-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz -HajTömeg- #5302 üzenetére
Én eddig csak az analóg átvitelűeket kerültem el messzire, legyen szó bármiről.
Bár a pulzusmérőről is elég kritikus véleménnyel vannak a többiek.
Lasalitól tudom, hogy csak egy-egy márka mérői teljesítenek megbízhatóan és bár kevésbé emlékszem, de nem hinném, h a Polar lenne az. A felhozott vádak pedig, hogy nem megbízhatóan üzemelnek, megszakad a mérés, átázik/beázik, trutyizni kell a bőrödet alatta, a pánt anyaga is tönkremegy, stb.
De 4k nem nagy ár egy próbáért nekem. Egy normális futóóra is legalább 5x ennyibe kerül, de egy bluetooth mellkaspánt is szintén.És 3 év garancia.
Bár fogalmam sincs miként lehet azt érvényesíteni egy nagyáruházi egyszeri ajánlat esetén.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz pengemetal #5304 üzenetére
Visszaadják a pénzt? Fura, a fogyasztóvédelmi törvényeink nem nagyon ismerik ezt az opciót.
A legjobb esetben is csak levásárolni szokás.
(Mármint a 3 napon túl.)(#5305) -HajTömeg-
Pedig ezek benne vannak a pakliban.
Csodák nincsenek.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz pengemetal #5307 üzenetére
Akkor nagy veszteni valónk talán nincsen. Ha meg véletlenül kiszolgál 3 évet, hát akkor na!
Még mindig nem tudom ez országos ajánlat?(#5308) Runner_fxr
Mármint a meglévő menetet kitisztítani menetmetszővel?
Persze, ez bevett szokás.
Csak hol találsz olyan szakit, akinek van ekkora menetfúrója?
Szervizben talán fel vannak készülve ilyesmire.(#5310) Vasinger!
Ezt az evolúciós dolog nem nagyon értem, kifejtenéd?
Az izmok a férfiakon kb azt a hatást tudják, mint a nőknél a mellek.
Közönségesen megfogalmazva minél nagyobb, annál jobb.
Férfiak esetében a testi erő (látszata) és így a vele nyújtható biztonság váltja ki a vonzódást tudat alatt (vagy kevésbé tudatos egyedeknél jól megfontolt szándékkal ).
Manapság ennek nincs jelentősége, mert manapság az magas IQ jelenti a biztonságot, mármint egzisztenciálisan.
Én is annak vagyok a híve, hogy ez az evolúciós örökség a butáknál játszik szerepet.
Legalábbis én nem ismerek gyúrós agysebészt.
És azt is meg lehet nézni, hogy milyen párokat választanak az ilyen emberek.
Na most az egy dolog, hogy a "nők a gyúrósokra buknak", csak Vasinger! az a nagy helyzet, hogy nekem nem kéne ilyen nő.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz stracker06 #5318 üzenetére
A harmadik fokozat az a teljes visszatérítés lenne?
Hmm, köszi én már máshogy tudtam, pedig nem is volt olyan rég Logout-os cikk belőle.(#5319) Runner_fxr
Ha van esetleg a környéken ipari suli, akkor náluk elég sokféle szerszám szokott lenni, mint oktatási eszköz.
Persze vannak szegény intézmények is, ahol még a fénymásoló papírért is háborút kell folytatni...
Csak egy tipp, én is vissza szoktam járni néha a volt sulimba maszekolni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #5325 üzenetére
Keresgéltem ekkora szerszámot, úgy 70 és 200k között találtam is választékot.
Úgy vélem ez nem fog segíteni a problémán. Szinte garantálható, hogy egy cégnél sem lesz ilyen szerszám, ha nem vág bele szorosan a cég profiljába. Vagyis vmi olyan műhelyt kell felkutatni, hol speciálisan ilyen szerszámokkal dolgoznak. Szép feladat...
CNC talán még szóba jöhetne, vmi fasza központi megmunkálógépbe berakni a vázat, ha befér.
Azok tudnak belső menetet vágni (nem fúrni). Bár elég kockázatos mutatvány és nehéz megcsinálni, h jó is legyen.Jah hogy egy napod van rá? Hát az para.
Akár milyen keményen is csapkodja az asztalt a kuncsaft, azt meg kell értenie szerintem, ha nem tudjátok elvégezni a munkát.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #5325 üzenetére
Én még azt nem értem, hogy tekerted ki a meglévő monoblokkot úgy, hogy utána nem tudod behajtani az újat?
Csak ez jut eszembe, hogy vki nagyon elszúrt vmit szerelés közben. Talán "ráesett" a csapágyházra a nagykalapács? Ha ez nem a tulaj volt, akkor viszont jogosan problémázik.(#5331) Cathfaern
Milyen szerény méretű kulacsod van![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #5332 üzenetére
Manuálisan nem jöhet szóba vmi?
Gondolok itt arra, hogy akár kézzel vmi éles szerszámmal kvázi kiforgácsolni/megtisztítani az első egy-két menetet, esetleg a menet bekezdését, ha csak ennyi a gáz. (Ne kérdezd mivel, én mérnöknek készülök, nem szerelőnek. ) Tökéletes nem lenne, de talán némi erőszakkal belemenne az új monoblokk.
Vagy mondok jobbat: az első egy-két menetet akár fel is fúrhatnátok. Nem nagy veszteség.
Ekkora fúrót már jóval könnyebb lesz találni, mint menetfúrót.
Erről nem a szerviz tehet, ha szar az alapanyag.
Ezt dobta a gép.
Ti megfizettétek a hibátokat, hogy azután ez még egyéb mellékhatásokkal járt, hát... kínos ügy.(#5334) M_o_g_y_i
Nem.
Ez ellenőrzésre való.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz stracker06 #5335 üzenetére
Elég kicsi a valószínűsége, hogy egy berohadt alkatrésszel rendelkező bicikli gazdája elkötelezett lenne a drótszamara iránt. Éppen ellenkezőleg. Gyanítom még kenőanyagot se látott sokat.
Na de a spekulációkon túl az azért érződik, hogy itt nem erről van szó.Én biciklisként bnőm családján akadtam ki egy időben.
Ők kocabiciklisek és teljesen karbantartásmentesen "üzemeltetik" a bicikliket.
És ez nagyon nem azt jelenti, hogy nem is igényelne semmi törődést a gép...
És mikor történik vele vmi - mert előbb utóbb mindig visszaüt a dolog -, akkor alig akarnak tudomást venni a problémáról, főleg a javítás költségeiről.
Nagyon is jól ismerem ezt a típust, akiről szó van.
Tényleg sajnál minden forintot azon túl, hogy egyszer régen meg kellett vennie.
Az árakról még hírből sincs fogalmuk és jómagam már messze elkerülöm a gépeiket, mert csak a munkát látom rajtuk, amit nem én szeretnék elvégezni.
Főleg, hogy még annak se nagyon vannak tudatában mennyi munka lenne rendberakni.
És ugye pénzt kérni érte meg nem lenne arcom, így inkább jobb a békesség és homokba dugom a fejem.(#5337) M_o_g_y_i
Ezért tekerjük be kézzel, amíg az lehetséges, nem pedig szerszámmal rögtön.
Ezt én is majdnem a magam kárán tanultam meg.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #5338 üzenetére
Én az ilyen embereknek nem szívesen tartok kiselőadást, jobbnak bizonyul magyarázkodás helyett kész tények elé állítani: "Uram, meg tudjuk csinál, ennyi és ennyi lesz várhatóan, ha nem adódik egyéb gond. Kell vagy nem?"
Aztán meg a siránkozást tartogassa inkább az asszonynak otthon!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tomi_Sci #5362 üzenetére
Azért sztem nem ez a trend. Mint hogy megint szóba került, elég kevés a prémium szolgáltatást nyújtó szerviz, hogy Runner_fxr kollégánál is... Hogy is fejezzem ki magam, hogy ne legyen túl sértő (a jelenlévők mindig kivételek)?
Szóval értitek, kontárok.
Nálunk Pécsen is van vagy 5-6 szerviz, ebből egyetlen egyről vagyok bizonyos, hogy ők olyan szolgáltatást nyújtanak, amit csak elvárhatok, cserébe megkérik az árát. Náluk a világon mindent szervizelnek és prémium kategóriás alkatrészekkel foglalkoznak. hozzájuk teljesen nyugodt szívvel adom be a full XT-met, náluk dolgozik az "én szerelőm" is, akivel maszekban csináltatgatom az XT-met. Egyszerűen profik.
Viszont nem minden téren "húznak le", pl. egy mezei két perces váltóbeállítás teljesen ingyenes, csak beállítasz a géppel és két perc múlva már mehetsz is. Merő szívességből.Aztán vannak a többiek, akik nem profik, ők csak próbálkozók.
Na az ilyenek keze alá aztán tuti nem adom be soha a komolyabb gépem.
Inkább viszem a drága helyre, de ott értik a dolgukat.Na de a lényeg, a proli monti kategóriás ATB gépek és egyéb roncshalmazok esetében ezek az alsóbb rendű helyek viszont versenyképesek árban. Na itt közel tényleg úgy dolgoznak, ahogy Runner_fxr is írta, hogy kb egy tábla csoki áráért. Nekem ennyi pénzért amit mondtál megcsináltak egy teljes generálozást, benne a két kerék centrírozásával is. Más kérdés, hogy mindig akadt vmi, amit nem csináltak meg... De árban ez akkor is baráti.
(#5364) Solad
Végre egy haladó gondolkodású ember![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz -HajTömeg- #5366 üzenetére
Ne is mondd a hátamon is égnek áll a szőr ezektől a tipikus alvállalkozó szerelő fazonoktól, akik szolgálati kocsival furikáznak és a panelosoknál bütykölgetnek jó pénzért.
Manapság a pékből is CNC forgácsolót képeznek. Illetve próbálnak...(#5367) Tomi_Sci
Neked 5 percig tart ez a műveletsor?
Nekem az előkészületek már tovább tartanak.[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tomi_Sci #5379 üzenetére
Mondjuk ez gagyi lenne?
Felnikből nem vagyok tájékozott, de 490g nekem nem tűnik soknak. A legtöbb külső gumi is nehezebb ennél.
Hegesztett, szegecselt felni.
Amúgy még nekem nem sikerült nyolcast verni bele, pedig sokat bénázok.
Hátul még csak felfüggesztés sem védi.(#5380) fi:zi'k
Pacsi!
Te szakmádban dolgozol?Neked van még Mistral bringád?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Nem kell eltartani. Az a 20-30 cm arra értendő, amikor teríteni akarsz a szórófejjel.
Láncot én úgy fújom, hogy a fogsornál odatartom hátulról a flakont, hogy a lánc vonalába fújj, kb 30-45°-ban közvetlen közelről a görgőkre. Ha így tartod a fejet, akkor a szóráskép nagyját a lánc foglalja el, az kapja a javát.
Így a legtakarékosabb, nem úgy mintha merőlegesen tartanád a láncszemekre, mert akkor a görgők között elvész a nagyja. Így nem kell kitakarni újsággal semmit se, mert ami félre megy, az is megtalálja a helyét a lánckerekeken és köztük. Nem mintha ott nagy szükség lenne rá, de maximum korróziógátlónak jó lehet ,meg némi plusz súlynak, ha nem vagy gramm mániás.Miután körbefújtam a láncot úgy tovább tekerem, hogy amíg folyékony az anyag, addig jól körbejárjon mindent a görgőkben. Mozgás közben köt meg, az a legjobb.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #5420 üzenetére
Mi a különbség a HG és IG lánc között?
-
Teasüti
nagyúr
Én a héten viszem szervizbe az én gépem is, mert a 760-as XT hajtóművem is kattog.
Lasali szerint ez komoly probléma (esetemben), szóval ha nektek is értékes hajtóművetek van, akkor ne halogassátok!A felsorolt lehetőségek közt volt meglazult tányércsavar, meglazult hajtókar-csavar és végül a halott középcsapágy.
Integrált hajtóműnél a második eshetőség "a hajtómű halálát okozhatja" (by Lasali).
Illetve még a kattogó hang lehet akár pedál is.(#5444) superecneB
Csak annyiban, hogy csak a fejtetődet védi.
Nekem sem szimpatikus, de legalább olcsó volt.
Jobban bejönnek trail sisakok, amik lenyúlnak a tarkóhoz is.
Csak ebből nem kapni olcsót.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz fi:zi'k #5446 üzenetére
Nem véletlenül. Egy sík felületet mint az aszfalt könnyebb felfogni a gyűrődési zónában, mint mondjuk egy követ, ami csak kis felületen csapódik be.
Meg outisok milyen gyakran találkoznak belógó ágakkal, stb?
Biztos nem húznék a meglévőnél vékonyabb sisakot terepre.
Csak olyan kéne, ami nem csak a fejtető védi, de a halántékot, a homlokot és a tarkót is. És nem fullface.
Trail sisakot még nem próbáltam, de talán az lesz a jó. -
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #5449 üzenetére
Vedd ki a rugóstagot, majd mozgasd meg újra!
Egy forgáspontos rendszer, valószínűleg vmi fasza filléres műanyag persely van benne, mint csúszócsapágy.
Ez valószínűleg már szarrákopott és ha ez egy kalapos persely, akkor mostanra már a persely homlokfelületei viselik a terhet és azon a részen kenés hiányában gyönyörűen recseg-ropog.
Ha igazam van, akkor locsold meg egy kis vízzel, mozgasd meg egy kicsit, majd megint meglocsol.
Ha alább hagy, vagy elmúlik a recsegés, akkor meg is van a hiba.(#5453) HollyBoni
Oh, nem jött be. Ez mégse olyan igénytelen kínai vacak így elsőre.
Bár elég szokatlan szerkezet.
Valszeg vmi fasza spéci körmös szerszámmal lehet kicsavarni a helyéről a fedelet/csapot.
Ha innen jön a recsegés, attól az még mindig elégtelen kenésre utal.Oldalirányban mennyire kotyog a háromszög?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #5456 üzenetére
Látom, h magyar, de ez attól még mindig ipari hulladék.
A forgáspont szétszedésén nem is kell gondolkozni, amíg a hajtómű a helyén van.
Aztán ha van műhely a közelben és egy lakatos ember, akkor lehet hozzá gyártani szerszámot.
Vagy megoldani vmi barkács trükkel, mint mondjuk kalapáccsal kocogtatni egy lyukba beakasztva vmi puha anyaggal (ha nem akarsz a fedélben esztétikai kárt okozni). Ez lefelé még működhet, visszacsavaráshoz viszont már szerszám fog kelleni. Mindenképp keresni kell vmit, amivel legalább két átellenes lyukba be tudsz akasztani.(#5459) stracker06
Ezeket nem véletlenül zsírozzák. Nyomásállónak kell lennie a kenőanyagnak.
Ha gördülőcsapágyas ha csúszócsapágyas, a híg kenőanyagok kiperegnek onnan, kívülről meg képtelenség oda juttatni, ahova kell. Halva született ötlet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz stracker06 #5461 üzenetére
Valóban, hacsak nem fog a szerelő is bután nézni arra a fedélre, hogy akkor most milyen szerszámmal is álljon neki.
Elméletileg ilyesmire lenne szükség, de a képekből ugyan meg nem mondom, hogy kompatibilis-e.Jól van késő van, csak a legegyszerűbb megoldások nem jutnak eszembe.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #5464 üzenetére
Nekem is van 10+ éves Neuzer fully-m, amivel elégedett vagyok arányaiban tekintve.
Voltam vele már terepen is, egész jól helyt is állt.
De attól még, hogy nem szó szoros értelmében esik szét alattam, attól még veszélyes.
Egyetlen alkatrésze se arra van tervezve, hogy üzemszerűen elviselje azt az igénybevételt.Ezzel te letöréseket ugrasz?
Hát egyebet nem tudok elmondani, kérem kapcsolja ki! -
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #5469 üzenetére
Kelleni fog még egy hajtókar leszedő is, ha otthon akarod megbontani.
-
Teasüti
nagyúr
Féktárcsában nincs nyolcas, nem ér hozzá semmihez sem? Fékkonzol csavarjai kellően meg vannak húzva?
Ha csak fék nélkül megforgatod a kereket, akkor mindenféle hang és súrlódás nélkül szép egyenletesen és könnyedén forog? Gyorszár nincs meglazulva? A csapágyak nem kotyognak? -
Teasüti
nagyúr
Crivit pulzusmérő:
Igényes kialakításnak tűnik a mérő, elem cserélhető - mindkettőbe CR2032-es kell. Van elem állapot kijelzés. Hogy meddig bírja, azt nem írja. Az óra kicsit a kínai vásári órákra hajaz (félek nem lesz hosszú életű, mint sportóra - biciklin már ráztam le a csuklómról G-Shock-on kívül más gyengébb konstrukciót).
De tudja, amit kell neki. Mindkettő vízálló, az óra és a mérő is 3 barra van hitelesítve (ami inkább csak egy kézmosást/esőzést bír max a kézikönyv ajánlása szerint).
A mérő túl van az első tesztjén, de már kibontás után próbálgatva is kifogástalanul működött a száraz bőrömön (amennyire száraz lehet a mostani melegben). Stabil jelet ad, pöccre beindul. Hatótávval nem játszadoztam, de a teszt alatt fel se merült ilyen kérdés. Elvileg 70 cm.
Eddig elégedett vagyok vele.Három üzemmódja van: idő, stopper, pulzus.
Első kettőre nem pazarlom a szót (bár vmelyikben tud visszaszámlálást is), pulzus üzemmódban aktiválódik a szenzor.
Testsúly, magasság és születési dátum alapján állítja be a max pulzusodat és egyéb korrekciós tényezőidet (kalória, zsír, BMI), majd ebből veszi a pulzus zónákat is.
24 vagyok, 72 és 186. Nekem 195-re becsüli a maximumomat, lehet tippelni hogy számol!
Három pulzus zónát és egy sajátot lehet használni, az első 50-65%, a második 65-80%, a harmadik 80-95%, a saját meg értelemszerűen beállítható bárhova. Max, Min és Avg pulzusokat tárol.
Van kalóriaszámláló, zsírégetés számláló és van BMI index is.
Ezen kívül tud még edzettségi állapotra is következtetni az egyik funkcióval, ami azt tudja, hogy edzés végén rögtön indítasz egy 5 perces visszaszámlálást, ahonnan a pihenés megkezdődik. A kezdeti és a vég pulzusból besorol egy 6 szintes edzettségi skálába, ahol az 1-es a 100 alatti pulzusszámot jelenti, a 6-os a 130 felettit. Hogy ezt miként kell értelmezni, nem írja a kézikönyv. Gondolom 1-es a jó, de nem magyarázza mi van akkor, ha nem 200-as edzésről kezdek el pihenni, hanem mondjuk egy 130-as regeneráló edzésről.Összegezve én örülök, h megvettem.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zoli133 #5581 üzenetére
Én rámértem a nyaki ütőeremre is, mikor először felvettem a pántot. Helyes értéket mutatott.
Elektromágneses zavarokra érzékeny lehet a könyv szerint.(#5582) zoli03
Kijelzője jól látható, nem vettem észre elhalványodást.
A stopper az a 3 fő funkció egyike. Nem használható együtt a pulzusméréssel.
Amint üzemmódot váltasz, a mérés abbamarad. Amíg mérsz, addig se idő, se stopper.(#5589) pengemetal
Nincs hőmérő.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz pengemetal #5629 üzenetére
Akkor felületes voltam? Nekem úgy tűnt nem praktikus üzemmódot váltani menet közben.
Majd legközelebb eldől.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Szakbarbár #5658 üzenetére
Nem te vagy edzetlen sztem, ha nem egy fotelben ülünk és coach potato-t játszunk, akkor bizony nem 40-50-60 az a "nyugalmi" pulzus.
Nekem elég nagy kihívást jelentett, hogy 130 alatt tartsam a pulzusomat, erőkifejtés nélkül kellett tekernem, amiből csak 15-20 közötti sebességre futotta síkon.
Nem is gondoltam volna, h a pulzus ilyen hektikusan változik.
Egyetlen fordulatra belelépek a pedálba izomból és máris megugrik egy tízest.
Kemény 1%-os emelkedőn, amikor még nem váltok vissza, csak egy kicsi erőt rakok bele, máris megugrik. -
Teasüti
nagyúr
válasz Revolit #5671 üzenetére
Ez csak egy névleges érték, csak tájékoztató jellegű. Ettől egyrészt az egyéni max pulzus simán eltérhet, másrészt a szíved elég jól tolerálja a rövid ideig tartó túlterheléseket is.
Meg most olvasom a linkelt cikkben, hogy a futáskor és biciklizéskor (úszáskor) eltérnek a max pulzusok.
Nem értem miért.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Nem edzés volt, hanem csak közlekedés.
Ezért a a regeneráló edzés pulzustartományát vettem célba, ami 127-nél tetőzött az óra szerint.
Nem áll messze tőlem a dinamizmus a hétköznapi közlekedésben sem, szóval elég nehéz volt nyugalomra inteni magam.(#5695) deicide
És milyen pedálfordulattal mész?
Én amióta van CAD mérőm döbbentem rá, hogy nálam a hétköznapi közlekedés a 90-es cad, és ha igazán ki akarok lépni, akkor 110-es fordulattal tekerek, vagy akár pörgősebben is rövid ideig.
Balaton körúton nekem a 28-as tempó mellé a montin 110-es cad társult és ezt több, mint egy órán keresztül tartottam a legvégén.
24 vagyok amúgy, nálam még normális a magas pulzus.
A nyugalmimat sosem mértem tekintve, hogy én eddig a nyugalmira azt hittem akkor kell mérni, amikor nyugodt vagyok. Egy helyben ülve nap közben és relaxálva 50 körülire is lemegyek, de ébredéskorit még nem mértem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz deicide #5701 üzenetére
Ha van km órád, abból egyszerű visszaszámolni a csapás számot.
(Km/h)/3,6*60 majd osztod a kerék kerületével (méterben), így megkapod a kerék fordulatát percenként, majd ráadod az áttételt e módon: először osztod a hajtómű fogszámával, majd szorzod a fogsor fogszámával.
Meg is van a csapásszám.48/13 esetén 2 méteres kerülettel, 30 km/h-nál 67-es cad. Ez nekem iszonyú kevés.
Olyan nagypapis parasztbiciklis tempó.
Ekkora sebességhez az MTB-n én kétszer ilyen gyorsan pörgetek.
Mondjuk kb fele akkora combom is van, mint neked.48/13 MTB-n jézusom, én eleve csak 30 felett kapcsolom a 42-es nagy tányért, de akkor még nagy lánckerék társul csak hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz deicide #5706 üzenetére
Én ezt tudatosan alakítottam ki, már pályafutásom elején tisztában voltam vele, hogy a térdnek jobban esik a magasabb fordulat és kisebb nyomaték kombó.
De lehet enélkül is pörgetnék, mert ez fekszik, passz.
Mondjuk én mindig is robbanékony sportokat űztem, ahol nem elég az izomerő, de ezt az erőt gyorsan is kell kifejteni. -
Teasüti
nagyúr
Ha váltasz, akkor a képletben másik áttételt számolsz.
51 cm combkerületem van, full izom. Ez sok vagy kevés?
Deicide-é fényképről tekintélyesnek néz ki és tudván, hogy mekkora benga, ezért arányosan nagyobbnak is hat.(#5755) Jorus
51-es bicepsz??
Hát, ez már igen. És mondd te az a gyúrós vagy, aki úgy néz ki, mintha felpumpálták volna, vagy az a római gladiátor fajta, akinek a teste harmonikusan arányos és szálkás?
Régebben egyszer szóba került, hogy az erős felsőtest csak hátráltat a bringán, kvázi plusz súly. Erről mi a véleményed? Ez igaz, vagy azt nem érezni meg, ha az izmot kell cipelni?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Kattogó biciklis lavina után combkerületek és testtömegek?
A zsákutcába torkolló kinek-milyen-biciklije-van fényképek mellé csatolni lehetne a kinek-nagyobb-a... combja képeket. -
Teasüti
nagyúr
Az derék!
Te hogy bírod ízületekkel? Csak a töredékét álltam ki ezeknek eddig, de már szét akarok esni...Háhá és tényleg!
Nosza, akkor csatlakozom deicide-hoz, nem futnék össze veled az utcán. :(#5788) Atke
Mondjuk megnézni a linkemet...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Szakbarbár #5784 üzenetére
Ha a hajtóműből ered, akkor vidd szervizbe!
Amúgy nem lehet, hogy azért hallasz ilyen hangokat, mert konkrétan a küllők azok, amik megfeszülnek és pattognak?
Saját kezűleg centrírozott keréknél nálam is előfordul, amikor kiállva magam alá döntöm a gépet és kereszt irányú terhelést kap a kerék. -
Teasüti
nagyúr
válasz sketchifun #5806 üzenetére
Átlagsebesség származtatása: v=s/t.
Esetedben 16 km/(23/60) óra=az majdnem 42 km/óra.
Hát... Ha ez neked nem nagy kaland, akkor fogadd őszinte gratulációmat!
Nem nézek outi versenyeket, de vmi olyasmi rémlik, hogy a Tour de akármi versenyzők átlagtempója körül mozog a verseny ideje alatt.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #5831 üzenetére
Attól függ mire használod. Ha sportolsz vele és kell a nagy fékerő (vagy erősen túlsúlyos vagy, esetleg benga nagy állat ), akkor legalább egy jó mechanikus tárcsán érdemes elgondolkodni.
De ha csak ingázol, akkor pénzkidobás. V-fék is meg fog állítani szárazon bárhol (vizesen azért bele kell kalkulálni a nagyobb fékutat), csak ne a legolcsóbb szar fékpofát vegyed hozzá...
Eddig csak a hegyikerékpáros szakágak képviselőit hallottam fékerő miatt panaszkodni, kocabringásokat soha.Hidraulikust nem ajánlom, ha nincs rá szükséged.
Drága megvenni és drága üzemben tartani is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz TripleB #5836 üzenetére
Pl. ha mondjuk megsérül. Leszakad a fékcső, hasonló.
Montisoknál ez benne van a pakliban. Addig valóban nincs para, amíg egyben van a fékrendszer.
Aztán én úgy vagyok vele, h nem a sajátomon szeretnék megtanulni autodidakta módon és így bénázni, így inkább szerelőre bízom.(#5837) vendingo
Érezted, hogy konkrétan kevés a fék, bármennyire is húzod és még nem blokkolt a kerék és a hátsó se emelkedett el a földről?
Mert akkor evidens.
De egy jó V-fékkel is fejre lehet állni. Csak az esőt nem szereti, de az én tapasztalataim szerint esőben se marad el sokkal a gumi tapadásától, ha izomból betépem kormányig, akkor esőben is tudom blokkolni városi körülmények között (ami ideálisabb tapadási viszonyokat feltételez, mint terepen esőben).[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #5837 üzenetére
Milyen időközönként kell szervizelni a hidraulikust?
Fajtája válogatja, ásványi olajosok (Shimano, Magura) sok évig elmennek egy olajjal gond nélkül, csak a kopó alkatrészekkel kell foglalkozni.
DOT fékfolyadékosoknál viszont évente 1x legalább cserélni kell, meg itt a kopó alkatrészek listája kiterjed a tömítésekre és kis bizbaszokra, amit megeszik az olaj.Ezért jó a mechanikus tárcsa.
Van egy-két típus, ami kifejezetten ajánlott, a mechanikus tárcsák krémje.
Az ezektől eltérő modellek viszont annyira nem ajánlottak.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz TripleB #5840 üzenetére
Arra próbálok rámutatni, hogy hacsak nem a pénzünktől akarunk könnyedén megválni, akkor fölösleges azonnal a legjobbat venni felhasználástól függetlenül.
Szerinted mi indokolja a hidrós tárcsát egy kirándulós/városi biciklin??Mérnöki diploma az egy vicces példa...
Fél mérnökként elmondhatom, hogy a sulitól kb. nulla szerelési ismeretet kaptam idáig.
Mérnökök terveznek, összeállítanak, gyártást koordinálják, stb. De nem szerelnek, nem tartanak karban, nem piszkolják be a kezüket.
Azt a foglalkozást úgy hívják, hogy szerelő, karbantartó, technikus, stb.
Mérnöknek nem kell tudni szerelni, ő egy mérnök.
A szakmunkás, na ő belőle képeznek embert, aki ezeket elvégzi.
Mérnök épp csak annyira kell ismernie ezeket a folyamatokat, hogy átlássa miként működnek a dolgok és ezt beépíteni a termékbe ill. a gyártásba, hogy később könnyen lehessen szerelni, javítani és hogy egyáltalán legyártható legyen.Jómagam pl. egy menet behajtást is majdnem elszúrtam, mert senki nem tanította, hogy nem rögtön szerszámmal esünk neki, mert ha félrekap, akkor tönkre is tettük. Még jó, hogy apám (autószerelő, lakatos, hegesztő, több évtizedes tapasztalattal) asszisztált nekem, így legalább minimális tapasztalatom már talán van.
De nem biztos, hogy segítség nélkül nekiállnék a tárcsafékemnek.
Talán ha letöltenék egy Shimano tech doksit, hogy ami végigvezet a folyamaton.
De ki tudja, hogy hány helyen tudnék hibázni, ami esetleg további költségeket jelenthetne. Így inkább boldogan fizetem ki a szakit, aki helyettem megcsinálja.Fémipari dolgozóként valószínűsítem, már tapasztalhattad, hogy a mérnökök olykor mintha nem is egy nelvet beszélnének a munkásokkal, ha egyáltalán kidugja a fejét az irodából és kommunikálnak...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz TripleB #5848 üzenetére
Nekem is megvan a gépgyártás technikai technikus, meg a CNC forgácsoló is. Most taposom a gépészmérnöki sulit.
Mégis amit az oktatásból sikerült átadni nekem eddig (nem kettessel végeztem el a fenti szakmákat se...)
az még jó indulattal sem nevezhető még a tizedének sem, amit mondjuk édesapám tudhat magáénak a szakmából.
Lassan diplomám lesz, de a konkrét mérnöki számításos feladatokat leszámítva apám még mindig okosabb mindenben.
Bármit megszerel, összerak, megjavít és mindezt jól.
Ami azért na... Nem szép rám nézve, akinek magasabb az iskolázottsága elméletileg.Érteni egy szerkezetet és dolgozni egy szerkezeten az két különálló dolog.
Honnan kéne ismernem a trükköket és szakmai fogásokat, amiket nem is tanítanak?
Megszenvedtem a menetes fogsor levételét is, nem is ment. Aztán vki elárulta, hogy fogjam be satuba. Na most ezt sem a suliban hallottam... És kismillió ilyen apróság van, ami a szakembert szakemberré teszi.(#5853) Vasinger!
Mechanikus tárcsa azt tudja, hogy ugyanolyan faék egyszerűségű, mint a V-fék.(#5854) tatabánya
Miért nem Avid BB-t vettél?
Az is elérhető árban van. A BB5 mondhatni baráti, a BB7 egy kicsit húzósabb az tény.
De mondjuk használtban az sem vészes.(#5856) Jorus
Én elhiszem, ez így leírva tényleg egyszerűnek is hangzik, meg gyorsnak, de a kulcs az, hogy "ha az ember próbálta már". Gondolom nem bolond biztos a művelet. Lehet nem egyedül felügyelet nélkül akarnék nekiveselkedni első alkalommal. Biztos akad vmi, amit el lehet szúrni és amilyen az én formám...(#5872) sketchifun
Te 22:57-et írtál időnek, amit kegyesen 23 percnek vettem. A 26-ot már elsőre se értettem, amikor két sorral feljebb kevesebb időt írtál. Számold újra!
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- EA Sports WRC '23
- Androidos fejegységek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nyaralás topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- LEGO klub
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Mikrotik routerek
- További aktív témák...