-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
deny330
aktív tag
válasz ZolkoW #130460 üzenetére
Ez nálam maximum öngyújtóval lenne kivitelezhető, hirtelen nem is tudom lenne-e eszközöm ilyen módszerhez. Egyébként köszi a tippeket.
(#130461) jjeahh: Sima organikus betéttel vettem, más nincsen egyenlőre. Akarok viszont venni hozzá egy szett fémes ice-tech betétet, ha nem oldódik meg ez a probléma az első féknél akkor lehet még jövőhéten kicserélem és nem várom meg amíg elkopik.
[ Szerkesztve ]
-
pc360
addikt
válasz ZolkoW #130597 üzenetére
Nem rossz.
Amit linkeltél, az már elég hardcore olyan szempontból, hogy eléggé kinyúlnak és elég vékonyak ahhoz, hogy mindent összeszabdaljanak. De biztos van tömzsibb változat is a bütykökből. Meg egy kis reszelő mindent megold.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
bringasisti
őstag
-
pc360
addikt
válasz ZolkoW #130731 üzenetére
Hívd fel Máriuszt, és azzal rövidre is zárhatod a kérdést! Ő foglalkozik aluval. Bár tippem szerint nem megcsinálható, de hátha. Sokan ismerik a nevét, az én bringámon is dolgozott már. 15-20 ezret tuti elkér (vagyis tette évekkel ezelőtt egy nyeregvázcső megerősítésért), így érdemes mérlegelni. És akkor ebben még nincs benne az újrafestés; tudnillik össze fog égni a váz, ha hegesztésre kerül sor.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
StLui
veterán
válasz ZolkoW #130778 üzenetére
Adhattok neki tanácsot ilyen irányban, csak nem értem a kérdést sem, mikor így is annyit nyafog, hogy minden kényelmetlen neki, hogy hihetetlen Hova akar sportosabbat, mikor állandóan fáj valamije.
Imike ez kérdés feléd is, miért is akarod még jobban kínozni magad?[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
pc360
addikt
válasz ZolkoW #130798 üzenetére
Próbáltam a nagyobb kerék vs vékonyabb külsőt, nem érsz vele sokat, csak labilisabb és kényelmetlenebb lesz a végeredmény a legtöbb esetben. 50 kilóval akár még működhet is, de én nem ajánlanám. Pont ez az észrevételem, hogy megtartható a 2.0 szélesség – és így a kényelem – a megfelelő gumival úgy, hogy nem lassulsz a vékonyabb slick-ekhez képest sem.
Hurricane-t kell venni, az a megoldás. Ugyanolyan jól fut, mint egy slick, kicsit leeresztve pedig terepre is ideális. Aszfalton bírja a vizet, nagyon jól tapad, egyedül a vizes, füves terepet kell vele kerülni. Kb. 10 évig használtam kisebb megszakításokkal, azt a gumikeveréket és mintát rohadt jól eltalálták, egész tartós is. Képek alapján nem olyan csábító, tudom. De feltéve és jól felfújva kiterül szépen, és előjön annak a középső sávnak a lényege. Montira és trekkingre ez a legjobb all-around cucc, mondjuk nem is olcsó.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
G@ben
addikt
válasz ZolkoW #130815 üzenetére
Még nem vettem bicajt, de a gumi tuti cserés lesz nálam, és ha ilyen rücsköset tudok csak venni, akkor a szomszédok tuti hülyének néznek, hogy miért megyek körbe-körbe, mikor én csak ezeket a kis bütyköket akarom lekoptatni.
Vagy finom smirgli.StLui: igazából poros aszfaltra kéne jó gumi, tapasztalatom szerint az a leggyakoribb. De az a kis bütyök akkor sem aszfaltra való szerintem. Tehát egyenesben jól tapad, meg jól gurul, de kanyarban meg a bütykök miatt csökken a tapadás? Pont kanyarban kéne extra tapadás szerintem!
Ezért sem értem azokat a gumikat, amik középen tök simák, oldalt bütykösek, mert az egyenesben, aszfalton jó, kanyarban viszont katasztrófális. Anno ilyen volt gyárilag a bicajomon, a boltból jövet az első kanyarban majdnem eldobtam a gépet, annyira nem tapadt. Terepen kanyarban biztos jó a bütykök miatt, de ott meg középen nem csúszós? Ezt nem tudom, mert terepen azt a gumit nem használtam.[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz ZolkoW #130840 üzenetére
A nagy bütykök zavarnak, a pici pöttyök meg elméletben csak, hogy biztos kellenek-e azok oda. De ha poros aszfalton még jobb is, mint a sima, akkor kellenek!
A Little Big Ben is a pici pöttyök miatt esett ki első körben, de most már elfogadom a tapasztalatotokat, ha jó, akkor lesz itt gumi, nem kell emiatt a 27,5-es méretet kizárnom!
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #130850 üzenetére
Köszi, még nem kukáztam a szalagot, szal megpróbálom szigszalaggal beragasztani amíg megjön az új. Sajnos most nincs nálam, a műhelyben van, ezért kérdeztem, hogy vajon milyen méretet kéne vennem, de akkor inkább lemegyek, beragasztom és egyúttal meg is mérem
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ákkk
addikt
válasz ZolkoW #130947 üzenetére
+ a 3 láb miatt egyenletlen talajon is fel lehet állítani évtizedek óta oparatőr és fotós vagyok ugyebár 3 lábú állványokat használunk. Amúgy a lidl előbb borul 4 lábbal mint a feedback 3 -al de annyi pénzért bőven megéri a lidl és aldi állvány is amiért itt árulják.
És kb 140 euro tól felfele kezdődnek azok az állványok amik már komolyabb szintet képviselnek.A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
trialboj
őstag
válasz ZolkoW #131455 üzenetére
Szerintem meg, az egy alap dolog hogy minden ötlet úgy születik hogy egy problémára akar megoldást találni, de ha a megoldás további problémákat szül, akkor nem volt értelme az egésznek. Azon lehet vitatkozni hogy egy nagy probléma helyett több kis probléma megéri a cserét, de jelen esetben ki az akit annyira zavarna hogy a fékezésnél megbontja az egyensúlyt, hogy képes lenne egy olyan technikát bevállalni ami sokkal bonyolultabb, annyira egyedi hogy alkatrész sem lesz hozzá, szervizelni sem tudja majd bárki, ráadásul sokkal érzékenyebb a sérülésekre.
Továbbra is úgy érzem, ez az ötlet megragadhatott volna a rajzasztalon, vagy talán 1 prototípust megér, és majd egyszer valaki továbbgondolja.--
Nem tudom mit csinált vele a srác, állítása szerint nem talált benne hibát, de a lényeg hogy az első kép 30km után készült, tömítő gyűrű csere után 2. tekerés, a második 45km után 3. tekerés hivatalos szerviz után. Fox-hoz meg csak az nyúljon akinek papírja van róla.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #131512 üzenetére
Én csak a nyeregcsőnél tudom befogni,ott viszont bizony nem tudja vizszintbe tartani az így már nagyon orrnehéz kerékpáromat...mondjuk nem is igazán kell,a 45 fokos szög jó mindenhez.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz ZolkoW #131611 üzenetére
Menj be egy bringaboltba, és vegyél egy szivacs Spyral, Merida vagy Bikefun márkájút 1800-2000 Ft-ért. Teljesen jó. Nekem a Rockbros kicsit vastag is volt, ez jobb.
Amúgy. De ha megnézed R2-n azért van gyártási pontatlanság...
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Toobee
veterán
válasz ZolkoW #131718 üzenetére
A gyártó szerint szilikon, a Bike24 szerint is. Nagyon nagyon kellemes a fogása, elsőre egyáltalán nem tetszik az ESI hozzá képest, persze használat közben derül ki.
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #131730 üzenetére
Majd ha kidobom elvágom az enyémet,megnézem milyen belül. Amúgy ez eddigi legjobb markolatom,ami az árát nézve el is vár6ó. '16.03 óta (25e km) használom és nem akar tönkre menni.
(#131741) pc360...lehet egyedit akartak,de csak ronda lett.
(#131749) Toobee...nagy a jólét itt kérem szépen,csak divat lett síni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #131860 üzenetére
& sebgutkopf: Köszi! Az előbb megjött az új Mavic első kerék, így már egyformák lesznek a kerekeim . Ma megyek vele egy tesztkört, kipróbálom milyen picit magasabb nyomáson tekerni és ha tűrhető, akkor maradnak a könnyű belsők, ha meg nagyon nem tetszik jövő héten átalakítom tubelessre.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Toobee
veterán
válasz ZolkoW #131888 üzenetére
Topeaknek van kormányvégbe dugható, nekem ez picit puritán, lévén, hogy csak lánchoz használható.
Esetleg az All in Multitoolt láttad nála? -> ez egy opció nekem is
Tetszik még a Specialized SWAT megoldása is.
Illetve korábban linkeltem már a OneUp EDC Toolt is.https://barbieripnk.hu/
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ZolkoW #131996 üzenetére
Nekem abszolút célom a megegyezés, nem tartom magam egy kötekedő alaknak, aki köti az ebet a saját hülyeségéhez, de bocsánat, itt fordítva ülünk a lovon. Olyasvalamiről vitatkozunk, amit a vitapartnerek 90%-a max képen látott eddig. Én személy szerint 5 éve használom, javítom őket, előtte 15 évig csak analógot használtam, így úgy gondolom amit mondok az tapasztalatokon nyugszik, nem elméleteken. A vita partnerek érzelmi, elvi kérdést csinálnak belőle, és a tények nem zavarják őket, így nehéz lesz közös nevezőre jutni, valóban.
trialboj: Pontosan! Te legalább érted a lényeget! Legalább nem volt teljesen értelmetlen a szófosás a témában. A fő gondnak azt látom, hogy a kerékpárosok nagy része abszolút képtelen különbségeket tenni a pedelec kerékpárok és a felhasználása között. A nagy átlag számára az ebike vagy pedelec egy nagy halmaz, ebbe beletartozik minden ami rásegítős, de akár a gázkaros elektromos motorokat is ide sorolják. Abszolút mellékes nekik, hogy egy trekkingről, egy foldingról, vagy egy Enduro-ról van szó. Számukra mind ugyan az, lustáknak való bohóckodásra, aztán kész!
Pedig a felhasználás módja gyökeresen más, akárcsak a hagyományos kerékpároknál.
Tulajdonképpen mindnek lehet sportértéke, leszámítva az elektromos motorokat, ahol nem kell pedálozni.
De az E-MTB egy kifejezetten sportos kategória, ha megtanulod normálisan használni, leginkább a megtett távot és szintet tudod vele megnövelni, nem a fáradtságodat csökkenteni. A fáradtság csökkentése, ergo a lustaság csak nagyon rövid távon lehetséges.jjeahh: De te a kerékpáron éled az életedet! Hány napot mész a hegyre egy héten? 7 napból 6? Én hétvégente, vasárnap jutok ki a hegyekbe. Heti 1 alkalmam van, rendesen kihasználva, nagyjából a nap nagy részében kerékpároznom. Amúgy csak síkon tekerek, egy minimális szinttel, aszfalton, de ilyen 10km távokat, heti párszor, munkába, ezt analóg géppel. Ezen a vasárnapon nem akarok a kevésbé erős kerékpáros kondim miatt a túrám felén kidögleni. Nekem nem alternatíva az XC, mert én Endurózni szeretek, ha veszek egy ilyen gépet analógból, akkor azzal jelentősen nehezebb mászni mint pl a te gépeddel, ha akarnék menni 1500 szintet és egy 70km-t, abból egy gyötrelmes, kínszenvedés lenne. Vagy a túra felénél visszafordulok. Vagy veszek egy könnyű XC-t, azzal végigtolom, de a kerékpárt igazából nem élvezem, mert az XC nem az én világom, azzal meg lefelé nem tudok olyan terepen úgy veretni. Ezért van egy pedelec Enduro-m, mert így nincs kompromisszum. Lefelé lejövök bárhol, nagyon élvezem, fölfelé is felmegyek bárhol, szintén élvezem. Belerakom ugyan azt a sportot, melót, amit bele tennék egy fele akkora túrába analóg géppel, csak így nem kell a túrám felén visszafordulni, hanem végigtolom az 1500 szintet és a 70km-t. Majd amikor hazaértem, hulla fáradtan, leülök egy sör mellé.
Tehát nekem már simán lehet alternatívája az analógnak. XC-ből és országútiból nekem sem kéne pedelec, ez tiszta sor. Viszont Enduro-ból a pedelec verziónak sokkal több értelme van, még annak is, aki heti többször kijut a hegyekbe.
Because: Én pl egyáltalán nem vagyok teleszart búvárruha fizikum, heti hármat lejárok edzőterembe is. Viszont elég sok teleszart búvárruhát látok, hagyományos kerékpáron, mert teker 40-60km-t síkon, aztán megeszik 4000 kalóriát, és büszkén gondolja, hogy mekkora sportember volt. Számomra meg ez a nevetséges, és ezekkel tele vannak a kerékpár utak meg a kerékpáros csoportok. Aztán ezek a bohócok jönnek és fikáznak pl engem is a pedelec kerékpárok kapcsán, amikor a pedelec Enduro-val megyek 1500 szintet és lejövök olyan terepeken, ahol ezek a bohócok lefosnák a bokájukat. Hány ilyen vita volt már kerékpáros csoportokban, megszámolni se lehet. Adott esetben sokkal edzetlenebb emberek fikáznak, csak mert ő analógon ül, miközben egy pedelec enduro-s tízszer többet sportolt a szokásos körén mint az analógon lötyögő.
peterkeT: Konkrétan neked mennyi tapasztalatod van a témában? Ezt ne vedd sértésnek, csak kíváncsi lennék, hogy a véleményedet milyen gyakorlati tapasztalatokra alapozod? Mondok egy példát, megyek analóg géppel 35km-t 750m szintet nehéz terepen. Sportoltam, elfáradtam, mindenki szerint egy jót sportoltam. Majd másnap megyek az E-mtb kerékpárommal 70km-t és 1500m szintet, ahol mondjuk a motor átlagosan 50%-ban besegített a pedálozásba. A kettő nap között a sport teljesítmény így azonos, de a E-MTB-al kétszer annyit mentem. Kétszer annyi élményem volt, többet jöttem lefelé is, ami megint csak élmény. Azon lehet vitatkozni, hogy a második esetben csaltam, cheat-et használtam, ezen lehet filozofálni, de a lényegi kérdésen nem változtat, miszerint a sportolásom mindkét nap ugyan olyan értékű volt! Ha megtanulsz egy ilyen gépet használni, nem kapcsolod fölöslegesen magasra a rásegítést, síkon én ki is kapcsolom például. Síkon a 22 kilós bringával többet sportolok mint pl te egy 13kg-as analóggal. Ráadásul ezek nyomatékszenzorosak, legalább is a top rendszerek, csak akkor adja le a max nyomatékot ha izomból tekersz.
Na most elmegyek bringázni, fel a Budai-hegységbe, cheat-et is kapcsolok és kiszellőztetem a fejem a sok hülyeség után.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ZolkoW #132098 üzenetére
Nem arról van szó, hogy szegény e montisokat állandóan védeni kell, de én még olyat soha nem láttam, hogy egy e kerékpáros bármilyen szinten is elkezdte volna a klasszikus kerékpárokon tekerőket fikázni! Fordítva viszont elég sűrűn megesik. Itt a topikban is. Arról szó nincs, hogy májerkedős f@sz lenne az analóg bicós, fogalmam sincs, hogy ez miből jött le neked. Ellenben már itt is többször elhangzott, hogy sokan csak azért vesznek e bringát, hogy menőzzenek. Tehát amiről beszélsz, már ne hari, de pont a másik csoportra jellemző, tisztelet a kivételnek.
És a vita nem is azon megy, hogy az e bringások téríteni akarnak, hogy mindenki használjon ilyet, csupán annyit szoktam kérni, hogy tapasztalat nélkül ne könyveljük el ezeket a bringákat feltétlenül rosszabbnak.
Az egyébként egy teljesen elfogadható érv, hogy valakinek nem szimpatikus az e hajtás, mert a klasszikus híve, nem akar plusz meghibásodási lehetőségeket, nehezebb kerékpárt, ha nem bírja megy kevesebbet stb. Nincs ezzel semmi baj, de azzal már igen, ha kvázi lesajnáljuk azt aki másképp gondolja, teljesen fogalmatlanul, mindenféle tapasztalat nélkül jelentünk ki tényeket, valótlanságokat az e bringával kapcsolatban. És Enduro-s tapasztalat nélkül pláne nehéz ezen vitatkozni, hogy miben jó avagy miben rossz egy E-Enduro.
Az is benne van, hogy mivel semmi tapasztalatod nincs benne, talán azért is értelmezhetetlen számodra az egész téma.[ Szerkesztve ]
-
pittlaren
csendes tag
válasz ZolkoW #132098 üzenetére
Az Agymenőkben volt azaz epizód, amikor Sheldon kiállt a (paintball) kereszttűzbe, és világgá kiáltotta, hogy a "Geológia nem igazi tudomááááány!" Valamiér' most eszembe jutott
Ja, és ne felejtsük, hogy itt, ebben a topicban is szóba kerültek a homelessek, mi több, a homokosok is, akkor a pro/kontra érvelések során, senki sem kérkedett az empirikus tapasztalataival
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
StLui
veterán
válasz ZolkoW #132098 üzenetére
Pedig az a helyzet, hogy bárhol, itt is, ha szóba kerül az e-mtb, egyből jönnek a 90%-ban a becsmérlő, lesajnáló stb hsz-ek. Az alább idézett mondatodból pedig látszik, még mindíg mennyire nem érted, mert pont nem erről szól. Azt pedig teljesen megértem, hogy érdeklődési körödön kívül esik, szerintem ezzel Runner-nek, és másnak sincs gondja, nekem is vannak ilyenek, de nem is magyarázok róla semmit mert nem értek hozzá, annyira biztos nem mint aki gyakorolja. (esetleg ha foci lenne, ahhoz mindenki ért )
"Ahogy előttem is elhangzott, ha csak 40-et tudok tekerni, akkor nem az kezd motoszkálni bennem, hogy de jó lenne, ha pedelec-kel 60-at tudnék, hanem akkor ez van"
ilyen példákról meg ne is beszéljünk: ha nem tudsz elfutni 40 km-t fuss kevesebbet ne vegyél igénybe kerékpárt mint segítséget, mert ugye az is segítség.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz ZolkoW #132109 üzenetére
nahát akkor eljutottunk a közös nevezőhöz, tedd te is ezt azokkal szemben akik síliftet, vagy elektromos rásegítést használnak, mert őket nem a túra, hanem a lejtő élteti, mert nekik egyszerűen ez tetszik.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ZolkoW #132113 üzenetére
Nyugat-Európában ez már egy eldöntött kérdés, a piac megválaszolta. Gyakorlatilag több fogy ezekből mint az analógból. Akik lázadoznak ellene az csak a hangos kisebbség. Az én működésem itt teljesen mellékes, a termék eladja magát, legalább is miután a nagy átlag kipróbálja, utána biztosan. Már Magyarországon is elég durva mennyiségeket elad az ebikeshop és a többi bolt is egyre jobban kezdni belátni, hogy megkerülhetetlen a kategória. Nyilván minél több e-felhasználó lesz itthon, annál elfogadottabb lesz ez az egész.
Én abszolút megértem a te álláspontodat is.
trialboj: Egy bringán annyi minden recseghet, hogy az hihetetlen, még új bringákon is. Pressfit is tud recsegni, persze, ha maradt egy kis szennyeződés a csapágyházban mielőtt belenyomták a csapágyat, vagy magába a csapágya recseg a kosz. De még ezer más dolog is recseghet.
Én nem szoktam az olajat visszaönteni, akkor se ha tiszta, jöhet ki a fékrendszerből apró szennyeződés, ne keveredjen az a tiszta olajjal, csak azt nyomom vissza a flakonba, amit pl felszívok fecskendőbe, de nem nyomtam ki teljesen.
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz ZolkoW #132140 üzenetére
Na ez igazán hangulatos kis csúcs lehet, ilyen rossz képen keresztül is átjön milyen badass lehet körbenézni ott, és azokon a szemben lévő ösvényeken lefele zúzni.
Az organikus fából készül ass saver, is zseniálisan mutat, talán haszna nincs, de egyedi lesz tőle a géped(#132136) jjeahh
Van már nekem minden anyám kínja, de a láncot csak a benya mossa le igazán jól. Holnapig ázik benne, aztán lecsapatom a maradékot vízzel, megszárítom, és nagyon kíváncsi vagyok milyen az állaga ennek a trutyinak Már sokszor olvastam h istenítitek, viszont mondtátok hogy nem túl csendes, szóval csak ilyen pici tégelyt rendeltem első nekifutásra, lássuk mit tud.
-
Csak a hajtást tisztogattam meg, és lazán elpöcsöltem 2 órát is, persze nem siettem, volt időm, de most érthető miért magasak az egyszerű feladtok is a szervizekben, mert kva időigényes szépen megcsinálni.
Pl a váltó görgői szépen forogtak, még akkor is mikor csak a helyükön megtöröltem őket, de mikor kiszedtem, rengeteg hajszál szerű inda, és egyéb dzsuva jött még ki belőlük, nem tudom hogy bármi változott-e azzal hogy +10 percig tisztogattam, (azt leszámítva hogy jó érzés tudni h most teljesen tiszta) de szerintem pont ugyan úgy pörög mint előtte. Az ilyen cuccok tisztogatását feleslegesnek érzem mert 5 km nem mész porban, és pont ugyan annyira koszos lesz megint minden.A bolti bringán viszont még sosem volt tisztítva a váltókar, és már kezdett beállni, kapott egy kis figyelmet, na meg wd-t és visszatért belé az élet.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest