-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #190865 üzenetére
Miért nem tudod azt elfogadni, hogy ők is sportoltak, meg én is? Mivel van plusz rásegítésem, persze, hogy megelőzöm őket. Ha nem egy tempó kategóriában vagyunk, akkor ugyan miért fájna nekik, ha megelőzöm? A sportmotoros is sportolhat ott fölfelé, döntögethet a kanyarokban és közben engem is megelőz. Ettől most duzzognom kéne?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #190865 üzenetére
Nekem teljesen mindegy, hogy a bohócok mit mondanak, nem csak a pedelecről, bármiről!
Az viszont azért érdekes, hogy komoly sportembertől, aki tényleg magasabb szinten képzett kerékpárban, akár outi akár monti vagy esetleg mindkettő, még soha nem hallottam ezeket a baromságokat amiket a fő fikázók puffogtatnak. -
Somatom
veterán
válasz parandroid #190889 üzenetére
Honnan tudjam? Attól, hogy beöltözök versenyző mezbe, a teljesítményem nem lesz összemérhető egy edzett outiséval. Ha így pedálozok egy analóggal és elhúz mellettem egy pedeleces, ő sem fogja tudni, hogy én egy versenyző vagyok, aki épp pihenősben nyomja, vagy csak egy mugli, versenyző mezben. Csak annyit lát, hogy egy versenyző mezbe öltözött outis.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Alg
veterán
válasz parandroid #191081 üzenetére
Autópályán nem szoktam bringázni, arról nem tudok nyilatkozni
ZolkoW: Fehérvár felé meg pláne nem szoktam járni, összekeversz valakvel...
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #191131 üzenetére
Keress rá utcaképpel az említett helyre:
47.5316016, 19.0436793
Felfestve a bringajel és szaggatott vonal a két irány között. A screenshoton a rakpart keresztezése. Látható az autóforgalom és szemben a kerékpárút tábla. Utána jön az említett felüljáró, aminek a túloldalán erre érkezel. Szintén bringaút tábla, külön hely a gyalogosoknak. Tökéletesen bringázható út. Eszembe nem jutna, hogy a rakpart közútját válasszam helyette.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #191143 üzenetére
Azért vagyok "beragadva", mert tipikus példa. A közúton ugyanis egyetlen gyalogátkelős lámpa okozhat lassítást, különben teljes tempóval végig lehet teperni. Vannak, akik meg is teszik. Csakhogy az a teperni outival is csak 30, max 40. Semmi köze ahhoz a tempóhoz, amivel az autók mennének. De, több hasonló helyet is tudok, ahol bár egy kicsit körülményesebben, de biztonságosabban el lehet jutni A -ból, B -be.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
balintbaba
tag
válasz parandroid #191246 üzenetére
Én is használok ilyen táskát, csak a legegyszerűbb verzióját mindenféle telefontartó és kis rekeszek nélkül. Én szeretem, mert nem kell mindent a mezzsebbe betömködni és ugyanúgy tekerés közben elő lehet venni belőle bármit. Na meg mióta Pelikán Janit megláttam, hogy valami hasonlót használ, azóta nem is érzem magam annyira muglinak egy felsőcső táskával.
-
Sleek
senior tag
válasz parandroid #191257 üzenetére
Az a baj ,hogy felénk rengeteg ramaty van az úton . A gp4000 gumin rengeteg vágás lett pár használat után. Ezért gondolkodtam vmi jobb vâgásbiztos ill szúrás biztos gumiban
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
nagyúr
válasz parandroid #191311 üzenetére
+pár nap, semmi extra. asszony bicaján teljes bovdenezés + monoblokkcserét + minden újrazsírozást vállaltak a hét végéig (hétfőn vittem be). a nagy roham már lement.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz parandroid #191257 üzenetére
Én is GP5000-ret vettem az outimra, rendeltem egy 25 és 28mm-est, felpróbáltam a felnire a 25-öst, elég virsli az előző széria (GP4000) 25mm-hez képest, így 28mm került végül előre és hátra is.
Viszont így lett egy maradék GP5000 25mm gumim ami csak felpróbálva volt a felnire, 1 métert sem mentem vele.
Fórumtagnak 13ezer forintért odaadom, doboza is megvan, vadi új, 2021 5. heti gyártás. -
Csokicsibesz
tag
válasz parandroid #191383 üzenetére
Vk tempó = monti. Országútiban az elektromosnak nincs értelme.
Montiban mivel 25 km/h segít rá, ezért elég beteg tempóban lehet menni felfele. Még ha nem is használod ki a max rásegítést, csak mondjuk 20km/h mész felfele az is nagyon komoly (nyilván ehhez azért rendesen kell betenni neked is wattot).[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz parandroid #191386 üzenetére
Igazából te nagyon teljesítmény orientáltan nézed a kerékpározást (meg a sportolást is). Csomó ember van, akinek ez arról szól, hogy elmegy a haverjaival vagy a családjával túrázni és jól érzi magát. Erre szerintem baromi jó az e-bike.
Saját tapasztalatom is az, hogy el tudok menni faterommal bringázni és nem marad le (annyit), nem kell folyamatosan bevárnom. Terepen mondjuk igen, mert technikai tudást a rásegítés nem ad. Tudom, hogy apámat nem érdeklik a wattok meg a teljesítmény, neki inkább az számít, hogy felment a Mecseken a Tv toronyhoz meg ment mondjuk 30-40 km-et és jól érezte magát.Nyilván vannak olyan helyzetek amikor én is berágok az e-bikeos arcokra, de ez inkább a személynek szól.
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #191390 üzenetére
Miért ne lehetne sporteszköz? Runner_fxr már levezette neked. Le tudsz adni mondjuk 300 Wattot. Adott mászáshoz 600 kéne. Fel tudsz tekerni? Nem. A Pedeleces megkapja a saját 300 -ához, a bringa 300 -át. Ő így fel tud tekerni. Melyikőtök adta le a nagyobb teljesítményt? Ő, mert neked a tolás marad, ami nem lesz 300 Watt. Vagy, meg sem próbálkozol azzal a mászással és úgy még kevesebb.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
6030D
Ármester
válasz parandroid #191427 üzenetére
+Somatom: mondjuk ezzel a kinek nagyobb a kukija témával akár szobára is mehetnétek ám.
#leszekénag*c*mertmásnemszólMerida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #191451 üzenetére
Így van. A Pedeleces ráadja a kakaót. De, azt ne próbáld meg beadni, hogy Te kettőt rágyúrsz a 300 -adra, lesz 600 és feltekersz! Szóval, ott tartunk, hogy ugyanazt a 300 -at képes leadni, mint Te sportolás közben, de szted ő azért nem sportol, mert van mellé még 300 -nyi villanya.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Teasüti
nagyúr
válasz parandroid #191474 üzenetére
Ezzel a logikával a gramm mánia és a gép tömege is teljesen irreleváns, hisz egy 20 kilós acél szörnyeteggel még többet lehet edzeni és az még inkább "sport" egy mászásnál és lehet fintorogni lenézően a melletted elsuhanó pehelysúlyú kollégákra, hogy nekik mi abban a kihívás: 7 kilós outival minden hülye fel tud tekerni, bezzeg a 20 kilós acélszörny, na az már valami!
Pedelec az csak hozzátesz a hatótáv(od)hoz (mielőtt kidöglesz) és a nagyobb hatótáv több mókát jelent. Ennyi.
MTB-nél ez meg azért nagy szó, mert hegyet mászni senki* nem szeret 1 órát, hogy utána leguruljon 5 perc alatt, majd újra és újra...
Nekem nincs pedelecem, de tényleg olyan nehéz ezt belátni?
*Mazochistákat leszámítva.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #191490 üzenetére
A normálisabbját nem érdekli, hogy mivel és hogyan teker a másik. De, van néhány idióta, akiből előtör a sportolhatnék, amikor meglát egy olyan pedelecet, amin nem nagypapi ül. Mint a bikának a vörös posztó. Persze, tudja, hogy a pedelecesnek csak 25 -ig fog tartani a móka, aztán majd önelégülten lepörgeti az outival. Azért nem fogom 25 -nél abbahagyni a tekerést, hogy neki ne kelljen pszichológushoz járnia a lelki megrázkódtatás kikezeltetéséhez. Ha ő sportolni akar, hát sportoljon, én viszont épp nem sportolok, hanem haladnék. Nekem a terep a sport, az aszfaltot csak közlekedés céljából használom (mint egyébként a kerékpározók többsége).
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Teasüti
nagyúr
válasz parandroid #191490 üzenetére
Ne tegyük azért magunkévá a fizikát az élettan hátán, ha a pulzus, és a légzés ugyanannyira ugrik meg a pedelecen, mint a nem pedelecen, akkor honnan jön a később kidőlés? Ha később dőlsz ki ugyanazon edzettséggel, az azt jelenti, hogy energiát spóroltál, azaz alacsonyabb volt az edzésintenzitás.
Ilyen állítás nem hangzott el.
Én azt állítom, hogy több élményt kapnék 40 km alatt terepen, mint mondjuk 25 alatt amit önerőből tudnék menni. Meg azt állítom, hogy nekem a lejtőzés adja az élvezetet, nem a visszamászás. Bringás parkban a felszállítás nem ingyen van, feltekerni meg nem igazán szupi (mert a második kör után elmegy az életkedved). Ha vki pl bringás parkban éli az életét, annak már a liftezés költségéből megvan a pedelec felára egy idő után. Aztán ott vannak azok, akik szerint sokkal jobban kihajtják magukat pedeleccel, mint analóggal mert arra fordítod az energiádat, ami igazán számít, nem pedig arra, hogy eljuss a startig. A nap végére többet mentél, többet kaptál és legalább annyira elfáradtál ha rendeltetésszerűen használod.
Persze lehet menni nyugdíjas módban is, az már kevésbé sport szerintem is.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #191492 üzenetére
Nálunk nincs rendszám, kívülről nincs látható különbség egy pedelec és egy s-pedelec között. A "törvénytelen" nem épp a legjobb szó rá. Sztem a szabálytalan a helyes kifejezés. De, azt már korábban kitárgyaltuk, hogy ha nálunk szigorúan vennék a kerékpárosokra és egyéb közlekedő izékre vonatkozó szabályokat, akkor nagyon sok bringa, roller, egykerekű gördeszka, monocikli, stb. válna "törvénytelenné". Innentől viszont szubjektív, hogy kinek, milyen szabálysértés fáj. Én ebből a szempontból sztem nagyon toleráns vagyok. Felőlem mindenki azt csinál, amit akar, amíg engem nem veszélyeztet.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
xy.zsolt
őstag
válasz parandroid #191490 üzenetére
+1 Aki ténylegesen sportosan használja (erőnlétnövelésre) az pedig ne vegye magára.
flash-
Hosszabb távon (km-ben) pörgetve fogsz jobb átlagot elérni....90es cad-on. És nem mellesleg az ízületeket is kíméli a pörgetés a taposással szemben. Most tapostam 3 hétig...80-85 cad-on és rápróbálgattam a hosszabb távokra....ki is dőltem mint a rohadt nád[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #191564 üzenetére
Ez nevelés kérdése is. Ilyen aránytalanságot én biztosan nem engednék versenyen, főleg nem gyerekek között.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
maximilian4
addikt
válasz parandroid #191564 üzenetére
Viszont ha szigorúan csak a képre és a kérdésre koncentrálunk, akkor lássuk be hogy azonos erőnlét esetén nincs semmi esélye a másik gyerkőcnek. Ahogy szoktam nézni stravan, az outisok simám vernek aszfalton 30-40-50 wattal gyengébb teljesítménnyel ugyanazon a szakaszon. Pedig cx és outi között nincs ekkora különbség.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
inifini
tag
válasz parandroid #191581 üzenetére
A watt helyett a watt/kg pontosabb képet ad, mint a sima watt érték.
[ Szerkesztve ]
-
SOAD19
addikt
válasz parandroid #191644 üzenetére
Köszi!
#191649xy.zsolt
Igen, az áttétel nagyságán lett volna a hangsúly. Írtam, hogy jórészt városi használatra kellene, de azt nem írtam, hogy sík terepen, lévén, hogy az alfödön, Debrecenben vagyok fellelhető. Mondjuk múltkor jól jött a nagy fogaskerék hátul, mikor ismerőssel Füzesabonyból tekertünk fel Bükkszentkeresztre. Felsőtárkánytól 30 km-en át emelkedő volt, amihez a magunkfajta sík terephez szokott emberkéknek kihívás volt. Főleg ismerősnek, aki 65 felett van, és amúgy nem szokott bicajozni. Párszor már majdnem feladta, mondván, hogy ha a következő kanyar után, nem lesz végre egy kis lejtős szakasz, ő abbahagyja, feladja. Magának köszönheti, ő találta ki, hogy ne megint Miskolcról menjünk, pedig, azért ott is volt szintemelkedés, de legalább maga a táv sokkal kisebb volt. Most ránéztem, 597m mászást ír a google maps, ez soknak számít (tudom relatív, kinek mi a sok)?Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
trialboj
őstag
válasz parandroid #191692 üzenetére
Én nem voltam aktív, lehet tudni, hogy mire fel fogyott el az összes bringa és ezzel együtt az összes alkatrész is? Hirtelen mindenki bringázni kezdett? (nem a városban való cirkálásra gondolok, a komoly millához közeli gépek sincsenek készleten) illetve sehol sincs raktáron az új shimano hajtás, hogy létezik ez?
A nem tetszik a színe, engem pont érint, retentően fantáziátlan a 2021-es trail modellek színvilága. Van fekete feketével, és matt feketével, meg fekete mattal, és kb ennyi.... egyedül a canyon-nál van minden modellre 2 választható szín, minden más márkánál, ha nem tetszik a szín, másik árkategóriába eső modellt kell válassz.
Még sosem vettem boltból, bringát, itt nincs olyan opció mint az autókál, hogy kicsit felextrázzuk, vagy hogy ha nem tetszik a gagyi fék, akkor kis felárért jobbat kérjek? Esetleg eleve fékek és hajtás nélkül vegyem meg?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #191807 üzenetére
Nekem is chicken...vagyis Sigma ( ) nugettem van, szeretem mert egyszerű és nagyszerű, a Buster 700 viszont kiakasztott már néhány szembejövőt mikor véletlenül maxon felejtettem ...igaz elég magasra van állítva, hogy messze ellássak vele az erdőben is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #191809 üzenetére
Csak kelet Európának gyártják, hadd vakuljon a férgese?
promagus... semmi jót ... próbáld a Decathlont,hátha.
trialboj... enyém Deore, de az nem úgy néz ki, mintha nem lehetne rajta tányért cserélni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RexpecT
addikt
válasz parandroid #191796 üzenetére
Valamennyivel több izom van rajta valóban. 1,8m és 73kg míg, pl. Valter Attila 1,85m és 65kg.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #192001 üzenetére
Drága országútit nem vinnék arra, inkább valami gravelt
igazából ez a magyar úthálózat nagy részére igaz, nem? -
ivana
Ármester
válasz parandroid #192116 üzenetére
Miért nem szerelnek az emberek maguknak? Itthon elég sokan maguknak szerelnek. Egy 9 sebi ultegrás karbon villás gép hobbira ma is bőven elég.
Amúgy egy full hajtás csere (lánc, sor, hajtókar) nem kéne, hogy egy óránál tovább tartson. Ha egy kerékpár nagygenerálja 5-10 óra az szimpla lopás, mert az max. a számlán annyi. Az alkatrész árak pont jobbak amúgy arra felé, nem véletlen szokás a topikban roseról rendelni cuccokat.
[ Szerkesztve ]
-
modflow
veterán
válasz parandroid #192125 üzenetére
Tessék? Tudatlan vagyok, ez már olyan, mint az autó, hogy, csak külső van??
-
INTELligent
senior tag
válasz parandroid #192116 üzenetére
Dehogy nincs, direkt miattad raktam fel Strava-ra még múlt héten . Csak nagy a késleltetés, mert elég húzós beleszokni az új környezetbe - gondolom neked nem kell mondanom, hogy a németek szeretik az adminisztrációt.
Egyébként tényleg durva, hogy milyen deal-ek vannak a használtpiacon. Most épp azért nézek cipőt SPD-hez, mert kombipedálos a bringa, és 30€ alatt kb. vadiúj darabokat lehet kapni.
Amúgy annyi szépséghibája volt, hogy az első váltót állítani kellett, ami nem nagy kunszt, de állvány nélkül este 11-kor vicces dolog. Amúgy ma jól megszívtam: nézem, hogy már nem vált fel a nagy lánctányérra, hogy a fenébe lehet... Kiderült, hogy annyira nem volt szervizelve a bringa, hogy a bovdent tartó csavar tök laza volt. Fél órát szórakoztam vele, az indexelést az útszélen nem sikerült belőni, de az összes fokozat megvan.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz parandroid #192140 üzenetére
Amint meglesz a végleges helyem, és nem multitool-lal kell szórakoznom, meglesz . Többet érdemel ez az ultrakönnyű Cube. Nem, egyelőre nem veszek másikat, az átmeneti időszakhoz jó lesz ez is.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Teasüti
nagyúr
válasz parandroid #192179 üzenetére
Régen volt több alternatíva is. Endomondo, Sportypal. Ezekkel mi lett?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #192140 üzenetére
Na ilyen se volt még, hogy mi valamiben egyetértünk.
Én is azt gondolom, hogy ha bizonytalan az ember, sokkal jobban jár ha szakemberre bízza a szerelést. Pár évente egy nagy generált ki lehet fizetni, a lényeg, hogy megbízható helyre kerüljön a bringa, de a mai világban ennek azért utána lehet nézni.
Németországban is biztos megvan az a réteg aki azért karbantartja a bringáját, főleg ha drága cuccról van szó. Persze sokan tényleg csak akkor viszik a kerékpárt szerelőhöz ha az üzemképtelenné válik.
Ezen a téren még van mit fejlődni, de egyre többen értik meg, hogy mindenképpen jobban jár a rendszeres karbantartással mint az elhanyagolt felhasználással, anyagilag sem feltétlen jobb ha csak akkor javíttatjuk a bringát amikor már széthullott.Annyiban megemlíteném a pedelec bringákat, hogy én azt tapasztalom, hogy a pedelec-nek köszönhetően sokkal több ember értette meg a karbantartás fontosságát. Rengeteg új felhasználót hozott be a bringázás világába a pedelec, ez vitathatatlan. Illetve nagyon sok olyan felhasználó van, aki előtte csak a legócskább, legolcsóbb bringáért adott pénzt, viszont rásegítéssel már érdekesebbé vált számára a bringázás, ezért megveszik a sokkal magasabb szintű, prémium felszereltségű gépeket is. Itt találkoznak először minőségi váltással, fékrendszerrel, teleszkópokkal stb. Persze az is fontos, hogy az értékesítő már az eladás pillanatában felhívja a karbantartás fontosságára a leendő tulajdonos figyelmét. Sajnos vannak kereskedők, jellemzően pedelec fronton, akik csak eladni akarnak, de utána már nem kérnek az esetlegesen nagyobb szaktudást igénylő karbantartásból. Úgy adnak el, top felszereltségű össztelós pedelec bringákat, hogy meg sem említik, hogy esetleg annak a szerencsétlen Fox teleszkópnak néha némi olajra, meg tisztításra is szüksége lenne. Kimerül a karbantartás a lánc, sor cserében és szoftverfrissítésben.
-
balintbaba
tag
válasz parandroid #192220 üzenetére
Ilyen szemszögből persze, 3 ezer euróért már nagyon jó biciklit kapni, de ha ahhoz nézem, hogy 2021 van, és a felső-középkategóriában még mindig bovdenes váltással szórakozunk az elég vicces.
A váltók, fékek piaca csak látszólag oligopolpiac, a Shimano kb. egyedül leuralja az egészet. A konzervatív japánoknak meg ha nem kell, nem is erőltetik meg magukat. Mivel csak magukkal versenyeznek, nem csorgatják le a Di2-őt az alacsonyabb kategóriákba, mert azzal nyírnák a magasabb szinteken lévő mechanikusokat. Ahhoz képest, hogy már több mint 10 éves technológia, a mechanikus Dura Ace-t még csak most fogják kivezetni. Mire egy átlag halandó ember meg tudja majd venni az elektromos váltós bicóját az még 5-10 év. Pedig technológialig jóval egyszerűbb megoldás, és használatban is nagyon kevés hátránya van. -
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #192185 üzenetére
Gyakorlatilag az alap egy tesco bike szintű borzalom és rá van aggatva a legócskább kínai agymotoros szett. Rémálom.
Montiból is 3-ból kettő pedelec már arrafelé. Évente több mint 1 millió fogy Németországban, persze kétségtelenül a pedelec trekking ami magasan vezet, de nagyon népszerűek a mtb alapokon nyugvó e-trekkingek is. Szóval elmondható, hogyha ma Németországban bárki besétál egy kerékpárüzletbe, bármilyen célra is is keres kerékpárt, legnagyobb valószínűséggel egy pedelec verzióval fog távozni.
Én is úgy gondolom, hogy alapvetően jó ez az irány, mert legalább kerékpározik, nem autóba ül. Azt aláírom, hogy aki hétköznapi célra vesz egy pedelec trekkinget az nem fog túl sok sportot ebbe beletenni, legtöbben olyan célra vesznek pedelec trekkinget amire a hagyományos verzió is jó lenne, de jobb buli a pedelec, a pénz megvan rá, nem kérdés melyiket választja az átlag ember.
Monti már kicsit más tészta, de azt a részt már körbejártuk.Mondjuk számomra a gravel mint kategória, nem annyira értelmezhető amúgy se, pedelec-től teljesen függetlenül, de hát ízlések és pofonok.
Nekem analóg vonalon teljesen jó az alap Merida Speeder, asszony is elvan egy középkategóriás cross-al. Teljesen jól elbringázgatunk ezekkel, általános felhasználás mellett semennyire nem is hiányzik ezekből a rásegítés.
[kép]
[kép]#192187 ivana: Valóban nem egy bonyolult szerkezet, de Te a kerékpáros témával kelsz és azzal fekszel. Nyilván ilyen beállítottságú embernek ez faék kategória, de ez nagyon nem az általános! (Kerékpáros futárokat látok nap mint nap, akik nemhogy belsőt cserélni, de egy nyamvadt pumpát nem tudnak használni, és inkább ez az általános mint az, hogy otthon nekiugranak darabokra szedni és összerakni a kerékpárt, legyen az bármilyen alap gép.) Egyrészt az átlag ember ezzel közel nem foglalkozik ennyit, csak használni szeretné, másrészt meg a szerelésre sincs felkészülve szerszám és műhely ügyileg. Nyilván szervizbe fogja vinni. Hasaggymeg kolléga rátapintott a lényegre, állapot függő is a dolog, ha minden össze van rohadva, sokkal több idő elmehet. Persze abban egyetértünk, hogy a 10 óra túlzás, azonban 4-5 órás rezsióradíj reális lehet bizonyos esetekben.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #192235 üzenetére
a g-one allroundot nem ajánlom, egy kis sártól korcsolyapályán éreztem magam.
nekem 80-90%-ban aszfalton (igaz, szar, városi aszfalton) fog menni, ezért mindenképpen csere lesz.
én erre touring külsőt vennék, pl marathon almotion, az tubelessben is elmegy és jól gurul.
gravel gumiból a hutchinson touareg sem rossz (erre cseréltem a gravelen a g-one allroundot), de sajnos nem sokat tudtam használni, mert beütött a covid. bordázat alapján ez sem bírja majd a sarat, de télre úgyis veszek egy cx gumit.
szerk:
a sima gravel gumiknak nem nagyon van defektvédelme, szerintem ott csak a tubeless jöhet szóba, commuteren minek szívjon az ember, fél kiló pluszra lecserélném a reggeli belsőcserét.a marathon 365 gt szerintem jó, az sárban és hóban is elmegy, csak nem könnyű.
[ Szerkesztve ]
-
Redneck
veterán
válasz parandroid #192235 üzenetére
Ezt értem, de nem egy nagy túrázós típus, és eddig észérveim ellenére, hallani sem akart trekkingről, neki az nagyibike. Ez egy darabig nem fog változni szerintem.
A kérdésem az, ha használt 26-os kerekűt választok, van hozzá alkatrész? Mert ezzel a Bianchi vázas kerékpárral, nagyon szemezek, annyira bagóért adnák...Aztán ha mégis rákap az ízére, valószínűleg kisebb a bukó, mint egy új, de low-cost Decas géppel.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
szabop27
csendes tag
válasz parandroid #192243 üzenetére
Pont hasonló céllal cseréltem le a Bad Boy gyári 28mm-s gumijait Continental Urban Contact 42-re, sokkal komfortosabb lett a bringa. Gyors, jóval könnyebb mint pl. a Schwalbe Marathon, tudom ajánlani!
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #192243 üzenetére
erre szerintem a touring gumik jók, főleg ha a defekttűrés+tartósság is fontos, a súly meg annyira nem:
-
ivana
Ármester
válasz parandroid #192255 üzenetére
Ez az ár nagyon durva. Azért erősen elgondolkodtató, hogy egy ezer éves acél outi színvonalú gép egyenes kormánnyal is majdnem 300k (az egyenes kormány rohadt nagy költség csökkentés, mert a fékkarok és a váltókar kb. 5-öd annyiba kerül, mint az outis fékváltó). Konkrétan a mádosik outim ami kb. 60-ból raktam össze másfél éve magasabb technikai színvonalat képvisel. Arról nem is beszélve, hogy a tizedéért veszel vintage montit ami kb. ugyan erre jó.
-
őstag
válasz parandroid #192255 üzenetére
Na most jól elbizonytalanítottatok mi lenne jó döntés..
Valóban nem olcsó gép, de ha még rossz is, akkor hagyom.. -
őstag
válasz parandroid #192266 üzenetére
Akkor a Pro már ajánlottabb a Tiagra szettel?
Ha a +60e Ft miatt ég és föld a két bringa, akkor lehet "megéri"..amilyen árak most vannak, atyaég, olyan mint a PC ipar..[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz parandroid #192255 üzenetére
Nincs összehasonlítási alapom, de én a gyári schwalbe x-one allround-ot cseréltem le, [x-one speed] -re. Ennek olyan "trekkinges" a mintázata. Középen haladós, de van a két oldalán mintázat, ha sárba tévednél Én is azért cseréltem, mert bár cyclocross a bicaj, de 95%-ban aszfalton fogok menni Nekem 33-as és maxra (4.8bar) fújom belsővel használva. Hiába full karbon az első villám, de egy levegős rock shox telós monti mellett nekem más megvilágítása van a "csillapításnak" Kíváncsi lennék milyen egy 26-os 7-8 bar-ra fújt kerék csillapítása, ha ez a 33-as elvileg komfortos .
-
arcitec
addikt
válasz parandroid #192312 üzenetére
Figyu elfogadom a kantáros verziótok, na de évek óta kantár nélküliben tekerek ahogy leírtam és NEM butaság. Egyáltalán nem állítottam hogy a tiétek az. Na de ne már , hogy ne legyen más használat is jó. Azon túl anno próbáltam a kantárost, nekem nem jött be de nagyon nem jött be, számomra kényelmetlen. Akkor ez most butaság? Ne már. Megfelelő rövid nadrágom van és az is olyan magas, hogy véd BŐVEN. Ráadásul télen NEM megyek, sőt
csak és csak is jó időben. Lehet aki így használja, alsó nélkül neki jó, tegye, de nem azt kell állítani, hogy alsóban butaság.Meg a rövid gatyó butaság. Utcai nadrágban is butaság az alsó? Szerintetek miért van az alsó úgy egyébként? Összecsokizod,telepukizod stb akár ... (jó jó TE nem) Nekem így kényelmes, higiénikus és mindenki tegye azt amit jónak lát.
Ez nem az a kérdés, hogy van vírus vagy nincs szerencsére. Csak azoktól mentsen meg a sors, akik falsul gondolkodnak ..[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz parandroid #192332 üzenetére
Na ezen jót nevettem, nagyobb tempónál kegyetlenül tud hűteni,
Használd egészséggel ahogy akarod, de én meg maradok a saját bevált dolgaimnál OK?#192316 6030D : +2 Erről is van szó, tömören röviden ... Nekem is ilyen is van
[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
válasz parandroid #192414 üzenetére
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Mezga Aladár
veterán
válasz parandroid #192470 üzenetére
"Amit meg te csináltál, hogy két ugyanolyan célú technikai alsót húzol egymásra, az szerintem pont csökkenti a hatékonyságukat, de erről nem láttam még tanulmányt."
Én is szoktam de csak akkor amikor hideg van és kizárólag országúti cucchoz. Ha használom az alsót akkor sokszor kidörzsölődik az alsó fertály.
Komfortba egyértelműen jobb a kerékpáros nadrág natúrban.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz parandroid #192470 üzenetére
Kíváncsiságból próbáltam ki, nem érdekel erről semmiféle tanulámány engem. Kényelmes volt számomra, nem gyűrődött, nem dörzsölt ki. Hosszú távon én meg nem fogom használni valószínűleg. Próbáld ki és írj róla valamit.
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Automata kávégépek
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Napelem
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen okostelefont vegyek?
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Apple Watch
- Notebook hibák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen