- Battlefield 2042
- Alig egy nap múlva végre bemutatkozik az Assassin's Creed Shadows
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Xbox Game Pass [2024] - Az extra májusi lista
- Escape from Tarkov
- Minecraft
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- Diablo IV
- Xbox Series X|S
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
Hmm, valami divattal foglalkozó oldal jön be a szokásos fórum helyett.
zoli03: van egy Conti katalógusom az expo-ról, abban van egy jó táblázat, de neten most nem találom sehol... az szerint MK és a TK az AM/enduro, a MK-XK-RK XC felhasználásra ajánlott.
De pl XK-ből 3 félét is mutat, gondolom a típusa alapján.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
-
6030D
Ármester
válasz zoli03 #64538 üzenetére
Nincs mit
Kérdés: Shimano M530 pedál szétszedés, tisztítás, összerakás után az normális, ha kézben fogva nem tudom rendesen megpörgetni a tengelyen a pedáltestet? Forog 2-3 fordulatot, de úgy nem, mint mondjuk a hajtókart, ha megpörgetem a kcs-ban. A kónusz szorossága valószínűleg jó, mert pont nem rág, pont nem lötyög. A zsír miatt lehet, vagy ez ilyen?
Új korában sem pörgött úgy, mint a noname fém pedálom, de azt hittem, csak tisztítás kell neki.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #64553 üzenetére
+ ivana: Ok, köszi. Csak azért is fura, mert a pörgős sem kotyog.
A rugókat mivel tisztítjátok, olajozzátok? Vagy elég csak a takarítás, hogy utána ne szedje össze a port?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #64556 üzenetére
Ez a vicc, hogy nem. Az a fém, külön keretes olcsó pedál, amiről írtam korábban, hogy nekem volt klipszes pedál, most meg az asszonyén van. Az soha nem volt szétszedve, a tengely végénél a testben egy műanyag kupak van, amit csavarhúzóval nem tudtam volna roncsolás nélkül kiszedni, így inkább hagytam, mert tényleg se hangja, se rágás, semmi.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
-
6030D
Ármester
válasz Tothgera30 #64701 üzenetére
Az alap, hogy legyen mit fejleszteni.
Black Forest 27R 4.0 2015Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz geza844 #64720 üzenetére
Ez a "xxopassuk meg a bringást" időjárás. Szombaton délelőtt verőfényes napsütés, délben elmentünk tekerni, 1 óra döglesztő meleg, aztán 5 perc alatt felhők, és 25 perc várakozás a tető alatt, hogy a maradék 3 km-t haza tudjuk tekerni (azt hittük rövidebb lesz, azért álltunk meg). Hazaértem, mire megkajáltam, meg fürödtem, addigra megint süt a nap, egy órán belül száraz volt minden.
És ezt mondja a következő 2 hétre is...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Thule tetőcsomagtartókat használunk, több félét is (alul felül szorít / oldalról szorít). Eddig semmi probléma nem volt vele. Volt már bele fogva karbon, alu, 27,5", verseny bringa, gyerek bringa. A karbonnál érdemes figyelni, hogy mennyire húzod meg, alunál meg nem tudod jobban, minthogy baja lenne a váznak. Én még annyit csináltam, hogy kerékpár belső darabokat húztam a befogóra, így nem karcol semmit, ha tiszta a bringa, illetve a nagyobb súrlódás miatt nem is csúszhat ki.
Arra érdemes figyelni, hogy milyen sebesség adatot adnak meg hozzá. Ha nem adnak meg, akkor tudnia kell az európai 130 km/h-s "szabványt". A fent említett szállítóknak 140-nél semmi baja, akár személyautón, akár terepjárón van.
Drágább bicónál jó lehet, ha az első tengelynél rögzíted, mert nem akarod a vázat befogni, de kérdés, hogy megéri-e a macerát, kereket a kocsiba rakni, stb.
Ár: Thule újonnan 25e/db, használtan 15-20e Ft. A legolcsóbb kerékpárszállítók 10-15-e Ft. Azt döntsd el, hogy megér-e 10e Ft pluszt, hogy nem kell állandóan azon izgulni, hogy mi történik a kocsi tetején.
Crytec210: mások fizetnek a szaunáért, neked meg ingyen van, nem értem a problémád.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #64742 üzenetére
Tudom, de 3-4 métert még nem tudok sajnos ugratni, és van olyan rész, ahol nem is tudsz kerülni.
Vagy tudsz, de:
- lehet, hogy elakadsz
- lelassítod a mögötted jövőt, aminek általában nem egy "nyugodtan, sétálj csak!" felkiáltás a vége
- lassítasz és telibe vernek hátulról
- elmész mellette, de aki középen átmegy, az 1 méter magasan lefröcskölÚgyhogy az első két pocsolya volt meglepő, a többit már szinte élveztem.
Csak a takarítás ne lenne... 1 nap alatt sikerült a külsejét elmosni, de még nincs semmi szétbontva..#64746: jó a net arrafelé (persze, topikgazdaként könnyű törölgetni az elk*rt hozzászólást[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #64774 üzenetére
Ha sok volt a por, amerre voltál, nem olyan vészes ez.
Kerékpár láncolajból van száraz és nedves időre. A száraz nem szedi a port, de lemossa az eső/slag, többször kell kenni. A nedves meg összeszedi a port. A láncfűrész olaj nem tudom minek számít, de hogy nem kerékpár láncra találták ki, az is tuti. Ott a vágással felmelegszik a lánc, változik az olaj sűrűsége, és be tud menni a görgők közé. Kerékpárnál nincs hőterhelés, ezért csak összeszedi a koszt.Tényleg, letörölted a felesleget kenés után?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Ezért nyomták mindenhol a marketinget:
Ne gyertek többen a Tour de Balaton-ra!Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Tigerclaw #64863 üzenetére
Tükör? Autóval voltál...?
Alapból az 51-es stoplit adják, amit csak oldalra tudsz oldani. A másikat (56?) 3 irányba. Aminek nem tudom mi értelme van, mikor az a lényege az SPD-nek, hogy felfelé is tudod húzni.
Városban nem jó vele menni, mert előre kell gondolkozni, és számítani kell rá, hogy ha valaki kijön eléd, akkor biza meg kell állni. Aztán kilépni, mert ugye azért valameddig a biciklin is meg kell tudni maradni, ha már van egyensúly érzék.
Először én is paráztam, hogy mi lesz. Aztán rájöttem, hogy edzős bicón úgyis tudom, mikor akarok megállni, akkor kicsatolok előtte. Városba meg nem SPD-s pedállal kell menni.Esések: ha már esni kell, akkor úgyis kifelé húznám le a lábam a pedálról, akkor meg általában old. Ha nem, akkor meg eldőlök, mert valószínűleg megáll a bringa alattam. Múltkor sikerült egy tüskés bokorba, verseny pályabejáráson (kb 70%-os emelkedő teteje). Mire kioldottam a lábam, fekve, addig forogtam a tüskékben. Jó volt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Zolka75 #64891 üzenetére
Letöltöd, telepíted, csinálsz egy reget hozzá, aztán GPS be és használod.
Kezelés: mobilon kiválasztod menüben a Rekord activity-t, elindítod a play gombbal, és megy. A végén megállítod, és a zászlóval zárod, majd mented. Röviden.Aztán lehet finomítgatni, de nem nagy was ist das.
Runner_fxr: a villa... aztán a fék.. aztán a hajtás... aztán a váz.. aztán lököd a BuZsó a rajtnál.
Crytec210: abban teljes mértékben igazad van, hogy egy kezdőnek, aki csak próbálgatja, mit szeretne, teljesen mindegy mivel teker. Sőt, a legtöbb embernek kellene pár ezer km ahhoz, hogy eldöntse, hol is szeretne tekerni és ehhez milyen bringát vegyen. De mindenki egyből 100-150 e Ft-ért akar venni, ami jó, mert most mindenki biciklizni kezdett. Viszont az sajnos tényleg úgy van (mint minden más területen), hogy egy bizonyos szint után mélyen a zsebbe kell nyúlni, ha fejleszteni akarsz, és ez sajnos nem az itthoni jövedelemhez van belőve, illetve nem ahhoz a normához, ami itthon általánosan elfogadott (hobbi/fizetés átlaga). Drága sport ez is, ha belemerül az ember.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Úgy, hogy elmész, valahova, és gyakorolsz, mint mindenki gyerekkorában, amikor megtanult biciklizni. Ott se mondta senki, amikor törölgette a véres térdét, hogy inkább sétálok, mert ez veszélyes.
Bármilyen út/park megteszi, ahol nincs nagy forgalom, de bicikli út is már majdnem mindenkinek a 10 km-es körzetében megtalálható.
Ha odáig meg nem érzed biztonságosnak, akkor táskában magaddal viszed az SPD pedált meg egy 15ös villást vagy imbuszt, platformmal kitekersz, ott meg 3 perc alatt átszereled. Esel, kelsz a füvön, aztán haza.Solad: +1
Köves felfeléken ezerszer van olyan, hogy a sima pedálról elemelkedik a cipő, vagy még rosszabb, ha megcsúszik a sáros talpa, mert előtte toltad mondjuk. SPD-nél nincs ilyen. (csavaros platform más tészta, itt sima pedálokról volt szó)Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Because #64930 üzenetére
Triálozni nem patenttal megyünk, mint ahogy DH-zni se outival, nem?
Byk01: igen, nehezebb tanulni felnőttként, de azért lehet. Automata váltós kocsinál is rárúgsz először párat a fékre, aztán megtanulod. De ha abban a kerékpározási környezetben, amiben használom a kerékpárt több pozitívumot ad a patentpedál, akkor nem fogom nem használni azért, mert néha eldőlök vele.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Roni2011 #64938 üzenetére
Szerintem meg be lehet gyakorolni. És nem a vészhelyzetben gyakorolsz, hanem előtte. Ugyan olyan mozdulat, mint amikor nyúlsz ujjal a fékért. Ott se úgy tekersz, hogy az ujjad a féken van mindig.
Annyira be tud rögzülni, hogy a városi rohangálós pedálommal is sokszor úgy állok meg, hogy a sportcipőt eltekerem a műanyag platformon.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Hervisben 20 % kedvezmény van mindenre, érdemes körülnézni.
Kuponkód: JOYPl: M520 pedál kedvezménnyel 6000 Ft..
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Tomi_Sci #64969 üzenetére
Valamiért a Deca meg a Hervis is olcsón tudja adni az 520-at, gondolom van valami rabat, amire kapnak engedményt.
Igen, nem egy OTP felület, de már rendeltem tőlük (ma is egy cipőt), és még nem tűnt el jelentős összeg a számlámról.
Ha áruházi kiszállítással kéred, akkor ráadásul ingyenes a szállítás. Érdemes, ha van a közelben egy Hervis.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz dokee78 #64976 üzenetére
Ezt szerintem kezdőként érdemes átfutni, nem egy enciklopédia, de azért ad néhány támpontot amatőrként.
Én nem fejleszteném a jelenlegi bicódat, csak a kopó alkatrészeket ha majd cserélni kell, akkor esetleg mindig jobbat, mint ami volt rajta. Most vetted, tekerj vele sokat, és nézd meg, hogy mi az amin változtatnál, és miért. Lehet, hogy nem is MTB kell neked, hanem cross, akkor meg nem kell fejlesztgetni ezt, hanem cserélni.
A másik, hogy ha majd el szeretnéd adni, senki nem fog (annyival) többet adni érte azért, mert ezt-ezt cseréltél rajta. Így viszont eladhatod, mint gyári bicó, és csak a használati értékét bukod rajta.maximilian4: ha DH-ra nehéz, akkor mire nem nehéz? Szerintem jobban járna, ha külön hirdetné az alkatrészeket, a "vázat" meg leadná a MÉH-ben.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Because #64990 üzenetére
XTR kar, 520-as pedál..
Nekem 530 van, ami elvileg ugyanaz, csak a keretes (ez volt a cipőhöz akcióban).
Előtte fórumon azt olvastam, hogy az 540 a minimum amit meg szabad venni. Aztán a hivatalos robbantott ábrán néztem, hogy tök ugyan az az 520-530-540 belseje, csak a 15-ös villással nem tudod tekerni. Arra nem találtam infót, hogy maga a tengely más anyagból van-e.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Integrale #65032 üzenetére
Az hagyján, hogy az alsó kategóriában van, mert gondolom már annyira olcsó gyártani, hogy megéri meghagyni. De hogy a full-full Sramhoz is vehetsz... na azt nem értem. Egyetlen előnyét abban látom, hogy esésnél nem tud törni a váltókar, ha elakad. De hogy egy durva lejtő alján a visszafordítónál amikor vissza kell váltani, téped a féket, akkor csuklóból kelljen tekerni, ne ujjal visszanyomni... háát?!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Ez miben tud többet, mint egy nyeregtáska? Azt látom, hogy a csőre fogod fel, de ugyanúgy a "zacsit" egy pálcához rögzítia tépőzár, mint a normál nyeregtáskánál a nyeregpálcához. Nekem az még sohasem esett le, pedig néha van kb 0,5 kg és két tépőzár tartja. Szvsz nem tudom ez mitől több, mint egy normál 1500 Ft-os táska. (Ha van olyan ülés, aminek nem lehet a pálcára rögzíteni, akkor van értelme.)
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Ja most nézem, hogy ez ilyen b**i nagy Akkor gyakorlatilag egy csomagtartós táska helyett van, így biztos nehezebb. Bár szerintem az ismerőseim csomagtartós táskái is mind tépőzáras rögzítésűek, és gondolom úgy van kitalálva, hogy elbírja.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Cicaszem.... LOL...
S-works 29 carbon fullyMerida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz -FLY-> #65156 üzenetére
Nézd meg a felsőcsövek hosszát is a geo-nál, lehet, hogy nem is 21" kell mindig. 2015-ös Cube modelleknél pl 19/20" volt a vázméret a kisebb/nagyobb kerékhez, de ugyanakkor fcs. hosszal, amikor keresgéltem. Tehát lehet, hogy 19-20"-os is jó lehet neked, ha olyan a váz.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Szétszedtem tisztításra a kormánycsapágyat, de összerakásnál valami nem stimmel.
Nem ül össze annyira, mint előtte, konkrétan a stucni teteje egy szintben van a villa szárával, és még oda kellene egy 0,5 mm-es spacer, így volt előtte is, és ugye akkor lenne jó is.
A váz feletti porvédő és a váz között van egy kis gumi tömítőgyűrű, ott van kb 1-2 mm hely, tehát a porvédő nem fekszik fel a csapágyra.
Ebben a videóban amit a felső csapágy után ráhúz kék valami (nevét nem tudom), azt tényleg csak rá kell tenni, vagy valamit préselni is kell?Vagy mi miatt nem megy összébb?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #65272 üzenetére
Nézd meg a videót. Egyébként sok sarat kapott a hétvégén, és érződött rajta, hogy telement homokkal. Szétszedtem, letakarítottam, újrakentem, szépen is futnak egyből a csapágyak is (plusz körülötte minden tiszta), csak nem tudom összerakni rendesen.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz szjoci #65274 üzenetére
Megpróbáltam úgy is, de nem. Eleve a kerekein állt, tehát a helyére csúszott.
Pár kép szemléltetésnek. Már úgy vagyok vele, hogy lehet, hogy a boltban nem jól rakták össze, és nem is kell az utolsó spacer?Ha alul van az összes hézagoló
Ha egyet kiveszek, ide jönne még az az egy a tetejére
Összerakva felül és alulCsak jó lesz már
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
-
6030D
Ármester
Szerintem jelenleg sima taposó van a biciklin, amit futócipővel használ. Nem akar venni SPD-t (felest sem), csak cipőt cserélne.
sza.sa: van olyan cipő, aminek lefedhető a patentrögzítő része, vagy ami nem is SPD-s, mert eleve platformhoz tervezték. Nézz körül milyen stílust akarsz, mindegyik jobb lesz, mint egy futócipő, mert merevebb a talpuk.
Például[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz geza844 #65596 üzenetére
Én láttam már 5e ft-os tartón bringát... leverte a festéket az ajtó széléről, a biciklik meg egymásról... lehet, hogy felhasználói hiba volt, de én semmi pénz3rt nem raktam volna rá a sajátom. Még mindig azt mondom, hogy tetőn a legjobb. (Ha van már csomitartó, különben így is úgy is 80-100e ft 3 bicikli szállítása)
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #65602 üzenetére
Karbon e-fully, utcai gumi... Reverb??? Kékesről lefelé beül a vázba? Vagy nem értem. Kávézó elé jó lesz.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #65606 üzenetére
Mivel magyar vagyok (és vállalom), annyira érdekelne az ilyen embernek az élethelyzete és az elképzelése, hogy miért ilyen bringát vesz "tekeregni". Az oké, hogy nem vagyunk egyformák, van akinek pár napi jövedelme, és kb mindegy. De egy több millás célbringára (verseny outi, XC, gravity...) azt mondom oké, kell oda, de tapasztalatszerzésre? (Egyértelmű, örülnék, ha megtehetném, mondjuk nem így tenném, de mindenkinek szíve joga.)
Ha esetleg hozza átnézésre rákérdezhetnél, mi az elképzelése? Vagy csak rábökött a lista alján lévő bringára.atok666: de, ronda, de technikailag elismerésre méltó. Kitámasztó, küllőprizma... na iszom valamit...
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Pttypang #65670 üzenetére
A zsírral kent csavarra ráköt egyáltalán a menetrögzítő? Szerintem is egyébként csak a kopott dolgokhoz kell, máshova ha meghúzod a megfelelő nyomatékra (vagy érzésre jobban), akkor nem lehet gond.
Autók motorterében azért van hőtágulás, rázkódás, meg a generátor pörög is, ami plusz vibráció, oda gondolom azért is kell.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Strava Userek!
A hétvégén futókísérőként fogok tekerni és autót vezetni felváltva. Értelem szerűen csak azt szeretném rögzíteni, amikor tekerek. Az lenne a kérdésem, hogy ha az elején elindítom a mérést és közben csak megállítom a stop gombbal, majd amikor ismét tekerek, elindítom/folytatom, akkor a köztes szakaszra nem fog számolni/rajzolni tekerést, és szünet lesz az útvonalon a térképen, vagy a behúz egy egyenest, mint jelvesztésnél, és beleszámolja?
Jó lenne egyben mérni az egészet, hogy a teljes időt, adatokat is megadja, ne külön/külön.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Megválaszolom magamnak, hátha mást is érdekel/érinthet a dolog.
Tehát, ha Straván megnyomod a stop-ot és egy másik helyen elindítod újra, akkor ilyet rajzol:
A moving time-ba nem számolja bele (egyértelmű), az elapsed time-ba igen.Napfénysüti: én versenyen a velős pirítósnak nem állnék neki. Azért nem egy "a rántott hús, el van szobahőmérsékleten" kategória, főleg a gélek mellé, aztán keresheted a bokros részeket.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
- Filmvilág
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Újabb lépést tesz a lineális tévézés felé az Amazon
- Mobil flották
- Battlefield 2042
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- BestBuy topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fotók, videók mobillal
- A Princeton újraértelmezte az ultrakompakt hordozható SSD fogalmát
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen