-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #106143 üzenetére
Mellékhatásokról én eddig nem tudtam most hogy ijesztgetnek vele kipróbálom ezt a zselatin dolgot.
Itt egy kép, én tavaly ezzel mentem váradról élesdre. 5.5 a jeggy és 5 a bringa pótdíj. Viszont ez nem jelenti azt hogy mindig olyan vonat lesz ahol van bringa tároló. Ez 1 rövid szakasz, kevesen voltak, szóval 1 teljes vagont kaptunk 3 bringásként, de ha itt sokan lettek volna, szuper kényelmetlen utazás jön össze, mert a bringa eldőlhet, ha nincs helyed ledönteni a földre.
Illetve az is érdekes, hogy nem mindig akkor mennek a vonatok mikor ezen az oldalon megjelenik : ))))))))))) Én kimentem 1 héttel előre megkérdezni és megnézni a vontatot amivel megyünk, és akkor mondták hogy közel sem akkor van az érkezés indulás mint az oldalon, szóval kicsit melós összehozni 1 ilyen túrát.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Decathlonban, ha rendelek pár cuccot a boltba, mivel jelenleg nálunk nem elérhető, akkor köteles vagyok átvétel után megvásárolni az összeset?
Vagy elég ha ott átveszem felpróbálom őket, és ami nem okés, azt felakasztom a polcra v mit tudom én, és nem fizetem ki?!
Elég rég rendeltem így cuccokat, ruhát meg egyáltalán nem, de elméletileg nem akkor kellett kifizessem mikor átvettem a boltban.
Csak érdekelne hogy ez tiltott de megoldható, v csak nem etikus, esetleg sz@rni bele mert néhány termékkel lehúznak annyi embert hogy ez belefér
Illetve érdekelne hogy ujjatlan bringás polo/majó aminek hátul vannak bringás zsebei, nincs nem volt és nem is lesz decaban, de máshol érdemes keresni? vagy aki bringázik annak kötelezően nem szabad lebarnuljon a válla ))) ?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Tothgera30 #106211 üzenetére
Nem értem miért az a leg sérülékenyebb? Sokkal kisebb az esélye hogy odavágd a magasság miatt, mint hogy valaki pont akkor mérje el a féktávot mikor mögötted van. Az hogy az autó többet fogyaszt valós probléma, de azért nem egy komoly légellenállás egy bringa, ha csak nincs komoly oldal szél.
Pár hónapja már ki lett tárgyalva hogy más által okozott baleset esetén semmilyen biztosítót nem érdekel hogy a kár nem csak az autóban okozott sérülés, hanem egy több 100k bringa is, amiről legtöbbeknek maximum egy sima adásvételi szerződése van, az akkori értékével.
Nagyon örülnék ha meg tudnál győzni hogy tévedek, és jobb ötlet hátra rakni, mert mostanában szeretnék ilyesmit venni, és sokkal olcsóbban jönne ki egy csomagtartóra szerelhető modell.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Szoles #106225 üzenetére
Pont ugyan így tolom én is. 70kg vagyok, és sokat járok terepre de inkább túra szempontból, nem ugrálok, meg csapatom neki sziklás részeken (mondjuk ilyen nem is nagyon van itt) De a lényeg hogy semmi baja nincs, nem ütöttem még fel, és nem kaptam emiatt defektet, pedig az elmúlt pár túrán már nem kellett annyira óvatoskodnom.
2 bar alá ne engedd, könnyen becsusszanhat pár nap alatt. Lehet hogy ez messze van az ajánlottól, de pont lexrom, mert ösztelős bringám nincs, és jelenleg prioritás hogy annyit csillapítsom a bringa amennyit lehet.
Amúgy én aszfaltra sem fújom túl 2.5 max, amilyen utak itt vannak még az is sok + minden útnál próbálok terepen is menni szóval ez amúgy is ritka.#106227 Tothgera30
Ok ez az 1 lityi ijesztően sok, amúgy is sokat eszik az autóm. Ha nincs vonóhorgom a sima csomagtartó tetőre szerelhető Thule Freeway 968 is jó választás?
[link] Tudom ez takarja a rendszámot, de ebben az országban talán ez a legkisebb gond"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Pár percig még elérhető volt ) szerszám készlet
Rég óta vadászom egy ilyenre, lehet még lesz a héten, szóval akit érdekel mentse a linket.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Szeretnék megkérni valakit aki ért hozzá, nézzen már rá erre a canyon bringára, NEURON AL 6.0 29"mert valami nem stimmel szerintem.
Kb ilyen árban látok használt canyon FS vasakat is, hogy létezik hogy ez újonnan jóval 2000euró alatt van, és állítólag 35ért ki is szállítják?XC-re használnám, aszfalt + erdő, nem tudom elhinni hogy lehet ilyen "olcsó" Azt értem hogy nem túl komoly felszereltsége van, de XC-re ha nem ugrálnak vele, akkor elég a reba, meg talán a deore fék is. Talán a headset nem tapered, és ez nagyon behatárolja a villa választást, és ezért lehet olcsó?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz MZsoltee #106359 üzenetére
Ha sok időd van akkor így: [link]
Ha nem akarsz belebonyolódni akkor annyi, hogy a pedál függőleges alsó pozícióban a lábod/térded enyhén hajlítva legyen, saját ízlés szerint lődd be hogy mennyire. Semmiképp ne legyen egyenes, és ne legyen túlzottan hajlítva mert a mászásoknál durván terheled a térded, illetve kevésbé leszel hatékony.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Úgy tűnik sikerült megoldani az avid fék légtelenítését. Ezt a videót követtem új fékpofát használtam, és egy O gyűrűt is cseréltem, nem tudom melyik volt a fő gond, de most úgy tűnik rendben van, lehet rajtam kívül senki nem használ ilyen féket de ha mégis talán neki hasznos lehet.
Elmentem egy rövid körre bekoptatni a féket, és ez nyilván csak leejtőn lehet hatékonyan szóval másztam kicsit, kezdte, feszegettem a határaimat, előszór idén. Bal combtőnél kezdett picit fájni ahol a sérv is érződött, de ez most más volt. Remélem holnapra nem lesz belőle nagyobb gond, és idén megint nekifuthatok egy versenynek
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Bátorság vagy baromság? Minden esetre kell hozzá egy komoly egyensúlyérzék.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #106536 üzenetére
Nekem minden ismerősöm jóval gyengébb edzettségi szinten van, fele annyit sem tekernek szóval ez nem meglepő, tavaly mikor sikerült párat elcsalni egy komolyabb túrára, nagyon nem csípték az elején a hosszú fárasztó emelkedőt.
De mivel anélkül nincs leejtőzés, nálam minden túrán alap : )) Én azt csináltam hogy 10-20 perc után mikor bemelegedtem, nekifeszültem, és jóval nagyobb tempóban felmentem 1-2 km-re, majd vissza, majd megint fel. Mire felértünk szinte egyformán elfáradtunk : ))))A másik meg mikor 15 percenként meg akar valaki állni felajánlom a merev bringámat a FS helyett, és úgy még egész sokat tudnak jönni. Az a Trek G2 geometria nem csak PR, úgy lehet vele mászni mintha arra találták volna ki : ))
Lefelé meg ha nem első vagyok, én simán megállok, hogy ne zavarjanak, és saját tempóban ereszkedhessek. Viszont ha jobb van előttem akkor próbálom tartani a tempót mert rengeteget lehet tanulni tőle, főleg akkor mikor azt hiszed már profin ismersz 1 ösvényt...
Amiket leírtam mondjuk a tavalyi formámra vonatkoznak, a téli nagyobb kihagyás miatt most ismét papírkutya szintről kell kezdenem a felzárkózást : )))
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #106549 üzenetére
Tavaly egy haver pontosan ebbe a hibába esett, túltolta mert előtte egy jóval profibb ment, és nem mérte jól fel a helyzetet, nekem is volt pár hasonló neccesebb helyzetem de szerencsésen megúsztam. Viszont ha megtanulod felmérni a különbséget+ ismered is a terepet akkor sokat lehet tanulni tőlük. (ismeretlen terepen nem okos dolog közel követni a másikat, mert ahol nem épített és tisztán tartott pályák vannak, hamar szembe jöhet egy ág, kő, bármi amit csak az első tud elkerülni)
1x pl úgy jöttünk le a pályán hogy nem volt szabad pedálozni, és és csak legurultam volna mint 1 kő, de ő ment elöl és minden kanyart, gyökeret, huplit megpróbált kihasználni belepumpálni, stb, gyorsabbnak érződött a sebesség mintha tekertem volna.
A lényeg hogy jó dolog profibbakkal is lógni, motiválnak és szemléltetik hogy nem vagy akkora tehetség mint gondoltad : ))
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Bati0501 #106595 üzenetére
A felnifék fékpofája miből készül? Nem valami gumi alapja van? Hogy létezik hogy azt írjátok azt nehezebb megsütni mint a tárcsa féket, ahol legalább félig fémporból van a fékpofa...
Ezt most nagyon nem értem. A tárcsafék max felmelegszik és elvándorol a fogáspont v csökken, de ahhoz hogy megsüsd, nem is tudom mennyit kellene folyamatosan tépni.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Toltam ma egy óvatos aszfaltos karikát, háát ha nem lenne strava nehezen találnák hozzá motivációt, és mivel nem mentem kimondottan gyorsan nehezen élvezhető kör volt, de legalább találtam egy útszakaszt ahol tudtam lőni egy zsivány képet.
Kevés autó járt de azért mégis voltak, és mikor vártam hogy meg tudjam komponálni a képet, jött egy idősebb bácsi 1002 éves bringával, lelassított és megkérdezte tud-e segíteni, eltévedtem vagy valami baj van. Mindentől távol voltunk kb a pusztában, de jó érzés volt hogy megkérdezte. Utólag belegondolva tényleg úgy tűnhettem mint aki bajban van, telefonnal a kezemben ácsorogtam az őt szélén ))
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #106624 üzenetére
Srácok, ez egy tökéletesen kiegyensúlyozott bringa, A Jin és Jang tartja, mond hogy hogy magától megy fel a hegyen is : ))
Mondjuk mikor ráülök és elengedem a kormányt, már nem ilyen kezes : )) valamiért erősen jobbra húz az egész bringa, pipa és kornány is lett cserélve, teló lock a bal oldalon van, semmi nem indokolja hogy jobbra húzzon, mégis bárki próbálja érzi h gond van... Erre van valami ötlet?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #106670 üzenetére
Láttam hogy szoktál videókat készíteni YTra. Arra lennék kíváncsi hogy nem akarsz valami hasonló ismeret terjesztésbe kezdeni az ebringák terén mint pl H.András az elektromos autókkal.
Nem hiszem hogy mostanában vennék elektromos autót, de a technológia és megoldások érdekelnek + sok tévhitet eloszlat az érdekes tesztjeivel.Valami hasonló, király lenne bringákkal is. És itt most nem a bemutatásra gondolok, mert abból rengeteg van. Hanem fura tesztekről, amit a linkelt videós is csinál. Mekkora a hatütáv ha csak aszfalton mész végig, mekkora ha nagyon meleg van, ugyanez hidegben. Mennyire macerás a csere, stb, Mi van ha lemerül és még nem értél haza. Gyorsabb-e aszfalton a hardtail mint a Fs. Mi az abszolút best buy e bringa, mi a minimum elfogadható jelenleg Mo on, stb.
Rengeteg dolgot ki lehet találni, és biztos sokan vannak akiket érdekelne.
Ha esetleg nem sikerülne kedved csinálnom hozzá, van olyan csatorna amit szerinted érdemes követni, mert ilyes fajta tartalmat gyártanak, az átlag felhasználó számára?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Solad #106689 üzenetére
Itt nincs olyan szabály mint montis versenyen, hogy szólsz melyik oldalról jössz, és elenged?
V ez valami komolyabb verseny, és az hogy blokkol téged a csapattársának előnyt jelent?
... sosem mentem még 60km 100m szintel : )) ijesztőnek tűnik a 36os átlag, de talán nem olyan lehetetlen mint gondolom
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz ivana #106720 üzenetére
Hátra Conti race king, előre conti X king. 26ban lehet kell kicsit kutatni de külföldi boltban találtam. Nem drága pénz, és sokan használják ezt a mixet. Aszfalton is haladós, és terepen sem akadsz el.
Mondjuk a hátsó nem szereti a sarat és vizes gyökeres részeket, ott csúszik mint a legtöbb gumi. Eddig egyszer ástam be magam egy pocsolyába, de ott bármivel elsüllyedtem volna, ezt leszámítva mindenen átvitt, és csak a híg sárnál kezdett kipörögni, de még ott is maradt tapadás hogy át tudjam szelni.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz pc360 #106713 üzenetére
Jó ötlet szilikonnal fényezni a bringát? Én 2 éve vettem egy aeroszolos szilikon sprayt, mert valaki azt mondta hogy ha ki van száradva a teló becsúszója, azzal lehet kicsit javítani raja. Több helyen is olvastam, nem tudom hogy van-e valós haszna.
Használható a váz fényezésére is? Autók beltereihez van ajánlva, ez nem azt jelenti hogy vonzza a port mint a mágnes? Autók kerekeit is szokták vele fújni, de arról is azt hallottam hogy csak a szalonban mutat jól, amúgy ragad rá a por.
Ha csak simán lemosom a bringát és nem kezelem semmivel láthatóan fakulni fog 1-2 év után?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz gergo5991 #106758 üzenetére
Ugye nem azért kell mert lába kélt?
(#106757) jjeahh: Ha nem is idén, de jövőre el kell néznem oda, ilyen király helyeken nem is olyan nehéz még a mászás sem
Mi az ajánlott edzettségi szint 1000m szint / 50km elég lesz? Habár pár hete azt mondtad van ebike bérlési lehetőség, na azt mondjuk mindenképp kipróbálnám, még ha aranyáron van akkor is, mert mire ide elér ennek akár a szele, már el is avul ez a technológia
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #106763 üzenetére
Azért sokkal jobb lenne feléd menni, mert gondolom te tudnál ajánlani pár jóféle túra útvonalat, vagy kiigazítani azt amit én terveztem, hogy ki tudjam maxolni azt a pár napot. Illetve a bringa bérlés is biztos és kényelmes lenne, nem kellene nekem végigizgulni a vonat utat a sajátom miatt.
153km/2180 szint Ez egy tekerésen jött össze? Mert ha igen lazán indulhatnál az idei Carphatian epic MTB versenyen.
Vagy akármilyen versenyen, ez már nem az átlagos túrázgatunk kategória, még akkor sem ha 10x megálltál pihenni : ))
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Szoles #106801 üzenetére
Nem tudom milyen vázról van szó, de én biztos nem furatnám szét. Ha nagyon nem akarsz hátizsákot emiatt, akkor valami ilyesmiben kellene gondolkodni.[link]
Esetleg szivacsos kétoldalú ragasztószalag, és gyorskötegelő + sima tartó. Ha nem monti tuti kibírja, ha terepezel vele akkor nézz szét a kínjai oldalakon, tuti van rá elfogadható csatolós v hevederes megoldás is.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
https://www.youtube.com/watch?v=aL8uUyifkrM
H a csába kell ezt beágyazni szépen?
Aki nem ismeri őket nézzen rá a csatornájukra, profi filmesek, de komolyan bringáznak is, szóval több videót is készítettek a témáról.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz lsebestyen #106896 üzenetére
Meg kell kérdezni az eladót hogy beleegyezik-e egy szimpla adásvételi szerződésbe, személyes adatokkal, ha nem akkor az a bringa nem kell neked.
Amíg a rendőrség nem lesz hajlandó egy EURÓPA szerte használt adatbázist építeni, ahova mindenkire regisztrálhatja a bringáját, személyivel v bármi okirattal, addig a használt piac tele lesz kétes eredetű vasakkal.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz cozmo #106904 üzenetére
Ez így van, de azért csak kevesebben vannak azok akik képesek bevállalni hogy lopott bringát az összes adatukkal feltüntetve adnak el.
Nem tudom odaát hogy van, de itt az OLX nem hajlandó értékelési rendszert bevezetni, tehát sosem tudod kitől veszed. Viszont van 1 bringás fórum/oldal, ahol minden eladónak van profilja ahova kommentelni lehet.Persze ez sem egy túl komoly dolog, de azért mégis ad egy kis támpontot. 2018ban alap kellene legyen az értékelési felület főleg az ilyen jófogás féle oldalkon, de ez ugye kiszűrné a sok csalót akik ugyanúgy forgalmat generálnak v fizetnek a promóért, szóval nem érdekük bevezetni.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Aki már vásárolt országon belül boltból bringát, de neten keresztül, másik városból, na azokhoz szól a kérdés : )))
Ilyen esetben is van rá 14 napod visszaküldeni? Ezt csak akkor fogadják el, ha minden érintetlen rajta, tehát pl szobába szőnyegen összerakod ráülsz és nem tetszik. Ha mész vele egy kört, poros és olajos lesz lánc, kerék akkor már nem visszaküldhető?
kb 2000€ bringánál,de akár csak úgy általában van rá lehetőség hogy kicseréljenek rajta pl egy villát, mert ami alapból van nem tetszik, esetleg dropper nélkül szeretném megvenni, hajtásból jobb kellene? Az ár nagyjából ugyan az lenne...
Vagy ilyenről még nem is hallott senki : ))Nyilván az üzlettől is meg fogom kérdezni, csak érdekel, hogy ezek nagyon elvont vágyak, vagy érdemes kicsit vitázni hátha megegyezhetünk félúton.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz FIREBLADE78 #106941 üzenetére
Ez nagyobb meló lesz mint gondolnád nyerget találni a bringára kb olyan mint egy kényelmes széket amiben napi 8-10 órát tudsz ülni.
Először is olvass bele az összefoglalóba van leírás mit hogy kell megmérni hogy megkapd a szélességet ami megfelel a fenekednek/tekerési stílusodnak. Utána szétnézel a helyi boltban ha nagyobb város, lehet eleve segítenek majd nem csak rád sózzák az elsőt ami megtetszik.
Amúgy az hogy kemény nem feltétlen rossz dolog, az elején persze rosz és kényelmetlen de kb 2 hetet kell kibírnod és utána megszokja a tested/feneked.
Én pl tavaly vettem ezt [link] A selle italia, sok bolti bringán megtalálható, kicsit olyan mindenes nyereg.
Mikor megvettem és kipróbáltam nagyon kemény volt, mert puhábbhoz voltam szokva, el akartam adni, aztán idén már ezzel kezdtem a szezont, hogy hátha jó lesz, és azóta nincs vele bajom. 40 nél nem mentem nagyobb kört, de azt mondják minél keményebb hosszú távon annál "kényelmesebb"
Szóval ha nem valami nagyon alap nyereg, akkor adj neki még pár napot/hetet, és ha csak nem jó semmire, utána kezdj el nézelődni. Elsőnek mindenképp a helyi boltba menj be, ott azért csak meg tudod tapogatni.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz tuki2200 #106958 üzenetére
Ha csak városban járkálsz vele, akkor szinte bármelyik nagyobb értsd szélesebb akár rugós v csak simán túlpárnázott nyereg megteszi. Itt nem szempont a súly, sem az hogy hátra tudj dőlni, szóval egy boltba betérve az eladó is tuti tud olyat mutatni amivel elégedett leszel.
Én ilyenben pontos tippet nem tudok adni. Mindenképp boltból vedd, ne online rendeld!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #106990 üzenetére
Kipróbálni élvezetes, de semmiképp nem ajánlom neked, mert ott a hegyek között véged lenne. Drasztiokusan csökkenti a hatótávodat.
Tavaly mikor még 2 bringám volt, az egyik egy ilyen Canyon AL 140mm es, elmentem egy ismerőssel egy nagyobbacska túrára. Egyből 5km emelkedővel kezdődött, ő jött az AM-el mert jóval edzettebb volt mint én (letolt egy fél ironmant / készül a teljesre) Végig hegyek v na dombok között mentünk, többnyire aszfalton de terepen is néha, annyira gyorsan fáradt vele hogy az hihetetlen. Mondta is mikor cseréltünk hogy ég és föld, érzi hogy pazarolja az energiát a hátsó tag mozgása. Persze tudom ez egy régi Canyon nerve volt, alap hátsó taggal, de csodát azóta sem tettek, felvonó nélkül a mászás nem éri meg azt az extrát amit ereszkedéskor kapsz.
(de azt el kell ismerjem hogy lefele brutál volt, a helyi pályákon lazán top10be kerültem stravan, sőt egy Komot azóta is tartok, pedig elég amatőr szinten tolom)"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Komolyan ekkora különbség van az sram és shimano fékek között adagolhatóságban? Sosem használtam még komolyabb shimano féket, sramból is csak elixir 1 és 5 öt, az 5 már egész korrektül fogott, de tényleg elég puha volt, viszont mindig tudtam hogy van a blokkolás határ.
Shimanonal, nem lehet ezt pontosan belőni? Kicsit hihetetlennek tűnik. Sosem hallottam ilyet senkitől, ez most valami anti shimano propaganda videó?"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz StLui #107228 üzenetére
Még nem néztem meg a teljes videót, de az egy komoly bringa volt, hogy történhet ilyesmi? És ha 1 km előrébb v később jön elő, mikor a szakadék szélén ereszkedik? Akkor bele is hal mert elszállt a fékerő?
Bármilyen márka is volt, az egy komoly baleset is lehetett volna, ehhez képest pedig elég lazán kezelték."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz dbala #107279 üzenetére
Ez a hardtailről fs re váltás mennyire volt jó ötlet? Mire használod túrázásra v inkább hegyről lefele csapatásra? hátul mekkora rugóút van? nem érzed nehezebbnek vele a mászást, v sík aszfalton való haladást, pl 30 körül ?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz IMIIKE1998 #107297 üzenetére
Keress rá Bene Máté nevére FB on vagy a porckorong.hu oldalra, ott rengeteg infót találsz, illetve minden nagyobb városban van terapeuta is aki akár 1 alkalom után minden fontosabb dolgot átrág veled, megmutat korrigál stb. Jövőhéten én is megyek egy debreceni konzultációra.
Mondjuk ha te meg tudod érinteni a talajt, akkor nagy bajod nem lehet, az emberek nagyobb része nem tudja. Ha nem fáj tekerés közben/után a derekad, nincs nagy baj, a nyújtás nagyon fontos, főleg ha ülő munkát végzel. keress rá YTon sok egyszerű gyakorlat van ami semmit sem árt.
Feküdj hátra emeled fel 90 fokban az egyik lábad, kinyújtott térddel, másik lábad legyen behajlítva ha kell, tartsd 10 mp majd emeld fel a fejed, ha húzódik a combtőnél az in, akkor kell vele foglalkozni, ha nem érzel kb semmit, mondhatni ilyen téren rendben vagy.
A torna amúgy ajánlott, akkor is ha rendben vagy legalább heti néhány alkalommal. Esetleg planking, ha van aki segít és figyeli hogy helyesen tartsd a tested.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz IMIIKE1998 #107305 üzenetére
Akkor guglizz rá néhány nyújtó gyakorlatra, ezeket már tornaórán meg kellett volna tanítsák nekünk, amikor még különösebb probléma nélkül mindenki meg tudta csinálni.
Ülésnél és tekerésnél (ugye ez a két dolog amit a legtöbbet csinálunk (: )is inkább behajlítjuk a lábunkat, tehát a comb nyújtó izmai / inai rövidülhetnek, és ez kapcsolatban áll akár hátfájással.
Érdemes komolyan venni, és addig tenni ellene amíg nincs komoly baj, csak hát ilyenkor nincs motiváció.Amúgy azt figyelted hogy akkor is fáj ha aszfalton tekersz, vagy csak ha offroadolsz és mindenféle talajon "kínzod" a hátadat?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz StLui #107433 üzenetére
Ezek az idei modellek annyira újak még, hogy használt piacon egy sincs, ami talán érthető is, azért kevesen adják el 2-3 hónap után az új bringájukat.
Viszont a nagyobb gond, hogy sehol nem lehet találni róla videót, amin látszana hogy is néz ki a színezés, valós környezetben, nem stúdióban.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #107499 üzenetére
Jól látom hogy te is csatlakoztál az agancsos klubhoz ? Rengeteget ront a bringa kinézetén, viszont eggyel több fogási pozíció, és mászásnál valami hihetetlen extrát tud adni. Észrevetted hogy mintha könnyebb lenne vele mászni ?
Tavaly cserélgettem mással a bringát emelkedőn, és sokkal jobban éreztem magam mikor a szarvakat fogtam, főleg technikás terepen, ahol csúszkáltam a köveken meg ágakon. Nem is értem hogy nem alap felszereltség egy xc gépen sem."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Akit érdekel a MTB versenyzés, vagy csak unatkozik, a taknyos idő mellé ,egy kis sarazós oktató videó.
(#107525) jjeahh
Nem tudom mennyire jártál utána a témának, de arról tudsz valamit hogy az 1x mennyivel gyorsabban kopik mint a 2 v 3x? Nem csak azoknak éri meg akik komolyabban tolják, vagy kb kirakat bringájuk van, és az évi 1000 sem érik el?
(sosem használom a 2 legkisebb és legnagyobb tányért, és szerintem így van vele az emberek nagy része, viszont ha váltanék akkor szeretném a váltó/lánc csörgést is elfelejteni, ahhoz meg muszáj az 1x)"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Meg vagyok én áldva ezekkel a külsőkkel. Tavaly hajtogatós volt, defekt után 6x fújtam és szappanoztam mire rendesen helyre ugrott, akkor is csak 5 bar körül.
Még karácsony előtt vettem drótos conti race és xkinget, az xking most került fel előre, eddig szobában volt tárolva, nyilván nem pattant helyre, de ami ijesztő, hogy a nedves aszfalton úgy csúszik mintha műanyagból lenne.
Ez most miez? Már előre félek hogy fogok ezzel először kanyarodni, mi van ha kirepül alólam a bringa. Nincs rajta dot szám, indiában készült.3km/h val gurulok nedves betonon behúzom a féket, és akadozva csúszik tovább, rengetegen dicsérték létezik hogy ez normális, és száraz körülmények között kicsit használva lekopik róla egy réteg amitől kezdve megjön a tapadás?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #107549 üzenetére
Kimentem száraz darabos aszfaltra kipróbálni, teló lockolva, súlypont hátul, behúzom a féket és csúszik mintha taknyon mennék.
Ez biztos hogy nem normális, mi ilyenkor a teendő? Videózzam le? Legyen mellettem egy másik bringás aki prezentálja hogy egyből fejre lehet állni rendesen gumival?
Chainreactionról lett véve, nem tűnik keményebbnek a tapintása mint a másik race king.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #107638 üzenetére
Eső közben és max másokat nézek ahogy szép tájakon tekernek. Mikor eláll meg azt számolgatom hogy ha nem lesz nagy szél, hány nap kell mire járhatóvá szárad az erdő.
Aki az esőt kitalálta igazán gondolkodhatott volna gazdaságos kiszerelésben, essen sűrűn de keveset, és lehetőleg éjszaka, de úgy hogy nappalra nyoma se legyen
A mezőgazdászokon kívül van aki örül az esőnek? nem lehetne aláírást gyűjteni európa szerte hogy tiltsák be a nappali esőt?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Felszáradt az aszfalt gondoltam elmegyek a parkba lefilmezem hogy mekkora egy szar ez a Conti Xking.
Odafele is próbálgattam nevetségesen csúszott. kb 500mre mentem csak, mire odaérek mintha elkezdett volna javulni, próbálgattam és fogott, tapad a kerék, megemelkedett a fara.
Elkezdtem 90 fokos kanyarokat tolni kitett lábbal, úgy sem volt gond, habár az elején ijesztő volt, mennyire nem bíztam a saját bringámban.Hazafelé jöttem rá, hogy eddig még soha nem vettem új külsőt előre, mert mindig a hátsó került oda és annak a helyére az új. Létezik hogy valami enyhe műanyag v nem minőségi réteg volt a felületén, ami miatt az első 1 km ijesztően rossz volt?
Nem gondoltam volna hogy ez is bejáratós mint a fékpofa, vagy féktárcsa. Ijesztő érzés mikor a bringa elején nincs semmi tapadás. Mondjuk az első néhány ereszkedésnél azért így is vissza kell építsem a magabiztosságomat
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Ironizer #107655 üzenetére
Kösz a tippet.
Esetleg más is tapasztalt ilyesmit, Schwalbe v Maxxis abroncsokkal?
Ez még a cikkből, habár, talán a bringás gumikra ez nem jellemző: Ha gumijai annak ellenére kismértékben kopottak, hogy már több éven át használta őket, vagy öregedésre utaló jeleket fedez fel rajtuk, jobb, ha lecseréli őket, mert kevésbé jó a teljesítményük.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz bringasisti #107662 üzenetére
Esküszöm azt hittem szívatni akarsz! : ))
(#107666) Hasaggymeg: És még nem volt hasonló eseted? Nem tudom honnan van, chainreaction v rosebike, de nem gondolnám hogy ők összekenik a gumikat, azért ott van forgalom.
(#107668) Napfénysüti: Neuront esetleg?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #106709 üzenetére
Elolvastam a cikket amit írtál: [link]
Sok hasznos dolog van benne, de kicsit az volt az érzésem hogy nem azoknak készült akik semmit nem tudnak az ebikeokról, hanem inkább a haladókat célozta.
Sok fontos v legalább érdekes dolog kimaradt. Pl Mi történik ha 26kmph felett tekersz? Írtál róla pár sort, de szerintem ki lehetett volna jobban bontani.
mi a helyzet a töltéssel, az 1000 ciklus mit jelent pontosan? Ha csak 60%ra merítettem le, de rátöltök 100 ig az is egy ciklus?Az akksik méregdrágák, ezeket lehet használtan is venni, vagy pontosabban érdemes.
Van róla tudomásod mikor jön egy komolyabb árcsökkenés, ami szélesebb rétegnek teszi elérhetővé a pedelec montit? (Hány évet kell még aludni)
Valami tipp, hogy kell használtan ilyen montit venni.
És a végére néhány low budget megoldás hardtail és FS gépre, ami inkább csak felszereltségben gyenge, de az elektromos hajtás rendben van.
Na valami ilyesmikre gondoltam olvasás közben, habár még biztos volt pár kérdés amit időközben elfelejtettem. Ha lesz folytatása, ezeket is tartsd szem előtt ha lehet.
És hogy legyen valami tanulsága is a posztnak, mit gondolsz erről a bringáról?
ELEC TEC FSEgész olcsónak tűnik(felszereltségéhez képest), mondjuk megújul a weboldal, lehet elírtak valamit
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Napfénysüti #107688 üzenetére
Értem, akkor sajnos nem egy ligában játszunk Nagyon képben vagy az akciókkal kapcsolatban, nem tudnál segíteni hogy a Neuron szériára várható akció még a nyár folyamán?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Napfénysüti #107688 üzenetére
Neked gondolom nem újdonság, de ha esetleg még érdekel mást is akciózzák a roadbikeokat canyonéknál
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Utoljára talán az érettségi v állam vizsga előtt voltam ennyire ideges. Most indulok debrecenbe egy újabb szakvéleményt kérni, a derekam állapotáról, és megvitatni, hogy jó-e nekem a bringázás(hosszabb távon), és ha nem akkor miért igen : ))
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #108079 üzenetére
Te jó ég, komolyan hol élsz? Nem jár arra traktor, atv, semmi komoly jármű, ami szétbarmolja az utakat? Ez az "ösvény" úgy néz ki mintha építve lenne, de hogy lehet ilyen széles anélkül hogy két igazán mély nyomvonalat vágtak volna bele a jómunkásemberek, akik esőben is tolják az ipart?!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
A terapeutával arra jutottunk, hogy nincs akkora baj, és bármit csinálhatok egészen addig amíg a testem nem jelez, és a tekerés után pár órával, elmúlik az enyhe derékfájdalom.
Viszont ahogy azt már mások is mondták ő is az ősztélős bringát ajánlotta, ha mindenképp terepen szeretnék maradni.
Erre számítottam mondjuk, és már jó ideje kutatok egy megfelelő bringa után.
A canyon neuron remek választásnak tűnt, aztán tegnap ráakadtam a trustpilot értékelő oldalon, a pontszámukra 266 hsz, és 5/2 es átlag, 2 oldalt legörgetve pedig nem is a bringát szidják, hanem a rendkívül tapló, lusta, lassú, és nem igazán segítőkész vevőszolgálatot, amit nem is értek, mert nekik ez kellene az egyetlen igazán fontos prioritás legyen. Na mind1, ez megmarad C tervnek, még nem érzem kész magam egy zsír új bringa összekarcolására )A használt piac eléggé gyér sajnos, nem igazán elterjedt még a 29" FS gép, de találtam egy ilyet :Bergamont Fastlane 7.0 (2015)
Lassan 2 hete fent van, holnap mennék megnézni, viszont az a baj hogy ez már L-es. Na most én 181 vagyok, és ez pont a határ, M és L között, a jelenlegi feslőcsőhosszam 600mm. 60mmes pipával viszonylag egyenes háttal tudok tekerni(mert mint sajnos beigazolódott, az előre hajolt tartás, hosszú távon biztosan rontja a problémás porckorongok állapotát).
Szóval ha ez a bringa mondjuk kicsit hosszabb lesz pl 615mm TTL, akkor azt egy 40mm pipával, vagy egy kicsit hátrahajló kormánnyal kihozhatom ismét 600mm közelire, hogy kényelmesen/egészségesen tekerhessek, és még a bringa geoját se rontsam el nagyon(értsd lehessen még azért vele mászni is)?Vagy ha prioritás a 600mm vagy annál rövidebb felső csőhossz, akkor mindenképp megfelelő váz kell, és ezen nincs is mit tárgyalni?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Nincs valaki aki mostanság váltott tányérról, kettőre?
Nem nagyon találok olyan csomagot ami teljes szettet ajánl, mint az 1 tányéros rendszerekhez. De olyat sem leltem ami legalább a 2 első tányért egyben árulná.
Ha a váltókaron az írja hogy 3x 2x, de maga a váltó alapból 3x es, az gond lehet? (SHIMANO SLX FD-M671) Nem lehet csak a limit csavarokkal belőni?
Kell valamit matekozni hogy mekkora áttétel az optimális stb? Én túrázni használnám, szóval nincsenek nagy elvárásaim.
Ha lesz kis időm holnap bemegyek az egyik helyi boltba, de előtte érdekelne hogy pl a német oldalakon mennyibe kerül 2 első tányér.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung notebook topic
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Napelem
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Automata kávégépek
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Trollok komolyan
- Formula-1 humoros
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest