-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yahhher
aktív tag
válasz Hasaggymeg #127040 üzenetére
😀
Sajnos nem ilyen dologról van szó..👍Üdv B.
-
bringasisti
őstag
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #127035 üzenetére
+Yahhher: akkor a feljebb már említett, a váznak nem csak magassága, hanem hossza is van példájára egy kis összehasonlítás:
- Cube LTD Pro 2014: 21"/620 mm top tube lenght
- Kellys Gate 2016: 19"/625 mm, 21"/650 mm
- Merida CF3 váz: 19"/619 mm, 21"/642 mm
- Focus BF 27,5": 19,5 "/613 mmDe mondok jobbat, a Meridának a tengelytávja 1125 mm, a Focusnak 1113 mm. Az előbbinek 1,5 cm-rel hosszabb a láncvillája, és 3 cm-rel hosszabb a felsőcsöve. Na mi a matek?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #127045 üzenetére
Igen, ezért írtam. Majd egyszer cserélünk.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
S.J.
tag
válasz Hasaggymeg #127060 üzenetére
ez mar nem szimpi hogy mast ir a hirdetesben.. pedig a svajciak nagyon korrektek szoktak lenni hasznalt cuccoknal, sokszor aron alul adjak es semmi sumakolas. azt gondoltam biciklit is talalok , de egyelore csak ez az egy ami lehet hogy megeri lehet hogy veszek ujonnan egyet, az viszont Bianchi lesz mindenkepp nagyon tetszenek
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #127060 üzenetére
Tegnap ment még egy NHH+miegymást... 48/900
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
b4zsi-
őstag
válasz Hasaggymeg #127067 üzenetére
A méretet elnéztem. Testbike-on találtam 1-et 250 000 Ft-ért. [link] Gondolom még ennél is van jobb ajánlat, ha tovább keres az ember, de valószínűleg a nagy méret miatt nehezebb lesz nagyon kedvező ajánlatot kifogni.
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #127067 üzenetére
Ingyen van most háztól házig akciójuk, és egész korrektnek tűnik a szervízcsomag ár.
Sajna Focus-t szarul rakták össze még újonnan, rövidek lettek a bowdenek, törtek már az első héten. Bowden, bowdenház csere, dropperen is,utóbbi már nem is működik, annyira szorul a bowden. Első váltó sem ment egész szezonban szinte. Meg szokásos szervízelés kéne, amit még ez a bringa sosem kapott a két év alatt. PLsuz első teló sem volt még szervizelve, ráadásul úgy tűnik biktuk a 160-as rugóútból 30-at , állítható volt, de leült a 130-as szintre, és állítólag ez valami gyártási hiba, aminek lekéstem a visszahívásáról. Hátsó volt egyedül nyáron szervizelve, de leesett a állító kar róla, azt is jó lenne valahogy rendbe tenni. Ha én is szarul rakom fel, akkor legközelebb tuti nem lesz olyan szerencsénk, hogy észrevegyük a földön.Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
emiki6
veterán
válasz Hasaggymeg #127074 üzenetére
Mekkora ötlet! Kell szerezzek egy kitámasztóra húzható műanyag/szilikon tyúklábat...
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #127074 üzenetére
Amíg állt a bringa náluk eladták róla a hátsó féket, amikor megvettem ráraktak egy másik típust ideiglenesen, de vissza kellett vinnem amikor beszerezték a pótlást, nem ment könnye, M785-ös XT. Visszavittem, de szóltam, hogy nekem nem elég magas az ülés, és nem tudtam a vázban megmozdítani a dropper bowdenét, nem mertem babrálni, nem tudtam feljebb húzni. Megyek 1-2 nap múlva, másik srác fogad, és örömmel mondja, hogy lejjebb rakták az ülést , elcsúszott az infó kézen-közön. Megbeszéltük, hogy 2 óra alatt megpróbálja orvosolni, mert az amúgy is rövid bowdent még rövidebbre vágat. Visszamentem, de már akkor gyanítottam, hogy csak a rövid bowdent-házat cibálta addig amíg valamennyire feljebb tudta rakni az ülést, de annyira elegem volt (valóságban 4x mentem be a bringa miatt hozzájuk mire idáig eljutottunk, plussz ez a 2 óra téblábolás addig) nem hagytam ott újra. Elkezdtem használni, na onnantól nem szorul egyik bowden sem a vázban, hanem lecsúszik, ki a vázból a nyeregcső aljánál, felül meg ha nincs kicsúszva akkor is rövid a bal váltó, és a dropper bowdenje, első héten el is törtek. Azóta rájöttem ez is olyan mint az autószervíz, rettegek szerelőhöz vinni kocsit, de szerencsére oda megtaláltam azokat akikben megbízok.
Elvittem szerelőhöz ezt a birngát, elsősorban az első teló miatt nyáron, arról kiderült, hogy gyári hibás, de a kisszervízt nem csinálta meg rajta, pedig lehetett volna, de a hátsón megcsinálta, ahol nem kértem, utána egy héttel esett le a hátsóról az állítókar. Ja és már akkor kértem az első váltó beállítását, mert nem volt az igazi, de nem tudom összefügg-e de 1-2 alkalom után egyáltalán nem tudtam váltani vele, és beállítani sem sikerült, bár nem sokat próbálkoztam, mondtam a fiamnak elég lesz egyelőre a kisebbik lánckerék elölKönyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #127074 üzenetére
Az alunál sem szerettem, ha eldől a bringa, mert a kormányt meg a váltót is összebaxhatja. Semmi másra nem kell, mint kocsi mellett kitámasztani, amíg felszerszámozom a lovat. Szerelni van Lidl állvány. Na nem mintha szerelnék, de van.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #127085 üzenetére
Örülj neki, nejeden legalább nem kell szervizt csinálni utána. Jobb esetben...
#127087: nyilván nem mindenki szeret versengeni, de az sem rossz ám, ha csak túrázni mész el. Ki van jelölve a pálya, nem kell keresgélned, hogy merre menj. Kb 10 km-ként van kajád, piád, nem kell cipelni. Nem vagy egyedül, de mehetsz úgy, (ha mennél ) hogy tudod, hogy a kanyar után nem lesz az úton egy turista család. Anno én is csak úgy akartam, hogy eljárok túrázgatni, csak gyorsan. Aztán elkapott a gépszíj.
Egyébként arra is jó, hogy helyre rakja az embert, ha azt hiszi, hogy ő a kemény, mert az ismerősöknél gyorsabb, meg a Straván is király. Aztán a rajt után egy órával meg csak szenved.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #127085 üzenetére
Tényleg, a fék! Betétet számtalanszor cseréltem, olajat még nem, de nem tűnik atomfizikának videók alapján, aztán lehet mégis beletörik a bicskám . Lassan két éve nem volt olaj cserélve benne (remélem Runner nem olvassa ), szal már úgy érzem itt az ideje, valamikor jövő hó elején annak is nekiállok.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #127091 üzenetére
Ja, szerencsére nekem is kopottak már a betétek és van kéznél tartalék . Amúgy ha kiderül esetleg, hogy nagyon koszos már a benne lévő olaj és többször át kell mosni, vajon sok olajat bele lehet ölni? Mármint van Shimano olajból 1 litres kiszerelés, azon agyalok, hogy érdemes inkább azt venni?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #127093 üzenetére
Kösz! Mondjuk most megnéztem az árakat, bike-components-en bleeding kit 50ml olajjal 25 euró, az olaj nélküli bleeding kit + 1L olaj külön 31 euró, így asszem egyértelmű melyiket éri meg jobban megvenni . Amúgy is félnék attól, hogy az 50ml nem lesz elég, ezért az előbbi szetthez hozzácsapnék még 50ml olajat, így 100ml olajjal a bleeding kit 4 euróval drágább lenne mint 1L olajjal
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #127105 üzenetére
Felhúztam én már többször is, mert van itthon belőle és nem áll rosszul, de ki nem állhatom ahogy rámtapad, sz*rul érzem magam benne. Életemben nem hordtam semmilyen feszülős ruhát, még enyhén szűket sem, egyszerűen nem szeretem őket, nem bírom elviselni
pc360: Mindíg akkor bukkansz elő, ha valamit jól meg kell kritizálni
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #127111 üzenetére
De akkor ott van a rövid futólycra, arra ráveszem a bő rövidgatyát és kész.
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #127114 üzenetére
Nem szeretem ezt a hasonlatot. Aki sosem evett pudingot az első nekifutásra szeretheti és utálhatja is, nincs mihez viszonyítsa és ezt általában azoknak mondják akik valamit elsőre csinálnának de nem tudják mire számítsanak.
Lecseréltem a láncot az első tányér nincs megkopva, a fogaknál egyáltalán, szóval ez a sor még ki kell bírjon 1 láncot.
A jó időre való tekintette megvolt az első hullámos tél okozta kárfelmérés : ))
Pár elrozsdázott csavarfejet leszámítva, az egyetlen említésre méltó, hogy a pressfites középcsapágy NEM hajtás felüli oldalán zörög az összes golyó, jól gondolom, hogy a jelölt részt, nem lehet csak úgy egyszerűen lepattintatni, megzsírozni kicsit, és használni még 4-5 évig?
Meglepő de a hajtókar jobban pörög mint mikor nyáron szétkaptam, viszont most érezhetően darál, és ha ez tekerésnél is megmarad akkor cserélném. Ez ugye minden bringán egyforma méret, pl ez okés?
Kösz
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ro_bert17
őstag
válasz Hasaggymeg #127146 üzenetére
Kauciót látok, viszont a kölcsönzési díjakat nem találom.
[ Szerkesztve ]
-
ro_bert17
őstag
válasz Hasaggymeg #127165 üzenetére
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #127169 üzenetére
Ha jól értelmeztem akkor felkészülésre kell neki a bringa egy triatlon versenyre, és magára az eseményre bérelne mert az külföldön lesz.
Més que un club!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #127146 üzenetére
Az az adidas is kerékpáros cipő, nem hinném, hogy probléma lenne a talpával, ugyan az a stealth rubber mint a five ten.
Ettől függetlenül a five ten impact nekem is jobban bejön, mert maga a cipő masszívabb.Zsohi: Én 82 kiló vagyok, de a bicó nehéz. A plus-os kereket elsősorban E-MTB-hez találták ki, mivel itt 20-23 kilós bringákról van szó. És bizony a 2,35-ös külső ezeken a bringákon elég sovány, kinézetre is, de leginkább teljesítményre. Nekem sokat hozott élményben a plus-os kerék, érezhetően jobban tapad, kiszámíthatóbb az egész bringa, és ad egy ilyen mindenen átmegyek érzést, ami a 2,35-el ennyire nem volt meg. Esetleg próbálj ki majd egy maxxis minion-t a schwalbe helyett. Amúgy a probléma valós amiről beszélsz, mert a plus-os külsők épp ezért nem népszerűek a versenyzők körében, ugyan azt mondják, hogy nincs meg az optimális nyomás. Viszont azért más egy 13-14 kilós bringa, meg más egy 21-22 kilós, itt leginkább a gumikra rótt teherre gondolok.
Most a következő beruházás a saint fékszett lesz, aztán majd esetleg utána a cushcore.[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #127273 üzenetére
a sarokra tett BOA tekerő mekkora!
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #127273 üzenetére
Egy bringán kétféle kerék (29-27,5) : én meg azon agyalok milyen jó lenne ha egyforma felszereltségű lenne teljes mértékben a gyerekkel a bringánk, hogy ne kelljen annyi féle tartalék alkatrészt begyűjteni, és hurcibálni.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #127297 üzenetére
Dec 31, 9-es Királyrét indulás. 3 csapat is volt, mi indultunk a Crazysekkel, meg jöttek a Bringabandások meg talán a Dunakanyar mtb később. Meg StLui a haverjával külön. Csajok a BB-vel tuti jöttek, Dk mtb-t nem tudom. Mi meg csak pöcsösökből álltunk.
A buszos út egy része full jég volt, ezért mentünk le a piroson, de annak az alja meg sajnos cuppogott. Fatbike-os esés megvan?[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #127312 üzenetére
Szerintem az a csalóka, hogy azt gondolod, ez egy normál bicikli, pedig egy traktor
Ezért tűnik keskenyedőnek a fejcső, nem pedig szélesedőnek
Még hátra kéne valami apró kék aszelepsapkánszelepen kívül, és akkor tökéletes lesz az összhatás, pl. a tengelyek -nyilván előre is akkor-, oszt jó.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #127312 üzenetére
Mi történt az alsó csővel? Semmi nem történt vele, le van fóliázva és csillog mint a salamon töke.
A képről nem jön át a valódi mérete, brutálisan erős az egész fejcső és a környéke is. Már már túl van építve.
Van azért sárférőhely is, csak nem minden szögből látszik jól.
[kép]
[kép]jjeahh: Inkább egy arany színű KMC-t tennék rá.
6030D: Ráéreztél, igen, kék színű Hope agyakat fog még kapni, acél kazetta testtel.
trialboj: Tagokat nem szoktam szervizelni, csak villákat, de szerintem jó hozzá az a tömítés szett. Ha amúgy jól működik, akkor biztos, hogy csak a tömítés szett kell neki.
Fox cuccok szervize macerásabb, meg az alkatrészek beszerzése is. Ebből a szempontból sokkal jobb az RS. A Fox-nak az az üzletpolitikája, hogy vidd hivatalos szervizbe, Rock Shox sokkal felhasználó barátabb.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #127374 üzenetére
Á nemis, egy turistaképre tegnap is futotta
bringasisti: ezt most nem értem, de úgysem tekernék hónapokig ugyanazon az úton, az már nagyon unalmas lenne, ekkora kompromisszumot azért nem kötök.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #127385 üzenetére
Zsíroskenyérre gondoltam én is , de nem bírom a sok zsírt, valamiért ha megeszek egy adag szalonnát vagy egy szelet zsíroskenyeret, 1-2 nap múlva pattanásos lesz tőle mindenem.
Inni nekem valahogy nem megy a sót, enni viszont korlátlan mennyiségben tudom.6030D: Gondoltam erre is már, de annyit nem üldögélünk és pihenünk soha sehol, hogy legyen időm elég mogyorót elnassolgatni. Lehet az lesz, hogy ezután nem csak csokit, banánt meg ilyeneket viszek magammal, hanem szendvicset is mindíg és alaposan túlsózom, azt 2 perc alatt be lehet vágni . Persze azon az évi 2-3 maratonon ez nem játszik...
ZolkoW: Kösz, szerintem ki is próbálom ezt, remélem hosszabb túrákon beválik .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #127395 üzenetére
Azért ott gondolhatod, hogy nem pékek vagy asztalosok fogják a verseny előtt átnézni a bringákat. Egyébként meg a rendszert rádugják egy laptopra vagy tabletre és sok turpisság kiderül.
X2N: Egy dropper azért majd fog kelleni. Elég picinek néz ki ez a váz, hány centi vagy?
[ Szerkesztve ]
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Hasaggymeg #127398 üzenetére
A linkre:
Amúgy meg: gondok az új XTR körül.XTR gond
Valaki lefordíthatná a lényeget, nem vagyok túl jó angolos. Valami olyasmit olvastam, hogy a hajtómű nem fog az eredeti formájában megjelenni, mert gondok voltak vele, meg a hátsó agy is problémás. 8 hónapja jelentették be és még most sem jelent meg."Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
parkr
őstag
válasz Hasaggymeg #127398 üzenetére
frankó az az asztalos bringa
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #127414 üzenetére
Ismerem az újításokat, meg el is olvastam a Pinkbike cikket, de igazából úgysem érint. Új XTR szettet úgysem veszek. Majd szépen lecsorog, bár ezt az ismét egy új kazettatestet nem igazán komálom. Oké, az XD-nek is kellett egy pici idő mire elterjedt, de mikor tavaly vettem kerékszettet csak annyi volt hogy kiválasztottam egy legördülő menüből hogy XD-t szeretnék... Semmi extra költség és már egy jó ideje az összes normális agynál opció. És nagyrészt ugyanaz volt a fő cél, hogy elférjen az a 10-es lánckerék. Meg ha jól tudom eléggé le van védetve a szabvány, és jelenleg csak a DT-nek meg i9-nak engedték meg a Micro Spline gyártását...
Mondjuk a 11 sebis opciónak a kinyírása elég érdekes. Emlékszem úgy harangozták be hogy nem mindenkinek kell a 12 sebi és velük is törődnek, meg hogy próbálkoznak minél átfogóbb szettet csinálni, aztán meg hirtelen rájönnek már elvileg megjelenés után hogy hopp mégsincs igény rá...
(#127415) 6030D: Pinkbike kommentekre inkább ne alapozz semmit, hidd el jobban jársz.
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #127420 üzenetére
Azzal azért rendesen le van maradva a Shimano kb. mindenkihez képest... XT ide vagy oda egy akármilyen Tajvani Bitex vagy Novatec csúnyán odavágja. Én speciel mindig is utáltam a Shimano agyakat. Csak szvsz, nem akarok háborút indítani.
DT rendszerét ismerem, tényleg tök jó, egyedül az az idegesítő hogy mennyit képesek elkérni egy 36T ratchet-ért: [link]
De nekem a normálisan megcsinált "hagyományos" megoldással sincs bajom, most már amúgy is egyre elterjedtebb a sok sok kalapács meg fog olcsóbb agyaknál is.
[ Szerkesztve ]
-
Zsohi
őstag
válasz Hasaggymeg #127422 üzenetére
A kínai is bűn drága, már régóta szeretném lecserélni a 18-ast egy 54-esre...
Ha sumákolásról van szó akkor szerintem a Fox a legnagyobb király. Viszont a Sram se kipályázik, náluk mindig az volt az érzésem, hogy náluk az első körös teszteket a vásárlók végzik és csak a következő széria tekinthető a teljes kiadásnak(mikor a váltó alsó és felső fogaskereke 'narrow-wide' kialakítású volt, a kismillió törött boxxer a 32mm-es becsúszókkal).
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz Hasaggymeg #127424 üzenetére
Olyan terepen ahol nem tudod körbetekerni a hajtókarokat, ott a 20 fokos holtjáték nem igazán előnyős és egykerekezni se igazán tudok vele ,mire összekapcsol már sokszor menthetetlen, de együtt lehet élni vele.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #127438 üzenetére
Olyan lehet, mint a nőknél, hogy azt hiszed neked túl kicsi vagy túl nagy, míg meg nem találod az igazit.
BMW001: ő vitte el a hajtókarom. Korrekt srác.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #127481 üzenetére
Az meg ki? (kell kérnem új nevet, mert a főnök se bírja megjegyezni meg már a telefonom is más )
Ez régebbi lesz, mert CF2 vázas, az enyém CF3. A villája ennek jobb, 2x10 XT, SLX fék. Jó cucc ez, csak kérdés, mennyiért jön házhoz, meg jó-e a méret. L, az elvileg 19". Én is kb ennyiért vettem, ez is érhet ennyi, állapotfüggő.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #127487 üzenetére
Azért az bőven érezhető különbség. Hol találtad azt a KTM-es geometria táblázatot?
Nekem meredekebbnek tűnik mint 70, jó évjáratot néztél?X2N: Az elektromos rendszerét nem piszkáltam, amiket cseréltem azok szabványos kerékpár alkatrészek voltak, tehát ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy elektromos e vagy sem. Úgy is felfoghatod, hogy egy 130mm-es Trail gépet építgettem magamnak. Az elektromos rendszeréhez annyiban nyúltam hozzá, hogy kicseréltem a gyári kijelzőjét egy kisebb, kompaktabb-ra, de az is gyári Bosch alkatrész volt, nem pedig sufni tuning és nehéz lett volna rosszul bekötni, mert adja magát a csatlakozó. Itt inkább a kábelek vázban elvezetése volt macerás. Persze ehhez a motort is ki kellett szerelni a vázból, és akkor már a felfogatásokat is áttöröltem, zsíroztam, meg kapott extra nordlock alátéteket, mert tipikus Bosch betegség, hogy fellazulnak a motortartó csavarok, utána recseghet tekerés közben.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #127487 üzenetére
Itt valóban 70 fokos fejcsőszöget írnak, csakhogy ez egy újabb és másik váz. Szerintem a régebbi verziónak simán van 71 vagy 71,5 fokos fejcsőszöge is.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #127515 üzenetére
Már szép tiszta. Ha ez így megy tovább, muszáj lesz beszerezzek egy ehhez hasonló "salapétát"
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Hasaggymeg #127487 üzenetére
Bőven érezni egy fokot is(megkockáztatom még felet is). Egy országúti bringa 72-3fokos egy DH bringájé meg ~64fokos. És ez a két véglet. A közöttük lévő tartományban van az összes többi kategória. És azért érezni egy XC és egy Trail bringa között is a különbséget. A Trail bringámnak 67,5 fokos a fejcsőszöge és sokkal stabilabb egyenesfutása, mint az XC-nek volt(viszont nem kanyarodik olyan könnyen).
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Hasaggymeg #127524 üzenetére
Egyetértek, hogy egy kerékpár menettulajdonságait sok egyéb méret is befolyásolja. Én csak a fejcsőszögre reflektáltam, hogy ha minden más paraméter változatlan akkor is lehet érezni(nem én találtam ki, profik mondják). Nyilván a váznak minden szöge, csőhossza számít sőt, még a villa/teleszkóp méretezése, utánfutása is nagyban hozzájárul a menettulajdonságokhoz. Ezekkel általában minden évben variálnak a nagyobb gyártók.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
MPowerPH
félisten
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #127524 üzenetére
hibalehetőségek minimalizálása... ez szerintem egy túrázónál is fontos. Egyébként szerintem tök mindegy, mi van a bringán, ha csak gurulgat az ember. Szerintem a 3x10-nél már rájöttek, hogy kicsit túl van tolva a dolog, mert olyan áttételed van. A 22/36-ra sokan azt mondják, hogy inkább tolja olyan sebességnél. 40/11-et meg aki kipörgeti rendesen, az nem félős. Természetesen kipróbálhatod, de csak SPD-vel.
mrobes: ezért mondom, hogy el kell menni megnézni. Én most adtam el a bringát, a lánc szinte új volt, a hátsó fékbetét teljesen új, a két féktárcsát meg előtte vettem használtan, féknyom alig volt rajta. Megfogadtam a tanácsot, hogy minél jobb állapotban van, annál egyszerűbb eladni. Így is belekötöttek hülyeségekbe, de az más kérdés.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Hasaggymeg #127524 üzenetére
Itt is egy példa ami jól mutatja, hogy minimális változtatások is érezhetően befolyásolják a menettulajdonságokat. Cube Reaction 2017-2018 diff
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #127530 üzenetére
Ertem mit ir, csak ertelmezni nem tudom. Ezt vizualisan kellene latnom, es tapasztalnom kellene a kulonbseget.
Egyebkent mar nem.
Don't Tread On Me
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #127530 üzenetére
45-ös lábam van, 46-os Shimano cipővel, úgyhogy hagyd otthon a kést.
mrobes: ez jobb, de ez 17" a másik meg nem írja, csak hogy L-es, az elvileg 19". Ki kell próbálni.
Toobee: még nem vettem semmit, de ha veszek, akkor 1150-et fogok. Kivéve ha lesz valami óriási akció a 75-re.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #127524 üzenetére
Itt nem csak a kinézetről van szó, hanem a tapasztalatról. Amikor kipróbáltál már egy csomó bringát, mindenféle kategóriából, akkor tudod kellőképpen hova tenni a geometriákat. Amúgy ha olyan hú de jó lenne az a geo azon a 2015-ös KTM Scarp-en, akkor nem változtatták volna meg. Véleményem szerint teljesen zsákutca az a geometria. Egyébként mondhat bármelyik nagyokos bármit, akármilyen tesztben, ha megnézel egy pár bike check-et, profik bringájáról, láthatod, hogy egymástól teljesen eltérő nézeteket vallanak még a profik is. Van aki még 173 centis magassággal választ egy nagy vázat, extra rövid kormányszárral, míg mások meg 180 feletti magassággal is kis vázakkal mennek és hosszabb kormányszárral, illetve kerékméreteken is variálnak. Mindenkinek a saját bringázási stílusához kell megtalálnia a megfelelő méretet és geo-t. Ez pedig csak úgy lehetséges ha kellő mennyiségű bringát kipróbálsz. A gyakorlati tapasztalat fog dönteni, nem az, hogy ki mit ír le.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #127545 üzenetére
Fél fokkal laposodott a fejcső, ami mondjuk valóban nem nagy különbség, de 1 centivel rövidebb a láncvilla és 3cm-el hosszabb a váz, adott vázméret mellett, ezek azért nem jelentéktelen változtatások.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel 6/7/8 topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Diablo IV
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Starlink
- További aktív témák...
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo (RC PRO)
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen