-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
itouchfan
senior tag
válasz fulton #230220 üzenetére
5460 km, szűk 50.000 szint (+406 km futás), de nem igazán vagyok elégedett vele, sőt... Év végét és jövő évet erősebbre tervezem.
Idén év végén akkor lennék elégedett, ha meglenne a 6800-7000 km, az jelentené azt hogy októberben még 300, nov-dec. legalább 600-600 km-t tudok menni. Ja és ez outi, Monti vegyesen.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #230220 üzenetére
Esés, majd egészségügyi problémák miatt csak 3,496.7 km és 65,602 m szint . Cserébe legalább 95% terep, idén nem sokat aszfaltoztam és összejött 34 KOM is .
itouchfan: na ja, az elégedettségtől szintén messze állok
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz fulton #230220 üzenetére
9759km/155856m szint
Mindez élvezetből, semmi feladatból tekerés. Még valamennyi jön hozzá, éves km nem biztos, de éves szint az tuti dőlni fog részemről. Ha már itt vannak ezek a frankó dombok-hegyek. Meg se tudom mondani hány hónapja nem mentem bringautas síkot itt, sztem talán tavasszal utoljára.
[ Szerkesztve ]
-
cousin333
addikt
válasz fulton #230240 üzenetére
Azt hiszem jelen, bár nem értem pontosan mire gondolsz...
Aláöltözőt én 30 fokban is hordok, szóval 2 réteget szoktam használni. Testre feszülős ilyen hidegre nem nagyon van szerintem (legalábbis annyira nem feszül, mint egy kompressziós aláöltözetnél), csak "passzentos". Sok múlik a tempón, és azon, hogy mennyire bírod a hideget.
Egy mez + aláöltözővel megoldható fagypont alatt is. Én Castellit használok, abból tudok példákat hozni. A Perfetto Long Sleeve (most már Perfetto RoS) például teljesen OK 10 fok környékén, és viszonylag passzentos is (nekem mindenképp ). Nem olcsó, de vannak akciók is. Mindenki döntse el, hogy mi éri meg neki.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz fulton #230262 üzenetére
Igen, az aláöltözet nagyon hasznos, mert elvezeti a testedről az izzadtságot. Mindemellett olyan szorosan a testre tapad ahogy kb. egyetlen mez sem. Amikor hazaérek teljesen száraz a bőröm.
A mez feladata, hogy melegen tartson, mindemellett ne izzadj bele és ne érje a mellkasodat a hideg menetszél. Ha beleizzadsz, akkor vagy nem elég jó a kabát, vagy egyszerűen csak túl meleg van hozzá (vagy nincs aláöltöződ). Az általam említett Perfetto tulajdonképpen egy kicsit vastagabb, merevebb, anyagában szélálló, egyrétegű mez, még csak nem is bolyhos belül. És mégis teljesen jó egy közepesen vastag aláöltözővel 10-12 fokban.
Én délután szoktam menni, ami azért jó így ősszel, mert induláskor még viszonylag meleg van (16*18C), és ahogy hűl az idő (10-12), úgy melegszem be én is. Reggel ez fordítva van, így trükkösebb az öltözködés is.
"We spared no expense"
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #230287 üzenetére
Az attól függ hol és mennyire mélyen ül benne a homok. Mástól nem tud ropogni csak attól hogy megszorulnak a szemek a homoktól.
Összekopás is igaz, nekem vadiúj most a fogaskoszorú és a lánc, alig van benne párszáz méter (!) így kicsit hangosabb. Féktárcsa is csak most kopott be. Munka mellett nem volt még időm sokat tekerni. De mivel 8-as van durván a hátsó és enyhe az első rotorban, így cserések lesznek, kophat be újra a fék. Mivel ingyen voltak így nem érvégás amúgy is újat vettem volna idővel. Előre rögtön 180-as megy + PM to PM 160-180 adapter. Hátul marad 160-as. Most is van fékerő, csak a fogási pont sok a nagyobbra beállított fékpofa távolság miatt. (Máshogy súrolna a csálé tárcsa).
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz fulton #230287 üzenetére
Ma nézegettem, tesztelgettem mi lehet a ropogó hang (valóban a lánc lenne?) kiváltó oka . Megfordítottam a láncot is ugyan úgy ropogott. Próbáltam álló helyzetben erőltetni a láncot, nagy nehezen sikerült kifülelni hogy hátulról jön. ha ráfogtam egyik kézzel a hátsó vázra (keréknél) másikkal erőltettem a láncot, éreztem a vázban hogy közvetít valamit - na itt volt először hogy azt mondtam ez nem a lánc lesz. De mi a gyorszárat már karbonzsiroztam legutóbb az nem, csak simán ülve se nyekereg....ekkor villant be hogy talán ez a két kis fül lehetett a bűnös amihez azóta nem nyúltam mióta összeraktam a biciklit.
[kép] [kép]
A váz csavarodik ha terhelve van. Ez pedig elég volt neki. Kis mocsok, ha befogtam a féket és csak rugóztam a nyergen semmi hangot nem adott, ha a szabadon tekertem akkor se csak is tekerés alatt terhelve.
Hátul teljesen szetszedtem mindent és a két kis váltófület mindkét oldalt zsiroztam/karbonzsiroztam.Tesztelve, megszünt a ropogó hang
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #230306 üzenetére
Karbon zsírt minek oda ahol nincs is karbon?
andrisbandi...csakúgy mint a motocross, rodeo stb.profi művelői, ezek is kivétel nélkül tele vannak orvosi fémmel mindenhol.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #230311 üzenetére
Nekem alunál eszembe nem jutott volna ezt a (nálam üvegport tartalmazó) dörzspasztát használni, múltkor véletlenül becsúszott a tisztított és újrakent nyeregcsövem és lecseszte róla a fekete festéket ez a xar. Közel sem viszem semmihez csakis a nyeregcsőhöz, külön dedikált ronggyal törlöm, tisztítom.
jojjer94... a helyzet az, hogy arra leginkább kirándulni járok nejemmel és vele nem sok terepezés szokott lenni. . Együtt hárman meg azért nem megyünk mert mi Zasszonnyal nem szeretünk várni másokra a mászásoknál.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz fulton #230322 üzenetére
Tekeredik a váz. Ugyanilyen vázam van, csak korábbi festés, 2x tört el a támvillánál a papucs. Egyszer eltörtem vele a gyz. tengelyt is. Vastag menetes tengellyel úgy ahogy bírja a terhelést, de emelkedőn nem szabad ráküldenina wattokat. Ez ilyen, attól, hogy nem nyikorog, még mozog.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
fulton
addikt
válasz fulton #230365 üzenetére
Most kiváncsiságból össze adtam mennyit vágtam rá a bringára, ebben amit itt a képen láttok benne. 401.000 ft(+ a kis csomagtartóban ami van, lakat belső...). Ez a cuccok ára. Munkadij nincs mivel én raktam össze. Erre vennék egy f*a kis vázat az a dekás nagyon tetszik az 339e (kár h csak M van). Es akkor 740e van egy jó kis karbon bringám. Az àrakat nézve jobban kijövök.
Mivel itt már minden felszerelés énrám van szabva így előnyben vagyok azzal szemben ha vennék egy komplett biciklit mert ott egy csomó mindent le kéne cserélni.
-
fulton
addikt
válasz fulton #230372 üzenetére
* Nem előre hanem fentebb húztam(elírta a teló).
Kis öltözködés:
--- voltam egy kicsit karikázni 18 fokban indultam 12 fokban jöttem, a dekás training aláöltözetet vettem(ez véknyabb mint a NW revolution) NW Reload kabát. Induláskor napi sütött lehúzott nyakrésszel 90-110 pulzus mellett Tehát egy könnyed tekerés 22- 25 ös tempó 20' alatt már kezdett melegem lenni, érződött hogy azért ebben 150 es pulzussal nemigen fogok tekerni 17 - 18 fokban. Városban kis elidőzés indulás haza rám esteledett, itt azért éreztem hogy hideg van, aztán beálltam egy kb 140 150 es pulzusra és teljesen jó volt. Itthon nem voltam nedves. Ruha sem. Tesztelgetjük mi hogy :)[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz fulton #230385 üzenetére
Azért azt tudod, hogy ezt a villanyakat azért le szokták vágni, nem szokták így hagyni, és szerintem te így akarnád használni... jól gondolom?
Meg erre pakolnád át a mostani cuccaidat, mert erre a vázra direct mount fékek mennek , sima v fék nem...neked országútiban szerintem valami endurance verziót kellene keresned, azon jobban felegyenesedve ül az ember...
Amúgy szerintem országútiban kb az 56-s felső cső hossz való a te méretedhez...
Én azért elgondolkodnék egy alu bringán carbon villával...valami ilyen [link] [link] bár 56-s ezekből sincs most, de egy 58-s van...
[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
nemeth989
senior tag
válasz fulton #230385 üzenetére
Ha ilyen beállításokkal fogsz menni, pont a múltkor láttam a GCN-en hasonló bringát. Ott se értettem az elképzelést, nálad se, az hogy könnyebb valószínűleg igaz, lehet gyorsabb is leszel valamivel, de hogy hosszútávon még mindig egy fékezőernyő leszel ebben a pózban az is biztos. Meg is van a Pinarello [link]
[ Szerkesztve ]
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #230393 üzenetére
egyrészt nem hiszem hogy 10+cm-es konzolhosszra méretezték volna a vázat és a villanyakat, másrészt meg az irányítást-kormányzást tutira borítja.
olyan vázat kell találni, ami (viszonylag jól) passzol a felhasználóhoz, sem a mostani, sem a tervezett nem teljesíti ezt a követelményt.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz fulton #230399 üzenetére
Megértelek, tudom, milyen az, mikor így rápörög valamire az ember.
A helyedben arra keresnék lehetőséget, hogy felülhess egy - akár M-es -Van Rysel-re, talán nem is lenne kicsi.
Viszont szerintem mindenképpen választanod kell az outi meg a trekking pozíció között, mert egy Van Rysel-féle outi váz semmilyen beállítással nem lesz olyan, mint a mostani bringád. Az égig emelt kormánnyal megerőszakolnád a váz geóját, és szerintem kényelmes sem lenne. Próbálj ki egy outit, biztos van olyan üzlet, ahol van rá lehetőség, lehet, hogy a megfelelő beállításokkal nem is lesz olyan megszokhatatlan a pozíció, legfeljebb más lesz, mint a mostani. -
balintbaba
tag
válasz fulton #230409 üzenetére
Trifox, Hongfu, Dengfu esetleg Winspace vázakat nézegetnék, ha most építenék országútit. Szerintem ilyen Van Rysel vázat már nem gyártanak, Trifoxból pedig biztos van fekete-piros is. Egyébként szerintem már korábban is írtam, Van Rysel ADR AF 105 lenne neked a legjobb megoldás. Összerakni nagyon drága lesz.
Ha már kínai bicók, ma a családdal raktunk egy Balcsi kört, nettó idő 7:30 körül, mindenki jól bírta. Szakszerű letámasztás.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #230412 üzenetére
Ne haragudj, nem tisztem itt nyelvnáciskodni, de elszáll az agyam mikor a pl. pékségben kérésemre, hogy afjanak egy sültebb kenyeret valamelyikre rámutatva azt kérdik "Ő (!) jó lesz?"
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
válasz fulton #230409 üzenetére
Ez is alu bicaj. Jelenleg 9.5kg körül lehet, mert 9.9kg a gyári súlya én meg csak a kerékszettet cseréltem le, amin fogtam 350-400grammot. De ugyanezekkel a cuccokkal mennyivel lenne könnyebb egy carbon vàzas bicaj? Szerintem kevesebb,mint 1kg-al. Példának ott a Rose. Alu vázas Pro SL disc 105: 8.9kg. Karbonvàzas reveal four 105 8.1kg. örülnék ha azért nem mennék most 40-es átlagot, mert 800grammal nehezebb a bicajom .
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #230404 üzenetére
amúgy 340-ből használtan ki lehet fogni komplett karbonvázas bringát is, 1-2 generációval régebbi ultegra szettel.
erre csak egy direct mount első fék 20.000 forint, ha újat akarsz venni
ha minden komponens új, akkor min. 200k a kerékszett (ami minőségben passzol a vázhoz, de inkább több), egy 105-ös groupset meg 240-250k és akkor még nincs stucnid, kormányod (+bandázs), ülésed, bovdenezésed.
szóval 800-850-ben áll meg, ha mindenből újat akarsz
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #230422 üzenetére
Így van, hülyékkel nem érdemes vitázni.
Könnyen agresszív véleménycserére kerülhet sor, ahol különböző folytonosságok megszakítására kényszerülhet az ember.Nálam bevált vitás helyzetekben, h elnézést kérek, tisztelettel viselkedem. Így ő is normálisra vált, békésen elválunk.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #230427 üzenetére
abból semmit sem tudsz használni koskormánnyal (és az ahhoz való fékváltókarral).
de tényleg, még a hajtást sem, mert az első váltónak más a pozíciója, mint ahol a lánckerekeid vannak.
az eltérő testtartás miatt a nyereg sem lesz jó, a mai fotódon szereplő alkatrészekből (kiegészítők kivételével) a pedált tudod átrakni meg az első kereket. (ha a mostani hátsó papucstáv 135 mm)
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #230411 üzenetére
Ne vesd el élből az alut, jó alapanyag. A váz geometria és a mérete a fontos. Rá kell próbálni pár biciklire és megtalálnád, hogy kábé mi lenne a jó. Outi helyett inkább gravel vagy trekking vázakat kéne nézned, mert pont az outi, ami "hasalós". Így árban is emberibb lenne a dolog, mint a karbonnal. És igen ha jó a váz méret és nem kicsi, akkor nem kell ennyire hosszú kormányszár. A mai modern geometriás vázak erősen ejtett felsőcsövesek, a te Landridered meg még vízszintes. Lehet ha elmész egy jól felszerelt bringás boltba akkor látsz csomó olyan biciklit, amire nem is számítasz és tetszeni fog.
A fék viszont tárcsának kellene lenni, a jövő az lesz, hogy a felnifék ki fog teljesen kopni. Nagyon nem is fogsz találni olyat, ami nem tárcsafékes. Outinál is ez a trend, de még találni felnifékest. Ezért írtam annó, hogy érdemes rögtön olyan agyat venni, ami erre fel van készítve, így nem kell rögtön agyat átfűzni vagy kerekeket cserélni.
De ez nem újdonság, MTB-knél már a 2000-es évek közepétől volt IS fékkonzol, később PM. Telóknál is az alap rugós is mind PM-es már régóta.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- DJI Spark Drón + kiegészítők
- Eladó Radiomaster Ranger Micro 2.4GHZ ELRS Module
- XL vázas, újszerű Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)