-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szakbarbár
aktív tag
Pomáz felől annyira nem is veszélyes, javaslom a Pilisvörösvár - Pilisszántó - Pilisszentkereszt - Dobogókő útvonalat. Kellemes kis tüdőtágító rész . Csak utána ne engem szidjál
Doki-HUN1978:
"Amennyiben zsírégetés a célod, az a max. pulzusod 50-65%-a között a legoptimálisabb."
Ez nálam 10-15 km/h sebességnél teljesül is. Szóval ha már ráülök a biciklire is ég a zsír[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz deicide #11548 üzenetére
Gratulálok, jó választás volt. Most már jöhetnek a 40-45 feletti átlagok és 50 feletti max sebességek.
A hétvégére vagy 23-ára nem tervez valaki egy szezonzáró PH-s tekerést a Velencei tó körül? Lehet hogy lemennék egy kör erejéig.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
A változatosság kedvéért ismét vázszettel zaklatlak benneteket, most ezt találtam:[link] Eddig ez a legjobb amit találtam, csak kár hogy Pécsen van. Bár ahogy olvastam Budapesti átvétel is lehetséges. Ez egyáltalán outi váz?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Nekem van már tapasztalatom:
1-es számú bicikli, 150 mm-es hajtókar: meredek dombokra nem nagyon lehet felmenni, a 175 mm után szokni kell, inkább pörgetős áttételeket használok.
2-es számú bicikli, jobb oldalt 175 mm, bal oldalt 170 mm no comment... nem tudtam mitől fáj a csípőm, amikor hajtást cseréltem kiderült.
3-as számú bicikli, 175 mm, nekem ez kényelmes.Nyomatékot fogsz veszíteni a rövidebb erőkar miatt, de észre sem veszed.
planbmokus Kb 1-2 % nyomaték csökkenés lesz, nem hiszem hogy sokat számítana.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
-
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz DjKoxi #11688 üzenetére
Nekem eddig teljesen megfelelt, rövid távon kényelmesebb mint a betétes rövidnadrág. De nálam a nyereg sem az igazi, meg a bicikli sem. 5 fokig elég a nadrág és gumis térdmelegítő, felülre pedig a kabát meg egy hosszú ujjú póló.
Toomy, én azt figyeltem meg magamon, ha biciklivel megyek túrázni, akkor sokkal többet költök mintha motorral mennék. Ugye akkor kell kaja, víz, nyáron jólesik egy kis fagyi, stb. Motorral meg hamar otthon vagyok, így nem szoktam megállni szinte sehol. Szóval nekem a biciklizés drágább mint a motor
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
2,5 - 2,8 liter között van a fogyasztás 100 km-en ez kb 1000 Ft. Ebből kijön 2 energia szelet és 1 banán vagy 1 zacskó diákcsemege, 1 banán és 2 olcsóbb müzliszelet. Bár ez kicsit sok kaja 100 km-re, de pl az izotóniás italt nem is számoltam bele.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz fpeter07 #11716 üzenetére
Játszunk kicsit a számokkal:
1 kg benzin fűtőértéke 43 MJ, sűrűsége 0,75 kg / liter, -> 1 liter benzin 32,25 MJ ami 7700 kalóriának felel meg.
1 óra 21 km/h sebességgel történő kerékpározással 624 kalóriát éget el egy 65 kg-os ember.
Szóval egy liter benzinben levő energiát a kerékpáros 12 óra 20 perc alatt használ el, ami alatt 259 km-t tesz meg.
A kerékpáros fogyasztása tehát 0,38 liter 100 kilométerenként. Remélem jól számoltamA szarvasmarha és egyéb haszonállatok takarmány hasznosítási hatásfokáról régebben olvastam, de pontos számokat nem tudok mondani.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Ejha, nem rossz Én pár száz méter után meghalok 40 km/h sebesség felett.
Max sebességet nézted már sík úton? Kíváncsi lennék mennyire tudod kihajtani.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Zola007 #11818 üzenetére
Ha jól emlékszem talán Toomynak volt Bluetoothos pulzus jeladója, de azt mondta hogy iszonyatosan gyorsan lemerülnek az elemek benne. Most talán egy ANT+ -os pulzusmérője van.
Endon a prémium talán az edzésterv miatt éri meg, egyébként nekem nincs olyan funkciója amiért hajlandó lennék fizetni.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Én a múltkor 45 percen keresztül toltam a 85-90 %-kos pulzustartományban. AVG 179, max 200 volt. Pedig csak 31-es átlag volt a végén Egyébként 190 feletti pulzusnál kezdek rosszul lenni, azt max 1 percig tudom tartani. Buszok, autók után ezért sem megyek, mert maximum 500 méteren tudom tartani a tempójukat, annyira meg nincs értelme kihajtanom magam.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz deicide #11839 üzenetére
fi:zi'k-nek igaza van, az edzettségem, mint olyan nem létezik Nincs túl sok szabadidőm mostanában, mindig gondoskodnak róla hogy legyen valamilyen elfoglaltságom, így biciklizni sem tudok gyakran.
Nálam kb ezek a pulzuszónák vannak (sík úton):
0-20 km/h 110-120
21-25 km/h 120-140
26-28 km/h 140-165
29-31 km/h 165-180
32-35 185-195Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz D.Orion #11875 üzenetére
Hát igen, Deicide nem &#@@-ral gurigázik ha menni kell, de nem is heti 1-2 órát ölt bele abba hogy oda jusson ahol most van.
Egyébként nem tudom melyik nehezebb: a meglévő tömeget (zsírt) átalakítani izommá, vagy a csontokra felszedni nulláról izomzatot. Nekem sajnos az utóbbi nem akar összejönni.Írogattam a súlyomat idén, de azt vettem észre, hogy ha abbahagyom a tekerést, akkor elkezdek fogyni, míg amikor intenzívebben megyek egész hónapban, akkor felszalad 1-2 kiló . Nálam ilyen edzésterv szóba sem jöhet, mindig közbejön valami, hogy ne mehessek sehová. A héten pl szabadságon vagyok, de eddig összesen 1 órát tudtam tekerni.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Miért van nekem olyan szerencsém, hogy mindig szombat délután 1 órakor derül ki ha kell egy filléres alkatrész bármihez? Most pl 2 db golyóskosár kellene az első kerékhez, mert darabokban szedtem ki a régit.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Zola007 #11933 üzenetére
Akkor nincs szerencsém, mert Esztergom mellett lakom. De már meggányoltam, csak 1 golyó hiányzott.
Egyébként nincs is szebb látvány annál, amikor az ember szétszedi a racsnit és a 60 db 2 mm-es golyó elgurul a földön, vagy amikor a frissen bezsírozott csapágy landol a homokban..
Mára elegem van a szerelésből.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Zola007 #11951 üzenetére
Nekem most kezd kifogyni a raktárkészletem, lassan beszerző körútra kell mennem. Egyébként jó még ha van otthon fék és váltóbovden, fékpofa, szelepgumi, felniszalag, én még pár küllőt is tettem félre. Szerszámokból majdnem minden van, kivétel még a láncbontó.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Mai fárasztó: [link]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Cuki bicikliváz lányoknak: [link]
Az a vicces ebben a hirdetésben, hogy 2 hete még 50.000 Ft volt, múlt héten már 55.000, mai ára pedig 57.000 Ft Lehet hogy olyan, mint a jó bor, hogy idővel felmegy az értéke? Ha nem tudja eladni, akkor nem lefelé kellene vinni az árát?(#12183) Toomy, én pont a korai sötétedés miatt hagytam abba a biciklivel melóba járást. Illetve amikor mennék reggel, akkor pont az út felett van lapos szögben a Nap, nehezebben vennének észre az autósok. És én sem látok túl sokat. Ráadásul Tát - Nyergesújfalu között a bicikliút 0,5 - 1 méterrel van lejjebb az útnál, így az autók lámpái pont fejmagasságban vannak és folyamatosan vakítanak, ott hiába villognék nem tudnának csinálni semmit az autósok.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Egy kis segítséget kérnék. Van a szomszédnak valami 1000 éves országúti biciklije, kicsit helyre kellene pofoznom. Más alkatrészek mellett a hátsó felni is valószínűleg kukás, mert egy marha nagy felütés van benne, kb 20 centi hosszan. Viszont a mérete 28 x 1 5/8" x 1 1/8" 700c, ilyet pedig sehol nem találok. Mivel tudom ezt pótolni ha cserélni kell?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Szakbarbár #12478 üzenetére
Ez a kerék esetleg jó lehet helyettesíteni ezt a méretet: 28 x 1 5/8" x 1 1/8" 700c ? A szélességet nem tudom, hogy a gumira vagy a felnire értette a 23 mm-t, ami nálam van kerék, az 28 mm széles, ha átmérőre jó, akkor betehetem az 5 mm-rel keskenyebb felnit?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Este megint találkoztam egy Darwin díjas kerékpárossal se lámpa, se prizma, se mellény, a kezében fog egy kulcstartót és azzal világít hátrafelé. A gond az, hogy a kulcstartóban egy UV pénzvizsgáló LED volt.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Kezdetben én is kézben tartott elemlámpával jártam a buszhoz biciklivel (1,5 km), mivel akkor még nem jöttek divatba a ledes lámpák, csak dinamósok. Montin meg nem volt fül, hogy szereljek rá.
(#12529) Zola007 Nekem múltkor egy balerinához volt szerencsém, akinek pont a kerékpárúton jutott eszébe balettezni. Nyergesújfalun úgy van megoldva, hogy járda - bicikliút - főút. A kislány az anyukájával odaballag a kijelölt gyalogátkelőhelyhez, majd a gyerek ugyan azzal a lendülettel megindul hátrafelé a járdára a bicikliutat keresztezve. Megáll a járdán, pont ekkor értem oda, erre elindul előre és nekiszalad a biciklimnek.
Tegnap szereltem ékes hajtóműves biciklit, soha többet nem akarok olyat látni.
A szerelés módja a nagykönyv szerint:
- A hajtókart rögzítő ék egyik oldalán egy csavaranyát találsz ezt csavard le addig, még az ék menetes része épp eltűnik az anyában.
- Fordítsd a hajtókart 3-9 óra állásba úgy hogy az ék anyás része legyen felfelé.
- Tegyél az anya tetejére egy fa lapot, majd egy kalapáccsal egy határozott mozdulattal üss rá a fa lapra.
- A kilazult ékről csavard le az anyát, vedd ki az alátétet, majd húzd ki az éket.
- Ezután levehető a hajtókar.Szerelés nálam:
- A hajtókart rögzítő ék egyik oldalán egy csavaranyát találsz ezt csavard le addig, még az ék menetes része épp eltűnik az anyában.
- Fordítsd a hajtókart 3-9 óra állásba úgy hogy az ék anyás része legyen felfelé.
- Tegyél az anya tetejére egy fa lapot, majd egy kalapáccsal egy határozott mozdulattal üss rá a fa lapra.
- Ha a falapba belemegy az ék menetes része, akkor megszívtad és vegyél elő egy keményebb fát, vagy gumikalapácsot.
- Használj rozsdaoldót vagy csavarlazítót
- Ha most sem jön ki, akkor vegyél elő egy nagyobb kalapácsot és üsd addig az éket, amíg le nem törik a menetes rész. Most káromkodhatsz, de közben használj csavarlazítót.
- Vedd elő a kiütőkészletet és próbáld meg azzal. De lehetőleg ne a kezedre üss.
- Most jöhet a sarokcsiszoló és az ék tetejét csiszold síkba a hajtókarral.
- Vedd elő a fúrógépet és 8-as fúróval csinálj egy furatot a tengelyig, mindkét oldalon.
- Most tegyél bele 4-es fúrót és fúrd át az egész éket.
- Használd a kiütőt ismét. Legalább kétszer üss rá a kezedre kalapáccsal.
- Ha kijött az ék, lehet örülni.A név kötelez Ez a műveletsor tegnap 2 óra volt.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Runner_fxr #12534 üzenetére
A MOFAKER-nél pedig van ékes középtengely és hajtómű is. A tengely kemény 280 Ft
Nem lehetne csinálni valami ék kinyomószerszámot, mint a láncbontónál? Az egyik oldalon betámaszt, és egy nagyobb erőkarral, meg keményebb menettel talán ki tudná tolni még a berohadt éket is.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
700-28 helyett felmehet a 700-38-as külső? Most vettem a boltban, de nem néztem a méretet csak amikor hazaértem A felni belső szélessége 18, a külső 28 mm.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz rétisün #12603 üzenetére
Köszi, ez alapján simán belefér még a tűrésbe, azért telefonon rákérdezek, hogy cserélni tudják-e ha mégsem megy rá.
(#12602) lsebestyen Hát jó lenne ha visszavennék, idén már elég sok pénzt otthagytam náluk.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
A szappanos vizes kenegetésen kívül ismertek még valami praktikát, hogy mivel lehetne a külsőt a helyére imádkozni? Már egy órája szenvedek vele, de nem akar a helyére menni.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Zola007 #12664 üzenetére
Megoldottam, a belső foltozva van azon a ponton, és a felnivédőszalag is túl széles volt. Kicseréltem a belsőt egy újra és a szalagból levágtam 2 mm-t. Mondjuk ha nem csípem ki a vadonatúj belsőt az első próbánál, lehet hogy nem kellett volna foltoznom és egyből felment volna?
Az alkoholt én csak a kocsiba töltöttem amíg volt a közeli kúton. Egyéb felhasználási módja nálam nem játszik.
(#12665) D.Orion Igen, nálam volt kérdés, de visszavittem a boltba és kicserélték 700x32c-re. A 38-as a sárvédő miatt nem fért volna el.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Zola007 #12695 üzenetére
A mackónadrág pont a legrosszabb választás, mert átfúj rajta a szél. Inkább valami szélálló nadrág+jégeralsó kombinációt választanék. Nekem van téli nadrágom és kabátom, azzal 5 fokig jól elvagyok, de az alatt már én sem ülök fel biciklire. A térdeim nekem már folyamatosan fájnak, úgyhogy tudom miről beszélsz.
(#12696) Solad Jégeralsó, gumis térdmelegítő, téli bicajos nadrág, azon meg egy farmer. Nekem ez volt eddig a legtöbb.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Szerintetek túlzás lenne ultrahangos tisztítóval kimosni a láncomat? Egyáltalán szabad?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz ---Lasali--- #12816 üzenetére
Jelenleg úgy szoktam láncot mosni, hogy ecsettel és petróleummal vagy brigéciollal bekenem, majd fogkefével végigdörzsölöm, utána lemosom. Ha leszedem a láncot, akkor beleteszem egy félliteres üvegbe, öntök rá annyi petróleumot ami ellepi és rázogatással lemosatom róla az olajsarat. De most szereztem egy ütött-kopott ultrahangos mosót, gondoltam hatásosabb lenne.
Toomy, én lehet hogy nem javíttatnám azt a villát, hanem vennék egy újat.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Erről a Bianchi vázról mi a véleményetek? Nem tudom meg merjem-e venni, a méretében nem vagyok biztos, hogy jó lesz. Az Alpinebike-ban 53-as vázméretet javasoltak a mostani 56-os helyett, kérdés hogy az 54-es még belefér-e a tűrésbe. A magasságom 170 cm körül van.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Runner_fxr #13008 üzenetére
"kb. 540-545mm-es felső cső hossz a jó a te testmagasságodhoz, azt mérd le csőközéptől csőközépig, és ez alapján dönts."
[Ennél] a váznál 2 méret van megadva 58 cm magasság és 54 cm hossz. A hosszban jó lenne, de tuti hogy túl nagy lenne az 58-as magasság.
Lehet hogy inkább eladom egyben az egész biciklimet és a végkielégítésemből veszek egy újat.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
A hátsó támvilla mennyire kritikus ha javításról van szó? Tegnap kaptam egy törött alu vázra ajánlatot, a hátsó villa egyik szára van összezúzva 5 cm hosszan, azt kellene javítani. Viszont jár a vázhoz váltó, kormány, fékváltókar (Dura-Ace). De ha annyira jó vétel lenne, akkor a gazdája miért akar tőle szabadulni?
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Zola007 #13046 üzenetére
Én is inkább egy használt, de nem sérült vázat vennék, csak nem nagyon látok árban és méretben megfelelőt.
De elgondolkoztam azon is, hogy nem vázat veszek, hanem eladom a gépet és annak az árából, plusz a váz árából már egész jó outit lehet venni. Nincsenek nagy igényeim, jó az alu váz, carbon villa sem kell, 2x8 sebesség elég, de jó ha fékváltókaros és normális fék van rajta. A Sora - Tiagra szint elég, úgysem venném észre a különbséget a felső kategóriás cuccoknál.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz D.Orion #13062 üzenetére
Nálunk 2 felhasználóra jut 3 bicikli és 3 motor
"mert nem szeretek költekezni, még így se, hogy lenne miből."
Nekem is minden feleslegesen kiadott forint olyan, mintha a fogamat húznák. Lehet hogy voltak skót felmenőim? Most ezzel a Bianchi-val szemezgetek, de még nem döntöttem hogy megvegyem-e vagy várjak még hátha lesz jobb ajánlat is tavaszig.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Nagyon jó kis gép, méretben pont jó is lenne, de sajnálnék egy szinte új biciklit "lelakni". Ismerem már magam annyira, hogy esztétikailag nem nagyon vigyázok a dolgaimra. Karc, festékleverődés, stb nem igazán zavar.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Hasaggymeg Jobbulást.
A héten én is beugrottam megnéztem milyen áron vannak új outik. 200k-nál kezdődnek és az csak a sora felszereltség.
Használtból ez a nekem szimpatikus, sokkal többet nem szándékozom biciklire költeni. Még méretben is megfelelő, csak az ország másik végén van.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Ma megjött az új vázam, kíváncsi leszek ezen is szenvedni fogok-e mint az előzőn. Összemérve a kettőt alig van különbség, remélem nem nyúltam mellé a méretválasztásnál. Lehet hogy még kisebb kellett volna, mint az 54-es?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz rétisün #13304 üzenetére
Az a baj, hogy nekem nincs senki olyan ismerősöm, akinek 54-es váza van hogy tudtam volna tesztelni, így kénytelen vagyok hinni a méret táblázatnak.
Toomy: Ezt a vázszettet vettem meg. 54 cm (C-T) nyeregvázcső, 55 cm felsőcső (C-C) hossz. kb 170 cm magas vagyok. A mostani elvileg M-es Wenson, de legalább 56-os.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Mennyire néznek hülyének, ha az átmeneti időben ilyen kevláros alkarvédőt használok biciklizéshez?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Tudnátok ajánlani bicikli első lámpát az alsóbb kategóriában? 2-3000 forintot szánok rá és jó lenne vele látni is. Karácsonyi ajándék lenne, jó lenne addig beszerezni.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mercedes topic
- Konzol Screenshot
- Vicces képek
- Asztalos klub
- PC-re tart a God of War Ragnarök?
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Google Chromecast topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest