis puhának kell lennie és mélyen be kell horpadnia ütközéskor. Ha kemény lenne és nem horpadna be, akkor ezt az energiát a fejednek adná át. A drága sisakokban előfordulhat egy belső szilárd - jellemzően karbon - váz, amit az inmold hungarocell anyagába ágyaznak, hogy ne essen darabokra és kibírjon akár több becsapódást is. A noname sisakban ilyen nyilván nincs, de ez már amúgy sem az a kategória, hogy orra esek a vasúti síneken gyök kettővel. Anyagában meg hungarocell vagy ahhoz hasonló az összes. Ebben nincs igazi különbség. Motornál már akadnak komolyabb héjszerkezetek, de azok árán bringát lehet venni.
Az ellentmondás pedig ott van, hogy a kemény héjszerkezetben törne szét a fejed. Lásd retro műanyag bili sisakok 30 évvel ezelőttről. Azok nem tompítottak, mivel a kemény héj nem gyűrődött, legfeljebb a becsapódás energiáját terítették szét a fejeden, de ergonómia híján talán még azt se. Ennyi, másra nem volt jó.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Üdv urak!
Milyen módon kell felkészíteni a bringát postázásra?
Egyik futárcég fogja vinni majd, még nem tudom melyik.
Erre esetleg van vkinek tippje, melyik kezeli úgy a bringát, mintha a sajátja lenne?
Külföldre lesz küldve.
Köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
- POLICE EPIC férfi analóg karóra!
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó